Mediekurs, film og TV
Multimedia
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

3 treff ( i Oslo ) i Multimedia

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Oslo 2 dager 9 990 kr
13 Jun
05 Sep
28 Nov
Adobe Premiere Pro kurs | videoredigering. Logo. Adobe Premiere Pro grunnkurs er et 2-dagers kurs hvor du lærer å redigere, kort og godt. Video, lyd, lag-på-lag, tekst... [+]
Videoredigering, kort og godt!   Adobe Premiere Pro grunnkurs er et 2-dagers kurs hvor du lærer å redigere, kort og godt. Video, lyd, lag-på-lag, tekster, grafikk, eksport til DVD/Blu-ray, YouTube, Vimeo etc.   Vi er Norges største Adobe-sertifiserte kurssenter. Meld deg på kurs og lær av våre sertifiserte instruktører.   Hvorfor velge dette kurset i Adobe Premiere Pro? Du vil lære om prinsipper og teknikker innen videoredigering. De samme teknikkene kan brukes i alle redigeringsprogrammer du kommer borti. Du får en "kokebok" på norsk som tar for seg de mest brukte teknikkene.   Kursinnhold Redigeringsteknikker Video Lyd Lag-på-lag Tekster Grafikk Fargekorrigering Slow og fast motion Eksport til DVD/Blu-ray, YouTube, Vimeo etc. For videregående kurs, se her: Adobe Premiere Pro videregående   Internkurs i Adobe Premiere Pro Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@qross.no.   Uttalelser fra kunder Les flere uttalelser her. [-]
Les mer
Oslo 1 år 104 900 kr
Mediedesign har etablert seg som et spennende fagområde. Den Grafiske designeren har blitt interaktiv og må i dag kunne mer enn bare å være god på design. [+]
Mediedesign har etablert seg som et spennende fagområde. Sammensmeltingen av den klassiske disiplinen grafisk design og vår nyere tids Multimedia- og Webdesign har gitt oss begrepet Mediedsign som en ny displin. Den Grafiske designeren har blitt interaktiv og må i dag kunne mer enn bare å være god på design. Han må også kunne beherske et spekter av høyst varierte verktøy.   Hva får du? Du får profesjonelle veiledere og bidragsytere. Du får lærere som har erfaring innenfor ulike bransjer og sjangere. Du får muligheten til å dele dine kunnskaper og erfaringer med medstudenter i et dynamisk og levende miljø. Du får plass i et klasserom med få studenter, hvor teamwork og arbeidsprosessen er det primære. Du får din egen arbeidsplass med egen arbeidsstasjon med de programmer som kreves for en profesjonell arbeidsgang.   Mediedesigneren må i dag kunne forholde seg til lyd og bevegelse i like stor grad som han tidligere gjorde til tekst og bilde. Faget er svært praktisk rettet, og gir kompetanse og innsikt i arbeidsmetoder og kreative prosesser. Som ved alle avdelinger ved Idefagskolen er «learning by doing»-prinsippet viktig, og du vil få praksis fra konkrete produksjoner i bransjen.   Hva lærer du? I første semester arbeider vi med fellesfag som: Redaksjonell Design/Visuell journalistikk, Illustrasjon, Profilering og Merkevarebygging, Grafisk design/Formgivning, Mediekunnskap, Ideutvikling, Visuell identitet, Bildekomposisjon, Kommunikasjonsteori, Lyd og Lyd til bilde mm.   Som student lærer du å kommunisere med- og lytte til kunden for deretter å vite hvilke medie og verktøy som er best egnet i hvert enkelt tilfelle. Løsningene blir alt fra den tradisjonelle trykksak til avanserte interaktive løsninger for web, CD, DVD, TV, osv.   I andre semester kan du fordype deg på 5 aktuelle områder, inndelt i:   Design for skjerm: Webdesign Presentasjonsdesign/animasjon TV-grafikk/Motion Graphics Design for trykk: Grafisk design generellt Redaksjonell Design (Bok- og magasinproduksjon) Hva blir du? Du vil ha gode muligheter for jobb i produksjonsmiljøer for markedsføring og design, reklame- og web-byråer, TV- og filmselskaper eller som selvstendig kunstner. Det er behov for praktisk orienterte medarbeidere overalt hvor det arbeides med informasjon, undervisning, underholdning osv. Produksjonsselskaper er alltid interessert i å komme i kontakt med personer som kan vise til erfaring fra teamarbeid og som har evnen til å sluttføre de oppgaver de er blitt tildelt. Den som har tekniske kunnskaper, tegneferdigheter og andre kvaliteter, stiller i særklasse. De som i tillegg kan strukturere og framskynde prosessene med gode tekniske løsninger, blir spesielt attraktive.   Fagplan mediedesign Multimedia/skjermbasert design Redaksjonell design Illustrasjon Profilering og merkevarebygging Grafisk Design/formgivning Mediekunnskap Idéutvikling Visuell identitet Bildekomposisjon Kommunikasjonsteori Informasjonsdesign Lyddesign Symbollære Programmer Adobe Indesign Adobe Photoshop Adobe Illustrator Adobe Premiere Adobe After Effects Adobe Dreamweaver Adobe Edge [-]
Les mer
Nettstudier Hele landet 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for ... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Grunnleggende forståelse for internetteknologi tilsvarende IINI1002 Webutvikling 1 og grunnleggende programmeringskunnskaper tilsvarende IINI1004 Programmering i Visual Basic eller IFUD1025 Programmering i Java. Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Multimedieproduksjon består av 4 moduler, der hver modul er beregnet til ca 3 ukers varighet. Til hver modul hører en obligatorisk øving - med unntak av den siste modulene der det er to innleveringer. De fem innleveringsøvingene bestemmer karakteren i faget og de kan løses enkeltvis eller gruppevis. I de fem innleveringsøvingene samler man inntil 100 poeng, og for å få karakteren bestått kreves det at man har samlet minimum 80 poeng. Karakteren settes til bestått/ikke bestått. Ansvarlig: Geir Ove Rosvold         Læremål: KUNNSKAPERKandidaten:- kan beskrive hva multimediesystemer er og hva de kan brukes til- kan forklare aktuelle prosjektgjennomføringsmodeller for multimediaprosjekter- kan formidle et bestemt budskap via en multimedieproduksjon ved bruk av egnede medieelementer- kan gjøre rede for sentrale egenskaper ved aktuelle verktøy som benyttes ved multimedieproduksjoner FERDIGHETER:Kandidaten:- kan identifisere mål og målgrupper, vurdere bruk av virkemidler samt vurdere bruk av metaforer når multimedieproduksjoner skal utvikles- kan benytte et hensiktsmessig verktøy til å utvikle interaktive multimedieproduksjoner- kan gjennomføre små multimediaprosjekter i henhold til aktuell prosjektgjennomføringsmodell GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan dokumentere arbeidsprosessen som benyttes ved multimedieproduksjon- kan vurdere ulike alternativer for formidling av bestemte budskap til bestemte målgrupper- kan identifisere, planlegge og gjennomføre et multimediaprosjekter selvstendig eller i mindre grupper- er opptatt av at multimediaprosjekter må forholde seg til lover, regler og avtaleverk Innhold:Praktisk bruk av Flash som inkluderer brukergrensesnittet og paneler, filtyper, vektor/bitmap-grafikk, tegneverktøyene, animasjoner (bilde for bilde og ulike former for tweening), lag, maskering, movieclip, grafiske symboler, bruk av bibliotek, symboler og instanser, knapper, lyd og video, programmert animasjon, interaktivitet, dynamisk nedlastning, preload-presentasjoner samt optimalisering av løsningene med hensyn til båndbredde og presentasjon. Teori om design og utvikling av interaktive multimediesystemer som inkluderer metoden HOME (Holistic, Open Multimedia development mEthod), informasjonsdesign, interaksjonsdesign, presentasjonsdesign, prototyping, storyboard, flytkart, samt hva som skiller interaktive systemer fra statiske.Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Multimedieproduksjon 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer