Mediekurs, film og TV
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

50 treff ( i Oslo ) i Mediekurs, film og TV

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Oslo Og 4 andre steder 1 dag 4 450 kr
Hvordan kan du og din bedrift eller organisasjon kan bruke media til deres fordel? [+]
Medietrening av Corporate Communications   Mediehverdagen blir stadig mer kompleks, og alle bedrifter og organisasjoner forholder seg på en eller annen måte til media. Våre mediekurs gir en grunnleggende innføring i hvordan media fungerer, hva som er en nyhetssak og hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke media til din fordel. Vi illustrerer også grunnleggende prinsipper i krisehåndtering, slik at du er rustet om krisen skulle inntreffe.   Program   Del 1 Innledende foredrag om grunnleggende medieforståelse, herunder medias arbeidsmåte, nyhetskriterier, enkel innføring i Vær Varsom-plakaten og hvilke rettigheter du har som intervjuobjekt. Vi vil også gå inn på hvordan du skriver en pressemelding, og hva du kan gjøre for å øke sannsynligheten for at saken din kommer på i media .   Del 2 Praktisk øvelse foran kamera med realistiske oppgaver der du skal svare for din bedrift eller organisasjon. Du vil her få føle hvordan det er å stå i stormen, og du vil få rettledning til hva som kan være gode svar.   Forkunnskaper:  Ingen forkunnskaper kreves.   Varighet: 1 dag   Hvem passer kurset for:Passer for ledere eller mellomleder i bedrifter og organisasjoner, fagfolk eller spesialister som er eller kan komme i kontakt med pressen eller andre som bare ønsker en innføring i hvordan media fungerer.   Kursholder: Petter Halvorsen jobber tett med ledelsen i norske og internasjonale selskaper med medierådgiving, håndtering av alvorlige hendelser og analyser. Halvorsen har bred journalistisk erfaring fra Finansavisen og økonomiredaksjonen i NRK, og er er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole.     Skreddersydd kurs etter deres ønske?   Er dere flere fra samme bedrift som har behov for opplæring innen medietrening, kan det lønne seg å gjennomføre opplæringen som et bedriftsinternt kurs. Ta kontakt med oss for forslag og et godt tilbud.       [-]
Les mer
Oslo 6 timer 2 500 kr
Dette kurset passer for deg som allerede har grep om fotograferingsdelen med HDSLR kamera, og har lyst å begi deg ut på videomulighetene. [+]
Kurset er delt i 2, del en tar for seg de mest elementære delene av forberedelser og videoproduksjon på HDSLR kamera, med fokus på tekniske innstillinger, menyer, justeringer, muligheter og begrensninger innen video på HDSLR. De senere år har flere og flere digitale speilreflekskamera (DSLR) kommet med mulighet til å filme i full HD 1080p (helt opp til 4K), noe som gir fotografer og filmskapere til å teste ut sine kreative sider på en ny måte. På dette kurset viser vi deg hvordan du kan utnytte utstyret maksimalt. Du vil lære om den mest grunnleggende teknologien, samt hvordan du forbedrer dine videoopptak ved bruk av korrekte innstillinger.   Del to av kurset tar for seg de mest nyttige hjelpe midlene tilgjengelig til å forbedre dine videoopptak med digitale speilreflekskamera (DSLR), med ekstra fokus på lyd. Du vil få demonstrert og prøvd stabiliseringsutstyr som stativer og rigger, samt fokushjelpemidler som ekstern skjerm, Z-finder (optisk søker) og følgefokus. Kurset vil legge ekstra vekt på eksterne lydopptak.   Dette kurset passer for deg som allerede har grep om fotograferingsdelen med HDSLR kamera, og har lyst å begi deg ut på videomulighetene.   Kurset tar for seg: Menyinnstillinger Video innstillinger Brikkestørrelser DSLR muligheter/begrensninger Media Eksponering/ISO/lukketid for video Hvitbalansering i video Fokus Bildeprofiler Viktige menyvalg Bitrate/dynamisk område Formater og kodeker Videoteknikker Basisutstyr Ekstrautstyr / stabiliseringsutstyr Lydopptak i kamera Lydopptak med videomic Ekstern lydopptaker og mikrofoner [-]
Les mer
Oslo 15 dager 44 000 kr
20 Sep
Markedets eneste studium i Interaksjonsdesign og brukervennlighet på deltid, som gir deg 30 studiepoeng. NTNU er faglig ansvarlig for studiet og undervisning er hos IGM ... [+]
• Webløsninger, brukeropplevelse og designstrategi.Bakgrunnskunnskap du trenger for å skape gode brukeropplevelser o Trender innen webdesigno Teknikker for kartlegging av brukerens behov/oppgavero Sosiale medier o Mobil tilpasning • Interaksjonsdesign o Viktige prinsipper i design av gode brukeropplevelsero Skjemadesigno Prototyping og teknikkero Godt innhold på webo Kjernemodelleno Hvordan måle at du lykkes o Krav til tilgjengelighet (WCAG) • Interaksjonsdesign, prosess fra strategi til suksessrik løsningVi jobber med konkret case fra start til ferdig prototype.o Forretningsidé - WEBstrategio Tilrettelegging av materiell for web, kartlegging av brukernes behovo Sentrale prinsipper i design funksjonalitet, innholdsdrevet design o Fargebruk og brukeropplevelseo Intervjuteknikkero Eye-tracking i praksis o Hvorfor og hvordan brukerteste, og hvordan unngå de vanligste feileneo Brukertesting av din prototypeAntall studiepoeng:30.  [-]
Les mer
Oslo 2 dager 7 850 kr
22 Aug
17 Oct
28 Nov
Webdesign for grafiske designere er et 2-dagers kurs rettet mot grafiske designere og andre uten erfaring med web, som ønsker å lære om web og webdesign. [+]
Er du usikker på hva du bør lære deg innen web? Vi hjelper deg fra grafisk design til webdesign!   Webdesign kurs for grafiske designere er et 2-dagers kurs rettet mot grafiske designere og andre uten erfaring med web, som ønsker å lære om web og webdesign. Dette kurset gir deg en innføring i ulike retninger innen web: programvare for webdesign, publiseringsløsninger, ord og uttrykk, kodespråk, annonsering, sosiale medier, søkemotoroptimalisering, analyse m.m.   Hvorfor velge dette kurset? Du er grafisk designer (eller har en annen bakgrunn) og ingen erfaring med web. Du ønsker å lære om web og webdesign. Du er usikker på hva du bør lære deg innen web. Dette kurset vil gi deg en oversikt over de ulike retningene du kan gå videre og gir deg den nødvendige oversikten. Skal du kode? Skal du bruke et program for webdesign? Er en publiseringsløsning det korrekte valget? Hvordan jobbe med innhold? Hva med søkemotorer, annonsering og analyse?   Kursinnhold Kurset gir deg en introduksjon til temaene nedenfor slik at du får en generell oversikt og et bedre grunnlag for å bestemme hva du ønsker å lære mer om. Generelt om hvordan websider er bygd opp og fungerer For deg som er vant til grafisk design, hva er de største forskjellene på dette og webdesign? HTML og CSS - en enkel innføring Hva er responsiv webdesign? Verktøy: Adobe Muse, Adobe Dreamweaver og teksteditorer. Hva er forskjellen? Publiseringsløsninger som f.eks WordPress Hvordan skrive for web Bruk av sosiale medier, markedsføring, bannerannonser. Hvilke muligheter finnes? Google AdWords Google Analytics Søkemotoroptimalisering Hva bør DU fokusere på videre? Hvilken retning skal du gå?   Internkurs i Webdesign for grafiske designere Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 7 900 kr
Å lære HTML og CSS for å kode et nettsted er ikke bare for nerder, men for alle som jobber med web. Enten du er designer, redaktør, eller skal oppdatere innhold, er ... [+]
På dette kurset vil du lære å kode et enkelt nettsted, lære de grunnleggende taggene og designe med css. Dette er et godt grunnlag for å jobbe med WordPress, Dreamweaver, søkemotoroptimalisering og universell utforming. Dette vil gjøre deg i stand til forstå web-terminologien og kommunisere med andre webutviklere. Dette gjør deg mer effektiv og ettertraktet. Du får ditt eget web-hotell under kurset for å publisere kurs-oppgaven og kunne trene deg opp etter kurset for å bli tryggere. Dette lærer du: Grundig innføring i HTML og CSS Kode responsive nettsider (tilpasses ulike skjermstørrelser) Formatering av tekst i HTML Typografi med CSS Universell utforming Riktig struktur på innholdet Bruk av fontdatabase Publisering av nettsidene til en webserver  Hvorfor skal du velge IGM til HTML og CSS opplæring: Kursinstruktørene i HTML og CSS har lang erfaring med koding og mange års undervisningserfaring på kurs og høgskolestudier Små grupper Egenutviklet kursdokumentasjon og teori Minnebrikke med kursoppgaver Gratis support etter kurs Gratis domene i kursperioden Velg mellom bruk av PC eller Mac på våre kursmaskiner [-]
Les mer
Oslo 3 dager 12 490 kr
14 Jun
13 Sep
08 Nov
Kurs i HTML5 og CSS3 er et kurs som fokuserer på en del av de nye elementene i HTML5, nye muligheter i CSS3, samt responsiv webdesign. Lær produksjon av moderne nettsid... [+]
Semantisk web med HTML5, video, responsiv webdesign, CSS3 for uante visuelle effekter og nyttige funksjoner.   Kurs i HTML5 og CSS3 er et kurs som fokuserer på en del av de nye elementene i HTML5, nye muligheter i CSS3, samt responsiv webdesign. Lær produksjon av moderne nettsider med dette kurset.   Hvorfor velge dette kurset i HTML5 og CSS3? Du vil lære om de nye mulighetene CSS3 gir, ting som vil sette deg i stand til å lage fantastiske og moderne layouter og effekter, kun ved hjelp av CSS. Og, du vil lære om de nye HTML5-taggene og hva disse har å si for utvikling av en nettside i dag. Vi ser på hva som støttes i de ulike nettleserne og hvilke utfordringer vi står ovenfor. Hvordan løser vi dette slik at vi trygt kan bruke HTML5 og CSS3, selv det som ikke har støtte i eldre nettlesere. Responsiv webdesign - du vil lære om Media Queries for enkelt å produsere en nettside som er tilpasset både mobil, nettbrett og desktop, hvordan håndtere skalerbare bilder, menyer og annet innhold som skal tilpasse seg skjermstørrelsen.   Kursinnhold Responsiv webdesign Responsiv webdesign - hva er det, hvordan bruker vi det? Media Queries: tilpasse sidene til ulike skjermoppløsninger (skjerm, nettbrett, telefon) Multi-kolonne layout Hvis tid: workshop hvor du kan bruke det du har lært på kurset til produksjon av eget prosjekt HTML5 HTML5 Doctype, nye HTML5 tagger, struktur og semantikk, håndtering av HTML5 i dagens (og gårsdagens) nettlesere Skjema: nye input elementer og attributter i skjema Audio og video: hva gjør vi der hvor HTML5-video ikke støttes? Lage en offline-versjon av websiden som kan lastes ned som en webapp på iPhone/iPad (portrett/landskaps visning, programikon). Hva er CSS3? Du får en god innføring og "oppskrifter" på hva som støttes av ulike nettlesere og hva du bør gjøre der hvor det ikke er støtte. Hvordan CSS3 kan forbedre hastigheten på nedlasting av sider og minske utviklingstiden? Visuelle effekter som f.eks runde hjørner, gradienter, skyggeeffekter, opacity m.m. uten bruk av bilder Flere bakgrunnsbilder på samme element, skalering, rammer av bilder m.m. Nye avanserte selektorer som lar deg formatere spesifikke elementer - automagisk! Pseudo-class og pseudo-elementer Rotering av innhold Webfonter Transparente farger (HSLA, RGBA)   Internkurs i HTML5 og CSS3 Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo 6 timer 2 500 kr
Dette kurset går videre med videoredigering, og ser på mer avanserte teknikker for å øke effektivtiet og produksjonsverdi på dine videoer. [+]
Kurset er beregnet på de som allerede har gjennomført modul 1. Dette kurset går videre med videoredigering, og ser på mer avanserte teknikker for å øke effektivtiet og produksjonsverdi på dine videoer. Kurset vil også se på hvordan Adobe sine programmer innen Creative Cloud jobber veldig fint sammen, med integrering og live oppdatering av effekter. Kurset vil også ta for seg anbefalte plug-ins (tilleggsprogrammer), som kan spare mye tid, og hjelpe til i redigeringen.   Dette kurset passer for deg som allerede har grep om basiskunnskapene i redigering, som du får fra modul 1.   Kurset tar for seg: Avanserte redigeringsteknikker Timelapse Nesting Videreføring keyframes Integrering med after effects Bruk av stockvideo som grain, lightspills o.l. til å stilisere video Integrering mot andre Adobe CC programmer som f eks After Effects Enkle effekter Plug-ins [-]
Les mer
Oslo 1 dag 3 000 kr
Dette er et rimelig, praktsk og godt kurs for deg som vil bli tryggere i møte med journalister og reportere. Kurset består av litt teori og masse praktisk trening på k... [+]
Dette er et ekstremt nyttig kurs for deg som planlegger virksomhetens mediekontakt eller som plutselig kan komme til å stå der, med journalister og reportere rundt deg, for å kommentere en aktuell sak. Etter dette kurset vil du vite hvordan dere bør forberede dere på saker dere vil ha omtalt, og saker dere frykter skal bli omtalt. Du vil bli tryggere i møte med journalister og du vil gi bedre svar på vanskelige spørsmål.   1. MålgruppeDette er et kurs som passer godt for toppledere, medlemmer av en ledergruppe, informasjonssjefer, markedssjefer, produktsjefer eller andre som skal planlegge mediekontakt, eller kommentere konkrete saker, overfor redaksjonelle medier.   2. MetodeDette kurset består av litt teori og masse praktisk trening på konktrete saker som den enkelte deltaker har med seg. Selve treningen skjer slik: Deltakerne planlegger sine intervjuer i små grupper Vi tar opp et intervju med den enkelte deltaker Intervjuet avspilles i plenum Du vurderer deg selv, dine meddeltakere gir sine tilbakemeldinger og til slutt oppsummerer Gunnar og gir deg noen konkrete arbeidsoppgaver til neste runde   3. Program for dagenProgrammet for dagen ser slik ut (09:00 til 16:00): Kort presentasjonsrunde Innledende treningsøkt med gjennomgang av metode Foredrag: Trygg når det gjelder Treningsrunde  1 Lunsj Treningsrunde 2 Treningsrunde 3 Oppsummering Du får med deg et sett praktiske sjekklister fra kurset - og en masse gode råd og konkrete tilbakemeldinger.   4. Erfaren og hyggelig instruktørKursleder Gunnar Angeltveit er Managing Partner i Strategene AS. Han har i mange år holdt medietreningskurs for politikere, næringslivsledere og forskere. De siste årene har han vært en av kurslederne ved Høgskolen i Østfold sitt program for «Fremragende forskningsformidling.»  Gunnar har sin journalistiske bakgrunn fra NRK radio og fjernsyn, han har vært leder for Presse- og informasjonsavdelingen i Forsvarsdepartementet - der han også var pressetalsmann, han har vært leder for Regjeringens kriseinformasjonsenhet og siden 1995 har han arbeidet i flere kommunikasjonsbyråer fram til han etablerte Strategene i 2001. Gunnar har trent ledere i håndteringen av en rekke alvorlige avvik, ulykker og kriser. Han har også gjennom flere år deltatt i Politihøgskolens videreutdanning av politijurister, innsatsledere, etterforskningsledere og politiledere. På dette kurset deler han sin erfaring med deg og gir gode og praktiske råd om hvordan du bør opptre.   5. Om Strategene ASStrategene AS er et nordisk byrå som hjelper virksomheter med å: Revitalisere sitt verdigrunnlag i en involverende prosess med alle ansatte Kommunisere bedre internt og eksternt ved å utivkle gode relasjoner og bruke egne medier, sosiale medier og redaksjonelle medier på en smart måte Etablere et realistisk risikobilde, etablere en god proaktiv beredskap og håndtere alvorlige avvik, ulykker og kriser på en god måte Strategene gjennomfører oppdrag for offentlige etater, bedrifter, organisasjoner og enkeltpersoner i hele Norden og vi deltar i flernasjonale kampanjer gjennom vårt internasjonale nettverk.     [-]
Les mer
Oslo 6 timer 2 500 kr
Du vil lære prosessen fra videofiler på ditt minnekort, til et ferdig produkt som kan lastes opp på nett, brennes på DVD og andre bruksområder. [+]
Kurset tar for seg arbeidsflyt i etterproduksjon ved videofilming på digitale speilreflekskamera. Du vil lære hvordan du konverterer dine videofiler til et tilpasset format for videre redigering. Kurset tar også for seg teknikker som slow motion og timelapse. Brorparten av kurset vil gå over både elementær og mer avansert videoredigering i Adobe Premiere Pro, samt eksportering til ulike bruksområder.   De senere år har flere og flere digitale speilrefleksmakera (DSLR) kommet med mulighet til å filme i full HD 1080p, noe som gir fotografer og filmskapere til å teste ut sine kreative sider på en ny måte. På dette kurset viser vi deg hvordan du kan foredle og sette sammen det du har fanget på kamera.   Du vil lære prosessen fra videofiler på ditt minnekort, til et ferdig produkt som kan lastes opp på nett, brennes på DVD og andre bruksområder.   Dette kurset passer for deg som er ny til videoredigering. Vi går gjennom alle steg fra bunnen av. Vi anbefaler grunnleggende kjennskap til video, gjerne fra kurset Innføring i HDSLR video – Produksjon.   Kurset tar for seg: Arbeidsflyt i etterproduksjon Importering Kodeker og formater Slow motion Grunnleggende redigeringsteknikker Innføring i keyframes Jobbing med flere lag Enkel fargekorrigering Eksportering til forskjellige bruksformater  [-]
Les mer
Oslo 5 dager 24 970 kr
12 Jun
04 Sep
27 Nov
I løpet av fem intensive kursdager lærer du å gjøre profesjonelle videoopptak, redigere dem i Premiere Pro, fikse problematiske opptak, legge på effekter i After Eff... [+]
For deg som ønsker en grundig innføring i videoredigering!   I løpet av fem intensive kursdager lærer du å gjøre profesjonelle videoopptak, redigere dem i Premiere Pro, fikse problematiske opptak, legge på effekter i After Effects og eksportere videofiler til YouTube, Vimeo, nettbrett etc. - og en master-fil til arkivet. Vi leder deg gjennom hele prosessen!   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette ukeskurset i video Du får et komplett grunnkurs i After Effects. Du får et komplett grunnkurs i Premiere Pro. Du lærer også mye om hvordan du gjør opptak som er lette å redigere på kursdagen "Kamera- og opptaksteknikk", slik at du rekker deadline. Du lærer om ulike opptaksformater og hvilke fordeler og ulemper de har. Etter en gjennomgang av kameraets muligheter og begrensninger kjøres det praktiske opptaksøvinger i grupper.   Kursinnhold Du får et komplett grunnkurs i både After Effects og Premiere Pro i løpet av videouka. Dag 1 - Kamera-teknikk Lær hvordan du bruker videokameraets manuelle innstillinger for å få profesjonell kvalitet på opptakene. Du lærer også mye om hvordan du gjør opptak som er lette å redigere, slik at du rekker deadline. Du får en innføring i ulike opptaksformer og hvilke fordeler og ulemper de har. Etter en gjennonmgang av kameraets muligheter og begrensninger gjøres det enkle praktiske opptaksøvinger i grupper, og deretter vurderes opptakene. Ta med eget kamera og stativ (om du har), og gjerne en ekstern mikrofon (om du har). Dag 2+3 - Premiere Pro grunnkurs Redigeringsteknikker Video Lyd Lag-på-lag Tekster Grafikk Fargekorrigering Slow og fast motion Eksport til DVD/Blu-ray, YouTube, Vimeo etc. Dag 4+5 - After Effects grunnkurs Enkel animasjon Parenting Expressions Keying Tracking Effekter Teksteffekter Blending modes Track Mattes Masker 2.5 D og 3D Rendering Integrasjon   Internkurs i Adobe Premiere Pro og After Effects Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 9 990 kr
13 Jun
05 Sep
28 Nov
Adobe Premiere Pro kurs | videoredigering. Logo. Adobe Premiere Pro grunnkurs er et 2-dagers kurs hvor du lærer å redigere, kort og godt. Video, lyd, lag-på-lag, tekst... [+]
Videoredigering, kort og godt!   Adobe Premiere Pro grunnkurs er et 2-dagers kurs hvor du lærer å redigere, kort og godt. Video, lyd, lag-på-lag, tekster, grafikk, eksport til DVD/Blu-ray, YouTube, Vimeo etc.   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette kurset i Adobe Premiere Pro? Du vil lære om prinsipper og teknikker innen videoredigering. De samme teknikkene kan brukes i alle redigeringsprogrammer du kommer borti. Du får en "kokebok" på norsk som tar for seg de mest brukte teknikkene.   Kursinnhold Redigeringsteknikker Video Lyd Lag-på-lag Tekster Grafikk Fargekorrigering Slow og fast motion Eksport til DVD/Blu-ray, YouTube, Vimeo etc. For videregående kurs, se her: Adobe Premiere Pro videregående   Internkurs i Adobe Premiere Pro Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo Og 2 andre steder 6 595 kr
07 Jun
12 Jun
Gå ikke glipp av kurset med tekstdoktoren Christine Calvert. Få bedre effekt - lær å skrive tekster som engasjerer kunder og brukere i alle kanaler. [+]
Dette skrivekurset gir deg en rekke konkrete tips som gjør deg i stand til å skrive gode tekster som treffer. Alle kan skrive, men noen skriver bedre enn andre. Det å skrive godt handler litt om talent, men mest om å forstå hva som motiverer mennesker, språklig bevisstgjøring og trening.  De beste skriveteknikkene kan læresGjennom lettfattelige teknikker som du kan ta i bruk med en gang, lærer du å skrive fengende tekster på et blunk! På agendaen Konkrete teknikker som fremhever budskapet Å fange leserens oppmerksomhet Kjøreregler for å skrive godt for nettet Kunsten å skrive selgende gjennom praktiske sjekklister    Hvem bør delta?Kurset ligger på et grunnleggende nivå, og passer for deg som jobber med utarbeidelse av tekst til brosjyrer, reklame, tilbudsbrev, pressemeldinger, web eller viktige e-poster.  Bok inkludertAlle som deltar får boken "Skriv så det selger" utdelt på kurset. Boken er skrevet av kursleder Christine Calvert, som er Norges eneste tekstdoktor.   [-]
Les mer
Oslo 3 dager 7 900 kr
Du ønsker å øke din visuelle kompetanse og du vil vite mer om styrt kommunikasjon til målgrupper. Du styrker ditt visuelle talent, og spisser budskapet med god design... [+]
Kurset passer for grafiske designere, kommunikatører, deg som jobber med markedsføring eller førtrykksom vil lære mer om visuelle kommunikasjon. Kurset er rettet både mot trykk og web. Dette er et kreativt og praktisk rettet kurs, du får mange innspill til hvordan du lager bedre design, det er oppgaver i løpet av kurset som gjør at du får praktisert det du lærer.  Forhåndskunnskap:Du må beherske et ombrekkingsprogram som f.eks. InDesign. Kursinnhold: Design er kommunikasjon Kommunikasjonsstrategi  Visuell identitet Kreativitet og kreative arbeidsprosesser Annonsedesign Webdesign Komposisjon Bedre typografi Valg og bruk av bilder og farger [-]
Les mer
Nettstudier Hele landet 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende forståelse for internetteknologi tilsvarende IINI1002 Webutvikling 1 og grunnleggende programmeringskunnskaper tilsvarende IINI1004 Programmering i Visual Basic eller IFUD1025 Programmering i Java. Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Multimedieproduksjon består av 4 moduler, der hver modul er beregnet til ca 3 ukers varighet. Til hver modul hører en obligatorisk øving - med unntak av den siste modulene der det er to innleveringer. De fem innleveringsøvingene bestemmer karakteren i faget og de kan løses enkeltvis eller gruppevis. I de fem innleveringsøvingene samler man inntil 100 poeng, og for å få karakteren bestått kreves det at man har samlet minimum 80 poeng. Karakteren settes til bestått/ikke bestått. Ansvarlig: Geir Ove Rosvold         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kan beskrive hva multimediesystemer er og hva de kan brukes til- kan forklare aktuelle prosjektgjennomføringsmodeller for multimediaprosjekter- kan formidle et bestemt budskap via en multimedieproduksjon ved bruk av egnede medieelementer- kan gjøre rede for sentrale egenskaper ved aktuelle verktøy som benyttes ved multimedieproduksjoner FERDIGHETER:Kandidaten:- kan identifisere mål og målgrupper, vurdere bruk av virkemidler samt vurdere bruk av metaforer når multimedieproduksjoner skal utvikles- kan benytte et hensiktsmessig verktøy til å utvikle interaktive multimedieproduksjoner- kan gjennomføre små multimediaprosjekter i henhold til aktuell prosjektgjennomføringsmodell GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan dokumentere arbeidsprosessen som benyttes ved multimedieproduksjon- kan vurdere ulike alternativer for formidling av bestemte budskap til bestemte målgrupper- kan identifisere, planlegge og gjennomføre et multimediaprosjekter selvstendig eller i mindre grupper- er opptatt av at multimediaprosjekter må forholde seg til lover, regler og avtaleverk Innhold:Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for tweening), lag, maskering, movieclip, grafiske symboler, bruk av bibliotek, symboler og instanser, knapper, lyd og video, programmert animasjon, interaktivitet, dynamisk nedlastning, preload-presentasjoner samt optimalisering av løsningene med hensyn til båndbredde og presentasjon. Teori om design og utvikling av interaktive multimediesystemer som inkluderer metoden HOME (Holistic, Open Multimedia development mEthod), informasjonsdesign, interaksjonsdesign, presentasjonsdesign, prototyping, storyboard, flytkart, samt hva som skiller interaktive systemer fra statiske.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Multimedieproduksjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Oslo 3 dager 12 490 kr
12 Jun
12 Jun
12 Jun
Kurset gir deg en god innføring i hvordan du bruker HTML til å strukturere informasjon og CSS til plassering og formatering av innhold på websider. Kurset passer for a... [+]
Lær HTML og CSS for produksjon av moderne websider.   Innføring i HTML og CSS er et 3-dagers kurs i Hypertext Markup Language, Cascading Style Sheets og responsiv webdesign. HTML er et markeringsspråk for websider, mens CSS brukes for formatering og plassering av innhold. Begge språkene er helt nødvendig på en enhver webside i dag, uavhengig av programvare eller publiseringsløsning.   Hvorfor velge dette kurset? Du ønsker å lære prinsippene bak HTML og CSS og å kode HTML og CSS. Det du lærer kan du bruke uansett hvilket verktøy du kommer borti senere. Enhver nettside uavhengig av hvilket program eller publiseringsløsning som er benyttet for å lage nettsiden bruker i dag HTML og CSS. Det samme gjelder moderne annonser, landingssider osv. Lærer du deg HTML og CSS kan du med andre ord benytte kunnskapen uansett hva du skal jobbe med innen web. Du vil lære det grunnleggende for å kunne utvikle HTML-sider: sideoppbygning, struktur, tabeller og lister, linker m.m. Du får også en grundig innføring i Cascading Style Sheets (CSS), både for formatering og plassering av innhold. Responsiv webdesign - du vil lære om Media Queries for enkelt å produsere en nettside som er tilpasset både mobil, nettbrett og desktop, hvordan håndtere skalerbare bilder, menyer og annet innhold som skal tilpasse seg skjermstørrelsen. Eller, du er designer og ønsker å få en bedre oversikt over hvordan man utvikler websider slik at du enklere kan kommunisere med utvikler. På kurset vil vi også snakke om søkeoptimalisering (SEO) og universell utforming. Hva innebærer dette for deg når du koder? Kursinnhold Innføring i HTML, tagger, atributter, regler for navngiving av filer og mapper Linker og menyer Bilder og bakgrunnsbilder Strukturering av tekst: overskrifter, avsnitt, linjeskift, non breaking space, lister, tabeller m.m. Introduksjon til CSS CSS syntax og ulike type stiler: tag, class, ID, Pseudo Elements, sammensatte stiler Inline Styles, Internal Styles og External Styles Kommentering av kode Oppbygning av sider med DIV block vs inline elementer, Box model Posisjonering: Static, Relative, Absolute, Fixed Float Formatere tekst og annet innhold Testing av sider i ulike nettlesere Tilpasse layout til utskrift Overføring av filer til webserver via FTP Responsiv webdesign Responsiv webdesign - hva er det, hvordan bruker vi det? Media Queries: tilpasse sidene til ulike skjermoppløsninger (skjerm, nettbrett, telefon) Multi-kolonne layout Hvis tid: workshop hvor du kan bruke det du har lært på kurset til produksjon av eget prosjekt   Internkurs i HTML og CSS Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer