Administrasjon og HR
Oslo
Du har valgt: Grünerløkka
Nullstill
Filter
Ferdig

-

76 treff ( i Grünerløkka ) i Administrasjon og HR
 

Nettkurs 375 kr
Kurs i skriving av CV med Tonje Brattås. Lær hvordan du fremhever egne prestasjoner og kvalifikasjoner. [+]
 Kurs i skriving av CV med Tonje Brattås. Lær hvordan du fremhever egne prestasjoner og kvalifikasjoner.  Skrive titler og undertitler som fenger Bruke nøkkelkvalifikasjoner til å fremme dine beste kvalifikasjoner Strukturere tidligere stillinger og studier Hva du kan droppe i en CV Tilpasse CV-en til stillingen og din nye arbeidsgiver Få jobbintervju med en god CV! Dette kurset passer for deg som har erfaringer fra studier og arbeidsliv, og som ønsker å klatre videre på karrierestigen. Kurset passer også for deg som ikke er på utkikk etter en ny jobb akkurat nå, men som ønsker å lære mer om deg selv og egne kvalifikasjoner. Spilletid: ca. 40 minutter   Leksjoner Introduksjon til CV Suksess! CV-mal som fanger oppmerksomhet Slik skriver du titler og undertitler som fungerer Skal jeg ha bilde i CV-en, eller ikke? Hvordan pirre arbeidsgivers nysgjerrighet med nøkkelkvalifikasjoner? Slik setter du opp arbeidserfaring i CV Slik setter du opp utdanning i CV Kurs, verv, språk og digitale ferdigheter Siste finpuss på CVen din - tilpass den til stillingen du søker på [-]
Les mer
Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Kurs med Mette Fossum om regler for bærekraft i arbeidslivet. Lær mer om lover og regelverk for bedrifter. [+]
Kurs om regler for bærekraft i arbeidslivet med Mette Fossum.    Introduksjon Norske arbeidsliv Arbeidstakerorganisasjonene Arbeidsgiverorganisasjonene Den norske modellen Forhandlinger Lover og regler i arbeidslivet HMS og internkontrollforskriften Whistleblower Krav om bærekraftsredegjørelser Oppsummering I dette kurset får du en innføring i spillereglene som gjelder for arbeidslivet, med særlig fokus på regelverket som gjelder for de som skal jobbe med bærekraftsledelse.  Kurset skal hjelpe deg med å forstå hvordan arbeidslivet er organisert, og du skal få et overblikk over hvilke lover og regelverk virksomheten må følge innenfor bærekraft.      [-]
Les mer
Bedriftsintern 29 998 kr
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs LinkedIn, CV, Søknad og Intervju. Coaching: https://brantegroup.com/outplacement/ [+]
Brante Group holder interne jobbsøkerkurs ved nedbemanning av grupper.   Hvert team tar ca en dag, avhengig av gruppestørrelse. Kursene kan holdes på flere språk og temaene for workshop serien er: LinkedIn profil som skaper interesse CV som bringer deg videre i prosessen Søknad som skaffer deg intervju Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer Annet – vi lager også kurs innenfor andre tema – f.eks. pensjon, NAV, økonomirådgivning eller annet som er relevant for aktuelle gruppe.   LinkedIn profil som skaper interesse (1 dag) Vårt LinkedIn kurs er en interaktiv workshop hvor deltagerne jobber med egen LinkedIn profil.  Vi viser deltagerne hvordan de kan utnytte ulike funksjonene i LinkedIn til å hevde seg i konkurransen i det uannonserte stillingsmarkedet: Hvordan gjøre en LinkedIn profil mest mulig søkbar for rekrutterer Dos and “don’ts” med hensyn til profil og bilder Skape muligheter gjennom nettverket Hvordan finne de gode jobbmuligheten først Bruk av sosiale medier for jobbsøking Om LinkedIN: LinkedIn er den største arenaen for å finne kandidater til stillinger som aldri legges ut. Plattformen er tilrettelagt for globalt søk etter kandidater. Kurset oppdateres kontinuerlig som følge av endringer i LinkedIn CV som bringer deg videre i prosessen (1 dag) Dette kurset er en praktisk workshop hvor deltagerne får hjelp til å utforme CVer og lærer hvordan de kan gjøre CV-ene sterkere og enda mer relevante. Hva er – og hvordan få fram kandidatenes unike kompetanse på en måte som gjør deltagerne stolte CV-tips - hvordan du kan forsterke CV med enkle grep Hvordan skrive en «skannbar» CV til rekruttere som bare har 10 sek. på hver CV CV databaser som fremmer eller hemmer kandidatur Workshop – vi skriver CV Søknad som skaffer deg intervju  (1 dag) Er CV-en god, vil de også lese søknaden. Hvordan sørge for at man er en de må snakke med? Hva en søknad må og ikke bør innehold Hvordan posisjonere seg dvs. Egen personlighet, erfaring og kompetanse med troverdighet? Eksempler – Hvordan skal en god søknad se ut Hvordan tilpasse stil, form og tone i søknad Workshop – vi skriver søknader Intervjutrening, hvordan gjør godt inntrykk i intervjuer (1 dag)   Dette kurset er designet for å gjøre folk tryggere og bedre i intervju-situasjonen. Vi legger opp til en interaktiv trening for å gi deltagerne så godt utbytte som mulig. Det betyr at det blir korte forelesninger, spennende gruppearbeid, jobbing på egen PC og masse diskusjon i små og store grupper. Forberedelser til intervju – hva må du ha gjort før du kommer Hvordan gjøre et godt førsteinntrykk Kommunikasjon, kroppsspråk, tone og ord Presentasjon av seg selv og CV Øvelser og rollespill Vi får tilbakemelding om at dette er en veldig nyttig og spennende sesjoner hvor deltagerne øker sin egen selvtillit. Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon: -Ta gjerne kontakt med oss. Vi deler gjerne av vår kompetanse og tar med glede en uforpliktende samtale – enten det er på telefon, e-post eller over en god kopp kaffe. The Brante Groupc/o House Of Business Solli Plass (3. etasje)Henrik Ibsens gt. 900255 Oslo+47 2233 6300contact@brantegroup.com Monica Brante (Partner & DL)a+47 93 280 290mb@brantegroup.com [-]
Les mer
Nettkurs 19 000 kr
Abonnement på e-læring - kurs når det passer deg [+]
Abonnement på e-læring - kurs når det passer deg Behovet for å holde seg oppdatert går i takt med stadig nye digitale arbeidsoppgaver. Kompetanseheving er derfor vesentlig når arbeidsoppgaver/-metoder endres. Vi har utarbeidet en rekke komplette kurs som e-læringskurs. Abonnementet gir tilgang til eksisterende kurs, oppdaterte kurs og nye kurs vi stadig utvikler. Med Norkarts nye e-læringsportal får du tilgang til et bredt kursutvalg som er relevant for deg i ditt arbeid. Med et abonnement på våre e-læringskurs har du mulighet til å heve din kompetanse innen fagområdene du ønsker umiddelbart, og du kan gjennomføre kursene i ditt eget tempo. Vi tilbyr personlig abonnement som gir tilgang for én bruker, og bedriftsabonnement som gir tilgang til alle brukere i kommune.  Personlig abonnement koster kr 19.000,- per år.    Dersom du ønsker å kjøpe personlig abonnement bestiller du det direkte i skjemaet. Du får abonnementskode til påmelding av alle våre e-læringskurs etter påmeldingen.   Oversikt over alle tilgjengelige e-læringskurs.   *Abonnement fornyes automatisk ved årsskifte og må sies opp før 1. oktober.   [-]
Les mer
Nettkurs 59 000 kr
Abonnement på e-læring - kurs når det passer deg [+]
Abonnement på e-læring - kurs når det passer deg Behovet for å holde seg oppdatert går i takt med stadig nye digitale arbeidsoppgaver. Kompetanseheving er derfor vesentlig når arbeidsoppgaver/-metoder endres. Vi har utarbeidet en rekke komplette kurs som e-læringskurs. Abonnementet gir tilgang til eksisterende kurs, oppdaterte kurs og nye kurs vi stadig utvikler. Med Norkarts nye e-læringsportal får du tilgang til et bredt kursutvalg som er relevant for deg i ditt arbeid. Med et abonnement på våre e-læringskurs har du mulighet til å heve din kompetanse innen fagområdene du ønsker umiddelbart, og du kan gjennomføre kursene i ditt eget tempo.   Vi tilbyr personlig abonnement som gir tilgang for én bruker, og bedriftsabonnement som gir tilgang til alle brukere i kommune. Bedriftsabonnement koster kr 59.000,- per år.  Dersom du ønsker å kjøpe bedriftsabonnement bestiller du det direkte i skjemaet. Legg inn bestillersnavn som deltaker, ikke navn til alle som skal delta i e-læringskurs. Du får abonnementskode til påmelding av alle våre e-læringskurs etter påmeldingen. Ta kontakt ved spørsmål.   Oversikt over alle tilgjengelige e-læringskurs.   *Abonnement fornyes automatisk ved årsskifte og må sies opp før 1. oktober.     For små kommuner eller kommunale samarbeid kan vi gi rabattert pris - gjerne ta kontakt med oss via kurs@norkart.no     [-]
Les mer
5 900 kr
Kurs i gjennomføring av oppsigelse og avskjed på en forsvarlig og riktig måte. Feil i opphør av arbeidsforhold kan fort bli dyrt for arbeidsgiver! [+]
Kurs i gjennomføring av oppsigelse og avskjed på en forsvarlig og riktig måte.Feil i opphør av arbeidsforhold kan fort bli dyrt for arbeidsgiver! Mange virksomheter må hvert år betale erstatning til medarbeidere fordi avslutningen av arbeidsforholdet ikke ble håndtert riktig. De fleste virksomheter opplever å måtte si opp en arbeidstaker en eller annen gang pga forhold hos den enkelte. Som eksempel kan nevnes: Manglende resultater fra medarbeideren, fravær, samarbeidsproblemer eller rusmisbruk. Uansett årsak må arbeidsgiver gjennomføre en ryddig og korrekt prosess som sikrer begge parter en god avslutning av arbeidsforholdet. Som leder kan det oppleves vanskelig, - både mellommenneskelig og arbeidsrettslig. Den største utfordringen finner vi ofte der lederen ikke tar tak i utfordringen og stadig utsetter den "vanskelige" samtalen. Utbytte Kurset vil sette deg i stand til å gjennomføre oppsigelse og avskjed av arbeidstaker på en forsvarligmåte uten unødige kostnader og støy. Dette er viktig for den ansatte, deg som leder, arbeidsmiljøet og omdømme. Overblikk over kurset Arbeidsgivers plikter gjennom hele ansattreisen: ved rekruttering og mottak av nyansatte, opplæring og oppfølging samt oppsigelse Arbeidsgivers styringsrett: Omplassering, advarsel og suspensjon Ulike årsaker til oppsigelse – arbeidstakers forhold: Sykdom, alder, samarbeidsproblemer, manglende resultat, oa Grunnlaget for avskjed Betydningen av ulike ansettelsesforhold, som for eksempel fast ansatt, prøvetidsansatt, vikariat, engasjement Hvordan gjennomføre en god prosess: Formkrav, dokumentasjon, drøftelsesmøte og begrunnelse, skriftlighet.  Hvordan gjennomføre den "vanskelige samtalen" Forhandlinger og prosessuelle forhold Kursholder Advokat Ingrid Schønning, Virke og HR-ansvarlig Helen von Quillfeldt, Virke Kursform Kurset gjennomføres som en kombinasjon av forelesning, diskusjoner, gruppearbeid og erfaringsdeling. Målgruppe Ledere og personer med personalansvar.   Omtale - Praktisk og konkret kurs med stor nytteverdi- Svært nyttig kurs som tok for seg et bredt spekter med situasjoner som kan oppstå i aarbeidet. Hadde høye forventninger til kurset - som ble innfridd til det fulle.- Mye om nedbemanning.- Veldig godt fornøyd med kurset. God innføring i lover og regler, Spennende og viktig tema.- Veldig godt og matnyttig kurs. Det ble presentert enkelt og forståelig. Meget fornøyd med dagen. [-]
Les mer
Nettkurs 30 minutter 1 290 kr
God kommunikasjon er en ferdighet som er grunnleggende for et godt arbeidsmiljø - både på medarbeider og ledernivå. I kurset får du innsikt i kommunikasjonsmåter som både... [+]
God kommunikasjon er en ferdighet som er grunnleggende for et godt arbeidsmiljø - både på medarbeider og ledernivå. I dette kurset får du innsikt i kommunikasjonsmåter som både forebygger og demper konflikter på arbeidsplassen. Du vil lære om prinsipper, kjøreregler og metoder for å bli bevisst din egen kommunikasjon, og få økt forståelse for det store spekteret av potensielle «feller» når det kommer til kommunikasjon.       Mer om kurset    De fleste av oss eksponeres for konflikter i hverdagen – både i privatlivet og på jobben.  Dette kurset gir deg verktøy som forebygger ugunstige konfliktsituasjoner, øker din egen konfliktforståelse og som støtter god tilbakemeldingskultur og et godt ytringsklima.      Hvem passer kurset for?  Medarbeidere og ledere i virksomheter som anser kommunikasjon som vesentlig for egen resultatoppnåelse og et godt arbeidsmiljø.     Hva sitter man igjen med etter å ha deltatt på kurset?  Kurset består av 14 korte leksjoner hvor hver leksjon tar for seg en kommunikasjonsregel. Kurset vil gjøre deg  mer oppmerksom på egen adferd og ditt handlingsrom knyttet til kommunikasjon, uenigheter og konflikter.     Eksempler på temaer:    Forskjell på god og dårlig kommunikasjon  Tydelig vs. utydelig kommunikasjon   Hvordan ta ansvar i en konfliktsituasjon   Hvordan unngå at en konflikt eskalerer    Hvordan gjennomføres kurset?    Kurset gjennomføres som digital læring, hvor kursdeltager får tilgang til en læringsportal der deltager selv styrer tid og tempo for gjennomføring. Undervisningen består ulike moduler, hvor den enkelte modul er bygget opp av flere videoleksjoner. Hver leksjon tar for seg en kommunikasjonsregel og deler nyttig informasjon og refleksjon knyttet til regelen.    Krav til forkunnskaper  Kurset har ingen krav til forkunnskaper.    [-]
Les mer
Nettkurs 2 900 kr
Det handler om å skape effektiv drift og godt arbeidsmiljø, og ønsker å hjelpe ansatte til å skjønne verdien av å bidra med kritisk tenkning og engasjement i forbedringen... [+]
Kontakt kursleverandør for mer informasjon ved å trykke Les mer / Påmelding knappen på denne siden. Her finner du også filmklipp fra kurset. Om studiet Et kurs i relasjoner, kreativitet, engasjement og problemløsning på arbeidsplassen. Det handler om å skape effektiv drift og godt arbeidsmiljø, og ønsker å hjelpe ansatte til å skjønne verdien av å bidra med kritisk tenkning og engasjement i forbedringen av sin egen arbeidshverdag. Kurset har en konkret og praktisk tilnærming. Gjennom eksempler og historier skapes en forståelse av den ansatte sin rolle som den viktigste ressursen for kunnskap og innspill i bedriften. Temaer/metoder som blir introdusert er eksempelvis: Dokumentasjon, avvikssystem, risiko, forbedringsledelse, arbeidsmiljø, arbeidskultur, kritisk tenkning, lotusblomst, SWOT, forebyggende vedlikehold, HMS – og enda flere. Hvem: Alle ansatte i bedriften Varighet: 3 timer + prosjektarbeid/gruppearbeid Krav: Ingen Oppfølging: Prosjektarbeid i praksis Språk: Norsk Tale: Ja Kursbevis: Ja Betingelser: Kvittering hos arbeidsgiver/kursleverandør ved fullført prosjektarbeid Pris: 2900,- u/mva. [-]
Les mer
Webinar 6 timer 4 990 kr
14 May
Konflikter er en naturlig del av livet på arbeidsplassen. Det er ikke konflikten i seg selv, men måten vi møter den på som kan bli avgjørende for utfallet for den enkelte... [+]
Hva gjør du når konflikter oppstår? Hvordan møter du utfordrende situasjoner? Kjenner du og dine ansatte til spillereglene for arbeidslivet? Konflikter er en naturlig del av livet på arbeidsplassen. Det er ikke konflikten i seg selv, men måten vi møter den på som kan bli avgjørende for utfallet for den enkelte og for arbeidsmiljøet. Gjennom dette kurset vil du få kompetansen og verktøyene du trenger for å forstå, forebygge og håndtere konflikter på arbeidsplassen på en ryddig og korrekt måte. I dette kurset vil du lære om hvilke spilleregler som gjelder for arbeidslivet, og hvilke krav og plikter du som leder, arbeidstaker, verneombud og tillitsvalg må forholde deg til. Målet er å skape trygge ledere og kompetente ressurspersoner (HR, HMS-aktører) som sammen sikrer en felles forståelse av tematikken og har en god og profesjonell personalhåndtering i konflikter. Kurset viser gjennom case, praktiske eksempler og begrep belyse hvor grensene går, hva må vi tåle, hva vi ikke skal måtte tåle, hva kan vi ikke kan gjøre eller si når vi er på jobb. Kurset vil være en variasjon av foredrag, case og praktiske eksempler.   SENTRALE TEMAER Begrepsavklaring og felles forståelse: Konflikter og trakassering i arbeidslivet Arbeidslivets spilleregler HMS aktører: Rolleavklaring og rolleforståelse Uheldig vs. Påregnelig belastning Konsekvenser for den enkelte, arbeidsmiljø og samfunn Konflikthåndtering med arbeidsmiljøloven som rettesnor Konflikter som plattform for læring og utvikling i organisasjonen   FOR HVEM? Arbeidsgivere og ledere, vernetjeneste og tillitsvalgte, HR- og HMS-personell og medarbeidere.   KURSETS GJENNOMFØRING Kurset gjennomføres som fysisk kurs på utvalgt hoteller mellom kl. 09-15 med opptil 25 kursdeltakere Kurset gjennomføres som Webinar mellom kl. 09-15 med opptil 25 kursdeltakere. For best mulig effekt av kurset kreves aktivt engasjement fra alle kursdeltagerne, i gruppe- og plenumsdiskusjoner, praktiske øvelser og utarbeidelse av tiltaksplan. Etter avsluttet kurs skal deltagerne selv kunne starte sin egen prosess med konkrete stressreduserende og energigivende tiltak!   [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 5 000 kr
Hvordan håndtere utagerende adferd i et arbeidsmiljøperspektiv? [+]
Det er mange yrkesgrupper som utsettes for utagerende atferd i løpet av arbeidshverdagen fra bruker, klienter, pårørende eller miljøet rundt. Det betyr ikke at vi skal akseptere vold og/eller trusler om vold men ha kunnskap og ferdigheter til å håndtere disse situasjonene slik at man blir tryggere på seg selv og sine omgivelser. Hva har jeg lov til å gjøre og hva ikke? Hva sier Arbeidsmiljøloven og forskrifter om dette? Hva sier opplæringsloven/helse og omsorgstjenesteloven? Hva når brukers/pasient/klients/kundens og ansattes rettigheter oppleves å være i konflikt med hverandre? Hvem og hvordan settes grensen for hvor langt den ansatte skal strekke seg? Er det opp til den enkelte ansatte i den enkelte situasjonen ut ifra egne vurderinger? Har din virksomhet behov for et mer tilpasset opplegg kommer vi gjerne til dere. Ta i så fall kontakt på kurs@arbeidsmiljo.no for informasjon og tilbud. [-]
Les mer
3 timer 2 990 kr
Kurs i arbeidsmiljølovens bestemmelser. Reglene om arbeidstid er kompliserte. For en arbeidsgiver er det viktig å kjenne til arbeidsmiljølovens bestemmelser om arbeid... [+]
Flere saker har havnet i media fordi medarbeidere har følt seg utnyttet og jobbet mer enn lovens bestemmelser tilsier. I andre tilfelle kan manglende kunnskap føre til høyere lønnsutbetaling enn det arbeidsavtalen tilsier.   Vil du lære mer om arbeidsmiljølovens bestemmelser? Vi tilbyr et tre timers innførings- og oppfriskningskurs i arbeidsmiljølovens kapittel 10 om arbeidstid.   Utbytte av kurset Etter kurset vil du være i stand til å vurdere om egne arbeidstidsordninger er innenfor lovens bestemmelser. NB! Kurset går ikke igjennom turnusspørsmål. Overblikk over kurset Alminnelig arbeidstid Pauser og hviletid Overtid og merarbeid Gjennomsnittsberegning Natt-, søn- og helgedagsarbeid Rett til redusert arbeidstid Rett til fleksibel arbeidstid Kursholdere Rådgiverne Mette B. Persson og Anita Hegg, Virke Kursform Kurset gjennomføres som et seminar med en kombinasjon av forelesning, diskusjoner og erfaringsdeling. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom
Hjelp medarbeiderne dine til å bedre sine norskferdigheter! [+]
Trenger din bedrift kompetanseheving?   Sliter dere med kommunikasjonen på grunn av språkbarrierer?   Hvert år deler Kunnskapsdepartementet ut over 200 millioner kroner til kompetanseheving på arbeidsplassen.  Opplæringen heter Kompetansepluss, og gis gjennom kurs som gjennomføres for den enkelte bedrift. Sammen med Briga AS kan din bedrift søke om midler til opplæring. Vi gjør søknadsarbeidet, gjennomfører opplæringen og har all kontakt med Kompetanse Norge.    Hva er Kompetansepluss? Kompetansepluss er en offentlig tilskuddsordning som gjennom opplæring i grunnleggende ferdigheter skal bidra til at ansatte medarbeidere får nødvendig kompetanse til å mestre krav og omstilling i arbeidslivet. Opplæringen kan også være et ledd i veien mot fagbrev. Det er bedriftens behov som er styrende for valg av fag. Les mer om Kompetansepluss her: https://www.kompetansenorge.no/Kompetansepluss/hva-er-kompetansepluss/   Hva er «grunnleggende ferdigheter»? Norsk for minoritetsspråklige Digitale ferdigheter Lesing og skriving Regning Muntlige ferdigheter   Disse ferdighetene er en forutsetning for å kunne delta aktivt i morgendagens arbeids- og samfunnsliv. https://www.kompetansenorge.no/Grunnleggende-ferdigheter/hva-er-grunnleggende-ferdigheter/   Hvilke resultater gir kursene for bedriften? BEDRE KONKURRANSEEVNE GJENNOM ØKT JOBBMESTRING, BEDRE TRIVSEL OG LAVERE SYKEFRAVÆR! Kursene bidrar til høyere jobbengasjement og mer aktiv deltakelse i arbeidsprosesser og møter, samt bedre forståelse av sikkerhetsinstrukser og arbeidsrutiner. Dette fører til: BEDRE RESSURSBRUK FÆRRE FEIL OG LAVERE SVINN BEDRE ARBEIDSMILJØ Vi erfarer dessuten at kursene ofte øker motivasjonen for ytterligere kompetanseheving, som fagbrev og jobbrelaterte sertifiseringer. Hvem kan søke? Ordningen gjelder virksomheter i ulike størrelser i alle bransjer over hele landet.   Annet du kanskje vil vite: Opplæringen finansieres av Kompetanse Norge, som er underlagt Kunnskapsdepartementet Opplæringen ivaretar anbefalte smittevernhensyn og er i hovedsak nettbasert. Vi kan også gjennomføre kurs ute i bedriften Opplæringen arbeidsrettes gjennom bruk av bedriftens egne rutiner, arbeidsprosesser og kvalitetssystemer. Da opplever de ansatte opplæringen som relevant og motiverende Godt kvalifiserte og erfarne instruktører sørger for motivasjon og god progresjon Briga AS tar hånd om søknadsprosess, rapportering og revisjon, samt all kontakt med Kompetanse Norge Gjennomføringsansvaret fra A til Å er vårt, og bedriften din får en fast kontaktperson fra oss som følger opp gjennom hele prosessen Briga er forhåndsgodkjente tilbydere av Kompetansepluss-kurs, og har gjennomført disse kursene siden 2014 - fra smågrupper for små bedrifter, til prosjekter for store konsern. Dette kan vi! Du kan derfor trygt velge oss som samarbeidspartner i kompetansehevingen av medarbeiderne dine.   Hvordan søke? Dersom dette er aktuelt for din bedrift, tar du ganske enkelt kontakt med en av våre drevne medarbeidere på området. Ring Amna Wasim på 47 309 350, eller send en e-post til wasim@briga.no. Du kan også fylle ut vårt kontaktskjema https://www.briga.no/#kontakt Da kontakter vi deg omgående, besvarer spørsmål og avklarer bedriftens behov. Vi tar oss deretter av resten av søknadsprosessen, og så er vi i gang. Velkommen!   Søknadsfristen for 2021/2022-prosjekter er 30.november 2020 [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 4 timer 1 750 kr
EHS course for managers is a mandatory course, according to Working Environment Act section 3-5, employer's obligation to undergo training in health, environment and safe... [+]
The course gives basic knowledge of environment, health and safety in your company. You will be presented with examples and situations that relate to your role as responsible for EHS. Questions and quiz are presented along the way. The course ends with an "exam" which includes questions from each course topic. Once you have completed the test, you will receive a printed course certificate. The certificate contains the participant´s name and the contents of the course. More information on hmsnorge.no  https://hmsnorge.no/nettkurs/ehs-course-for-employer   [-]
Les mer
1 dag 5 900 kr
Vil du sikre en god avslutning av arbeidsforholdet for begge parter? [+]
Vil du sikre en god avslutning av arbeidsforholdet for begge parter? Gode ledere godtar ikke dårlig behandling av ansatte i en nedbemanning, feil i avslutning av arbeidsforhold kan fort bli dyrt for arbeidsgiver. De fleste virksomheter opplever å måtte si opp medarbeidere på et eller annet tidspunkt. Dette kurset tar utgangspunkt i opphør av arbeidsforhold/stillingsendring med bakgrunn i virksomheten. Uansett årsak til nedbemanning, må arbeidsgiver gjennomføre en ryddig og korrekt prosess, som sikrer begge parter en god avslutning av arbeidsforholdet. Måten en bedrift gjennomfører omstilling, nedbemanning og oppsigelse på sier mye om ledelsen i bedriften. Gode ledere godtar ikke dårlig behandling av ansatte i en nedbemanning. Ikke nok med det, feil i avslutning av arbeidsforhold kan fort bli dyrt for arbeidsgiver!Kan du gjennomføre nedbemanning og oppsigelse på en forsvarlig måte, vil du sikre en god avslutning av arbeidsforholdet for begge parter. Utbytte Kurset vil sette deg i stand til å gjennomføre endringsprosessene og oppsigelse på en forsvarlig måte, både juridisk, økonomisk og mellommenneskelig. Hensikten er at alle parter opplever at det er en ryddig prosess både for arbeidsgiver, dem som må gå og dem som blir igjen. Overblikk over kurset Vi følger et nedbemanningscase fra A – Å, fra beslutning om oppsigelse, kommunikasjon, de formelle kravene, involvering av tillitsvalgte til endelige nye avtaler er signert Nedbemanning er et minefelt. Det er derfor nødvendig å gå igjennom viktige områder som: Status arbeidsmarked og nedbemanning i Norge nå Kjennetegn for vellykket omstilling og nedmanning Formaliteter, plikter og rettigheter Arbeidsgivers forhold og bakgrunn for omstilling, viktigste krav og begreper Hvilke utfordringer kan vi møte i de ulike fasene i prosessen, hvordan håndterer vi disse Alternativ til oppsigelse  Involvering, kommunikasjon, informasjon og drøfting Spesielle forhold, virksomhetsoverdragelse Arbeidsgivers styringsrett - Hva kan arbeidsgiver gjøre? Betydningen av ulike ansettelsesforhold, som for eksempel fast ansatt, prøvetidsansatt, vikariat, engasjement Krav til saklighet, utvelgelseskriterier (inkludert kvalifikasjoner som utvelgelseskriterium) Forhandlinger Hvordan "lukke" prosessen Veien videre: ivaretakelse av dem som blir igjen, bevare arbeidsmiljø, omdømme og oppnå gode resultater fremover Kursholdere Advokat Ole Mikkelsen og HR-ansvarlig Helen von Quillfeldt, Virke Kursform Kurset gjennomføres som en kombinasjon av forelesning, diskusjoner, gruppearbeid og erfaringsdeling. Målgruppe Ledere og personer med personalansvar. [-]
Les mer