Uke | Startdato Start | Sluttdato | Frist | Sted | Instruktører | Tidspunkt | Språk | Ledige plasser Plasser | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
39 | 25.09.2024 25.09.2024 | 26.11.2025 | 25.09.2024 | Digitalt klasserom |
Stein Arild Knudsen |
Digitalt klasserom | 18:00 - 21:00 | Norsk | Ledige plasser Ledig |
Startdato: 25.09.2024 |
Sluttdato: 26.11.2025 |
Sted:
Digitalt klasserom
Digitalt klasserom
|
Frist: 25.09.2024 |
Tidspunkt: 18:00 - 21:00 |
Språk: Norsk |
Ledige plasser: Ledig |
Trykk for mer info |
Lukk |
Mål for kurset:
Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse for ulike lærevansker hos barn og unge samt en faglig innsikt i spesialpedagogiske virkemidler for arbeidet i barnehage, skole og skolefritidsordning. Kurset gir grunnleggende kunnskap om de vanligste gruppene av funksjonshemminger.
Kursets innhold:
Hva er spesialpedagogikk? - Lese- og skrivevansker - Atferdsvansker - Lærevansker -Psykisk utviklingshemming - Språk- og talevansker - Synsvansker - Hørselsvansker - Bevegelsesvansker og hodeskader - ADHD, Tourettes syndrom og skjulte funksjonshemminger - Spesialundervisning og spesialpedagogiske tiltak.
Lærebok:
Innføring i spesialpedagogikk ISBN 9788205500648, Ogden/Rygvold. Gyldendal akademiske forlag 5. utg. 2017
Kursbevis: til de som har minst 75 % fremmøte og betalt kursavgift.
Er du organisert:
Fagforeninger har stipendordninger for sine medlemmer. Undersøk om du har mulighet til å få dekket kursavgiften eller deler av den.
Påmelding: elektronisk i påmeldingsskjema.