IT-kurs
IT strategi
Du har valgt: Rogaland
Nullstill
Filter
Ferdig

-

4 treff ( i Rogaland ) i IT strategi

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Oslo Trondheim Og 5 andre steder 3 dager 14 000 kr
03 Apr
24 Apr
24 Apr
Dette kurset er ment å gi deltakerne en oversikt over de sentrale definisjonene som ITIL bruker og en oversikt over hvilke prosesser og funksjoner som ITIL definerer. [+]
 ITIL® er et rammeverk for beste praksis innen IT-serviceledelse, basert på erfaringer fra offentlige og private virksomheter over hele verden. ITIL har eksistert siden 1980 tallet og gjennomgått flere forandringer underveis. ITIL versjon 3 ble lansert i 2007 og i denne versjonen er det mer fokus på strategi og forretningsverdi, innføring av livssyklusperspektivet og at IT-tjenester skal støtte opp under virksomhetens øvrige strategier og mål.Dette kurset er ment å gi deltakerne en oversikt over de sentrale definisjonene som ITIL bruker og en oversikt over hvilke prosesser og funksjoner som ITIL definerer. Kurset vil gi deltakerne en forståelse av hvordan økt fokus på bedriftens mål og samspillet innen IT-avdelingen vil kunne gi en betydelig merverdi for bedriften. ITIL har fokus på fem hovedområder, og hvert av dem dekker et av aspektene i livssyklustankegangen: Service Strategy: En solid strategi er nødvendig for å kunne levere IT-tjenester av høy kvalitet. Denne delen av ITIL introduserer livssyklustankegangen, og sørger for samspill med bedriftens øvrige strategier. Service Design: Definisjon og utviklig av tjenestene i henhold til strategien, slik at tjenestene leveres med den kvalitet som kunden forventer, samtidig som man holder seg innenfor de rammebetingelser som er satt for tidsforbruk og kostnader. Service Transition: Å sørge for at strategien og planene settes ut i drift på en vellykket måte. Innovasjon i form av nye og endrede tjenester skal implementeres med minimalt avbrudd i driften, samtidig som endringene skal balanseres i forhold til kostnad, tid og sikkerhet. Service Operation: ivaretar dag-til-dag leveranser av IT-tjenestene og sikrer at avtalt tjenestenivå til brukere og kunder blir levert på en effektiv måte Continual Service Improvement: Selv med en vellykket drift på plass vil det være et behov for kontinuerlig forbedring. [-]
Les mer
Stavanger 3 dager 14 000 kr
25 Apr
Kurset vil gi en forståelse av ITIL® rammeverk og tilrettelegger rutiner for både bedriften og ansatte. [+]
Kursets hensikt: Gi en forståelse av ITIL® rammeverk og tilrettelegger rutiner for både bedriften og ansatte. Lette bruk av ressurser og gi bedre kvalitet. Vise rutiner og prosesser som er viktige for din arbeidsplass. Dokumentere din kompetanse gjennom ITIL® sertifisering. ITIL®gir bedriften: Prosessbeskrivelser og dokumentasjon Gode råd for implementering og tilpassing Felles forståelse og språk Konsulenter med kunnskap om ITIL® ITIL®gir resultater: Bedre behandling av brukere og kunder Tydelige roller og ansvar Bedre driftstabilitet og sikkerhet Bedre evne til å lære og utveksle erfaringer Økt kvalitet på leveransen av IT tjenester Profesjonelle IT tjenester PrisKr. 14000,-Prisen inkluderer dokumentasjon og lunsjVariget3 dager - fra kl. 09:00 - 16:00 [-]
Les mer
Oslo Stavanger 3 dager 14 000 kr
24 Apr
25 Apr
22 May
• Bli en profesjonell leverandør av tjenester ! • Lær deg det nye internasjonale språket for tjenesteleveranser og forbedre din kommunikasjonen med brukere og k... [+]
Kurset gir en grunnleggende innføring i ITIL beste praksis rammeverket versjon 3. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som er definert som beste praksis. Kurset vil også forberede kandidatene til å gjennomføre ITIL Foundation sertifiseringtest. Hvem bør delta? Målgruppen for kurset er ledere og medarbeidere som er engasjert i tjenesteleveranser. Dette omfatter både strategi, planlegging, implementering og løpende tjenesteleveranser. Kurset passer for både organisasjoner som leverer f. eks IT-, Eiendoms-, Personal- og Økonomitjenester til både interne og eksterne kundegrupper. Kurs struktur og varighet 3-dagers offentlig eller bedriftsinternt kurs. Kurset starter hver dag kl 9 og avsluttes kl 1530. På dag 3 gjennomføres sertifiseringstest. Forutsetninger Ingen forutsetninger for å delta på kurset. Faglige kvalifikasjon Kurset leder frem til ITIL Foundation Certificate. (Sertifiseringstest gjennomføres på siste kursdag) Kursdokumentasjon Omfattende kursdokumentasjon som inneholder Kurskompendium, ITIL versjon 3 Pocket Guide, Norsk-Engelsk ordliste, 115 testoppgaver. Kursinnhold Service Management as a practise Innføring i IT Service Management BESTE PRAKSIS: Forstå hva og hvorfor Tjenesteorientering The Service Lifecycle Innføring i alle fasene av livssyklusen - målene og forretningsverdien for hver fase. Service Strategy Service Design Service Transition Service Operations Continual Service Improvement Service Management processes Hvordan de ulike prosessene spiller inn i livssyklusen. Vi diskuterer mål, omfang, aktiviteter, nøkkeltall og annet: Service Strategy Strategy Generation Service Portfolio Management Demand Management Service Design Service Catalogue Management Service Level Management Supplier Management Availability Management Capacity Management IT Service Continuity Management Information Security Management Service Transition Change Management Service Asset and Configuration Management Release and Deployment Management Service Validation & Test Service Operations Event Management Incident Management Request Fulfilment Problem Management Continual Service Operations Continual Service Improvement model The 7-step improvement process Functions Forstå mål, organisasjonsstruktur, bemanning, nøkkeltall og sammenhenger i ulike funksjoner Service Desk Technical Management Application Management IT Operations Management (IT Operations Control, Facilities Management) Roles Ansvar og funksjon hos de to nøkkelrollene i Service Management og innblikk i øvrige roller. RACI modell Process owner Service owner Technology and Architecture Service Management Technology [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 år 562 kr
På forespørsel
Etter første delen av kurset skal du kjenne til grunnleggende begreper og sikkerhetsaspekter i forbindelse med bruk av Internett. Etter den andre skal du kjenne til begr... [+]
Internett - Internet Explorer 7/Outlook 2007 NO Du skal også kunne utføre grunnleggende søk på World Wide Web ved å bruke nettleseren Internet Explorer og tilgjengelige søkeverktøy, legge til favoritter, skrive ut websider og søkeresultater, samt fylle ut webbaserte bestillingskjemaer.   Etter den andre delen skal du kjenne til grunnleggende begreper og sikkerhetsaspekter i forbindelse med bruk av elektronisk post. Du skal også kunne bruke e-postprogrammet Outlook for å sende og motta meldinger, sette inn et filvedlegg i en melding, samt organisere meldinger og mapper.     Innhold: – Bli kjent med Internet Explorer– Navigering– Søking etter informasjon– Bli kjent med Outlook– Sending av meldinger– Adresseboka– Organisering av meldinger     Læremiddel: Datapower Learning Online     Estimert tidsbruk: 16-24 timer   Dette kurset inkluderer ikke lærerstøtte   [-]
Les mer