IT-kurs
Du har valgt: IT strategi
Nullstill
Filter
Ferdig

-

43 treff i IT strategi

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Oslo 3 dager 16 000 kr
19 Jun
urset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Continual Service Improvement-fasen (CSI). Kurset dekker styring og kontroll av a... [+]
Dette er et av fem kurs innen Service Lifecycle, og det retter seg mot deltagere som behøver kunnskaper om praksis og tilpasning innen ITIL® Service Lifecycle. Hovedfokuset ligger på ledelsesperspektivet for Service Management. Hvert kurs bygger på en av ITILs kjernebøker. Kurset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Continual Service Improvement-fasen (CSI). Kurset dekker styring og kontroll av aktiviteter og teknikker innenfor CSI, men ikke detaljer innen de understøttende prosesser. Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. Kurset går over 3 dager fra kl 09.00-17.00. Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår.   Deltagelse på dette kurset vil gi deg flg kompetanse: Forstå Service Management i praksis og CSI prinsipper, hensikt og mål Forstå hvordan alle CSI-prosessene samhandler med andre livssyklus prosesser Sub-prosesser, aktiviteter, metoder og funksjoner som brukes i hver av CSI-prosessene Roller og ansvar innenfor CSI, samt aktiviteter og funksjoner for å oppnå optimal drift Hvordan man måler CSI ytelsen Forstå teknologi og krav til implementering til støtte for CSI Utfordringer, kritiske suksessfaktorer og risikoer forbundet med CSI   [-]
Les mer
Oslo Trondheim 3 dager 16 000 kr
26 Apr
10 May
Ensuring that an IT organization is competent in continuous improvement is absolutely essential to the success of Lean within IT. In the Lean IT Foundation, we looked at ... [+]
This Lean IT Kaizen training will help you on your journey to mastering continuous improvement, and becoming a Lean IT Kaizen Lead. The Lean IT Kaizen Leas is someone who is involving with improvement based on Lean principles. The Lean IT Kaizen Lead may come from any Level of the IT organization, in any "department". The Course Learning objectives After completing this course, you know the most important concepts regarding Kaizen, and you are able to: Organize a Kaizen Lead a Kaizen Teach others the DMAIC model Identify and define problems Create a data Collection plan Analyze the root cause of the problems Understand and apply different improvement Methods Make a Control plan Ensure the sustainability of improvements Concepts Covered 1. Introduction of Kaizen Introduction and Kaizen concepts Kaizen, Kakushin and Kaikaku The DMAIC model Kaizen mindset 2. Organizing Kaizen Kaizen team roles Improvement initiatives Plan and prepare a Kaizen event Gain support Select the team 3. A3 Method Goals of the A3 Method Difference between Summarazing, Analyzing and Synthesizing Structure communication according to the Pyramid principle Summarize information into the A3 format 4. Define Selecting a Problem and identifying owner Problem statement Scope of the problem Collect VoC information High Level Kaizen plan 5. Measure The Three generic types of units of work Measure and Validate Value Stream Map Data Collection plan Qualitative and Quantitative Measurement systems Baseline and a Benchmark Quick Wins 6. Analyze Seven basic Tools of Quality 5 whys Cause and Effects Matrix Failure Mode Effects Analysis (FMEA) Improve How to identify improvement options Idea generation techniques How to test a solution Best and good practice solutions within IT 8. Control How to ensure the sustainability of the improvement Measurement of improvement Control plan Types of documentation Communication to stakeholders This course prepares you for the Lean IT Kaizen Lead certificate. Information regarding the exam Closed book exam With 40 multiple Choice questions. the pass score is 65 % (26 out of 40 questions Exam duration is 60 minutes. The exam is compliant With the Lean IT Association Syllabus and APMG-International accredited [-]
Les mer
Oslo Stavanger 3 dager 14 000 kr
24 Apr
25 Apr
22 May
• Bli en profesjonell leverandør av tjenester ! • Lær deg det nye internasjonale språket for tjenesteleveranser og forbedre din kommunikasjonen med brukere og k... [+]
Kurset gir en grunnleggende innføring i ITIL beste praksis rammeverket versjon 3. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som er definert som beste praksis. Kurset vil også forberede kandidatene til å gjennomføre ITIL Foundation sertifiseringtest. Hvem bør delta? Målgruppen for kurset er ledere og medarbeidere som er engasjert i tjenesteleveranser. Dette omfatter både strategi, planlegging, implementering og løpende tjenesteleveranser. Kurset passer for både organisasjoner som leverer f. eks IT-, Eiendoms-, Personal- og Økonomitjenester til både interne og eksterne kundegrupper. Kurs struktur og varighet 3-dagers offentlig eller bedriftsinternt kurs. Kurset starter hver dag kl 9 og avsluttes kl 1530. På dag 3 gjennomføres sertifiseringstest. Forutsetninger Ingen forutsetninger for å delta på kurset. Faglige kvalifikasjon Kurset leder frem til ITIL Foundation Certificate. (Sertifiseringstest gjennomføres på siste kursdag) Kursdokumentasjon Omfattende kursdokumentasjon som inneholder Kurskompendium, ITIL versjon 3 Pocket Guide, Norsk-Engelsk ordliste, 115 testoppgaver. Kursinnhold Service Management as a practise Innføring i IT Service Management BESTE PRAKSIS: Forstå hva og hvorfor Tjenesteorientering The Service Lifecycle Innføring i alle fasene av livssyklusen - målene og forretningsverdien for hver fase. Service Strategy Service Design Service Transition Service Operations Continual Service Improvement Service Management processes Hvordan de ulike prosessene spiller inn i livssyklusen. Vi diskuterer mål, omfang, aktiviteter, nøkkeltall og annet: Service Strategy Strategy Generation Service Portfolio Management Demand Management Service Design Service Catalogue Management Service Level Management Supplier Management Availability Management Capacity Management IT Service Continuity Management Information Security Management Service Transition Change Management Service Asset and Configuration Management Release and Deployment Management Service Validation & Test Service Operations Event Management Incident Management Request Fulfilment Problem Management Continual Service Operations Continual Service Improvement model The 7-step improvement process Functions Forstå mål, organisasjonsstruktur, bemanning, nøkkeltall og sammenhenger i ulike funksjoner Service Desk Technical Management Application Management IT Operations Management (IT Operations Control, Facilities Management) Roles Ansvar og funksjon hos de to nøkkelrollene i Service Management og innblikk i øvrige roller. RACI modell Process owner Service owner Technology and Architecture Service Management Technology [-]
Les mer
Oslo 3 dager 15 000 kr
22 May
Kurset gir viser deg hvordan anvende COBIT5 i spesifikke forretningsproblemer, hendelser og risikosenarioer. Lær hvordan implementerer COBIT5 både i din eller din kunde... [+]
Get a practical appreciation of how to apply COBIT® 5 to specific business problems, pain points, trigger events and risk scenarios within the organization. Learn how to implement and apply COBIT 5 into your enterprise and how to effectively use it for client initiatives. Attendees will walk away with an appreciation of how to effectively use COBIT 5 for different organizational scenarios. The course is supported by practical exercises and engaging case-based scenarios. Candidates learn how to apply the COBIT 5 continual improvement lifecycle approach to address requirements and establish and maintain a sustainable approach to governing and managing enterprise IT as “normal” business practice. At the end of this course, participants will gain competencies in: Key challenges of using IT IT governance concepts and benefits COBIT 5 framework, principles, and enablers Relationship between stakeholder needs and governance Implementation approach for using COBIT 5 Structure of COBIT 5 process reference model Governance and management domains Components of COBIT 5 processes Need for capability assessments COBIT 5 ISO/IEC 15504 approach Application of COBIT 4 maturity model approach with COBIT 5 Other COBIT 5 enablers for IT governance and management   [-]
Les mer
Oslo 3 dager 14 500 kr
24 Apr
22 May
26 Jun
Kurset gir deg en grunnleggende innføring i ITIL beste praksis rammeverket versjon 3. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som... [+]
  Forkunnskaper Ingen   Kursinnhold Introduksjon Kurset gir deg en grunnleggende innføring i ITIL® beste praksis rammeverket versjon 3. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som er definert som beste praksis. Kurset vil også forberede deg til å gjennomføre ITIL Foundation sertifiseringtest. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited. Hvem bør delta?Målgruppen for kurset er ledere og medarbeidere som er engasjert i tjenesteleveranser. Dette omfatter både strategi, planlegging, implementering og løpende tjenesteleveranser. Kurset passer for både organisasjoner som leverer f. eks IT-, Eiendoms-, Personal- og Økonomitjenester til både interne og eksterne kundegrupper.Kursstruktur og varighet3-dagers offentlig eller bedriftsinternt kurs.Kurset starter hver dag kl 9 og avsluttes kl 1530. På dag 3 gjennomføres sertifiseringstest.ForutsetningerIngen forutsetninger for å delta på kurset.Faglige kvalifikasjonKurset leder frem til ITIL Foundation Certificate. (Sertifiseringstest gjennomføres på siste kursdag)KursdokumentasjonOmfattende kursdokumentasjon som inneholder Kurskompendium, ITIL Pocket Guide, Norsk-Engelsk ordliste, 115 testoppgaver.KursinnholdService Management as a practise• Innføring i IT Service Management• BESTE PRAKSIS: Forstå hva og hvorfor• TjenesteorienteringThe Service LifecycleInnføring i alle fasene av livssyklusen - målene og forretningsverdien for hver fase.• Service Strategy• Service Design• Service Transition• Service Operations• Continual Service ImprovementService Management processesHvordan de ulike prosessene spiller inn i livssyklusen. Vi diskuterer mål, omfang, aktiviteter, nøkkeltall og annet:Service Strategy• Strategy Management• Service Portfolio Management• Demand Management• Financial ManagementService Design• Design Coordination• Service Catalogue Management• Service Level Management• Supplier Management• Availability Management• Capacity Management• IT Service Continuity Management• Information Security ManagementService Transition• Transition planning and support• Change Management• Service Asset and Configuration Management• Release and Deployment ManagementService Operations• Event Management• Incident Management• Request Fulfilment• Problem ManagementContinual Service Operations• Continual Service Improvement model• The seven-step improvement processFunctionsForstå mål, organisasjonsstruktur, bemanning, nøkkeltall og sammenhenger i ulike funksjoner• Service Desk• Technical Management• Application Management• IT Operations Management (IT Operations Control, Facilities Management)RolesAnsvar og funksjon hos de to nøkkelrollene i Service Management og innblikk i øvrige roller.• RACI modell• Process owner• Service ownerTechnology and Architecture• Service Management Technology SertifiseringInkludert i kursprisen er ITIL Fondation eksamen EXIN. Eksamen gjennomføres på ettermiddagen dag 3 - den avholdes skriftlig og er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består ved 65% korrekte svar (dvs 26 av 40 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen. [-]
Les mer
Oslo 4 dager 21 000 kr
08 May
Kurset retter seg mot deg som behøver en dyp forståelse for prosesser, roller, funksjoner og aktiviteter relatert til Service Offerings & Agreements innen Service Lifec... [+]
Dette er et av 4 kurs innen Service Capability - en del av ITIL® Intermediate kvalifiseringen som bygger videre mot ITIL Expert. Kurset retter seg mot deg som er involvert i eller har ansvaret for en eller flere av prosessene i ITIL. Kurset omfatter også Service Lifecycle, men kursets målsetning er å gi dyptgående kunnskaper om prosessene, funksjonene, rollene og aktivitetene i ITIL og disses tilpasning og anvendelse gjennom livssyklusen. Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. Deltagerne får en ITIL Service Offerings & Agreements kursbok som inneholder alt presentasjonsmateriale, kursnotater, case studie og prøveeksamener. Kurset går over 4 dager fra kl 09.00-16.30. Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår.    Kurset dekker følgende emner: Service Portfolio Management Service Catalog Management Service Level Management Demand Management Supplier Management Financial Management Roles and Responsibilities Technology   [-]
Les mer
Oslo Trondheim 3 dager 13 800 kr
18 Apr
02 May
06 Jun
This three day, instructor-led IT Governance Foundation Course provides an overview of the main concepts of IT Governance according to COBIT® 5, ISACA® ’s latest gove... [+]
This three day, instructor-led IT Governance Foundation Course provides an overview of the main concepts of IT Governance according to COBIT® 5, ISACA® ’s latest governance framework, and how they can be applied. COBIT® 5 provides a comprehensive framework that assists enterprises create optimal value from IT by maintaining a balance between realising benefits and optimizing risk levels and resource use. COBIT® 5 enables IT to be governed and managed in a holistic manner for the entire enterprise, taking in the full end-to-end business and IT functional areas of responsibility, considering the IT-related interests of internal and external stakeholders. This course and the COBIT® 5 Foundation certificate are mandatory for additional COBIT® 5 training, including the COBIT® 5 Implementation Course and Assessor Program Training.    At the conclusion of the course attendees will understand: The major drivers for the development of a Framework The business benefits of using COBIT® 5 The COBIT® 5 Product Architecture. The IT management issues and challenges that affect enterprises. The 5 Key Principles of COBIT® 5 for the governance and management of Enterprise IT How COBIT® 5 enables IT to be governed and managed in a holistic manner for the entire enterprise. The key concepts in a Process Capability Assessment and the key attributes of the COBIT® 5 PAM (Process Assessment Model) How the COBIT® 5 processes and the Process Reference Model (PRM) help guide the creation of the 5 Principles and the 7 Governance and Management Enablers. The COBIT® 5 Foundation certificate is to confirm that a candidate has sufficient knowledge and understanding of the COBIT® 5 guidance to: Be able to understand the enterprise Governance and Management of Enterprise IT Create awareness with their business executives and senior IT Management Assess the current state of their Enterprise IT with the objective of scoping what aspects of COBIT® 5 would be appropriate to implement. Course Outline 1. THE KEY FEATURES OF COBIT® 5 The Reasons for the Development of CO-BIT®5 The History of COBIT® The Drivers for developing a Framework The Benefits of using COBIT®5 The COBIT® 5 Format & product Architec-ture COBIT® 5 and Other Frameworks 2. THE COBIT® 5 PRINCIPLES Topic 1: Enabler Focus Topic 2: Control Objectives to Manage-ment Practices Topic 3: From COBIT® 4.1 Management Guidelines to COBIT® 5: Enabling Process-es Guidelines 3. THE COBIT® 5 ENABLERS Enabler 1 – Principles, Policies and frame-works Enabler 2 – Processes Enabler 3 – Organisational Structures Enabler 4 – Culture, Ethics, and Behaviour Enabler 5 – Information Enabler 6 – Services, Infrastructure and Applications Enabler 7 – People, Skills and Competen-cies Walk Through on using Goals cascade to scope Processes 4. INTRODUCTION TO COBIT® 5 IM-PLEMENTATION The Life cycle Approach Inter related components of the life cycle Understanding the enterprise internal and external factors Key success factors for implementation The seven phases of the Life Cycle model explained The seven Change Enablement character-istics used in the life cycle. Change Enablement relationships to the Continual Improvement Life Cycle Making the Business case The differences between COBIT® 4.1 and COBIT® 5 5. PROCESS CAPABILITY ASSESS-MENT MODEL What is a process assessment What is the COBIT® Assessment Pro-gramme The differences between a capability and maturity assessment Differences to the COBIT® 4.1 CMM Overview of the COBIT® Capability Model & Assessments The Process Reference Model (PRM) The Process Assessment Model (PAM) The Measurement Framework Introduction to the Assessor Training Steps 6. EXAM Topic 1: preparation for the exam Topic 2: taking the exam Kursmateriale – papirfrie kurs! Glasspaper har valgt en miljøvennlig profil og gir deltakeren fra og med 2015 online kursdokumentasjon. Tilgang til dokumentasjonen vil bli sendt ut i forkant av kurset. Dette krever at man har med bærbar PC/MAC eller nettbrett på kurset. Du får tilgang til kursmaterial noen dager før kursstart - dette er elektronisk. Du trenger derfor å ta med PC eller et nettbrett på selve kurset  [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 000 kr
27 Apr
The target audience for this course is report designers who are experienced Web Intelligence users and who need to create complex Web Intelligence documents.. [+]
Participants will gain the comprehensive skills and in-depth knowledge needed to apply alternative query and reporting techniques when creating complex Web Intelligence documents. After completing this course, participants will be able to create combined queries and use sub-queries. They will also be able to use character and date string functions, create variables using "If" logic, and redefine calculation contexts. They will learn how to link Web Intelligence documents using the hyperlink functionality and also create their documents using various SAP data sources. Content: Reviewing Web Intelligence core report design Working with advanced query techniques Working with calculation contexts Creating formulas with character and date string functions Using If logic Working with additional reporting techniques Creating hyperlinks Creating a document using other data sources [-]
Les mer
Oslo 3 dager 14 000 kr
15 Nov
3-dagers instruktør-ledet kurs som fører frem til COBIT5 Foundation sertifisering. [+]
Introduksjon 3-dagers, instruktør-ledet grunnkurs som gir en oversikt de viktigste begrepene innenfor  IT styring og kontroll som beskrevet i COBIT 5 rammeverket. COBIT  er et omfattende rammeverk som bistår organisasjoner med å skape optimal verdi ved å sikre en balanse mellom gevinstrealisering,  optimalisere risikoer og ressursbruk.  COBIT 5 bistår virksomheten å styre og forvalte på en helhetlig måte: ende-til-ende forretnings-og IT funksjonelle ansvarsområder vurderer IT-relaterte områder,  inkludert interne og eksterne interessenter. COBIT 5 Foundation sertifikat er obligatorisk for ytterligere COBIT  opplæring, inkludert COBIT 5 Implementation og Assessor kurs.   Kurs innhold  Modul 1 - De viktigste funksjonene i COBIT 5 Hvorfor  COBIT 5 er utviklet Historien om COBIT Bakgrunn for utvikling av rammeverket Fordelene med å bruke COBIT 5 COBIT 5 format, produkter og arkitektur COBIT 5 og andre rammeverk Modul 2 -  COBIT 5 prinsippene Emne 1: Enabler fokus Emne 2: Fra Governance Practices til Management Practices Emne 3: Fra COBIT ® 4.1 til COBIT ® 5 Modul 3 - COBIT 5 hjelpemidlene Enabler 1 - Prinsipper, normer og rammeverk Enabler 2 - Prosesser Enabler 3 - Organisatoriske strukturer Enabler 4 - Kultur, etikk og adferd Enabler 5 - Informasjon Enabler 6 - Tjenester, infrastruktur og applikasjoner Enabler 7 - Mennesker, ferdigheter og kompetanse Gjennomgang av kaskademodellen   Modul 4 - Introduksjon til COBIT 5 implementering Livssyklustilnærming Inter relaterte komponenter i livsløpet Forstå virksomhetens interne og eksterne faktorer Viktige suksessfaktorer for implementering   Avbestilling av kurs plass:  Dersom kurs plassen avbestilles senere enn 10 virkedager før kursstart vil hele kursavgiften bli belastet.Kansellering av kurs:  Ved for få påmeldte kursdeltagere forbeholder vi oss retten til å kansellere kurset. Kurdeltagerne vil eventuelt bli informert senest 5 virkedager før kurset starter. [-]
Les mer
Oslo 5 dager 24 500 kr
12 Jun
ITIL® Managing Across the Lifecycle (Malc) kurset er siste kurs og modul som kandidater må ta for å oppnå ITIL Expert sertifiseringen.
 [+]
Dette kurset er det avsluttende kurset innen ITIL® v3 og gir deltagerne grunnlaget for å oppnå ITIL® Expert sertifiseringen. På kurset oppsummeres kunnskapen fra Lifecycle og Capability kursene, og setter fokus på ferdigheter som kreves for å gjennomføre og håndtere tilpasning til Service Lifecycle. Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. Deltagerne får en ITIL V3 Managing Across the Lifecycle kursbok som inneholder alt presentasjonsmateriale, kursnotater, case studie og prøveeksamener. Kurset går over 5 dager fra kl 09.00-17.00. Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår. Kurset består av følgende emner: Håndtere planlegging og implementasjon av IT Service Management Livssyklus posisjonering og overgang Hvordan oppnå forretningsverdi med mennesker, prosesser og funksjoner Utfordringer, kritiske suksessfaktorer og risiko med service management Risk Management Prosjektvurdering av livssyklusen Strategisk endringsledelse Forståelse for regler, retningslinjer og rammeverk     [-]
Les mer
Oslo Trondheim 2 dager 12 900 kr
20 Apr
06 Jun
The Lean IT Foundation Training is two days. During the training, you will learn the fundamentals of Lean and how to apply Lean in an IT domain. In the training you will ... [+]
The training will introduce you to the softer aspects of Lean IT like change approaches and how to change people’s behavior and attitude. All the exercises are related to ICT, but no technical IT knowledge is required. This course is delivered using an exciting case study designed to further enhance the candidates understanding of Lean IT. Students who have attended this course are prepared to successfully take the associated Lean IT Foundation certification exam which is a requirement for attending any of the further Lean courses available in this track. At the end of this course, you will be able to:   Understand the concepts behind Lean and how Lean can be applied in IT Analyze customer value and translate the voice of the customer to processes Understand Lean concepts as customer value, value streams, flow, pull, perfection Diagnose and improve processes with value stream mapping Problem solving with the Kaizen approach Work with the DMAIC improvement cycle Designate improvement activities that improve process results Understand what behaviors & attitudes are essential within Lean organizations Prepare the student to take the Lean IT Foundation Certification exam 1. INTRUDUCTION TO LEAN Introduction The history of Lean The key elements of Lean The concept of Waste, Variability and Inflexibility The five dimensions of Lean IT 2. THE COSTUMER Customer Value Voice of the Customer Value-add and non-value-add work Critical-to-quality tree Value streams in IT Cost of Poor Quality 3. THE PROGRESS The concept of a process SIPOC diagramming Creating a Value Stream Map Analyzing a Value Stream Map 4. PERFORMANCE What is performance? Key Performance Indicators Operational Process Efficiency Skills and Knowledge Matrix 5. ORGANISATION Organizational structure and customer focus Performance Dialogue Visible Management Day Start and Week board 6. PROBLEM SOLVING Structured Problem Solving KAIZEN approach 7. BEHAVIOR & ATTITUDE Lean Leadership & Behavior Organizational Change Change Story 8. EXAM PREPERATION Sample Exam How to prepare for the exam Check Out [-]
Les mer
Oslo 2 dager 14 500 kr
01 Jun
ITIL Practitioner kurset gir praktisk veiledning til hvordan ta i bruk ITIL rammeverket for å ... [+]
ITIL Practitioner kurset gir praktisk veiledning til hvordan ta i bruk ITIL rammeverket for å supportere virksomhetenes forretningsmål. Kurset er neste steg etter ITIL Foundation for personer som allerede er kjent med grunnprinsippende rundt IT Service Management (ITSM) og verdien av gode prosesser og tjenester. Der ITIL Foundation fokuserer på "hva" og "hvorfor", vil man på ITIL Practitioner kurset vise "hvordan" man kan tilpasse ITIL rammeverket til organisasjonenes praktiske hverdag, samt gi deltakerne trygghet i deres tilnærming til å strukturere og bidra til ITSM initiativ. Se mer om ITIL Practitioner kurset på Axelos sine hjemmesider. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 16 000 kr
12 Jun
Kurset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Service Transition-fasen. Kurset dekker styring og kontroll av aktiviteter og te... [+]
Dette er et av fem kurs innen Service Lifecycle, og det retter seg mot deltagere som behøver kunnskaper om praksis og tilpasning innen ITIL® Service Lifecycle. Hovedfokuset ligger på ledelsesperspektivet for Service Management. Hvert kurs bygger på en av ITILs kjernebøker. Kurset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Service Transition-fasen. Kurset dekker styring og kontroll av aktiviteter og teknikker innenfor Service Transition, men ikke detaljer innen de understøttende prosesser. Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. Kurset går over 3 dager fra kl 09.00-16.30. Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår. Deltagelse på dette kurset vil gi deg flg kompetanse: Forstå Service Management i praksis og Service Transition prinsipper, hensikt og mål Forstå hvordan alle Service Transition-prosessene samhandler med andre livssyklus prosesser Sub-prosesser, aktiviteter, metoder og funksjoner som brukes i hver av Service Transition-prosessene Roller og ansvar innenfor Service Transition, samt aktiviteter og funksjoner for å oppnå optimal drift Hvordan man måler Service Transition ytelsen Forstå teknologi og krav til implementering til støtte for Service Transition Utfordringer, kritiske suksessfaktorer og risikoer forbundet med Service Transition [-]
Les mer
Oslo 2 dager 15 500 kr
01 Jun
ITIL® Practitioner er et kurs som vil bistå organisasjoner og enkeltpersoner med å øke verdien de får av å bruke ITIL ved å tilby ytterligere praktisk veiledning f... [+]
Kursinnhold ITIL Practitioner kurset gir praktisk veiledning til hvordan ta i bruk ITIL rammeverket for å supportere virksomhetenes forretningsmål. Kurset er neste steg etter ITIL Foundation for personer som allerede er kjent med grunnprinsippende rundt IT Service Management (ITSM) og verdien av gode prosesser og tjenester. Der ITIL Foundation fokuserer på "hva" og "hvorfor", vil man på ITIL Practitioner kurset vise "hvordan" man kan tilpasse ITIL rammeverket til organisasjonenes praktiske hverdag, samt gi deltakerne trygghet i deres tilnærming til å strukturere og bidra til ITSM initiativ.   Kursmateriell og eksamen Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk.Eksamen varer i 120 minutter og gjennomføres på slutten av siste kursdag,  om ikke annet er avtalt. Det bør beregnes ca 6 timer til selvstudium i løpet av kursets varighet. Kursdokumentasjon og sertifiseringstest er inklusive i kursavgiften. Se mer om ITIL Practitioner kurset på Axelos sine hjemmesider.ITIL®, Prince2®, MoV®, MoP®, MoR®, MSP® and P3O® are registered trade marks of AXELOS Limited. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 15 800 kr
09 May
09 May
Learn how to effectively present, communicate and analyze your data. [+]
Stephen Few will be presenting his Visual Business Intelligence Workshop in Oslo from the 09-11 May 2017. This is your opportunity to learn from the world’s foremost thought leader in Data Visualization! We are overwhelmed by information, not because there is too much, but because we don't know how to tame it. Information lies stagnant in rapidly expanding pools as our ability to collect and warehouse it increases, but our ability to make sense of and communicate it remains inert, largely without notice. Computers speed the process of information handling, but they don't tell us what the information means or how to communicate its meaning to decision makers. These skills are not intuitive; they rely largely on analysis and presentation skills that must be learned. Stephen Few of Perceptual Edge focuses on the tools and techniques of visual business intelligence to help you make better use of your valuable information assets. Stephen’s insights and material on effective analysis and presentation are based upon the research completed for his three books, which his workshop is based on: Day 1-2 , May 09-10: Show Me the Numbers. Designing Tables and Graphs to Enlighten. This full-day course will teach you how to effectively communicate quantitative business data using tables and graphs. You will learn how to select the appropriate medium of communication (table vs. graph, and which type) and how to visually design each component to express your message clearly and compellingly. Each attendee receives a copy of the book Show Me the Numbers: Designing Tables and Graphs to Enlighten (second edition). Day 3, May 11: Information Dashboard Design. Creating Dashboards for At-a-Glance Monitoring. Dashboards offer an exciting new way to provide people at a glance with the critical information they must monitor to do their jobs. This full-day course reaches past the hype to give you the unique design skills required to build dashboards that really work. Each attendee receives a copy of the book Information Dashboard Design, Creating Dashboards for At-a-Glance Monitoring (second edition).   [-]
Les mer