Salg
Du har valgt: Sør-Trøndelag
Nullstill
Filter
Ferdig

-

29 treff ( i Sør-Trøndelag ) i Salg

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Nettbasert kurs Hele landet 2 semester 12 900 kr
Dette er teoridelen for fagbrevet i butikkfaget. Det gir deg økte kunnskaper og bedre lønn, noe som tilsammen gjør hverdagemn mer spennende. [+]
Ansvarlig kursleder har undervist i faget siden 2003. Har mange studenter hvert år og er i tillegg bedriftsleder for fire bedrifter. Han har vært akriv selger og salgsleder siden 1978 og har utmerkelser for sin innsats. Han er selektiv på temaene og veldig konkret på bedømmingen.   Salg, service og kundebehandling for butikk fagbrevteori kan du nå ta som nettkurs hos oss. (Salgsfaget) I samarbeid med veileder/instruktør blir dere enige om når kontakten skal finne sted. Du jobber i det tempoet som vi i innledne samtaler blir enige om. Vi starter nå egen server hvor du logger deg inn og finner den oppgaven du skal jobbe med. Der legger du den når du er ferdig ogcden blir rettet og kommentert. I vårt program jobber du I ditt tempo. I tilegg til pensum finner du mye ekstra stoff og forklaringer på temaer. Serveren er åpen 24 t I døgnet og du jobber når du vil. Når du trenger en samtale med studierektor eller faglærer sender du en mil og lærer ringer deg.   Fint å gjøre etter at barna har lagt seg eller andre ganger man får lyst til å gjøre dette. Samtidig vil veileder sørge for at det er en viss struktur over opplegget slik at du kommer i mål. Dette er en teori som er beregnet på de som har jobbet innen butikk/restaurant/kontoryrket noen år og som i sum vet hva det innebærer. Derfor er arbeidsformen over nettet veldig tilpasset dette og det gjør det enklere for deg som student og gjennomføre studiet. Det krever selvdisiplin og et ønske om å oppnå en god eksamen.  Vi har lang erfaring fra yrket samt at vi har undervist til fagbrevet i flere år.   I tillegg til teorien trenges 60 måneder godkjent praksis. Men man trenger ikke å å ha praksisperioden ferdig for å ta teorien. Dette kan gå paralelt. Ta kontakt for nærmere informasjon. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet
Hva gjør landets råeste møtebookere? Det får du vite i dette kurset. [+]
Vi lærer deg her hvordan du kan bli en mer effektiv møtebooker.   Hvem skal du ringe? Hvilke interessevekkere kan du bruke? Hvordan overbevise om å ta et møte med deg? Lær deg hvordan du closer møtet.   Finn frem kalenderen din! Nå skal den fylles med gode møter. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag
Kunne du tenke deg å lykkes med møtebooking? At du bruker minimalt med tid på å skaffe deg møter med nye kunder, på en enkel og lettfattelig måte? Vil du beherske ... [+]
Hvordan booke flere møter raskt og enkelt. Det å lære seg møtebooking på en rask og enkel måte gir raskt uttelling i mer salg og suksess. Det er her salget begynner, og det å få fylt opp kalenderen med gode avtaler er gull verdt. Dette kurset inneholder både motivasjon til å plukke opp telefon og teknikker som gjør det enklere for deg å få kundene til å si ja til å møtes. Kurset kan gjøres på en hel eller halv dag, med eller uten en praktisk del, hvor vi faktisk booker møter og ser at dette fungerer. Ved å kjøre en praktisk del vil man også få viktige tilbakemeldinger der og da av kursholder som da vil være tilstede å gi råd og tips underveis. Samt at man etter ringeseansen også evaluerer de samtaler man har hatt, hvordan takle innvendingene som har dukket opp m.m. Kursholder:  Thor Ole Fongaard er daglig leder i Bedre Resultater AS. Han har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer med særdeles gode resultater. Han har drevet Bedre Resultater siden år 2000 og har de siste 15 årene holdt markedsledende kurs i møtebooking. Som kurs og foredragsholder har han gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Ta kontakt nå for mer info og priser. Hva andre har sagt: ”Leide inn Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel”. ” Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson, Nordic Web Radio og Aller Edge   [-]
Les mer
Hele landet 12 000 kr
Salgsteknikk og salgsprosessen - Hvordan bli en dyktigere selger? Gå inn på min hjemmeside www.arvidurke.no [+]
Har 30 års erfaring som kursleder i privat og ofentlig sektor rundt i hele Norge. Jobber i dag som UNIVERSITETSLEKTOR ved UiT Norges arktiske universitet, Narvik. Har undevist i 20 år for studenter på bachelor og master nivå. Se nærmere min CV, referanser og evlueringsrapporter av kurset www.arvidurke.no    Salgskurset er rettet mot medarbeidere både med og uten spesiell salgserfaring. Kurset er egnet for alle som skal snakke med kunder og har kundekontakt. Alt er salg og alle er selgere. For hva er salg? Jo, enten du selger et konkret produkt eller en tjeneste, eller daglig leder selger selskapets visjon og forretningside, eller markedssjefen selger forslag til aktiviteter - så er alt snakk om salg. Det er å få aksept for en tanke, ide eller løsning på et problem. Derfor er vi alle, flere ganger om dagen, være selgere. Kurset gir en innføring i mekanismene i salgsprosessen og hvordan vi kan bruke denne kunnskapen til vår fordel i samtale med eksisterende og potensielle kunder. Hva er nøkkelen til å lykkes i salg? Selger trenger en konstant kilde til motivasjon. Salget glipper ofte på grunnleggende områder. Målet er å øke bevisstheten om hva som utgjør den lille forskjellen på suksess og fiasko.Gjennom dette kurset vil du bli kjent med de ulike fasene i en salgsprosess og trene konkret på de viktigste forbedringsområdene. Kurset inneholder korte teoribolker om grunnleggende salgsprosess og teknikk. Trinn-for-trinn lærer du hvordan den gode kommunikasjonen oppstår, og det avsløres teknikker og metoder som hjelper deg med å oppnå bedre salgsresultater. Hensikten er å gjøre deg tryggere i selgerrollen og øke salget. Fokus er innen fagområdet salg og det jobbes konkret med utvikling av:1) Salgstekniske ferdigheter 2) Personlige egenskaper og holdninger Målet er å gjøre din organisasjon til en slagferdig salgsorganisasjon, hvor hver enkelt medarbeider bidrar til økt om-setning. Følger du rådene vil du raskt kunne se utviklingen i ditt team/ organisasjon og i dine omsetningstall. Kontinuerlig utvikling av medarbeidere er lønnsomt. Mål for opplæringen Lære konkrete salgsteknikker som faktisk fungerer Den enkelte ansatte skal ha en bevisst holdning til viktigheten av eget salg. Den enkelte ansatte skal selv ta initiativ for egen holdning til det som inngår i salgsprosessen. Dette gjelder følgende områder: Kundene Salg Organisasjonen Produktene/ Tjenestene Kollegaene Egen utvikling / framtid Lokalsamfunnet Hvordan avdekker du kundens behov og selger mer? Hvordan bli tryggere på din egen rolle i salgssituasjonen? Hvordan utnytt mulighetene gjennom hele salgsprosessen? Hvordan lykkes bedre med salg Hvorfor lykkes noen bedre med salg enn andre? Er det medfødte egenskaper som gjør at enkelte kommuniserer godt med alle og alltid får gjennomslagskraft? Metodene og teknikkene kan læres og egenskapene kan lokkes frem. Lær hvordan! Innhold Det første møte med kunden. Hva bør man kjenne til før man møter kunden? Slik skaper du alltid et godt førsteinntrykk. Slik skaper du tillit hos kunden - personlig tillitsrelasjon. Alt dreier seg om salg. Hvorfor forsvinner kunden? Vi er alle selgere. Salgsverktøyet BALS. Hva er salg? Hva er aktivt salg ? Hva er innvendinger ? Når er kunden klar til å kjøpe? Det magiske øyeblikket i salg og mersalg. Hva er hovedkomponentene i salgssituasjonen? Hvor viktig er holdninger i salgssituasjonen? Hvordan gjøre topp-prestasjoner i salg? Har vi råd til å være umotivert? Hvordan skape salgsmotivasjon og egendrive? Hvordan skape salgsentusiasme? Utvikling av kommunikasjonsferdigheter i salg? Hvordan tolker du kroppsspråket? Hvordan " lese" og forstå ulike mennesker? Hvordan virke overbevisende og troverdig? Hvordan stille deg inn mentalt før kontakten med kunden? Hvordan lytte deg til øket salg? Hva er forskjellen på gode kundebehandlere og gode selgere? Hvordan argumenterer du overbevisende for produktene/ tjenestene dine? Innvendinger kan være kjøpssignaler - lær å utnytte det. Hva er vanlige motivasjonsverktøy i salg? Hva kjennertegner de beste selgerne? Hva er kundetilpasset salg og relasjonssalg? Hvordan øke selvtilliten i salgssituasjonen? Opplegg Det blir vekselvis forelesning, parøvelser, individuelle øvelser og gruppeoppgaver. Kursopplegget bidrar til personlighets-utvikling. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag
På forespørsel
Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper... [+]
Motivasjon og Salg   Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgsstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Kurset er rettet mot både nye og etablerte bedrifter, som ønsker å revitalisere, motivere seg selv, og øke sine salgssresultater. Etter kurset vil deltagerne kunne motivere selv bedre, ved å finne ut hva du egentlig vil her i livet og hvordan komme dit. Og gjennom enkle og effektive metoder oppnå flere møter og salg på kortere tid. Kurset inneholder mange teknikker innen salg og egenmotivering, som kommer til stor nytte innen salg, i det daglige arbeid generelt, og i kommunikasjon med andre mennesker. Målsetning Følelsen og evnen til å lykkes innen salg gjennom fokus på teknikk, motivasjon og effektivitet. Kurset er delt inn i to, med først fokus på egenmotivasjon og så salg og møtebooking. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarene. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Ved evaluering av kursene, med en skala fra 1-6 hvor 6 er best oppnår han som regel mellom 5,5 til 6 poeng. Hva andre som har benyttet seg av Bedre Resultater AS har sagt: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson,Nordic Web Radio og Aller Edge   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge   Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Bedre Resultater AS har gjennom coaching bidratt til å gi meg økt fokus og bevisstgjøring i salgsprosessen, noe som har ført til kraftig forbedrede resultater. De rusker opp i inngrodde forestillinger og gir inspirerende ”dytt i baken” til å tenke positivt og løsningsorientert. Jeg anbefaler de gjerne til alle som jobber med salg og som ønsker å oppnå bedre resultater.” Roy Teppen, Salgskonsulent, Hegnar Media AS “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag 9 500 kr
På forespørsel
Hva skjer i et salg? Hva tenker du og hva mottar kunden av det du ønsker å formidle.Jegkan hjelpe deg til å finne nye sider ved deg i salget. [+]
Salg er teknikk og kunnskap om hvordan du bringer budskapet frem til kunden og hvordan kunden mottar budskapet.  Bli klar over hva du selger og ha klare salgsmål! Hvilke resultater ønsker du å oppnå? Du er en selger uansett yrke, uansett hvilken produksjonslinja du er i. Vil du sikre din arbeidsplas MÅ det selges! Alle har et mål som skal oppnås, og det er viktig med målforståelsen for dette målet Salg er ikke bare den som avslutter kontrakten til kunden- det er bare siste leddet. Viktig å kjenne til at alle i en bedrift på sin måte er selgere. Hva med den som tar telefonen første gang? Hva med hjemmesiden Svarer på første brev eller mail?   Jeg lærer deg å se når er det du selger, hva selger du og hvor utrolig morro og inspirerende det er når du er klar over hvor viktig du er i salget. Det finnes ikke et yrke her i landet som ikke lever av salg. prøv en dag med meg og se hvordan resultatene kommer. Det er ikke vanskelig, men utrolig morro å være klar over salget sitt. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 2 dager
På forespørsel
Ønsker du å ha en salgsavdeling som gjennom egen motivasjon og drivkraft får ut det potensial som bedriften har? [+]
   Et 2 dagers salgskurs som går igjennom hele salgsprossesen fra A til Å,  inklusiv selgers egen motivasjon og mulighet til å lykkes.    Skal man skape varige effekter er det ikke bare teknikken som må på plass. Det krever også at man endrer verdier og målsetninger skal de ha noen varig effekt. Altfor ofte har varigheten etter salgskurs bare en begrenset effekt, fordi man ikke har gjort noe med selve motor og drivstoffet i salget. Nemlig selgers verdier og målsetninger. Under dette kurset vil vi ikke bare fortelle deg om hvordan du kan endre dine verdier og motivasjon, vi vil hjelpe deg med å gjøre det der og da!     Kurset er tilpasset både nye og etablerte selgere og bedrifter. Kursene blir tilpasset bedriftens behov, og er ofte like nyttig for andre avdelinger som ikke har direkte salg, men kundekontakt generelt.     Målsetning Å skape varige endringer som også merkes innen salg og bedre resultater.   Thor Ole har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Hva andre kunder sier: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson,Nordic Web Radio og Aller Edge   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldigfornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge   Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivertselgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Bedre Resultater AS har gjennom coaching bidratt til å gi meg økt fokus og bevisstgjøring i salgsprosessen, noe som har ført til kraftig forbedrede resultater. De rusker opp i inngrodde forestillinger og gir inspirerende ”dytt i baken” til å tenke positivt og løsningsorientert. Jeg anbefaler de gjerne til alle som jobber med salg og som ønsker å oppnå bedre resultater.” Roy Teppen, Salgskonsulent, Hegnar Media AS “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole,booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS         [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet
Målet med kurset er å øke omsetningen pr kunde pr gang gjennom økt service og omtanke. [+]
Hovedmålet med mersalg er å øke omsetningen pr kunde pr gang! For å oppnå dette må kunden få en følelse av at mersalgsproduktet styrker hovedproduktet kunden kommer for å kjøpe. Det er derfor vi også kaller det omtankesalg.  Våre fokusområder når vi trener mersalg/omtankesalg er: Produktkunnskap Kundebehandling Kundepsykologi Stoppe kundelekkasje Rekruttere nye kunder Vi ser at fokuset på mersalg er økende i de fleste bransjer. Vi får f.eks. spørsmål på bensinstasjonen om vi er sultne, trenger vindusspylerveske eller bilvask. Dette er enkle tiltak bensinstasjonen kan gjøre for å øke omsetningen. De erfarer med dette at jo flere kunder de spør, desto flere kjøper noe ekstra. Vi opplever stadig tøffere konkurranse i markedet og derfor er mersalg en svært viktig suksessfaktor. Fokus på mersalg/omtankesalg gir resultater! Dette er de fleste enige om, men tilbake til balansen i forholdet kunde-butikk. Folk kan bli støtt om det blir for mye spørsmål og mas fra selgers side. Derfor er det viktig for selger å ha god kunnskap om mennesker, samtidig må kundebehandlere vite hva de snakker om. Det å øke produktkunnskapen til selgerne er her av stor betydning. Når vi trener kundebehandlere i mersalg er produktkunnskapen alltid i fokus. For å gjøre en kunde fornøyd må han ha tillit til selgeren og hans kunnskap. Om dette mangler er det vanskelig å gjøre kunden fornøyd. La meg gi deg et eksempel: En kunde kommer inn i en sportsbutikk for å kjøpe nye ski. Selgeren i butikken går ut ifra at kunden har kunnskap om preparering og skismørning, men det er ikke alltid slik. Det å spørre kunden om han har denne kunnskapen, eller trenger utstyr til dette, vil ofte være lønnsomt. Dette vil i så fall gjøre skiopplevelsen mye bedre for kunden dersom han er nybegynner. Derfor kaller vi det omtankesalg. Målet med mersalg må derfor balanseres mellom butikkens behov for omsetning og kundens opplevelse av å gjøre en god handel. Lykkes forretningen med at begge parter blir fornøyde, er grunnlaget for et langt og godt kundeforhold lagt. En av Salgstingets slagord er «gresset er grønnest der du vanner» og det gjelder for mersalg også. Konkurransen i markedet øker og de som ikke har fokus på mersalg blir liggende bak sine konkurrenter. Salgstinget har solid erfaring innen dette feltet og kan legge opp en fremdriftsplan for din bedrift med garantert virkning. Hva vil det bety for din bedrift å øke salget pr kunde med hundre kroner?  La oss si du har 5000 kunder innom systemet årlig. Hvis du selger for hundre kroner ekstra per kunde blir dette en halv million i ekstra omsetning! Referanser: "Takker for veldig positiv tankevekker for våre kunderådgivere!" - Knut Årsnes, Ettermarkedsansvarlig, Brages Bilforretning AS "Kundene synes uten unntak at det er positivt å bli fulgt opp!" - Ulf Åge Knudsen, Markedsdirektør, Toyota Østfold AS "Våre medarbeidere satt igjen med opplevelsen at "dette var da ikke så farlig!" - Karl Anton Hanssen, Ettermarkedsdirektør, Toyota Østfold AS   [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 2 dager
Kurs innen salg, møtebooking og motivasjon. For alle selgere, enten de er nye eller erfarne. [+]
Et 2 dagers salgskurs som går igjennom hele salgsprossesen fra A til Å,  inklusiv selgers egen motivasjon og mulighet til å lykkes.    Skal man skape varige effekter er det ikke bare teknikken som må på plass. Det krever også at man endrer verdier og målsetninger skal de ha noen varig effekt. Altfor ofte har varigheten etter salgskurs bare en begrenset effekt, fordi man ikke har gjort noe med selve motor og drivstoffet i salget. Nemlig selgers verdier og målsetninger. Under dette kurset vil vi ikke bare fortelle deg om hvordan du kan endre dine verdier og motivasjon, vi vil hjelpe deg med å gjøre det der og da!     Kurset er tilpasset både nye og etablerte selgere og bedrifter. Kursene blir tilpasset bedriftens behov, og er ofte like nyttig for andre avdelinger som ikke har direkte salg, men kundekontakt generelt.     Målsetning Økt salg og motivasjon hos deltagerne.   Kurs holderThor Ole Fongaard har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer med særdeles gode resultater. Han har drevet Bedre Resultater siden år 2000 og har de siste 15 årene holdt markedsledende kurs i møtebooking. Som kurs og foredragsholder har han gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Hva andre kunder sier: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap  [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet
I dette kurset vil deltagerne lære dokumenterte virkningsfulle teknikker som vil gjøre dem til superselgere på telefon. [+]
I dette kurset vil deltagerne lære dokumenterte virkningsfulle teknikker som vil gjøre dem til superselgere på telefon. I tillegg vil de etter gjennomført kurs være proppet med motivasjon for å løfte sine resultater til nye høyder!    I kurset vil jeg ha fokus på følgende tema: Viktigheten av god produktkunnskap Viktigheten av selvdisiplin, egenmotivasjon og selvledelse Hvordan behandle kunden og levere topp service Hva er kundepsykologi og hvordan bruke det i praksis? Hvordan holde på kundene og stoppe lekkasjer? Hvordan rekruttere nye kunder? Hvordan bygge opp salgssamtalen for å skape en god dialog Hvordan styre samtalen og ta kontroll Hvordan håndtere ulike innvendinger fra kunden? Hvordan øke antall signerte avtaler med relevante closingteknikker og samtalestrategier Hvordan nullstille seg og beholde humøret og pågangsmotet etter avslag? Kurset skreddersys ut i fra deres behov/ønsker, bedrift og bransje. Jeg avslutter ofte kursene med innlæring på hvordan deltagerne kan coache seg selv og bruke sine omgivelser for å opprettholde en god utvikling også etter gjennomført kurs. I kurset vil deltakerne få påfyll, inspirasjon, aha-opplevelser og samtidig ha det gøy. Målet er at selgerne skal få lyst til å lære og prestere! Telefonsalg er gøy og skal være gøy! Kursholder Jens-Hartvik Quanvik har en enestående formidlingsevne og er en av landets dyktigste selgertrenere. Jens-Hartvik har i løpet av de siste tjue årene trent tusenvis av selgere og salgsledere og kan vise til svært gode resultater. Kurset er konkret og håndgripelig lagt opp slik at læringen kan iverksettes rett etter kurset, eller som en del av kurset. Bedriften vil se umiddelbare resultater i form av økt omsetning etter endt kurs. Vi ser gang på gang at kundens investering i kurset, betaler seg tilbake og gir i tillegg god avkastning i løpet av kun kort tid. Referanser: "Jens har ved sitt store engasjement og glimrende ferdigheter gitt Acta gode resultater ved de anledningene vi har benyttet han." - Henrik Pierre, Callsenterleder Oslo, Acta ASA "Uansett hvor "utlært" du føler du er, har du mye igjen for en dag med dette!" - Jon Håvard Jenssen, Superselger, Tvende Media "Jeg fikk masse energi og snappet opp noen gullkorn. Eller gullnøkler som det ble kalt. Jeg har jobbet med salg i snart 13 år og jeg kommer til å anbefale Salgstinget til mine venner og forretningsforbindelser." - Frederik Falsen Sundt, Salgssjef/Partner, Lyberg & Partnere "Meget viktig input som bør repeteres i hele organisasjonen årlig." Odd Bjørn Jensen, Selger [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag 9 500 kr
Frotlinjen er den viktigste gruppen i en bedrift. Det er de som tar telefonen, er i resepsjonen eller sender ut info og reklame. Disse gir umiddelbart et intrykk av bedri... [+]
Frontservice - er også et kurs i personlig utviklingDette legger vekt på de mellommenneskelige forhold.Vi vet at den menneskelige ressurs er bedriftens aller viktigste. For servicebedrifter spesielt er det viktig at alle medarbeiderne til en hver tid er motiverte og ansvarsbevisste, for at de sammen skal nå de servicemål som er satt. Alle bedrifter har samme mulighet til teknologi - det som skiller den meget gode fra de mindre gode er det første inntrykket man får – God dag du snakker med Maja..... Temaer som blir gjennomgått ServiceDet blir ofte satt høye servicemål for bedriften. Dette er et omfattende emne som alle medarbeiderne bør være godt kjent med. Her ønsker vi å vinkle det til det personlige ansvaret.  Du som servicemenneske  Hvilke personlige egenskaper er viktige? Klagebehandling og konfliktløsning  Hvordan finne løsninger til det beste for alle?Moral og etikk  Hvilke moralske og etiske regler gjelder? Stress og stressmestering   Hvilke virkninger har stress? Mellommenneskelig kommunikasjon Hva skjer i kommunikasjonsprosessen  og hvilke teknikker vi kan bruke for å bedre kommunikasjonen til kundene og våre kolleger.Hva er kommunikasjon ?Hvordan kommuniserer jeg ?Samtaleteknikk   Lytteteknikk  Holdninger er de bevisste og ubevisste meninger som påvirker de roller vi spiller til daglig.   Hvor kommer de fra ?     Hvordan påvirker dette vårt forhold til: Jobben ? Kollegaer ? Kundene ? Meg selv ?   OpplæringsmålKjenne seg selv bedre for å kunne utføre den daglige jobben profesjonelt. Bedre sitt forhold til kunder og kollegaer ved hjelp av større innsikt i og forståelse av den menneskelige natur. GjennomføringDette er et kursopplegg som egner seg best med en stor grad av egen aktivitet for den enkelte deltager.  Kurset er mentalt krevende, og egen aktiviteten er derfor nødvendig for "å holde på " alle deltagerne til enhver tid.  Det blir lagt opp til en god del gruppearbeid rundt de berørte emnene. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag
På forespørsel
Lær å lykkes med salgsmøtet. Kurset er tilpasset både nye selgere som skal etablere seg, samt etablerte selgere som trenger justeringer og trening på sin evne innen ... [+]
Kurset er tilpasset både nye selgere som skal etablere seg, samt etablerte selgere som trenger justeringer og trening på sin evne innen salg. Salget er tilpasset bedriftens produkt og utfordringer.   Læringsmål: Økt evne til å lykkes innen salg gjennom fokus på teknikk og effektivitet.   Kursinnhold: Nøkkelen til suksess! Forandring eller utvikling? Hva har vi planlagt? Salg er matematikk! Grunnteknikk! Hvem har kontroll? Hvorfor skal vi holde møtet? Agenda for møtet? Presentasjon av egen bedrift, når? Produktfordeler/ kundefordeler Innvendinger Kjøpssignaler Hvordan close på innvendinger? Closing av avtalen Hvis nei? Praktisk trening! Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle hvis dette ønskes.   Kursholder: Thor Ole Fongaard. Thor Ole har holdt kurs i mange år med meget gode tilbakemeldinger. Ikke minst blir evnen til å være konkret og relevant i forhold til selgernes hverdag fremholdt. Dessuten er kursets innhold lagt opp på en enkel og forståelig måte, noe som øker selgers evne til å ta med og gjøre nytte av kunnskapen i hverdagen. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet
Praktisk og inspirerende kurs, som egner seg for etablerte selgere og andre funksjoner i virksomheten som ønsker å utvikle seg fra ordremottak til salg. [+]
Inspirerende teori og praktisk salgstrening: All teori blir grundig forankret i relevante eksempler og morsomme historier, slik at deltagerne får bedre grunnlag til å forstå hvordan han/hun selv kan benytte seg av teorien. Vi har stor fokus på at det skal være gøy og være på kurs, samtidig som man skal sitte igjen med nyttige og enkle "knep" for å forbedre resultatene. I den praktiske treningen, vil det bli muligheter til å øve på å bruke teorien i egen hverdag. Her lærer man også av hverandres løsningsforslag.Våre salgskurs passer for selgere, butikkansatte, bookingmedarbeidere, telefonselgere, kundeservice, rådgivere, håndtverkere, grûndere, salgsledere med flere. Vi har også mange salgskurs for "ordremottakere" som ønsker å bli mer selgende.   Eksempler på temaer: Salgsbarrierer - Hvilke mentale hindere må ryddes av veien for å få fart på salget? Hvordan effektivisere kommunikasjonsformen? Salgsargumentasjon - Slik forsterker du dine argumenter, og presenterer dem på en inspirerende måte! Avslutningsteknikker - Hvordan lukke salget? Møtebooking - Vi lærer deg hvordan dette gjøres. Referansesalg - Hva er det, og hvordan bruke det systematisk? Innvendinger - Hvordan takle kundens innvendinger? Motivasjon - Egenmotivasjon og motivasjon av andre Kartlegging - Forstå kunden bedre, og skap tillit til deg og ditt produkt, ved å kartlegge bedre. Kjøpssignaler - Unngå å miste salg, ved ikke å fange opp kundens signaler om kjøpslyst. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag
Bli med på trening i grupper der dere forhandler i ulike team. Få nye erfaringer og bli med på å skape kreative løsninger! Er du HR-leder, faglig leder, prosjektlede... [+]
Hva om bedriftens ledergruppe sammen deltok i forberedelser til forhandlinger om temaer dere ikke har samarbeidet om tidligere? Se for deg at lederne blir delt i mindre grupper for å finne forhandlingstekniske løsninger og resultater. Hvordan jobber dere sammen når dere møter på forhandlingsutfordringene? Deltagerne får erfare hvordan det er å jobbe sammen med ulike personligheter i grupper under forberedelser til og utførelse av forhandlinger. Avhengig av hvem du som kunde er kan et typisk case ta deg med til forhandlingsmøter med tyske produsenter og leverandører til nabokrangel om fjerning av busker på eiendomsgrensen og til lønnsforhandlinger med dine ansatte.     Når har du bruk for forhandlingskunnskap i ditt daglige virke?   Hvorfor er det viktig å kunne skille mellom de ulike forhandlingsfasene?  Hva er det mest viktige foran en forhandlingsprosess?  Hva slags forhandlingsstil har du?  Praktiske forhandlingsøvelser med tilbakemeldinger Målet er at du får et mer spisset forhold til forhandlinger og at du har blitt kjent med noen nyttige teknikker du kan bruke uavhengig av hva du jobber med.  Vi veksler mellom dialog, teori, eksempler og praktiske teamøvelser. Vi avslutter med å oppsummere.   Du som kunde har stor innflytelse i hva du ønsker mest vektlagt under et slikt kurs, varighet og sted. Du har mulighet for en oppfølging i etterkant for å høre hvordan det har gått og hvordan ulike teknikker eventuelt har blitt brukt i praksis, eventuelt med fokus på forbedringspotensiale. Ledergruppen får med fra kurset: - Hefte  - Mulighet for oppfølging, sparring og rådgivning     [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 8 timer 14 900 kr
For bedrifter som fokuserer på betydningen av å ha medarbeidere på alle nivå med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon. [+]
For bedrifter som fokuserer på betydningen av å ha medarbeidre på alle nivå med klar serviceinnstilling og god kommunikasjon, både eksternt og internt. Vi mener at en god serviceinnstilling til kolleger og kunder påvirker både arbeidsmiljø og resultater. Med god servicinnstilling og god kommunikasjon mener vi at medarbeidere er i stand til å se behov og handle ut fra dette. Det er også viktig at medarbeidere er bevisste på bedriftens verdier og strategier, og at holdninger fører til konkrete handlinger. Vi setter søkelys på medarbeiderens holdninger til service og kommunikasjon, og betydningen dette har i hverdagen. Og vi presenterer egnede verktøy for å håndtere ulike situasjoner osm kan oppstå i forhold til kunder eller kolleger.   Aktuelle tema: Hva er god service internt/eksternt Klart språk Hvilke utfordringer har vi, styrker/svakheter? Hva kan jeg/vi gjøre i forhold til utfordringene? Kommunikasjons teori Verktøy for håndtering av "den vanskelige kunden" Gi og ta tilbakemeldinger -verktøy for å hindre eskalering av konflikter   Undervisningsmetoder: Hele kurset legges opp etter erfaringslæringsprinsippet som sikrer at deltakerne selv kommer med refleksjoner og evalueringer over de ulike tema Kursene våre er ofte prosessorientert dvs. at vi vil undervise i noen generelle tema og inkludere bedriftens behov for å belyse aktuelle tema underveids. (skreddersøm). Kort forelesninger/etterlesninger Individuelt samt gruppearbeid Teorier i forhold til aktuelle tema Realistiske rollespill-cases fra bedriftens hverdag Gjennomføring: Vi kan gjennomføre kurs ute i bedrift eller i våre egne lokaler i Sandvika. Kursene kan gjennomføres både på dagtid og på ettermiddag/kveld. [-]
Les mer