Alle kategorier
Du har valgt: Markedsføring kurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

51 treff i Markedsføring kurs

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Kombinert klasserom og nettbasert Stavanger 12 dager 38 kr
Kurset består av to deler; del 1 Organisasjonsidentitet og del 2 Marked og metode: Bevissthet om identitet som bestanddel ved kommunikasjon i relasjoner og planlagt info... [+]
Kurset består av to deler; del 1 Organisasjonsidentitet og del 2 Marked og metode: Bevissthet om identitet som bestanddel ved kommunikasjon i relasjoner og planlagt informasjon og samfunnskommunikasjon, danner en viktig del av menneskets forestilling om virkeligheten. Her undersøkes dette nærmere med tanke på å fungere som instrument i serviceledelse. Salg utgjør en kontrast til dette, og er en spissformulering for hvordan kjøpsadferd og individuelle beslutningmodeller danner grunnlag for relasjoner og transaksjoner knyttet til et serviceprodukt. [-]
Les mer
Trondheim 4 980 kr
29 Aug
Sosiale medier internt i organisasjonen og det tilhørende konseptet Enterprise 2.0. Hva kjennetegne... [+]
Sosiale medier internt i organisasjonen og det tilhørende konseptet Enterprise 2.0. Hva kjennetegner sosial medier og Enterprise 2.0. Hvilke egenskaper har disse løsningene som gjør at de muliggjør nye måter å jobbe på. Hva mener vi med kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse. Hvilke implikasjoner har sosiale medier/Enterprise 2.0 løsninger for kunnskapsarbeid og kunnskapsledelse. Hvilke andre konsekvenser i organisasjonen kan disse løsningene ha.Les mer om IFUD1028 Sosiale medier i organisasjonen: Enterprise 2.0 [-]
Les mer
Oslo 2 dager 7 200 kr
19 Jun
18 Sep
02 Nov
Kursinstruktør Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsule... [+]
Kursinstruktør Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulent i Bouvet Kundeopplevelse og bistår både private og offentlige aktører i utvikling av digital strategi, webanalyse, kommunikasjon, markedsføring, sosiale medier og søk. Han leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier og har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en kampanjeorganisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Han har blant annet utviklet og lanserte REMA 1000s tilstedeværelse i sosiale medier levert digital strategi til Skiskytter VM 2016. Han er spesielt opptatt av å bruke analyse til å forbedre kommunikasjon og markedsføring. Måling av effekt gir økt kundeinnsikt og er grunnlag for løpende forbedringer av aktiviteter. Carl Christian har siden 2009 holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter over hele landet. Kursinstruktør Henriette Høyer Henriette Høyer er seniorrådgiver i Bouvet. Hun har jobbet med digitale flater siden 2000 og har bred erfaring, både som webdesigner, interaksjonsdesigner, webredaktør, prosjektleder og rådgiver. Henriette brenner for helhetlig kommunikasjon, gode kundereiser og bruksopplevelser i digitale flater. Hun liker spesielt å jobbe frem strategier for digital tilstedeværelse og finne selskapers "stemme" i de forskjellige kanalene. Henriette tok NSB ut i sosiale medier i 2009.  Henriette er også en ettertraktet foredragsholder og aktiv deltager i fagmiljøet hvor hun har flere verv og har vært jurymedlem i bl.a Gulltaggen og Social Media Days. Kursinnhold Kurset vektlegger hvordan aktivitet i ulike kanaler må samkjøres for å forsterke ditt budskap. Du vil få en rekke tips og innspill til hvordan utvikle egne ideer og kampanjer i de viktigste kanalene som LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Snapchat med mer. På dag 2 av kurset fokuserer vi på bruk av blogg og hvordan legge en strategi for din virksomhets arbeid med sosial medier. Gjennom teori og relevante caser vil du lære hvordan bruke sosiale medier til: • Informasjonsarbeid• Kundeservice• Salg/markedsføring• Krisekommunikasjon• Rekruttering• Virale kampanjer I tillegg til konkrete caser bruker vi praktiske oppgaver relatert til din virksomhet som utgangspunkt for diskusjon av løsninger. Etter kurset vil du kunne lage en tiltaksplan med klare mål for din aktivitet i sosiale medier. Dialog, resultatmåling og return on investment står sentralt.Dette kurset passer forAlle virksomheter som vil styrke sin kommunikasjon og markedsføring på nett og i sosiale medier. Kommunikasjonsansvarlige, markedsførere, ledere, PR- og informasjonsarbeidere, kundeansvarlige, selgere, lærere, m.fl.Krav til forkunnskaperDet er en fordel om du har noe erfaring med kommunikasjon og markedsføring i sosiale medier for å få fult utbytte av kurset.Arbeidsform på kursetKurset veksler mellom tradisjonell forelesning og workshop. Det er et mål for oss at du som deltaker blir utfordret til å tenke høyt om de ulike temaene.Maks antall deltakere10MateriellDu får utdelt notatblokk på kurset. I tillegg anbefaler vi at du tar med egen PC/iPad og smarttelefon. Kursbevis utstedes.NB: Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs og forelesninger innenfor de overnevnte emnene. Vi er fleksible på tid og sted, og kan skreddersy et opplegg for deg og din bedrift. Ta kontakt med oss for mer informasjon. [-]
Les mer
Trondheim 4 980 kr
29 Aug
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, St... [+]
Årsaker til å drive med produktutvikling, kritiske faktorer for å lykkes med produktutvikling, Stage-gate-modellen, markedsorientering, faktorer som påvirker kundens kjøpsatferd, konkurrentanalyse, segmentering, differensiering, posisjonering, produktets livssyklus, kjøpsbeslutningsprosessen.Les mer om IFUD1125 Markedsorientert produktutvikling [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 3 timer 299 kr
Lær hvordan du driver en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kurset omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan algorti... [+]
Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere. I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m. ➜ Prøv kurset gratis   Hva er kravene? Du må ha lyst til å lære hvordan man driver en Facebook-side Du må ha tilgang Facebook Du må ha en PC eller Mac Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å lage en Facebook-side Du lærer hvordan man skaper engasjement på Facebook Du lærer hvordan Facebooks algoritmer påvirker synlighet Du lærer å lage og tilpasse statusoppdateringer Du lærer hvordan innsikt og innstillinger fungerer Hvem er kurset laget for? Gründere Markedsførere Kommunikatører Nettbutikkeiere [-]
Les mer
Nettstudier 8 450 kr
Digital markedsføring er en pakke med videokurs som dekker alle sentrale teknologier og tekni... [+]
Digital markedsføring er en pakke med videokurs som dekker alle sentrale teknologier og teknikker for effektiv markedsføring på Internett. Pakken inkluderer opplæring i innholdsutvikling, hvordan lage gode landingssider som konverterer, bruk av blogg i markedsføring, søkemotoroptimalisering og programmer som Facebook, Google Analytics, Google Adwords og WordPress   Du oppnår Nivå: Yrkesrettet utdanning Program Digital markedsføring - P-IKT009 - 5446 Krav til deg   Studietid Du kan bruke inntil 12 måneder på å gjennomføre dette studiet. Dersom du ser at du trenger lenger tid på å fullføre kan du søke om forlengelse. Hvis du søker om forlengelse før studietiden har gått ut koster det 350 kroner pr. måned. Hvis du søker om forlengelse etter at den ordinære studietiden har gått ut koster det først 500 kroner i oppstartsgebyr og så 350 kroner pr. måned. Du kan utvide din studietid ved å sende en søknad om forlengelse pr. e-post til studietid@nki.no Studiestart NKI Nettstudier har studiestart hver dag, hele året. Når vi har registrert din bestilling, mottar du passord til Nettskolen - og du er i gang! Antall innsendinger 6 Eksamen Eksamen Hver kursdel avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave. Priser og finansiering Pris kontant Pris 8 450,- Studiemateriell Studiet er videobasert og alt materiell er inkludert i kursprisen. Finansiering Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen. Tips til finansiering Du kan få støtte fra arbeidsgiver, NAV, fagforeninger eller søke om stipender. [-]
Les mer
Tromsø 1 dag
Gratis WorkShop hvor flere bedrifter jobber sammen for å forbedre sin digitale kommunikasjon. [+]
WorkShop i bruk av digitale kanaler   Sosiale medier er kommet for å bli og bedriftens websider er blitt landingsside for disse digitale kanaler. Dette gjør noe med måten vi kommuniserer til kunder og omverden generelt. Hva er det som skal til for at du skal nå frem med ditt budskap? Hvordan oppfattes du egentlig? Ser også på: Hvordan bruke Facebook smart, Hva er bra og hva er skadelig. LinkedIn, Twitter og Instagram. Hvilke muligheter gir dette? Bruke alle sosiale kanaler, eller noen få? Vi bruker en dag hvor vi blir maks 7 bedrifter med opp til 3 deltakere fra hver bedrift. Vi skal gi hverandre tilbakemelding med ris og ros. Noen råd kommer også. Målet er at alle skal få gjort noen endringer eller blitt mer bevist på hvilke endringer de skal gjøre.  [-]
Les mer
Trondheim 18 000 kr
18 Sep
Kurset gir innsikt i viktige trender innen internasjonal handel og hvilke innvirkninger dette har p... [+]
Kurset gir innsikt i viktige trender innen internasjonal handel og hvilke innvirkninger dette har på markedsstrategier og ledelse i internasjonale selskaper.Internasjonalisering er en av de sterkeste trendene i norsk industri de siste par tiår, og det har ført til store endringer i norsk næringsliv og hvordan bedrifter leder sine aktiviteter. Dette kurset gir en introduksjon til en rekke utfordringer som norske selskaper møter i internasjonale markeder, og man lærer hvordan de kan løses på en god måte. Kurset starter med en introduksjon til markedsføring og markedsføringens viktigste konsepter og vi ser hvordan suksessfylte internasjonale bedrifter bygger på disse når de utformer sine internasjonale markedsstrategier. Videre bruker vi dette som et utgangspunkt for å diskutere trender innen internasjonal markedsføring og handel. Kurset har spesiell fokus på noen viktige trender som har spesiell interesse for ledere i norske bedrifter. Vi diskuterer moderne perspektiver på internasjonalisering av foretak og hvordan disse bryter med tradisjonell tankegang. Den andre delen av kurset omhandler internasjonal ledelse og utgjør den implementerende og praktiske delen av de internasjonale markedsstrategiene vi har diskutert over. I denne delen av kurset vil vi gå gjennom verktøy for valg av markeder og styring av internasjonale markedskanaler. Vi vil også bruke mye tid på å se på hvordan en kan skape god organisasjonskultur for å støtte opp under organisasjonens internasjonale strategi og gi lønnsomhet. Øvingsopplegget, som er en viktig del av gjennomføringen av kurset, legger opp til refleksjoner rundt internasjonaliseringsprosessen til teknologi- og kunnskapsbaserte bedrifter. I tillegg er det øvinger som omhandler praktiske og kulturelle utfordringer ved etablering i nye markeder. Det legges til rette for at kandidatene skal kunne bruke egen bedrift som utgangspunkt for semesteroppgaven i kurset.   Temaer Grunnleggende konsepter for markedsføring Moderne trender innen internasjonal handel og implikasjoner for norsk næringsliv Kulturforskjeller og implikasjoner for ledelse Teorier og modeller for internasjonalisering av foretak Born Globals – eller internasjonale oppstartsbedrifter Internasjonal markedsføring Industriell markedsføring og inngangsstrategier i nye markeder Ledelse av internasjonale aktiviteter Hvordan skape god organisasjonskultur i internasjonale organisasjoner Verdiledelse i multinasjonale selskaper Markedsføring av høyteknologi - Crossing the Chasm   Læringsmål Kunnskap: Etter fullført kurs skal deltakeren ha innsikt i de viktigste faglige utfordringer, verktøy og modeller som brukes i markedsføring og internasjonal handel.  Ferdigheter: Etter fullført kurs skal deltakeren kunne anvende disse i reelle case og kunne se de samfunnsmessige konsekvensene av virksomheten i et større perspektiv. Generell kompetanse: Etter fullført kurs skal deltakeren kunne lede markedsutviklingsprosesser i privat eller offentlig virksomhet, og kunne opptre som en leder for internasjonale aktiviteter.   UndervisningKurset gjennomføres som integrerte samlinger og øvinger. Det gjennomføres to samlinger à to dager. Øvingene er basert på diskusjonscase, og det er en semesteroppgave hvor en kan bruke sin egen arbeidsplass som eksempel. I undervisningen legges det stor vekt på praktisk forståelse og anvendelse. På samlingene vil det være teorigjennomgang/forelesninger og case som kursdeltakerne gjennomfører i samarbeid. Mellom samlingene er det selvstudier med lesepensum og veiledet arbeid med semesteroppgaven.   Kan inngå i mastergradKurset kan inngå i NTNUs masterprogram i organisasjon og ledelse, spesialisering i strategi og forretningsutvikling, eller som del av annet studium ved NTNU hvor det passer inn. Kurset overlapper med IØ6016 Internasjonal forretningsutvikling.To samlinger i Trondheim. Første samling: 18. - 19. september 2017Andre samling: 30. - 31. oktober 2017   [-]
Les mer
Trondheim 18 000 kr
25 Sep
Hvordan styrke idretten som kommersielt produkt? Kurset gir deg en forståelse for hvordan markedsf... [+]
Hvordan styrke idretten som kommersielt produkt? Kurset gir deg en forståelse for hvordan markedsføring som fag kan gi verdifull innsikt i å analysere og utvikle idretten sin verdi og idrettens markedspotensial overfor interessentene publikum og samarbeidspartnere/ sponsorer.Følgende tema utgjør innholdet i kurset: Kvalitet ved et idrettstilbud for publikum Hvordan etablere og utvikle et godt tilbud for publikum? Hvordan etablere og utvikle en merkevare og et godt omdømme? Markedsføring av idrett overfor publikum Hva er kvalitet og hvilke målsettinger har sponsor/samarbeidspartnere ved sitt engasjement? Hvordan etablere og utvikle et godt tilbud for sponsorer/samarbeidspartnere? Hvordan markedsføre og etablere sponsoravtaler/samarbeidsavtaler?   UndervisningTo samlinger à to dager med forelesninger, diskusjoner og gruppearbeid. Mellom samlingene skal det jobbes med lesepensum og en prosjektoppgave som det gis veiledning på. Prosjektoppgaven ferdigstilles etter siste samling.  Del av mastergrad  Kurset kan inngå i spesialisering i idrettsledelse i NTNUs masterprogram i organisasjon og ledelse, eller som del av annet studium ved NTNU hvor det passer inn.To samlinger i Trondheim høsten 2017: Første samling: 25. - 26. september Andre samling: 6. - 7. november [-]
Les mer
Oslo 1 dag 4 990 kr
08 Jun
06 Sep
11 Oct
Vil du utnytte potensialet i e-postmarkedsføring og tjene penger? Vil du lære å produsere profesjonelle nyhetsbrev? Vil du ha full kontroll på produksjon, utsendelse ... [+]
E-postmarkedsføring med profesjonelle nyhetsbrev   Vil du utnytte potensialet i e-postmarkedsføring og tjene penger? Vil du lære å produsere profesjonelle nyhetsbrev? Vil du ha full kontroll på produksjon, utsendelse og statistikk? Meld deg på kurs i gratisverktøyet MailChimp.   Hvorfor velge dette kurset? Du vil utnytte potensialet i e-postmarkedsføring ved å lage profesjonelle nyhetsbrev. Du vil lære å bruke gratisverktøyet MailChimp, en komplett løsning for e-postmarkedsføring. Du ønsker full kontroll på opprettelse av nyhetsbrev, adresselister, utsendelser, statistikk m.m.   Kursinnhold Hva er MailChimp og hvilke muligheter ligger i løsningen? Hvorfor bruke en tjeneste som MailChimp? Hvilke fordeler gir det? Generelt om nyhetsbrev - hva må du passe på? Adresselister Håndtere påmeldinger og avmeldinger. Skille mellom ulike adresselister. Vasking av e-postadresser. Integrere påmelding og avmelding fra nyhetsbrev på egen nettside. Kampanjer - hvordan opprette og sende nyhetsbrev. Emne på nyhetsbrev. Designmaler. Hvordan bygge nyhetsbrevet i MailChimp? Test av utsendelse - hvordan fungerer nyhetsbrevet på ulike plattformer? A/B Testing. Automatiserte utsendelser. Kontrollpanel - statistikk og rapporter på dine lister og nyhetsbrev.   Internkurs i MailChimp Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Trondheim 4 980 kr
29 Aug
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og eti... [+]
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om IFUD1113 Sosiale medier [-]
Les mer
Kombinert klasserom og nettbasert Rogaland 6 dager 23 000 kr
Kurset skal gi deltakerne kunnskaper om utvikling og gjennomføring av kontrakts- og leverandørstrategier. [+]
Innhold Kurset legger vekt på hvordan profesjonelle organisasasjoner i private og offentlig sektor skaper og tilegner seg verdi gjennom bruk av eksterne ressurser i et samarbeid med leverandører. Det passer godt sammen med Strategisk markedsføring, og gir disse en grundig innføring i muligheter og utfordringer i en B-2-B kontekst. Læringsutbytte Kunnskap Etter fullført kurs skal deltakerne ha kunnskap om: - Alternative ressurs- og produksjonsmodeller (marked eller intern organisering) - Ulike kontraktstyper (klassisk, neoklassisk, relasjonell) - Kontrakts prosesser fra forespørsel til kontrakt - Kontrakts relasjoner - Relasjonen som strategisk ressurs Arbeidsformer Samlingsbaserte forelesninger med tre samlinger à to dager. Mellom samlingene må deltakerne arbeide selvstendig og i grupper med oppgaver og cases, gjerne i tilknytning til egen organisasjon. Det legges opp til at studentene er aktive og bidrar med egne erfaringer og/eller problemstillinger.  Hva man står igjen med etter endt kurs er i stor grad bestemt av egen innsats. Vurdering/eksamen For å avlegge eksamen må to skriftlige innleveringer med presentasjon, i grupper, være bestått. Eksamen: Hjemmeeksamen med varighet 7 dager og gis karakter A - F, hvor "F" er stryk. Dato oppgis senere. Det er anledning til å ta enkeltemner uten å gjennomføre hele mastergraden. [-]
Les mer
Nettstudier Hele landet 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medie... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 5 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan redegjøre for hvordan sosiale medier kan brukes forretningsmessig- kan redegjøre for mekanismer for relasjonsbygging i sosiale medier- har kunnskap om hvordan Return on Investment (ROI) kan måles i sosiale medier- har kunnskap om hvordan både virksomheter og enkeltpersoner kan bruke sosiale medier til læring- vet hva et personlig læringsnettverk (PLN) er FERDIGHETER:Kandidaten:- kan føre en blogg over tid og kjenne mekanismer for hvordan en kan lykkes med blogging- kan utforme en strategi for sosiale medier tilpasset virksomhetens behov- kan bruke en rekke Web 2.0-baserte tjenester og sosiale verktøy til å gjennomføre tiltak for å nå virksomhetens mål i sosiale medier- kan planlegge og jobbe systematisk med alle nødvendige faser for å lykkes i oppbyggingen av en sosiale medier-kampanje- kan utføre måling av kampanjer, spesielle tiltak og rutinemessige aktiviteter i sosiale medier- kan bygge opp et personlig læringsnettverk (PLN) og bruke det profesjonelt i sosiale medier-sammenheng GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på samspillet mellom strategier og øvrige styringsdokumenter i en virksomhet- har et bevisst forhold til viktigheten av å klargjøre ansvarsforhold i sosiale medier- kan foreslå relevante tiltak - og lære - basert på en resultatanalyse fra målinger- er klar over etiske forhold i sosiale medier Innhold:Introduksjon til sosiale medier. Strategier. Relasjoner og ansvarsforhold. Måling. Kampanjer og etikk. Praktisk utforsking av en rekke Web 2.0-tjenester og sosiale medier.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Sosiale medier 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 3 timer 299 kr
Lær hvordan du markedsfører et produkt eller en tjeneste på Facebook. Dette omfatter hvordan du lager en annonse, gjennomfører en A/B-test og definerer en målgruppe ... [+]
Lær hvordan man lager, publiserer og administrerer annonser på Facebook, enten det er til eget formål, eller på vegne av andre. Kursinstruktør Espen Faugstad vil lære deg alt du trenger for å få maksimalt ut av annonseverktøyet til Facebook. Du lærer også hvordan man gjennomfører en A/B-test, hvor formålet er å konverteringsoptimalisere annonsene dine (hemmeligheten bak høy ROI). Du lærer også hvordan man bruker remarketing og konverteringssporing. Kort oppsummert, alt du trenger for å skape gode resultater for bedriften din gjennom effektiv og målrettet annonsering på Facebook. ➜ Prøv kurset gratis   Hva er kravene? Du må ha lyst til å lære hvordan man annonserer på Facebook Du må ha tilgang til Facebook Du må ha en PC eller Mac Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å lage og administrere annonser på Facebook Du lærer å lese og forstå annonsestatistikker Du lærer å bruke remarketing og konverteringssporing Du lærer å gjennomføre en A/B-test Hvem er kurset laget for? Markedsførere Kommunikatører Nettbutikkeiere Gründere [-]
Les mer
Nettbasert kurs 38 400 kr
Markedsføring og merkebygging gir deg innføring i grunnprinsipper for å avdekke hvorfor en bedrift skal markedsføre seg, hva bedriften bør gjøre, og hvordan man kan... [+]
Markedsføring og merkebygging gir grunnleggende kunnskaper om sentrale emner innenfor markedsføring. Du vil få innsikt i hvordan et marked fungerer, og hvordan du gjennom strategiske beslutninger kan nå de målene du har satt seg. Du vil få kunnskap og verktøy for å avdekke kundenes behov, og innsikt i hvordan du kan tilfredsstille disse behovene på best mulig måte. Studiet består av fire kurs: Merkevareledelse Merkevareledelse tar for seg hva en merkevare er og hvilke effekter det har for kunder og bedrifter. Kurset fokuserer på merkekjennskap og strategiske virkemidler for hvordan du kan bygge en merkevare. Forbrukeratferd Forbrukeratferd gir deg kunnskap og forståelse om forbrukerens kjøps- og konsumatferd. Både som enkeltindivid og som del av en gruppe mennesker. Kurset ser på hvilke psykologiske faktorer som styrer og påvirker forbrukernes atferd, og hvordan du som markedsfører kan dra nytte av disse faktorene. Markedskommunikasjon Markedskommunikasjon gir deg en bred innføring i de aktiviteter og prosesser som inngår i planleggingen og gjennomføringen av bedriftens kommunikasjon med markedet.   Digital markedsføring Digital markedsføring gir deg kunnskap om hvordan markedsføringsmiksen fungerer på web. Kurset gir deg kompetanse til å skjønne hva du skal gjøre, vite hvordan du skal gjøre det og beskrive hvorfor det er smart.     LÆRINGSMÅL I dette studiet skal du tilegne deg kunnskaper om merkevareledelse, forbrukeratferd, forbrukersosiologi, markedsplanlegging og prosjektstyring.   JOBBMULIGHETER Studiet passer utmerket for deg som senere ønsker å jobbe med salg/ markedsføring, og for yrkesaktive innen salg/ markedsføring som ønsker mer kompetanse. Kursene i studiet passer også godt for ledere og økonomer som ønsker mer kunnskap om markedsføring og merkebygging. [-]
Les mer