Kurs: Mersalg - Bedriftsinternt kurs


BedriftsinternDeltidKursNorsk
Start Sted Språk
Ta kontakt Hele landet Norsk



Hovedmålet med mersalg er å øke omsetningen pr kunde pr gang! For å oppnå dette må kunden få en følelse av at mersalgsproduktet styrker hovedproduktet kunden kommer for å kjøpe. Det er derfor vi også kaller det omtankesalg. 

Våre fokusområder når vi trener mersalg/omtankesalg er:

  • Produktkunnskap
  • Kundebehandling
  • Kundepsykologi
  • Stoppe kundelekkasje
  • Rekruttere nye kunder

Vi ser at fokuset på mersalg er økende i de fleste bransjer. Vi får f.eks. spørsmål på bensinstasjonen om vi er sultne, trenger vindusspylerveske eller bilvask. Dette er enkle tiltak bensinstasjonen kan gjøre for å øke omsetningen. De erfarer med dette at jo flere kunder de spør, desto flere kjøper noe ekstra. Vi opplever stadig tøffere konkurranse i markedet og derfor er mersalg en svært viktig suksessfaktor. Fokus på mersalg/omtankesalg gir resultater! Dette er de fleste enige om, men tilbake til balansen i forholdet kunde-butikk. Folk kan bli støtt om det blir for mye spørsmål og mas fra selgers side. Derfor er det viktig for selger å ha god kunnskap om mennesker, samtidig må kundebehandlere vite hva de snakker om. Det å øke produktkunnskapen til selgerne er her av stor betydning. Når vi trener kundebehandlere i mersalg er produktkunnskapen alltid i fokus. For å gjøre en kunde fornøyd må han ha tillit til selgeren og hans kunnskap. Om dette mangler er det vanskelig å gjøre kunden fornøyd.

La meg gi deg et eksempel: En kunde kommer inn i en sportsbutikk for å kjøpe nye ski. Selgeren i butikken går ut ifra at kunden har kunnskap om preparering og skismørning, men det er ikke alltid slik. Det å spørre kunden om han har denne kunnskapen, eller trenger utstyr til dette, vil ofte være lønnsomt. Dette vil i så fall gjøre skiopplevelsen mye bedre for kunden dersom han er nybegynner. Derfor kaller vi det omtankesalg. Målet med mersalg må derfor balanseres mellom butikkens behov for omsetning og kundens opplevelse av å gjøre en god handel. Lykkes forretningen med at begge parter blir fornøyde, er grunnlaget for et langt og godt kundeforhold lagt.

En av Salgstingets slagord er «gresset er grønnest der du vanner» og det gjelder for mersalg også. Konkurransen i markedet øker og de som ikke har fokus på mersalg blir liggende bak sine konkurrenter. Salgstinget har solid erfaring innen dette feltet og kan legge opp en fremdriftsplan for din bedrift med garantert virkning.

Hva vil det bety for din bedrift å øke salget pr kunde med hundre kroner? 

La oss si du har 5000 kunder innom systemet årlig. Hvis du selger for hundre kroner ekstra per kunde blir dette en halv million i ekstra omsetning!

Referanser:

"Takker for veldig positiv tankevekker for våre kunderådgivere!" - Knut Årsnes, Ettermarkedsansvarlig, Brages Bilforretning AS

"Kundene synes uten unntak at det er positivt å bli fulgt opp!" - Ulf Åge Knudsen, Markedsdirektør, Toyota Østfold AS

"Våre medarbeidere satt igjen med opplevelsen at "dette var da ikke så farlig!" - Karl Anton Hanssen, Ettermarkedsdirektør, Toyota Østfold AS

 



Stedsbeskrivelse


Kurset holdes bedriftsinternt i kundens lokaler eller annet bestemmelsessted. 



Varighet


Et slikt kurs kan strekke seg fra 1 dag til flere uker. Et dagskurs vil fungere som en boost som gir inspirasjon og motivasjon til å starte innarbeidelse av nye vaner. Det vil være bevisstgjørende og vi ser ofte at en dag kan være nok til å igangsette en positiv trend. Imidlertid er det som regel slik at endring tar tid og repetisjon samt mer kunnskap og bevisstgjøring må til. Ønsker du å løfte resultatene både på kort og lang sikt, anbefaler vi et mer dyptgående kurs som strekker seg litt utover i tid.

Vi tilbyr skreddersydde løsninger ut i fra kundens behov. Derfor er det vanskelig å oppgi pris uten å vite mer om oppdraget. Vi i Salgstinget har alltid som mål å skape prestasjon- og resultatforbedringer! Vi gir oss ikke før målet er nådd. Vi kan det vi driver med, derfor har vi ingen problemer med å tilby 100 % fornøydgaranti! 



Målgruppe


Dette er et kurs som passer for alle bransjer innen salg og service. Både små og store bedrifter.

En typisk problemstilling: Du har dyktige ansatte, men de mangler kunnskap og erfaring innen salg og service. De er usikre på hvordan de bygger opp en god samtale med kunden. De er usikre på hvordan de skal selge med omtanke uten å være for pågående. 





Be om gratis info
Mersalg - Bedriftsinternt kurs hos Salgstinget
Felt som er merket med * må fylles ut
Ønsket valuta *
Dato og sted *
Kursdeltakere
Hvor mange? (Gavekort)
Kampanjekoden er korrekt og rabatt er lagt til.
Fant ingen kampanje. Skrev du kampanjekoden riktig?
Kampanjekode er korrekt, men kampanjen gir ikke bedre pris enn nåværende kampanje.
Deltaker {{$index+1}}
Filen ble lastet opp
Filen ble fjernet
Laster opp... {{item.upload_progress}}%
{{ file.file.name }} Fjern
{{total_price | fprice}} kr {{currency}}
{{total_price-total_with_discount | fprice}} kr {{currency}}
{{total_with_discount | fprice}} kr {{currency}}
{{total_vat | fprice}} kr {{currency}}
X

MVA per produkt:

{{arr[1]}}
Betalingsmåte *
Number: 1+2 *
Vennligst rett opp følgende og forsøk igjen
{{errors_msg}}
Sender...
Vent til opplasting av fil er ferdig

Dette skjemaet er 100% sikkert.
Salgstinget vil snart kontakte deg



 

Åpen deltakerdiskusjon om kurset eller emnet

Del gjerne din erfaring eller tanker om dette kurset eller temaet med andre!



Anbefalinger fra andre brukere