Alle kategorier
Du har valgt: Akershus
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Akershus )
 

Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Skedsmo Nedre Eiker 5 dager 6 300 kr
21 May
27 May
10 Jun
Truckførerkurs for alle som skal kjøre truck med løftekapasitet inntil 10 tonn. Gjennomført og bestått kurs gir kompetansebevis. [+]
KOMPLETT TRUCKFØRERKURS Første del av kurset er teoridel og kurset avsluttes med praktisk kjøreopplæring på aktuelle truckklasser. Instruktører med lang erfaring! Tilrettelagt for deltagere med skrive- og lese-vansker. Kurs hos DIN Truckpartner AS er et "sikkert valg!"   Vår opplæring følger opplæringsplan med følgende moduler:  # 1.1  Felles grunnmodul, teori. Helse, Miljø og Sikkerhet  # 2.2  Fagdel som gir god teoretisk innføring i sikker bruk av truck, samt prinsippene for truckens konstruksjon, virkemåte, vedlikehold og bruk.  # 3.2  Grunnleggende praktisk ruk  # 4.2  Grunnleggende kjøreopplæring       [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige Forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 750 kr
04 Jun
12 Sep
03 Dec
Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 beskriver alle sider ved dette begrepet: «retningslinjer» og viser eksempler, gir tips og råd. [+]
MEDLEMSKURS: Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 (Gratis for medlemmer) Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Kursinnhold: Styrets ansvar for organisering av selskapet i Aksjeloven § 6-12 Hvorfor styret bør vurdere å etablere retningslinjer Hva menes med «retningslinjer» i lovgivningen? Grunner til at styret bør påse utarbeidelse av retningslinjer Fundament for styring og ledelse/ansvarsbegrensende prosess Hvem utvikler retningslinjene og hva kan de omfatte? Verdien i og for selskapet av gjennomtenkte retningslinjer for drift Retningslinjenes oppdragende og retningsgivende effekt Retningslinjer i praksis – definere og bestemme omfang og områder Eksempler fra andre selskaper og tips og råd   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 13 200 kr
Realfag passer for deg som trenger å forbedre karakteren i faget, eller som trenger fordypning for videre studier på høgskole eller universitet. [+]
Ingeniørpakken gir til sammen 2 realfagspoeng og passer for deg som vil bli ingeniør, men som mangler fag eller må forbedre fagene. Har du studiekompetanse, men mangler realfag for å kunne søke opptak ved ingeniørhøyskoler? Fagene du trenger, er matematikk R1 og R2 og fysikk 1. Her kan du prøve Matematikk eller Fysikk (gratis) Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Velg Ingeniørpakken og få tilgang til Fysikk 1, Matematikk R1 og Matematikk R2 i 12 måneder. Du velger selv når du vil ta eksamen.  Fysikk 1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R2, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Bedriftsintern
Ønsker du å omsette salgsmål til resultater? Vil du lære hvordan du gir kunden 1. klasses service? Har du kompetanse du trenger som selger? "Si det så det selger" g... [+]
Si det så det selger! - salg og kundebehandling   Si det så det selger» er for deg som jobber med salg, forhandling og konflikthåndtering – du vil oppleve at du kommuniserer med gjennomslagskraft og blir enda bedre til å skape gode relasjoner.  Kommunikasjon og kontaktskapende evner.  Du lærer deg hvordan du:  skaper et godt førsteinntrykk skaper tillit kommer på bølgelengde med kunden er interessert i stedet for interessant bedre forstår kundens situasjon og modell av verden skaper gode relasjoner kommuniserer med gjennomslagskraft  Den motiverte selger  salgsprosessen selgerrollen hva skaper motivasjon? hvilken kompetanse må en selger ha for å lykkes? avslutte salg oppfølging  Positivt salg  selvledelse – hvordan motivere seg selv gode mål – å sette (salgs)mål med mening fra visjon til virkelighet – hvordan omsette salgsmål til resultater effektiv salgsplanlegging – bruk av tid som ressurs  Si det så det selger arrangeres som en workshop med interaktiv deltakelse og skreddersys til den enkelte bedrift. som bedriftsinternt kurs.   [-]
Les mer
1 dag 2 800 kr
Kurset er et teorikurs og går over en dag. Kurset fører fram til kompetansebevis for teleskoptruck. [+]
 Det som kjennetegner en teleskoptruck, er at den har en rekkevidde på mer enn to meter. I tillegg kan en teleskoptruck løfte opptil 10 tonn. Etter endt kurs har du forståelse for alt fra hvordan teleskoptrucken er konstruert, samtidig til hvordan du håndterer de mest klassiske utfordringene i dine arbeidsoppgaver. Men første og fremst skal du tenke sikkerhet når du bruker teleskoptruck. Dette sørger for sikker håndtering av last, en trygg arbeidsplass, og sikkerhet for deg og dine kollegaer.   Kurs hos DIN Truckpartner AS er et "sikkert valg"! [-]
Les mer
Nettkurs 4 uker 3 000 kr
Er du opptatt av boligstyling og interiør? Kunne du tenkt deg å blitt boligstylist eller lære mer om hvordan en stylist jobber? [+]
Dette kurset er for deg som: - Er opptatt av boligstyling, design og interiør - Drømmer om å jobbe med interiør - Drømmer om å jobbe som boligstylist - Jobber, eller ønsker å jobbe i interiørforretning - Ikke har en spesiell grunn, men liker å lære nye ting - Trenger kreativt påfyll   Du trenger ikke noe utstyr for å ta dette kurset. Det er opp til deg hvor langt du vil gå med din nye kunnskap.  Dette kurset er et online-kurs og går over 4 uker. Du har tilgang til alt kursmateriale i et helt år etter det. I tillegg vil du komme i kontakt med flere likesinnede og få svar på spørsmål underveis.     Her får du en oversikt over hvordan kurset vil forløpe seg: MODUL 1 - Befaringen og behovet Først tar vi for oss gangen i et kundebesøk og hvor veien går videre derfra. Du kommer til å lære å lage en rapport, og får alle nødvendige sjekklister for dette. MODUL 2 - Fallgruver ved styling I denne biten vil du lære deg hvordan du unngår å trø feil når det kommer til styling, og hva du må fokusere på for å skape et godt resultat. MODUL 3 - Hvordan skape helhet i interiørstylingen Helhet i styling er viktig, samtidig må presentasjonen ikke bli kjedelig eller gjentagende. Her får du de beste tipsene til å treffe blink! MODUL 4 - Gjennomgang av en styling og sluttoppgave Til slutt går vi gjennom en delstyling der du får med deg hele prosessen, trinn for trinn. Det følger med en oppgave for denne delen. Alle som ønsker kan levere inn sluttoppgaven for tilbakemelding og kursbevis.      Fordeler med kurset:  - 1 års tilgjengelighet - Alle moduler inneholder videoleksjoner - Få svar på dine spørsmål av interiørstylist gjennom facebookgruppe eller via email - Bli del av et interiørfreakfelleskap i lukket facebookgruppe med de andre kursdeltakerne - Sluttoppgave med tilbakemelding fra kursholder - Viktige hjelpeark, maler og sjekklister er inkludert og klare for nedlastning [-]
Les mer
Oslo Trondheim Og 5 andre steder 3 semester 84 900 kr
19 Aug
19 Aug
19 Aug
Ta Helsesekretær utdannelse hos K2 utdanning (privatist). Hos oss kan du ta programfag fra videregående skole. For deg som ønsker autorisasjon som helsesekretær [+]
Du lærer å ta imot pasienter, yte service ovenfor både pasienter og kollegaer, utføre kontor- og sekretæroppgaver. Du lærer også å betjene laboratorie og skiftestue. Aktuelle arbeidssteder er legekontorer, sykehus, helsesentre og i bedriftshelsetjenesten. Vi gir deg både nødvendig teori og praksis for å bli autorisert helsesekretær. Innhold/temaer - Helse og oppvekst vg1- Helseservice vg2- Helsesekretær vg3 Sentrale emner i Helsesekretær vg3 er:- mottak av pasienter- laboratoriearbeid og skiftestuearbeid- kontortekniske oppgaver og bruk av pasientadministrative IKT-systemer- registrering av takster og diagnoser- kvalitetssikring og prosedyrer- vurdering av øyeblikkelig hjelp både over telefon og i ekspedisjon Dette passer for deg som - ønsker å arbeide selvstendig som helsesekretær Du kan blant annet jobbe på legekontor, sykehus, helsesentre eller i andre deler av helsevesenet. Gjennomføring Utdanningen kan gjennomføres og på ulike måter (se under), du velger den formen som passer deg best. Uansett gjennomføringsform har du alltid 1:1-kontakt med din lærer. Vårt mål er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Autorisert helsesekretær er inndelt i tre semestre:Semester 1: Helse og oppvekst vg1Semester 2: Helseservice vg2Semester 3: Helsesekretær vg3 Det er mulig å gjennomføre kurset på ett år (to semestre). Dette er avhengig av din bakgrunn og tidligere erfaring. For personlig veiledning ta kontakt med oss på 907 65 769. Campus Utdanningen gjennomføres som klasseromsundervisning en kveld/dag pr uke over halvannet år (tre semestre). Merk at følgende gjelder:- på vg3 helsesekretær på Campus, vil det være noen ekstra kvelder med undervisning i tillegg til den ene kvelden i uken. Dette er spesielt rettet mot eksamen. Nettstudier + Lab (helgesamlinger) Utdanningen gjennomføres som en kombinasjon av samlinger i klasserom/lab/skiftestue og egenstudier via K2s undervisningsportal. De fysiske samlingene på siste semester (vg3) gjennomføres som to fysiske helgesamlinger i Oslo, Bergen, Trondheim eller Tønsberg. Semester 1 (vg1): Nettundervisning eller nettstudierSemester 2 (vg2): Nettundervisning eller nettstudier Semester 3 (vg3): Nettundervisning eller nettstudier + To fysiske helgesamlinger på campus  Her kan du sjekke ut hvordan K2s undervisningsportal fungerer. Klikk her for å registrere deg (gratis) og gå inn og se hvordan det fungerer! Undervisning via nett + Labkurs på campusUtdanningen gjennomføres som en kombinasjon av undervisning på nett/lab. Du kan velge mellom nettstudier (via K2 digitale læringsportal) eller nettundervisning. De fysiske samlingene på siste semester (vg3) gjennomføres som to fysiske helgesamlinger i Oslo, Bergen, Trondheim eller Tønsberg. Semester 1 (vg1): Nettundervisning (en dag eller kveld i uken) eller nettstudier (individuell tidsplan)Semester 2 (vg2): Nettundervisning (en dag eller kveld i uken) eller nettstudier (individuell tidsplan)Semester 3 (vg3): Nettundervisning (via Teams) eller nettstudier (individuell tidsplan) + 2 fysiske helgesamlinger på campus (labkurs)  Nettundervisning gjennomføres på Teams til faste tider en gang i uken. Undervisningen foregår live sammen med andre deltakere. Opptak gjør at du enkelt kan repetere fagstoffet.  Digital læringsportal og Office 365 I tillegg til undervisningen får du tilgang til K2s digitale læringsportal. Med Office 365 online får du student-e-post, Office pakken på nett, tilgang til samhandlingsverktøyet Teams og lagringsplass. Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og tar eksamen i tre programfag og en tverrfaglig på alle tre nivå. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Hva må til for å få autorisasjon? Helsesekretærfaget er et autorisasjonsfag, og du tar både teori og praksis hos oss.For å kunne søke autorisasjon som helsesekretær må du ha vitnemål. Vitnemålet må inneholde alle programfag fra vg1, vg2 og vg3, samt yrkesfaglige fellesfag som er norsk, engelsk, matematikk, naturfag, samfunnsfag og gym. Dersom man har jobbet i 5 år eller mer i 100% stilling kan man søke fritak fra de yrkesfaglige fellesfagene. Du må også på vitnemålet ha faget YFF. YFF er yrkesfaglig fordypning, dette er ikke et fag man kan ta som privatist. For å dekke kravet kan man dokumentere 526 timer arbeidserfaring/praksis i et relevant lærefag i Vg3 eller ha fag fra vg3 studieforberedende for eksempel. norsk og historie.Vitnemålet bruker du for å søke autorisasjon hos Helsedirektoratet. Da får du tittelen autorisert helsesekretær Gratis veiledning Vi vet at det kan være vanskelig å velge utdanning. Er du usikker ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no.For mer informasjon klikk her. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og eksamen. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Online-versjonen som du får tilgang til som deltaker hos K2, kan ikke benyttes på eksamen da denne krever nettilgang. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner mye informasjon om ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Bedriftsintern 2 dager 13 500 kr
Dette kurset tilbys som bedriftsinternt kurs   Kursinstruktør Lloyd Roden Loyd har over 30 års er faring fra IT-bransjen. Han har jobbet som utvikler, ledet en uavhengig ... [+]
Dette kurset tilbys som bedriftsinternt kurs   Kursinstruktør Lloyd Roden Loyd har over 30 års er faring fra IT-bransjen. Han har jobbet som utvikler, ledet en uavhengig test gruppe innenfor et programvarehus og har jobbet 10 år i  UK-baserte Grove Consultants som konsulent/partner. I 2011 startet han eget konsulentselskap med software testing som spesialfelt. Lloyd har holdt foredrag på konferanser som STAREAST, STARWEST, Eurostar, AsiaSTAR, Software Test Automation, Test Kongressen, og Unicom m.fl.   Lloyd Rodens verdier:"Jeg ønsker at arbeidet som jeg gjør, enten det er i form av rådgivning eller opplæring, må være relevant, praktisk og må gjøre en forskjell for den enkelte samt organisasjonen. Det er viktig for meg at deltakerne på mine kurs forbedrer sine ferdigheter i softwaretesting, og at dette til slutt vil gjenspeile seg i den forbedrede kvaliteten på produktene som leveres av organisasjonen."   Kursinnhold WorkshopThis workshop briefly explains the principles of Agile and how this differs from traditional lifecycle models. This workshop will explain the fundamentals of Scrum and how testing can effectively contribute to this software development approach. Learn the core components of Scrum and how testing can be involved in reviewing the product-backlog and how to be actively involved in the day-to-day sprints. This workshop also discusses how testing and test management need to adapt for maximum effectiveness within a Scrum project, how Exploratory Testing is the best approach to use and why collaboration is the key to the project's success. This workshop will be a practical session showing how scrum boards work, how to use planning poker and how to create burn-down charts. Learn how to use automation powerfully within an Agile project and how this would differ from the traditional lifecycle.    [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 2 andre steder 1 dag 6 900 kr
13 May
13 May
03 Jun
Kom i gang med Power BI Desktop [+]
Kom i gang med Power BI Desktop [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 timer 1 890 kr
Hvordan ha fokus på å lede, være en god rollemodell for andre ansatte og barna, samt ha fokus på faglig innhold i hverdagen i barnehagen? [+]
Dette todelte kurset handler om å styrke og bevisstgjøre pedagogiske ledere i arbeidet med å utvikle den pedagogiske praksisen, gjennom systematisk sammenheng mellom planlegging og dokumentasjon. Her presenteres verktøy som pedagogiske ledere kan benytte for å strukturere det pedagogiske arbeidet i barnehagen.Kursinnhold – 19. oktober – Del 1Barnehagefaglig kompetanse: Hva betyr det i praksis? Hvordan deler vi kompetansen med våre medarbeidere? Hvordan kan vi legge til rette for systematisk veiledning? Kursinnhold – 1. november – Del 2Planlegging: Hvem planlegger vi for? Hva planlegger vi? – lek, aktivitet, dagsrytme, konflikthåndtering, påkledning..? Hvordan får vi barna med i planleggingen? Dokumentasjon: Hvordan dokumenterer vi det vi planlegger? Hvordan evaluerer vi gjennomføring av planene? Hva reflekterer vi over og hvordan gjør vi det? Hvordan får vi barna med på refleksjon og vurdering? Fokus er på pedagogiske lederes utfordringer og muligheter knyttet til ny pedagognorm, med vekt på praktisk kunnskap.Ta kurset sammen med en eller flere pedagogkollegaer – diskuter og reflekter underveis og i etterkant!Når du melder deg på til del 1, blir du automatisk påmeldt del 2.Kurset arrangeres i delingsplattformen Teams, som er en del av Microsoft 365.  Kursholder Cathrine Ask er barnehagelærer med videreutdanning i veiledning og hovedfag i praktisk kunnskap. Hun har jobbet 25 år i barnehage på alle nivåer, og undervist i pedagogikk på universitet og på barne- og ungdomsarbeiderfag. Cathrine jobber nå med et forskningsprosjekt om barns medvirkning i Bodø kommune og veileder styrere i ulike prosjekter i andre kommuner. Hun har lang fartstid som kursholder og veileder. Cathrine Ask har skrevet bøkene «Hverdagslæring i barnehagen», «Rammeplanen og hverdagen i barnehagen» og «Medarbeider i barnehagen». Dette kurset kan også bestilles lokalt, med mulighet for tilpasninger av omfang og innhold.Ta kontakt med oss: bro@aof.no eller tlf. 970 43 390. Kurspriser ved bestilling (fysisk oppmøte eller nettkurs): 2 timer: fra kr 16 900 (inntil 50 deltakere)3 timer: fra kr 19 900 (inntil 50 deltakere)4 timer: fra kr 22 900 (inntil 50 deltakere)6 timer: fra kr 26 900 (inntil 50 deltakere) [-]
Les mer