Alle kategorier
Du har valgt: Rogaland
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Rogaland )
 

Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Asker Stavanger 6 timer 2 550 kr
31 May
12 Nov
18 Dec
Norwegian authorities demand that everyone using personnel lifts must have documented training in the use of lifts. [+]
Norwegian authorities demand that everyone using personnel lifts must have documented training in the use of lifts. It is the employers’ responsibility to provide such training for their employees. (See “Regulations concerning the performance of work” nr. 1357, § 10-2) Learning goals: The course provides knowledge on how to use personnel lifts and raises the awareness of risks and ways to mitigate these. Themes discussed: Law and regulation Operation Types of lifts and their usage Maintenance and control Classification Unwanted incidents and risks The course also includes a practical part where the participants can practice on our lifts. Language: English. (Also available in Norwegian.) Internal for your company: This course can also be delievered as an internal course for your company only. Please contact us for an offer and to check availability. Online course: This course is also available online on Tryggportalen.no Admission requirement: Participants have to be 18 years. Price: 2400,-. Price includes digital diploma and lunch. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
Ta opp samfunnskunnskap - nettstudier fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Med nettstudier bestemmer du hvor og når du vil lære. [+]
I faget Samfunnskunnskap (tidligere Samfunnsfag) lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Samfunnskunnskap er et av et av de seks fagene du må ha for å få generell studiekompetanse ved 23/5 regelen. Du kan også velge faget for å forbedre karakteren din.  Innhold/temaer I faget Samfunnskunnskap lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Gjennom varierte leksjoner ser vi på grunnleggende demokratiske verdier som medbestemmelsesrett, likestilling, ytringsfrihet og menneskerettigheter. Kurset gir øvelse i samfunnskritisk tenkning, digital dømmekraft og etisk bevissthet. Du lærer om bærekraftig utvikling og hvordan mennesker samarbeider, organiserer seg og tar avgjørelser i samfunnet. Hvordan havnet verden egentlig i en klimakrise? Og hva gjør politikerne for å redusere utslippene? Kurset er delt opp i følgende temaer- Identitet- Kultur og samfunn- Arbeidsliv og personlig økonomi- Politikk og demokrati- Verdenssamfunnet Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole- trenger faget for å søke autorisasjon eller fratrekk mot fagbrev Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve samfunnskunskapskurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Eksamen i samfunnskunnskap er muntlig. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 590 kr
Årlig gjennomgang av FSE inkludert førstehjelp - Nettkurs. For personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr [+]
Målsetting: Forebygge at personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr ikke blir utsatt for ulykker som er forårsaket av kortslutning (lysbue) eller strømgjennomgang i et lavspenningsanlegg. Deltakerne vil også få opplæring i hvordan man skal opptre hvis en kommer opp i en ulykke forårsaket av elektrisk strøm, samt teoretisk opplæring i førstehjelp (HLR). Kurset er i henhold til: Kurset tilfredsstiller myndighetenes krav iht. FSE-forskriftens §§ 2 og 3 og DSB`s Elsikkerhet nr. 73 og 84 for ikke sakkyndig personell som skal arbeide med enkle driftsoppgaver. Årlig repetisjon er et myndighetskrav, ref. FSE-forskriften § 7.   Læremål: Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha en bevisst holdning til elsikkerhet, slik at antall personskader og skader på materiell pga. elektrisk strøm blir redusert. FSE opplæring skal gi kunnskap om regelverk og instruksjoner, enkle vedlikeholdsoppgaver, hvordan betjene et elektrisk anlegg med blant annet sikringer og motorvern, risikovurdering og planlegging, jordfeilproblematikk og faremomenter, bruk av måleinstrumenter, bruk av verneutstyr og til slutt melding om ulykker og opplæring i førstehjelp ved strømulykker. Del 1 – FSE Instruert personell Elsikkerhet – hvorfor så viktig? Myndighetskrav FSE-forskriften Ansvarsforhold Instruert personell – definisjoner – ansvar Overordnet planlegging Risikovurdering Strømgjennomgang Melding om ulykker Ulykker og statistikk Kortslutning og lysbueskader Bruk av verneutstyr Feilsøking Jordfeilproblematikk Faremomenter Teknisk opplæring Del 2 - førstehjelp Opptreden på skadestedet Prioritering og behandling Elektriske skader  -  Fallskader Skader ved strømgjennomgang (rytmeforstyrrelser i hjerte) Lysbueskader Brannskader Hvordan HLR skal utføres De mest alminnelige akutte sykdommer Alminnelig reaksjon når krisesituasjoner oppstår   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
5 dager 20 200
03 Feb
Du lærer hvordan virksomheter kan jobbe systematisk med ytre miljø for å være i samsvar med relevant regelverk. [+]
Hva lærer du? Du lærer hvordan systematisk arbeid med å redusere miljøpåvirkningen kan bidra til en mer bærekraftig utvikling, og at kontinuerlig forbedring av miljøprestasjonen vil bidra til å fremme virksomhetens samfunnsansvar. Hva du får igjen for kurset Du blir i stand til å bistå virksomheter med å redusere kostnader knyttet til avfall og energiforbrukDu blir i stand til å bruke miljøarbeid aktivt for å forbedre omdømmet Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 5 dager 20 200
19 Aug
18 Aug
Du lærer hvordan du kan bidra til å sikre optimale inneklimaforhold på arbeidsplasser. [+]
Godt inneklima lønner seg. På arbeidsplasser med et optimalt inneklima øker trivselen og produktiviteten. Koronapandemien har store konsekvenser for samfunnet og næringslivet. Generell kunnskap om biologiske faktorer og spesifikk kunnskap om koronaviruset er viktig for å kunne gjennomføre risikovurderinger. Risikovurderingene vil være grunnlaget for å kunne etablere et optimalt smittevernarbeid i tråd med myndighetenes krav og bransjespesifikke retningslinjer Hva får du igjen for kurset? Bli i stand til å jobbe målrettet og effektivt med risikovurdering og håndtering av inneklima og biologiske faktorer Kunne gi opplæring til ledere og medarbeider om inneklima og biologiske faktorer Bli i stand til å foreslå forebyggende og risikoreduserende tiltak Tilfredsstille myndighetenes krav til risikovurdering og forebyggende arbeid Bidra til et fullt forsvarlig og helsefremmende arbeidsmiljø Kunne stille krav til renholdsmetoder og vurdere kvalitet på utført renhold Kunne foreslå gode løsninger mht. materialvalg i forbindelse med planlegging av arbeidsplasser Kunne gjennomføre og vurdere risiko relatert til biologiske faktorer i arbeidsmiljøet Kunne bruke Rent Tørt-bygg filosofien i oppfølging av inneklimaforhold i byggeprosjekter Kunne tilpasse smittevernarbeidet til bedriftsspesifikke forhold basert på bransjespesifikke retningslinjer Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
Bedriftsintern
Et kurs for deg som vil utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige, nødvendige og vanskelige samtaler. Hvordan skap... [+]
Den vanskelige og nødvendige samtale «Tomrommet som oppstår når vi ikke klarer  å kommunisere, blir raskt fylt med gift tøv og misforståelser.»  C.N. Parkinson - Et kurs for deg som vil utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler. Når mye står på spill, meningene er delte og følelsene begynner å bli sterke, går samtaler ofte over til å bli vanskelige. Vi kan gjøre en av tre ting når vi står overfor en viktig samtale: Vi kan unngå den Vi kan møte den og håndtere den dårlig Vi kan møte den og håndtere den bra På dette kurset vil du få verktøy og trening i å mestre viktige og vanskelige samtaler. Du vil få innblikk i enkle metoder og lære deg hvordan du håndterer vanskelige situasjoner med større personlig trygghet og styrke. Innhold Hva er en vanskelig samtale? Ditt ansvar som leder i og av vanskelige samtaler Start med hjertet Lær å se etter, kunsten å lytte Tilbakemeldinger/feedback Konfliktstiler Hvordan håndtere og tolke ulike reaksjoner fra den ansatte? Den ubehagelige beskjeden – hva gjør du når du sier til mennesker noe de ikke vil høre? Hvordan forberede deg til den vanskelige samtale? Hvordan følge opp den vanskelige samtale? LæringsmålÅ utvikle personlig styrke og kommunikasjonsferdigheter som er nødvendig for å håndtere viktige og vanskelige samtaler på en ryddig, fokusert og målrettet måte. ArbeidsmåteMiniforelesninger, øvelser, egentrening, refleksjon i grupper Kurset settes opp bedriftsinternt.  ReferanserI går hadde vi en oppsummering av lederdagene for våre 80 ledere og tibakemeldingene på dagen med Erica og den vanskelige samtale  var kun positive.Variasjonen mellom teori, egen erfaring og utprøving var flott, og gjorde at dagen ble variert.Jeg synes Erica løste oppgaven med en stor forsamling helt strålende. Dette må dere tilby til mange!Takk for innsatsen!Line Lofstad Andersen, Rektor Rygge kommune [-]
Les mer
24 timer
Målsettingen med opplæringen er at den som gis opplæring tilegner en god teoretisk/praktisk grunnopplæring og tilstrekkelige kunnskaper om sikker bruk av vinsjer med... [+]
MålsettingMålsettingen med opplæringen er at den som gis opplæring tilegner en god teoretisk/praktisk grunnopplæring og tilstrekkelige kunnskaper om sikker bruk av vinsjer med tilhørende ustyr slik at ulykker ved bruk unngåsEmnelisteIntroduksjon Regelverk Konstruksjon og virkemåte Navn på komponenter Sertifisering, merking Spoleannordninger, sikringsutstyr Generelle sikkerhetsregler og nødprosedyrer Riktig og feil bruk av vinsjer Bruksbegrensninger Kontroll, vedlikehold og kasseringsregler for vinsj, ståltau, blokker osv. Teoretisk eksamen Praktiske øvelser: Daglig kontroll av vinsj med tilbehør Bruk betjeningshendel og nødstopp Bruk av nødlåring evt nødheving Kjørehastigheter ( start, stopp, øvre/nedre posisjon) Kjøring med bruk av signal ( hånd, radio, kjøring personell) Kjøring av laster ( lette og tunge)AvslutningsprøveTeori modul 2.3Minimum antall spørsmål: 10Maksimal tid for prøve:1 timeMinimum score for å bestå:80 %Teori modul 3.3 Minimum antall spørsmål: 16Maksimal tid for prøve:1 timeMinimum score for å bestå:80 %Kompetansebevis / sertifikatEt kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen.Kursbeviset vil inneholde informasjon om opplæringssted, kursinnhold, dato for gjennomføring, kandidatens navn og fødselsdato og være signert av daglig leder/kurs koordinatorPris er per deltaker og inkluderer alle kursdager, eksamen samt lunsj i vår kantine. [-]
Les mer
Nettkurs 24 måneder 4 998 kr
BLI FORFATTER/FRILANSJOURNALIST Nett eller brevbasert skrivekurs som lærer deg inntektsbringende skrivekunst [+]
Mange mennesker drømmer om å bli forfatter, men kun en brøkdel gjør drømmen til virkelighet. Hvorfor det? Den viktigste grunnen er nok for liten kunnskap om faget, noe som resulterer i at man aldri kommer skikkelig i gang.  Vi snakker da om manglende kunnskap om kreativ tenkning, hvordan man får frem følelsene hos leseren (meget viktig), formuleringskunst, diverse skriveteknikker, hvordan presentere stoffet til riktig målgruppe gjennom passende redaktør/forelegger og en hel del andre nødvendige faktorer. Gjennom de siste 27 årene (siden oppstart i 1996) hvor vi har kunnet tilby dette enestående skrivekurstilbudet, har vi stadig oppdatert/forbedret kurset og tilegnet oss bred erfaring og mange nyttige kontakter. Dette gjør at du som elev hos oss, kan få den rette veiledningen på veien til målet som dyktig forfatter og/eller frilansjournalist. Forøvrig er dette komplette skrivekurset det eneste på markedet i sitt slag, og prismessig svært rimelig i forhold til andre fjernundervisningskurs. skrivekurset fikk også meget god omtale i en artikkel i Aftenposten 15/3-97, samt i avisen Dag og Tid 24/2-00. Kurset er dessuten omtalt i NRK radio, og vi har mottatt mange gode tilbakemeldinger fra fornøyde elever som nå er forfattere/skribenter. Her følger noen hyggelige tilbakemeldinger:  Jeg lærte veldig mye under skrivekurs hos Norsk Forfatterutvikling, og har lyst til å fortelle at jeg nå får utgitt min første bok. En kriminalroman, som blir utgitt til høsten. Jeg vil sende en takk til studieleder S. Hermansen, for all hjelp under skrivekursets gang. Mvh. Nina-Karethe Bø. Har lyst til å dele en gledelig nyhet med Norsk Forfatterutvikling. Etter skrivekurs hos dere, får jeg nå utgitt en barnebok. Både det teoretiske og psykologiske i kurset var nyttig for meg. Mvh. Tordis Friis. Min siste bok er skrevet etter at jeg begynte på skrivekurs hos dere, og jeg har fått svært mange gode tilbakemeldinger. Det har vært gøy! Hilsen Inger P. Lundegaard. Det ser ut til at det jeg lærte på skrivekurs hos dere har hatt sin positive virkning. Nå har jeg fått bekreftet fra et stort forlag at de vil utgi min thriller; «Ørnenes skygge» Det var jo den jeg brukte som mal på skrivekurs hos dere. Det kan jo bli en fjær i hatten for dere når den kommer ut. Egil Foss Iversen. Tenkte bare å sende noen ord og fortelle at nå har jeg utgitt min første bok. Den er utgitt på forlaget Norske Bøker. Det var etter skrivekurs hos dere at jeg våget å gå igang med et bokprosjekt. Tusen takk for hjelpen! Vennlig hilsen Åse Rigmor Ulvestad. Siden jeg begynte på skrivekurs hos dere, så har jeg publisert tre noveller, takk for givende kurs! vennlig hilsen Mikael Frøjd. Mottatt 23/1-18.     Hva består skrivekurset av:  Du kan skrive hjemme hos deg selv, i ditt eget tempo Vi viser deg hvordan du kan skrive noveller, romaner og blad- og avisartikler. Bare få ukers studier kan gi deg ekstrainntekter ved dine nyutviklede ferdigheter. Hvorfor ikke forbedre din nåværende livsstil? Ved å bli en dyktig og kanskje anerkjent forfatter eller frilansejournalist, vil du snart merke at selvtilliten øker og muligheten for gode inntekter stiger.  Kort tid etter bestilling får du tilsendt spennende trinn- for- trinn- kursmateriale som avslører hemmelighetene til profesjonell skrivekunst, hemmeligheter som du snart kan bruke til egen fordel!  Leksjon 1: Suksesshistoriens grunnelementer og konstruksjon.Leksjon 2: Lær å skrive artikler du kan tjene gode penger på.Leksjon 3: Fortellinger som vekker følelser hos leserne. Leksjon 4: Fortellerkunstens ABC.Leksjon 5: Personen som det livsviktige element. Leksjon 6: Noveller som blir kjøpt og lest .Leksjon 7: Barne- og ungdomsfortellinger, biografi, faglitteratur og    bokanmeldelser.Leksjon 8: Hvordan du skriver en roman som kan gi deg de store inntektene. Dette skrivekurset i 8 deler tar deg trinn- for- trinn gjennom VITALE kunnskaper, som gir deg uslåelige fordeler slik at du virkelig kan lykkes.  Kurset er spesiallaget for selvstudium med 15 innsendingsoppgaver, fordelt på tre innsendinger. Disse kan du sende inn, de blir da kommentert av din egen personlige veileder. Du mottar også en mengde øvningsoppgaver og annen viktig informasjon i forbindelse med utgivelser. For elever som måtte ønske ytterligere oppgaver, ordner vi dette. Du er selvfølgelig også velkommen til å komme med faglige spørsmål pr. brev eller e-post.  Du mottar kursbevis samt tilbud om manuskriptvurdering når kurset er fullført tilfredsstillende. Husk at det ikke er noen tidfrister forbundet med gjennomføringen av kurset.   Hva koster det  Veiledende pris for vårt komplette skrivekurs er kr. 7998,-, men vi har for tiden et spesialtilbud gående. Meld deg derfor på nå, så er du sikret at du gjør denne virkelige gode avtalen med oss.   Ved å betale hele kurset med engang, så betaler du nå kun kr. 5998,-. Du sparer altså hele kr. 2000,-   Om du ønsker et mer nettbasert skrivekurs, hvor alt studiemateriell leveres til deg elektronisk (via e-post) så betaler du kun kr. 4998,-. Merk deg at for levering av denne utgaven av skrivekurset, så gjelder det ingen angre/returrett (umulig å levere tilbake). Ved å betale den papirbaserte versjonen i avdrag, så betaler du kun kr. 495,- pr avdrag (totalt 14 avdrag).  Ved å betale den nettbaserte versjonen i avdrag, så betaler du kun kr. 395,- pr avdrag (totalt 14 avdrag).  Prisene inkluderer komplett skrivekurs med kursmateriell, eksp. avgift, studieavgift (svar på innsendingsoppgaver etc.). Oppkravsgebyr/frakt kommer i tillegg med kr. 192,- på den papirbaserte versjonen som sendes pr post.  Alt du trenger å gjøre er å fylle ut bestillingsskjemaet og krysse av for ønsket betalingsmåte. Du vil da i løpet av en uke motta komplett studiemateriell i postoppkrav.  Ta en god avgjørelse til en spennende forandring i ditt liv og meld deg på nå!!!  [-]
Les mer
Nettkurs 3 dager 12 950 kr
Kurs iht. FG-750 regler for automatiske brannalarmanlegg. Kurset er basert på standard NS-3960:2019. [+]
Kurs for de som arbeider med og innenfor faget brannalarmanlegg. Opplæringen tar utgangspunkt i krav gitt i NS 3960:2019, TEK17 og andre relevante regelverk og ivaretar kompetansekravene til personell gitt i FG-750:2. Kurset gjennomføres som video undervisning med en kombinasjon av forelesninger og prosjekteringsoppgaver. Eksamen er med oppmøte.   Hva lærer du? Regelverk NS 3960:2019 TEK 17 Brann og eksplosjonsvernloven Brannforebyggende forskrift Brannfysikk / kjemi Prosjektering / Installasjon Valg av detektortype / utstyr Akustisk varsling Optisk varsling Plassering av utstyr Kabling / merking Ansvarsfordeling Kontroll (uavhengig kontroll, årskontroll, egenkontroll) Dokumentasjon   Påmeldingen er bindende. Skulle noe uforutsett skje kan du hos oss avbestille eller flytte kurset gebyrfritt, inntil 4 uker før kursstart. Ved ønske om avbestilling eller flytting senere enn 4 uker før kursstart må det betales et gebyr på 50% av deltageravgiften. Ved ønske om avbestilling eller flytting senere enn 2 uker før kursstart må det betales et gebyr tilsvarende full deltakeravgift.   [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadmini... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Ingen Innleveringer: Av totalt 12 øvinger må 4 tekstbaserte øvinger og 4 flervalgstester (totalt 8 øvinger) være godkjent for å få gå opp til eksamen. Øvingene som blir godkjent må dekke et bredt spekter av de temaene som gjennomgås i emnet. Nærmere opplysninger ved studiestart. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Skriftlig, individuell, 3 timer,  Ansvarlig: Knut Arne Strand Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten kan:- tegne opp og forklare livssyklusmodellen til ITIL versjon 3- gjengi suksessfaktorer knyttet til innføring av ITIL- forklare hva som menes med begrepene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring- beskrive utvalgte prosesser som inngår i ITIL-standarden og hvilke arbeidsoppgaver som utføres av de aktuelle prosessene FERDIGHETER:Kandidaten kan:- redegjøre for hvordan utvalgte ITIL-prosesser typisk kan implementeres og forvaltes i en gitt organisasjon- redegjøre for hvordan utvalgte prosesser fungerer sammen og hvilken informasjon som flyter mellom dem- lage en plan for innføring av utvalgte ITIL-prosesser i en konkret bedrift- implementere utvalgte deler av ITIL-standarden i en konkret bedrift GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten har:- grunnleggende forståelse av ITIL som beste praksis for drift av IT-systemer- forståelse for at ITIL kan implementeres i små trinn og med noen få prosesser, samt utvides til å være svært omfattende, med mange operative prosesser og funksjoner Innhold:Introduksjon til ITIL v3 med utgangspunkt i tjenestelivssyklusmodellen. Gjennomgang av livssyklusfasene tjenestestrategi, tjenestedesign, tjenesteovergang, tjenesteadministrasjon og kontinuerlig tjenesteforbedring med tilhørende prosesser og funksjoner.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag ITIL v3 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.  [-]
Les mer