Salg
Salgsteknikk
Du har valgt: Finnmark
Nullstill
Filter
Ferdig

-

12 treff ( i Finnmark ) i Salgsteknikk

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Hele landet 12 000 kr
Salgsteknikk og salgsprosessen - Hvordan bli en dyktigere selger? Gå inn på min hjemmeside www.arvidurke.no [+]
Har 30 års erfaring som kursleder i privat og ofentlig sektor rundt i hele Norge. Jobber i dag som UNIVERSITETSLEKTOR ved UiT Norges arktiske universitet, Narvik. Har undevist i 20 år for studenter på bachelor og master nivå. Se nærmere min CV, referanser og evlueringsrapporter av kurset www.arvidurke.no    Salgskurset er rettet mot medarbeidere både med og uten spesiell salgserfaring. Kurset er egnet for alle som skal snakke med kunder og har kundekontakt. Alt er salg og alle er selgere. For hva er salg? Jo, enten du selger et konkret produkt eller en tjeneste, eller daglig leder selger selskapets visjon og forretningside, eller markedssjefen selger forslag til aktiviteter - så er alt snakk om salg. Det er å få aksept for en tanke, ide eller løsning på et problem. Derfor er vi alle, flere ganger om dagen, være selgere. Kurset gir en innføring i mekanismene i salgsprosessen og hvordan vi kan bruke denne kunnskapen til vår fordel i samtale med eksisterende og potensielle kunder. Hva er nøkkelen til å lykkes i salg? Selger trenger en konstant kilde til motivasjon. Salget glipper ofte på grunnleggende områder. Målet er å øke bevisstheten om hva som utgjør den lille forskjellen på suksess og fiasko.Gjennom dette kurset vil du bli kjent med de ulike fasene i en salgsprosess og trene konkret på de viktigste forbedringsområdene. Kurset inneholder korte teoribolker om grunnleggende salgsprosess og teknikk. Trinn-for-trinn lærer du hvordan den gode kommunikasjonen oppstår, og det avsløres teknikker og metoder som hjelper deg med å oppnå bedre salgsresultater. Hensikten er å gjøre deg tryggere i selgerrollen og øke salget. Fokus er innen fagområdet salg og det jobbes konkret med utvikling av:1) Salgstekniske ferdigheter 2) Personlige egenskaper og holdninger Målet er å gjøre din organisasjon til en slagferdig salgsorganisasjon, hvor hver enkelt medarbeider bidrar til økt om-setning. Følger du rådene vil du raskt kunne se utviklingen i ditt team/ organisasjon og i dine omsetningstall. Kontinuerlig utvikling av medarbeidere er lønnsomt. Mål for opplæringen Lære konkrete salgsteknikker som faktisk fungerer Den enkelte ansatte skal ha en bevisst holdning til viktigheten av eget salg. Den enkelte ansatte skal selv ta initiativ for egen holdning til det som inngår i salgsprosessen. Dette gjelder følgende områder: Kundene Salg Organisasjonen Produktene/ Tjenestene Kollegaene Egen utvikling / framtid Lokalsamfunnet Hvordan avdekker du kundens behov og selger mer? Hvordan bli tryggere på din egen rolle i salgssituasjonen? Hvordan utnytt mulighetene gjennom hele salgsprosessen? Hvordan lykkes bedre med salg Hvorfor lykkes noen bedre med salg enn andre? Er det medfødte egenskaper som gjør at enkelte kommuniserer godt med alle og alltid får gjennomslagskraft? Metodene og teknikkene kan læres og egenskapene kan lokkes frem. Lær hvordan! Innhold Det første møte med kunden. Hva bør man kjenne til før man møter kunden? Slik skaper du alltid et godt førsteinntrykk. Slik skaper du tillit hos kunden - personlig tillitsrelasjon. Alt dreier seg om salg. Hvorfor forsvinner kunden? Vi er alle selgere. Salgsverktøyet BALS. Hva er salg? Hva er aktivt salg ? Hva er innvendinger ? Når er kunden klar til å kjøpe? Det magiske øyeblikket i salg og mersalg. Hva er hovedkomponentene i salgssituasjonen? Hvor viktig er holdninger i salgssituasjonen? Hvordan gjøre topp-prestasjoner i salg? Har vi råd til å være umotivert? Hvordan skape salgsmotivasjon og egendrive? Hvordan skape salgsentusiasme? Utvikling av kommunikasjonsferdigheter i salg? Hvordan tolker du kroppsspråket? Hvordan " lese" og forstå ulike mennesker? Hvordan virke overbevisende og troverdig? Hvordan stille deg inn mentalt før kontakten med kunden? Hvordan lytte deg til øket salg? Hva er forskjellen på gode kundebehandlere og gode selgere? Hvordan argumenterer du overbevisende for produktene/ tjenestene dine? Innvendinger kan være kjøpssignaler - lær å utnytte det. Hva er vanlige motivasjonsverktøy i salg? Hva kjennertegner de beste selgerne? Hva er kundetilpasset salg og relasjonssalg? Hvordan øke selvtilliten i salgssituasjonen? Opplegg Det blir vekselvis forelesning, parøvelser, individuelle øvelser og gruppeoppgaver. Kursopplegget bidrar til personlighets-utvikling. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag
På forespørsel
Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper... [+]
Motivasjon og Salg   Gjennom å ha mye fokus på motivasjon og teknikk skaper vi Bedre Resultater i bedriften raskt. Det å kunne teknikk uten å ha motivasjon(vilje til å bruke den) skaper sjelden resultater. Derfor bruker vi alltid tid på å skape motivasjon først før vi starter med salgsstrening og teknikker. Vi satser på å gjøre dette så enkelt og jordnært som mulig, slik at man kan kjenne seg igjen i de daglige situasjoner man møter i salg. Og kurset vil tilpasses bedriften slik at man tar vare på de verdier og målsetninger som finnes i bedriften. Trenger dere økt motivasjon, ønsker å kjenne fremgang eller inspirasjon for å foreta endringer som gir resultater? Kurset gir deg mulighet til å stoppe opp, tenke og få i gang en prosess og fokus som gir resultater. Kurset er rettet mot både nye og etablerte bedrifter, som ønsker å revitalisere, motivere seg selv, og øke sine salgssresultater. Etter kurset vil deltagerne kunne motivere selv bedre, ved å finne ut hva du egentlig vil her i livet og hvordan komme dit. Og gjennom enkle og effektive metoder oppnå flere møter og salg på kortere tid. Kurset inneholder mange teknikker innen salg og egenmotivering, som kommer til stor nytte innen salg, i det daglige arbeid generelt, og i kommunikasjon med andre mennesker. Målsetning Følelsen og evnen til å lykkes innen salg gjennom fokus på teknikk, motivasjon og effektivitet. Kurset er delt inn i to, med først fokus på egenmotivasjon og så salg og møtebooking. Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle, hvis ønskelig. Målgruppe for kursetAlle som ønsker å bedre sin motivasjon og salgsresultater. Ansatte og bedriftsledere, nyetablerte eller erfarene. Thor Ole Fongaard har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Ved evaluering av kursene, med en skala fra 1-6 hvor 6 er best oppnår han som regel mellom 5,5 til 6 poeng. Hva andre som har benyttet seg av Bedre Resultater AS har sagt: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson,Nordic Web Radio og Aller Edge   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldig fornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge   Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivert selgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Bedre Resultater AS har gjennom coaching bidratt til å gi meg økt fokus og bevisstgjøring i salgsprosessen, noe som har ført til kraftig forbedrede resultater. De rusker opp i inngrodde forestillinger og gir inspirerende ”dytt i baken” til å tenke positivt og løsningsorientert. Jeg anbefaler de gjerne til alle som jobber med salg og som ønsker å oppnå bedre resultater.” Roy Teppen, Salgskonsulent, Hegnar Media AS “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole, booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS   [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet
Praktisk og inspirerende salgstrening. Bruk jordnære teknikker som virker! [+]
Inspirerende teori og praktisk salgstrening: All teori blir grundig forankret i relevante eksempler og morsomme historier, slik at deltagerne får bedre grunnlag til å forstå hvordan han/hun selv kan benytte seg av teorien. Vi har stor fokus på at det skal være gøy og være på kurs, samtidig som man skal sitte igjen med nyttige og enkle "knep" for å forbedre resultatene. I den praktiske treningen, vil det bli muligheter til å øve på å bruke teorien i egen hverdag. Her lærer man også av hverandres løsningsforslag.Våre salgskurs passer for selgere, butikkansatte, bookingmedarbeidere, telefonselgere, kundeservice, rådgivere, håndtverkere, grûndere, salgsledere med flere. Vi har også mange salgskurs for "ordremottakere" som ønsker å bli mer selgende.   Eksempler på temaer: Salgsbarrierer - Hvilke mentale hindere må ryddes av veien for å få fart på salget? Hvordan effektivisere kommunikasjonsformen? Salgsargumentasjon - Slik forsterker du dine argumenter, og presenterer dem på en inspirerende måte! Avslutningsteknikker - Hvordan lukke salget? Møtebooking - Vi lærer deg hvordan dette gjøres. Referansesalg - Hva er det, og hvordan bruke det systematisk? Innvendinger - Hvordan takle kundens innvendinger? Motivasjon - Egenmotivasjon og motivasjon av andre Kartlegging - Forstå kunden bedre, og skap tillit til deg og ditt produkt, ved å kartlegge bedre. Kjøpssignaler - Unngå å miste salg, ved ikke å fange opp kundens signaler om kjøpslyst. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 1 dag
På forespørsel
Lær å lykkes med salgsmøtet. Kurset er tilpasset både nye selgere som skal etablere seg, samt etablerte selgere som trenger justeringer og trening på sin evne innen ... [+]
Kurset er tilpasset både nye selgere som skal etablere seg, samt etablerte selgere som trenger justeringer og trening på sin evne innen salg. Salget er tilpasset bedriftens produkt og utfordringer.   Læringsmål: Økt evne til å lykkes innen salg gjennom fokus på teknikk og effektivitet.   Kursinnhold: Nøkkelen til suksess! Forandring eller utvikling? Hva har vi planlagt? Salg er matematikk! Grunnteknikk! Hvem har kontroll? Hvorfor skal vi holde møtet? Agenda for møtet? Presentasjon av egen bedrift, når? Produktfordeler/ kundefordeler Innvendinger Kjøpssignaler Hvordan close på innvendinger? Closing av avtalen Hvis nei? Praktisk trening! Mange kunder velger også å videreføre treningen med sambesøk og individuell coaching av selgerne. Dette kan avtales individuelt pr. selger i bedriften, evt. for alle hvis dette ønskes.   Kursholder: Thor Ole Fongaard. Thor Ole har holdt kurs i mange år med meget gode tilbakemeldinger. Ikke minst blir evnen til å være konkret og relevant i forhold til selgernes hverdag fremholdt. Dessuten er kursets innhold lagt opp på en enkel og forståelig måte, noe som øker selgers evne til å ta med og gjøre nytte av kunnskapen i hverdagen. [-]
Les mer
Bedriftsintern Hele landet 2 dager
På forespørsel
Ønsker du å ha en salgsavdeling som gjennom egen motivasjon og drivkraft får ut det potensial som bedriften har? [+]
   Et 2 dagers salgskurs som går igjennom hele salgsprossesen fra A til Å,  inklusiv selgers egen motivasjon og mulighet til å lykkes.    Skal man skape varige effekter er det ikke bare teknikken som må på plass. Det krever også at man endrer verdier og målsetninger skal de ha noen varig effekt. Altfor ofte har varigheten etter salgskurs bare en begrenset effekt, fordi man ikke har gjort noe med selve motor og drivstoffet i salget. Nemlig selgers verdier og målsetninger. Under dette kurset vil vi ikke bare fortelle deg om hvordan du kan endre dine verdier og motivasjon, vi vil hjelpe deg med å gjøre det der og da!     Kurset er tilpasset både nye og etablerte selgere og bedrifter. Kursene blir tilpasset bedriftens behov, og er ofte like nyttig for andre avdelinger som ikke har direkte salg, men kundekontakt generelt.     Målsetning Å skape varige endringer som også merkes innen salg og bedre resultater.   Thor Ole har holdt kurs i mange år, med meget gode tilbakemeldinger, ikke minst fordi han har evnen til å være konkret og setter det i direkte sammenheng med selgernes hverdag. I tillegg legger han vekt på å kommunisere sine budskap på en enkel og forståelig måte, som skaper gjenkjennelse. Hva andre kunder sier: “I mitt arbeid I Nordic Web Radio og Aller Edge har jeg ved flere anledninger arbeidet med Bedre Resultater AS, I anledning av å “booste” vårt salg av media reklame, og det gjør de!! Hver gang vi kjørte seanser med dem økte salget betraktelig. De har stor kunnskap om salg uten å overdrive det. Og tilpasser seg det nivået teamet er på og gjennom god kommunikasjon og menneske kunnskap lykkes de med å skape forståelse og få teamet med seg. Hvis du ønsker å øke salget, ring de!! Top qualities: Great Results , Personable , Good Value - Joakim Jansson,Nordic Web Radio og Aller Edge   Vi leide inn Bedre Resultater AS for coaching i forbindelse med møtebooking. Vi er veldigfornøyde og det har virkelig satt fart hos oss med mange møter i etterkant! Gunn Helen Aurstad Corporate Sales Manager Travellink Norge   Kjells markiser har i flere år benyttet Thor Ole Fongaard i Bedre Resultater AS med svært gode resultater og tilbakemeldinger fra selgere og salgsledere.  Salgsprosessen vår går kort fortalt ut på at selgerne følger opp “leads” vi får inn sentralt for å booke avtaler for gratis behovskartlegging, oppmåling og gi kunden et uforpliktende tilbud.  Dette høres greit ut men praksis viser at salgene IKKE kommer av seg selv.  Med hjelp av Thor Oles teknikker har selgerne økt konverteringen fra leads til faktiske møter (effektive møtebookingsteknikker), møtene til salg (salgsargumentasjon og closing-teknikker) og salgene til mersalg (gjør faktisk kunden mer tilfreds) betydelig.  Det eneste som er redusert etter Thor Oles kurs er rabattene (takling av innvendinger).  I tillegg har Thor Ole motivertselgerne til å i langt større grad gjennomføre egenaktiviteter for å skaffe seg egne leads.  Øvrige og viktige tiltak som effektiv planlegging av arbeidsdagen, oppfølging av gamle kunder og tilbud har Thor Ole også fokusert på med gode resultater.  Vi benytter Thor Ole både i store forsamlinger med hele salgsapparatet til stede og på samreise med en og en selger, både nye som trenger generell salgsopplæring og erfarne som trenger ny motivasjon for økt salg.  Thor Ole tilegnet seg på kort tid nødvendig bransjekunnskap og leverer ulike “skreddersydde” opplæringspakker.  Dette, sammen med det faktum at selgerne selv opplever at rådene øker deres omsetning og resultater,  gjør at Thor Ole om nødvendig kan provosere selgerne men likevel bli opfattet som en av gutta og ha deres fulle respekt.  Vi anbefaler Bedre Resultater AS varmt til alle med behov for bedre salgsresultater!  (-med unntak av våre konkurrenter). Frode H. Syvertsen salgs- og markedsdirektør, Hunter Douglas Norge as, divisjon Kjells markiser. “Bedre Resultater AS har gjennom coaching bidratt til å gi meg økt fokus og bevisstgjøring i salgsprosessen, noe som har ført til kraftig forbedrede resultater. De rusker opp i inngrodde forestillinger og gir inspirerende ”dytt i baken” til å tenke positivt og løsningsorientert. Jeg anbefaler de gjerne til alle som jobber med salg og som ønsker å oppnå bedre resultater.” Roy Teppen, Salgskonsulent, Hegnar Media AS “Leide inn Bedre Resultater As v/Thor Ole som salgstrener, og gjentok det flere ganger. Thor Ole er en god trener. Han har bra systemer og er i stand til å holde fokus på de tingene man faktisk kan gjøre noe med! Min erfaring er at jeg etter å arbeidet med Thor Ole,booket jeg møter mye raskere og enklere, noe som er avgjørende hvis du skal selge noe. Han tilnærming til salg er interessant og enkel å forstå, og nyttig for alle typer handel.“  Arve Warholm, Rådgiver , Performia Norge AS         [-]
Les mer
Hele landet 2 dager 6 700 kr
På forespørsel
Dette er trinn 4 i en serie på 5 trinn i våre sertifiserende salgskurs. Vi forutsetter at du har kunnskaper tilsvarende trinn 1 og 2. [+]
Salgskurs - Trinn 4 - B2B Tema: Closing og presentasjonsteknikk Vi legger som vanlig opp til et underholdende kurs med morsomme rollespill hvor du selv deltar i hovedrollen. Hvem har behov for dette kurset: Alle som driver med forretningssalg mot andre bedrifter Alle som vil lære om å avslutte salget Alle som vil lære grunnleggende presentasjonsteknikk Alle som vil friske opp eller har gammel kunnskap (over 10-15 år) om forretningssalg.Kurset egner seg også svært godt som inspirasjon for etablerte selgere. Dette er trinn 4 i en serie på 5 trinn i våre sertifiserende salgskurs. (Se oversikt nederst på siden)Trinn 1 og 2 regnes som grunnleggende kunnskaper innen salg og vi forutsetter at du har kunnskaper tilsvarende disse. Kurset har to lærere hvor den ene er advokat og spesialist på B2C-salg. Advokaten vil også kort (ca 1 time) ta for seg generelt lovverk som selgere bør kjenne til og det blir muligheter for å stille spørsmål.Den andre kurslæreren er IT-ingeniør med psykologi, bedriftsledelse og markedsføring i fagkretsen og er spesialist på B2B-salg. Begge lærerne vil være tilstede under hele kurset og det kan stilles spørsmål underveis. Det fjerde trinnet tar for seg avslutning av salget og presentasjonsteknikk.  Her vil vi fokusere på: Delbeslutning- og Ta for gitt- metodene Vanskelighets- og Alternativ- metoden Direkte oppfordring Skriftlige tilbud Demonstrasjons- og presentasjonsråd Det visuelle budskap IKT- baserte presentasjoner Hvordan trene og praktisere i kundesituasjoner Hvordan måle og kontrollere egne resultater og prestasjoner Benchmarking av egne resultater mot andre selgere Trinn for trinn Vi har ordnet kursene trinn for trinn i en logisk rekkefølge. Alle har ulike behov og det er derfor mulig å gå inn på det trinnet du selv mener du bør starte i fra. Vi anbefaler selvsagt alle kursene, men dersom du ikke har muligheter for dette vil vi anbefale at alle får med seg det grunnleggende (trinn 1 og 2) om salg. 1. prioritet: Trinn 1 - Årsak: Her lærer du hvordan du møter kunden og danner grunnlaget for den gode kjemien som er nødvendig for at kunden skal få lyst til å handle og deretter gi deg god reklame etter at salget er avsluttet. 2. prioritet: Trinn 2 - Årsak: Du må kunne argumentere for ditt produkt og utfra kundekunnskap skal du kunne velge ut den strategien som sannsynligvis vil være best egnet i den aktuelle sammenhengen. De to første trinnene i denne prioriterte rekkefølgen er derfor de vi absolutt vil si er avgjørende for å sikre salget. Kort fortalt handler dette om å kjenne igjen kundetypen og presentere produktene sine. Alle vil sikkert nikke gjenkjennende til dette og si at dette er noe de kan, men det er stor forskjell på vitenskapelige og profesjonelle metoder kontra selvlærte metoder. Etter disse grunnleggende trinnene kan du spesialisere deg innen din yrkesgruppe. Jo flere kurs du tar jo mer blir du verdt som selger. Når du mener at du er klar for høynivåkursene så er dette det ekstra boostet du trenger for å kunne selge de store kontraktene. [-]
Les mer
Hele landet 2 dager 6 700 kr
På forespørsel
Dette er trinn 3 i en serie på 4 trinn i våre sertifiserende salgskurs innen B2C-salg. Trinn 1 og 2 regnes som grunnleggende kunnskaper innen salg. [+]
Salgskurs - Trinn 3 - B2C Tema: Økonomisk argumentasjon Vi legger alltid opp til et underholdende kurs med morsomme rollespill hvor du selv deltar i hovedrollen. Hvem har behov for dette kurset: Alle som driver med forbrukersalg Alle som vil friske opp eller har gammel kunnskap (over 10-15 år) om forbrukersalg. Kurset egner seg også svært godt som inspirasjon for etablerte selgere. Dette er trinn 3 i en serie på 4 trinn i våre sertifiserende salgskurs innen B2C-salg.Trinn 1 og 2 regnes som grunnleggende kunnskaper innen salg. For å delta på dette kurset vil vi forutsette at du har kunnskaper tilsvarende våre to grunnkurs. Kurset har to lærere hvor den ene er advokat og spesialist på B2C-salg. Advokaten vil som vanlig ganske kort (ca 1 time) ta for seg generelt lovverk som selgere bør kjenne til og det blir muligheter for å stille spørsmål. Den andre kurslæreren er IT-ingeniør med psykologi, bedriftsledelse og markedsføring i fagkretsen og er spesialist på B2B-salg. Begge lærerne vil være tilstede under hele kurset og det kan stilles spørsmål underveis. Dette er det tredje trinnet og her spesialiserer vi mot B2C-salg.  Her vil vi fokusere på: Pris/ytelse Kost/nytte Salg av unike salgspoeng (USP) Hvordan bevise lønnsomhet Hvordan påvirke kundens beslutningsprosesser Hvordan påvirke kundens beslutningsgrunnlag Forhandlingsmetoder hvordan anvende forhandlingsvariabler Hvordan trene og praktisere i kundesituasjoner Hvordan måle og kontrollere egne resultater og prestasjoner     Trinn for trinn   Vi har ordnet kursene trinn for trinn i en logisk rekkefølge. Alle har ulike behov og det er derfor mulig å gå inn på det trinnet du selv mener du bør starte i fra. Vi anbefaler selvsagt alle kursene, men dersom du ikke har muligheter for dette vil vi anbefale at alle får med seg det grunnleggende (trinn 1 og 2) om salg.   1. prioritet: Trinn 1 - Årsak: Her lærer du hvordan du møter kunden og danner grunnlaget for den gode kjemien som er nødvendig for at kunden skal få lyst til å handle og deretter gi deg god reklame etter at salget er avsluttet. 2. prioritet: Trinn 2 - Årsak: Du må kunne argumentere for ditt produkt og utfra kundekunnskap skal du kunne velge ut den strategien som sannsynligvis vil være best egnet i den aktuelle sammenhengen.   De to første trinnene i denne prioriterte rekkefølgen er derfor de vi absolutt vil si er avgjørende for å sikre salget. Kort fortalt handler dette om å kjenne igjen kundetypen og presentere produktene sine. Alle vil sikkert nikke gjenkjennende til dette og si at dette er noe de kan, men det er stor forskjell på vitenskapelige og profesjonelle metoder kontra selvlærte metoder.   Etter disse grunnleggende trinnene kan du spesialisere deg innen din yrkesgruppe.   Jo flere kurs du tar jo mer blir du verdt som selger. Når du mener at du er klar for høynivåkursene så er dette det ekstra boostet du trenger for å kunne selge de store kontraktene. [-]
Les mer
Hele landet 2 dager 6 700 kr
På forespørsel
Dette er trinn 4 i en serie på 4 trinn i våre sertifiserende salgskurs innen B2C.Vi forutsetter at du har kunnskaper tilsvarende trinn 1 og 2. [+]
Salgskurs - Trinn 4 - B2C Tema: Avslutning av salg, CRM og presentasjoner Vi legger som vanlig opp til et underholdende kurs med morsomme rollespill hvor du selv deltar i hovedrollen. Hvem har behov for dette kurset: Alle som driver med forbrukersalg Alle som vil lære om bruk av CRM (Kundebehandlingsprogram) Alle som vil lære grunnleggende presentasjonsteknikk Alle som vil friske opp eller har gammel kunnskap (over 10-15 år) om forbrukersalg.Kurset egner seg også svært godt som inspirasjon for etablerte selgere. Dette er trinn 4 i en serie på 4 trinn i våre sertifiserende salgskurs innen B2C. (Se oversikt nederst på siden)Trinn 1 og 2 regnes som grunnleggende kunnskaper innen salg og vi forutsetter at du har kunnskaper tilsvarende disse. Kurset har to lærere hvor den ene er advokat og spesialist på B2C-salg. Advokaten vil også kort (ca 1 time) ta for seg generelt lovverk som selgere bør kjenne til og det blir muligheter for å stille spørsmål.Den andre kurslæreren er IT-ingeniør med psykologi, bedriftsledelse og markedsføring i fagkretsen og er spesialist på B2B-salg. Begge lærerne vil være tilstede under hele kurset og det kan stilles spørsmål underveis. Dette fjerde og siste trinnet tar for seg avslutning av salget, CRM og presentasjonsteknikk.  Her vil vi fokusere på: Delbeslutning- og Ta for gitt- metodene Vanskelighets- og Alternativ- metoden Direkte oppfordring Skriftlige tilbud Demonstrasjons- og presentasjonsråd Det visuelle budskap Gjøre bruk av CRM (Ikke opplæring i dataprogram) IKT- baserte presentasjoner Hvordan trene og praktisere i kundesituasjoner Hvordan måle og kontrollere egne resultater og prestasjoner Trinn for trinn Vi har ordnet kursene trinn for trinn i en logisk rekkefølge. Alle har ulike behov og det er derfor mulig å gå inn på det trinnet du selv mener du bør starte i fra. Vi anbefaler selvsagt alle kursene, men dersom du ikke har muligheter for dette vil vi anbefale at alle får med seg det grunnleggende (trinn 1 og 2) om salg. 1. prioritet: Trinn 1 - Årsak: Her lærer du hvordan du møter kunden og danner grunnlaget for den gode kjemien som er nødvendig for at kunden skal få lyst til å handle og deretter gi deg god reklame etter at salget er avsluttet. 2. prioritet: Trinn 2 - Årsak: Du må kunne argumentere for ditt produkt og utfra kundekunnskap skal du kunne velge ut den strategien som sannsynligvis vil være best egnet i den aktuelle sammenhengen. De to første trinnene i denne prioriterte rekkefølgen er derfor de vi absolutt vil si er avgjørende for å sikre salget. Kort fortalt handler dette om å kjenne igjen kundetypen og presentere produktene sine. Alle vil sikkert nikke gjenkjennende til dette og si at dette er noe de kan, men det er stor forskjell på vitenskapelige og profesjonelle metoder kontra selvlærte metoder. Etter disse grunnleggende trinnene kan du spesialisere deg innen din yrkesgruppe. Jo flere kurs du tar jo mer blir du verdt som selger. Når du mener at du er klar for høynivåkursene så er dette det ekstra boostet du trenger for å kunne selge de store kontraktene. [-]
Les mer
Hele landet 2 dager 6 700 kr
På forespørsel
Dette er trinn 2 i en serie på 5 trinn i våre sertifiserende salgskurs. Trinn 1 og 2 regnes som grunnleggende kunnskaper innen salg. [+]
Vi legger som alltid opp til et underholdende kurs med morsomme rollespill hvor du selv deltar i hovedrollen. Hvem har behov for dette kurset: Alle som driver med salg, men ikke har fått opplæring vil ha stor nytte av dette kurset. Alle som vil friske opp eller har gammel kunnskap (over 10-15 år) om salg bør også delta. Kurset egner seg også svært godt som inspirasjon for etablerte selgere. Kurset går over 2 dager mellom kl 09:00 og kl 15:30 evt en langdag fra kl 9.30 til 18.30 Vi kjører 2 bolker à 3 timer pr dag. 9-12 - matpause - 12.30-15.30 Det blir også et par korte pauser innimellom som vi ikke kan tidfeste. Datoer første kurs: Ta kontakt Sted: Hele landet Prisen er kr 3200,- pr deltaker inkl kaffe. Dette er trinn 2 i en serie på 5 trinn i våre sertifiserende salgskurs. Trinn 1 og 2 regnes som grunnleggende kunnskaper innen salg og alle som på en eller annen måte formidler salg bør delta på disse. Kurset har to lærere hvor den ene er advokat og spesialist på B2C-salg. Den andre kurslæreren er IT-ingeniør med psykologi, bedriftsledelse og markedsføring i fagkretsen og er spesialist på B2B-salg. Begge lærerne vil være tilstede under hele kurset og det kan stilles spørsmål underveis. De to første trinnene tar felles for seg B2C og B2B salg og spesialiseres etter dette i egne kurs. Det andre trinnet er argumentasjon for produktetHer vil vi fokusere på: EFU-metoden ÅFK-metoden Bred Ja-port Andre anerkjente salgsmetoder Hvordan takle kjøpstvil og kjøpsmotstand Ja, men... Gjenta/forsterke-metoden Let etter spørsmålet og bruk av 3. person Preventiv argumentasjon Trene og praktisere i kundesituasjoner Måle og kontrollere utvikling [-]
Les mer
Hele landet 2 dager 6 700 kr
På forespørsel
Dette er trinn 3 i en serie på 5 trinn i våre sertifiserende salgskurs. Trinn 1 og 2 regnes som grunnleggende kunnskaper innen salg. [+]
  Salgskurs - Trinn 3 - B2B Tema: Forhandlingsmetoder Vi legger opp til et underholdende kurs med morsomme rollespill hvor du selv deltar i hovedrollen. Hvem har behov for dette kurset: Alle som driver med forretningssalg til andre bedrifter. Alle som vil friske opp eller har gammel kunnskap (over 10-15 år) om forretningssalg. Kurset egner seg også svært godt som inspirasjon for etablerte selgere. Dette er trinn 3 i en serie på 5 trinn i våre sertifiserende salgskurs. Trinn 1 og 2 regnes som grunnleggende kunnskaper innen salg. For å delta på dette kurset vil vi forutsette at du har kunnskaper tilsvarende våre to grunnkurs.   Kurset har to lærere hvor den ene er advokat og spesialist på B2C-salg. Advokaten vil som vanlig ganske kort (ca 1 time) ta for seg generelt lovverk som selgere bør kjenne til og det blir muligheter for å stille spørsmål. Den andre kurslæreren er IT-ingeniør med psykologi, bedriftsledelse og markedsføring i fagkretsen og er spesialist på B2B-salg. Begge lærerne vil være tilstede under hele kurset og det kan stilles spørsmål underveis. Dette er det tredje trinnet og her spesialiserer vi mot B2B-salg.  Her vil vi fokusere på: Pris/ytelse Kost/nytte Salg av unike salgspoeng (USP) Hvordan bevise lønnsomhet Hvordan påvirke kundens beslutningsprosesser Hvordan påvirke kundens beslutningsgrunnlag Forhandlingsmetoder hvordan anvende forhandlingsvariabler Hvordan trene og praktisere i kundesituasjoner Hvordan måle og kontrollere egne resultater og prestasjoner   Trinn for trinn Vi har ordnet kursene trinn for trinn i en logisk rekkefølge. Alle har ulike behov og det er derfor mulig å gå inn på det trinnet du selv mener du bør starte i fra. Vi anbefaler selvsagt alle kursene, men dersom du ikke har muligheter for dette vil vi anbefale at alle får med seg det grunnleggende (trinn 1 og 2) om salg. 1. prioritet: Trinn 1 - Årsak: Her lærer du hvordan du møter kunden og danner grunnlaget for den gode kjemien som er nødvendig for at kunden skal få lyst til å handle og deretter gi deg god reklame etter at salget er avsluttet. 2. prioritet: Trinn 2 - Årsak: Du må kunne argumentere for ditt produkt og utfra kundekunnskap skal du kunne velge ut den strategien som sannsynligvis vil være best egnet i den aktuelle sammenhengen. De to første trinnene i denne prioriterte rekkefølgen er derfor de vi absolutt vil si er avgjørende for å sikre salget. Kort fortalt handler dette om å kjenne igjen kundetypen og presentere produktene sine. Alle vil sikkert nikke gjenkjennende til dette og si at dette er noe de kan, men det er stor forskjell på vitenskapelige og profesjonelle metoder kontra selvlærte metoder. Etter disse grunnleggende trinnene kan du spesialisere deg innen din yrkesgruppe. Jo flere kurs du tar jo mer blir du verdt som selger. Når du mener at du er klar for høynivåkursene så er dette det ekstra boostet du trenger for å kunne selge de store kontraktene.   [-]
Les mer
Hele landet 1 dag 3 500 kr
På forespørsel
Selgerkurs danner basis for den kunnskapen man faktisk må ha for å arbeide som selger. [+]
Selgertrening   Selgerkurs danner basis for den kunnskapen man faktisk må ha for å arbeide som selger. Likevel vil salgskurs alene aldri være nok for at selgerne skal få drillet sin metodebruk og forstå hva de forskjellige metodene innebærer og hvilke fordeler de har. Ikke minst er det viktig å vite når man skal bruke den ene metoden fremfor den andre. Alle forstår at skuespillere og sangere ikke bare leser gjennom teksten og deretter setter i gang med fremføringen for publikum. Akkurat slik er det med selgere også. Øvelser og repetisjoner må til. Vi bruker å snakke om at ting skal sitte i "fingrene", men i dette tilfellet blir det "å få det til å sitte i tungen". Hva vi gjør på disse treningskursene er rollespill og en del quiz fra aktuelle situasjoner hvor vi ber om valg av metodebruk. Forutsetningen er selvsagt at alle kjenner til de forskjellige metodene på forhånd. Vi har også endel casetilfeller der vi ber om en forklaring på hvorfor kunden gikk uten å kjøpe noe. Forklaringen kan også like gjerne være noe hos kunden som ligger utenfor selgerens ansvar. I slike tilfeller er det viktig at selgeren ikke tar dette til seg som en personlig feil. Eliminering av unødig fundering og rask gjenoppbygging av tapt humør vil også være viktig drilling på disse treningsøktene. Vi vil anbefale alle som har et behov for drilling av salgsferdigheter, uavhengig av om du/dere er tidligere kunde hos oss, om å kontakte oss for å avtale tidspunkt for trening. Vi setter tema etter at vi har foretatt en behovsanalyse og  kartlegging av tidligere kunnskaper. Varigheten varierer vi etter deres ønsker og treningsøktene kan også legges til helger eller ettermiddager/kveld ved behov. For bedriftsintern trening er det fint om du kontakter oss for en nærmere samtale. Vi tilrettelegger da for spesifikke produkter eller produktgrupper etter eget ønske. Priser avhenger av antall deltakere og tidspunkt. Husk at det er veldig god butikk å benytte seg av vår selgertrening.   [-]
Les mer
Hele landet 2 dager 6 700 kr
På forespørsel
Dette er trinn 5 i en serie på 5 trinn i våre sertifiserende salgskurs.Vi forutsetter at du har kunnskaper tilsvarende trinn 1 og 2. [+]
Salgskurs - Trinn 5 - B2B Tema: Mersalg og bestepraksis Vi legger som vanlig opp til et underholdende kurs med morsomme rollespill hvor du selv deltar i hovedrollen. Hvem har behov for dette kurset: Alle som driver med forretningssalg mot andre bedrifter Alle som vil lære om å selge mer enn kundens utgangspunkt Alle som vil lære om å etablere en bestepraksis i sin virksomhet Alle som vil friske opp eller har gammel kunnskap (over 10-15 år) om forretningssalg. Kurset egner seg også svært godt som inspirasjon for etablerte selgere. Kurset går over 2 dager mellom kl 09:00 og kl 15:30 Vi kjører 2 bolker à 3 timer pr dag. 9-12 - matpause - 12.30-15.30 Det blir også et par korte pauser innimellom som vi ikke kan tidfeste. Dette er trinn 5 i en serie på 5 trinn i våre sertifiserende salgskurs. (Se oversikt nederst på siden)Trinn 1 og 2 regnes som grunnleggende kunnskaper innen salg og vi forutsetter at du har kunnskaper tilsvarende disse. Kurset har to lærere hvor den ene er advokat og spesialist på B2C-salg. Advokaten vil også kort (ca 1 time) ta for seg generelt lovverk som selgere bør kjenne til og det blir muligheter for å stille spørsmål.Den andre kurslæreren er IT-ingeniør med psykologi, bedriftsledelse og markedsføring i fagkretsen og er spesialist på B2B-salg. Begge lærerne vil være tilstede under hele kurset og det kan stilles spørsmål underveis. Dette femte og siste trinnet tar for seg mersalg og bestepraksis.  Her vil vi fokusere på: Hva bestemmer relasjonsbygging Utvikling av den profesjonelle og teknologiske relasjonen Den formelle og sosiale relasjonen Styring og kontroll gjennom anvendelse av CRM (Customer Relationship Management) Kvalitetssikring av selgeres prestasjoner ved etablering av beste praksis Proaktiv rapportering Hvordan måle kvalitet og resultater på forvaltning av kundebasen   Trinn for trinn   Vi har ordnet kursene trinn for trinn i en logisk rekkefølge. Alle har ulike behov og det er derfor mulig å gå inn på det trinnet du selv mener du bør starte i fra. Vi anbefaler selvsagt alle kursene, men dersom du ikke har muligheter for dette vil vi anbefale at alle får med seg det grunnleggende (trinn 1 og 2) om salg.   1. prioritet: Trinn 1 - Årsak: Her lærer du hvordan du møter kunden og danner grunnlaget for den gode kjemien som er nødvendig for at kunden skal få lyst til å handle og deretter gi deg god reklame etter at salget er avsluttet. 2. prioritet: Trinn 2 - Årsak: Du må kunne argumentere for ditt produkt og utfra kundekunnskap skal du kunne velge ut den strategien som sannsynligvis vil være best egnet i den aktuelle sammenhengen.   De to første trinnene i denne prioriterte rekkefølgen er derfor de vi absolutt vil si er avgjørende for å sikre salget. Kort fortalt handler dette om å kjenne igjen kundetypen og presentere produktene sine. Alle vil sikkert nikke gjenkjennende til dette og si at dette er noe de kan, men det er stor forskjell på vitenskapelige og profesjonelle metoder kontra selvlærte metoder.   Etter disse grunnleggende trinnene kan du spesialisere deg innen din yrkesgruppe.   Jo flere kurs du tar jo mer blir du verdt som selger. Når du mener at du er klar for høynivåkursene så er dette det ekstra boostet du trenger for å kunne selge de store kontraktene. [-]
Les mer