IT-kurs
IT strategi
ITIL
Hordaland
Du har valgt: Bergen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

2 treff ( i Bergen ) i ITIL

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Bergen Og 3 andre steder 2 dager 15 500 kr
15 May
22 May
12 Jun
ITIL Practitioner dekker Continual Service Improvement (CSI) tilnærmingen i måten å strukturere eventuelle forbedringstiltak. [+]
ITIL Practitioner dekker også tre nøkkelområder som er avgjørende for at forbedringstiltakene skal lykkes: Endringsledelse Kommunikasjon Måling og måleparameter ITIL Practitioner gir veiledning etter 9 prinsipper: 1. Fokus på verdi 2. Design for opplevelsen 3. Start der du er 4. Jobb helhetlig 5. Jobb iterativt 6. Observer direkte 7. Vær åpen 8. Samarbeid 9. Gjør det enkelt   Kurset går over 2 dager og på slutten av dag 2 tilbyr vi deg å ta sertifiseringseksamen. Kurset inkluderer: Nødvendig kursdokumentasjon (elektronisk format) Manualen: ITIL Practitioner Guidance Sertifiseringseksamen Inkludert i kursprisen er ITIL Practitioner eksamen Eksamen vil bli scenariobasert støttet av en case-studie som tester deg i kunnskap og best mulig anvendelse av ITIL rammeverket på en praktisk måte. For å ta eksamen må du ha gjennomgått og bestått ITIL Foundation eksamen. Testen er en åpen bok eksamen med flersvars oppgaver basert på et senario og du har 1 time og 45 minutter til rådighet i tillegg til evt. ekstra tid. [-]
Les mer
Bergen Og 5 andre steder 3 dager 14 000 kr
08 May
08 May
29 May
Dette kurset er ment å gi deltakerne en oversikt over de sentrale definisjonene som ITIL bruker og en oversikt over hvilke prosesser og funksjoner som ITIL definerer. [+]
 ITIL® er et rammeverk for beste praksis innen IT-serviceledelse, basert på erfaringer fra offentlige og private virksomheter over hele verden. ITIL har eksistert siden 1980 tallet og gjennomgått flere forandringer underveis. ITIL versjon 3 ble lansert i 2007 og i denne versjonen er det mer fokus på strategi og forretningsverdi, innføring av livssyklusperspektivet og at IT-tjenester skal støtte opp under virksomhetens øvrige strategier og mål.Dette kurset er ment å gi deltakerne en oversikt over de sentrale definisjonene som ITIL bruker og en oversikt over hvilke prosesser og funksjoner som ITIL definerer. Kurset vil gi deltakerne en forståelse av hvordan økt fokus på bedriftens mål og samspillet innen IT-avdelingen vil kunne gi en betydelig merverdi for bedriften. ITIL har fokus på fem hovedområder, og hvert av dem dekker et av aspektene i livssyklustankegangen: Service Strategy: En solid strategi er nødvendig for å kunne levere IT-tjenester av høy kvalitet. Denne delen av ITIL introduserer livssyklustankegangen, og sørger for samspill med bedriftens øvrige strategier. Service Design: Definisjon og utviklig av tjenestene i henhold til strategien, slik at tjenestene leveres med den kvalitet som kunden forventer, samtidig som man holder seg innenfor de rammebetingelser som er satt for tidsforbruk og kostnader. Service Transition: Å sørge for at strategien og planene settes ut i drift på en vellykket måte. Innovasjon i form av nye og endrede tjenester skal implementeres med minimalt avbrudd i driften, samtidig som endringene skal balanseres i forhold til kostnad, tid og sikkerhet. Service Operation: ivaretar dag-til-dag leveranser av IT-tjenestene og sikrer at avtalt tjenestenivå til brukere og kunder blir levert på en effektiv måte Continual Service Improvement: Selv med en vellykket drift på plass vil det være et behov for kontinuerlig forbedring. [-]
Les mer