Kurs: ITIL Lifecycle: Service Operations (SO)


Klasserom3 dagerHeltidKursNorsk

Dette kurset har ikke oppført noen dato for studiestart. Bruk skjemaet under for å kontakte leverandør for nærmere informasjon.




Dette er et av fem kurs innen Service Lifecycle, og det retter seg mot deltagere som behøver kunnskaper om praksis og tilpasning innen ITIL® Service Lifecycle. Hovedfokuset ligger på ledelsesperspektivet for Service Management. Hvert kurs bygger på en av ITILs kjernebøker. 

Kurset gir deg en fordypning i begreper, prosesser, retningslinjer og metoder knyttet til Service Operation-fasen. Kurset dekker styring og kontroll av aktiviteter og teknikker innenfor Service Operation, men ikke detaljer innen de understøttende prosesser. 

Kurset har en interaktiv tilnærming med kombinasjon av undervisning, diskusjoner og casestudier for å gi deltagerne praktisk anvendbare kunnskaper som de kan begynne å bruke umiddelbart. En integrert casestudie gir deltakerne god forståelse for hvordan ITIL beste praksis kan brukes for å forbedre IT-ytelsen. Praktiske oppgaver blir brukt gjennom hele kurset for å forsterke læringsprosessen. Samtidig vil kurset legges opp slik at det forbereder deltagerne til eksamen som avholdes på kursets siste dag. 

Kurset går over 3 dager fra kl 09.00-16.30. 
Deltagerne vil få hjemmearbeid etter hver kursdag for å forberede seg til neste dag, så det bør påregnes kveldsarbeid og selvstudie mens kurset pågår.

Deltagelse på dette kurset vil gi deg flg kompetanse:

  • Forstå Service Management i praksis og Service Operation prinsipper, hensikt og mål
  • Forstå hvordan alle Service Operation-prosessene samhandler med andre livssyklus prosesser
  • Sub-prosesser, aktiviteter, metoder og funksjoner som brukes i hver av Service Operation-prosessene
  • Roller og ansvar innenfor Service Operation, samt aktiviteter og funksjoner for å oppnå optimal drift
  • Hvordan man måler Service Operation ytelsen
  • Forstå teknologi og krav til implementering til støtte for Service Operation
  • Utfordringer, kritiske suksessfaktorer og risikoer forbundet med Service Operation

 



Forkunnskaper


Deltagere på kurset må ha bestått ITIL Foundation eksamen, og du bør ha jobbet med ITIL eller lignende i to år.



Varighet


3 dager

Studiepoeng


På kursets siste dag avholdes eksamen elektronisk.

NB! Deltaker må huske å ta med seg bevis for en bestått ITIL Foundation eksamen før den offisielle testen til dette kurset kan gjennomføres! Ta kontakt med oss dersom du har spørsmål rundt dette. 

Eksamen består av 8 scenariobaserte multiple-choice spørsmål. Hvert spørsmål vil ha 4 mulige svar - det beste svaret gir 5 poeng, det nest beste svaret gir 3 poeng, et svar gir 1 poeng (et dårlig valg), og helt feil svar gir 0 poeng. Testen bestås om man oppnår 28 poeng av 40 mulige (70%). 
Ved elektronisk test får deltagerne beskjed om de har bestått eller ikke når testen er avsluttet. Ved bestått test opptjenes 3 poeng i poengsystemet for ITIL version 3. 
Testen gjennomføres på 90 minutter, og det tillates ikke hjelpemidler.



Målgruppe


Kurset retter seg mot:

  • Personer som har ITIL Foundation sertifisering og som ønsker å ta videregående ITIL sertifiseringer
  • Personer som har behov for en dypere forståelse for Service Operation stadiet av ITIL kjernesyklusen, og hvordan aktiviteter på dette stadiet kan iverksettes for å forbedre kvaliteten på IT tjenestene.
  • IT-teknikere som arbeider med eller er ny innen Service Operation, og som trenger forståelse for begreper, prosesser, funksjoner og aktiviteter som er involvert
  • Typiske deltagere på dette kurset kan være IT-sjefer, CTOs, ledere, teamledere, IT arkitekter, virksomhetsutviklere, IT-konsulenter, IT revisjonsledere, IT-sikkerhetsledere og Service testledere som er involvert i drift, koordinasjon og integrasjon av de operasjonelle aktivitetene i livssyklusen.


 

Påmelding
ITIL Lifecycle: Service Operations (SO) hos Glasspaper
Start her
100% sikkert skjema
Tar ett minutt å fullføre
Hurtig respons

KAMPANJE!!!
Felt som er merket med * må fylles ut
Ønsket valuta *
Dato og sted *
Kursdeltakere
Hvor mange? (Gavekort)
Kampanjekoden er korrekt og rabatt er lagt til.
Fant ingen kampanje. Skrev du kampanjekoden riktig?
Kampanjekode er korrekt, men kampanjen gir ikke bedre pris enn nåværende kampanje.
Deltaker {{$index+1}}
Filen ble lastet opp
Filen ble fjernet
Laster opp... {{item.upload_progress}}%
{{ file.file.name }} Fjern
{{total_price | fprice}} kr {{currency}}
{{total_price-total_with_discount | fprice}} kr {{currency}}
{{total_with_discount | fprice}} kr {{currency}}
{{total_vat | fprice}} kr {{currency}}
X

MVA per produkt:

{{arr[1]}}
Betalingsmåte *
Number: 1+2 *
Vennligst rett opp følgende og forsøk igjen
{{errors_msg}}
Sender...
Vent til opplasting av fil er ferdig

Dette skjemaet er 100% sikkert.
Glasspaper vil snart kontakte deg og bekrefte!



 

Åpen deltakerdiskusjon om kurset eller emnet

Del gjerne din erfaring eller tanker om dette kurset eller temaet med andre!



Anbefalinger fra andre brukere