Uke | Startdato Start | Sluttdato | Frist | Sted | Instruktører | Tidspunkt | Språk | Ledige plasser Plasser | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
39 | 24.09.2024 24.09.2024 | 26.11.2024 | 24.09.2024 | Digitalt klasserom | Digitalt klasserom | 18:00 - 21:00 | Norsk | Ledige plasser Ledig |
Startdato: 24.09.2024 |
Sluttdato: 26.11.2024 |
Sted:
Digitalt klasserom
Digitalt klasserom
|
Frist: 24.09.2024 |
Tidspunkt: 18:00 - 21:00 |
Språk: Norsk |
Ledige plasser: Ledig |
Trykk for mer info |
Lukk |
Mål for kurset:
Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse av problematferd og gjøre deltakerne i stand til å sette i verk mest mulig effektive tiltak. Kursdeltakerne skal få kunnskap om problematferd og hvordan slik atferd kan forstås.
Kursets innhold:
Atferdsproblemer blant barn og unge
Kartlegging og risikovurdering
Barnehagen og barns tidlige utvikling
Den inkluderende skolen og skoleomfattende tiltak
Klasseromsperspektivet – klasseledelse
Elevperspektivet – internaliserte problemer
Elevperspektivet – alvorlige atferdsproblemer
Sosialkompetanse hos barn og unge
Sosial læring hos barn og unge
Litteratur: Sosialkompetanse og problematferd blant barn og unge, ISBN: 9788205550612 Gyldendal akademiske forlag, 2022, Terje Ogden
Kursbevis: til de som har minst 75 % fremmøte.
Er du organisert:
Fagforeninger har stipendordninger for sine medlemmer. Undersøk om du har mulighet til å få dekket kursavgiften eller deler av den.
Påmelding: elektronisk i påmeldingsskjema