Mediekurs, film og TV
Hordaland
Du har valgt: Bergen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

16 treff ( i Bergen ) i Mediekurs, film og TV

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Brev eller nettbasert Hele landet 498 kr
Et spennende trinn- for- trinn- kursmateriale som avslører hemmelighetene til profesjonell skrivekunst. [+]
    BLI FORFATTER/FRILANSJOURNALIST   Mange mennesker drømmer om å bli forfatter, men kun en brøkdel gjør drømmen til virkelighet. Hvorfor det? Den viktigste grunnen er nok for liten kunnskap om faget, noe som resulterer i at man aldri kommer skikkelig i gang.  Vi snakker da om manglende kunnskap om kreativ tenkning, hvordan man får frem følelsene hos leseren (meget viktig), formuleringskunst, diverse skriveteknikker, hvordan presentere stoffet til riktig målgruppe gjennom passende redaktør/forelegger og en hel del andre nødvendige faktorer. Gjennom de siste 20 årene (siden oppstart i 1996) hvor vi har kunnet tilby dette enestående skrivekurstilbudet, har vi stadig oppdatert/forbedret kurset og tilegnet oss bred erfaring og mange nyttige kontakter. Dette gjør at du som elev hos oss, kan få den rette veiledningen på veien til målet som dyktig forfatter og/eller frilansjournalist. Forøvrig er dette komplette skrivekurset det eneste på markedet i sitt slag, og prismessig svært rimelig i forhold til andre korrespondansekurs. Kurset fikk også meget god omtale i en artikkel i Aftenposten 15/3-97, samt i avisen Dag og Tid 24/2-00. Kurset er dessuten omtalt i NRK radio, og vi har mottatt mange gode tilbakemeldinger fra fornøyde elever som nå er forfattere/skribenter. Her følger noen hyggelige tilbakemeldinger:  - Min siste bok er skrevet etter at jeg begynte på kurs hos dere, og jeg har fått svært mange gode tilbakemeldinger. Det har vært gøy! Hilsen Inger P. Lundegaard. Mottatt 10/5-2015. - Tusen takk for at dere har et slikt kurs. Det har hjulpet meg masse! Vennlig hilsen Ingvild. Mottatt 11/6-2013  - Ja, nå har det gått et år siden jeg startet litt prøvende og nølende med "forfatterkurset" deres. Jeg burde jo ha takket for lenge siden for det flotte diplomet som pryder veggen på arbeidsrommet mitt... Saken er den at jeg har kastet meg ut i det ukjente. Med den fine attesten fra dere, pluss litt mer selvtillit, har jeg nå fått akseptert flere noveller i ukebladet Familien. Den andre står på trykk i nr. 13, og flere er underveis. Dette blir spennende, for jeg har nå fått utløp for mye av det jeg har hatt inni meg i flere år. Skrivekunsten er ikke bare en ferdighet, den er også en befrielse for tanker som popper opp i dagens mange trivielle hendelser. Dette er gildt, og jeg takker igjen for godt og lærerikt følge gjennom de månedene jeg hadde kontakt med dere. Vennlig hilsen Hilde Johanne Raabu Andersen. Mottatt 26/6-2012 - Det ser ut til at det jeg lærte hos dere har hatt sin positive virkning. Nå har jeg fått bekreftet fra et ganske stort forlag at de vil utgi min thriller; "Ørnens skygge". Det var jo den jeg hadde som mal i kurset fra dere. Det kan jo bli en fjær i hatten for dere når den kommer ut, ca. august/ september 2011. Egil Foss Iversen Mottatt 22/11-2010 - Tenkte bare å sende noen ord og fortelle at nå har jeg utgitt min første bok. Den er utgitt av forlaget Norske Bøker. Det var etter kurset jeg tok hos dere at jeg våget å gå i gang med et bokprosjekt. Tusen takk for hjelpen! Vennlig hilsen Åse Rigmor Ulvestad. Mottatt 20/3-09   Hva består kurset av:  Du kan skrive hjemme hos deg selv, i ditt eget tempo Vi viser deg hvordan du kan skrive noveller, romaner og blad- og avisartikler. Bare få ukers studier kan gi deg ekstrainntekter ved dine nyutviklede ferdigheter. Hvorfor ikke forbedre din nåværende livsstil? Ved å bli en dyktig og kanskje anerkjent forfatter eller frilansejournalist, vil du snart merke at selvtilliten øker og muligheten for gode inntekter stiger.  Kort tid etter bestilling får du tilsendt spennende trinn- for- trinn- kursmateriale som avslører hemmelighetene til profesjonell skrivekunst, hemmeligheter som du snart kan bruke til egen fordel!  Leksjon 1: Suksesshistoriens grunnelementer og konstruksjon.Leksjon 2: Lær å skrive artikler du kan tjene gode penger på.Leksjon 3: Fortellinger som vekker følelser hos leserne. Leksjon 4: Fortellerkunstens ABC.Leksjon 5: Personen som det livsviktige element. Leksjon 6: Noveller som blir kjøpt og lest .Leksjon 7: Barne- og ungdomsfortellinger, biografi, faglitteratur og bokanmeldelser.Leksjon 8: Hvordan du skriver en roman som kan gi deg de store inntektene.  Dette kurset i 8 deler tar deg trinn- for- trinn gjennom VITALE kunnskaper, som gir deg uslåelige fordeler slik at du virkelig kan lykkes.  Kurset er spesiallaget for selvstudium med 15 innsendingsoppgaver, fordelt på tre innsendinger. Disse kan du sende inn, de blir da kommentert av din egen personlige veileder. Du mottar også en mengde øvningsoppgaver og annen viktig informasjon i forbindelse med utgivelser. For elever som måtte ønske ytterligere oppgaver, ordner vi dette. Du er selvfølgelig også velkommen til å komme med faglige spørsmål pr. brev eller e-post.  Du mottar kursbevis samt tilbud om manuskriptvurdering når kurset er fullført tilfredsstillende. Husk at det ikke er noen tidfrister forbundet med gjennomføringen av kurset.   Hva koster det Veiledendepris for vårt komplette skrivekurs er kr. 6598,-, men vi har for tiden et spesialtilbud gående. Meld deg derfor på nå, så er du sikret at du gjør denne virkelige gode avtalen med oss.  Ved å betale hele kurset med engang, så betaler du nå kun kr. 4998,-. Du sparer altså hele kr. 1600,-.  Ved å betale i avdrag, så betaler du nå kun kr. 498,- pr avdrag (totalt 12 avdrag).  Om du ønsker et mer nettbasert skrivekurs, hvor alt studiemateriell leveres til deg elektronisk (via e-post) så betaler du nå kun kr. 3998,-. Merk deg at for levering av denne utgaven av kurset, så gjelder det ingen angre/returrett (umulig å levere tilbake).  Ved å betale den nettbaserte versjonen i avdrag, så betaler du nå kun kr. 398,- pr avdrag (totalt 12 avdrag).  Prisene inkluderer komplett skrivekurs med kursmateriell, eksp. avgift, studieavgift (svar på innsendingsoppgaver etc.). Oppkravsgebyr/frakt kommer i tillegg med kr. 192,- på den papirbaserte versjonen som sendes pr post.Alt du trenger å gjøre er å fylle ut bestillingsskjemaet og krysse av for ønsket betalingsmåte. Du vil da i løpet av en uke motta komplett studiemateriell i postoppkrav. Ta en god avgjørelse til en spennende forandring i ditt liv og meld deg på nå!!!       [-]
Les mer
Nettstudier Hele landet 2 semester 1 000 kr
På forespørsel
Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedago... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 10.0 Forutsetninger: Det er en fordel med en viss forståelse for (og gjerne praksis med) pedagogikk/undervisning Innleveringer: Øvingsoppgaver underveis. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Faget vurderes til bestått/ikke bestått basert på 3 innleverte øvingsoppgaver. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kan forklare hva et PLN er og hvordan PLN kan brukes til personlig, uformell læring- kan redegjøre for mekanismer og strategier som gjør det mulig å bygge et digitalt PLN- kan forklare forskjellen på PLN og PLE, og sammenhengen mellom dem- kan redegjøre for hvordan PLN og PLE kan brukes i undervisning- forstår mekanismer for nettverksbygging og hvilken rolle tillit og gode relasjoner spiller for et godt PLN   FERDIGHETER:Kandidaten:- kan bruke ulike Web 2.0-verktøy og sosiale medier for å bygge et PLN- kan utvikle og anvende et PLE- kan bruke sitt PLE og PLN i kombinasjon for best mulig læring for sin egen del- kan planlegge et undervisningsopplegg med PLN og PLE for studenter/elever   GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- er bevisst på begrensninger og muligheter med PLN- kan veilede studenter/elever omkring deres læringsstrategier- er klar over etiske forhold knyttet til bruk av PLNInnhold:Hva er PLN og PLE. Meta-læring og læringsteorier. PLN og sosiale medier. Hvorfor lage et PLN. Hvordan bygge nettverk. Verktøy for å bruke PLN og PLE effektivt. Pedagogisk bruk av PLN/PLE.  Kurset koster kr 1000,- høsten 2013. Norgesuniversitetet sponser deler av kurset første gang det kjøres og dermed den rimelige kursavgiften høsten 2013. Normal pris fra og med våren 2014 er kr 9960,-.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag PLN - personlig læringsnettverk 1000,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.      [-]
Les mer
Nettstudier Hele landet 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på n... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer:   Vurderingsform: Studenten velger ut 3 av sine blogginnlegg som teller med på vurderingen. I tillegg skal studenten skrive et eksamensarbeid i form av et refleksjonsnotat som skal vurderes sammen med blogginnleggene. Dette eksamensarbeidet skal være i størrelsesorden 5-10 A4 sider. Ansvarlig: Svend Andreas Horgen         Læremål: KUNNSKAPER:- Informasjonskilder: Jeg kan hjelpe mine elever å finne og vurdere relevant informasjon, inkludert bilder, kart, lyd og video fra IKT kilder, på lik linje med tradisjonelle kilder(for eksempel RSS, Wikipedia). - Lagring av informasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å lagrer informasjon på digital form slik som blogger, wikier, podcaster eller portefølger (dvs. slik at det er tilgjengelig hjemme, på reise og til eksterne eksperter / rådgivere). - Kommunikasjon: Jeg kan hjelpe mine elever å kommunisere synkront og asynkront gjennom tekst, tale og video. - Dokumentasjon: Jeg kan skrive innlegg på nettet for å dokumentere læringsaktiviteter/hendelser og legge til rette for elevenes bruk av dette materialet etterpå (e-portefølge, skjermopptak, klassens blog / wiki). - Trygg bruk: Jeg kan hjelpe mine elever å bruke elektroniske applikasjoner på en trygg måte (f.eks. elektronisk identitet, privatliv, pålitelighet). - Gruppearbeid: Jeg kan legge til rette for gruppearbeid på nettet, ved hjelp av metoder som kompleks instruksjon.- Læring: Jeg kan identifisere forventede læringsutbytter fra bruken av bestemte IKT-verktøy for en bestemt læringsaktivitet. - Vurdering: Jeg kan identifisere hvordan læringsutbyttene tilknyttet IKT-relaterte aktiviteter skal bidra til vurderingen av elevene og å kunne og bruke egnede verktøy for å registrere dette (f.eks. faglig utvikling og coaching). FERDIGHETER:- Planlegging: Jeg har laget en plan for min faglige utvikling i riktig bruk av IKT i min undervisning. - Dokumentasjon: Jeg har dokumentert bruken av et interaktivt internettverktøy, slik at andre kan dra nytte av mine erfaringer. - Deling: Jeg har prøvd minst én måte å dele min IKT erfaring med kolleger enten internt eller eksternt. - Lokal kontekst: Jeg har identifisert hvilke muligheter og begrensninger som gjelder for bruk av interaktive Internettverktøy i min institusjon. - Portefølge: Jeg har begynt på eller lagt til nytt materiale til en eksisterende e-portefølge. - Evaluering: Jeg har evaluert resultatene av mitt endrede undervisningsopplegg og dokumentert dette i min e-portefølge. - Coaching: Jeg har prøvd ut parvis coaching med en av mine kolleger. - Coaching: Jeg har de nødvendige ferdighetene når det gjelder å lytte og å stille spørsmål for å kunne coache andre mennesker. Innhold:Lage egen blogg på nett, coaching, oversikt over diverse lærings- og undervisningsstiler samt finne ut hvor din stil passer inn. Teknologi og verktøy for læring på nett, GROW-modellen, undersøkelser om tilstanden i egen institusjon når det gjelder bruk av IKT-verktøy i undervisningen, nettsteder for yrkesutøvere (CoP-Community of Practice), eksempler på "best practice", metoder for å planlegge og gjennomføre egne læringsaktiviteter på nett med bruk av diverse IKT-verktøy, coaching-teknikker. Sentrale verktøy er: blogg, wiki, video, lyd, undersøkelser, avstemminger. I alle disse verktøyene skal det produseres innhold.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Web 2.0 og coaching for lærere etter vitae metoden 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Nettstudier Hele landet 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende forståelse for internetteknologi tilsvarende IINI1002 Webutvikling 1 og grunnleggende programmeringskunnskaper tilsvarende IINI1004 Programmering i Visual Basic eller IFUD1025 Programmering i Java. Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Multimedieproduksjon består av 4 moduler, der hver modul er beregnet til ca 3 ukers varighet. Til hver modul hører en obligatorisk øving - med unntak av den siste modulene der det er to innleveringer. De fem innleveringsøvingene bestemmer karakteren i faget og de kan løses enkeltvis eller gruppevis. I de fem innleveringsøvingene samler man inntil 100 poeng, og for å få karakteren bestått kreves det at man har samlet minimum 80 poeng. Karakteren settes til bestått/ikke bestått. Ansvarlig: Geir Ove Rosvold         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kan beskrive hva multimediesystemer er og hva de kan brukes til- kan forklare aktuelle prosjektgjennomføringsmodeller for multimediaprosjekter- kan formidle et bestemt budskap via en multimedieproduksjon ved bruk av egnede medieelementer- kan gjøre rede for sentrale egenskaper ved aktuelle verktøy som benyttes ved multimedieproduksjoner FERDIGHETER:Kandidaten:- kan identifisere mål og målgrupper, vurdere bruk av virkemidler samt vurdere bruk av metaforer når multimedieproduksjoner skal utvikles- kan benytte et hensiktsmessig verktøy til å utvikle interaktive multimedieproduksjoner- kan gjennomføre små multimediaprosjekter i henhold til aktuell prosjektgjennomføringsmodell GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan dokumentere arbeidsprosessen som benyttes ved multimedieproduksjon- kan vurdere ulike alternativer for formidling av bestemte budskap til bestemte målgrupper- kan identifisere, planlegge og gjennomføre et multimediaprosjekter selvstendig eller i mindre grupper- er opptatt av at multimediaprosjekter må forholde seg til lover, regler og avtaleverk Innhold:Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for tweening), lag, maskering, movieclip, grafiske symboler, bruk av bibliotek, symboler og instanser, knapper, lyd og video, programmert animasjon, interaktivitet, dynamisk nedlastning, preload-presentasjoner samt optimalisering av løsningene med hensyn til båndbredde og presentasjon. Teori om design og utvikling av interaktive multimediesystemer som inkluderer metoden HOME (Holistic, Open Multimedia development mEthod), informasjonsdesign, interaksjonsdesign, presentasjonsdesign, prototyping, storyboard, flytkart, samt hva som skiller interaktive systemer fra statiske.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Multimedieproduksjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Hele landet 4 timer
På forespørsel
Jobber du med å produsere eller tilpasse innhold og tekster på nett? [+]
Enten du jobber med nye nettsider eller med kontinuerlige oppdateringer, er det viktig å vite hvordan skrive for nettet. Med stadig større konkurranse, blir det desto viktigere å skille seg ut med brukervennlig, godt skrevet og lett tilgjengelig innhold. På dette kurset lærer du: Hvordan vi leser på nett Tips og teknikker for å skrive for dette lesemønsteret Hvordan forkorte og forenkle uten at det går utover budskapet Hvordan bruke lenker på en god måte Grunnleggende om å skrive for Google Etter fullført kurs har du et knippe enkle prinsipper som kan utgjøre store forskjeller når du skriver på nett.   Lær deg triksene og skriv bedre på nettet, meld deg på kurs! [-]
Les mer
Hele landet 4 timer
På forespørsel
Vil du vite hvordan skrive mer overbevisende og selgende? Lær deg teknikkene på dette kurset. [+]
Med bakgrunn i enkel psykologi og kjente, velutprøvde metoder, får du innsikt i hvordan skrive på en måte som treffer leseren og som skaper konverteringer. Teknikkene kan tilpasses og brukes på nett og på trykk, i lengre tekster som vel som kortere oppdateringer.  På dette kurset lærer du: Hvordan skrive med et mål og så det treffer målgruppen Klart språk og tydelig budskap AIDCA-prinsippet: Attention, Interest, Desire, Convincing, Action Den avgjørende forskjellen – spesifikasjoner vs fordeler Call to action – handlingsutløsende tekster Enten du skal skrive noe til nettsiden, formulere et salgsbrev, en e-post, informasjonsmateriell eller annet, kan du gjøre store forbedringer med tipsene du får med deg herfra.   Ta kontakt for å få tilbud på kurs for en gruppe, avdeling eller bedrift. [-]
Les mer
Hele landet 5 dager 16 500 kr
På forespørsel
Grunnkurs i NX for brukere som har kjennskap til CAD fra før av. [+]
  Grunnkurs i NX innenfor solid-modellering, sketching, sammenstilling og assossiative 2D-tegninger [-]
Les mer
Hele landet 16 500 kr
På forespørsel
NX CAD Grunnkurs innen solid-modellering, sammenstillinger og generering av 2D tegninger. [+]
Kurset er grunnlaget for effektiv bruk av NX, og inneholder emner som metodikk, grunnleggende solid-modellering, sammenstillinger og generering av tegninger. Dette er basis for andre NX kurs. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 3 timer
På forespørsel
Et praktisk skrivekurs skreddersydd for eiendomsmeglere, med enkle, konkrete teknikker for hvordan skrive prospekt og annonser som treffer og selger. [+]
SOLGT er et praktisk skrivekurs – skreddersydd for eiendomsmeglere. Kurset gir deltakerne enkle, effektive teknikker for hvordan skrive prospekter og annonser som treffer, påvirker og selger.   Hvorfor et skrivekurs for eiendomsmeglere? Skrevne ord har makt til å vekke følelser hos leseren, som glede, interesse og kjøpelyst. Det er gjerne det meglere ønsker, og stødige skriveferdigheter kan bli et av de viktigste verktøyene for å skaffe flere interesserte og høste bedre salgsresultater.   Gjør jobben raskere og mer effektivt I en travel meglerhverdag er det ikke satt av all verdens tid til å skrive prospekter og annonser, og den delen av arbeidet oppleves ofte som tung og kjedelig. Resultatet blir også deretter, lite originalt. Knapp tid kan vi ikke gjøre noe med, men arbeidsmetodikk og produktivitet, derimot.   SOLGT-metoden™ SOLGT-metoden gjør skriveprosessen enklere og mer effektiv. Den inneholder en systematisk fremgangsmåte, smarte teknikker og sjekklister. Med SOLGT tar det kortere tid å skrive tekster som har innflytelse og som gir bedre respons, og gir samtidig deltakerne større trygghet i arbeidet med å skrive.   Kurset gir innsikt i: • SOLGT-metoden™ – oppskriften som selger• Hvordan sette seg inn i målgruppen og hva som er viktig for dem• Å fange oppmerksomheten med gode titler• Konkrete teknikker for et enklere, tydeligere språk• Leserfokus: Få tekstene til å fremstå som mer relevant for leseren• Enkle knep som gjør budskapet mer selgende   Bonusmateriell Kursdeltakerne får et kurshefte med oppsummering, kjappe tips og nyttige huskelister til senere bruk.   Varighet Kurset varer i 3 timer og er lagt opp som en praktisk workshop med variert undervisning (teori, oppgaver alene og i grupper, diskusjon i plenum etc.). SOLGT finnes også i foredragsversjon og kan gjennomføres som et 45 minutters lynkurs.   Hvem kan dra nytte av kurset? Kurset passer for alle eiendomsmeglere som jobber med å utarbeide prospekter, annonser og andre tekster som har som mål å vekke interesse, øke antall besøkende på visninger, og ikke minst – skape salg.   Stedsbeskrivelse Kurset kan holdes i hele Norge.   Vil du vite mer om skrivekurs for eiendomsmeglere? Ta kontakt! [-]
Les mer
Hele landet 1 uke 12 900 kr
19 Oct
Velkommen på kurset «Skriv din livshistorie» i vakre Umbria i hjertet av Italia, på klosteret IlConvento. [+]
Kursbeskrivelse: Kurset passer for alle som ønsker hjelp til å skrive sin livshistorie, enten man enda ikke har startet eller er godt i gang. Gjennom en kombinasjon av undervisning og gruppesamtaler får man nyttige verkstøy, slik at man blir i stand til å fullføre prosjektet sitt. Kurset passer også for dem som har gått på et av våre kurs i Norge tidligere. Det blir undervisning i to økter pr. dag. Prisen inkluderer to daglige undervisningsøkter (totalt ca. 20 timer), måltider (frokost, lunsj, middag, vin mm.) og overnatting, utflukt til Assisi, samt busstransport fra/til Roma (Fiumicino) til/fra klosteret. Deltakerne bestiller – og betaler – flyreisen selv. UTFLUKTER: Erfaringsmessig ønsker de færreste å forlate klosteret i noen særlig grad i løpet av kursuken, men gruppen drar samlet til Assisi en av kursdagene. Det er nydelig turterreng og mange fine utfluktsmuligheter i området, hvis noen har ”utferdstrang” mellom kursøktene. PRAKTISKE OPPLYSNINGER: De deilige måltidene som serveres på klosteret er basert på lokale ingredienser – valgt i tråd med årstidene – og lokale viner. Ettersom det ofte er slik at kursdeltakerne ønsker å utvide oppholdet med noen dager i Roma eller andre nærliggende steder, bestiller (og betaler) deltakerne selv flybilletter til/fra Roma. Det er tilbud om gratis busstransport fra og til flyplassen på ankomst- og avreisedagen. Klosteret har ikke installert heis. Man bør derfor kunne gå i trapper - minst en etasje.BETALINGSBETINGELSER:  Pris: kr. 12 900,- for opphold i dobbeltrom (tillegg på kr. 1 900,- for opphold i enkeltrom). Du blir bedt om å betale et depositum på kr. 2 000.- samtidig med at du melder deg på kurset. Dette er en bindende andel av den totale betalingen, og beløpet tilbakebetales ikke dersom du senere avbestiller kurset. Resten av beløpet forfaller til betaling 60 dager før kursstart. Dette er en bindende betaling, og må søkes refundert via din egen reiseforsikring dersom du skulle bli forhindret i å reise pga. sykdom eller skade. Innen dette tidspunktet kan du melde deg av uten videre kostnader, men får da ikke returnert depositumet. Depositumet tilbakebetales selvsagt hvis vi skulle se oss nødt til å avlyse kurset. Påmeldingsfrist 1.august 2017. NB!! Det kan lønne seg å være tidlig ute med påmelding hvis man ønsker å bo på enkeltrom. Du vil også få bedre mulighet for rimelige flybilletter om du er tidlig ute. Vi er kursarrangør på stedet, ikke reiseoperatør, men vi er godkjent medlem av Reisegarantifondet. Vi sørger for transport til og fra flyplassen på ankomst- og avreisedagen, men om en force majeure-situasjon oppstår, dekker vi ikke erstatning for tapt transport til klosteret ved ankomst eller tapt flybillett ved avreise. Også dette må søkes dekket via egen reiseforsikring.   [-]
Les mer
Bergen 3 år
På forespørsel
Medievitskap tek sikte på ein systematisk analyse av medieinstitusjonane og tekstar i media, av forholdet mellom publikum og medieinnhald og forholdet mellom media og sa... [+]
  Medievitskap tek sikte på ein systematisk analyse av medieinstitusjonane og tekstar i media, av forholdet mellom publikum og medieinnhald og forholdet mellom media og samfunnet. I medievitskap kombinerer vi sosiologiske og statsvitskapelige perspektiv på massemedia med kultur- og tekstanalytiske perspektiv. Gjennom bachelorprogrammet i medievitskap blir desse teoretiske synsmåtane konfronterte med analyse av mediesamfunnet og den praktiske røynda i medieproduksjonen.   Få samfunnsområde er urørt av formidling frå media. Media inngår i daglegliva våre, dei overskrid tradisjonelle sosiale skiljelinjer og nasjonale grenser, og utfordrar etablerte skilje mellom elite- og populærkulturen. Slik har media konsekvensar for identitetsdanning, kunnskapsnivå og moglegheiter for å delta aktivt i samfunnslivet. Eit sentralt utviklingstrekk i dag er konvergens mellom tradisjonelle medieteknologiar, telekommunikasjon og datateknologi. Media si rolle i offentleg meiningsdanning og i demokratiske prosessar blir endra gjennom framveksten av nye kommunikasjons- og samhandlingsformer.   Dei samfunnsmessige konsekvensane av digitale teknologiar stiller medievitskapen overfor nye faglege utfordringar. I tillegg til formidling i massemedia gjer interaktive media og digitale nettverk det mogleg å få tilgang til kulturprodukt og kunnskapsbasar i ein til no ukjend skala. Bachelorprogrammet opnar for historiske og samfunnsmessige analyser av medierolla i dagens samfunn. Oppbygging Bachelorprogrammet i medievitskap skal innehalde minimum 20 og maksimum 30 studiepoeng innføringsemner medrekna ex.phil., og 90 studiepoeng (1½ års studium) med spesialisering innanfor medievitskap. Du kan velje alle eller delar av dei siste 60 studiepoenga frå andre fag. Bachelorprogrammet dekkjer følgjande fagområde: Introduksjon til media og kommunikasjon Medier: Institusjonar og historie Mediebruk og meiningsdanning Medietekstar - teori og analyse Medier, representasjon og identitet Medieteknologi, kultur og samfunn Pressehistorie Kringkastingshistorie Film: historie og analyse Medieretorikk Du kan velje inntil 60 studiepoeng fritt frå andre fag. Dette kan f.eks. vere studium frå utanlandske universitet, emne frå andre samfunnsvitskaplege fag eller fleire medievitskaplege eller informasjonsvitskaplege emne. Bachelorprogrammet i medievitskap vil da sjå slik ut: Første semester Ex.phil. (10 sp) MEVI100 (10 sp) SV100 (10 sp) 1½ år Spesialiseringsfag i medievitskap, 90 sp 1 år Frie fagemne, 60 sp TOTALT: 180 sp (3 år) sp = studiepoeng Utveksling Det finst i dag mange alternativ for deg som ønskjer å ta delar av utdanninga di i eit anna land. Universitetet i Bergen har samarbeidsavtalar med universitet, institusjonar og organisasjonar i mange land og regionar. Yrkesvegar Ein bachelorgrad i medievitskap kvalifiserer for ei lang rekkje mediefaglege yrkesoppgåver i medieverksemder og kultur- og utdanningsinstitusjonar. Dette kan for eksempel vere innan journalistikk, administrasjon, utgreiing og rådgiving. Studiet kvalifiserer også for formidlings- og informasjonsfaglege oppgåver i den private og offentlege sektoren. Studiet kan også byggjast ut med eit masterstudium og kvalifisere for forsking og undervisning innan universitets- og høgskolesektoren. Vidare studium Bachelorprogrammet i medievitskap kvalifiserer for opptak til masterprogram i medievitskap. Masterprogrammet er eit toårig fordjupingsstudium som skal styrkje analytiske evner og metodisk kompetanse. Det blir lagt stor vekt på eigeninnsats i form av skriftleg arbeid, oppgåveløysing og aktiv deltaking i undervisninga. [-]
Les mer
Bergen 3 år
På forespørsel
Bachelorprogrammet i film- og tv-produksjon gir ei teoretisk reflektert og praktisk orientert forståing av audiovisuelle medier. [+]
Bachelorprogrammet i film- og tv-produksjon gir ei teoretisk reflektert og praktisk orientert forståing av audiovisuelle medier, ein allsidig produksjonskompetanse på området, samt kvalifikasjonar innan eitt av fleire spesialområde (foto, regi, redigering, manus, osv.). All produksjon innan studiet er basert på digitale løysingar og blir gjennomført i samarbeid med bachelorprogrammet i nye medier. Oppbygging Bachelorprogrammet i film- og tv-produksjon byrjar det første semesteret med ex.phil. og andre innføringsemne for programmet. Deretter må du fylle 90 studiepoeng med obligatoriske emne frå medievitskap samt dei spesialiseringsemna som er særeigne for programmet. I tillegg kjem 45 studiepoeng gjennom arbeid med bacheloroppgåva, der 15 studiepoeng er avsette til planlegging av ein produksjon. Studiet krev aktiv deltaking i undervisninga. Følgjande emne inngår i bachelorprogrammet: Introduksjon til media og kommunikasjon Introduksjon til film, tv og nye medier Media sitt publikum: Mediebruk og meiningsdanning Medietekstar - teori og analyse Film: historie og analyse Teknisk grunnkurs film- og tv-produksjon Nye medier: Produksjon og analyse Manuskript og medier Nyheitsproduksjon Manusutvikling og spesialisering Du kan velje inntil 15 studiepoeng fritt frå andre fag. Dette kan vere studium frå utanlandske universitet, emne frå andre samfunnsvitskaplege fag eller fleire medievitskaplege eller informasjonsvitskaplege emne. Bachelorprogrammet i film- og tv-produksjon kan da sjå slik ut: 1. s Introduksjon til film/tv/nye medier (10 sp) Introduksjon til media og kommunikasjon (10 sp) Ex.phil. (10 sp) 2. s Teknisk grunnkurs film- og tv-produksjon (5 sp) Nye medier: Produksjon og analyse (10 sp) Media sitt publikum: Mediebruk og meiningsdanning (15 sp) 3. s Manuskript og medier (15 sp) Medietekstar: teori og analyse (15 sp) 4. s Nyheitsproduksjon (15 sp) Film: historie og analyse (15 sp) 5. s Manusutvikling og spesialisering (15 sp) Valfritt / delstudium i utlandet 6. s Bacheloroppgåve i film- og tv-produksjon (30 sp) TOTALT: 180 studiepoeng (3 år) s = semester, sp = studiepoeng UtvekslingDet finst i dag mange alternativ for deg som ønskjer å ta delar av utdanninga di i eit anna land. Universitetet i Bergen har samarbeidsavtaler med universitet, institusjonar og organisasjonar over heile verda. På bachelorprogrammet i film- og tv-produksjon vil du få tilbod om utanlandsopphald som kan bli ein integrert del av graden. Delstudium i utlandet er lagt til det femte semesteret i programmet. YrkesvegarEin bachelorgrad i film- og tv-produksjon kvalifiserer deg til arbeid innan film- og tv-produksjon, både i store produksjonsselskap, medieverksemder og organisasjonar, og som sjølvstendig film- og tv-skapar. Programmet samarbeider med studieprogramma i nye medier og journalistikk, og gjennom studiet får du møte svært varierte yrkessituasjonar og arbeidsoppgåver i spenningsfeltet mellom tradisjonelle og nye medier. Vidare studiumBachelorprogrammet kvalifiserer for opptak til masterprogrammet i medievitskap, samt eit planlagt masterstudium i screenwriting for film/tv og nye medier. Mastergraden er eit toårig fordjupingsstudium som skal styrkje analytiske evner og metodisk kompetanse. Det blir lagt stor vekt på eigeninnsats i form av skriftleg arbeid, oppgåveskriving og aktiv deltaking i undervisninga. [-]
Les mer
Bergen 1 år
På forespørsel
Medievitskap tek sikte på ein systematisk analyse og omtale av medie-institusjonane, av forholdet mellom publikum og medieinnhald, og mellom medier og samfunnet. [+]
  Massemedier er blitt stadig viktigare, og samfunnet vårt blir ofte omtala som informasjons-samfunnet. Medievitskap tek sikte på ein systematisk analyse og omtale av medie-institusjonane, av forholdet mellom publikum og medieinnhald, og mellom medier og samfunnet. Medier speler ei viktig rolle i den offentlege meiningsdanninga, men også i danninga av identiteten vår, i måten vi forstår oss sjølve på. Mediene overskrir nasjonale grenser og er såleis sentrale aktørar i ulike transnasjonale moderniseringsprosessar. Men massemediene går også over tradisjonelle sosiale skiljelinjer. Dette reiser spørsmål om forholdet mellom elite- og massekultur og den rolla medier speler i endringar av smak og kvalitet. Gjennom eit årsstudium i medievitskap vil du få kjennskap til dei historiske og samfunnsmessige vilkåra som mediene har, kva for funksjonar dei har når vi ser dei i eit heilskapleg perspektiv, og dei særskilde eigenskapane som enkelte medium har. Studiet kombinerer både samfunnsvitskaplege og humanvitskaplege perspektiv. Oppbygging Eit årsstudium i medievitskap omfattar 60 studiepoeng. Det er to måtar ein kan gjennomføre studiet på: Med examen philosophicum og innføringsemne (alternativ 1) eller utan (alternativ 2). Alternativ 1 gir 20 studiepoeng med medievitskaplege innføringsemne (pluss ex.phil.) og 30 studiepoeng fordjuping i medievitskaplege emne. Alternativ 2 gir 60 studiepoeng medievitskapleg fordjuping.   ALTERNATIV 1:   1.semester: - EXPHIL - MEVI100 - MEVI105   2. semester -MEVI101 -MEVI102   ALTERNATIV 2:   1.semester: -MEVI103 -MEVI104   2. semester -MEVI101 -MEVI102   Sjå studentportal.uib.no/studietilbod/sv for meir informasjon om dei ulike emna. Målgruppe Årsstudium er eit søknadsalternativ for deg som berre har tenkt å studere fag ved Universitetet i Bergen i eitt år og som ikkje har planar om å ta ein grad. Årsstudiet kan også vere eit alternativ for deg som ønskjer å studerenokre fagemne for å supplere ei allereie påbegynt utdanning. Vidare studium Eit årsstudium i medievitskap gir ei grunnleggjande innføring i fagets kjerneområde. Eit fullført årsstudium kan byggast ut og inngå i ein bachelorgrad i medievitskap, noko som igjen gir grunnlag for å søkje opptak til masterstudiet i medievitskap. Årsstudiet kan også vere eit supplement til andre allereie avslutta studium. [-]
Les mer
Bergen
På forespørsel
Siktemålet med masterprogrammet er å styrkje studentane sine historiske og teoretiske kunnskapar, analytiske evner og kritiske kompetanse. [+]
Siktemålet med masterprogrammet er å styrkje studentane sine historiske og teoretiske kunnskapar, analytiske evner og kritiske kompetanse i forhold til medium og kommunikasjon som sosiale og kulturelle fenomen. Vidare skal studiet fremje forståing for samspelet mellom kulturhistoriske, økonomiske og teknologiske forhold og deira innverknad på medie- og kulturproduksjon, estetikken og dei kulturelle formene til media og samvirket mellom media og andre samfunnsinstitusjonar. Oppbygging av studiet Masterprogrammet er toårig og er sett saman av to delar: ein kursdel og ei masteroppgåve. Kvart semester tilbyr instituttet eit kurs i masteroppgåveskriving. Dei andre kursa er fordelte på fire emneområde: (1) Institusjons- og produksjonsstudiar, (2) Tekstteori og -analyse, (3) Publikums- og resepsjonsstudiar og (4) Media og kultur. Du skal velje tre slike kurs, og desse kursa skal dekkje minst to av emneområda.   Eit masterprogram i medievitskap kan sjå slik ut:   1. sINFOMEVI300 - Prosjektarbeid og forskingsdesignValemne15 sp 15 sp2. sValemneValemne15 sp 15 sp3. og 4. sMEVI350 - Masteroppgåve60 sp s= semester sp= studiepoeng Masteroppgåve Den sentrale delen av masterprogrammet er det sjølvstendige arbeidet med ei masteroppgåve. Masteroppgåva skal kunne gjennomførast i løpet av eitt år. Yrkesvegar Ein mastergrad i medievitskap kvalifiserer for forsking og undervisning, og for arbeid i medie-, kultur- og informasjonssektoren. Opptaksgrunnlag Bachelor-/cand.mag.-grad med godkjend spesialisering/fordjuping (80-90 studiepoeng/1 12 års studium) i medievitskap. I den seinare tida er det blitt gitt direkte opptak til masterprogrammet i medievitskap for studentar med tilstrekkeleg spesialisering/fordjuping i medievitskap, for eksempel frå NTNU, Høgskolen i Volda, Høgskolen i Oslo eller Høgskolen i Stavanger. Vi understrekar at godkjenninga kan vere avhengig av studieretninga/emnet, slik at det framleis blir kravd individuelle søknader. Mediestudium frå andre institusjonar har gitt innpassing mot at studenten tek eitt eller to emne på 200-nivå i medievitskap. Kravet om individuell søknad gjeld også her [-]
Les mer
Bergen 3 år
På forespørsel
Bachelorstudiet i nye medier skal kvalifisere for teoretisk reflektert og praktisk skapande formidlingsverksemd ved hjelp av nye digitale, nettverksbaserte medier. [+]
Bachelorstudiet i nye medier skal kvalifisere for teoretisk reflektert og praktisk skapande formidlingsverksemd ved hjelp av nye digitale, nettverksbaserte medier. Studiet kombinerer teoretiske, analytiske og praktiske element frå medie- og informasjonsvitskap med nye, tverrfaglege komponentar. Studiet blir gjennomført i nært samarbeid med bachelorprogramma i film- og TV-produksjon og journalistikk. Oppbygging Bachelorprogrammet i nye medier inneheld 30 studiepoeng med innføringsemne medrekna ex.phil., og 90 studiepoeng (1½ års studium) med spesialisering. I tillegg til spesialiseringa kjem 30 studiepoeng med hovudvekt på planlegging og gjennomføring av avsluttande produksjonar (bacheloroppgåve). Studiet er sett saman av emne i medie- og informasjonsvitskap, fleire av dei praktisk retta. Derfor krev studiet aktiv deltaking i undervisninga. Følgjande emne inngår i bachelorprogrammet: Grunnkurs i informasjonsvitskap Introduksjon til film, tv og nye medier Brukargrensesnitt Databasar Multimediehandtering Teknisk grunnkurs nye medier Nye medier, produksjon og analyse Manuskript og medier Innføring i programmering Du kan velje inntil 30 studiepoeng fritt frå andre fag. Dette kan f.eks. vere studium frå utanlandske universitet, emne frå andre samfunnsvitskaplege fag eller fleire medievitskaplege eller informasjonsvitskaplege emne. Bachelorprogrammet i nye medier kan da sjå slik ut: 1. s Introduksjon til lm/tv/nye medier (10 sp) Grunnkurs i informasjonsvitskap (10 sp) Ex.phil. (10 sp) 2. s Teknisk grunnkurs nye medier (5 sp) Nye medier, produksjon og analyse (10 sp) Grunnkurs i programmering (10 sp) og formelle metodar for informasjonsvitskap (5 sp) 3. s Manuskript og medier (15 sp) Databasar (15 sp) 4. s Brukargrensesnitt (15 sp) Multimediehandtering (15 sp) 5. s Valfritt/delstudium i utlandet Valfritt/delstudium i utlandet 6. s Bacheloroppgåve i nye medier (30 sp) TOTALT: 180 studiepoeng (3 år) s = semester, sp = studiepoeng Utveksling Det finst i dag mange alternativ for deg som ønskjer å ta delar av utdanninga di i eit anna land. Universitetet i Bergen har samarbeidsavtaler med universitet, institusjonar og organisasjonar over heile verda. I bachelorprogrammet i nye medier vil du få tilbod om utanlandsopphald som kan bli ein integrert del av graden. Delstudium i utlandet er lagt til det femte semesteret i programmet. Yrkesvegar Bachelorprogrammet i nye medier set deg i stand til sjølvstendig arbeid med formidling og kommunikasjon ved hjelp av avanserte dataverktøy og digitale, nettverksbaserte medier i både privat og offentleg sektor, frå kommersielle medier til museumssektoren, frå målretta problemløysing til kunstnarisk verksemd. Programmet samarbeider med studieprogramma i film/tv og journalistikk, og gjennom studiet blir du stilt overfor svært varierte yrkessituasjonar og arbeidsoppgåver. Vidare studium Bachelorprogrammet kvalifiserer for opptak til masterprogrammet i informasjonsvitskap samt eit planlagt masterstudium i screenwriting for film/TV og nye medier. Masterprogrammet er eit toårig fordjupingsstudium som skal styrkje analytiske evner og metodisk kompetanse. Det blir lagt stor vekt på eigeninnsats i form av skriftleg arbeid, oppgåveskriving og aktiv deltaking i undervisninga [-]
Les mer