IT-kurs
IT strategi
Hordaland
Du har valgt: Bergen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

6 treff ( i Bergen ) i IT strategi

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Bergen Og 3 andre steder 2 dager 15 500 kr
15 May
22 May
12 Jun
ITIL Practitioner dekker Continual Service Improvement (CSI) tilnærmingen i måten å strukturere eventuelle forbedringstiltak. [+]
ITIL Practitioner dekker også tre nøkkelområder som er avgjørende for at forbedringstiltakene skal lykkes: Endringsledelse Kommunikasjon Måling og måleparameter ITIL Practitioner gir veiledning etter 9 prinsipper: 1. Fokus på verdi 2. Design for opplevelsen 3. Start der du er 4. Jobb helhetlig 5. Jobb iterativt 6. Observer direkte 7. Vær åpen 8. Samarbeid 9. Gjør det enkelt   Kurset går over 2 dager og på slutten av dag 2 tilbyr vi deg å ta sertifiseringseksamen. Kurset inkluderer: Nødvendig kursdokumentasjon (elektronisk format) Manualen: ITIL Practitioner Guidance Sertifiseringseksamen Inkludert i kursprisen er ITIL Practitioner eksamen Eksamen vil bli scenariobasert støttet av en case-studie som tester deg i kunnskap og best mulig anvendelse av ITIL rammeverket på en praktisk måte. For å ta eksamen må du ha gjennomgått og bestått ITIL Foundation eksamen. Testen er en åpen bok eksamen med flersvars oppgaver basert på et senario og du har 1 time og 45 minutter til rådighet i tillegg til evt. ekstra tid. [-]
Les mer
Bergen Og 5 andre steder 3 dager 14 000 kr
03 Apr
24 Apr
24 Apr
Dette kurset er ment å gi deltakerne en oversikt over de sentrale definisjonene som ITIL bruker og en oversikt over hvilke prosesser og funksjoner som ITIL definerer. [+]
 ITIL® er et rammeverk for beste praksis innen IT-serviceledelse, basert på erfaringer fra offentlige og private virksomheter over hele verden. ITIL har eksistert siden 1980 tallet og gjennomgått flere forandringer underveis. ITIL versjon 3 ble lansert i 2007 og i denne versjonen er det mer fokus på strategi og forretningsverdi, innføring av livssyklusperspektivet og at IT-tjenester skal støtte opp under virksomhetens øvrige strategier og mål.Dette kurset er ment å gi deltakerne en oversikt over de sentrale definisjonene som ITIL bruker og en oversikt over hvilke prosesser og funksjoner som ITIL definerer. Kurset vil gi deltakerne en forståelse av hvordan økt fokus på bedriftens mål og samspillet innen IT-avdelingen vil kunne gi en betydelig merverdi for bedriften. ITIL har fokus på fem hovedområder, og hvert av dem dekker et av aspektene i livssyklustankegangen: Service Strategy: En solid strategi er nødvendig for å kunne levere IT-tjenester av høy kvalitet. Denne delen av ITIL introduserer livssyklustankegangen, og sørger for samspill med bedriftens øvrige strategier. Service Design: Definisjon og utviklig av tjenestene i henhold til strategien, slik at tjenestene leveres med den kvalitet som kunden forventer, samtidig som man holder seg innenfor de rammebetingelser som er satt for tidsforbruk og kostnader. Service Transition: Å sørge for at strategien og planene settes ut i drift på en vellykket måte. Innovasjon i form av nye og endrede tjenester skal implementeres med minimalt avbrudd i driften, samtidig som endringene skal balanseres i forhold til kostnad, tid og sikkerhet. Service Operation: ivaretar dag-til-dag leveranser av IT-tjenestene og sikrer at avtalt tjenestenivå til brukere og kunder blir levert på en effektiv måte Continual Service Improvement: Selv med en vellykket drift på plass vil det være et behov for kontinuerlig forbedring. [-]
Les mer
Oslo Trondheim 3 dager 16 000 kr
26 Apr
10 May
Ensuring that an IT organization is competent in continuous improvement is absolutely essential to the success of Lean within IT. In the Lean IT Foundation, we looked at ... [+]
This Lean IT Kaizen training will help you on your journey to mastering continuous improvement, and becoming a Lean IT Kaizen Lead. The Lean IT Kaizen Leas is someone who is involving with improvement based on Lean principles. The Lean IT Kaizen Lead may come from any Level of the IT organization, in any "department". The Course Learning objectives After completing this course, you know the most important concepts regarding Kaizen, and you are able to: Organize a Kaizen Lead a Kaizen Teach others the DMAIC model Identify and define problems Create a data Collection plan Analyze the root cause of the problems Understand and apply different improvement Methods Make a Control plan Ensure the sustainability of improvements Concepts Covered 1. Introduction of Kaizen Introduction and Kaizen concepts Kaizen, Kakushin and Kaikaku The DMAIC model Kaizen mindset 2. Organizing Kaizen Kaizen team roles Improvement initiatives Plan and prepare a Kaizen event Gain support Select the team 3. A3 Method Goals of the A3 Method Difference between Summarazing, Analyzing and Synthesizing Structure communication according to the Pyramid principle Summarize information into the A3 format 4. Define Selecting a Problem and identifying owner Problem statement Scope of the problem Collect VoC information High Level Kaizen plan 5. Measure The Three generic types of units of work Measure and Validate Value Stream Map Data Collection plan Qualitative and Quantitative Measurement systems Baseline and a Benchmark Quick Wins 6. Analyze Seven basic Tools of Quality 5 whys Cause and Effects Matrix Failure Mode Effects Analysis (FMEA) Improve How to identify improvement options Idea generation techniques How to test a solution Best and good practice solutions within IT 8. Control How to ensure the sustainability of the improvement Measurement of improvement Control plan Types of documentation Communication to stakeholders This course prepares you for the Lean IT Kaizen Lead certificate. Information regarding the exam Closed book exam With 40 multiple Choice questions. the pass score is 65 % (26 out of 40 questions Exam duration is 60 minutes. The exam is compliant With the Lean IT Association Syllabus and APMG-International accredited [-]
Les mer
Oslo Trondheim 2 dager 12 900 kr
20 Apr
06 Jun
The Lean IT Foundation Training is two days. During the training, you will learn the fundamentals of Lean and how to apply Lean in an IT domain. In the training you will ... [+]
The training will introduce you to the softer aspects of Lean IT like change approaches and how to change people’s behavior and attitude. All the exercises are related to ICT, but no technical IT knowledge is required. This course is delivered using an exciting case study designed to further enhance the candidates understanding of Lean IT. Students who have attended this course are prepared to successfully take the associated Lean IT Foundation certification exam which is a requirement for attending any of the further Lean courses available in this track. At the end of this course, you will be able to:   Understand the concepts behind Lean and how Lean can be applied in IT Analyze customer value and translate the voice of the customer to processes Understand Lean concepts as customer value, value streams, flow, pull, perfection Diagnose and improve processes with value stream mapping Problem solving with the Kaizen approach Work with the DMAIC improvement cycle Designate improvement activities that improve process results Understand what behaviors & attitudes are essential within Lean organizations Prepare the student to take the Lean IT Foundation Certification exam 1. INTRUDUCTION TO LEAN Introduction The history of Lean The key elements of Lean The concept of Waste, Variability and Inflexibility The five dimensions of Lean IT 2. THE COSTUMER Customer Value Voice of the Customer Value-add and non-value-add work Critical-to-quality tree Value streams in IT Cost of Poor Quality 3. THE PROGRESS The concept of a process SIPOC diagramming Creating a Value Stream Map Analyzing a Value Stream Map 4. PERFORMANCE What is performance? Key Performance Indicators Operational Process Efficiency Skills and Knowledge Matrix 5. ORGANISATION Organizational structure and customer focus Performance Dialogue Visible Management Day Start and Week board 6. PROBLEM SOLVING Structured Problem Solving KAIZEN approach 7. BEHAVIOR & ATTITUDE Lean Leadership & Behavior Organizational Change Change Story 8. EXAM PREPERATION Sample Exam How to prepare for the exam Check Out [-]
Les mer
Oslo Trondheim 3 dager 13 800 kr
18 Apr
02 May
06 Jun
This three day, instructor-led IT Governance Foundation Course provides an overview of the main concepts of IT Governance according to COBIT® 5, ISACA® ’s latest gove... [+]
This three day, instructor-led IT Governance Foundation Course provides an overview of the main concepts of IT Governance according to COBIT® 5, ISACA® ’s latest governance framework, and how they can be applied. COBIT® 5 provides a comprehensive framework that assists enterprises create optimal value from IT by maintaining a balance between realising benefits and optimizing risk levels and resource use. COBIT® 5 enables IT to be governed and managed in a holistic manner for the entire enterprise, taking in the full end-to-end business and IT functional areas of responsibility, considering the IT-related interests of internal and external stakeholders. This course and the COBIT® 5 Foundation certificate are mandatory for additional COBIT® 5 training, including the COBIT® 5 Implementation Course and Assessor Program Training.    At the conclusion of the course attendees will understand: The major drivers for the development of a Framework The business benefits of using COBIT® 5 The COBIT® 5 Product Architecture. The IT management issues and challenges that affect enterprises. The 5 Key Principles of COBIT® 5 for the governance and management of Enterprise IT How COBIT® 5 enables IT to be governed and managed in a holistic manner for the entire enterprise. The key concepts in a Process Capability Assessment and the key attributes of the COBIT® 5 PAM (Process Assessment Model) How the COBIT® 5 processes and the Process Reference Model (PRM) help guide the creation of the 5 Principles and the 7 Governance and Management Enablers. The COBIT® 5 Foundation certificate is to confirm that a candidate has sufficient knowledge and understanding of the COBIT® 5 guidance to: Be able to understand the enterprise Governance and Management of Enterprise IT Create awareness with their business executives and senior IT Management Assess the current state of their Enterprise IT with the objective of scoping what aspects of COBIT® 5 would be appropriate to implement. Course Outline 1. THE KEY FEATURES OF COBIT® 5 The Reasons for the Development of CO-BIT®5 The History of COBIT® The Drivers for developing a Framework The Benefits of using COBIT®5 The COBIT® 5 Format & product Architec-ture COBIT® 5 and Other Frameworks 2. THE COBIT® 5 PRINCIPLES Topic 1: Enabler Focus Topic 2: Control Objectives to Manage-ment Practices Topic 3: From COBIT® 4.1 Management Guidelines to COBIT® 5: Enabling Process-es Guidelines 3. THE COBIT® 5 ENABLERS Enabler 1 – Principles, Policies and frame-works Enabler 2 – Processes Enabler 3 – Organisational Structures Enabler 4 – Culture, Ethics, and Behaviour Enabler 5 – Information Enabler 6 – Services, Infrastructure and Applications Enabler 7 – People, Skills and Competen-cies Walk Through on using Goals cascade to scope Processes 4. INTRODUCTION TO COBIT® 5 IM-PLEMENTATION The Life cycle Approach Inter related components of the life cycle Understanding the enterprise internal and external factors Key success factors for implementation The seven phases of the Life Cycle model explained The seven Change Enablement character-istics used in the life cycle. Change Enablement relationships to the Continual Improvement Life Cycle Making the Business case The differences between COBIT® 4.1 and COBIT® 5 5. PROCESS CAPABILITY ASSESS-MENT MODEL What is a process assessment What is the COBIT® Assessment Pro-gramme The differences between a capability and maturity assessment Differences to the COBIT® 4.1 CMM Overview of the COBIT® Capability Model & Assessments The Process Reference Model (PRM) The Process Assessment Model (PAM) The Measurement Framework Introduction to the Assessor Training Steps 6. EXAM Topic 1: preparation for the exam Topic 2: taking the exam Kursmateriale – papirfrie kurs! Glasspaper har valgt en miljøvennlig profil og gir deltakeren fra og med 2015 online kursdokumentasjon. Tilgang til dokumentasjonen vil bli sendt ut i forkant av kurset. Dette krever at man har med bærbar PC/MAC eller nettbrett på kurset. Du får tilgang til kursmaterial noen dager før kursstart - dette er elektronisk. Du trenger derfor å ta med PC eller et nettbrett på selve kurset  [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 år 562 kr
På forespørsel
Etter første delen av kurset skal du kjenne til grunnleggende begreper og sikkerhetsaspekter i forbindelse med bruk av Internett. Etter den andre skal du kjenne til begr... [+]
Internett - Internet Explorer 7/Outlook 2007 NO Du skal også kunne utføre grunnleggende søk på World Wide Web ved å bruke nettleseren Internet Explorer og tilgjengelige søkeverktøy, legge til favoritter, skrive ut websider og søkeresultater, samt fylle ut webbaserte bestillingskjemaer.   Etter den andre delen skal du kjenne til grunnleggende begreper og sikkerhetsaspekter i forbindelse med bruk av elektronisk post. Du skal også kunne bruke e-postprogrammet Outlook for å sende og motta meldinger, sette inn et filvedlegg i en melding, samt organisere meldinger og mapper.     Innhold: – Bli kjent med Internet Explorer– Navigering– Søking etter informasjon– Bli kjent med Outlook– Sending av meldinger– Adresseboka– Organisering av meldinger     Læremiddel: Datapower Learning Online     Estimert tidsbruk: 16-24 timer   Dette kurset inkluderer ikke lærerstøtte   [-]
Les mer