Salg
Salgskurs
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

18 treff ( i Oslo ) i Salgskurs

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Oslo 7 timer 5 500 kr
31 May
19 Oct
Seminaret tar for seg 9 prinsipper for effektiv closing av avtaler. Innholdet er basert på beste praksis fra B2B-salg over 20 år i over 30 land! [+]
«Tilbudet er bra, men tidspunktet er galt». «Jeg liker prosjektet, men må høre med ledergruppen før vi signerer». «Forslaget treffer, men fint om du kan gi oss noen flere alternativer». Hørt det før? Dette er utfordringer vi som selger produkter eller tjenester møter ofte, og kan bety at salget ikke blir noe av allikevel. – Er det mulig å snu det? Eller kanskje unngå situasjonen før den oppstår? Vi må ta kontroll over salgsprosessen. Bli med på closingseminar og lær hvordan!  Over 350 salgsledere og selgere har til nå deltatt på seminaret. Innholdet er skreddersydd B2B produkt- og tjenestesalg, og er basert på erfaring med salg over 20 år i over 30 land.  Vi gjennomgår ni prinsipper for effektiv closing. Vi trener på bruken av prinsippene i virkelighetsnære scenarier (ikke rollespill) - uten høytflyvende teorier. Målet er at du skal sitte igjen med konkrete råd, teknikker og verktøy som du kan bruke umiddelbart.  Seminaret dekker blant annet: Hva gjør vi i det første møtet med kunden? Smarte spørsmål for å forstå kundes reelle behov Konkrete salgsteknikker Hvordan skape forpliktelse fra kundens side Hvordan avdekke beslutningsmyndighet Pris- og forhandlingstaktikk Hvordan du unngår at avtaler trekker ut i tid Hvordan håndtere innvendinger Se denne filmen for noen av problemstillingene vi tar opp i seminaret: http://sho.co/17PUZ   Om kursholder Amund Fjeldstad: Amund Fjeldstad har over 25 års erfaring fra internasjonalt salg og har deltatt i over 4 000 salgsmøter. Han har ledet ansatte i over 30 land og er i dag rådgiver for norske og internasjonale virksomheter. Amund har som mål å gjøre det kompliserte enkelt og forklare ting på en slik måte at andre kan ta i bruk teknikkene umiddelbart. Fjeldstad har utgitt fire bøker; Solgt (2005), Opptur (2009), Sunt bondevett på jobben (2012) og Vinn salget – Om salgsprosess og closing (2017).  [-]
Les mer
Oslo Og 2 andre steder 1 dag 2 490 kr
07 Jun
21 Sep
30 Oct
Salgstrening - Hvordan LYKKES med SALG i den digitale hverdagen! Ønsker du å øke salget ditt? [+]
Bli med på salgstreningen som gir deg metodene du trenger for å lykkes med salg i den digitale hverdagen. Som selger må du nå tilpasse din atferd til den nye digitale kundereisen. Salgstreningen gir deg verktøy som øker ditt gjennomslag i den digitale kjøpsprosessen.Kunder kjøper annerledes i dag og i fremtiden enn hva de gjorde bare få år tilbake. Den teknologiske utviklingen gjør at mange kjøpere innhenter en mengde informasjon på forhånd, gjør mange avgjørelser på egen hånd og fokuserer mye på pris i møte med selgere.    Innhold i kurset: De fire ulike salgssituasjoner. Struktur for:  Endringssalg Idesalg Løsningssalg Konkurransesalg Utarbeidelse av felles innhold Utvikling av den enkeltes salgsprosess Oppsummering og dokumentasjon Mål for kurset Du som deltaker skal få et overblikk over kundens situasjon i tillegg til verktøy som gjør at du kan øke ditt gjennomslag.  [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 500 kr
08 Jun
Verdibasert salg engasjerer kunden og utvikler en salgs-situasjon hvor kunden er mindre interessert i pris og mer interessert i verdien produktet gir. [+]
Kursinstruktør    KursinstruktørPetter Bakken har bred og solid kompetanse innen ledelse og salg. Han har ledererfaring fra Forsvaret og erfaring fra utallige service-, salgs- og lederstillinger i Hewlett-Packard. I sine mange år hos HP har Petter utviklet og holdt intern opplæring av selgere og ledere, både i Norge og internasjonalt. Som kursleder har Petter gjort stor suksess, og han har sertifisert og videreutdannet seg innen mange ulike felt, blant annet endringsledelse (fra Prosci) og High Performance Leadership (fra BI). Han er også sertifisert coach, utdannet ved Erickson Coaching. Han har gjennomført veiledning av en rekke team og grupper, ofte med team bestående av medlemmer fra ulike land og kulturer. Petter har også lang erfaring med å lede og veilede store og komplekse organisasjoner i endring, og har drevet omstillingsprosesser både i Akershus Universitetssykehus, Forsvaret og Jernbaneverket. Fra 2010 har han jobbet med kurs på alle nivåer for en rekke kunder i Norge. Petter er kjent for et høyt energinivå og høy involvering av deltakerne på sine kurs.   Kursinnhold Hvilke eksterne drivkrefter påvirker kunden? Hva er de eksterne og interne faktorer som gjør at kunden ønsker eller må å investere i noe? Hvilke strategier har kunden satt opp for å møte disse drivkreftene? Hvordan måler kunden dagens situasjon og den ønskede situasjon? Hvordan vet de at de har oppnådd det de ønsker? Jeg har løsninger, ikke produkter! Lytte- og spørsmålsteknikker Hvordan håndtere konkurrentene? Salgsplanlegging og kundeutvikling Kommunikasjonsverktøy for å oppnå bevisst styring av alle faser i et salg Closingteknikker Hva er en god referanse? Og hvordan bruker jeg den? Krav til forkunnskaperKurset er laget for erfarne selgere, men har vist seg å ha stor verdi også for relativt nye selgere.Varighet2 dager, kl. 09:00-16:00Bedriftsinternt kursDette kurset egner seg også godt som bedriftsinternt kurs. Vi har lang erfaring i å skreddersy kurs for ulike bedrifter og bransjer. Kurset legges opp slik at dere får akkurat det dere er på jakt etter. Ta kontakt for mer informasjon og tilbud.   [-]
Les mer
Hele landet
Vi lærer deg her hvordan man går fra å være en passiv ordremottaker til å bli en aktiv rådgivende selger i butikken [+]
I samarbeid med flere oppdragsgivere er det blitt gjennomført spørreundersøkelser som peker i retning av at kunder ønsker mer proaktive selgere enn hva selgerne selv tror.Vårt mål er både å øke salget i din butikk, og skape bedre serviceopplevelser.Hva kan du forvente deg? Motiverende kick-off for dine ansatte! Motivasjonsprogram for ledere/mellomledere Rådgivning og implementering i butikk Salgsledelse for nøkkelpersonell [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag
På forespørsel
Bli bedre på å få mer ut av kundene, gjennom bedre service, bedre kontroll i samtalene og avslutting av salget. Samt lykkes langt bedre med mersalget. [+]
Kurs i butikksalg Effektivt kurs for butikksalg. Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Butikksalg skiller seg ofte ut fra annet salg på mange måter, det er ofte mange arbeidsoppgaver utenom salget, det er vanskeligere å holde fokus på å selge til hver kunde, det kan være mange kunder samtidig og mange andre ting. Men selve salgteknikkene er ganske så like. Vil du ha økt omsetning, mer salg pr. kunde og transaksjon? Ta kontakt nå.  Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Motivasjon blir gått grundig igjennom, både hvorfor du går på jobb hver dag, men også på hvordan sette seg mål, hva bruker vi tiden på og ikke minst, hva stopper deg i å lykkes! I salgs delen er det fokus på hvordan møte kunden, kommunikasjon, vareplassering, produktfordeler, kundefordeler, salgteknikker på hvordan møte innvendinger, hvordan avslutte/ close salget, mersalg m.m. som blir gått igjennom.  Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater.                                 Mange kunder velger også å videreføre treningen med individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre motivasjon og salgsresultat. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarne. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Vil du ha økt omsetning, mer salg pr. kunde og transaksjon? Ta kontakt nå. Hva andre har sagt: Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS “Jeg syns dere var motiverende, engasjert og faglig dyktig, og hadde en fin evne å sette ting i perspektiv som gjorde det veldig lett fordøyelig.” Ida Pedersen, revisormedarbeider, Ernst & Young “HS Media AS har brukt Bedre Resultater AS som salgscoach og sparringspartner i flere år- og det samarbeidet skal vi fortsette med. Vi er veldig godt fornøyde og ser lønnsomme resultater etter å ha jobbet tett med de. Selgerne våre liker å bli trenet av Thor Ole. Selv har jeg brukt han som coach og er svært fornøyd.” Wenche Huser Sund, Adm dir, HS Media AS [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 2 dager
Kurs innen salg, møtebooking og motivasjon. For alle selgere, enten de er nye eller erfarne. [+]
Et 2 dagers salgskurs som går igjennom hele salgsprossesen fra A til Å,  inklusiv selgers egen motivasjon og mulighet til å lykkes.    Skal man skape varige effekter er det ikke bare teknikken som må på plass. Det krever også at man endrer verdier og målsetninger skal de ha noen varig effekt. Altfor ofte har varigheten etter salgskurs bare en begrenset effekt, fordi man ikke har gjort noe med selve motor og drivstoffet i salget. Nemlig selgers verdier og målsetninger. Under dette kurset vil vi ikke bare fortelle deg om hvordan du kan endre dine verdier og motivasjon, vi vil hjelpe deg med å gjøre det der og da!     Kurset er tilpasset både nye og etablerte selgere og bedrifter. Kursene blir tilpasset bedriftens behov, og er ofte like nyttig for andre avdelinger som ikke har direkte salg, men kundekontakt generelt.     Målsetning Økt salg og motivasjon hos deltagerne.   Kurs holderThor Ole Fongaard har bygget opp mange salgsavdelinger og har lang erfaring som selger, salgssjef og daglig leder innen flere bransjer med særdeles gode resultater. Han har drevet Bedre Resultater siden år 2000 og har de siste 15 årene holdt markedsledende kurs i møtebooking. Som kurs og foredragsholder har han gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Hva andre kunder sier: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap  [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag 9 500 kr
På forespørsel
Hva skjer i et salg? Hva tenker du og hva mottar kunden av det du ønsker å formidle.Jegkan hjelpe deg til å finne nye sider ved deg i salget. [+]
Salg er teknikk og kunnskap om hvordan du bringer budskapet frem til kunden og hvordan kunden mottar budskapet.  Bli klar over hva du selger og ha klare salgsmål! Hvilke resultater ønsker du å oppnå? Du er en selger uansett yrke, uansett hvilken produksjonslinja du er i. Vil du sikre din arbeidsplas MÅ det selges! Alle har et mål som skal oppnås, og det er viktig med målforståelsen for dette målet Salg er ikke bare den som avslutter kontrakten til kunden- det er bare siste leddet. Viktig å kjenne til at alle i en bedrift på sin måte er selgere. Hva med den som tar telefonen første gang? Hva med hjemmesiden Svarer på første brev eller mail?   Jeg lærer deg å se når er det du selger, hva selger du og hvor utrolig morro og inspirerende det er når du er klar over hvor viktig du er i salget. Det finnes ikke et yrke her i landet som ikke lever av salg. prøv en dag med meg og se hvordan resultatene kommer. Det er ikke vanskelig, men utrolig morro å være klar over salget sitt. [-]
Les mer
Hele landet 100 timer 2 000 kr
Nettbasert kurs skal testes [+]
Dette er et kurs hvor jeg skal teste påmeldingsløsningen [-]
Les mer
Bedriftsintern Oslo Og 5 andre steder 1 dag
På forespørsel
På forespørsel
På forespørsel
Kunne du tenke deg å lykkes med møtebooking? At du bruker minimalt med tid på å skaffe deg møter med nye kunder, på en enkel og lettfattelig måte? Vil du beherske ... [+]
Trenger din bedrift å bli bedre på enkelt og raskt booke møter? Oppskriften er enkel og logisk. Det handler om å være ærlig, kortfattet og bevisst i samtalen. Noe de fleste av oss greier, når vi bare har lært teknikken. Lyst til å lære dette nå?  Ta kontakt for bestilling. Dette kurset er lagt opp til å være et praktisk kurs i møtebooking, der du også vil booke reelle møter underveis. Kurset er tilpasset nye selger som skal etablere seg, samt etablerte selgere som trenger justering og oppdatering. Etter kurset vil du, i tillegg til og allerede ha booket en del møter,  være i stand til å  booke egne møter på en enkel og rask måte. Bedre Resultater AS holder ofte kurs i møtebooking og mange av deltakerne på våre kurs blir overrasket hvor enkelt og effektfullt dette kan gjøres. Et salg starter veldig ofte med møtebooking. Det er derfor viktig å beherske dette, noe som gir deg store fordeler i salgsyrket. Hva andre sier om kurset: Vi leide inn Thor Ole i Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge "Leide inn Thor Ole som salgstrener,  og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel."  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS Se også flere referanser her   Ønsker du et bedriftsintern kurs, ta kontakt her.   Interne kurs i bedriften blir skreddersydd etter bedriftens behov, og mange ønsker også å kombinere dette kurset med våre salgskurs og kurs i gjennomføring av salgsmøter. [-]
Les mer
Oslo Og 7 andre steder 1 dag 3 990 kr
Kjøpsutløsende kommunikasjon i kundemøter [+]
  Kjøpsutløsende kommunikasjon i kundemøter   Å være selger i anno 2015 er en stor utfordring. Relasjonssalg er på vei ut og en ny type selger, en versjon 2.0, er den som lykkes i vår nye digitale hverdag. Kundene svarer ikke lenger på telefonen eller på e-post. Når du får dem i tale, krever det mye for å få et kvalifisert møte. Forskning viser at 97 % av kundene dine går gjennom en kjøpsprosess, uten at din bedrift blir involvert. I vår digitale hverdag, har kunden funnet helt nye arenaer å hente kjøpsinformasjon fra.   Under dette salgskurset vil du få en innføring i den nye kundereisen og hvordan du kan kommunisere og handle for å få salget ditt. Det handler om å gjøre deg relevant og interessant for kunden. Målet med salgskurset er å gi deg den nødvendige forståelsen og de rette verktøyene til å komme i posisjon hos kunde og i en selgende dialog. Kurset inneholder foredrag og en workshop med innføring i kundenes nye kjøpsprosesser, verktøy for å identifisere de kjøpsutløsende kriteriene og hvor på kundereisen din innsats vil gi best resultater.   Hovedemner:   Den nye kundereisen Kjøpsutløsende kommunikasjon Den nye selgeren og dens hverdag   Hvem passer kurset for: Kurset passer for alle selgere og markedsførere innen b2B og B2C Målet med kurset: Å gi deltagerne verktøy, forståelse og innsikten om hvordan øke salget i 2015 og fremover. Forkunnskaper: Ingen Varighet: 1 dag     Kursleder Alain Fassotte   Alain entreprenør, blogger og foredragsholder. Han har over 20 års erfaring med salg og markedsføring og var inntil nylig salgsdirektør i Creuna, som jobber med noen av Nordens største merkevarer. Alain er en ettertraktet foredragsholder både for næringsliv og høyskoler og har særdeles positive tilbakemeldinger, både på fag og formidling. Alain er i dag grunnlegger og spesialrådgiver i Sometier AS.                   [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 500 kr
28 Aug
Hvordan vinne kampen om oppdragene, er et kompetansegivende kurs om rådgivende salg, salg av løsninger og konkurransetenking. Kurset vil øke din evne til god kommunika... [+]
Kursinstruktør    Petter Bakken har bred og solid kompetanse innen ledelse og salg. Han har ledererfaring fra Forsvaret og erfaring fra utallige service-, salgs- og lederstillinger i Hewlett-Packard. I sine mange år hos HP har Petter utviklet og holdt intern opplæring av selgere og ledere, både i Norge og internasjonalt.Som kursleder har Petter gjort stor suksess, og han har sertifisert og videreutdannet seg innen mange ulike felt, blant annet endringsledelse (fra Prosci) og High Performance Leadership (fra BI). Han er også sertifisert coach, utdannet ved Erickson Coaching. Han har gjennomført veiledning av en rekke team og grupper, ofte med team bestående av medlemmer fra ulike land og kulturer.Petter har også lang erfaring med å lede og veilede store og komplekse organisasjoner i endring, og har drevet omstillingsprosesser både i Akershus Universitetssykehus, Forsvaret og Jernbaneverket. Fra 2010 har han jobbet med kurs på alle nivåer for en rekke kunder i Norge. Petter er kjent for et høyt energinivå og høy involvering av deltakerne på sine kurs   Kursinnhold Hva skal til for å lykkes med salg? Om å skape tillit og å finne kundens egentlige behov. Hva kjennetegner den personen som får ordrene og oppdragene? Hvordan du følger opp når kunden nøler, og triksene for å bli valgt som leverandør eller samarbeidspartner. Nysalg  (og "antennearbeid"), mersalg, kryssalg og bruk av relasjoner Hvor er vi på banen?  Hvor burde vi være? Hvordan kan vi påvirke markedet (mulige kunder) i vår retning? Skal vi tørre å skille oss ut? Krav til forkunnskaperIngenVarighet2 dager, kl 09:00-16:30Bedriftsinternt kursDette kurset egner seg også godt som bedriftsinternt kurs. Vi har lang erfaring i å skreddersy kurs for ulike bedrifter og bransjer. Kurset legges opp slik at dere får akkurat det dere er på jakt etter. Ta kontakt for mer informasjon og et tilbud. [-]
Les mer
Oslo Og 2 andre steder 4 timer 1 450 kr
Innføring i salg og møtebooking. Lær hvordan du enkelt kan booke møter og gjennomføre salgsmøter med avslutning av salget og tidsplanlegging. [+]
Kurset vil gi deg en effektiv innføring i salgets viktigste funksjoner og hvordan gjennomføre møtebooking, salgsmøter og closing. Du vil lære hvordan booke mange møter raskt og effektivt, ha kontroll i samtaler og møter, effektiv close salgene og hvordan styre din tid og arbeidsmengde. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 11 500 kr
04 Sep
13 Nov
Salg består av en rekke grunnleggende prinsipper som de fleste selgere i dag er kjent med, men ofte glemmer. Kurset tar for seg hva som skal til for å få til det gode. [+]
Kursinstruktør   Petter Bakken Petter Bakken har bred og solid kompetanse innen ledelse og salg. Han har ledererfaring fra Forsvaret og erfaring fra utallige service-, salgs- og lederstillinger i Hewlett-Packard. I sine mange år hos HP har Petter utviklet og holdt intern opplæring av selgere og ledere, både i Norge og internasjonalt. Som kursleder har Petter gjort stor suksess, og han har sertifisert og videreutdannet seg innen mange ulike felt, blant annet endringsledelse (fra Prosci) og High Performance Leadership (fra BI). Han er også sertifisert coach, utdannet ved Erickson Coaching. Han har gjennomført veiledning av en rekke team og grupper, ofte med team bestående av medlemmer fra ulike land og kulturer. Petter har også lang erfaring med å lede og veilede store og komplekse organisasjoner i endring, og har drevet omstillingsprosesser både i Akershus Universitetssykehus, Forsvaret og Jernbaneverket. Fra 2010 har han jobbet med kurs på alle nivåer for en rekke kunder i Norge. Petter er kjent for et høyt energinivå og høy involvering av deltakerne på sine kurs.   Kursinnhold Grunnleggende salgsforståelse. Hva er selgers rolle? Salgsmodeller. Enkle modeller for den gode salgsopplevelsen Salgs- og kjøpsprosessen. Forståelse for den prosessen vi alle er gjennom når vi kjøper noe. Kjenn din kunde! Hvordan bli kjent med din kunde og bruke dette til å skape og nå felles mål Den kalde samtalen. Hvordan gjennomføre og vinne den kalde samtalen? Bølgelengde – Lytte – Spørsmål. Verktøy og metoder for å forstå og bli forstått. Hva skjer i kundens hode? Normale reaksjoner på salgsaktiviteter og hvordan håndtere disse Closing. Hvordan be om ordren? Nei! Hvordan håndtere avslag? Enkel kundepsykologi. Hvem er jeg? Hvem er min kunde? Perspektiver for økt salg. Det forventes økning i salg. Hvordan håndterer jeg det? Å nå budsjetter   Målet med kurset er å få deltakerne til å bli bedre på: Seg selv som selger:Den viktige rollen selger har for å hjelpe kjøper til verdiopnåelse Perspektiver:Se på kunden og kundens behov. Forstå salgskravene i ly av forretningsmessige og personlige behov Adferd:Forstå hvordan spesifikk adferd, metoder og kommunikasjon kan lede til vinn/vinn som det gode salg. Suksess Verktøy:Praktisere og forstå flere verktøy som kan gjøre salg lettere og mer effektivt.    Krav til forkunnskaperDu må gjerne ha solgt i lang tid og få stort utbytte av kurset, men kurset er lagt opp for de som er nye i salg. Varighet2 dager, kl. 09:00-16:00Bedriftsinternt kursDette kurset egner seg også godt som bedriftsinternt kurs. Vi har lang erfaring i å skreddersy kurs for ulike bedrifter og bransjer. Kurset legges opp slik at dere får akkurat det dere er på jakt etter. Ta kontakt for med oss for mer informasjon.    [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet
Målet med kurset er å øke omsetningen pr kunde pr gang gjennom økt service og omtanke. [+]
Hovedmålet med mersalg er å øke omsetningen pr kunde pr gang! For å oppnå dette må kunden få en følelse av at mersalgsproduktet styrker hovedproduktet kunden kommer for å kjøpe. Det er derfor vi også kaller det omtankesalg.  Våre fokusområder når vi trener mersalg/omtankesalg er: Produktkunnskap Kundebehandling Kundepsykologi Stoppe kundelekkasje Rekruttere nye kunder Vi ser at fokuset på mersalg er økende i de fleste bransjer. Vi får f.eks. spørsmål på bensinstasjonen om vi er sultne, trenger vindusspylerveske eller bilvask. Dette er enkle tiltak bensinstasjonen kan gjøre for å øke omsetningen. De erfarer med dette at jo flere kunder de spør, desto flere kjøper noe ekstra. Vi opplever stadig tøffere konkurranse i markedet og derfor er mersalg en svært viktig suksessfaktor. Fokus på mersalg/omtankesalg gir resultater! Dette er de fleste enige om, men tilbake til balansen i forholdet kunde-butikk. Folk kan bli støtt om det blir for mye spørsmål og mas fra selgers side. Derfor er det viktig for selger å ha god kunnskap om mennesker, samtidig må kundebehandlere vite hva de snakker om. Det å øke produktkunnskapen til selgerne er her av stor betydning. Når vi trener kundebehandlere i mersalg er produktkunnskapen alltid i fokus. For å gjøre en kunde fornøyd må han ha tillit til selgeren og hans kunnskap. Om dette mangler er det vanskelig å gjøre kunden fornøyd. La meg gi deg et eksempel: En kunde kommer inn i en sportsbutikk for å kjøpe nye ski. Selgeren i butikken går ut ifra at kunden har kunnskap om preparering og skismørning, men det er ikke alltid slik. Det å spørre kunden om han har denne kunnskapen, eller trenger utstyr til dette, vil ofte være lønnsomt. Dette vil i så fall gjøre skiopplevelsen mye bedre for kunden dersom han er nybegynner. Derfor kaller vi det omtankesalg. Målet med mersalg må derfor balanseres mellom butikkens behov for omsetning og kundens opplevelse av å gjøre en god handel. Lykkes forretningen med at begge parter blir fornøyde, er grunnlaget for et langt og godt kundeforhold lagt. En av Salgstingets slagord er «gresset er grønnest der du vanner» og det gjelder for mersalg også. Konkurransen i markedet øker og de som ikke har fokus på mersalg blir liggende bak sine konkurrenter. Salgstinget har solid erfaring innen dette feltet og kan legge opp en fremdriftsplan for din bedrift med garantert virkning. Hva vil det bety for din bedrift å øke salget pr kunde med hundre kroner?  La oss si du har 5000 kunder innom systemet årlig. Hvis du selger for hundre kroner ekstra per kunde blir dette en halv million i ekstra omsetning! Referanser: "Takker for veldig positiv tankevekker for våre kunderådgivere!" - Knut Årsnes, Ettermarkedsansvarlig, Brages Bilforretning AS "Kundene synes uten unntak at det er positivt å bli fulgt opp!" - Ulf Åge Knudsen, Markedsdirektør, Toyota Østfold AS "Våre medarbeidere satt igjen med opplevelsen at "dette var da ikke så farlig!" - Karl Anton Hanssen, Ettermarkedsdirektør, Toyota Østfold AS   [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet
Praktisk og inspirerende kurs, som egner seg for etablerte selgere og andre funksjoner i virksomheten som ønsker å utvikle seg fra ordremottak til salg. [+]
Inspirerende teori og praktisk salgstrening: All teori blir grundig forankret i relevante eksempler og morsomme historier, slik at deltagerne får bedre grunnlag til å forstå hvordan han/hun selv kan benytte seg av teorien. Vi har stor fokus på at det skal være gøy og være på kurs, samtidig som man skal sitte igjen med nyttige og enkle "knep" for å forbedre resultatene. I den praktiske treningen, vil det bli muligheter til å øve på å bruke teorien i egen hverdag. Her lærer man også av hverandres løsningsforslag.Våre salgskurs passer for selgere, butikkansatte, bookingmedarbeidere, telefonselgere, kundeservice, rådgivere, håndtverkere, grûndere, salgsledere med flere. Vi har også mange salgskurs for "ordremottakere" som ønsker å bli mer selgende.   Eksempler på temaer: Salgsbarrierer - Hvilke mentale hindere må ryddes av veien for å få fart på salget? Hvordan effektivisere kommunikasjonsformen? Salgsargumentasjon - Slik forsterker du dine argumenter, og presenterer dem på en inspirerende måte! Avslutningsteknikker - Hvordan lukke salget? Møtebooking - Vi lærer deg hvordan dette gjøres. Referansesalg - Hva er det, og hvordan bruke det systematisk? Innvendinger - Hvordan takle kundens innvendinger? Motivasjon - Egenmotivasjon og motivasjon av andre Kartlegging - Forstå kunden bedre, og skap tillit til deg og ditt produkt, ved å kartlegge bedre. Kjøpssignaler - Unngå å miste salg, ved ikke å fange opp kundens signaler om kjøpslyst. [-]
Les mer