IT-kurs
IT strategi
Sør-Trøndelag
Du har valgt: Trondheim
Nullstill
Filter
Ferdig

-

39 treff ( i Trondheim ) i IT strategi
 

Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 8 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Trondheim Og 2 andre steder 2 dager 16 900 kr
23 May
06 Jun
26 Sep
SAFe® 6.0 DevOps [+]
SAFe® DevOps Certification [-]
Les mer
Oslo 3 dager 21 000 kr
09 Sep
09 Sep
ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil [+]
ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Kurs med Inga Strümke om etikk og risiko ved bruk av kunstig intelligens. Lær mer om utfordringene og mulighetene. [+]
Risikomomentene rundt kunstig intelligens er mange og berører flere fagområder. Hovedutfordringen med trygg og ansvarlig bruk av kunstig intelligens og maskinlæring er at problemstillingene utfordrer mange helt ulike fagområder, og tar opp mange temaer samfunnet aldri før har tatt stilling til. I dette kurset introduserer AI-ekspert Inga Strümke deg for de etiske, tekniske, juridiske og samfunnsmessige aspektene, og du vil få et helhetlig bilde av utfordringene og mulighetene. Fra før av har Inga Strümke laget kurset “En innføring i kunstig intelligens og maskinlæring” med Videocation. Vi anbefaler deg å se innføringskurset før du ser dette kurset om kunstig intelligens og risiko.  Introduksjon til kurset Innføring i AI-etikk Egne prosedyrer Falske nyheter og AI-skribenter Deepfakes Syntetiske data Angrep og mål Cybersikkerhet og IoT AI-regulering Personvern og differential privacy Rettferdighet Maskiner som tar jobbene og beslutningene våre Bærekraft Oppsummering [-]
Les mer
Stavanger Oslo 3 dager 16 700 kr
04 Jun
11 Jun
03 Sep
3-dagers instruktør-ledet kurs som fører frem til ITIL Foundation sertifisering. [+]
Sopra Steria Akademiet er en del av Sopra Steria, og tilbyr kurs og opplæring innen: IT Service Management Prosjekt- og programstyring It-styring og kontroll Våre instruktører jobber til daglig som rådgivere innen disse områdene i Sopra Steria.  ITIL® 4 er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. ITIL® 4 Foundation-sertifiseringen er designet som en introduksjon til ITIL® 4 og gjør det mulig for kandidater å se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell for oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av teknisk aktiverte produkter og tjenester.Kurset avsluttes med en sertifiseringstest den siste dagen. Kurset varer i 3 dager. Vi stiller med erfarne norske instruktører. Kursmateriell og eksamen er på engelsk. Eksamen varer i 75 minutter. Eksamen på slutten av siste kursdag om ikke annet er avtalt. Det bør beregnes 6 timer til selvstudium. Du kan lese mere om ITIL her ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadmini... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Av totalt 12 øvinger må 4 tekstbaserte øvinger og 4 flervalgstester (totalt 8 øvinger) være godkjent for å få gå opp til eksamen. Øvingene som blir godkjent må dekke et bredt spekter av de temaene som gjennomgås i emnet. Nærmere opplysninger ved studiestart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig, individuell, 3 timer,  Ansvarlig: Knut Arne Strand Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten kan:- tegne opp og forklare livssyklusmodellen til ITIL versjon 3- gjengi suksessfaktorer knyttet til innføring av ITIL- forklare hva som menes med begrepene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring- beskrive utvalgte prosesser som inngår i ITIL-standarden og hvilke arbeidsoppgaver som utføres av de aktuelle prosessene FERDIGHETER:Kandidaten kan:- redegjøre for hvordan utvalgte ITIL-prosesser typisk kan implementeres og forvaltes i en gitt organisasjon- redegjøre for hvordan utvalgte prosesser fungerer sammen og hvilken informasjon som flyter mellom dem- lage en plan for innføring av utvalgte ITIL-prosesser i en konkret bedrift- implementere utvalgte deler av ITIL-standarden i en konkret bedrift GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- grunnleggende forståelse av ITIL som beste praksis for drift av IT-systemer- forståelse for at ITIL kan implementeres i små trinn og med noen få prosesser, samt utvides til å være svært omfattende, med mange operative prosesser og funksjoner Innhold:Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring med tilhørende prosesser og funksjoner.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag ITIL v3 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 900 kr
07 Jun
07 Jun
09 Sep
ITIL® 4 Practitioner: Incident Management [+]
ITIL® 4 Practitioner: Incident Management [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 16 700 kr
Develop the skillsets needed to guide the delivery of value in a Lean enterprise and learn about the activities, tools, and mechanics used to manage backlogs and programs... [+]
 You will also learn how to apply Lean thinking to identify Epics, break them down into Features and Stories, plan and execute Iterations, and plan Program Increments. Finally, you learn about the Continuous Delivery Pipeline and DevOps culture, how to effectively integrate as a Product Owner and a Product Manager, and what it takes to relentlessly improve the ART.    TOPICS COVERED -Product Owner/Product Manager in the SAFe enterprise-Preparing for PI Planning-Leading PI Planning-Executing Iterations-Executing the Program Increment-Becoming a Certified SAFe® Product Owner/Product Manager ONLINE TRAINING - 3 days – from 09:00 AM – 03: PM- Pre-meeting before class to check the technical setup and greet each other- Homework before class to increase the benefits of the training- Online discussions and feedback on exercises- Additional help for certification and exam LEARNING GOALS To perform the role of a SAFe® Product Owner/Product Manager, attendees should be able to:- Articulate the Product Owner and Product Manager roles- Connect SAFe Lean-Agile principles and values to the PO/PM roles- Decompose Epics into Features and decompose Features into Stories- Manage Program and Team backlogs- Collaborate with Agile teams in estimating and forecasting work- Represent Customer needs in Program Increment Planning- Execute the Program Increment and deliver continuous value WHO WILL BENEFIT? -Product Owners, Product Managers, Product Line Managers, Business Owners, and BusinessAnalysts-Solution Managers, Portfolio Managers, Program Managers, and members of the LACE-Enterprise, Solution, and System Architects PREREQUISITES All are welcome to attend the course, regardless of experience. However, the following prerequisites are highly recommended for those who intend to take the SAFe® 5 Product Owner/Product Manager (POPM) certification exam:- Attend a Leading SAFe® course- Experience working in a SAFe environment- Experience with Lean, Agile, or other relevant certifications [-]
Les mer
Oslo 3 dager 21 000 kr
24 Jun
24 Jun
19 Aug
ITIL® Specialist - Create, Deliver & Support [+]
ITIL® Specialist - Create, Deliver & Support [-]
Les mer
Oslo 2 dager 15 900 kr
30 May
30 May
04 Jul
ITIL® 4 Foundation - 2 days course for ITIL experienced [+]
ITIL® 4 Foundation - 2 days course for ITIL experienced [-]
Les mer
Arne Rettedals Hus 3 dager 16 700 kr
11 Jun
17 Sep
12 Nov
ITIL® Foundation er et grunnkurs for ITIL® og gir kandidatene kjennskap til sentrale elementer, konsepter og viktig terminologi brukt i ITIL®. [+]
ITIL® Foundation er et grunnkurs for ITIL® og gir kandidatene kjennskap til sentrale elementer, konsepter og viktig terminologi brukt i ITIL®. Etter fullført kurs og bestått eksamen skal kandidatene ha tilegnet en grunnleggende kunnskap og forståelse av ITIL®. Bestått ITIL® Foundation-kurs er også en forutsetning for å kunne gå videre til neste nivå i ITIL® opplæringen. Dokumenter din kompetanse gjennom ITIL® sertifisering Kurset vil gi en forståelse av ITIL® rammeverk og tilrettelegger rutiner for både bedriften og ansatte. Målet er å lette bruk av ressurser og gi bedre kvalitet, samt synliggjøre rutiner og prosesser som er viktige for din arbeidsplass. Kursets hensikt: Gi en forståelse av ITIL® rammeverk og tilrettelegger rutiner for både bedriften og ansatte. Lette bruk av ressurser og gi bedre kvalitet. Vise rutiner og prosesser som er viktige for din arbeidsplass. Dokumentere din kompetanse gjennom ITIL® sertifisering. ITIL® gir bedriften: Prosessbeskrivelser og dokumentasjon Gode råd for implementering og tilpassing Felles forståelse og språk Konsulenter med kunnskap om ITIL® ITIL® gir resultater: Bedre behandling av brukere og kunder Tydelige roller og ansvar Bedre driftstabilitet og sikkerhet Bedre evne til å lære og utveksle erfaringer Økt kvalitet på leveransen av IT tjenester Profesjonelle IT tjenester PrisKr. 16700,-Prisen inkluderer dokumentasjon og lunsjVariget3 dager - fra kl. 09:00 - 16:00 (siste kursdag 09:00-12.00) Kursene gjennomføres i samarbeid med Sopra Steria. UiS-IKT tilbyr sertifiseringer for kursene ved vårt autoriserte testsenter PeopleCert i forbindelse med kurs som gjennomføres ved Universitetet i Stavanger. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 15 900 kr
This course provides IT leaders, practitioners, support staff and staff interfacing with the organisation’s digital and information systems functions with a practical und... [+]
COURSE OVERVIEW . It also prepares delegates for the ITIL Foundation Certificate Examination. The course is based on the ITIL4 best practice service value system featured in the latest 2019 guidelines. TARGET AUDIENCE This course is aimed at all levels of IT professional and those involved in designing, building, delivering and managing modern digital products and services. COURSE OBJECTIVES After you complete this course you will be able to: Key IT service management concepts. How ITIL guiding principles can help and organization to adopt and adapt service management. The 4 dimensions of service management. The purpose and components of the service value system. The activities of the service value chain and how the interconnect. Know the purpose of key ITIL practices. Sit the ITIL4 foundation examination - Sample papers are set during the class by instructors to take during the class or as homework exercises. COURSE CONTENT IT Service Management definitions; Service, Utility, Warranty, Customer, User, Service management, Sponsor Key concepts of value creation Key concepts of service relationships; service offering; service provision; service consumption; service relationship management The nature, use and interaction of 7 ITIL guiding principles; Focus on value; Start where you are; Progress iteratively with feedback; Collaborate and promote visibility; Think and work holistically; Keep it simple and practical; Optimize and automate The 4 dimensions of service management; Organizations and people; Information and technology; Partners and suppliers; Value streams and processes    The ITIL service value system The service value chain, its inputs and outputs, and its role in supporting value streams Service value chain elements; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support Detail of how the following ITIL practices support the service value chain: -  Continual Improvement (including continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Service desk; Service level management The purpose of the following ITIL practices: - Information security management; Relationship management; Supplier management; Availability management; Capacity and performance management; Service configuration management;    IT asset management; Business analysis; Service continuity management; Deployment management; Monitoring and event management; Release management   TEST CERTIFICATION Recommended preparation for exam(s): ITIL4 Foundation Certificate in IT Service Management This is a pre-requisite for other ITIL4 qualifications. The examination is a 1 hour, closed book, multiple choice paper of 40 questions taken after completion of the course - exam vouchers are provided with this course. These will have a validity of 12 months. You will need to schedule your exams within this time frame. The pass mark is 65% (26 out of 40) Cost of the exam is included in the course fee [-]
Les mer
Nettkurs 4 dager 14 900 kr
Improving Time-to-Market with the Scaled Agile Framework® with SAFe®5 DevOps Practitioner Certification - Online This 4-day course provides a comprehensive overview for ... [+]
The course will build an understanding of the complete flow of value from Continuous Exploration to Continuous Integration, Continuous Deployment, and Release on Demand. Attendees will explore SAFe’s CALMR (Culture, Automation, Lean, Measure, Recover) approach to DevOps, which helps create a culture of shared responsibility for the full spectrum of Solution delivery. It helps align people, processes, and technology throughout the organization to achieve faster time-to-market. Attendees will leave with the tools they need to execute an implementation plan for improving their delivery pipeline, and the knowledge they need to support the plan. The course also prepares students for the optional SAFe® 5.0 DevOps Practitioner (SDP) certification exam.       Agenda ONLINE TRAINING - SMALL CLASS: 12 attendees max- Four short days – from 10:00 AM – 02:30 PM- Homework before class to increase the benefits of the training- Online discussions and feedback on exercises- Additional help for certification and exam TOPIC COVERED - Introducing DevOps- Mapping your Continuous Delivery Pipeline- Gaining alignment with Continuous Exploration- Building quality with Continuous Integration- Reducing time-to-market with Continuous Deployment- Delivering Business Value with Release on Demand- Taking action LEARNING GOALS - Understand the CALMR approach to DevOps, why it is so important, and be able to explain it to others- Understand the importance of continuous integration, continuous testing, and be ready to apply it- Apply the concepts of continuous security- Map their current delivery pipeline- Measure the flow of value through the delivery pipeline- Identify gaps and delays in flow- Improve the process of exploring customer needs- Improve the process of developing, building, and integrating continuously- Improve the process of continuously deploying to staging and production environments- Improve the release process- Execute an action plan for their DevOps transformation WHO SHOULD ATTEND? - All members of an Agile Release Train- Development Managers, Engineering Managers- Configuration Managers, Release Managers- Development Leads, Developers, UI/UX Developers- Infrastructure Architects, System Architects- Product Managers, Product Owners- System Administrators, DBAs, InfoSec- QA Managers, Testers- Release Train Engineers, Scrum Masters PREREQUISITES All are welcome to attend the course without prior knowledge. EXAM DETAILS - Exam format: Multiple choice, multiple response- Exam delivery: Web-based (single-browser), closed book, no outside assistance, timed- Exam access: Candidates can access to the exam within the SAFe Community Platform upon completion of the SAFe® 5 DevOps Practitioner course- Exam duration: Once the exam begins, candidates have 90 minutes (1.5 hours) to complete the exam.- Number of questions: 45- Passing score: 33 out of 45 (73%)- Language: English- Exam cost: First exam attempt is included as part of the course registration fee if the exam is taken within 30 days of course completion. Each retake attempt costs $50.- Retake policy: Second attempt on exam (first retake) can be done immediately after first attempt. Third attempt requires a 10-day wait. Fourth attempt requires a 30-day wait. [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
Sertifiseringsvoucher for ITIL4 Foundation sertifisering. [+]
Sertifiseringsvoucher inneholder sertifiseringstest og digital ITIL Foundation bok. Voucher er gyldig i 1 år. Sertifiseringen kan tas fra ønsket sted (hjemme, kontoret el.l), men du må sitte alene i rommet. Sertifiseringen må gjennomføres på PC med internt/eksternt web kamera. [-]
Les mer