Salg
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

38 treff ( i Oslo ) i Salg

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Oslo 2 timer 690 kr
27 Apr
Den nye kundereisen – hvordan lykkes som selgende rådgiver i den digitale hverdagen? Det digitale skiftet som pågår i næringslivet stiller nye krav til selgerrollen... [+]
Har din salgsorganisasjon den rette kunnskapen om hva som skal til for å lykkes i fremtidens marked? Hvilken selgerkompetanse skaper verdier, og hva må ledelsen gjøre for å tilføre denne til sin organisasjon?   Delta på vårens viktigste frokostmøte, og få svar på hvilke suksesskriterier som gjelder for å bli en rådgivende verdiskaper for dine kunder.   [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag 10 kr
Kunne du tenke deg å lykkes med møtebooking? At du bruker minimalt med tid på å skaffe deg møter med nye kunder, på en enkel og lettfattelig måte? Vil du beherske ... [+]
  Møtebooking   Hvordan booke flere møter raskt og enkelt.                                      Det å lære seg møtebooking på en rask og enkel måte gir raskt uttelling i mer salg og suksess. Det er her salget begynner, og det å få fylt opp kalenderen med gode avtaler er gull verdt. Dette kurset inneholder både motivasjon til å plukke opp telefon og teknikker som gjør det enklere for deg å få kundene til å si ja til å møtes. Kurset kan gjøres på en hel eller halv dag, med eller uten en praktisk del, hvor vi faktisk booker møter og ser at dette fungerer. Ved å kjøre en praktisk del vil man også få viktige tilbakemeldinger der og da av kursholder som da vil være tilstede å gi råd og tips underveis. Samt at man etter ringeseansen også evaluerer de samtaler man har hatt, hvordan takle innvendingene som har dukket opp m.m. Noen av de punktene vi går igjennom er: Din nøkkel til suksess Hvordan lage en kort og effektiv samtale. Hvordan ha kontroll og vinne alle diskusjoner Hvordan møte innvendinger Hvordan «close» avtaler på innvendinger Hvordan » close» møte avtalene raskt og enkelt Ta kontakt nå for mer info. Kursholder: Thor Ole Fongaard er daglig leder i Bedre Resultater AS. Han har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer med særdeles gode resultater. Han har drevet Bedre Resultater siden år 2000 og har de siste 15 årene holdt markedsledende kurs i møtebooking. Som kurs og foredragsholder har han gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse.   Hva andre har sagt: ”Leide inn Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel”. ” Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson, Nordic Web Radio og Aller Edge [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 0 kr
I dette kurset vil deltagerne lære dokumenterte virkningsfulle teknikker som vil gjøre dem til superselgere på telefon. [+]
I dette kurset vil deltagerne lære dokumenterte virkningsfulle teknikker som vil gjøre dem til superselgere på telefon. I tillegg vil de etter gjennomført kurs være proppet med motivasjon for å løfte sine resultater til nye høyder!    I kurset vil jeg ha fokus på følgende tema: Viktigheten av god produktkunnskap Viktigheten av selvdisiplin, egenmotivasjon og selvledelse Hvordan behandle kunden og levere topp service Hva er kundepsykologi og hvordan bruke det i praksis? Hvordan holde på kundene og stoppe lekkasjer? Hvordan rekruttere nye kunder? Hvordan bygge opp salgssamtalen for å skape en god dialog Hvordan styre samtalen og ta kontroll Hvordan håndtere ulike innvendinger fra kunden? Hvordan øke antall signerte avtaler med relevante closingteknikker og samtalestrategier Hvordan nullstille seg og beholde humøret og pågangsmotet etter avslag? Kurset skreddersys ut i fra deres behov/ønsker, bedrift og bransje. Jeg avslutter ofte kursene med innlæring på hvordan deltagerne kan coache seg selv og bruke sine omgivelser for å opprettholde en god utvikling også etter gjennomført kurs. I kurset vil deltakerne få påfyll, inspirasjon, aha-opplevelser og samtidig ha det gøy. Målet er at selgerne skal få lyst til å lære og prestere! Telefonsalg er gøy og skal være gøy! Kursholder Jens-Hartvik Quanvik har en enestående formidlingsevne og er en av landets dyktigste selgertrenere. Jens-Hartvik har i løpet av de siste tjue årene trent tusenvis av selgere og salgsledere og kan vise til svært gode resultater. Kurset er konkret og håndgripelig lagt opp slik at læringen kan iverksettes rett etter kurset, eller som en del av kurset. Bedriften vil se umiddelbare resultater i form av økt omsetning etter endt kurs. Vi ser gang på gang at kundens investering i kurset, betaler seg tilbake og gir i tillegg god avkastning i løpet av kun kort tid. Referanser: "Jens har ved sitt store engasjement og glimrende ferdigheter gitt Acta gode resultater ved de anledningene vi har benyttet han." - Henrik Pierre, Callsenterleder Oslo, Acta ASA "Uansett hvor "utlært" du føler du er, har du mye igjen for en dag med dette!" - Jon Håvard Jenssen, Superselger, Tvende Media "Jeg fikk masse energi og snappet opp noen gullkorn. Eller gullnøkler som det ble kalt. Jeg har jobbet med salg i snart 13 år og jeg kommer til å anbefale Salgstinget til mine venner og forretningsforbindelser." - Frederik Falsen Sundt, Salgssjef/Partner, Lyberg & Partnere "Meget viktig input som bør repeteres i hele organisasjonen årlig." Odd Bjørn Jensen, Selger [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag 0 kr
På forespørsel
Lær deg å få salgene i boks, Gjennom å ha ha kontroll i møtene( eller i tlf) avdekke behovene og avslutte salgene raskt og effektivt. [+]
Effektivt salgskurs. Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det møtebookingteknikk, produktfordeler, kundefordeler,salgsteknikk på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mersalg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Høres det interessant ut? Ta kontakt for mer info. Hva andre har sagt: Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“ Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS “Jeg syns dere var motiverende, engasjert og faglig dyktig, og hadde en fin evne å sette ting i perspektiv som gjorde det veldig lett fordøyelig.” Ida Pedersen, revisormedarbeider, Ernst & Young “HS Media AS har brukt Bedre Resultater AS som salgscoach og sparringspartner i flere år- og det samarbeidet skal vi fortsette med. Vi er veldig godt fornøyde og ser lønnsomme resultater etter å ha jobbet tett med de. Selgerne våre liker å bli trenet av Thor Ole. Selv har jeg brukt han som coach og er svært fornøyd.” Wenche Huser Sund, Adm dir, HS Media AS [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 2 dager 0 kr
Kurs innen salg, møtebooking og motivasjon. For alle selgere, enten de er nye eller erfarne. [+]
Et 2 dagers salgskurs som går igjennom hele salgsprossesen fra A til Å,  inklusiv selgers egen motivasjon og mulighet til å lykkes.    Skal man skape varige effekter er det ikke bare teknikken som må på plass. Det krever også at man endrer verdier og målsetninger skal de ha noen varig effekt. Altfor ofte har varigheten etter salgskurs bare en begrenset effekt, fordi man ikke har gjort noe med selve motor og drivstoffet i salget. Nemlig selgers verdier og målsetninger. Under dette kurset vil vi ikke bare fortelle deg om hvordan du kan endre dine verdier og motivasjon, vi vil hjelpe deg med å gjøre det der og da!     Kurset er tilpasset både nye og etablerte selgere og bedrifter. Kursene blir tilpasset bedriftens behov, og er ofte like nyttig for andre avdelinger som ikke har direkte salg, men kundekontakt generelt.     Målsetning Økt salg og motivasjon hos deltagerne.   Kurs holderThor Ole Fongaard har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer med særdeles gode resultater. Han har drevet Bedre Resultater siden år 2000 og har de siste 15 årene holdt markedsledende kurs i møtebooking. Som kurs og foredragsholder har han gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Hva andre kunder sier: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap  [-]
Les mer
Bedriftsintern Oslo Og 5 andre steder 1 dag 0 kr
På forespørsel
På forespørsel
På forespørsel
Kunne du tenke deg å lykkes med møtebooking? At du bruker minimalt med tid på å skaffe deg møter med nye kunder, på en enkel og lettfattelig måte? Vil du beherske ... [+]
Trenger din bedrift å bli bedre på enkelt og raskt booke møter? Oppskriften er enkel og logisk. Det handler om å være ærlig, kortfattet og bevisst i samtalen. Noe de fleste av oss greier, når vi bare har lært teknikken. Lyst til å lære dette nå?  Ta kontakt for bestilling. Dette kurset er lagt opp til å være et praktisk kurs i møtebooking, der du også vil booke reelle møter underveis. Kurset er tilpasset nye selger som skal etablere seg, samt etablerte selgere som trenger justering og oppdatering. Etter kurset vil du, i tillegg til og allerede ha booket en del møter,  være i stand til å  booke egne møter på en enkel og rask måte. Bedre Resultater AS holder ofte kurs i møtebooking og mange av deltakerne på våre kurs blir overrasket hvor enkelt og effektfullt dette kan gjøres. Et salg starter veldig ofte med møtebooking. Det er derfor viktig å beherske dette, noe som gir deg store fordeler i salgsyrket. Hva andre sier om kurset: Vi leide inn Thor Ole i Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge "Leide inn Thor Ole som salgstrener,  og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel."  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS Se også flere referanser her   Ønsker du et bedriftsintern kurs, ta kontakt her.   Interne kurs i bedriften blir skreddersydd etter bedriftens behov, og mange ønsker også å kombinere dette kurset med våre salgskurs og kurs i gjennomføring av salgsmøter. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag 0 kr
På forespørsel
Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper... [+]
Motivasjon og Salg   Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgsstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Kurset er rettet mot både nye og etablerte bedrifter, som ønsker å revitalisere, motivere seg selv, og øke sine salgssresultater. Etter kurset vil deltagerne kunne motivere selv bedre, ved å finne ut hva du egentlig vil her i livet og hvordan komme dit. Og gjennom enkle og effektive metoder oppnå flere møter og salg på kortere tid. Kurset inneholder mange teknikker innen salg og egenmotivering, som kommer til stor nytte innen salg, i det daglige arbeid generelt, og i kommunikasjon med andre mennesker. Målsetning Følelsen og evnen til å lykkes innen salg gjennom fokus på teknikk, motivasjon og effektivitet. Kurset er delt inn i to, med først fokus på egenmotivasjon og så salg og møtebooking. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarene. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Ved evaluering av kursene, med en skala fra 1-6 hvor 6 er best oppnår han som regel mellom 5,5 til 6 poeng. Hva andre som har benyttet seg av Bedre Resultater AS har sagt: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson,Nordic Web Radio og Aller Edge   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge   Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Bedre Resultater AS har gjennom coaching bidratt til å gi meg økt fokus og bevisstgjøring i salgsprosessen, noe som har ført til kraftig forbedrede resultater. De rusker opp i inngrodde forestillinger og gir inspirerende ”dytt i baken” til å tenke positivt og løsningsorientert. Jeg anbefaler de gjerne til alle som jobber med salg og som ønsker å oppnå bedre resultater.” Roy Teppen, Salgskonsulent, Hegnar Media AS “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   [-]
Les mer
Hele landet 12 000 kr
Salgsteknikk og salgsprosessen - Hvordan bli en dyktigere selger? Gå inn på min hjemmeside www.arvidurke.no [+]
Har 30 års erfaring som kursleder i privat og ofentlig sektor rundt i hele Norge. Jobber i dag som UNIVERSITETSLEKTOR ved UiT Norges arktiske universitet, Narvik. Har undevist i 20 år for studenter på bachelor og master nivå. Se nærmere min CV, referanser og evlueringsrapporter av kurset www.arvidurke.no    Salgskurset er rettet mot medarbeidere både med og uten spesiell salgserfaring. Kurset er egnet for alle som skal snakke med kunder og har kundekontakt. Alt er salg og alle er selgere. For hva er salg? Jo, enten du selger et konkret produkt eller en tjeneste, eller daglig leder selger selskapets visjon og forretningside, eller markedssjefen selger forslag til aktiviteter - så er alt snakk om salg. Det er å få aksept for en tanke, ide eller løsning på et problem. Derfor er vi alle, flere ganger om dagen, være selgere. Kurset gir en innføring i mekanismene i salgsprosessen og hvordan vi kan bruke denne kunnskapen til vår fordel i samtale med eksisterende og potensielle kunder. Hva er nøkkelen til å lykkes i salg? Selger trenger en konstant kilde til motivasjon. Salget glipper ofte på grunnleggende områder. Målet er å øke bevisstheten om hva som utgjør den lille forskjellen på suksess og fiasko.Gjennom dette kurset vil du bli kjent med de ulike fasene i en salgsprosess og trene konkret på de viktigste forbedringsområdene. Kurset inneholder korte teoribolker om grunnleggende salgsprosess og teknikk. Trinn-for-trinn lærer du hvordan den gode kommunikasjonen oppstår, og det avsløres teknikker og metoder som hjelper deg med å oppnå bedre salgsresultater. Hensikten er å gjøre deg tryggere i selgerrollen og øke salget. Fokus er innen fagområdet salg og det jobbes konkret med utvikling av:1) Salgstekniske ferdigheter 2) Personlige egenskaper og holdninger Målet er å gjøre din organisasjon til en slagferdig salgsorganisasjon, hvor hver enkelt medarbeider bidrar til økt om-setning. Følger du rådene vil du raskt kunne se utviklingen i ditt team/ organisasjon og i dine omsetningstall. Kontinuerlig utvikling av medarbeidere er lønnsomt. Mål for opplæringen Lære konkrete salgsteknikker som faktisk fungerer Den enkelte ansatte skal ha en bevisst holdning til viktigheten av eget salg. Den enkelte ansatte skal selv ta initiativ for egen holdning til det som inngår i salgsprosessen. Dette gjelder følgende områder: Kundene Salg Organisasjonen Produktene/ Tjenestene Kollegaene Egen utvikling / framtid Lokalsamfunnet Hvordan avdekker du kundens behov og selger mer? Hvordan bli tryggere på din egen rolle i salgssituasjonen? Hvordan utnytt mulighetene gjennom hele salgsprosessen? Hvordan lykkes bedre med salg Hvorfor lykkes noen bedre med salg enn andre? Er det medfødte egenskaper som gjør at enkelte kommuniserer godt med alle og alltid får gjennomslagskraft? Metodene og teknikkene kan læres og egenskapene kan lokkes frem. Lær hvordan! Innhold Det første møte med kunden. Hva bør man kjenne til før man møter kunden? Slik skaper du alltid et godt førsteinntrykk. Slik skaper du tillit hos kunden - personlig tillitsrelasjon. Alt dreier seg om salg. Hvorfor forsvinner kunden? Vi er alle selgere. Salgsverktøyet BALS. Hva er salg? Hva er aktivt salg ? Hva er innvendinger ? Når er kunden klar til å kjøpe? Det magiske øyeblikket i salg og mersalg. Hva er hovedkomponentene i salgssituasjonen? Hvor viktig er holdninger i salgssituasjonen? Hvordan gjøre topp-prestasjoner i salg? Har vi råd til å være umotivert? Hvordan skape salgsmotivasjon og egendrive? Hvordan skape salgsentusiasme? Utvikling av kommunikasjonsferdigheter i salg? Hvordan tolker du kroppsspråket? Hvordan " lese" og forstå ulike mennesker? Hvordan virke overbevisende og troverdig? Hvordan stille deg inn mentalt før kontakten med kunden? Hvordan lytte deg til øket salg? Hva er forskjellen på gode kundebehandlere og gode selgere? Hvordan argumenterer du overbevisende for produktene/ tjenestene dine? Innvendinger kan være kjøpssignaler - lær å utnytte det. Hva er vanlige motivasjonsverktøy i salg? Hva kjennertegner de beste selgerne? Hva er kundetilpasset salg og relasjonssalg? Hvordan øke selvtilliten i salgssituasjonen? Opplegg Det blir vekselvis forelesning, parøvelser, individuelle øvelser og gruppeoppgaver. Kursopplegget bidrar til personlighets-utvikling. [-]
Les mer
Oslo 10 995 kr
29 May
Kurset for deg som er ansvarlig for bedriftens nøkkelkunder, enten du er kundeansvarlig, Key Account Manager, daglig leder eller salgssjef. [+]
Skreddersydd KAM-kurs Som ansvarlig for bedriftens nøkkelkunder er det viktig å forstå behov og verdi for din kunde. Du må være en god forhandler og en mester i kundepsykologi.  På kurset vil du møte en spesialist innen Key Account Management, samt en psykolog med ekspertise innen påvirkningspsykologi.    Med hensyn til dine utfordringer som KAM – du lærer: å bli en bedre forhandler ved hjelp av psykologi hvordan du kan hindre at kunder glipper hvordan du bør takle pris- og rabattspørsmål UndervisningsformKurset går over to dager, med en kombinasjon av teori og gruppearbeid.  Hvem bør delta?Kurset er utviklet for deg som er Key Account Manager eller på annen måte arbeider med store eller strategisk viktige kunder.    Benytt sjansen til å utvikle deg og bli en bedre KAM!   [-]
Les mer
Oslo 7 timer 5 500 kr
31 May
19 Oct
Seminaret tar for seg 9 prinsipper for effektiv closing av avtaler. Innholdet er basert på beste praksis fra B2B-salg over 20 år i over 30 land! [+]
«Tilbudet er bra, men tidspunktet er galt». «Jeg liker prosjektet, men må høre med ledergruppen før vi signerer». «Forslaget treffer, men fint om du kan gi oss noen flere alternativer». Hørt det før? Dette er utfordringer vi som selger produkter eller tjenester møter ofte, og kan bety at salget ikke blir noe av allikevel. – Er det mulig å snu det? Eller kanskje unngå situasjonen før den oppstår? Vi må ta kontroll over salgsprosessen. Bli med på closingseminar og lær hvordan!  Over 350 salgsledere og selgere har til nå deltatt på seminaret. Innholdet er skreddersydd B2B produkt- og tjenestesalg, og er basert på erfaring med salg over 20 år i over 30 land.  Vi gjennomgår ni prinsipper for effektiv closing. Vi trener på bruken av prinsippene i virkelighetsnære scenarier (ikke rollespill) - uten høytflyvende teorier. Målet er at du skal sitte igjen med konkrete råd, teknikker og verktøy som du kan bruke umiddelbart.  Seminaret dekker blant annet: Hva gjør vi i det første møtet med kunden? Smarte spørsmål for å forstå kundes reelle behov Konkrete salgsteknikker Hvordan skape forpliktelse fra kundens side Hvordan avdekke beslutningsmyndighet Pris- og forhandlingstaktikk Hvordan du unngår at avtaler trekker ut i tid Hvordan håndtere innvendinger Se denne filmen for noen av problemstillingene vi tar opp i seminaret: http://sho.co/17PUZ   Om kursholder Amund Fjeldstad: Amund Fjeldstad har over 25 års erfaring fra internasjonalt salg og har deltatt i over 4 000 salgsmøter. Han har ledet ansatte i over 30 land og er i dag rådgiver for norske og internasjonale virksomheter. Amund har som mål å gjøre det kompliserte enkelt og forklare ting på en slik måte at andre kan ta i bruk teknikkene umiddelbart. Fjeldstad har utgitt fire bøker; Solgt (2005), Opptur (2009), Sunt bondevett på jobben (2012) og Vinn salget – Om salgsprosess og closing (2017).  [-]
Les mer
Oslo 1 dag 6 450 kr
07 Jun
Få bedre bunnlinje med bedre forhandlingskompetanse [+]
Forhandling er en av de mest avgjørende og essensielle ferdigheter i enhver organisasjon. Investerer du i forhandlingskompetanse, vil dette få direkte resultater på bunnlinjen. Copenhagen Business School og professor Keld Jensen, har en studie av 30 000 forhandlinger som viser at de tusen største bedriftene i Norge går glipp av ca 690 milliarder kroner, nettopp på grunn av manglende forhandlingskompetanse.   Vi forhandler på jobb med våre arbeidsgivere, arbeidstakere, kolleger, kunder eller leverandører. Etter denne kursdagen har du den kunnskapen du trenger som gjør deg bedre rigget til å vinne disse forhandlingene. Kursleder Olav Johansen vil gi deg en grundig innføring i forhandlingsprosesser, ulike forhandlingslogikker, analyse- og forberedelsesfasen til gjennomføring av forhandlinger- så du blir trygg i rollen.     Slik får du de beste avtalene og kontraktene, selv i tøffe tider Slik gjør du den andre parten interessert – ved selv å være interessert i den andre Forstå suksesskriterier og typiske fallgruver i forhandlinger Hvordan mestre vanskelige forhandlingspartnere og forhandlingssitasjoner Lær hvordan lykkes i komplekse forhandlinger Plans are nothing- planning is everything   Sitat fra tidligere deltaker:"Jeg deltok på kurs i forhandlingsteknikk fra Okt. 30 til Nov. 1. Kurset for meg var svært innholdsrikt og nytting. Jeg lærte meg viktige verktøy og teknikker i målet om å bli en god forhandler. Kursleder Olav Johansen brukte en engasjerende og spørrende forelesningsteknikk som holdt meg fremoverlent og fikk meg til å ønske å lære mer om tema i fremtiden. Til daglig jobber jeg som innkjøpsleder og jeg merker allerede at jeg drar god nytte av det jeg lærte på kurset. Kurset kan anbefales på det varmeste både på grunn av solid faglig innehold og en svært god kursleder!"Joacim DubrefjordInnkjøpsleder / Purchasing ManagerNorfolier GreenTec AS   Sitat fra tidligere deltaker: "Jeg deltok på kurs i forhandlingsteknikk fra Okt. 30 til Nov. 1 Kurset for meg var svært innholdsrikt og nytting. Jeg lærte meg viktige verktøy og teknikker i målet om å bli en god forhandler. Kursleder Olav Johansen brukte en engasjerende og spørrende forelesningsteknikk som holdt meg fremoverlent og fikk meg til å ønske å lære mer om tema i fremtiden. Til daglig jobber jeg som innkjøpsleder og jeg merker allerede at jeg drar god nytte av det jeg lærte på kurset. Kurset kan anbefales på det varmeste både på grunn av solid faglig innehold og en svært god kursleder!" Joacim DubrefjordInnkjøpsleder / Purchasing ManagerNorfolier GreenTec AS   Foreleser: Olav Johansen arbeider til daglig ved institutt for ledelse og organisasjon ved Markedshøyskolen i Oslo der han underviser i HR, ledelse, salg og markedsføring. Han er også partner i Senter for erfarings basert ledelse og har tidligere 15 års variert arbeidserfaring innen HR-feltet.   NB! Som medlem i NHO får din bedrift inntil 25 % rabatt på de neste påmeldte til dette kurset   Program: Kurset varer fra kl.09.00-16.00. Det vil avvikles pauser og lunsj i løpet av dagen. Kl. 09.00: Oppstart av kurs   Fire typer forhandlinger - to grunnleggende logikker Fordelingsforhandlinger og integrasjonsforhandlinger Case/Øvelse Lunsj «MIRAKEL-metoden» for strategisk påvirkning Konflikthåndtering og kommunikasjonsteknikker i forhandlinger Case/Øvelse Kl. 16.00: Vel hjem [-]
Les mer
Oslo Og 2 andre steder 13 995 kr
08 May
31 May
Få sertifisering på MBA-nivå. Sikre virksomheten de beste avtalene med vårt populære kurs og workshop i forhandlingsteknikk. [+]
Praktisk kurs som er identisk med modulen i forhandlingsteknikk som undervises i MBA programmet ved Edinburgh Business School.  Kurset er utviklet av professor Gavin Kennedy, en verdenskjent forfatter innen forhandling. Bli sertifisert i forhandlingsteknikkDu lærer hvordan du skaffer din virksomhet de beste avtalene og kontraktene.  Gjennom praktisk trening lærer du: hvordan oppnå den beste avtalen i en forhandling håndtering av konflikter og vanskelige forhandlingspartnere å lykkes i komplekse forhandlinger få de beste avtalene, selv i tøffe tider UndervisningsformKombinasjon av teori og praktisk trening. Deler av undervisningen foregår på engelsk. Du velger selv om du vil gjennomføre de praktiske øvelsene på norsk eller engelsk.  Hvem bør delta?Kurset er for alle som vil bli bedre å forhandle og skaffe seg de beste avtalene. [-]
Les mer
Oslo 10 795 kr
25 Apr
Nord-Europas største møteplass for deg som jobber for eller med god kundeservice. Vi deler også ut Kundeserviceprisen til Norges beste kundesenter. [+]
  [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 500 kr
24 Apr
Salg består av en rekke grunnleggende prinsipper som de fleste selgere i dag er kjent med, men ofte glemmer. Kurset tar for seg hva som skal til for å få til det gode. [+]
Kursinstruktør   Petter Bakken Petter Bakken har bred og solid kompetanse innen ledelse og salg. Han har ledererfaring fra Forsvaret og erfaring fra utallige service-, salgs- og lederstillinger i Hewlett-Packard. I sine mange år hos HP har Petter utviklet og holdt intern opplæring av selgere og ledere, både i Norge og internasjonalt. Som kursleder har Petter gjort stor suksess, og han har sertifisert og videreutdannet seg innen mange ulike felt, blant annet endringsledelse (fra Prosci) og High Performance Leadership (fra BI). Han er også sertifisert coach, utdannet ved Erickson Coaching. Han har gjennomført veiledning av en rekke team og grupper, ofte med team bestående av medlemmer fra ulike land og kulturer. Petter har også lang erfaring med å lede og veilede store og komplekse organisasjoner i endring, og har drevet omstillingsprosesser både i Akershus Universitetssykehus, Forsvaret og Jernbaneverket. Fra 2010 har han jobbet med kurs på alle nivåer for en rekke kunder i Norge. Petter er kjent for et høyt energinivå og høy involvering av deltakerne på sine kurs.   Kursinnhold Grunnleggende salgsforståelse. Hva er selgers rolle? Salgsmodeller. Enkle modeller for den gode salgsopplevelsen Salgs- og kjøpsprosessen. Forståelse for den prosessen vi alle er gjennom når vi kjøper noe. Kjenn din kunde! Hvordan bli kjent med din kunde og bruke dette til å skape og nå felles mål Den kalde samtalen. Hvordan gjennomføre og vinne den kalde samtalen? Bølgelengde – Lytte – Spørsmål. Verktøy og metoder for å forstå og bli forstått. Hva skjer i kundens hode? Normale reaksjoner på salgsaktiviteter og hvordan håndtere disse Closing. Hvordan be om ordren? Nei! Hvordan håndtere avslag? Enkel kundepsykologi. Hvem er jeg? Hvem er min kunde? Perspektiver for økt salg. Det forventes økning i salg. Hvordan håndterer jeg det? Å nå budsjetter   Målet med kurset er å få deltakerne til å bli bedre på: Seg selv som selger:Den viktige rollen selger har for å hjelpe kjøper til verdiopnåelse Perspektiver:Se på kunden og kundens behov. Forstå salgskravene i ly av forretningsmessige og personlige behov Adferd:Forstå hvordan spesifikk adferd, metoder og kommunikasjon kan lede til vinn/vinn som det gode salg. Suksess Verktøy:Praktisere og forstå flere verktøy som kan gjøre salg lettere og mer effektivt.    Krav til forkunnskaperDu må gjerne ha solgt i lang tid og få stort utbytte av kurset, men kurset er lagt opp for de som er nye i salg. Varighet2 dager, kl. 09:00-16:00Bedriftsinternt kursDette kurset egner seg også godt som bedriftsinternt kurs. Vi har lang erfaring i å skreddersy kurs for ulike bedrifter og bransjer. Kurset legges opp slik at dere får akkurat det dere er på jakt etter. Ta kontakt for med oss for mer informasjon.    [-]
Les mer
Oslo 9 990 kr
05 Apr
14 Jun
Dette kurset gir deg kunnskapen og selvtilliten til å hanskes med vanskelige kunder og ubehagelige samtaler, både ansikt til ansikt og i sosiale medier. [+]
  Kunder som klager er gull verdt!Kunder som klager er ikke noe nytt. Det som derimot er ganske nytt er at i løpet av et øyeblikk kan en misfornøyd kunde twittre, snappe, instagramme, tagge og oppdatere statusen sin på Facebook, og på den måten nå ut til et stort publikum. Skadeomfanget kan bli enormt, og da er det viktig å ha strategien klar, og sørge for at menneskene som skal takle klagene har riktig kompetanse. Hva forventer en kunde som «blåser ut» i sosiale medierKunden ønsker svar, og at virksomheten sympatiserer med deres situasjon. Det forventes at du gjør det som skal til for å gjøre kunden fornøyd, og at det gjøres det straks. Lær hvordan du kan oppdage nyanser, lese mellom linjene og finne hva kunden egentlig er ute etter. Kunden forventer respons – øyeblikkelig!     Kunder som klager er gull verdt. De færreste tar seg bryet, og de som tar kontakt er bare toppen av isfjellet. Flesteparten gidder ikke, derfor er det utrolig viktig å ta godt vare på kunden som klager, og respondere så raskt som mulig.  Som klagebehandler kan det til tider være tøffe dager på jobb. Kunden som klager har ofte giret seg opp på forhånd, og det går utover deg. Da er det viktig å ha lært hvordan du takler verbale angrep og urettmessig utskjelling. På kurset lærer du gode teknikker for å håndtere vanskelige kunder, noe som vil gjøre din arbeidsdag vesentlig lettere.    På kurset møter du dyktige kursledere som kjenner ditt arbeid og dine utfordringer. La ikke denne sjansen gå fra deg til å bli enda bedre i din jobb med kunder og klager. Meld deg på i dag! [-]
Les mer