Økonomikurs
Økonomistyring
Du har valgt: Sør-Trøndelag
Nullstill
Filter
Ferdig

-

2 treff ( i Sør-Trøndelag ) i Økonomistyring

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Stavanger Oslo Og 5 andre steder 1 dag 4 400 kr
Styreseminar nr. 4 av 4 heldags styreseminarer i IBU's StyreModul 1 - Økonomi, regnskap og finansielle emner Deltakere som gjennomfører alle fire styreseminarene i IBU... [+]
  Seminaret "Økonomi for styremedlemmer" relateres bl.a. til bøkene "Håndbok i økonomi for styremedlemmer" og "Styreboken" PROGRAM:Kl 1000 – 1015: Velkommen. Presentasjon av deltakere og foredragsholder  Kl 1015 – 1200: Innledende økonomiske og finansielle emner                            Økonomi for styremedlemmer og ledere                            Styrets behandling av økonomiske saker                            Daglig leders rapportering til styret                             Sentrale økonomiske begreper                          Balanse                          Resultat                          EBIT                          EBITDA                          Bedriftens verdi                          Nåverdi- og internrenteberegninger Kl 1200 – 1300: Lunch Kl 1300 – 1400: Eksempler og cases Kl 1400 – 1415: Pause Kl 1415 – 1500: Eksempler og cases Kl 1500: Avslutning [-]
Les mer
Bergen 1 dag 3 700 kr
Misfornøyde kunder grunnet feil og avvik i leveransen skaper kostnader og frustrasjoner. Kurset fokuserer på å få redusert uønskede avvik i leveransen til kundene. [+]
   Andersen Kompetanse tilbyr bedriftsopplæring og kurs innen relevante og spennende områder som økonomi, innkjøp, enøk, kvalitet og kuldeteknikk. Øk din bevisstgjøring på kundefokus og kvalitet, meld deg på vårt nye spennende kurs innen kvalitets faget. Forskning viser at 10-20% av bedriftens omsetning forsvinner i tap i form av feil og avvik. Ved å ‘gjøre tingene riktig første gangen’ vil feilkostnadene falle umiddelbart. Bedrifter og organisasjoner som fokuser på kvalitet har mindre feil og avvik, og derved betydelig lavere feilkostnader, samt ytterst få misfornøyde kunder. I vårt daglige virke arbeider vi mot å levere et produkt til kunden, enten det er en vare eller tjeneste i henhold til avtalt kvalitet, pris og tid. Likevel sliter mange bransjer med kostbare avvik der sluttproduktet ikke er iht. avtale.  Kunden kan være både internt i bedriften eller ekstern som sådan. Avvik skaper i tillegg til økonomiske tap frustrasjoner, ekstraarbeid, unødige reklamasjoner og tapt ressursbruk. Ved å øke din bevisstgjøring på kvalitet gjennom alle ledd i bedriftens prosess fram mot sitt sluttprodukt, vil bedriften kunne redusere sine feilkostnader. Dette gir økende lønnsomhet, mer fornøyde kunder og ikke minst et bedre arbeidsmiljø for den enkelte arbeidstaker Kursleder skjener blant annet til kvalitetsstandarden ISO 9000 serien og internkontrollforskriften som begge legger føringer hvordan kvalitet kan oppnå   Hvilke nytteverdi vil kurset gi meg og min arbeidsgiver:  Å ‘gjøre tingene riktig første gangen’ er meget lønnsomt for bedriften, og medarbeidere med fokus på kvalitet legger forholdene til rette for minimalt med feil og avvik, og derved reduseres feilkostnader betydelig.      Kurset tar for seg følgende hovedpunkter på en praktisk måte: -  hva menes med kvalitet, har vi samme oppfatning av dette som kundene -  linken mellom HMS og levert kvalitet til kunden -  hvorfor har vi avvik og uønskede hendelser, og hvordan redusere disse -  har vi virkelig nok fokus på våre kunder -  medarbeideren vår, juvelen som må settes i høysetet  Kurset anbefales på det sterkeste, meld deg på. Få redusert unødige kostnader. [-]
Les mer