Kurs: Kurs i dypere bruk av Google Analytics


Klasserom1 dagKursNorsk

Dette kurset har ikke oppført noen dato for studiestart. Bruk skjemaet under for å kontakte leverandør for nærmere informasjon.


Måling og analyse er et viktig styringsverktøy for mange bedrifter. Gjennom gratisverktøyet Google Analytics er det mulig å få langt dypere innsikt enn den helt overflatiske målingen. Dette er et kurs for deg som allerede har brukt Google Analytics en stund, og som ønsker å gå dypere inn i materien for å hente ut mer nyansert og dyptpløyende informasjon.

Innledning og grunnleggende om målepotensiale og rammer

  • Hvilke muligheter kommer i Universal Analytics?
  • Hva blir mulig med dimensjoner og metrics?
  • Bruk av forskjellige profiler og kontoer

Google Analytics og sosiale medier-målinger

  • Måling og sporing på tvers av kanaler
  • Attribusjonsmodeller og hvordan de påvirker ROI-målingene
  • Måling av deling og "liking" mellom web og sosiale medier

Kampanjesporing og kjøpstrakter

  • Sporing og måling av kjøpstrakt
  • Tillegging av kroneverdier og verdifastsetting
  • Måling av ROI på tvers av kanaler

Arbeidsmetoder og effektivisering

  • Hvordan automatiserer vi mest mulig?
  • Hva kan vi automatisere?
  • Hvordan kan vi gjenbruke oppsett og analyser?

Du får best utbytte av dette kurset ved å ta med egen PC og følge med på dine egne tall underveis.

Kurset arrangeres 31. oktober 2013, kl 09.00 - 15.30. Kurset holdes i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Pris for kurset inkludert



Stedsbeskrivelse


Strandgata 19



Varighet


0900-1530

Målgruppe


Dette er kurset for deg som kan det grunnleggende i Google Analytics, men ønsker å ta verktøyet til mer dyptpløyende analyser.







 

Åpen deltakerdiskusjon om kurset eller emnet

Del gjerne din erfaring eller tanker om dette kurset eller temaet med andre!



Anbefalinger fra andre brukere