Dette kurset har ingen fremtidige kursdato(er) oppført. Bruk skjemaet for å kontakte kursholderen for mer informasjon.
For mange er ikke det å lede på avstand noe nytt, og digitaliseringen har allerede preget arbeidslivet i lang tid. Likevel var de færreste forberedt på at all kommunikasjon og alle kontaktflater skulle foregå digitalt. Covid-19 snudde opp og ned på livene våre. Nesten over natten gikk for mange store deler av arbeidsstokken fra å sitte på jobben til hjemmekontor. Hjemmekontoret kan utfordre mange av de viktigste faktorene for et godt arbeidsmiljø: Motivasjon, sosialt fellesskap og tilhørighet, støtte samt lærings- og utviklingsmuligheter i hverdagen. For å opprettholde de helsefremmende faktorene vi får når vi er på et arbeidssted kreves det derfor nye strategier når medarbeiderne i hovedsak er på hjemmekontor.
Vi har gått gjennom en omveltende, prøvende og mildt sagt uforutsigbar tid. Dere som ledere har kjent på ansvaret ved å skulle lede ansatte gjennom krisen på en trygg måte, mens rammene og betingelsene var/er i endring. Dette kurset vil derfor gi deg som leder en anledning til å stoppe opp og reflektere hvordan det å lede på avstand har vært/er for deg og hvilke utfordringer, men også muligheter som ligger i «den nye normalen».
Kurset vil gi deg som kursdeltaker inspirasjon, erfaringsutveksling og verktøy til hvordan du som leder kan:
Kurset gjennomføres som fysisk kurs på utvalgte hoteller mellom kl. 09-14 med opptil 20 kursdeltakere.
Kurset gjennomføres som Webinar mellom kl. 09-14 med opptil 15 kursdeltakere.
For best mulig effekt av kurset kreves aktivt engasjement fra alle kursdeltagerne, i gruppe- og plenumsdiskusjoner.