Markedsføring kurs
Du har valgt: Sosiale medier
Nullstill
Filter
Ferdig

-

7 treff i Sosiale medier

Sorter på søkerangering, kursnavn, pris, sted, kursdato


Nettbasert kurs Hele landet 3 timer 299 kr
Lær hvordan du markedsfører et produkt eller en tjeneste på Facebook. Dette omfatter hvordan du lager en annonse, gjennomfører en A/B-test og definerer en målgruppe ... [+]
Lær hvordan man lager, publiserer og administrerer annonser på Facebook, enten det er til eget formål, eller på vegne av andre. Kursinstruktør Espen Faugstad vil lære deg alt du trenger for å få maksimalt ut av annonseverktøyet til Facebook. Du lærer også hvordan man gjennomfører en A/B-test, hvor formålet er å konverteringsoptimalisere annonsene dine (hemmeligheten bak høy ROI). Du lærer også hvordan man bruker remarketing og konverteringssporing. Kort oppsummert, alt du trenger for å skape gode resultater for bedriften din gjennom effektiv og målrettet annonsering på Facebook. ➜ Prøv kurset gratis   Hva er kravene? Du må ha lyst til å lære hvordan man annonserer på Facebook Du må ha tilgang til Facebook Du må ha en PC eller Mac Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å lage og administrere annonser på Facebook Du lærer å lese og forstå annonsestatistikker Du lærer å bruke remarketing og konverteringssporing Du lærer å gjennomføre en A/B-test Hvem er kurset laget for? Markedsførere Kommunikatører Nettbutikkeiere Gründere [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 time 299 kr
I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad vil hjelpe ... [+]
I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad guider deg gjennom hele prosessen og hjelper deg med å få mest mulig ut av din Instagram-profil. I starten av kurset lærer du hvordan man lager en konto på Instagram. Deretter lærer du hvordan man bruker applikasjonen. Videre lærer du hva man kan gjøre for å skape engasjement og dialog med følgerne sine på Instagram. Avslutningsvis lærer du hvordan man publiserer bilder og video på Instagram, legger til bildetekst og emneord + mye mer. ➜ Prøv kurset gratis   Hva er kravene? Du må ha lyst til å lære å bruke Instagram Du må ha tilgang til Instagram (gratis) Du må ha en iOS- eller Android-basert mobil Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å installere Instagram Du lærer hvordan Instagram er organisert Du lærer hvordan norske bedrifter bruker Instagram Du lærer hvordan man skaper engasjement Du lærer hvordan man tar gode bilder og videoer Hvem er kurset laget for? Gründere Markedsførere Kommunikatører Nettbutikkeiere [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 3 timer 299 kr
Lær hvordan du driver en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kurset omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan algorti... [+]
Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere. I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m. ➜ Prøv kurset gratis   Hva er kravene? Du må ha lyst til å lære hvordan man driver en Facebook-side Du må ha tilgang Facebook Du må ha en PC eller Mac Hva kommer jeg til å lære? Du lærer å lage en Facebook-side Du lærer hvordan man skaper engasjement på Facebook Du lærer hvordan Facebooks algoritmer påvirker synlighet Du lærer å lage og tilpasse statusoppdateringer Du lærer hvordan innsikt og innstillinger fungerer Hvem er kurset laget for? Gründere Markedsførere Kommunikatører Nettbutikkeiere [-]
Les mer
Oslo 2 dager 7 200 kr
19 Jun
Kursinstruktør    Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl... [+]
Kursinstruktør    Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier. Han har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en organisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Carl Christian har holdt et 50-talls kurs, foredrag og workshops over hele landet. Han brenner for effektiv og enkel dialog, og hvordan bruke analyseverktøy for å måle effekt og konverteringer fra ulike tiltak. Privat har han drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en organisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Kursinnhold Er du aktiv i sosiale medier men ønsker å effektivisere aktivitetene og se konkrete resultater av aktivitetene dine? Vil du lære hvordan dialog med dine kunder forsterker din markedsføring? Da er vårt dybdekurs perfekt for deg.  Kurset vektlegger hvordan aktivitet i ulike kanaler må samkjøres for å forsterke ditt budskap. Du vil få en rekke tips og innspill til hvordan utvikle egne ideer og kampanjer i de viktigste kanalene som LinkeIn, Google Plus, Facebook, Twitter, YouTube og Instagram med mer. Bruk av blogg blir viet spesielt oppmerksomhet deler av dag 2. Gjennom relevante caser vil du lære hvordan bruke sosiale medier til: • Informasjonsarbeid• Kundeservice• Salg/markedsføring• Krisekommunikasjon• Rekrutering• Virale kampanjer Praktiske oppgaver vil være utgangspunkt for diskusjon av ulike løsninger. Etter kurset vil du kunne lage en tiltaksplan med klare mål for din aktivitet i sosiale medier. Dialog, return on investment og bruk av resultatmåling vil være sentralt. Dette kurset passer forAlle virksomheter som vil styrke sin kommunikasjon og markedsføring på nett og i sosiale medier. Kommunikasjonsansvarlige, markedsførere, ledere, PR- og informasjonsarbeidere, kundeansvarlige, selgere,  lærere, m.fl. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 5 200 kr
08 May
31 Aug
Målet for kurset er at du skal få god innsikt i hvordan du kan optimalisere din synlighet og kommunikasjon på web og i sosiale medier. Du skal lære om strategisk plan... [+]
  Kursinstruktør  Carl Christian Grøndahl Carl Christian Grøndahl er konsulent i Bouvet Kundeopplevelse og bistår både private og offentlige aktører i utvikling av digital strategi, webanalyse, kommunikasjon, markedsføring, sosiale medier og søk. Han leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier og har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en kampanjeorganisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Han har blant annet utviklet og lanserte REMA 1000s tilstedeværelse i sosiale medier levert digital strategi til Skiskytter VM 2016. Han er spesielt opptatt av å bruke analyse til å forbedre kommunikasjon og markedsføring. Måling av effekt gir økt kundeinnsikt og er grunnlag for løpende forbedringer av aktiviteter. Carl Christian har siden 2009 holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter over hele landet.   Kursinnhold Har du lyst på inspirasjon og ny kunnskap om hvordan du kan nå dine kunder i vår digitale tidsalder? Trenger du hjelp til å se mulighetene, og optimalisere din kommunikasjon ved hjelp av sosiale medier? På dette heldagskurset fokuserer vi på hvordan strategisk arbeid med web og sosiale medier kan skape verdi for din virksomhet. Glem tåkeprat og svevende målsetninger. I dette kurset vil du få en rekke praktiske råd du kan ta med videre inn i din bedrift – uavhengig av omsetning og kundegruppe. Kurset tar for seg de viktigste områdene innen: - Digital markedskommunikasjon – se helheten i din kommunikasjon- Hvordan få mest mulig ut av de fire mest populære sosiale medier-kanalene? (Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter) - Strategier for web og sosiale medier – hva vil din bedrift oppnå?- Handlingsplaner for web og sosiale medier – hvordan skal vi realisere bedriftens strategier, og jobbe konkret med våre mål?- Innhold først – hvordan prioriteres tekst, bilder og video? Tekst og tone på web og i sosiale medier?- Deling og engasjement – hvordan drive verdifull trafikk til dine websider og sosiale medier-profiler? Hvordan få lojale følgere gjennom god kundeservice?- Synlighet i søkemotorene – hva er SEO og SEM, og hvorfor bør jeg bry meg om dette? - Analyse og overvåking – har bedriften nådd sine mål? Hva med ROI?- Mobilrevolusjonen – hvordan tilpasse seg nye digitale vaner og behov? MålgruppeMarkedsførere, nettredaktører, informasjonsmedarbeidere, bedriftsledere, selvstendig næringsdrivende, kommunikasjonssjefer og alle som ønsker å lære mer om digital markedskommunikasjon. Krav til forkunnskaperDet er ingen spesielle krav til forkunnskaper, men det er en fordel om du har interesse for kommunikasjon og markedsføring på nett. Referanser "Ingrid er en tusenkunstner som på vegne av Norges Kreative Fagskole tar en rekke kanaler i bruk for å formidle skolens verdier og rekruttere studenter. Webside, Facebook, Twitter, Instagram og Youtube er noen av de kanalene Ingrid arbeider i. Skolens sosiale flater dokumenterer kreativitet og yrende liv blant studentene, samtidig som triggerord, søkemotorfokus og godt gammeldags nyhetsbrev sikrer rekrutteringen i inngående flater." Juryuttalelse i forbindelse med kåringen ”Årets webredaktør”, Webforum Ingrid er en sprudlende og engasjert lærer som byr på seg selv. All undervisning var nyttig og innholdsrik, og hun forberedte seg alltid godt. Beste læreren jeg har hatt på NKF! Studentuttalelse i forbindelse med lærerevaluering på NKF, høsten 2012 Arbeidsform på kursetKurset bygges opp som en workshop, hvor samtlige deltakere vil bli utfordret til å være med å tenke høyt om de ulike temaene. Maks antall deltakere:10 MateriellNotatblokk får du, men ta eventuelt med deg iPad og/eller smarttelefon. Kursbevis utstedes. Oppmøte Kl. 09.00 - 15.00 NB: Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs og forelesninger innenfor de overnevnte emnene. Vi er fleksible på tid og sted, og kan skreddersy et opplegg for deg og din bedrift. Ta kontakt med oss for mer informasjon. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 2 999 kr
24 May
Utforming og gjennomføring av strategiplan for bruk av Sosiale medier. [+]
Er du aktiv i sosiale medier, men ønsker å effektivisere aktivitetene og se konkrete resultater?  Flere og flere foretak prioriterer sosiale medier i markedsførings­budsjettet og er villige til å bruke medarbeidere til oppfølging. Dette er bra. Samtidig har mange ansatte ingen eller liten anelse om hvorfor de trenger en strategi for sosiale medier. De føler seg ofte presset til å engasjere seg, lukker øynene og håper at noe vil komme ut av arbeidet. Sosiale medier kan fungere både som en arena for aktiv formidling og for offentlig samtale og debatt. Sosiale medier kan brukes både til å lytte, informere, kommunisere, korrigere og forsterke. Bruk av sosiale medier forutsetter imidlertid organisering og avklaring av mål og prioriteringer. Kursbeskrivelse En strategiplan for bruk av Sosiale medier gir definerte og tydelige mål, justering av retning underveis, fokus og enklere internt samarbeid om arbeidet med sosiale medier. Kurset vil blant annet ta for seg strategiplan og målgrupper, fordelingsnøkler, innholdstyper og -kategorier, malbruk og kanalvalg, blogging og nyhetsbrev, teknisk infrastruktur og oppsett, design og bildebruk, redaktørrollen, innholds­produksjon og søkemotoroptimalisering, automatisering og bruk av tjenester, overvåking og rapportering. Det legges opp til stor grad av workshop-preget dialog hvor målet med dagen er både å få en god forståelse for behovet for, og selv ha jobbet seg frem til, en målrettet og gjennomførbar strategiplan som deltagerne kan ta med tilbake til sin egen virksomhet. Innhold og form kan tilpasses til ulike målgrupper, lokale forhold, ønsker og behov. Kurslokaler Vi benytter kurslokaler i Oslo sentrum, nær Jernbanetorget. Bedriftskurs Våre kurs tilbys også som internkurs, på din arbeidsplass, over hele landet. Ta kontakt for mer informasjon: kurs@enkelformidling.no. [-]
Les mer
Nettstudier 7 900 kr
Nettkurset "Rett bruk av Facebook" er et kurs i markedsføring anno 2017. I tillegg til å få lære hvordan Facebook fungerer, får du lære mye om markedsføring som ka... [+]
Etter 20 år i bransjen deler Birgitte Hammer sine beste tips om markedsføring anno 2017. Dette kurset passer for deg som driver egen bedrift eller akkurat har startet egen bedrift. Facebook er størst, derfor får du mest informasjon om Facebook. Samtidig får du lære mye nyttig om markedsføring generelt.  Du får komme inn i Birgitte Hammer sitt "reklamehode" og lære hva som er rett for din butikk / bedrift å bruke ressurser på. Foruten å lære hva som fungerer best på Facebook, får du lære hvilke GRATIS verktøy som er svært nyttige å bruke sammen med Facebook. Appene vi kommer innom: Facebook, Instagram, Pages og Annonseadmin.  Du får lære hva noan av de andre sosiale mediene kan brukes til: Twitter, Snapchat, Pinterest, YouTube Du får lære enkle tips om video-produksjon som du kan bruke i hverdagen. Vi går igjennom hvordan du kan planlegge dine innlegg.  Som kursdeltaker får du bli med i en lukket Facebook gruppe, hvor du kan diskutere dine erfaringer med andre deltakere. Her er også Birgitte tilgjengelig for å svare på spørsmål.  I den oppsatte kursperioden blir det webinarer hvor du kan stille spørsmål.  De 10 første som melder seg på kurset får 1 times personlig kommunikasjonsrådgivning av undertegnede.  Online kurset er tilgjengelig 1 år. Og du kan ta kurset når det passer deg. Det er satt opp som et 5 ukers kurs, men du tar kurset når det passer deg.  Opplæringen skjer igjennom opplærings videoer, pdf-filer og tekst. Det hadde vært veldig kjekt å ha deg med. Velkommen! Her er mer informasjon om kurset, og påmelding.   Her er også mulighet til å laste ned en gratis guide du kan ha nytte av.    Smil fra Birgitte   Referanser: Arne Utvik, daglig leder A.Utvik AS:«Birgitte Hammer er innovativ og viser at hun har peiling på hva nytt som rører seg innenfor faget markedsføring.» Barbara Zanoni Utne, vertskap Hotel Ullensvang:«Birgitte Hammer har igjennom 10 år samarbeid med Hotel Ullensvang stått for utrolig mye bra når det gjelder markedsføring og kommunikasjon. Hun tenker "out of the box", er kreativ og følger med på trender.» Ørjan Risanger, daglig leder Haugesund Bok & Offset«Birgitte Hammer viser stort engasjement og er alltid dedikert i sin tilnærming av markedsføringsoppgaver. Kreative og «vågale» løsninger har bidratt til oppmerksomhet og resultater.» [-]
Les mer