Salg
Du har valgt: Salgskurs
Nullstill
Filter
Ferdig

-

3 timer
Fagprøvesamling for lærlingar i salsfaget som skal ta fagbrev i 2022 [+]
Fagprøvesamling i salsfaget for lærlingar som skal gå opp til fagprøve i 2022. TID         23.mars, kl. 09.00 – 12.00 STAD     Pro Vestland Opplæringskontor, Concordbygget                i Førde   Vi avslutter med lunsj kl. 12.00 [-]
Les mer
263 måneder 23 500 kr
Gjøre deltakerne tryggere i rollen som selger og i forhandlingssituasjoner ved hjelp av kunnskaper om selvledelse, motivasjon, forhandlingsteknikk og påvirkning av andre. [+]
GUSTAV KÄSER TRAINING Orienterer seg etter firmaets og deltagernes mål, Alle kunnskaper tilegnes gjennom bevisst opplevelse og praktiske øvelserDeltagernes personlige engasjement og motivasjon til treningen sikrer overføringen til praksis og gir resultater, som kontrolleres konsekvent hver eneste treningsdag.Entydig og systematisk oppbygget kursmateriale hjelper deltagerne under forberedelsen, ved gjennomføring og ved analysen av sin kommunikasjon med samtalepartneren.TemaerBetydning av grunninnstillingen• Til meg selv, mine kunder, mitt arbeid• Til mitt firma, til mine produkterDrivkrefter for målrettet og suksessorientert handling• Personlige forestillinger og visjoner som energikilde. Egen motivasjon og eget initiativ Tenke og handle i firmaets interesse Mot og gjennomslagskraftSikkerhet i opptreden• Økning av personlig påvirkning/retorikkens grunnlag• Presentasjonsteknikk og kroppsspråkSamtale-kunsten å overbeivse andre• Lovmessigheter og føring av samtaler• Lytte bevisst og oppfatte kundens signalerKundesamtaler• Åpning av en samtale• Prissamtaler, avsluttende samtaler• Telefonsamtaler / reklamasjonssamtalerPersonlig relasjon til kunden• Det personlige nivå i omgang med kunden• Styrking av personlig kontaktevneEffektiv bruk av tid• Arbeids- /tidsanalyse• Selvorganisering, personlig aksjonsplan [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Dette salgskurset lærer deg verktøyene som gir deg ja fra flere kunder. Kurset passer for alle, men er spesielt rettet mot deg som er daglig leder. [+]
Kurs i moderne salg med Helge Bharat Johnsen. Det er ikke bare selgere som må kunne salg. Alle i bedriften må forstå betydningen av salg, og hvordan de selv kan bidra til salg. Derfor passer dette kurset for alle i en bedrift. Dessverre er det slik at mange har en mytisk oppfatning av salg som noe mindreverdig. Klisjeer om den sleipe bruktbilselgeren, den invaderende støvsugerselgeren og den upassende telefonselgeren dukker fort opp i en samtale om salg. Men moderne salg fungerer ikke slik. Er du daglig leder, er det viktig at du forstår moderne salg, slik at du kan utvikle en bedrift med en sterk og stolt salgskultur. Etter å ha tatt dette kurset vil du være godt rustet til nettopp det. Du vil bli kjent med de grunnleggende prinsippene i moderne salg, slik at du er i stand til å etablere og evaluere salgsprosesser i din egen bedrift.   Introduksjon Hva er salg egentlig? Uten salg stopper bedriften opp Bli komfortabel med salg En salgsprosess designet for suksess Hva selger du? Hvem selger du til? Hvorfor selger du akkurat det du gjør? Prospektering Første kontakt med kunden Kvalifisering - avdekke behov Presentasjon av løsningen din Slik håndtere du innvendinger Når du skal close salget Be alltid om nye referanser Trene, repetere og justere Typiske feil du gjør som selger Oppsummering   Forstå hva du faktisk selger Forstå hvem kundene dine er Avdekke kundebehov Utvikle prospekter Hvordan ta første kontakt Hvordan håndtere innvendinger Hvordan trene, repetere og justere   [-]
Les mer
16 timer
Dette er kurset for deg som ønsker å heve din kompetanse innenfor salg og kommunikasjon. [+]
Salg er for de aller fleste bedrifter en helt essensiell del av driften. En vei til drømmejobben går ofte via salgsavdelingen. Dette er kurset for deg som ønsker å øke din kompetanse innenfor salg og kommunikasjon mellom mennesker, enten du er ny i en salgsrolle, ønsker deg en salgsjobb, eller vil forbedre resultatene i den stillingen du allerede har. Vi vil i løpet av 16 timer fordelt over fire ettermiddager trene på de viktigste verktøyene en selger har, og går hele veien gjennom selgerens hverdag fra forberedelser til closing. I andre enden av kurset, har du kompetanse i de verktøyene som skal til for å lykkes som selger. Agenda for kurset: Forberedelser Påvirkning og underbevissthet Mål og resultatforbedring Møtebooking Forhandlingsteknikk Å kapre den store kunden Håndtering av innvendinger og reklamasjoner Closing / avtaleinngåelse Kursavslutning [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 80 timer 17 800 kr
Dette kurset vil gå i virtuelt klasserom, Teams. Her kan du ta kurset i din egen stue, uansett hvor du bor i landet! Er du kreativ og kan tenke deg å arbeide med salg og... [+]
    Sentrale arbeidsområder for en salgsmedarbeider er markedsstrategi, markedsføring og salgsarbeid ulike salgsmetoder (telefonsalg, nettsalg, direktesalg, mersalg, gjenkjøp) kommunikasjon og sosial samhandling bruk av teknologiske hjelpemidler inngående kunnskaper om bedriftens produkter      Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen salgsfaget. Salgsfaget er en komprimert utdanning for voksne. Den bygger på læreplanene for Vg1 Service og samferdsel, Vg2 Salg, service og sikkerhet og Vg3 Salgsfaget (hovedfokus). Opplæringen følger Utdanningsdirektoratets læreplaner, men er spesielt tilpasset voksne. De som selv ønsker det, kan melde seg opp til offentlig tverrfaglig eksamen i Vg3 salgsfaget og deretter til fagprøven. Praksis må godkjennes av den fylkeskommunale Fagopplæringen. Fullført opplæring med bestått resultat fører frem til fagbrev. Yrkestittel er salgsmedarbeider.   Hovedområder i Vg3 Salgsfaget er: Salgsforberedelse: Hovedområdet omfatter det å samle inn, tolke og bruke informasjon knyttet til markedsføringen av produkter og tjenester. Hovedområdet omfatter lønnsomhetsvurderinger, prisfastsettelse og innkjøp. Videre dekker det tilrettelegging av arbeidet i samsvar med gjeldende regelverk for internkontroll, helse, miljø og sikkerhet og bruk av IKT-systemer.  Salg og oppfølging: Hovedområdet omfatter planlegging og gjennomføring av salg og mersalg av bedriftens produkter til ulike kundegrupper. Videre dekker det utøvelse av salgsfunksjonen i samsvar med bedriftens krav til service og lønnsomhet. I hovedområdet inngår penge- og dokumentbehandling, klage- og reklamasjonsbehandling og vurdering av salg og markedsføringsaktiviteter.            [-]
Les mer
Nettkurs 50 timer 12 500 kr
Nettkurs i Salgsfaget er en enkel og rask måte å forberede seg til eksamen på. [+]
Dette nettkurset er delt opp i fem moduler. Den består av: Bedriften Produkt, pris og markedsføring Salg- og service Oppgaveskriving Oppsummering og den avsluttende innsendingsoppgaven Praksis gir dere et godt utgangspunkt Som praksiskandidater har dere allerede mye erfaring. Husk at dere allerede kan mye. Dette kurset er bygget opp på en slik måte at dere får testet deres kunnskaper, og læreboken vil gi ny kunnskap. Noe av det dere leser kan dere kanskje allerede. Ingenting er bedre enn det. Det viser at dere har lært mye på arbeidsplassen. Nettkurset er laget slik at dere kan lære pensum på en måte som gir et aktivt forhold til læreboken og fagfeltet dere arbeider på. Målet er å gi dere de beste forutsetningene for å bestå den teoretiske eksamen. For at dere skal bestå teorieksamen er det viktig at dere viser at dere klarer å kombinere teori og praksis. Nettkurset er sammen satt for at du skal få best mulig læringsutbytte, og bygger på ulike pedagogiske metoder. Kurset er sammensatt av en kombinasjon av: Tekst (i nettkurset og i læreboken) Øvelsesoppgaver Tankedelingsoppgaver Multiple choice oppgaver Innsendingsoppgaver Du vil underveis i kurset få oppfølging fra nettveileder. Kurset har et omfang på ca 50 timer avhengig av dine forkunnskaper og digitale ferdigheter. I tillegg må du påregne tid til egenstudie. Finansiering Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LO`s utdanningsfond. Stipendsatsen for fagbrevutdanning hor LO`s utdanningsfond er for tiden kr 10.500. Har du ikke rettigheter i LO`s utadanningsfod har også Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om finansiering. Pensum tar utgangspunkt i Salgsfaget VG3. Boken kan du kjøpe på: http://yrkeslitteratur.no [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 60 timer 17 800 kr
Har du lang erfaring fra salgsbransjen, men mangler formell kompetanse? Da er fagbrev som salgsmedarbeider det rette for deg! Jobber du med salg i butikk, netthandel elle... [+]
  Opplæringen skal forberede og kvalifisere deltagerne teoretisk for å avlegge nødvendige eksamener innen salgsfaget. Salgsfaget er en komprimert utdanning for voksne. Den bygger på læreplanene for Vg1 Service og samferdsel, Vg2 Salg, service og sikkerhet og Vg3 Salgsfaget (hovedfokus). Opplæringen følger Utdanningsdirektoratets læreplaner, men er spesielt tilpasset voksne. De som selv ønsker det, kan melde seg opp til offentlig tverrfaglig eksamen i Vg3 salgsfaget og deretter til fagprøven. Praksis må godkjennes av den fylkeskommunale Fagopplæringen. Fullført opplæring med bestått resultat fører frem til fagbrev. Yrkestittel er salgsmedarbeider.   Hovedområder i Vg3 Salgsfaget er: Salgsforberedelse: Hovedområdet omfatter det å samle inn, tolke og bruke informasjon knyttet til markedsføringen av produkter og tjenester. Hovedområdet omfatter lønnsomhetsvurderinger, prisfastsettelse og innkjøp. Videre dekker det tilrettelegging av arbeidet i samsvar med gjeldende regelverk for internkontroll, helse, miljø og sikkerhet og bruk av IKT-systemer.  Salg og oppfølging: Hovedområdet omfatter planlegging og gjennomføring av salg og mersalg av bedriftens produkter til ulike kundegrupper. Videre dekker det utøvelse av salgsfunksjonen i samsvar med bedriftens krav til service og lønnsomhet. I hovedområdet inngår penge- og dokumentbehandling, klage- og reklamasjonsbehandling og vurdering av salg og markedsføringsaktiviteter.  Finansiering Studiet er godkjent av Lånekassen, og man kan derfor søke om lån og stipend. Dersom du er medlem i en fagforening vil du i mange tilfeller kunne søke om stipend til utdanning. En del fagforeninger gir stipend gjennom LOs Utdanningsfond. Stipendsatsen for teori til fagbrev kurs for praksiskandidater hos LOs utdanningsfond er for tiden kr. 10 500,-. Har du ikke rettigheter i LOs utdanningsfond har blant annet Fagforbundet og Handel og kontor egne stipendordninger. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon om dine muligheter. MEDLEM I LO? KONTAKT OSS FOR TILBUD.       [-]
Les mer
Bedriftsintern
Ønsker du å omsette salgsmål til resultater? Vil du lære hvordan du gir kunden 1. klasses service? Har du kompetanse du trenger som selger? "Si det så det selger" g... [+]
Si det så det selger! - salg og kundebehandling   Si det så det selger» er for deg som jobber med salg, forhandling og konflikthåndtering – du vil oppleve at du kommuniserer med gjennomslagskraft og blir enda bedre til å skape gode relasjoner.  Kommunikasjon og kontaktskapende evner.  Du lærer deg hvordan du:  skaper et godt førsteinntrykk skaper tillit kommer på bølgelengde med kunden er interessert i stedet for interessant bedre forstår kundens situasjon og modell av verden skaper gode relasjoner kommuniserer med gjennomslagskraft  Den motiverte selger  salgsprosessen selgerrollen hva skaper motivasjon? hvilken kompetanse må en selger ha for å lykkes? avslutte salg oppfølging  Positivt salg  selvledelse – hvordan motivere seg selv gode mål – å sette (salgs)mål med mening fra visjon til virkelighet – hvordan omsette salgsmål til resultater effektiv salgsplanlegging – bruk av tid som ressurs  Si det så det selger arrangeres som en workshop med interaktiv deltakelse og skreddersys til den enkelte bedrift. som bedriftsinternt kurs.   [-]
Les mer
2 dager 12 000 kr
Den viktigste enkeltfaktoren i formelen for suksess, er vite hvordan man forholder seg til andre mennesker" ! Dette er et salgskurs med faktoren adferd [+]
DISC i salg og kundebehandling handler om å utvikle selgernes/kundebehandlernes relasjonelle ferdigheter ved : å forstå sterke sider og begrensninger i egen salgsstil å identifisere kundens atferdsstil og tilpasse egen salgsstil å utvikle og bruke salgsstrategier som vil sette selger i stand til å tilpasse sin selgeratferd slik at man som selger øker sin effektivitet betydelig, selger mer til flere og opparbeider lojale kunder som kommer tilbake og fortsetter å kjøpe fra deg   Dagens virkelighet i salg er at kundene har stadig flere tilbydere å velge blant, ofte koster konkurrerende produkter varer / tjenester det samme, selgere opplever at kundenes kunnskaps- og bevissthetsnivå er øket og lojaliteten til valgte leverandører er lav. Det er ikke fordi kundene er misfornøyd med selve produktet at de velger å kjøpe dette andre steder, men.:  ofte opplever de å kommunisere dårlig med selger — personkjemien stemmer ikke  de opplever å få dårlig oppfølging og service  selger og vedkommende firma holder ikke hva man lover   Statistikk viser følgende: I 10% av tilfellene er det lite som skiller Selgerstil og Kjøperstil I 30% av tilfellene må selger i middels/stor grad tilpasse egen Selgerstil til Kjøperstil I 60% av tilfellene må selger i stor/svært stor grad tilpasse egen Selgerstil til Kjøperstil. Gjennom prosessen DISC i salg og kundebehandling skal vi få selgerne til å selge like bra til ALLE, uansett om de er lik oss i stilen eller forskjellig fra oss. [-]
Les mer
5 timer 4 500 kr
Hvordan utvikle de viktigste kundeforholdene? [+]
Å miste viktige kunder er både kostbart og irriterende, og det koster å finne nye. Kundeutvikling er derfor en helt vesentlig kunnskap for alle seriøse leverandører. Vi i Fjeldstad & Partners arrangerer nå et helt nytt seminar i kundeutvikling, hvor du får en innføring i beste praksis for alle som har ansvar for å vedlikeholde og utvikle kundeforhold. Noe av det du lærer: Noen utvikler kunder fra et kontraktsomfang til det dobbelte, der andre sliter med å vedlikeholde det opprinnelige omfanget. Hva er nøkkelen? Hvordan bygge relasjoner strukturert, og sikre at konkurrentene ikke stjeler våre viktigste kunder? Relationship reset: Hvordan «resette» relasjoner som enten har stagnert eller ikke fungerer optimalt Lær å avdekke hvorfor kunden avsluttet avtalen med sin tidligere leverandør  De tre nøklene til behovsforståelse Seminaret passer for alle som har med kundeoppfølging å gjøre, og som er ansvarlig for å bygge og vedlikeholde en portefølje.Vi tar for seg litt andre teknikker enn et «klassisk» Account Manager/Key Account Manager seminar. Om dagen: Seminaret holdes med mye energi, en rekke eksempler fra det daglige, og er designet for deg som vil forstå hva som fungerer i praksis. Stoffet er basert på salgserfaring og kundeutvikling i Norge og internasjonalt i over 30 år.  [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Lær hvordan du bygger opp og gjennomfører en perfekt pitch. Kurs med Torunn Meyer. [+]
Hvis du synes det er vanskelig å vite hvordan du kan utvikle og fremføre en overbevisende pitch, så er dette kurset for deg. I dette kurset lærer du både hvordan du bygger opp, forbereder og fremfører en overbevisende pitch, sånn at du kan få gjennomslag for det du brenner for! Lær deg å pitche både deg selv, ideen, prosjektet, tjenestene eller forskningen din på en engasjerende og overbevisende måte!    Introduksjon til kurset Hva er en pitch? Hvordan reagerer hjernen vår på pitching? Oppbygging av en pitch Bruk av historier, eksempler eller caser Hvordan spisse en pitch? Få frem det unike og skap aha-øyeblikk Pitching på ulike måter 10 og 60 sekunders pitch 3-20 minutters pitch Q&A-runden i etterkant Viktigheten av høystatus «Du» er din pitch Forberedelse PowerPoint Oppsummering Hva er en pitch og hvordan påvirker den mottaker. Hvordan bygge opp og gjennomføre en overbevisende pitch. Hva du kan pitche og forskjellene på de ulike variantene. Hvordan, hvorfor og når du kan ta i bruk ulike varianter. Hva som må til for å gjennomføre en overbevisende Q&A i etterkant. Å bli bevisst din rolle i pitchen og hvordan du kan gjøre den best mulig.   [-]
Les mer
2 dager 15 885 kr
MHI Global Conceptual Selling® forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller en-ti... [+]
Hvordan Optimalisere hver eneste kundekommunikasjon Kursleder Sigurd Solbu vil lede deg gjennom dette kurset. Sigurd har jobbet i B2B salg i over 35 år. De siste 24 årene som konsulent. Han har gjennomført trening for store og små selskaper over hele verden og sitter på veldig mye kompetanse og erfaring som han gjerne deler med deg. Litt om kurset Hver interaksjon med en kunde er for viktig til å bli overlatt til tilfeldighetene. Conseptual Selling® kundefokuserte Interaksjonsprosess hjelper selgerne til å bli bedre på å forberede seg for møtet med kundene. Resultatet er målrettede møter og vinn-vinn resultat. For å opprettholde et sterkt konkurransedyktig salgsteam, må all kommunikasjon med kundene bli gjennomført for og enten flytte en salgsmulighet fremover eller forbedre relasjonen med kunden. Dette programmet forbedrer hvordan selgere utfører sine salgsmøter med kundene, enten det dreier seg om et planlagt møte med mange deltakere eller et møte en-til-en. Hver gang en selger møter en kunde er det to prosesser som skjer samtidig. Mens selger som oftest har blitt opplært til å fokusere på salgsprosessen, så er det samtidig en prosess fra kundens perspektiv en kjøpsprosess som må bli gjenkjent og forstått. Å Løse samkjøringen mellom disse to prosessene er noe av innholdet i Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon . Den eneste måten å forstå hva som vil hjelpe deg å vinne, er å stille de riktige spørsmålene og lytte. Dette programmet gir selgeren en enkel, repeterbar struktur som vurderes som viktig for alle som samhandler med kunder. Hva inneholder programmet? Conceptual Selling® kundefokusert kommunikasjon støtter organisasjoner i arbeidet med å: Utføre i henhold til en plan om å være en mer kundeorientert organisasjon Differensiere ditt salgsteam i forhold til konkurrentene Profesjonalisere salgsstyrken Koble inn tverrfaglige avdelinger i din kundeoppfølgingsstrategi Eliminere ikke-produktive kundemøter Sikre at salgsmuligheter utvikler seg mot å lande ordren i hver interaksjon Styrke kunderelasjoner Hvem burde delta? Dette programmet passer bra for et medlem av teamet som jevnlig kommuniserer med kunder og prospekter. Dette kan omfatte selgere, kundeansvarlige, forretningsutvikling, salgsstøtte, ingeniører, toppledelse og kundeservice. Hvilken nytte kan du og din organisasjon få ut av dette? Hvordan din organisasjon vil ha nytte av å sette feltsalg i stand til å: Planlegge for hvert kundemøte for å sikre produktiv bruk av selger og kundens tid Avslutt hvert møte med klare tiltak for begge sider for å sikre at salgsmuligheten fortsetter å bevege seg fremover Stille spørsmål som vil avdekke viktig informasjon Utvikle disiplin i kundemøter slik at man blir mer kundefokusert og resultatorientert Identifisere og justere salgsprosessen i forhold til der kundene er i sin kjøpsprosess Sette salgsledelsen og seniorledelse i stand til å: Identifisere hvor du best kan fordele ressurser, herunder din tid, for kundemøter Sørge for at salgsprosessen går fremover i hvert kundemøte Profesjonalisere salgsteamet ved å sette dem i stand til å gjennomføre konsekvent beste praksis atferd [-]
Les mer
7 timer 5 500 kr
Seminaret tar for seg 9 prinsipper for effektiv closing av avtaler. Innholdet er basert på beste praksis fra B2B-salg over 20 år i over 30 land! [+]
«Tilbudet ditt er bra, men tidspunktet passer ikke», eller «forslaget ditt er fint, men kan du gi oss noen flere alternativer?». Eller det sedvanlige «du ligger for høyt i pris». Har du hørt dette før? Dette er innvendinger alle som jobber med salg møter, men hvordan snu det?  Eller enda bedre, hvordan sørge for at innvendingene ikke dukker opp i det hele tatt? Nøkkelen er å ta bedre kontroll over salgsprosessen. Bli med på closingseminar og lær hvordan!  Over 400 personer som jobber med salg har deltatt på seminaret siden 2015. Programmet er skreddersydd B2B produkt- og tjenestesalg, og er basert på erfaring med B2B salg i over 20 år i over 30 land.  På seminaret gjennomgår vi ni konkrete prinsipper for effektiv closing. Som hvordan starten av salgsprosessen, og ikke slutten - er avgjørende. Hvordan vi unngår eller håndterer innvendinger, unngår utsettelser, og hvordan vi minimerer sannsynligheten for at kunden krangler på pris. Vi lærer å stille spørsmål som konkurrentene ikke stiller, som gjør at det er vi som forstår kundens behov best. Vi diskuterer med utgangspunkt i det daglige, ikke høytflyvende teorier. Ingen ubehagelige rollespill, men mye dialog, og målet er at du skal sitte igjen med konkrete råd, teknikker og verktøy som du kan bruke umiddelbart.  Seminaret dekker blant annet: Hvordan håndtere innvendinger Smarte spørsmål for å forstå kundens reelle behov Pris- og forhandlingstaktikk Hvordan du unngår at avtaler trekker ut i tid Hvordan skape forpliktelse fra kundens side Se denne filmen for noen av problemstillingene vi tar opp i seminaret: http://sho.co/17PUZ De ni prinsippene for effektiv closing er beskrevet i Amund Fjeldstads siste bok – «Vinn salget». Les et utdrag fra boken her: http://www.fjeldstadandpartners.no/nyheter/slaven-kongen/  Om kursholder Amund Fjeldstad: Amund Fjeldstad har over 25 års erfaring fra internasjonalt salg og har deltatt i over 4 000 salgsmøter. Han har ledet ansatte i over 30 land og er i dag rådgiver for norske og internasjonale virksomheter. Amund har som mål å gjøre det kompliserte enkelt og forklare ting på en slik måte at andre kan ta i bruk teknikkene umiddelbart. Fjeldstad har utgitt fire bøker; Solgt (2005), Opptur (2009), Sunt bondevett på jobben (2012) og Vinn salget – Om salgsprosess og closing (2017).      Les hva kundene sier om Fjeldstad & Partners her: https://www.fjeldstadandpartners.no/omoss/referanser/  [-]
Les mer
12 uker
På forespørsel
Med studiet fra Bilakademiet vil du være godt rustet til å få ansettelse som bilselger. [+]
FAGPLAN    Kundebehandling og personlig salgVi går igjennom hele salgsprosessen fra start til mål. Det er viktig å vite hvordan man tar i mot en kunde - hvordan man avklarer kundenes behov - spørsmålsteknikker og viktigst av alt, hvordan man praktiserer de forskjellige avslutningsteknikker.   Undervisningen er lagt opp slik at vi først i klasserommet går igjennom hvert enkelt ledd og at elevene deretter går i grupper og diskuterer det som er gjennomgått. På denne måten får alle gitt sitt syn på det aktuelle temaet.   ØkonomiBiløkonomi er et viktig fag. Kunden har bedre økonomisk kunnskap i dag enn tidligere. Dette stiller krav til oss som "den nye generasjon" bilselgere. Undervisningen er lagt opp slik at vi tar alt fra begynnelsen og går sakte frem. Dette fordi vi er vel vitende om at økonomi ikke er alle elevers sterke side.   DokumentlæreDokumenter som skal fylles ut i forbindelse med salg av bil. I faget inngår også opplæring i bruk av bruktbilboka.   RettslæreAdvokat med lang erfaring gir deg en grundig innføring i hva du skal tenke på når du selger bil.   EtikkSpør du en toppselger om hva han mener er de tre viktigste egenskaper hos en toppselger, vil han oftest påpeke ærlighet som en av de tre egenskapene. Ærlighet skaper tillit og tillit er en bilselger helt avhengig av å ha hos kunden.   OrganisasjonslæreVi ser på hvordan et A/S er bygd opp og lager budsjetter for et bilfirma.   DataTidligere var dette et fag som ble vektlagt hos oss. I dag er situasjonen den at de fleste elever har gode datakunnskaper og vi konsentrer oss kun om de som ikke har det. Andre fag er salgsledelse - salg til storbruker - oppsøkende salg - markedsføring osv. [-]
Les mer