Salg
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

61 treff ( i Oslo ) i Salg

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Oslo 7 timer 5 500 kr
31 May
19 Oct
Seminaret tar for seg 9 prinsipper for effektiv closing av avtaler. Innholdet er basert på beste praksis fra B2B-salg over 20 år i over 30 land! [+]
«Tilbudet er bra, men tidspunktet er galt». «Jeg liker prosjektet, men må høre med ledergruppen før vi signerer». «Forslaget treffer, men fint om du kan gi oss noen flere alternativer». Hørt det før? Dette er utfordringer vi som selger produkter eller tjenester møter ofte, og kan bety at salget ikke blir noe av allikevel. – Er det mulig å snu det? Eller kanskje unngå situasjonen før den oppstår? Vi må ta kontroll over salgsprosessen. Bli med på closingseminar og lær hvordan!  Over 350 salgsledere og selgere har til nå deltatt på seminaret. Innholdet er skreddersydd B2B produkt- og tjenestesalg, og er basert på erfaring med salg over 20 år i over 30 land.  Vi gjennomgår ni prinsipper for effektiv closing. Vi trener på bruken av prinsippene i virkelighetsnære scenarier (ikke rollespill) - uten høytflyvende teorier. Målet er at du skal sitte igjen med konkrete råd, teknikker og verktøy som du kan bruke umiddelbart.  Seminaret dekker blant annet: Hva gjør vi i det første møtet med kunden? Smarte spørsmål for å forstå kundes reelle behov Konkrete salgsteknikker Hvordan skape forpliktelse fra kundens side Hvordan avdekke beslutningsmyndighet Pris- og forhandlingstaktikk Hvordan du unngår at avtaler trekker ut i tid Hvordan håndtere innvendinger Se denne filmen for noen av problemstillingene vi tar opp i seminaret: http://sho.co/17PUZ   Om kursholder Amund Fjeldstad: Amund Fjeldstad har over 25 års erfaring fra internasjonalt salg og har deltatt i over 4 000 salgsmøter. Han har ledet ansatte i over 30 land og er i dag rådgiver for norske og internasjonale virksomheter. Amund har som mål å gjøre det kompliserte enkelt og forklare ting på en slik måte at andre kan ta i bruk teknikkene umiddelbart. Fjeldstad har utgitt fire bøker; Solgt (2005), Opptur (2009), Sunt bondevett på jobben (2012) og Vinn salget – Om salgsprosess og closing (2017).  [-]
Les mer
Oslo Og 7 andre steder 1 dag 3 990 kr
Kjøpsutløsende kommunikasjon i kundemøter [+]
  Kjøpsutløsende kommunikasjon i kundemøter   Å være selger i anno 2015 er en stor utfordring. Relasjonssalg er på vei ut og en ny type selger, en versjon 2.0, er den som lykkes i vår nye digitale hverdag. Kundene svarer ikke lenger på telefonen eller på e-post. Når du får dem i tale, krever det mye for å få et kvalifisert møte. Forskning viser at 97 % av kundene dine går gjennom en kjøpsprosess, uten at din bedrift blir involvert. I vår digitale hverdag, har kunden funnet helt nye arenaer å hente kjøpsinformasjon fra.   Under dette salgskurset vil du få en innføring i den nye kundereisen og hvordan du kan kommunisere og handle for å få salget ditt. Det handler om å gjøre deg relevant og interessant for kunden. Målet med salgskurset er å gi deg den nødvendige forståelsen og de rette verktøyene til å komme i posisjon hos kunde og i en selgende dialog. Kurset inneholder foredrag og en workshop med innføring i kundenes nye kjøpsprosesser, verktøy for å identifisere de kjøpsutløsende kriteriene og hvor på kundereisen din innsats vil gi best resultater.   Hovedemner:   Den nye kundereisen Kjøpsutløsende kommunikasjon Den nye selgeren og dens hverdag   Hvem passer kurset for: Kurset passer for alle selgere og markedsførere innen b2B og B2C Målet med kurset: Å gi deltagerne verktøy, forståelse og innsikten om hvordan øke salget i 2015 og fremover. Forkunnskaper: Ingen Varighet: 1 dag     Kursleder Alain Fassotte   Alain entreprenør, blogger og foredragsholder. Han har over 20 års erfaring med salg og markedsføring og var inntil nylig salgsdirektør i Creuna, som jobber med noen av Nordens største merkevarer. Alain er en ettertraktet foredragsholder både for næringsliv og høyskoler og har særdeles positive tilbakemeldinger, både på fag og formidling. Alain er i dag grunnlegger og spesialrådgiver i Sometier AS.                   [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet
Praktisk og inspirerende kurs, som egner seg for etablerte selgere og andre funksjoner i virksomheten som ønsker å utvikle seg fra ordremottak til salg. [+]
Inspirerende teori og praktisk salgstrening: All teori blir grundig forankret i relevante eksempler og morsomme historier, slik at deltagerne får bedre grunnlag til å forstå hvordan han/hun selv kan benytte seg av teorien. Vi har stor fokus på at det skal være gøy og være på kurs, samtidig som man skal sitte igjen med nyttige og enkle "knep" for å forbedre resultatene. I den praktiske treningen, vil det bli muligheter til å øve på å bruke teorien i egen hverdag. Her lærer man også av hverandres løsningsforslag.Våre salgskurs passer for selgere, butikkansatte, bookingmedarbeidere, telefonselgere, kundeservice, rådgivere, håndtverkere, grûndere, salgsledere med flere. Vi har også mange salgskurs for "ordremottakere" som ønsker å bli mer selgende.   Eksempler på temaer: Salgsbarrierer - Hvilke mentale hindere må ryddes av veien for å få fart på salget? Hvordan effektivisere kommunikasjonsformen? Salgsargumentasjon - Slik forsterker du dine argumenter, og presenterer dem på en inspirerende måte! Avslutningsteknikker - Hvordan lukke salget? Møtebooking - Vi lærer deg hvordan dette gjøres. Referansesalg - Hva er det, og hvordan bruke det systematisk? Innvendinger - Hvordan takle kundens innvendinger? Motivasjon - Egenmotivasjon og motivasjon av andre Kartlegging - Forstå kunden bedre, og skap tillit til deg og ditt produkt, ved å kartlegge bedre. Kjøpssignaler - Unngå å miste salg, ved ikke å fange opp kundens signaler om kjøpslyst. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 500 kr
28 Aug
Hvordan vinne kampen om oppdragene, er et kompetansegivende kurs om rådgivende salg, salg av løsninger og konkurransetenking. Kurset vil øke din evne til god kommunika... [+]
Kursinstruktør    Petter Bakken har bred og solid kompetanse innen ledelse og salg. Han har ledererfaring fra Forsvaret og erfaring fra utallige service-, salgs- og lederstillinger i Hewlett-Packard. I sine mange år hos HP har Petter utviklet og holdt intern opplæring av selgere og ledere, både i Norge og internasjonalt.Som kursleder har Petter gjort stor suksess, og han har sertifisert og videreutdannet seg innen mange ulike felt, blant annet endringsledelse (fra Prosci) og High Performance Leadership (fra BI). Han er også sertifisert coach, utdannet ved Erickson Coaching. Han har gjennomført veiledning av en rekke team og grupper, ofte med team bestående av medlemmer fra ulike land og kulturer.Petter har også lang erfaring med å lede og veilede store og komplekse organisasjoner i endring, og har drevet omstillingsprosesser både i Akershus Universitetssykehus, Forsvaret og Jernbaneverket. Fra 2010 har han jobbet med kurs på alle nivåer for en rekke kunder i Norge. Petter er kjent for et høyt energinivå og høy involvering av deltakerne på sine kurs   Kursinnhold Hva skal til for å lykkes med salg? Om å skape tillit og å finne kundens egentlige behov. Hva kjennetegner den personen som får ordrene og oppdragene? Hvordan du følger opp når kunden nøler, og triksene for å bli valgt som leverandør eller samarbeidspartner. Nysalg  (og "antennearbeid"), mersalg, kryssalg og bruk av relasjoner Hvor er vi på banen?  Hvor burde vi være? Hvordan kan vi påvirke markedet (mulige kunder) i vår retning? Skal vi tørre å skille oss ut? Krav til forkunnskaperIngenVarighet2 dager, kl 09:00-16:30Bedriftsinternt kursDette kurset egner seg også godt som bedriftsinternt kurs. Vi har lang erfaring i å skreddersy kurs for ulike bedrifter og bransjer. Kurset legges opp slik at dere får akkurat det dere er på jakt etter. Ta kontakt for mer informasjon og et tilbud. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag
På forespørsel
Lær deg å få salgene i boks, Gjennom å ha ha kontroll i møtene( eller i tlf) avdekke behovene og avslutte salgene raskt og effektivt. [+]
Effektivt salgskurs. Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det møtebookingteknikk, produktfordeler, kundefordeler,salgsteknikk på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mersalg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Høres det interessant ut? Ta kontakt for mer info. Hva andre har sagt: Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“ Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS “Jeg syns dere var motiverende, engasjert og faglig dyktig, og hadde en fin evne å sette ting i perspektiv som gjorde det veldig lett fordøyelig.” Ida Pedersen, revisormedarbeider, Ernst & Young “HS Media AS har brukt Bedre Resultater AS som salgscoach og sparringspartner i flere år- og det samarbeidet skal vi fortsette med. Vi er veldig godt fornøyde og ser lønnsomme resultater etter å ha jobbet tett med de. Selgerne våre liker å bli trenet av Thor Ole. Selv har jeg brukt han som coach og er svært fornøyd.” Wenche Huser Sund, Adm dir, HS Media AS [-]
Les mer
Bedriftsintern Oslo Og 5 andre steder 1 dag
På forespørsel
På forespørsel
På forespørsel
Kunne du tenke deg å lykkes med møtebooking? At du bruker minimalt med tid på å skaffe deg møter med nye kunder, på en enkel og lettfattelig måte? Vil du beherske ... [+]
Trenger din bedrift å bli bedre på enkelt og raskt booke møter? Oppskriften er enkel og logisk. Det handler om å være ærlig, kortfattet og bevisst i samtalen. Noe de fleste av oss greier, når vi bare har lært teknikken. Lyst til å lære dette nå?  Ta kontakt for bestilling. Dette kurset er lagt opp til å være et praktisk kurs i møtebooking, der du også vil booke reelle møter underveis. Kurset er tilpasset nye selger som skal etablere seg, samt etablerte selgere som trenger justering og oppdatering. Etter kurset vil du, i tillegg til og allerede ha booket en del møter,  være i stand til å  booke egne møter på en enkel og rask måte. Bedre Resultater AS holder ofte kurs i møtebooking og mange av deltakerne på våre kurs blir overrasket hvor enkelt og effektfullt dette kan gjøres. Et salg starter veldig ofte med møtebooking. Det er derfor viktig å beherske dette, noe som gir deg store fordeler i salgsyrket. Hva andre sier om kurset: Vi leide inn Thor Ole i Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge "Leide inn Thor Ole som salgstrener,  og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel."  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS Se også flere referanser her   Ønsker du et bedriftsintern kurs, ta kontakt her.   Interne kurs i bedriften blir skreddersydd etter bedriftens behov, og mange ønsker også å kombinere dette kurset med våre salgskurs og kurs i gjennomføring av salgsmøter. [-]
Les mer
Oslo Og 2 andre steder 1 dag 2 490 kr
07 Jun
21 Sep
30 Oct
Salgstrening - Hvordan LYKKES med SALG i den digitale hverdagen! Ønsker du å øke salget ditt? [+]
Bli med på salgstreningen som gir deg metodene du trenger for å lykkes med salg i den digitale hverdagen. Som selger må du nå tilpasse din atferd til den nye digitale kundereisen. Salgstreningen gir deg verktøy som øker ditt gjennomslag i den digitale kjøpsprosessen.Kunder kjøper annerledes i dag og i fremtiden enn hva de gjorde bare få år tilbake. Den teknologiske utviklingen gjør at mange kjøpere innhenter en mengde informasjon på forhånd, gjør mange avgjørelser på egen hånd og fokuserer mye på pris i møte med selgere.    Innhold i kurset: De fire ulike salgssituasjoner. Struktur for:  Endringssalg Idesalg Løsningssalg Konkurransesalg Utarbeidelse av felles innhold Utvikling av den enkeltes salgsprosess Oppsummering og dokumentasjon Mål for kurset Du som deltaker skal få et overblikk over kundens situasjon i tillegg til verktøy som gjør at du kan øke ditt gjennomslag.  [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag
På forespørsel
 Kurs i telefonsalg   Effektivt kurs i telefonsalg Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og t... [+]
 Kurs i telefonsalg   Effektivt kurs i telefonsalg Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Telefonsalg skiller seg ut fra vanlig salg med større krav til antall kundekontakter, selgere må ofte være enda bedre på å kunne formulere seg riktig, mer bevisste på bruk av ord og metaforer, flinkere til å beholde kontrollen i samtalen, takle flere typer innvendinger og ikke minst avslag. Men det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikk. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det gode innledninger, ha kontroll i samtalen, vise interesse, produktfordeler, kundefordeler, salgteknikker på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mer salg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Mange kunder velger også å videreføre treningen med individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 500 kr
04 Sep
13 Nov
Salg består av en rekke grunnleggende prinsipper som de fleste selgere i dag er kjent med, men ofte glemmer. Kurset tar for seg hva som skal til for å få til det gode. [+]
Kursinstruktør   Petter Bakken Petter Bakken har bred og solid kompetanse innen ledelse og salg. Han har ledererfaring fra Forsvaret og erfaring fra utallige service-, salgs- og lederstillinger i Hewlett-Packard. I sine mange år hos HP har Petter utviklet og holdt intern opplæring av selgere og ledere, både i Norge og internasjonalt. Som kursleder har Petter gjort stor suksess, og han har sertifisert og videreutdannet seg innen mange ulike felt, blant annet endringsledelse (fra Prosci) og High Performance Leadership (fra BI). Han er også sertifisert coach, utdannet ved Erickson Coaching. Han har gjennomført veiledning av en rekke team og grupper, ofte med team bestående av medlemmer fra ulike land og kulturer. Petter har også lang erfaring med å lede og veilede store og komplekse organisasjoner i endring, og har drevet omstillingsprosesser både i Akershus Universitetssykehus, Forsvaret og Jernbaneverket. Fra 2010 har han jobbet med kurs på alle nivåer for en rekke kunder i Norge. Petter er kjent for et høyt energinivå og høy involvering av deltakerne på sine kurs.   Kursinnhold Grunnleggende salgsforståelse. Hva er selgers rolle? Salgsmodeller. Enkle modeller for den gode salgsopplevelsen Salgs- og kjøpsprosessen. Forståelse for den prosessen vi alle er gjennom når vi kjøper noe. Kjenn din kunde! Hvordan bli kjent med din kunde og bruke dette til å skape og nå felles mål Den kalde samtalen. Hvordan gjennomføre og vinne den kalde samtalen? Bølgelengde – Lytte – Spørsmål. Verktøy og metoder for å forstå og bli forstått. Hva skjer i kundens hode? Normale reaksjoner på salgsaktiviteter og hvordan håndtere disse Closing. Hvordan be om ordren? Nei! Hvordan håndtere avslag? Enkel kundepsykologi. Hvem er jeg? Hvem er min kunde? Perspektiver for økt salg. Det forventes økning i salg. Hvordan håndterer jeg det? Å nå budsjetter   Målet med kurset er å få deltakerne til å bli bedre på: Seg selv som selger:Den viktige rollen selger har for å hjelpe kjøper til verdiopnåelse Perspektiver:Se på kunden og kundens behov. Forstå salgskravene i ly av forretningsmessige og personlige behov Adferd:Forstå hvordan spesifikk adferd, metoder og kommunikasjon kan lede til vinn/vinn som det gode salg. Suksess Verktøy:Praktisere og forstå flere verktøy som kan gjøre salg lettere og mer effektivt.    Krav til forkunnskaperDu må gjerne ha solgt i lang tid og få stort utbytte av kurset, men kurset er lagt opp for de som er nye i salg. Varighet2 dager, kl. 09:00-16:00Bedriftsinternt kursDette kurset egner seg også godt som bedriftsinternt kurs. Vi har lang erfaring i å skreddersy kurs for ulike bedrifter og bransjer. Kurset legges opp slik at dere får akkurat det dere er på jakt etter. Ta kontakt for med oss for mer informasjon.    [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag
På forespørsel
Bli bedre på å få mer ut av kundene, gjennom bedre service, bedre kontroll i samtalene og avslutting av salget. Samt lykkes langt bedre med mersalget. [+]
Kurs i butikksalg Effektivt kurs for butikksalg. Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Butikksalg skiller seg ofte ut fra annet salg på mange måter, det er ofte mange arbeidsoppgaver utenom salget, det er vanskeligere å holde fokus på å selge til hver kunde, det kan være mange kunder samtidig og mange andre ting. Men selve salgteknikkene er ganske så like. Vil du ha økt omsetning, mer salg pr. kunde og transaksjon? Ta kontakt nå.  Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det fokus på hvordan møte kunden, kommunikasjon, vareplassering, produktfordeler, kundefordeler, salgteknikker på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mersalg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater.                                 Mange kunder velger også å videreføre treningen med individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre motivasjon og salgsresultat. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Vil du ha økt omsetning, mer salg pr. kunde og transaksjon? Ta kontakt nå. Hva andre har sagt: Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS “Jeg syns dere var motiverende, engasjert og faglig dyktig, og hadde en fin evne å sette ting i perspektiv som gjorde det veldig lett fordøyelig.” Ida Pedersen, revisormedarbeider, Ernst & Young “HS Media AS har brukt Bedre Resultater AS som salgscoach og sparringspartner i flere år- og det samarbeidet skal vi fortsette med. Vi er veldig godt fornøyde og ser lønnsomme resultater etter å ha jobbet tett med de. Selgerne våre liker å bli trenet av Thor Ole. Selv har jeg brukt han som coach og er svært fornøyd.” Wenche Huser Sund, Adm dir, HS Media AS [-]
Les mer
Oslo 1 dag 4 900 kr
Kurs i telefonteknikk og service der du lærer de viktigste suksessfaktorene for positv kundebehandling. [+]
TELEFONTEKNIKK & KUNDESERVICE Finn ut hvilke adferdstyper du kommunserer best med. Lær de viktigste suksessfaktorene for god kundebehandling på telefon. Lær teknikker og bli bevisst utfordringene ved kommunikasjon på telefon. Lær nyttige teknikker for å takle vanskelige situasjoner. Lær om ulike kommunikasjonstyper og hvordan håndtere disse.   DATO 7. juni 2016 STED Oslo sentrum. www.kursformidling.no  PRIS kr 4 900,– DELTAKERE maks 18 deltakere PÅMELDING til Oda Bergland på oda@kursformidling.no eller tlf. 934 80 247 Kurset passer for alle som jobber med kundeservice på telefon, og som ønsker å yte best mulig service til alle mulige typer av kunder. Kurset er praktisk rettet med små teoribolker underveis. Om du ønsker kan du sende inn en test før kurset og få en enkel tilbakemelding på din egen kommunikasjonsstil i en modell for adferdsstiler.   KURSET VIL FOKUSERE PÅ service på telefon holding tilgjengelighet responstid adferdsstiler analyse av ulike kundetyper fleksibilitet empati test deg selv (valgfritt)   HVORDAN FOREGÅR KURSET Kurset har en god blanding av teori og praktiske øvelser, og det er positivt om deltakerne kan bidra med eksempler fra egen arbeidshverdag.   OM INSTRUKTØREN Oddvar Johnsen har holdt en rekke kurs innen ledelse, service og kundebehandling, presentasjonsteknikk og forhandlingsteknikk og har selv lang erfaring i ledelse og å møte og håndtere alle typer kunder. Han har en variert utdannelsesbakgrunn innenfor relevante fag som pedagogikk og ledelse. Oddvar Johnsen får fantastiske tilbakemeldinger fra sine deltakere. I tillegg til at han er engasjerende, setter de spesielt pris på hans evne til å skape trygghet, snakke så folk forstår og hans evne til å sette seg inn i deltakernes virkelighet.  TILBAKEMELDINGER FRA TIDLIGERE DELTAKERE PÅ KURS I TELEFONTEKNIKK & KUNDESERVICE - Fantastisk bra, engasjerende og morsom, utrolig lærerikt, har ikke lært og ledd så mye på lenge!- Kursholder var helt suveren!- Håper flere kolleger blir sendt på dette kurset. Veldig BRA!- Inspirerende. Selv etter mange års fartstid som sekretær både i resepsjon i forskjellige yrker, kundeservice, tlf etc kom nye innfallsvinkler. Lærerikt. Kan anbefales til de som har brukt for det. Mange hint å ta med seg. Tiden gikk altfor fort.- Dagen løp av gårde. Veldig bra.- Lærerikt og morsomt.- Utrolig motiverende. En inspirasjonskilde. Vi hadde det gøy! Mye nyttig stoff her.- Alt var bra og inspirerende. Tiden gikk alt for fort.- Oddvar Johnsen var levende og inspirerende givende. Tiden gikk altfor fort.- En fabelaktig instruktør. En meget givende opplevelse. - Kjempebra kurs. Tiden gikk altfor fort. Kommer gjerne igjen på andre typer kurs.- Flink til å trekke frem de viktige punkter og problemer som gjaldt oss alle. Mange gode råd å ta med tilbake til kolleger.- Kursinstruktørens evne til å få kursdeltakere med er meget imponerende.- Utrolig engasjert.- Et veldig bra kurs med motiverende og morsom innfallsvinkel til stoffet!- Oddvar Johnsen er inspirerende, trygg og faglig dyktig.- Enkle og gode modeller som kan benyttes i dagliglivet.- Spesielt bra - praktiske tips.- Meget flink instruktør. Engasjerende. - Morsomt kurs. Bra påfyll. - Flott kurs med artige og varierte temaer og eksempler.  Kurs i telefonteknikk og kundeservice. Lær de viktigste suksessfaktorene for god kundebehandling på telefon. Påmelding her! [-]
Les mer
Oslo 1 år 104 900 kr
På forespørsel
Idefagskolen videreutvikler dekorasjon og tilfører nye fagenheter for å tilpasse seg markedet–vi utdanner nå Visual merchandisere [+]
Er du opptatt av totalkonseptet, nytenkning og kreative løsninger? Følger du med på tendenser i tiden? Liker du praktisk arbeid? Slår pulsen litt fortere når du får en god opplevelse i en butikk? Vil du være med og skape nye opplevelsesuniverser for kundene?   Idefagskolen videreutvikler dekorasjon og tilfører nye fagenheter for å tilpasse seg markedet – vi utdanner nå Visual merchandisere. Som Visual merchandiser formidler du virksomhetens totale konsept og identitet. Du eksponerer kommunikasjon mellom produkt og forbruker. Du gjør varene tydelige og tilgjengelige for kunden. Målet er å skape et opplevelsesunivers som skal friste forbrukerne.   Hva får du? Undervisningen foregår i et åpent landskap, hvor studentene inspirerer og lærer av fagansvarlig og hverandre, i tillegg disponerer studentene et verksted og atelier. Her finner du alt av nødvendig materiell og større verktøy. Vi har tolv store utstillingsvinduer og flere mellomstore vinduer. Hver student har også sitt eget minivindu. Vi har god kontakt med butikker og næringsliv. Kontaktnettet sørger for at du til enhver tid har nye og spennende produkter å arbeide med. Du vil få jobbe med prosjekter for eksterne kunder. Det vil gi deg relevant praktisk erfaring og kan hjelpe deg til å knytte egne, nyttige kontakter. Undervisningsstaben er tilgjengelig for å diskutere og veilede deg til ulike løsninger.   Studiebesøk og opplevelser blir det også tid til. Ved skolestart får du din egen verktøykasse med det mest nødvendige utstyret. Verktøykassen inngår i skolepengene og er din når du forlater oss. Datautstyr, digitale kameraer, pc-basert folieskjærer og nødvendig utstyr er tilgjengelig på skolen.   Hva lærer du? På Idefagskolen lærer du å bruke varene som blikkfang for å få fokus på det enkelte produkt. Det er i dag en voksende kamp om forbrukernes oppmerksomhet, og virksomhetene er avhengige av at forbrukerne får øye på nettopp deres vare. Vareeksponering, et tett samspill med de tanker virksomheten har om produktet. Man må forholde seg til hvilke produkter butikken forhandler og formidle varene og butikken slik at det tiltrekker seg den målgruppen som har interesse av varene. Som student vil du lære å utvikle visuelle uttrykksmåter, få trend- og konseptforståelse, samt få kjennskap om forbrukeradferd.   Det nære samarbeidet mellom skolen og næringslivet gjør oss i stand til å oppfatte tendenser og utviklingsområder i bransjen. Så snart noe nytt rører seg, omsetter vi det til praktiske ferdigheter som du kan bringe med deg videre.   For å gjennomføre studiet kreves det modenhet og selvstendighet, og det forventes høy studieaktivitet og engasjert deltakelse gjennom hele studietiden. Vi har fokus på at du skal utvikle deg som individ, samtidig som du skal mestre samarbeid i stor grad, dette skaper til sammen unike resultater.   Hva blir du? Som Visual merchandiser er du virksomhetenes forlengede arm ut i butikkene. I dag fi nnes det studenter fra Idefagskolen i fl ere land og alle bransjer. Noen jobber med arealdisponering og planløsning av salgsmiljøer i butikker og varehus, andre jobber som frilansere, stylister eller scenografer. Vi har god kontakt med de store kjedene, som H&M, Ikea, TheOne, Cubus, Lindex etc.. Disse kjedene har hentet mange av sine Visual merchandisere fra Idefagskolen. Mulighetene er mange, og hvert år har noen av studentene skaffet seg jobb før de er ferdige med skolen. Er du villig til å flytte på deg, er det jobber innenfor dette faget i hver eneste norske og utenlandske by. Lønn og arbeidstid er som regel svært akseptabelt.   Fagplan visual merchandising Konseptforståelse Belysning Kundeadferd Butikkplanlegging Digitalisert bildebehandling Vinduseksponering Butikkeksponering Salgsteknikk Form og farge Foliearbeid Ideutvikling Interiør Trendforståelse Materiallære Kommunikasjon Messeeksponering Produkteksponering Prosjektarbeid Tegning- og presentasjonsteknikker Varekunnskap Økonomi og bransjekunnskap [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet
Praktisk og inspirerende salgstrening. Bruk jordnære teknikker som virker! [+]
Inspirerende teori og praktisk salgstrening: All teori blir grundig forankret i relevante eksempler og morsomme historier, slik at deltagerne får bedre grunnlag til å forstå hvordan han/hun selv kan benytte seg av teorien. Vi har stor fokus på at det skal være gøy og være på kurs, samtidig som man skal sitte igjen med nyttige og enkle "knep" for å forbedre resultatene. I den praktiske treningen, vil det bli muligheter til å øve på å bruke teorien i egen hverdag. Her lærer man også av hverandres løsningsforslag.Våre salgskurs passer for selgere, butikkansatte, bookingmedarbeidere, telefonselgere, kundeservice, rådgivere, håndtverkere, grûndere, salgsledere med flere. Vi har også mange salgskurs for "ordremottakere" som ønsker å bli mer selgende.   Eksempler på temaer: Salgsbarrierer - Hvilke mentale hindere må ryddes av veien for å få fart på salget? Hvordan effektivisere kommunikasjonsformen? Salgsargumentasjon - Slik forsterker du dine argumenter, og presenterer dem på en inspirerende måte! Avslutningsteknikker - Hvordan lukke salget? Møtebooking - Vi lærer deg hvordan dette gjøres. Referansesalg - Hva er det, og hvordan bruke det systematisk? Innvendinger - Hvordan takle kundens innvendinger? Motivasjon - Egenmotivasjon og motivasjon av andre Kartlegging - Forstå kunden bedre, og skap tillit til deg og ditt produkt, ved å kartlegge bedre. Kjøpssignaler - Unngå å miste salg, ved ikke å fange opp kundens signaler om kjøpslyst. [-]
Les mer
Oslo 4 dager 15 500 kr
08 Jan
Får du frem det viktigste i ditt budskap, får du kontakt med ditt publikum - og vil du lære hvordan du får bedre gjennomslagskraft i forhandlinger [+]
Presentasjon og Forhandlingsteknikk  Det handler om hvordan du fenger ditt publikum, og hvordan du får bedre gjennomslagskraft for dine synspunkter   Kurset Presentasjons-og forhandlingsteknikk går over to + to dager Del 1: Presentasjonsteknikk – Talekunstens hemmeligheter Ønsker du å kunne fenge ditt publikum enda bedre og få frem det viktigste i ditt budskap på en enkel og lettfattelig måte? Kurset vil gi deg innsikt i retoriske prinsipper knyttet til argumentasjonsteknikker og bevisføring. I tillegg vil du få flere praktiske verktøy som du kan ta i bruk umiddelbart. MålgruppeAlle som ønsker å fenge et publikum, å bli tryggere i forsamlinger og nå frem med budskapet. Kurset fokuserer på Hvordan bygge opp et budskap etter retoriske prinsipper? Hvordan få tilhørerne med deg? Hvordan bruke ditt kroppsspråk og din stemme? Hvordan få frem engasjement? Hvordan håndtere nervøsitet? Gjennomføring:Kurset er interaktivt med mange praktiske øvelser og case hentet fra hverdagen. Deltakerne må forberede et innlegg på 5-10 minutter før første kursdag som er aktuelt i forhold til arbeidssituasjon eller omhandle noe deltakeren er engasjert i og brenner for.   Varighet: 2 dager Modulen er en del av trinn 4. Kompetansebevis og sertifiseringKursbevis etter avsluttet kurs. Gjennomføring av hele utdanningsprogrammet kvalifiserer til sertifisering Executive Coach. Dette forutsetter at alle retningslinjer for sertifisering er fulgt. Kurset inkluderer boken «Talekunstens 12 hemmeligheter» av Ragnhild Nilsen Del 2: Forhandlingsteknikk Målgruppe:Dette to dagers kurset henvender seg til deg som ønsker å lære om kommunikasjon og argumentasjon i forhandlinger og som vil trene på teknikker som gir bedre gjennomslagskraft. Teknikkene benyttes i forhandlingssituasjoner både internt i den enkelte bedrift og i møte med eksterne samarbeidspartnere. Lær hvordan du: får bedre gjennomslagskraft i forhandlinger bruker kommunikasjon og kroppsspråk i forhandlinger designer argumentasjonsteknikker Temaer: Hvordan opptre i forhandlingsmøter for å øke din gjennomslagskraft? Ulike faser i en forhandling? Kroppsspråk og kommunikasjonskultur? Hva særpreger dyktige forhandlere? Hvordan unngå å la seg stresse? Problemer som kan oppstå underveis – hvordan løse dem? Gode spørsmål i forhandlinger? Vanskelige personer – hvordan håndtere dem? Etter kurset har du fått svar på følgende: Hvordan opptre i forhandlingsmøter for å øke din gjennomslagskraft? Ulike faser i en forhandling Kroppsspråk og kommunikasjonskultur Hva særpreger dyktige forhandlere? Hvordan unngå å la seg stresse? Problemer som kan oppstå underveis – hvordan løse dem? Kjennetegn på en vellykket forhandling Hvordan sette seg inn i motpartens situasjon? Ulike spørsmål i forhandlinger Du som forhandler Vanskelige situasjoner og personer – hvordan håndtere dem? Bruk og misbruk av hjelpemidler Gjennomføring Varighet: 2 dager. Undervisningen er hele tiden aktiv og engasjerende. Du som deltaker vil arbeide med rollespill i gruppe en del av tiden og det arbeides med ulike case og øvelser. Teori bakes inn som en del av veiledning og tilbakemelding.Kursbevis etter avsluttet kurs. Modulen er en del av trinn 4. Gjennomføring av hele utdanningsprogrammet kvalifiserer til sertifisering Executive Coach. Dette forutsetter at alle retningslinjer for sertifisering er fulgt. Prisen inkluderer kurshefte Forhandlingsteknikk. Kursene arrangeres også som bedriftsinternt kurs.  [-]
Les mer
Oslo 9 990 kr
14 Jun
Dette kurset gir deg kunnskapen og selvtilliten til å hanskes med vanskelige kunder og ubehagelige samtaler, både ansikt til ansikt og i sosiale medier. [+]
  Kunder som klager er gull verdt!Kunder som klager er ikke noe nytt. Det som derimot er ganske nytt er at i løpet av et øyeblikk kan en misfornøyd kunde twittre, snappe, instagramme, tagge og oppdatere statusen sin på Facebook, og på den måten nå ut til et stort publikum. Skadeomfanget kan bli enormt, og da er det viktig å ha strategien klar, og sørge for at menneskene som skal takle klagene har riktig kompetanse. Hva forventer en kunde som «blåser ut» i sosiale medierKunden ønsker svar, og at virksomheten sympatiserer med deres situasjon. Det forventes at du gjør det som skal til for å gjøre kunden fornøyd, og at det gjøres det straks. Lær hvordan du kan oppdage nyanser, lese mellom linjene og finne hva kunden egentlig er ute etter. Kunden forventer respons – øyeblikkelig!     Kunder som klager er gull verdt. De færreste tar seg bryet, og de som tar kontakt er bare toppen av isfjellet. Flesteparten gidder ikke, derfor er det utrolig viktig å ta godt vare på kunden som klager, og respondere så raskt som mulig.  Som klagebehandler kan det til tider være tøffe dager på jobb. Kunden som klager har ofte giret seg opp på forhånd, og det går utover deg. Da er det viktig å ha lært hvordan du takler verbale angrep og urettmessig utskjelling. På kurset lærer du gode teknikker for å håndtere vanskelige kunder, noe som vil gjøre din arbeidsdag vesentlig lettere.    På kurset møter du dyktige kursledere som kjenner ditt arbeid og dine utfordringer. La ikke denne sjansen gå fra deg til å bli enda bedre i din jobb med kunder og klager. Meld deg på i dag! [-]
Les mer