IT-kurs
Du har valgt: IT strategi
Nullstill
Filter
Ferdig

-

44 treff i IT strategi

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Oslo 4 dager 21 000 kr
08 May
Kurset retter seg mot deg som behøver en dyp forståelse for prosesser, roller, funksjoner og aktiviteter relatert til Service Offerings & Agreements innen Service Lifec... [+]
Dette er et av 4 kurs innen Service Capability - en del av ITIL® Intermediate kvalifiseringen som bygger videre mot ITIL Expert. Kurset retter seg mot deg som er involvert i eller har ansvaret for en eller flere av prosessene i ITIL. Kurset omfatter også Service Lifecycle, men kursets målsetning er å gi dyptgående kunnskaper om prosessene, funksjonene, rollene og aktivitetene i ITIL og disses tilpasning og anvendelse gjennom livssyklusen. Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. Deltagerne får en ITIL Service Offerings & Agreements kursbok som inneholder alt presentasjonsmateriale, kursnotater, case studie og prøveeksamener. Kurset går over 4 dager fra kl 09.00-16.30. Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår.    Kurset dekker følgende emner: Service Portfolio Management Service Catalog Management Service Level Management Demand Management Supplier Management Financial Management Roles and Responsibilities Technology   [-]
Les mer
Oslo Stavanger 3 dager 14 000 kr
22 May
20 Jun
26 Jun
• Bli en profesjonell leverandør av tjenester ! • Lær deg det nye internasjonale språket for tjenesteleveranser og forbedre din kommunikasjonen med brukere og k... [+]
Kurset gir en grunnleggende innføring i ITIL beste praksis rammeverket versjon 3. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som er definert som beste praksis. Kurset vil også forberede kandidatene til å gjennomføre ITIL Foundation sertifiseringtest. Hvem bør delta? Målgruppen for kurset er ledere og medarbeidere som er engasjert i tjenesteleveranser. Dette omfatter både strategi, planlegging, implementering og løpende tjenesteleveranser. Kurset passer for både organisasjoner som leverer f. eks IT-, Eiendoms-, Personal- og Økonomitjenester til både interne og eksterne kundegrupper. Kurs struktur og varighet 3-dagers offentlig eller bedriftsinternt kurs. Kurset starter hver dag kl 9 og avsluttes kl 1530. På dag 3 gjennomføres sertifiseringstest. Forutsetninger Ingen forutsetninger for å delta på kurset. Faglige kvalifikasjon Kurset leder frem til ITIL Foundation Certificate. (Sertifiseringstest gjennomføres på siste kursdag) Kursdokumentasjon Omfattende kursdokumentasjon som inneholder Kurskompendium, ITIL versjon 3 Pocket Guide, Norsk-Engelsk ordliste, 115 testoppgaver. Kursinnhold Service Management as a practise Innføring i IT Service Management BESTE PRAKSIS: Forstå hva og hvorfor Tjenesteorientering The Service Lifecycle Innføring i alle fasene av livssyklusen - målene og forretningsverdien for hver fase. Service Strategy Service Design Service Transition Service Operations Continual Service Improvement Service Management processes Hvordan de ulike prosessene spiller inn i livssyklusen. Vi diskuterer mål, omfang, aktiviteter, nøkkeltall og annet: Service Strategy Strategy Generation Service Portfolio Management Demand Management Service Design Service Catalogue Management Service Level Management Supplier Management Availability Management Capacity Management IT Service Continuity Management Information Security Management Service Transition Change Management Service Asset and Configuration Management Release and Deployment Management Service Validation & Test Service Operations Event Management Incident Management Request Fulfilment Problem Management Continual Service Operations Continual Service Improvement model The 7-step improvement process Functions Forstå mål, organisasjonsstruktur, bemanning, nøkkeltall og sammenhenger i ulike funksjoner Service Desk Technical Management Application Management IT Operations Management (IT Operations Control, Facilities Management) Roles Ansvar og funksjon hos de to nøkkelrollene i Service Management og innblikk i øvrige roller. RACI modell Process owner Service owner Technology and Architecture Service Management Technology [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 000 kr
02 May
BOW310: SAP BO BI4.0 WebIntelligence Report Design [+]
Participants will gain the comprehensive skills and in-depth knowledge needed to access, analyze and share data using SAP BusinessObjects WebIntelligence Report Design and BI launch pad. After the course, participants will be able to efficiently and effectively manage personal and corporate documents to access the information they and report users need, when they need it. They will be able to design reports using WebIntelligence Report Design and share their analysis with other users. Content: Overview of WebIntelligence Report Design core functions Creating WebIntelligence documents with queries Restricting data returned by a query Designing WebIntelligence reports Enhancing the presentation of data in reports Formatting reports Calculating data with formulas and variables Using multiple data sources Analyzing data Managing and sharing WebIntelligence documents [-]
Les mer
Oslo 2 dager 15 500 kr
01 Jun
ITIL® Practitioner er et kurs som vil bistå organisasjoner og enkeltpersoner med å øke verdien de får av å bruke ITIL ved å tilby ytterligere praktisk veiledning f... [+]
Kursinnhold ITIL Practitioner kurset gir praktisk veiledning til hvordan ta i bruk ITIL rammeverket for å supportere virksomhetenes forretningsmål. Kurset er neste steg etter ITIL Foundation for personer som allerede er kjent med grunnprinsippende rundt IT Service Management (ITSM) og verdien av gode prosesser og tjenester. Der ITIL Foundation fokuserer på "hva" og "hvorfor", vil man på ITIL Practitioner kurset vise "hvordan" man kan tilpasse ITIL rammeverket til organisasjonenes praktiske hverdag, samt gi deltakerne trygghet i deres tilnærming til å strukturere og bidra til ITSM initiativ.   Kursmateriell og eksamen Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk.Eksamen varer i 120 minutter og gjennomføres på slutten av siste kursdag,  om ikke annet er avtalt. Det bør beregnes ca 6 timer til selvstudium i løpet av kursets varighet. Kursdokumentasjon og sertifiseringstest er inklusive i kursavgiften. Se mer om ITIL Practitioner kurset på Axelos sine hjemmesider.ITIL®, Prince2®, MoV®, MoP®, MoR®, MSP® and P3O® are registered trade marks of AXELOS Limited. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 14 500 kr
14 Jun
Up to 200 times faster software deployment, 30 times increased deployment frequency, and 60 times higher change success rates. The data doesn’t lie. Organizations such ... [+]
Kursinnhold DevOps training is the starting point for an organization going on the DevOps journey. Improved workflows and faster deployment starts with a core understanding of DevOps fundamental concepts by anyone involved in an agile and/or DevOps team. The 3-day DevOps Fundamentals course provides an extensive introduction to the core Agile DevOps principles covering the essential knowledge and skill competences that have been defined by the DevOps Agile Skills Association (DASA). This course is designed to provide the core education necessary to build your DevOps vocabulary and to understand its principles and practices. With the help of key DevOps concepts and terminology, real-life case studies, examples and interactive group discussions and extensive exercises in each module you will acquire a fundamental understanding of DevOps. Audience Individuals involved in IT development, IT operations or IT service management Individuals whose role is touched by DevOps and continuous delivery, such as thefollowing IT roles: DevOps engineers Product owners Integration specialists Operations managers Incident & change managers System administrators Network administrators Business managers Automation architects Enterprise architects Learning ObjectivesAt the end of this course, you will be able to: Know the emergence of DevOps Know the core concepts and principles of DevOps Know what DevOps means for you as professional and for your organization Know the essence of a DevOps culture Understand the key elements of a DevOps culture Know the important aspects when creating a DevOps culture Know the Operational models of DevOps Understand the need for autonomous teams Understand the impact of DevOps on Architecture with respect to deployment Understand governance within DevOps teams Understand Agile, Scrum and Kanban and how these practices relate to one another Understand how ITSM processes relate to practices in a DevOps culture Understand how lean is used to optimise processes Know how to provide a Value Stream Map for a given process Understand the way to harvest new and innovative ideas Know the impact of automation on Software Delivery processes Understand the benefits and core principles of Continuous Delivery Describe the key cloud principles for DevOps organisations Know the relevance of monitoring and logging DevOps Prerequisites Basic familiarity with Agile, Scrum, Lean, and ITSM principles is beneficial Exam Facts The exam fee is NOK 1.700, + VAT. Exam Prerequisites While there are no formal prerequisites, it is recommended that the participant has completed the DASA DevOps Fundamentals training. Bouvet is a DASA Training Partner and this course is conducted and delivered by ITpreneurs. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 16 000 kr
10 May
Ensuring that an IT organization is competent in continuous improvement is absolutely essential to the success of Lean within IT. In the Lean IT Foundation, we looked at ... [+]
This Lean IT Kaizen training will help you on your journey to mastering continuous improvement, and becoming a Lean IT Kaizen Lead. The Lean IT Kaizen Leas is someone who is involving with improvement based on Lean principles. The Lean IT Kaizen Lead may come from any Level of the IT organization, in any "department". The Course Learning objectives After completing this course, you know the most important concepts regarding Kaizen, and you are able to: Organize a Kaizen Lead a Kaizen Teach others the DMAIC model Identify and define problems Create a data Collection plan Analyze the root cause of the problems Understand and apply different improvement Methods Make a Control plan Ensure the sustainability of improvements Concepts Covered 1. Introduction of Kaizen Introduction and Kaizen concepts Kaizen, Kakushin and Kaikaku The DMAIC model Kaizen mindset 2. Organizing Kaizen Kaizen team roles Improvement initiatives Plan and prepare a Kaizen event Gain support Select the team 3. A3 Method Goals of the A3 Method Difference between Summarazing, Analyzing and Synthesizing Structure communication according to the Pyramid principle Summarize information into the A3 format 4. Define Selecting a Problem and identifying owner Problem statement Scope of the problem Collect VoC information High Level Kaizen plan 5. Measure The Three generic types of units of work Measure and Validate Value Stream Map Data Collection plan Qualitative and Quantitative Measurement systems Baseline and a Benchmark Quick Wins 6. Analyze Seven basic Tools of Quality 5 whys Cause and Effects Matrix Failure Mode Effects Analysis (FMEA) Improve How to identify improvement options Idea generation techniques How to test a solution Best and good practice solutions within IT 8. Control How to ensure the sustainability of the improvement Measurement of improvement Control plan Types of documentation Communication to stakeholders This course prepares you for the Lean IT Kaizen Lead certificate. Information regarding the exam Closed book exam With 40 multiple Choice questions. the pass score is 65 % (26 out of 40 questions Exam duration is 60 minutes. The exam is compliant With the Lean IT Association Syllabus and APMG-International accredited [-]
Les mer
Oslo 3 dager 16 000 kr
09 May
Formålet med Service Operation kurset er å gi kunnskap om ITIL begreper og terminologi. Kurset ser på de aktiviteter som skal sikre riktig kvalitet innenfor IT Service... [+]
Kursinnhold OversiktKurset bygger på de generelle prinsippene som dekkes av ITIL® Foundation kurset.Kurset dekker livstids perspektivet innen Service Operation og omfatter styring og kontroll av virksomheten og teknikker innenfor livssyklusen. Dette omfatter driftsprinsipper, aktiviteter og teknologivurderinger. Kurset tar også for seg grenseflatene mot de andre livssyklusene. Hvem bør delta?Kurset passer for personer som krever en dyp forståelse av Service Operation livssyklus. Dette gir en naturlig karriereutvikling for utøveren som allerede innehar ITIL® Foundation sertifikat.Før du tar kurset anbefales det, selv om det ikke kreves, at du har arbeidserfaring og kunnskap om grunnleggende begreper innen IT og beslektede områder på minst to år. Faglige kvalifikasjonerKurset er en del av ITIL® Intermediate kvalifiseringsprogram. Eksamen vil bestå av en sammensatt flervalgsliste bestående av 8 spørsmål som skal besvares innen 90 minutter. For å bestå må en ha minst 70% korrekt eller mer.Ved bestått eksamen vil kandidatene vil bli tildelt 3 credits mot ITIL® Expert kvalifisering. Kursstruktur3-dagers (sertifiseringstest kan eventuelt tas på dag 4) offentlig eller bedriftsinternt kurs (Fleksibelt oppdelt f. eks 2+1 dager).Kurset er basert på OGC's Best Practice retningslinjer som beskrevet innen ITIL® Service Lifecycle bøker og dette kurset er sentrert rundt boken Service Operation. Disse kan kjøpes hos NordicAware Norge eller fra itSMF Norge.Det anbefales at kandidatene gjennomfører minst 21 timer med selvstudie ved å gjennomgå pensum og relevante bøker i forberedelsene til eksamen. Kurset er en kombinasjon av teori og oppgaver som løses i grupper eller selvstendig. Dokumentasjon Omfattende kurs dokumentasjon utleveres ved kursstart og dette dekker:• De viktigste prinsipper og mål innen Service Operation• Organisatoriske forhold innen divisjoner, avdelinger og grupper• Hvordan oppnå balanse innenfor Service Operation• Utfordringer, kritiske suksessfaktorer og risikoer.• Betraktninger rundt teknologi knyttet til Service Operation• Aktiviteter som gjennomføres innenfor Service Operation• Vurdering av kritiske suksessfaktorer og risikostyring i Service Operation• Vurdering av implementasjon• Hvordan håndtere endringer• Planlegge og implementere Service Management teknologi Kurset dekker også ledelsesmessig og tilsynsmetodikk innenfor:• Event Management, Incident Management,Request Fulfilment,Problem Management og Access Management. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 16 000 kr
06 Jun
Kurset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Service Design-fasen. Kurset dekker styring og kontroll av aktiviteter og teknik... [+]
Dette er et av fem kurs innen ITIL® Service Lifecycle, og det retter seg mot deltagere som behøver kunnskaper om praksis og tilpasning innen ITIL Service Lifecycle. Hovedfokuset ligger på ledelsesperspektivet for Service Management. Hvert kurs bygger på en av ITILs kjernebøker. Kurset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Service Design-fasen. Kurset dekker styring og kontroll av aktiviteter og teknikker innenfor Service Design, men ikke detaljer innen de understøttende prosesser. Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. Kurset går over 3 dager fra kl 09.00-16.30. Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår.   Deltagelse på dette kurset vil gi deg flg kompetanse: Forstå Service Management i praksis og Service Design prinsipper, hensikt og mål Forstå hvordan alle Service Design-prosessene samhandler med andre livssyklus prosesser De sub-prosesser, aktiviteter, metoder og funksjoner som brukes i hver av Service Design-prosessene Roller og ansvar innenfor Service Design, samt aktiviteter og funksjoner for å oppnå optimal drift Hvordan man måler Service Design ytelsen Forstå teknologi og krav til implementering til støtte for Service Design Utfordringene, kritiske suksessfaktorer og risikoer forbundet med Service Design   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 12 900 kr
06 Jun
The Lean IT Foundation Training is two days. During the training, you will learn the fundamentals of Lean and how to apply Lean in an IT domain. In the training you will ... [+]
The training will introduce you to the softer aspects of Lean IT like change approaches and how to change people’s behavior and attitude. All the exercises are related to ICT, but no technical IT knowledge is required. This course is delivered using an exciting case study designed to further enhance the candidates understanding of Lean IT. Students who have attended this course are prepared to successfully take the associated Lean IT Foundation certification exam which is a requirement for attending any of the further Lean courses available in this track. At the end of this course, you will be able to:   Understand the concepts behind Lean and how Lean can be applied in IT Analyze customer value and translate the voice of the customer to processes Understand Lean concepts as customer value, value streams, flow, pull, perfection Diagnose and improve processes with value stream mapping Problem solving with the Kaizen approach Work with the DMAIC improvement cycle Designate improvement activities that improve process results Understand what behaviors & attitudes are essential within Lean organizations Prepare the student to take the Lean IT Foundation Certification exam 1. INTRUDUCTION TO LEAN Introduction The history of Lean The key elements of Lean The concept of Waste, Variability and Inflexibility The five dimensions of Lean IT 2. THE COSTUMER Customer Value Voice of the Customer Value-add and non-value-add work Critical-to-quality tree Value streams in IT Cost of Poor Quality 3. THE PROGRESS The concept of a process SIPOC diagramming Creating a Value Stream Map Analyzing a Value Stream Map 4. PERFORMANCE What is performance? Key Performance Indicators Operational Process Efficiency Skills and Knowledge Matrix 5. ORGANISATION Organizational structure and customer focus Performance Dialogue Visible Management Day Start and Week board 6. PROBLEM SOLVING Structured Problem Solving KAIZEN approach 7. BEHAVIOR & ATTITUDE Lean Leadership & Behavior Organizational Change Change Story 8. EXAM PREPERATION Sample Exam How to prepare for the exam Check Out [-]
Les mer
Oslo 2 dager 14 500 kr
01 Jun
ITIL Practitioner kurset gir praktisk veiledning til hvordan ta i bruk ITIL rammeverket for å ... [+]
ITIL Practitioner kurset gir praktisk veiledning til hvordan ta i bruk ITIL rammeverket for å supportere virksomhetenes forretningsmål. Kurset er neste steg etter ITIL Foundation for personer som allerede er kjent med grunnprinsippende rundt IT Service Management (ITSM) og verdien av gode prosesser og tjenester. Der ITIL Foundation fokuserer på "hva" og "hvorfor", vil man på ITIL Practitioner kurset vise "hvordan" man kan tilpasse ITIL rammeverket til organisasjonenes praktiske hverdag, samt gi deltakerne trygghet i deres tilnærming til å strukturere og bidra til ITSM initiativ. Se mer om ITIL Practitioner kurset på Axelos sine hjemmesider. [-]
Les mer
Oslo Trondheim 3 dager 13 800 kr
02 May
06 Jun
This three day, instructor-led IT Governance Foundation Course provides an overview of the main concepts of IT Governance according to COBIT® 5, ISACA® ’s latest gove... [+]
This three day, instructor-led IT Governance Foundation Course provides an overview of the main concepts of IT Governance according to COBIT® 5, ISACA® ’s latest governance framework, and how they can be applied. COBIT® 5 provides a comprehensive framework that assists enterprises create optimal value from IT by maintaining a balance between realising benefits and optimizing risk levels and resource use. COBIT® 5 enables IT to be governed and managed in a holistic manner for the entire enterprise, taking in the full end-to-end business and IT functional areas of responsibility, considering the IT-related interests of internal and external stakeholders. This course and the COBIT® 5 Foundation certificate are mandatory for additional COBIT® 5 training, including the COBIT® 5 Implementation Course and Assessor Program Training.    At the conclusion of the course attendees will understand: The major drivers for the development of a Framework The business benefits of using COBIT® 5 The COBIT® 5 Product Architecture. The IT management issues and challenges that affect enterprises. The 5 Key Principles of COBIT® 5 for the governance and management of Enterprise IT How COBIT® 5 enables IT to be governed and managed in a holistic manner for the entire enterprise. The key concepts in a Process Capability Assessment and the key attributes of the COBIT® 5 PAM (Process Assessment Model) How the COBIT® 5 processes and the Process Reference Model (PRM) help guide the creation of the 5 Principles and the 7 Governance and Management Enablers. The COBIT® 5 Foundation certificate is to confirm that a candidate has sufficient knowledge and understanding of the COBIT® 5 guidance to: Be able to understand the enterprise Governance and Management of Enterprise IT Create awareness with their business executives and senior IT Management Assess the current state of their Enterprise IT with the objective of scoping what aspects of COBIT® 5 would be appropriate to implement. Course Outline 1. THE KEY FEATURES OF COBIT® 5 The Reasons for the Development of CO-BIT®5 The History of COBIT® The Drivers for developing a Framework The Benefits of using COBIT®5 The COBIT® 5 Format & product Architec-ture COBIT® 5 and Other Frameworks 2. THE COBIT® 5 PRINCIPLES Topic 1: Enabler Focus Topic 2: Control Objectives to Manage-ment Practices Topic 3: From COBIT® 4.1 Management Guidelines to COBIT® 5: Enabling Process-es Guidelines 3. THE COBIT® 5 ENABLERS Enabler 1 – Principles, Policies and frame-works Enabler 2 – Processes Enabler 3 – Organisational Structures Enabler 4 – Culture, Ethics, and Behaviour Enabler 5 – Information Enabler 6 – Services, Infrastructure and Applications Enabler 7 – People, Skills and Competen-cies Walk Through on using Goals cascade to scope Processes 4. INTRODUCTION TO COBIT® 5 IM-PLEMENTATION The Life cycle Approach Inter related components of the life cycle Understanding the enterprise internal and external factors Key success factors for implementation The seven phases of the Life Cycle model explained The seven Change Enablement character-istics used in the life cycle. Change Enablement relationships to the Continual Improvement Life Cycle Making the Business case The differences between COBIT® 4.1 and COBIT® 5 5. PROCESS CAPABILITY ASSESS-MENT MODEL What is a process assessment What is the COBIT® Assessment Pro-gramme The differences between a capability and maturity assessment Differences to the COBIT® 4.1 CMM Overview of the COBIT® Capability Model & Assessments The Process Reference Model (PRM) The Process Assessment Model (PAM) The Measurement Framework Introduction to the Assessor Training Steps 6. EXAM Topic 1: preparation for the exam Topic 2: taking the exam Kursmateriale – papirfrie kurs! Glasspaper har valgt en miljøvennlig profil og gir deltakeren fra og med 2015 online kursdokumentasjon. Tilgang til dokumentasjonen vil bli sendt ut i forkant av kurset. Dette krever at man har med bærbar PC/MAC eller nettbrett på kurset. Du får tilgang til kursmaterial noen dager før kursstart - dette er elektronisk. Du trenger derfor å ta med PC eller et nettbrett på selve kurset  [-]
Les mer
Oslo 3 dager 15 000 kr
22 May
Kurset gir viser deg hvordan anvende COBIT5 i spesifikke forretningsproblemer, hendelser og risikosenarioer. Lær hvordan implementerer COBIT5 både i din eller din kunde... [+]
Get a practical appreciation of how to apply COBIT® 5 to specific business problems, pain points, trigger events and risk scenarios within the organization. Learn how to implement and apply COBIT 5 into your enterprise and how to effectively use it for client initiatives. Attendees will walk away with an appreciation of how to effectively use COBIT 5 for different organizational scenarios. The course is supported by practical exercises and engaging case-based scenarios. Candidates learn how to apply the COBIT 5 continual improvement lifecycle approach to address requirements and establish and maintain a sustainable approach to governing and managing enterprise IT as “normal” business practice. At the end of this course, participants will gain competencies in: Key challenges of using IT IT governance concepts and benefits COBIT 5 framework, principles, and enablers Relationship between stakeholder needs and governance Implementation approach for using COBIT 5 Structure of COBIT 5 process reference model Governance and management domains Components of COBIT 5 processes Need for capability assessments COBIT 5 ISO/IEC 15504 approach Application of COBIT 4 maturity model approach with COBIT 5 Other COBIT 5 enablers for IT governance and management   [-]
Les mer
Oslo 4 dager 21 000 kr
06 Jun
Kursets målsetning er å gi dyptgående kunnskaper om prosessene, funksjonene, rollene og aktivitetene relatert til Planning, Protection & Optimization innen Service Lif... [+]
Dette er et av 4 kurs innen Service Capability - en del av ITIL® Intermediate kvalifiseringen som bygger videre mot ITIL Expert. Kurset retter seg mot deg som er involvert i eller har ansvaret for en eller flere av prosessene i ITIL. Kurset omfatter også Service Lifecycle, men kursets målsetning er å gi dyptgående kunnskaper om prosessene, funksjonene, rollene og aktivitetene relatert til Planning, Protection & Optimization innen Service Lifecycle i ITIL. Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. Deltagerne får en ITIL V3 Planning, Protection & Optimization kursbok som inneholder alt presentasjonsmateriale, kursnotater, case studie og prøveeksamener. Kurset går over 4 dager fra kl 09.00-16.30. Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår. Kurset dekker følgende emner: Capacity Management Availability Management IT Service Continuity Management IT Security Management Demand Management Challenges Roles and Responsibilities Technology [-]
Les mer
Stavanger 3 dager 14 000 kr
20 Jun
Kurset vil gi en forståelse av ITIL® rammeverk og tilrettelegger rutiner for både bedriften og ansatte. [+]
Kursets hensikt: Gi en forståelse av ITIL® rammeverk og tilrettelegger rutiner for både bedriften og ansatte. Lette bruk av ressurser og gi bedre kvalitet. Vise rutiner og prosesser som er viktige for din arbeidsplass. Dokumentere din kompetanse gjennom ITIL® sertifisering. ITIL®gir bedriften: Prosessbeskrivelser og dokumentasjon Gode råd for implementering og tilpassing Felles forståelse og språk Konsulenter med kunnskap om ITIL® ITIL®gir resultater: Bedre behandling av brukere og kunder Tydelige roller og ansvar Bedre driftstabilitet og sikkerhet Bedre evne til å lære og utveksle erfaringer Økt kvalitet på leveransen av IT tjenester Profesjonelle IT tjenester PrisKr. 14000,-Prisen inkluderer dokumentasjon og lunsjVariget3 dager - fra kl. 09:00 - 16:00 [-]
Les mer
Oslo 4 dager 21 000 kr
26 Jun
Kursets målsetning er å gi dyptgående kunnskaper om prosessene, funksjonene, rollene og aktivitetene relatert til Operational Support og Analysis innen Service Lifecyc... [+]
Dette er et av 4 kurs innen Service Capability - en del av ITIL® Intermediate kvalifiseringen som bygger videre mot ITIL Expert. Kurset retter seg mot deg som er involvert i eller har ansvaret for en eller flere av prosessene i ITIL. Kurset omfatter også Service Lifecycle, men kursets målsetning er å gi dyptgående kunnskaper om prosessene, funksjonene, rollene og aktivitetene relatert til Operational Support og Analysis innen Service Lifecycle i ITIL. Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. Deltagerne får en ITIL V3 Operational Support & Analysis kursbok som inneholder alt presentasjonsmateriale, kursnotater, case studie og prøveeksamener. Kurset går over 4 dager fra kl 09.00-16.30. Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår. Kurset dekker følgende emner: Event Management Service Desk Incident Management Problem Management Request Fulfillment Access Management Functions Technology   [-]
Les mer