Alle kategorier
Du har valgt: Stovner
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Stovner )
 

Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 750 kr
04 Jun
12 Sep
03 Dec
Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 beskriver alle sider ved dette begrepet: «retningslinjer» og viser eksempler, gir tips og råd. [+]
MEDLEMSKURS: Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 (Gratis for medlemmer) Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Kursinnhold: Styrets ansvar for organisering av selskapet i Aksjeloven § 6-12 Hvorfor styret bør vurdere å etablere retningslinjer Hva menes med «retningslinjer» i lovgivningen? Grunner til at styret bør påse utarbeidelse av retningslinjer Fundament for styring og ledelse/ansvarsbegrensende prosess Hvem utvikler retningslinjene og hva kan de omfatte? Verdien i og for selskapet av gjennomtenkte retningslinjer for drift Retningslinjenes oppdragende og retningsgivende effekt Retningslinjer i praksis – definere og bestemme omfang og områder Eksempler fra andre selskaper og tips og råd   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige Forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 13 200 kr
Realfag passer for deg som trenger å forbedre karakteren i faget, eller som trenger fordypning for videre studier på høgskole eller universitet. [+]
Ingeniørpakken gir til sammen 2 realfagspoeng og passer for deg som vil bli ingeniør, men som mangler fag eller må forbedre fagene. Har du studiekompetanse, men mangler realfag for å kunne søke opptak ved ingeniørhøyskoler? Fagene du trenger, er matematikk R1 og R2 og fysikk 1. Her kan du prøve Matematikk eller Fysikk (gratis) Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Velg Ingeniørpakken og få tilgang til Fysikk 1, Matematikk R1 og Matematikk R2 i 12 måneder. Du velger selv når du vil ta eksamen.  Fysikk 1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R2, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
2 dager 9 900 kr
12 Jun
12 Nov
2-dagers Sertifiseringskurs 405-3 Eksamen på siste kursdag [+]
Flere forsikringsselskaper gir rabatter på premien til forsikringskunder som jevnlig gjennomfører elkontroll av sertifisert personell og utbedrer eventuelle avvik som rapporteres. Kompetansemål etter NEK 405-3 (Elkontroll Næring) Kontrollør må sammen med oppdragsgiver kunne sette referansenivå og mål for el-kontroll. Kontrollør skal inneha kompetanse og se forskjellen på de ulike nettsystemene. Kontrollør skal kunne vurdere jordingsanlegget og utjevningsledere. Kontrollør skal ha kjennskap til tavlenormen og dens krav, og kunne vurdere sakkyndig og usakkyndig betjening. Kontrollør må kjenne kravene til beskyttelse mot elektrisk sjokk ved normal drift og ved feil. Kontrollør må kunne bruke enkle måleinstrumenter og kunne tolke måleresultatene Forskrift/norm FEL/NEK400 og FEB-91 skal være kjent. Avviksrapport skal henvise til detaljer i regelverket. Kandidaten skal være i stand til å vurdere sikkerhet i anlegg uavhengig av alder på anlegget/utstyret, og det skal også forutsettes at kandidaten skal kunne finne fram i eldre regelverk. Kontrollør må kjenne kravet til dokumentasjon iht FEL §12, og vurdere levert dokumentasjon opp mot anlegget og motsatt. Kandidaten skal kjenne krav til instruert person. Kurset er bygget opp rundt disse kvalifikasjonskravene og som et forberedende kurs før avlegging av eksamen i forbindelse med sertifisering. Kurset omhandler følgende temaer: NEK 405-3 Elkontroll næring Informasjon om sertifiseringsordning og kompetansekrav, Forskjellige nettsystemer, hvordan «virker» de forskjellige systemene ved feil, Tavlenormen, Potensielle brannfarer, Måleinstrumenter og virkemåte, Regelverksendringer gjennom tidene, Dokumentasjon Kurset er eksamensrettet for de som ønsker kompetansebevis eller vil sertifisere seg innen Elkontroll næring gjennom DNVGL eller Nemko. Eksamen på stedet i bolig, næring for de som ønsker.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
Strategiarbeid trenger ikke være dyrt, komplisert og krevende. Lær hvordan du effektivt kan gjennomføre strategiprosesser på egen hånd. [+]
Strategiarbeid i små og mellomstore virksomheter - *Spesialkurs     * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Er du en av mange som har opplevd at det er vanskelig å sette seg mål og lage strategier? Har kanskje du også kjent på at du har «kastet bort» penger på strategiprosesser som ender opp med et dokument som blir liggende i skuffen? Slik behøver det ikke være. Kurset «Strategisk strategiarbeid i små og mellomstore virksomheter» tar sikte på å gi styret og administrasjonen forståelse for hvordan strategiprosessen kan gjennomføres på enkle måter, og hvordan en kan sikre at strategiarbeidet ikke «stopper opp».   Kursets formål:  Formålet med kurset er å gi styret, daglig leder og øvrig administrasjon et best mulig utgangspunkt for å gjennomføre egne strategiprosesser. Videre tar kurset sikte på å gi deltakerne god forståelse rundt bruk av enkle verktøy for selve strategiprosessen, samt bruk av verktøy som skal sikre at både styret og administrasjon følger opp sitt ansvar for å iverksette den vedtatt strategien, samtidig som en er i stand til å gjøre de nødvendige endringer underveis. Kursdeltaker skal etter kurset også ha en overordnet god forståelse av hva bærekraft egentlig innebærer, samt hvordan bærekraft på en praktisk måte kan bli en naturlig del av det strategiske arbeidet.   Kursinnhold:  Hvilke faktorer hindrer vekst og utvikling i virksomheter? Forankring av mål hos, og strategiske innspill fra eierne. Hvem skal delta i strategiprosessen? Fastsettelse av mål Trenger vi en visjon? Trenger vi verdier? Enkle analyser som skal føre til mulige tiltak Økt effektivitet gjennom kategorisering av tiltak Strategiske valg – «Forretningsidéen», en strategisk oppsummering Hvordan vite om vi er på rett vei? Bruk av KPI-er / nøkkelindikatorer Hvordan sikre at strategiarbeidet «lever» til enhver tid? Revisjon av strategier Praktiske verktøy for gjennomføring av prosess, samt implementering og oppfølging av strategi Hva er egentlig bærekraft og hva kan det innebære for din virksomhet? Presentasjon av sentrale aktører innen bærekraft; Etisk handel, Miljøfyrtårn med flere.   Målgruppe: Styret, daglig leder og andre som skal fasilitere / gjennomføre strategiprosesser i små og mellomstore bedrifter.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 600 kr
Webinaret passer for deg som allerede vet hvordan du skal lage enkle presentasjoner i PowerPoint, men som ønsker å gå et trinn videre. [+]
  Webinaret passer for deg som allerede vet hvordan du skal lage enkle presentasjoner i PowerPoint, men som ønsker å gå et trinn videre. Vi vil gi deg gode tips om hvordan du kan lage bedre presentasjoner, og jobbe mer effektivt med å lage lysbilder som engasjerer publikum og får frem budskapet. Temaer på webinaret: Bruk av maler og lysbildeoppsett Gjenbruk av eksisterende lysbilder Inndelinger i presentasjonen Effektiv bruk av punktmerker SmartArt – hvordan presentere mer grafisk Innsetting og redigering av fotografier og andre illustrasjoner, samt informasjon om bildebibliotek og opphavsrett Innsetting av film Bruk av fotoalbumoverganger mellom lysbildene Mål med webinaret: Etter endt webinar skal du kunne jobbe mer smart og effektivt i PowerPoint. Forkunnskap: Du må ha brukt PowerPoint på et grunnleggende nivå. Kurset passer for deg som ønsker å jobbe smartere med å lage lysbildepresentasjoner i PowerPoint.  Målgruppe: Dette kurset er for deg som vet litt om PowerPoint og som ønsker å lære mer effektiv bruk av verktøyet. Undervisningsform: Dette er et webinar som du følger via din PC eller nettbrett. Vi vil sende deg påloggingsinformasjon etter at du har meldt deg på kurset. Pris: 1600 kroner (Ansatte og studenter ved UiS har egne betingelser) Varighet: 3 timer [-]
Les mer
Webinar + nettkurs 3 dager 12 450 kr
Har du lyst til å lære å bruke Autodesk Revit Architecture? Her er kurset for deg! [+]
HENSIKTHensikten med kurset er å gi deltagerne en grunnleggende forståelse i bruken av tegne- og konstruksjonsprogrammet Autodesk Revit. Kurset er nødvendig for å komme raskt i gang med Autodesk Revit, og for å få den nødvendige forståelse for de mulighetene programmet gir. UTDANNINGSMÅLDu vil lære grunnleggende teknikk for bruk av programmet, og skal kunne bruke programmet til å lage 3D-modeller av bygninger, hente ut informasjon fra modellen og kunne produsere 2D-arbeidstegninger basert på 3D-modellen. KURSINNHOLD: Introduksjon av Autodesk Revit Architecture Brukergrensesnitt Behandling av visninger Oppretting av Etasjeplan og Rutenett Søyler Vegger, dører, vinduer Gulv/Himling Tak Editeringsverktøy Dimensjonering/Tekst/Tittelfelt Detaljering Utskrift Kurset er på norsk, men kursmanualen er engelsk. [-]
Les mer
Nettkurs 4 uker 3 000 kr
Er du opptatt av boligstyling og interiør? Kunne du tenkt deg å blitt boligstylist eller lære mer om hvordan en stylist jobber? [+]
Dette kurset er for deg som: - Er opptatt av boligstyling, design og interiør - Drømmer om å jobbe med interiør - Drømmer om å jobbe som boligstylist - Jobber, eller ønsker å jobbe i interiørforretning - Ikke har en spesiell grunn, men liker å lære nye ting - Trenger kreativt påfyll   Du trenger ikke noe utstyr for å ta dette kurset. Det er opp til deg hvor langt du vil gå med din nye kunnskap.  Dette kurset er et online-kurs og går over 4 uker. Du har tilgang til alt kursmateriale i et helt år etter det. I tillegg vil du komme i kontakt med flere likesinnede og få svar på spørsmål underveis.     Her får du en oversikt over hvordan kurset vil forløpe seg: MODUL 1 - Befaringen og behovet Først tar vi for oss gangen i et kundebesøk og hvor veien går videre derfra. Du kommer til å lære å lage en rapport, og får alle nødvendige sjekklister for dette. MODUL 2 - Fallgruver ved styling I denne biten vil du lære deg hvordan du unngår å trø feil når det kommer til styling, og hva du må fokusere på for å skape et godt resultat. MODUL 3 - Hvordan skape helhet i interiørstylingen Helhet i styling er viktig, samtidig må presentasjonen ikke bli kjedelig eller gjentagende. Her får du de beste tipsene til å treffe blink! MODUL 4 - Gjennomgang av en styling og sluttoppgave Til slutt går vi gjennom en delstyling der du får med deg hele prosessen, trinn for trinn. Det følger med en oppgave for denne delen. Alle som ønsker kan levere inn sluttoppgaven for tilbakemelding og kursbevis.      Fordeler med kurset:  - 1 års tilgjengelighet - Alle moduler inneholder videoleksjoner - Få svar på dine spørsmål av interiørstylist gjennom facebookgruppe eller via email - Bli del av et interiørfreakfelleskap i lukket facebookgruppe med de andre kursdeltakerne - Sluttoppgave med tilbakemelding fra kursholder - Viktige hjelpeark, maler og sjekklister er inkludert og klare for nedlastning [-]
Les mer
Oslo Bergen Og 1 annet sted 2 dager 16 900 kr
22 May
04 Jun
25 Jun
Certified Scrum Product Owner (CSPO) [+]
Certified Scrum Product Owner (CSPO) [-]
Les mer
Nettkurs 6 600 kr
40 hours compulsory course on the working environment required under Norwegian law. The course is according to the Act relating to Working Environment § 3-5. [+]
40 hours compulsory course on the working environment required under Norwegian law. The course is according to the Act relating to Working Environment § 3-5. These subjects are covered: The Act relating to Working Environment; regulations and guidelines The impact of environmental factors on employees' physical and mental welfare Duties of elected and appointed safety representatives Occupational health services Duties and obligations of employees to prevent accidents at work, in theory and practice Health - Environment -Safety Monitoring the working environment Interpersonal relations --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Selv om HMS (helse-, miljø- og sikkerhet) er et innarbeidet begrep og arbeidsmiljøloven stiller krav til arbeidsgiver om HMS opplæring, kan det være vanskelig å komme i gang. Når Arbeidstilsynet kommer på besøk, når anbud skal utformes eller man skal i forhandlinger med forsikringsselskapet om premiefastsetting er det både nødvendig og lønnsomt å kunne dokumentere hva man faktisk gjør på HMS området. Kurset er i henhold til arbeidsmiljøloven § 3-5 med tilhørende veiledning fra arbeidstilsynet og behandler bl.a.: Nytteverdi av systematisk HMS arbeid Lov og regelverk Ansvar, rolle og oppgaver i HMS arbeidet HMS faktorer Kartleggingsmetoder Dokumentasjon og systematikk Kurset er obligatorisk for verneombud og medlemmer av arbeidsmiljøutvalgene, men anbefales også for alle andre som ønsker grunnleggende kjennskap til arbeidsmiljø/HMS arbeid. AOF har opparbeidet seg flere tiårs erfaring med HMS/ arbeidsmiljøopplæring og er i dag en av landets største, beste og eldste tilbydere.  Vi er en av kun tre opplæringsaktører valgt av Hovedorganisasjonenes Fellestiltak (HF) som kursarrangør på vegne av partene (LO og NHO). [-]
Les mer
Nettkurs 950 kr
Det er stor sannsynlighet for at du en eller annen gang kommer først til et skadested, eller kommer i en situasjon der en eller flere personer trenger medisinsk hjelp. Da... [+]
Det er stor sannsynlighet for at du en eller annen gang kommer først til et skadested, eller kommer i en situasjon der en eller flere personer trenger medisinsk hjelp. Da er det din plikt å hjelpe. E-læringskurset Førstehjelp for bygg og anlegg viser deg hvordan du utfører livreddende førstehjelp, som å sikre frie luftveier, utføre hjerte- og lungeredning (HLR), stanse store blødninger og forebygge mot nedkjøling inntil profesjonelle helsearbeidere ankommer. E-læringskurset tar også for seg hvilke arbeidsulykker som kan oppstå i forbindelse med arbeid på bygge- og anleggsplasser, og om meldeplikt ved alvorlig personskade eller dødsfall som skjer i forbindelse med arbeid. E-læringskurset inneholder en test. Når denne er bestått får du tilgang til et kursbevis. − Kjeden som redder liv består av ulike tiltak som må utføres tidligst mulig av deg som førstehjelper. − Det er dine handlinger som kan utgjøre forskjellen mellom liv og død for den skadede eller syke. − For å bidra med rask behandling, er det viktig å ha aktuelt førstehjelpsutstyr lett tilgjengelig. − Som førstehjelper ved ulykker er det viktig at du først og fremst tenker på din egen sikkerhet. − Skadestedet må sikres før du setter i gang med førstehjelp, slik at du selv ikke kommer til skade. − Deretter må du ringe medisinsk nødtelefon 1-1-3, mens du får oversikt over situasjonen. − Sett mobilen på høyttaler, så får du veiledning og hjelp underveis. − Få hjelp av andre, organiser arbeidet og fordel oppgaver. − Gi livreddende førstehjelp inntil profesjonelle helsearbeidere ankommer. − Når en person er livløs, skal du starte hjerte- og lungeredning (HLR) umiddelbart. − Dette for å holde blodsirkulasjonen og pusten i gang i påvente av en hjertestarter. − Et tidlig strømstøt fra en hjertestarter kan ofte få hjertet til å begynne å slå igjen. − Andre skader kan være blødninger, brannskader, bruddskader, hode-, nakke- og ryggskader, strømskader og øyeskader. − Akutte sykdommer kan være hjertekrampe (angina), hjerteinfarkt, hjerneslag, astma, diabetes (sukkersyke) og kramper. [-]
Les mer