Kurs: Salgskurs - Trinn 3 - B2C


Klasserom2 dagerHeltidKurs
Start Sted Språk
Ta kontakt Hele landet Norsk

Salgskurs - Trinn 3 - B2C

Tema: Økonomisk argumentasjon

3B2CVi legger alltid opp til et underholdende kurs med morsomme rollespill hvor du selv deltar i hovedrollen.

Hvem har behov for dette kurset:
Alle som driver med forbrukersalg
Alle som vil friske opp eller har gammel kunnskap (over 10-15 år) om forbrukersalg.
Kurset egner seg også svært godt som inspirasjon for etablerte selgere.

Dette er trinn 3 i en serie på 4 trinn i våre sertifiserende salgskurs innen B2C-salg.
Trinn 1 og 2 regnes som grunnleggende kunnskaper innen salg.

For å delta på dette kurset vil vi forutsette at du har kunnskaper tilsvarende våre to grunnkurs.

Kurset har to lærere hvor den ene er advokat og spesialist på B2C-salg. Advokaten vil som vanlig ganske kort (ca 1 time) ta for seg generelt lovverk som selgere bør kjenne til og det blir muligheter for å stille spørsmål.

Den andre kurslæreren er IT-ingeniør med psykologi, bedriftsledelse og markedsføring i fagkretsen og er spesialist på B2B-salg. Begge lærerne vil være tilstede under hele kurset og det kan stilles spørsmål underveis.

Dette er det tredje trinnet og her spesialiserer vi mot B2C-salg. 

Her vil vi fokusere på:

  • Pris/ytelse
  • Kost/nytte
  • Salg av unike salgspoeng (USP)
  • Hvordan bevise lønnsomhet
  • Hvordan påvirke kundens beslutningsprosesser
  • Hvordan påvirke kundens beslutningsgrunnlag
  • Forhandlingsmetoder
  • hvordan anvende forhandlingsvariabler
  • Hvordan trene og praktisere i kundesituasjoner
  • Hvordan måle og kontrollere egne resultater og prestasjoner

 

 

Trinn for trinn

 

Vi har ordnet kursene trinn for trinn i en logisk rekkefølge. Alle har ulike behov og det er derfor mulig å gå inn på det trinnet du selv mener du bør starte i fra. Vi anbefaler selvsagt alle kursene, men dersom du ikke har muligheter for dette vil vi anbefale at alle får med seg det grunnleggende (trinn 1 og 2) om salg.

 

  • 1. prioritet: Trinn 1 - Årsak: Her lærer du hvordan du møter kunden og danner grunnlaget for den gode kjemien som er nødvendig for at kunden skal få lyst til å handle og deretter gi deg god reklame etter at salget er avsluttet.
  • 2. prioritet: Trinn 2 - Årsak: Du må kunne argumentere for ditt produkt og utfra kundekunnskap skal du kunne velge ut den strategien som sannsynligvis vil være best egnet i den aktuelle sammenhengen.

 

De to første trinnene i denne prioriterte rekkefølgen er derfor de vi absolutt vil si er avgjørende for å sikre salget. Kort fortalt handler dette om å kjenne igjen kundetypen og presentere produktene sine. Alle vil sikkert nikke gjenkjennende til dette og si at dette er noe de kan, men det er stor forskjell på vitenskapelige og profesjonelle metoder kontra selvlærte metoder.

 

Etter disse grunnleggende trinnene kan du spesialisere deg innen din yrkesgruppe.

 

Jo flere kurs du tar jo mer blir du verdt som selger.

Når du mener at du er klar for høynivåkursene så er dette det ekstra boostet du trenger for å kunne selge de store kontraktene.



Stedsbeskrivelse


  • Over hele landet på forespørsel
  • Bedriftsinternt kurs


Forkunnskaper


For å delta på dette kurset vil vi forutsette at du har kunnskaper tilsvarende våre to grunnkurs.



Varighet


2 dager - 9:00 - 15:00

Studiepoeng


Ingen



Innlevering


Ingen innleveringer, men noen forberedelser hjemme til neste dag kan forekomme.



Målgruppe


Alle som driver med forbrukersalg
Alle som vil friske opp eller har gammel kunnskap (over 10-15 år) om forbrukersalg.
Kurset egner seg også svært godt som inspirasjon for etablerte selgere.







 

Åpen deltakerdiskusjon om kurset eller emnet

Del gjerne din erfaring eller tanker om dette kurset eller temaet med andre!



Anbefalinger fra andre brukere