Psykologi
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

43 treff ( i Oslo ) i Psykologi
 

Nettkurs 2 timer 990 kr
- hvordan møter vi vanskelige følelser hos barn på en klok måte? [+]
Barn har sterke følelser som ofte vises i utfordrende atferd. I hverdagen møter vi mange barn som ikke har det godt med seg selv, som ofte strever i samspill eller havner i konflikter med andre barn og med de voksne. Årsaken kan være at de er fulle av følelser som preger dem i ord og handling uten at de forstår dette selv. Hvordan kan vi hjelpe barn som er redde, sinte eller lei seg? Hva gjør vi i møte barn som har mye aggresjon, som er triste eller vanskelig å nå fram til? Dette kurset handler om hvordan vi voksne kan bidra til utvikling av barns evne til å regulere egne følelser og atferd, hvordan vi kan hjelpe barn å håndtere fremfor å ta vekk eller avlede det som er vanskelig. Kursinnhold:       Gjennomgang av de ulike grunnfølelsene          Hvordan bli kjent med egne følelser          Hva skjer med kroppen/hjernen i reaksjon på ulike følelser?         Selvregulering       Toleransevinduet   Kursholder Maria Skogly er utdannet familieterapeut, spesialpedagog og Marte Meo terapeut. Hun er ansatt ved Østbytunet Senter for Behandling og Fagutvikling. Maria har i mange år jobbet med traumatiserte barn og familier, og har erfaring fra både institusjon, spesialisthelsetjeneste, førstelinjetjeneste, barnehage og skole. Hun er en erfaren kursholder, veileder og terapeut for skoler, barnehager, PPT, privatpersoner og andre. [-]
Les mer
1 dag 10 900 kr
Interaktiv workshop om Psykologisk Trygghet [+]
Interaktiv workshop om Psykologisk Trygghet [-]
Les mer
Webinar 6 timer 4 118 kr
Dette er et åpent introduksjonskurs i stress og stresshåndtering. Kurset vil ta for seg hvordan man som individ i dagens samfunn og arbeidsliv kan oppleve stress og belas... [+]
Kurs i stressmestring En hverdag i balanse Dette er et åpent introduksjonskurs i stress og stresshåndtering. Kurset vil ta for seg hvordan man som individ i dagens samfunn og arbeidsliv kan oppleve stress og belastning, og hva man kan gjøre for å påvirke det, som enkeltindivid eller som organisasjon. Deltakere skal bli mer bevisst sine egne stresskilder og stressreaksjoner, samt få verktøy og teknikker for å bedre kunne håndtere stress.   BAKGRUNN FOR KURS Avonovas jobbhelseundersøkelse viser at det å ha et bevisst forhold til hva som skaper stress i egen livssituasjon anses som viktig for å skape balanse i hverdagen av over halvparten av de spurte. Tilsvarende andel vektlegger å skape et tydelig skille mellom jobb og privatliv, mens jevnlig aktivitet, søvn og god organisering av hverdagen nevnes av nesten like mange. Vår grunntanke er at økt bevissthet kan bidra til økt robusthet. Det er først det vi er klar over vi kan gjøre noe med. Grensene mellom jobb og privatliv flyter ut, og kan lettere føre til at vi tar med oss stresset fra jobben hjem og omvendt. I en moderne verden full av krav, påkjenninger, usikkerhet, konkurranse og tidsklemmer, er stressorene i dagens samfunn av en annen karakter enn tidligere, og utfordrer vår måte å håndtere stresset på. Det at vi hele tiden er «på» kan hindre oss i å falle til ro og gå tilbake til normal hviletilstand. Vi behøver ikke bli hjelpeløse når vi utsettes for stress. Gjennom kunnskap om stress, hva som forårsaker det og hvordan du kan takle stress når du blir konfrontert med det, kan du hjelpe deg selv til en bedre hverdag i balanse.   KURSET FORMÅL Målet vårt er å skape en hverdag som er bærekraftig for individet over tid og skape helsefremmende arbeidsplasser. Kurset vil ta for seg hvordan man som individ i dagens samfunn og arbeidsliv kan oppleve stress og belastning, og hva man kan gjøre for å påvirke det, som enkeltindivid eller som organisasjon. Deltakere skal bli mer bevisst sine egne stresskilder og stressreaksjoner, samt få verktøy og teknikker for å bedre kunne håndtere stress, både arbeidsrelatert og privat. Kurset er for deg som har kjent konsekvensene av langvarig stress på kroppen, eller for deg som ønsker å være i forkant. Et kurs i stressmestring kan være viktig som vitamininnsprøytning og/eller som psykologisk førstehjelp!     SENTRALE TEMAER Hva er egentlig stress? Hva er det som gjør at vi reagerer ulikt? Individuell stresshåndtering Håndtering av stress i arbeidslivet Utarbeidelse av individuell handlingsplan   FOR HVEM? Kurset passer for alle.   KURSETS GJENNOMFØRING Kurset gjennomføres som fysisk kurs på utvalgt hoteller mellom kl. 09-15 med opptil 25 kursdeltakere Kurset gjennomføres som Webinar mellom kl. 09-15 med opptil 25 kursdeltakere. For best mulig effekt av kurset kreves aktivt engasjement fra alle kursdeltagerne, i gruppe- og plenumsdiskusjoner, praktiske øvelser og utarbeidelse av tiltaksplan. Etter avsluttet kurs skal deltagerne selv kunne starte sin egen prosess med konkrete stressreduserende og energigivende tiltak! [-]
Les mer
Majorstuen 2 timer
22 May
Samtalegruppe med undring om eksistensielle spørsmål. En dypere meningen med livet kan føre til mer velvære og helsegevinst. [+]
Hvite Ørn har gleden av å invitere til samtalegruppe med undring om eksistensielle spørsmål. Mange har erfart at det å finne en dypere meningen med livet kan gi økt velvære og bedre helse. Om det er tro, overbevisning eller vitenskap som er forankringen, er ikke det som teller mest i denne sammenheng. Er meningen med livet noe man finner eller velger? Hvorfor er vi her? Hvordan blir vi den vi er? Hvordan har livet oppstått? Er vi noe mer enn biologisk mekanikk styrt av urokkelige fysiske lover? Har vi fri vilje? Hva skjer etter døden? Har vi levd før? Hva er sjelen?Dette er noen av mange spørsmål som dukker opp hos de aller fleste i løpet av livet. Sammen kan vi undre oss, komme til ny innsikt og få utvidet vårt perspektiv. Mange har dessuten erfart at samtaler rundt eksistensielle spørsmål har forløst frykt og usikkerhet og bidratt i retning av mer trygghet og indre ro. Gjennom vårt aktivitetstilbud ønsker vi å forebygge, lindre, bidra til recovery og en opplevelse av økt livskvalitet. Å møte likesinnede i meningsfulle aktiviteter og utviklende sosialt samvær kan være et viktig bidrag til å kommer videre i livet. Vi møtes tre onsdager denne våren: 20.03, 17.04 og 22.05.  Tid: 17.00 – 19.30. Vi serverer vann, te, kaffe og litt frukt. Samtalegruppen er åpen for alle med interesse for temaet. Deltakelse er gratis. Ansvarlig for gruppa er Elly Christensen, sykepleier og kunstner. [-]
Les mer
40 timer 4 500 kr
23 Sep
Kurset passer for assistenter i barnehage/skole/sfo, barne- og ungdomsarbeidere, omsorgsarbeidere, andre yrkesutøvere og foreldre. [+]
Mål for kursetKurset skal gi deltakerne en faglig forståelse av psykisk helse hos barn og unge. Kursdeltakerne skal få kunnskap om hvordan psykiske lidelser hos barn og unge kan forstås.Tema• Alle har en psykisk helse  • Barn og unges psykiske helse med de voksnes blikk gjennom tidene.• Psykiske lidelser blant barn og unge. • Atferdsutfordringer blant barn og unge  - en sunn reaksjon? • Når samspillet og forventninger skaper et atferdsproblem • Minoritetsbarn med spesielle behov  • Foreldresamarbeid/integrering  • Se meg!  • Hvordan skape plass for alle barn og unge i fellesskapet? • Inkludering • Ingen er bare det du ser • Barneperspektiv • Når mor eller far er syk • Mobbing som grunnlag for dårlig psykisk helse• Forebygging og tiltak  • Vold i nære relasjoner • “Du må tro det før du ser det”  • Psykososialt arbeid med barn og unge • Hvordan snakke så barn, unge og foreldre lytter, og hvordan lytte til barn, ungdom og foreldre så de     snakker? • Den gode samtalen og den vanskelige samtalenLitteraturPsykiske lidelser blant barn og unge i Norge.  Artikkel.Kursbevis Kursbevis utstedes til de som har minst 75 % fremmøtet.Er du organisert?Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer 1 190 kr
Barn som har det vanskelig kan ha en svært voldsom og uforutsigbar atferd. [+]
De kan streve med store reguleringsvansker, utagerende atferd, konsentrasjon og uro. Det er ofte behov for ekstraordinær tilrettelegging, noe som stiller høye krav til personale i barnehage og skole. Samspill kan være en utfordring, da det er lett å selv bli overveldet og oppleve maktesløshet og utilstrekkelighet. Hvordan roe ned og hjelpe, «gjøre det riktige»? Hvordan kan vi hjelpe enkeltbarn og samtidig ivareta de andre barna i gruppen? På dette kurset får du kunnskap, ferdigheter og verktøy for å forstå og hjelpe barn som strever. Kursinnhold Barn med ulike utfordringer – eksempler fra praksisfeltet Kunnskap om hvordan vi kan forstå hjernens utvikling og reaksjoner på stress Hvordan stress og traumer påvirker hjernens strukturer Toleransevinduet – en modell for å forstå hvordan mennesker reagerer på stress Følelsesmessig regulering – hvordan kan vi voksne støtte barn i dette? Tilrettelegging for læring, lek og utvikling for barn med utfordringer Hva trenger vi voksne å lære for å være følelsesmessig regulerte i krevende situasjoner? Praktiske verktøy for reguleringsstøtte for voksne og barn – i hverdagen – og i vanskelige situasjoner   Kursholdere Anita Juveli er allmennlærer med master i spesialpedagogikk (psykososiale lærevansker). Hun har jobbet i Osloskolen i 16 år, som kontaktlærer, spesialpedagog og sosiallærer. De siste 5 årene har Anita jobbet ved Nordre Aker skole, som gir skoletilbud til elever som er pasienter ved Barneenheten psykisk helse ved Oslo Universitetssykehus. I tillegg har hun vært veileder i Kompetanseenheten for elevatferd og læringsmiljø. Nadina Peters er psykolog med spesialisering i barne- og ungdomspsykologi. Hun har over 11 års erfaring fra både kommunal- og spesialisthelsetjenesten. Her har hun jobbet med barn, unge og familier som har vært utsatt for belastende og traumatiserende hendelser   [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester
Kunnskap studenten tilegner seg i studiet er direkte anvendbart i arbeid i barnehage eller på andre arenaer som jobber med barns livsmestring og helse [+]
Studiets målsetting er å utdanne reflekterte yrkesutøvere som tar initiativ til å planlegge, organisere og gjennomføre pedagogisk arbeid i barnehagen, og som kan samarbeide med barn, personale og foreldre til beste for barnet. Videre vektlegger studiet at studenten utvikler en etisk grunnholdning som ivaretar og utvikler anerkjennende, lekne og omsorgsfulle samspill med enkeltbarn og barn i gruppe. Studiet er lagt opp som et deltidsstudium med styrt progresjon og foregår via nettstudier. Finansiering Utdanningen er finansiert av Kunnskapsdepartementet og derfor gratis for studentene. Se nettsiden til studie for mer informasjon: Arbeid med livsmestring og helse i barnehagen         [-]
Les mer
Nettstudie 4 semester
En fagskoleutdanning i demensomsorg og alderspsykiatri, gir deg spisskompetanse i arbeid med personer som lider av en demenssykdom og eldre med en psykisk lidelse [+]
Målet er å utdanne reflekterte yrkesutøvere med høy yrkesetisk standard. Du tilegner deg kunnskap om organisering, planlegging og iverksetting av pleie- og omsorgstiltak for å ivareta fysisk og psykisk helse hos pasienter med demens og andre alderspsykiatriske lidelser. Fagskoleutdanning i Demensomsorg og alderspsykiatri, er godkjent av NOKUT og gir 60 studiepoeng. levering av fordypningsoppgave. Studiet er lagt opp som et deltidsstudium med en styrt progresjon og foregår via nettstudier. Finansiering Utdanningen er finansiert av Kunnskapsdepartementet og derfor gratis for studentene. Se nettsiden til studie for mer informasjon: Demensomsorg og alderspsykiatri [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for assistenter i barnehage/skole/sfo, barne- og ungdomsarbeidere, omsorgsarbeidere, andre yrkesutøvere og foreldre.

Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse av psykisk helse hos barn og unge. Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. Start:         Når du selv ønsker. Omfang:    3 innleveringer Pris:            kr.4.500,- (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr for hvert                    avdrag).   Tidsplan• Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av besvarelser til veiledning.• Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du bestemmer selv hvor lang tid du vil bruke.Innleveringer• Innlevering av 3 besvarelserMål for kurset Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse av psykisk helse hos barn og unge. Kursdeltakerne skal få kunnskap om hvordan psykiske lidelser hos barn og unge kan forstås.Tema• Alle har en psykisk helse  • Barn og unges psykiske helse med de voksnes blikk gjennom tidene.• Psykiske lidelser blant barn og unge. • Atferdsutfordringer blant barn og unge  - en sunn reaksjon? • Når samspillet og forventninger skaper et atferdsproblem • Minoritetsbarn med spesielle behov  • Foreldresamarbeid/integrering  • Se meg!  • Hvordan skape plass for alle barn og unge i fellesskapet? • Inkludering • Ingen er bare det du ser • Barneperspektiv • Når mor eller far er syk • Mobbing som grunnlag for dårlig psykisk helse• Forebygging og tiltak  • Vold i nære relasjoner • “Du må tro det før du ser det”  • Psykososialt arbeid med barn og unge • Hvordan snakke så barn, unge og foreldre lytter, og hvordan lytte til barn, ungdom og foreldre så de      snakker? • Den gode samtalen og den vanskelige samtalenLitteratur Psykiske lidelser blant barn og unge i Norge.  Kristin Schjeldrup MathiesenVurdering  Bestått/ikke bestått. Kursbevis Kursbevis utstedes til de som har bestått og som har betalt kursavgiften i sin helhet.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
7 timer 4 900 kr
Lær hvordan design kan brukes til å påvirke adferd i en mer bærekraftig retning, i tråd med din organisasjons mål og visjoner. [+]
Mennesker sier ofte en ting, men gjør noe helt annet. Adferdsendring handler om hvordan menneskers adferd påvirkes, gjennom måten produkter eller systemer er designet på. Metoder fra nudging og adferdsdesign kan påvirke mennesker til å ta mer bærekraftige valg i hverdagen eller ta bedre vare på egen helse, men også øke sannsynligheten av at produkter og systemer brukes på ønsket måte - og har den ønskede effekten på brukerne. Dette kurset gir deg enkle og praktiske metoder for nudging og påvirkning av adferd, som kan gi store effekter selv ved begrensede investeringer. Du lærer: Hva er nudging og adferdsdesign, og hva er potensialet for å bruke det i egen virksomhet? Hvordan bruke nudging til å gi brukere og kunder «et dytt» i riktig retning Hvordan gjøre det enklere for dine brukere og kunder å ta mer miljøvennlige og bærekraftige valg? Verktøy for å designe adferdsendringer Hvilke barrierer er det mellom mottager og ønsket adferdsendring – og hvordan kan du fjerne disse? Hvem passer kurset for? Nudging og adferdsdesign passer for deg som jobber med utvikling av varer eller tjenester i private bedrifter og i det offentlige. Det passer også for deg som ønsker å endre holdninger og handlingsmønster til brukere og kunder, ved for eksempel redusert utslipp og matsvinn, samt til å ta mer miljøbevisste valg. I tillegg vil bedriftsledere, konsulenter og andre med interesse for temaet ha nytte av å delta. [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurs for assistenter i barnehage/skole/sfo, barne- og ungdomsarbeidere, omsorgsarbeidere, andre yrkesutøvere og foreldre. Mål for kurset Kursdeltakerne skal få kunnskap om:• kommunikasjon med barn, unge og voksne på en måte som skaper trygghet, tillit og velvære.• gruppepsykologiske prosesser og handlinger, og hvordan disse brukes i praktisk pedagogisk arbeid     med barn og unge. Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.     Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:           kr. 4.500,- (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr for hvert avdrag).    Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av besvarelser til veiledning. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du bestemmer selv hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Innlevering av 3 besvarelser.   Mål for kurset Kursdeltakerne skal få kunnskap om: • kommunikasjon med barn, unge og voksne på en måte som skaper trygghet, tillit og velvære. • gruppepsykologiske prosesser og handlinger, og hvordan disse brukes i praktisk pedagogisk arbeid med     barn og unge.   Tema Kommunikasjon • Hva er kommunikasjon? • Å forstå andre mennesker • Kommunikasjonsformer • Kommunikasjon og utvikling • Kommunikasjon med ord • Kommunikasjon uten ord • Samtalen – å kommuniserer med hverandre • Troverdig kommunikasjon • Når kommunikasjonen blir vanskeliggjort • Makt og avmakt i kommunikasjon • Psykologifaget og ditt eget arbeid • Kommunikasjon når ting blir vanskelig   Gruppepsykologi • Hva er en gruppe? • Ulike grupper • Sosiale nettverk • Hvorfor danner vi grupper? • Hvordan foregår arbeidet i grupper? • Gruppeprosesser • Samarbeid i grupper • Ulike roller i en gruppe • Gruppestørrelse, sammensetning og plassering • Handler vi annerledes i grupper enn ellers? • Gruppepress • Mobbing – en vrangside ved grupper • Hva kjennetegner grupper som fungerer godt? • Konflikter og konflikthåndtering   Litteratur Psykologi i barne- og ungdomsarbeiderfaget Walgermo/Håkonsen ISBN 9788200424826 Gyldendal 2000   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått og som har betalt kursavgiften i sin helhet.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse av sorg og sorgreaksjoner, og gjøre deltakerne i stand til å ta vare på barn i sorg. Kurset vil øke forståelsen for sorgreaksjoner på ulike alders- og utviklingstrinn. I tillegg gis det praktiske råd og retningslinjer for hvordan barn best kan ivaretas når dødsfall rammer familie eller venner.Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.     Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:           kr. 4.500,- (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr for hvert avdrag).    Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av besvarelser til veiledning. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du bestemmer selv hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Innlevering av 3 besvarelser   Mål for kurset Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse av sorg og sorgreaksjoner, og gjøre deltakerne i stand til å ta vare på barn i sorg.   Kursbeskrivelse Kurset vil øke forståelsen for sorgreaksjoner på ulike alders- og utviklingstrinn. I Tillegg gis det praktiske råd og retningslinjer for hvordan barn best kan ivaretas når dødsfall rammer familie eller venner.     Tema • Barns forståelse av døden på ulike alderstrinn • Vanlige sorgreaksjoner hos barn • Skillet mellom traumer og sorg • Foreldres/søskens/besteforeldres/venners/andres død • Spesielle dødsfall • Hva gjør sorgen verre? • Forholdet til den døde • Barns fantasier og årsakstenkning • Kjønnsforskjeller i barns sorg • Omsorg for barn i sorg og krise • Rådgivning til foreldrene • Formidling av dødsbudskap til barn • Åpen og ærlig kommunikasjon • Dødsfall etter sykdom • Håndtering av dødsfall i barnehage og skole • Forberedelse før dødsfall  • Lærerne som ressursgruppe • Lærernes egne behov • Dødsfall i barnehagen • Krisebehandling eller sorgterapi for barn • Sorggrupper for barn   Litteratur Sorg hos barn Atle Dyregrov ISBN 9788245005677 Fagbokforlaget 2006   Vurdering  Bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått og som har betalt kursavgiften i sin helhet.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Vikna 3 dager 17 790 kr
26 Jun
Kurset gir informasjon generell bruk av ECDIS(Electronic Chart Display and Information System). [+]
ECDIS (Electronic Chart Display and Information System) Kurset gir informasjon generell bruk av ECDIS(Electronic Chart Display and Information System). Det er ment for offiserer med ansvar for brovakt (OOW) på skip som er utstyrt med ECDIS. Krav til forkunskap: Det er ingen krav til forkunnskap. Læremål: Forstå målene med ECDIS og hvordan ECDIS fungerer, samt de begrensninger som ECDIS har. STCW kapittel A-II/1, A-II/2, A-II/3. Kurset er i henhold til: STCW-78, med endringer (inkl. 2010 Manila-endringene) Varighet: 24 timer på 3 dager. Pris: Det tilkommer MVA på kursprisen   Endring av kursdato: Må avtales senest 7 dager før kursstart i kontortid 0830-1500.   Avmelding: Må skje skriftlig til vår e-post adresse post@ssras.no Du kan avbestille inntil 14 dager før kursstart. Ved avbestilling under 14 dager før kursstart kreves 50% kursavgift. Ved ikke oppmøte kreves full kursavgift. Ved avmelding pga. sykdom må legeerklæring fremvises. Avlysning: Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs ved for få påmeldte. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 4 875 kr
Hva gjør du? Hva er forskjellen på sunt og usunt press. Lær mer om prioriteringer og kloke grep i en hektisk hverdag. Hvordan får du til mestring og tar vare på moti... [+]
Kurs eller foredrag: A)Glimrende inspirasjonsforedrag – ord som skaper mening, ord som griper og berører, ord til glede og ettertanke, humor og positiv energi.   B) Dagskurs eller nettbasert kurs: Kurset gir en økt forståelse av hva stress er og hvordan du kan ta tilbake kontrollen over hverdagen.Du får innsyn og trening i effektive verktøy som bidrar til at du får muligheten til å oppnå større mestring og balanse i forhold til  dagens krav, utfordringer og forventninger. Dere fikk topp-score fra hele gjengen og det er ikke vanlig kost. Gratulerer! Loveordene hagler: sprudlende, interessert, dyktig, praktisk og konkret, erfaren, strålende, gir lyst til å lære. - Helga Zwarg O`Donoghue, Prosjektleder, NHO Hei Erica. Jeg er kjempefornøyd med ditt foredrag,  Du leverte, formidlingsevne og skuespillertalent har du. . Hilsen “sjef” som har fått mye ros for arr. - Marit Vestad Førlandsås, seksjonsleder Pleie og Omsorg, Sør-Fron kommune Etter mange års erfaring med HR har jeg en del erfaring med temaet som ble tatt opp, men dette kurset ble en tankevekker.Spesielt ifht tankemønstre man har, bevissthet på hva man kan påvirke og ikke, samt lytte mer til kroppens signaler og så faktisk respektere disse signalene.Kurset gav meg veldig mye, det å faktisk få enda mer innsikt i hva som skjer fysiologisk sett inni kroppen og hjernen – gjør meg bedre egnettil å tolke egne reaksjoner ifht omgivelsene. Forstår jeg egne reaksjoner og hvor det kommer fra, synes jeg det er lettere å gjøre noe med de som er uhensiktsmessige.Dette gjelder ikke bare i arbeidslivet, men også i privatlivet.    -Tonje Zelow Walløe, HR Director HQ/HR Business Partner, Yara International ASA   [-]
Les mer