Alle kategorier
Du har valgt: Salg
Nullstill
Filter
Ferdig

-

6 semester 26 400 kr
Bachelor i markedsføring gir deg en utdanning som er aktuell både i dagens og morgendagens jobbmarked. Du lærer å bruke de verktøy du trenger for å utvikle dine egenskape... [+]
Markedsføring er et sammensatt fag, som bygger på elementer fra økonomi, psykologi, sosiologi og kultur- og kommunikasjonsfag. Vår bachelor i markedsføring er spesielt fokusert mot markedet og kundene - slik at du kan utvikle produkter og tjenester som kunden trenger   Det er markedsførerne som skaffer bedriften inntekter - de har nøkkelroller i alt fra utviklingen av nye produkter og tjenester til oppfølging av lojale kunder. Markedsføring handler om å skape en forskjell mellom dine og konkurrentenes tilbud, på en måte som oppleves verdifull for kunden. Vår bachelor i markedsføring er spesielt fokusert mot markedet og kundene - slik at du kan utvikle produkter og tjenester som kunden trenger, påvirke dem gjennom reklame og personlige virkemidler og lære å utvikle gode relasjoner. Med en bachelor i markedsføring skal du se deg selv som en markedsaktør som kan påvirke andre aktører og samfunnet rundt deg. Både gjennom reklame og personlige virkemidler, men også ved at du lærer å utvikle gode relasjoner. Du skal nærme deg nye problemstillinger systematisk– og basere tiltak på analyser av relevant informasjon. I tillegg skal du utvikle deg til å bli en bevisst markedsfører for både næringslivet, kulturlivet og frivillige organisasjoner. Gjennom studiet skal du tilegne deg respekt for forbrukeren, utvikle en sunn, kritisk og etisk holdning til markedsføring, og bli bevisst ansvaret som følger med evnen til å påvirke andre og opptre etisk.     Hva blir jeg? Med en bachelor i markedsføring kan du jobbe med salg i de fleste bransjer. Noen av våre tidligere studenter jobber i dag også med analyse, prosjektledelse, key account management og event management.     Hva gjør du etter endt studie? Videre studierVår utdanning gjør deg godt rustet til en mastergrad i Norge eller utlandet.   JobbmuligheterAlle typer bedrifter og organisasjoner som trenger å opprettholde eller forbedre sin egen lønnsomhet gjennom å etablere relasjoner og vedlikeholde langvarige kundeforhold.   Eksempler på arbeidsoppgaver du er kvalifisert til å utføre:• Markeds- og salgsledelse• Markeds-, salgs-, informasjons- eller kommunikasjonsansvar• Team-, personal- og prosjektledelse• Serviceledelse og kundeansvar• Key Account Management (KAM)   [-]
Les mer
12 uker
På forespørsel
Med studiet fra Bilakademiet vil du være godt rustet til å få ansettelse som bilselger. [+]
FAGPLAN    Kundebehandling og personlig salgVi går igjennom hele salgsprosessen fra start til mål. Det er viktig å vite hvordan man tar i mot en kunde - hvordan man avklarer kundenes behov - spørsmålsteknikker og viktigst av alt, hvordan man praktiserer de forskjellige avslutningsteknikker.   Undervisningen er lagt opp slik at vi først i klasserommet går igjennom hvert enkelt ledd og at elevene deretter går i grupper og diskuterer det som er gjennomgått. På denne måten får alle gitt sitt syn på det aktuelle temaet.   ØkonomiBiløkonomi er et viktig fag. Kunden har bedre økonomisk kunnskap i dag enn tidligere. Dette stiller krav til oss som "den nye generasjon" bilselgere. Undervisningen er lagt opp slik at vi tar alt fra begynnelsen og går sakte frem. Dette fordi vi er vel vitende om at økonomi ikke er alle elevers sterke side.   DokumentlæreDokumenter som skal fylles ut i forbindelse med salg av bil. I faget inngår også opplæring i bruk av bruktbilboka.   RettslæreAdvokat med lang erfaring gir deg en grundig innføring i hva du skal tenke på når du selger bil.   EtikkSpør du en toppselger om hva han mener er de tre viktigste egenskaper hos en toppselger, vil han oftest påpeke ærlighet som en av de tre egenskapene. Ærlighet skaper tillit og tillit er en bilselger helt avhengig av å ha hos kunden.   OrganisasjonslæreVi ser på hvordan et A/S er bygd opp og lager budsjetter for et bilfirma.   DataTidligere var dette et fag som ble vektlagt hos oss. I dag er situasjonen den at de fleste elever har gode datakunnskaper og vi konsentrer oss kun om de som ikke har det. Andre fag er salgsledelse - salg til storbruker - oppsøkende salg - markedsføring osv. [-]
Les mer
7 timer 5 500 kr
Seminaret tar for seg 9 prinsipper for effektiv closing av avtaler. Innholdet er basert på beste praksis fra B2B-salg over 20 år i over 30 land! [+]
«Tilbudet ditt er bra, men tidspunktet passer ikke», eller «forslaget ditt er fint, men kan du gi oss noen flere alternativer?». Eller det sedvanlige «du ligger for høyt i pris». Har du hørt dette før? Dette er innvendinger alle som jobber med salg møter, men hvordan snu det?  Eller enda bedre, hvordan sørge for at innvendingene ikke dukker opp i det hele tatt? Nøkkelen er å ta bedre kontroll over salgsprosessen. Bli med på closingseminar og lær hvordan!  Over 400 personer som jobber med salg har deltatt på seminaret siden 2015. Programmet er skreddersydd B2B produkt- og tjenestesalg, og er basert på erfaring med B2B salg i over 20 år i over 30 land.  På seminaret gjennomgår vi ni konkrete prinsipper for effektiv closing. Som hvordan starten av salgsprosessen, og ikke slutten - er avgjørende. Hvordan vi unngår eller håndterer innvendinger, unngår utsettelser, og hvordan vi minimerer sannsynligheten for at kunden krangler på pris. Vi lærer å stille spørsmål som konkurrentene ikke stiller, som gjør at det er vi som forstår kundens behov best. Vi diskuterer med utgangspunkt i det daglige, ikke høytflyvende teorier. Ingen ubehagelige rollespill, men mye dialog, og målet er at du skal sitte igjen med konkrete råd, teknikker og verktøy som du kan bruke umiddelbart.  Seminaret dekker blant annet: Hvordan håndtere innvendinger Smarte spørsmål for å forstå kundens reelle behov Pris- og forhandlingstaktikk Hvordan du unngår at avtaler trekker ut i tid Hvordan skape forpliktelse fra kundens side Se denne filmen for noen av problemstillingene vi tar opp i seminaret: http://sho.co/17PUZ De ni prinsippene for effektiv closing er beskrevet i Amund Fjeldstads siste bok – «Vinn salget». Les et utdrag fra boken her: http://www.fjeldstadandpartners.no/nyheter/slaven-kongen/  Om kursholder Amund Fjeldstad: Amund Fjeldstad har over 25 års erfaring fra internasjonalt salg og har deltatt i over 4 000 salgsmøter. Han har ledet ansatte i over 30 land og er i dag rådgiver for norske og internasjonale virksomheter. Amund har som mål å gjøre det kompliserte enkelt og forklare ting på en slik måte at andre kan ta i bruk teknikkene umiddelbart. Fjeldstad har utgitt fire bøker; Solgt (2005), Opptur (2009), Sunt bondevett på jobben (2012) og Vinn salget – Om salgsprosess og closing (2017).      Les hva kundene sier om Fjeldstad & Partners her: https://www.fjeldstadandpartners.no/omoss/referanser/  [-]
Les mer
2 dager 14 995 kr
En interaktiv workshop der du jobber praktisk med ulike forhandlingser. Kurset gir deg en MBA-sertifisering i forhandlingsteknikk. [+]
Teknas kurs i forhandlingsteknikk gir deg kompetanse for å sikre din virksomhet de beste avtalene og kontraktene. Målgruppe:Kurset er utviklet for alle som vil bli bedre til å forhandle, og til å skaffe seg de beste avtalene. Læringsutbytte:Etter å ha gjennomført kurs i forhandlingsteknikk, blir du sertifisert og mottar kursbevis fra Scandinavian Center for Edinburgh Business School. Kurset ledes av to kursledere. Kurset får svært gode evalueringer og er utviklet av professor Gavin Kennedy, en verdenskjent forfatter innen forhandling. Sentrale temaer: Hvordan oppnå den beste avtalen i en forhandling Håndtering av konflikter og vanskelige forhandlingspartnere Hvordan lykkes i komplekse forhandlinger Hva kreves for å få de beste avtalene, selv i tøffe tider Kurset veksler mellom teori og praktiske øvelser. Du får en unik mulighet til å trene og blir coachet på reelle forhandlingssituasjoner. Du knytter også nyttige kontakter med de andre deltakerne på kurset. Deler av undervisningen foregår på engelsk. Du kan selv velge om du vil gjennomføre de praktiske øvelsene på norsk eller engelsk. Det er kun 30 plasser på kurset, og erfaringsmessig blir plassene raskt fylt opp. [-]
Les mer
2 dager 15 885 kr
MHI Global Conceptual Selling® forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller en-ti... [+]
Hvordan Optimalisere hver eneste kundekommunikasjon Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. Litt om kurset Hver interaksjon med en kunde er for viktig til å bli overlatt til tilfeldighetene. Conseptual Selling® kundefokuserte Interaksjonsprosess hjelper selgerne til å bli bedre på å forberede seg for møtet med kundene. Resultatet er målrettede møter og vinn-vinn resultat. For å opprettholde et sterkt konkurransedyktig salgsteam, må all kommunikasjon med kundene bli gjennomført for og enten flytte en salgsmulighet fremover eller forbedre relasjonen med kunden. Dette programmet forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller et møte en-til-en. Hver gang en selger møter en kunde er det to prosesser som skjer samtidig. Mens selger som oftest har blitt opplært til å fokusere på salgsprosessen, så er det samtidig en prosess fra kundens perspektiv en kjøpsprosess som må bli gjenkjent og forstått. Å Løse samkjøringen mellom disse to prosessene er noe av innholdet i Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon . Den eneste måten å forstå hva som vil hjelpe deg å vinne, er å stille de riktige spørsmålene og lytte. Dette programmet gir selgeren en enkel, repeterbar struktur som vurderes som viktig for alle som samhandler med kunder. Hva inneholder programmet? Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon støtter organisasjoner i arbeidet med å: Utføre i henhold til en plan om å være en mer kundeorientert organisasjon Differensiere ditt salgsteam i forhold til konkurrentene Profesjonalisere salgsstyrken Koble inn tverrfaglige avdelinger i din kundeoppfølgingsstrategi Eliminere ikke-produktive kundemøter Sikre at salgsmuligheter utvikler seg mot å lande ordren i hver interaksjon Styrke kunderelasjoner Hvem burde delta? Dette programmet passer bra for et medlem av teamet som jevnlig kommuniserer med kunder og prospekter. Dette kan omfatte selgere, kundeansvarlige, forretningsutvikling, salgsstøtte, ingeniører, toppledelse og kundeservice. Hvilken nytte kan du og din organisasjon få ut av dette? Hvordan din organisasjon vil ha nytte av å sette feltsalg i stand til å: Planlegge for hvert kundemøte for å sikre produktiv bruk av selger og kundens tid Avslutt hvert møte med klare tiltak for begge sider for å sikre at salgsmuligheten fortsetter å bevege seg fremover Stille spørsmål som vil avdekke viktig informasjon Utvikle disiplin i kundemøter slik at man blir mer kundefokusert og resultatorientert Identifisere og justere salgsprosessen i forhold til der kundene er i sin kjøpsprosess Sette salgsledelsen og seniorledelse i stand til å: Identifisere hvor du best kan fordele ressurser, herunder din tid, for kundemøter Sørge for at salgsprosessen går fremover i hvert kundemøte Profesjonalisere salgsteamet ved å sette dem i stand til å gjennomføre konsekvent beste praksis atferd [-]
Les mer
1 dag
Et lærerikt og motiverende kurs om en rekke viktige faktorer for å skape en utmerket service og kundebehandling. [+]
Dagsseminar i ”DEN GODE SERVICE OG KUNDEBEHANDLING”, generelt kurs,v/Cand. philol. Astrid Voll Storaas. For servicemedarbeidere og mellomledere i servicebedrifter.   HVA ER SERVICE? Definisjon av service. Psykologisk utdyping av servicebegrepet i et kundeperspektiv. PERSONLIG SERVICE  -  holdninger og handlinger.Servicemedarbeiderens holdnings – og handlingsmønstre i sin serviceytelse som skaper en utmerket service og kundebehandling.   ENKELTKUNDEN I FOKUS  -  viktig både for å skape høy servicekvalitet, og som en stressreduserende strategi for servicemedarbeiderne selv.   DET VIKTIGE SANNHETENS ØYEBLIKK. Hvordan skape positive sannhetens øyeblikk, og unngå nøytrale eller negative. SERVICEKVALITET OG KVALITETSSIKRING. Sentrale elementer i utmerket servicekvalitet. Sikring av en stabil og forutsigbar servicekvalitet. GOD SERVICE: TILFREDSSTILLELSE AV KUNDENS BEHOV OG FORVENTNINGER. Kundenes behovshierarki. Hvordan tilfredsstille kundenes psykologiske behov. DIFFERENSIERT SERVICEOm differensiering, tilpasning, av service overfor ulike kunder og segmenter.   PROFESJONELL SERVICE  -  holdninger og handlinger. Servicemedarbeidernes holdnings – og handlingsmønstre som skaper en mest mulig profesjonell service og kundebehandling. Hvordan møte visse utfordringer i denne sammenheng, for å sikre profesjonalitet i enhver situasjon og overfor enhver kunde. KUNDEKOMMUNIKASJON. Kommunikasjonsformene, og hvordan bruke dem riktig. Hvordan skape en best mulig kommunikasjon med kundene. SERVICEHELTENE  --  hva kjennetegner de beste serviceutøverne? En undersøkelse av svært dyktige serviceutøvere, og deres holdninger, tankegang og strategier, gir viktig lærdom til alle kundebehandlere.   GRUPPEARBEID om servicekvalitetssikring – og forbedring i de service-bedriftene som gruppens medlemmer arbeider i. [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Lær hvordan du bygger opp og gjennomfører en perfekt pitch. Kurs med Torunn Meyer. [+]
Hvis du synes det er vanskelig å vite hvordan du kan utvikle og fremføre en overbevisende pitch, så er dette kurset for deg. I dette kurset lærer du både hvordan du bygger opp, forbereder og fremfører en overbevisende pitch, sånn at du kan få gjennomslag for det du brenner for! Lær deg å pitche både deg selv, ideen, prosjektet, tjenestene eller forskningen din på en engasjerende og overbevisende måte!    Introduksjon til kurset Hva er en pitch? Hvordan reagerer hjernen vår på pitching? Oppbygging av en pitch Bruk av historier, eksempler eller caser Hvordan spisse en pitch? Få frem det unike og skap aha-øyeblikk Pitching på ulike måter 10 og 60 sekunders pitch 3-20 minutters pitch Q&A-runden i etterkant Viktigheten av høystatus «Du» er din pitch Forberedelse PowerPoint Oppsummering Hva er en pitch og hvordan påvirker den mottaker. Hvordan bygge opp og gjennomføre en overbevisende pitch. Hva du kan pitche og forskjellene på de ulike variantene. Hvordan, hvorfor og når du kan ta i bruk ulike varianter. Hva som må til for å gjennomføre en overbevisende Q&A i etterkant. Å bli bevisst din rolle i pitchen og hvordan du kan gjøre den best mulig.   [-]
Les mer
2 dager 12 500 kr
Effektive Forhandlinger gir god praktisk innsikt i forhandlingssituasjonen [+]
Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening i forhandlinger for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. Hva handler kurset om? Dette kurset gir en god praktisk innsikt, samt forståelse for egen forhandlingsadferd ved forhandlinger. Vårt forskningbaserte program er kjent for sin høye kvalitet og effektivitet. Forhandlinger er en av de fasene i innkjøpsprosessen som har mest betydning for det endelige resultatet. Måten vi gjennomfører forhandlingene på har store konsekvenser for måloppnåelsen. Kurset fokuserer på de mest kritiske elementene i forhandlingssituasjonen med fokus på egen forhandlingsatferd.  Kursinnhold  Forhandlingsstrategier  Forhandlingsmålsetting Forberedelse og planlegging Alternativstrategien Makt i forhandlinger Kjøpslåing i forhandlinger - effektive teknikker Mobilisering av forhandlingsstyrke Kommunikasjon  Konklusjon av avtalen Skitne triks-hvordan avsløre og unngå dem   Hvilken nytte vil du og din organisasjon få etter gjennomført kurs? Etter gjennomført kurs skal du ha utviklet egen evne til å analysere og strukturere en forhandlingssituasjon. Få økt forståelse for de atferdsmessige aspekter ved forhandlinger, bl.a. argumentasjon og kroppsspråk. Du vil kunne mer om hvordan du selv oppleves som forhandler og hvordan du kan bidra til å effektivisere forhandlinger. Få bedre forståelse av hvordan du kan analysere og strukturere en forhandlingssituasjon. Få økt forståelse for skitne triks og hvordan du avslører dette. Få kunnskap om makt og hvor viktig det er i forhandlinger. Få Kunnskap om forskning innen effektiv forhandling. Bli introdusert til forhandlingsverktøy som kan benyttes i forberedelsene. Få innsikt i kjøpslåingsstrategier.   Gjennomføring Kurset er praktisk rettet, og bygger i stor grad på deltakernes egne forhandlingsmønstre. Deltakeren blir analysert og evaluert under simulerte forhandlinger ved bruk av våre analyseverktøy. Hver deltaker vil bli sammenlignet med «Best Practice» innen forhandlinger.   [-]
Les mer
7 timer 3 500 kr
Blir du frustrert av endeløse diskusjoner og ønsker deg et konkret verktøy for å løse slike? På dette kurset lærer du og får trene på effektiv forhandling som gi... [+]
Ønsker du å bli bedre på store og små forhandlinger? Blir du frustrert av endeløse diskusjoner og ønsker deg et konkret verktøy for å løse slike? På kurset lærer du og får trene på effektiv forhandling som gir deg mulige veier ut av endeløse diskusjoner og konflikter. Og hvem vet, kanskje sluttresultatet til og med blir bedre? Nytte av forhandlingsferdigheter: Du kan tilrettelegge for vinn-vinn-løsninger Du kan frigjøre energi hos andre og deg selv Du kan håndtere konflikter og finne gode løsninger Kurset inngår i en portefølje av korte, praktisk orientere og treningsrettede kurs for de viktigste lederferdighetene.  Kursene gjennomføres jevnlig, og du kan velge tema og tidspunkt som passer for deg. XLOs instruktørteam har solid kunnskap og erfaring og brenner for å dele den med deg. Meld deg på via skjema, mail: info@xlo.academy eller telefon: 481 28 046. Flere enn 2 deltakere fra samme bedrift? Ta kontakt for en hyggelig rabatt. Ønsker du kurset gjennomført som et bedriftsinternt kurs hos dere? Kontakt oss for tilbud. Kurset kan også holdes på engelsk.   Muligheter Dette kurset inngår i en serie av kurs som er bygget rundt et rammeverk for kommunikasjon og utvikling. Her får du tilgang til effektive og anvendelige verktøy som gjør jobbhverdagen enklere: Lederens viktigste verktøykasse: Nøkler for ledere Møteledelse: Effektiv samhandling Presentasjonsteknikk: Presentèr som TED Tilbakemeldinger - på en ålreit måte  Business og kjærlighet Salg: Slik vinner du salgene Mer om XLO Change Academy Vår visjon: Kompetanse og bevissthet for en bedre verden Hva kjennetegner en bedre verden – for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn?Viktige stikkord for oss er aksept, åpenhet, innsikt, helhetsperspektiv, trygghet, frihet og tillit. XLO Change Academy AS engasjerer kursholdere innenfor ulike temaer med fellesnevner kommunikasjon, utvikling og endring. Alle kursholderne har spesialkompetanse innenfor kommunikasjon og utviklingsprosesser i tillegg til fagkompetanse og lang erfaring på sine områder. Mer om XLO Change Academy [-]
Les mer
1 dag
Få god forståelse av mulighetene og premissene for forhandlinger i offentlig sektor, samt kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger. [+]
Gi deltakerne en god forståelse av mulighetene og premissene for forhandlinger i offentlig sektor, samt kunnskap om hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger i offentlig sektor. Kurset er praktisk rettet og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere. Varighet 1 dag Kursinnhold: Grunnleggende premisser- viktige premisser i lov og forskrift- hva kjennetegner gode forhandlinger?- forhandlingens ulike faser og forutsetninger- hva kjennetegner erfarne/dyktige forhandlere?- ulike forhandlingsmodeller Forhandlingsøvelse Kommunikasjon i praksis- kommunikasjonstrappa- sanser og kommunikasjon Konfliktforståelse og -håndtering i forhandlinger Forberedelser i praksis- "7-trinns-modellen" [-]
Les mer
3 timer 2 500 kr
Lurer du på hvor mye mer du kan få ut av en forhandlingssituasjon? Velkommen til halvdagskurs i Grettes lokaler på Fillipstad brygge 2 27.april 2017 kl 09.00-12.30 [+]
Splint og Grette inviterer til halvdagskurs i forhandlingsteknikk. Kurset kombinerer jus og erfaringsbasert læring med mål om å hjelpe deg til å bli en bedre forhandler.  I en verden med økende antall kontaktpunkter kreves det kunnskap og bevissthet for å bli en troverdig relasjonsbygger som evner å formidle budskap og bygge bro til samarbeidspartnere, kunder og medarbeidere. Vi i Splint og Grette mener at det verken trenger å være vanskelig eller ta veldig lang tid, men at du behøver riktig verktøy og teknikker for å lykkes.  "Statnett som oppdragsgiver er meget fornøyde med Grette og Splint sitt kursopplegg inne strategiske forhandlinger. Deres kursopplegg er unikt og praktisk orientert. Det faglige innholdet var skreddersydd for Statnett og det var lagt ned betydelig forarbeid i forkant av kursene. Kursansvarlige var fleksible og tilpasset kursene i samsvar med tilbakemeldinger. Statnett er tilfreds med samarbeidet og anbefaler Splint og Grette på det sterkeste." Uzma Sadaf Bhatti - Innkjøpsansvarlig På kurset får du:  En kort innføring i forhandlingsteori Praktisk forhandlingscase med evaluering Kort innføring i hvordan den enkeltes preferanser påvirker forhandlinger Kort innføring i de juridiske skrankene "Splint gjorde forhandlingskurset mye mer levende samtidig som det var lett å kjenne seg igjen i ulike situasjoner. Det at man hadde mulighet til å stoppe og korrigere skuespillerne underveis var veldig virkningsfullt. Anbefales på det sterkeste» Kursdeltaker   [-]
Les mer
Bedriftsintern 1 dag
Vil du lære om hvordan du best opptrer i forhandlinger? Vil du lære om hvordan du kan lage en struktur som hjelper deg til å få større gjennomslagskraft i forhandlin... [+]
  Teknikkene benyttes i forhandlingssituasjoner både internt i den enkelte bedrift og i møte med eksterne samarbeidspartnere.  Lær hvordan du:  får bedre gjennomslag i forhandlinger bruker kommunikasjon og kroppsspråk i forhandlinger designer argumentasjonsteknikker  Temaer:  Hvordan opptre i forhandlingsmøter for å øke din gjennomslagskraft Ulike faser i en forhandling Kroppsspråk og kommunikasjonskultur Hva særpreger dyktige forhandlere Hvordan unngå å la seg stresse Problemer som kan oppstå underveis – og hvordan løse dem Gode spørsmål i forhandlinger Vanskelige personer – hvordan håndtere dem Noen anbefalinger: Vil takke deg for godt gjennomført kurs i forhandlingsteknikk for medarbeidere i DNB IT !  Reaksjonene lot ikke vente på seg – kurset var knapt ferdig før jeg fikk første mail om at det hadde vært knallbra. –Og flere har sagt at det er det beste kurset de har vært på! Tusen takk.  Jeg ser ikke bort fra at vi i DNB IT kommer tilbake til CoachTeam ved en senere anledning. Marit Sælemyr, Avdelingsleder  IT Project and Program Management, DNB Bank ASA Det var fantastisk å være på kurset. jeg klarte å være akkurat så levende, profesjonell og hunoristisk som jeg ønsket på seminaret jeg holdt for mine kunder, takket være dere! I tillegg har jeg klart å bruke teknikker som felles mål etc, slik at kundene blir mer forpliktet og ønsker å nå det målet som vi felles blir enige om. Det er mange ting som har falt på plass. Jeg har funnet en struktur som hjelper meg å gå de riktige skrittene for å få større gjennomslagskraft i min jobb. Dette var hovedmålet mitt med kurset, og CoachTeam innfridde - og mer tilLine Widerøe, Næringsassurandør, If forsikring Jeg er veldig godt fornøyd med kurset i forhandlingsteknikk! Det var en god oppfriskning med påfyll av ny kunnskap. CoachTeam gjorde en veldig god jobbAstrid Holm, Head of HR Operations Norway, If forsikring       [-]
Les mer
2 dager
Få en god forståelse og kunnskap om forhandlingsprosessens faser, hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for målrettede forhandl... [+]
Formål med kurset: Gi deltakerne en god forståelse og kunnskap om forhandlingsprosessens faser, hva som kjennetegner vellykkede forhandlinger og kjenne til metoder og teknikker for gjennomføring av hensiktsmessige og målrettede forhandlinger. Kurset er praktisk rettet med gjennomføring av konkrete forhandlingsøvelser og basert på nær dialog mellom kursleder og deltakere. Varighet 2 dager Kursinnhold: Forhandlingsteknikk - generelt:- forhandlingens ulike faser og forutsetninger- hva kjennetegner gode forhandlinger- den strategiske forhandlingsmatrisen- hvilken posisjon har forhandleren Forhandlinger – forberedelsesfasen- målsettinger- momenter til forberedelsesfasen- forberedelsene som en prosess Forhandlinger – gjennomføringsfasen- kommunikasjon og forhandlinger- ikke-verbal kommunikasjon- kjennetegn ved en god forhandler- kommunikasjonstrappa Forhandlingsøvelser (med video-opptak) Evaluering av forhandlingsøvelser (med video-støtte) [-]
Les mer
1 dag 4 990 kr
Dette kurset gir deg mulighet til å perfeksjonere deg på fremtidige salgs- og forhandlingssituasjoner. [+]
Bli en bedre forhandler! Dine kunnskaper og dine ferdigheter i forhandlinger vil i stor grad påvirke de resultatene du oppnår. Dette kurset gir deg mulighet til å perfeksjonere deg på området slik at du står sterkere i fremtidige forhandlingssituasjoner. På dette kurset vil du bl.a. lære: •    Hva kjennetegner de dyktigste forhandlerne? •    Den viktige forberedelsesfasen – Hvordan forbereder du deg optimalt? •    Definering av dine MAL grenser – som du skal forhandle ut i fra •    Kjøpslåing – Hva har du å gi og hva kan du kreve? •    Salgsretorikk i forhandlinger – Hvordan argumentere på en overbevisende     måte? Kursleder: Ulf Rasmussen, Partner Euro Business School AS Ulf er partner i det norske selskapet Euro Business School AS – som er et av Norges ledende selskaper innen inntektsgenerering, salg og salgsledelse. Ulf har 23 år bak seg i denne bransjen og har spiss-kompetanse på temaet forhandlingsteknikk og salgsretorikk med mange av landets største bedrifter på kundelisten. Med sin gode forretningsforståelse og brede kunnskap innen forretningsutvikling, er Ulf være en ressurs for virksomheter som står foran utfordringer knyttet til markedsposisjonering, kundeutvikling og generell inntektsgenerering. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
Praktisk kurs om forhandlingsstrategi for alle som er involvert i forhandlinger, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn. [+]
Forhandlingsteknikk i praksis - *Spesialkurs     * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Kurset er tilpasset alle som er involvert i forhandlinger, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn. Et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy, god dialog, gode eksempler og gruppeoppgaver.   Kurset kan også leveres som bedriftsinternt kurs, både nettbasert og fysisk oppmøte. Ta kontakt på post@styreforeningen.no, for å få oppgitt pris for din bedrift.   Dette er et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy, god dialog, med praktiske eksempler, hvor deltakerne blir godt kjent med strategi- og analyseverktøyet «8 stegs-modellen» og introduseres for hva som påvirker oss; retorikk, hersketeknikker og seks andre sentrale forhold. Kurset rundes av med en gjennomgang forskjellige forhandlingsstiler, og råd og tips knyttet til forhandlinger.   Alle forhandler, og mange forhandler hver eneste dag, gjerne uten at de er klar over det selv. I tillegg til grunnleggende kunnskap om viktige begreper innen forhandling, hva som påvirker oss, gode strategiske verktøy og kunnskap om forhandlingsstiler, skal kurset «Forhandlingsteknikk i praksis» gi deltakerne en langt større bevissthet om når en faktisk er i en forhandlingssituasjon.   Kurset tar utgangspunkt i at vi alle er forskjellige, noen er utadvendte, tøffe og trygge i forhandlingssituasjoner, mens andre er av den mer analytiske, stille og varsomme typen. «Forhandlingsteknikk i praksis» gir alle den nødvendige kompetansen til å bedre resultatene knyttet til forhandlinger i fremtiden.   Kursets formål: Formålet med kurset er at deltakerne gjennom strategisk tilnærming og øving, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn, skal bli vesentlig bedre rustet til å få gode resultater i forbindelse med alle typer forhandlinger.   Kursinnhold: Hva er en forhandling?   Hvorfor skal vi se på forhandlinger som et spill? Hverdagsforhandlinger Forhandlingsstrategi Verktøyet «8-stegsmodellen» Verktøy- MAL – skjema for interessekartlegging Faktorer som påvirker oss til å si «ja» Hersketeknikker med praktiske eksempler 5 grunnleggende forhandlingsstiler Forankring av pris Avrunding med tips og råd rundt forhandlinger   Målgruppe: Kurset er rettet mot alle som er involvert i forhandlinger, enten de er knyttet opp mot styre og ledelse, prosjektadministrasjon, salg, innkjøp, økonomi og finans eller andre fagområder.   [-]
Les mer