Kurs: Salgskurs - Trinn 4 - B2C


Klasserom2 dagerHeltidKurs
Start Sted Språk
Ta kontakt Hele landet Norsk

Salgskurs - Trinn 4 - B2C

Tema: Avslutning av salg, CRM og presentasjoner

4B2CVi legger som vanlig opp til et underholdende kurs med morsomme rollespill hvor du selv deltar i hovedrollen.

Hvem har behov for dette kurset:
Alle som driver med forbrukersalg
Alle som vil lære om bruk av CRM (Kundebehandlingsprogram)
Alle som vil lære grunnleggende presentasjonsteknikk
Alle som vil friske opp eller har gammel kunnskap (over 10-15 år) om forbrukersalg.
Kurset egner seg også svært godt som inspirasjon for etablerte selgere.

Dette er trinn 4 i en serie på 4 trinn i våre sertifiserende salgskurs innen B2C. (Se oversikt nederst på siden)
Trinn 1 og 2 regnes som grunnleggende kunnskaper innen salg og vi forutsetter at du har kunnskaper tilsvarende disse.

Kurset har to lærere hvor den ene er advokat og spesialist på B2C-salg. Advokaten vil også kort (ca 1 time) ta for seg generelt lovverk som selgere bør kjenne til og det blir muligheter for å stille spørsmål.
Den andre kurslæreren er IT-ingeniør med psykologi, bedriftsledelse og markedsføring i fagkretsen og er spesialist på B2B-salg. Begge lærerne vil være tilstede under hele kurset og det kan stilles spørsmål underveis.

Dette fjerde og siste trinnet tar for seg avslutning av salget, CRM og presentasjonsteknikk. 

Her vil vi fokusere på:

  • Delbeslutning- og Ta for gitt- metodene
  • Vanskelighets- og Alternativ- metoden
  • Direkte oppfordring
  • Skriftlige tilbud
  • Demonstrasjons- og presentasjonsråd
  • Det visuelle budskap
  • Gjøre bruk av CRM (Ikke opplæring i dataprogram)
  • IKT- baserte presentasjoner
  • Hvordan trene og praktisere i kundesituasjoner
  • Hvordan måle og kontrollere egne resultater og prestasjoner

    Trinn for trinn

    Vi har ordnet kursene trinn for trinn i en logisk rekkefølge. Alle har ulike behov og det er derfor mulig å gå inn på det trinnet du selv mener du bør starte i fra. Vi anbefaler selvsagt alle kursene, men dersom du ikke har muligheter for dette vil vi anbefale at alle får med seg det grunnleggende (trinn 1 og 2) om salg.

    • 1. prioritet: Trinn 1 - Årsak: Her lærer du hvordan du møter kunden og danner grunnlaget for den gode kjemien som er nødvendig for at kunden skal få lyst til å handle og deretter gi deg god reklame etter at salget er avsluttet.
    • 2. prioritet: Trinn 2 - Årsak: Du må kunne argumentere for ditt produkt og utfra kundekunnskap skal du kunne velge ut den strategien som sannsynligvis vil være best egnet i den aktuelle sammenhengen.

    De to første trinnene i denne prioriterte rekkefølgen er derfor de vi absolutt vil si er avgjørende for å sikre salget. Kort fortalt handler dette om å kjenne igjen kundetypen og presentere produktene sine. Alle vil sikkert nikke gjenkjennende til dette og si at dette er noe de kan, men det er stor forskjell på vitenskapelige og profesjonelle metoder kontra selvlærte metoder.

    Etter disse grunnleggende trinnene kan du spesialisere deg innen din yrkesgruppe.

    Jo flere kurs du tar jo mer blir du verdt som selger.

    Når du mener at du er klar for høynivåkursene så er dette det ekstra boostet du trenger for å kunne selge de store kontraktene.


Stedsbeskrivelse


  • Over hele landet på forespørsel
  • Bedriftsinternt kurs


Forkunnskaper


Trinn 1 og 2 regnes som grunnleggende kunnskaper innen salg og vi forutsetter at du har kunnskaper tilsvarende disse



Varighet


2 dager - kl 9:00 - 15:00

Studiepoeng


Ingen



Innlevering


Ingen innleveringer, men noen forberedelser hjemme til neste dag kan forekomme.



Målgruppe


Alle som driver med forbrukersalg
Alle som vil lære om bruk av CRM (Kundebehandlingsprogram)
Alle som vil lære grunnleggende presentasjonsteknikk
Alle som vil friske opp eller har gammel kunnskap (over 10-15 år) om forbrukersalg.
Kurset egner seg også svært godt som inspirasjon for etablerte selgere.







 

Åpen deltakerdiskusjon om kurset eller emnet

Del gjerne din erfaring eller tanker om dette kurset eller temaet med andre!



Anbefalinger fra andre brukere