Kurs: ITIL Capability: Operational Support and Analysis (OSA)


Klasserom4 dagerHeltidKursNorsk

Dette kurset har ikke oppført noen dato for studiestart. Bruk skjemaet under for å kontakte leverandør for nærmere informasjon.




Dette er et av 4 kurs innen Service Capability - en del av ITIL® Intermediate kvalifiseringen som bygger videre mot ITIL Expert. 
Kurset retter seg mot deg som er involvert i eller har ansvaret for en eller flere av prosessene i ITIL. Kurset omfatter også Service Lifecycle, men kursets målsetning er å gi dyptgående kunnskaper om prosessene, funksjonene, rollene og aktivitetene relatert til Operational Support og Analysis innen Service Lifecycle i ITIL. 

Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. 
Deltagerne får en ITIL V3 Operational Support & Analysis kursbok som inneholder alt presentasjonsmateriale, kursnotater, case studie og prøveeksamener. 

Kurset går over 4 dager fra kl 09.00-16.30. 
Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår.

Kurset dekker følgende emner:

  • Event Management
  • Service Desk
  • Incident Management
  • Problem Management
  • Request Fulfillment
  • Access Management
  • Functions
  • Technology

 



Forkunnskaper


Deltagere på kurset må ha gjennomført og bestått ITIL Foundation versjon 3, samt ha praktisk erfaring fra IT-virksomhet eller Service Management.



Varighet


9-16

Studiepoeng


På kursets siste dag avholdes eksamen elektronisk NB! Deltaker må huske å ta med seg bevis for en bestått ITIL Foundation eksamen før den offisielle testen til dette kurset kan gjennomføres! Ta kontakt med oss dersom du har spørsmål rundt dette. 

Eksamen består av 8 scenariobaserte multiple-choice spørsmål. Hvert spørsmål vil ha 4 mulige svar - det beste svaret gir 5 poeng, det nest beste svaret gir 3 poeng, et svar gir 1 poeng (et dårlig valg), og helt feil svar gir 0 poeng. Testen bestås om man oppnår 28 poeng av 40 mulige (70%). 
Ved bestått test opptjenes 4 poeng i poengsystemet for ITIL version 3. 
Testen gjennomføres på 90 minutter, og det tillates ikke hjelpemidler.



Målgruppe


ette 4-dagers-kurset retter seg mot IT-profesjonelle som behøver en dyp forståelse for prosesser, roller, funksjoner og aktiviteter relatert til Operational Support & Analysis innen Service Lifecycle.



 

Påmelding
ITIL Capability: Operational Support and Analysis (OSA) hos Glasspaper
Start her
100% sikkert skjema
Tar ett minutt å fullføre
Hurtig respons

KAMPANJE!!!
Felt som er merket med * må fylles ut
Ønsket valuta *
Dato og sted *
Kursdeltakere
Hvor mange? (Gavekort)
Kampanjekoden er korrekt og rabatt er lagt til.
Fant ingen kampanje. Skrev du kampanjekoden riktig?
Kampanjekode er korrekt, men kampanjen gir ikke bedre pris enn nåværende kampanje.
Deltaker {{$index+1}}
Filen ble lastet opp
Filen ble fjernet
Laster opp... {{item.upload_progress}}%
{{ file.file.name }} Fjern
{{total_price | fprice}} kr {{currency}}
{{total_price-total_with_discount | fprice}} kr {{currency}}
{{total_with_discount | fprice}} kr {{currency}}
{{total_vat | fprice}} kr {{currency}}
X

MVA per produkt:

{{arr[1]}}
Betalingsmåte *
Number: 1+2 *
Vennligst rett opp følgende og forsøk igjen
{{errors_msg}}
Sender...
Vent til opplasting av fil er ferdig

Dette skjemaet er 100% sikkert.
Glasspaper vil snart kontakte deg og bekrefte!



 

Åpen deltakerdiskusjon om kurset eller emnet

Del gjerne din erfaring eller tanker om dette kurset eller temaet med andre!



Anbefalinger fra andre brukere