Hordaland
Du har valgt: Bergen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Bergen )
 

Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
Ta opp samfunnskunnskap - nettstudier fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Med nettstudier bestemmer du hvor og når du vil lære. [+]
I faget Samfunnskunnskap (tidligere Samfunnsfag) lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Samfunnskunnskap er et av et av de seks fagene du må ha for å få generell studiekompetanse ved 23/5 regelen. Du kan også velge faget for å forbedre karakteren din.  Innhold/temaer I faget Samfunnskunnskap lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Gjennom varierte leksjoner ser vi på grunnleggende demokratiske verdier som medbestemmelsesrett, likestilling, ytringsfrihet og menneskerettigheter. Kurset gir øvelse i samfunnskritisk tenkning, digital dømmekraft og etisk bevissthet. Du lærer om bærekraftig utvikling og hvordan mennesker samarbeider, organiserer seg og tar avgjørelser i samfunnet. Hvordan havnet verden egentlig i en klimakrise? Og hva gjør politikerne for å redusere utslippene? Kurset er delt opp i følgende temaer- Identitet- Kultur og samfunn- Arbeidsliv og personlig økonomi- Politikk og demokrati- Verdenssamfunnet Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole- trenger faget for å søke autorisasjon eller fratrekk mot fagbrev Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve samfunnskunskapskurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Eksamen i samfunnskunnskap er muntlig. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Oslo 4 dager 19 200 kr
10 Jun
16 Jun
Du lærer å gjennomføre HMS-revisjoner på en effektiv og virkningsfull måte [+]
Du skal etter kurset: Kjenne til ulike metoder for å overvåke det systematiske HMS-arbeidet i virksomheten Kunne gjennomføre HMS-revisjoner basert på ISO 19011:2018 Være revisjonsleder og revisor i forbindelse med revisjoner av ledelsessystemer og internkontrollsystemer  Hva lærer du: Hvordan gjennomføre revisjoner med bruk av den internasjonalt anerkjente revisjonsmetoden NS-EN ISO-19011:2018, retningslinjer for revisjon av ledelsessystemer Forskjeller og likheter mellom revisjon i henhold til ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 og forskrift om systematisk HMS-arbeid (Internkontrollforskriften) Alle faser i revisjonsprosessen: Planlegge, utføre, kontrollere og korrigere Om revisjonsfunn, rapportering og oppfølging Hvordan bruke revisjoner i kontinuerlig forbedringsarbeid Revisjonsprinsipper og kompetansekrav til revisor Om etiske retningslinjer og fortrolighet Ulike metoder for systematisk overvåking av internkontrollen Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 5 dager 20 200
19 Aug
18 Aug
Du lærer hvordan du kan bidra til å sikre optimale inneklimaforhold på arbeidsplasser. [+]
Godt inneklima lønner seg. På arbeidsplasser med et optimalt inneklima øker trivselen og produktiviteten. Koronapandemien har store konsekvenser for samfunnet og næringslivet. Generell kunnskap om biologiske faktorer og spesifikk kunnskap om koronaviruset er viktig for å kunne gjennomføre risikovurderinger. Risikovurderingene vil være grunnlaget for å kunne etablere et optimalt smittevernarbeid i tråd med myndighetenes krav og bransjespesifikke retningslinjer Hva får du igjen for kurset? Bli i stand til å jobbe målrettet og effektivt med risikovurdering og håndtering av inneklima og biologiske faktorer Kunne gi opplæring til ledere og medarbeider om inneklima og biologiske faktorer Bli i stand til å foreslå forebyggende og risikoreduserende tiltak Tilfredsstille myndighetenes krav til risikovurdering og forebyggende arbeid Bidra til et fullt forsvarlig og helsefremmende arbeidsmiljø Kunne stille krav til renholdsmetoder og vurdere kvalitet på utført renhold Kunne foreslå gode løsninger mht. materialvalg i forbindelse med planlegging av arbeidsplasser Kunne gjennomføre og vurdere risiko relatert til biologiske faktorer i arbeidsmiljøet Kunne bruke Rent Tørt-bygg filosofien i oppfølging av inneklimaforhold i byggeprosjekter Kunne tilpasse smittevernarbeidet til bedriftsspesifikke forhold basert på bransjespesifikke retningslinjer Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
5 dager 20 200
03 Feb
Du lærer hvordan virksomheter kan jobbe systematisk med ytre miljø for å være i samsvar med relevant regelverk. [+]
Hva lærer du? Du lærer hvordan systematisk arbeid med å redusere miljøpåvirkningen kan bidra til en mer bærekraftig utvikling, og at kontinuerlig forbedring av miljøprestasjonen vil bidra til å fremme virksomhetens samfunnsansvar. Hva du får igjen for kurset Du blir i stand til å bistå virksomheter med å redusere kostnader knyttet til avfall og energiforbrukDu blir i stand til å bruke miljøarbeid aktivt for å forbedre omdømmet Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 590 kr
Årlig gjennomgang av FSE inkludert førstehjelp - Nettkurs. For personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr [+]
Målsetting: Forebygge at personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr ikke blir utsatt for ulykker som er forårsaket av kortslutning (lysbue) eller strømgjennomgang i et lavspenningsanlegg. Deltakerne vil også få opplæring i hvordan man skal opptre hvis en kommer opp i en ulykke forårsaket av elektrisk strøm, samt teoretisk opplæring i førstehjelp (HLR). Kurset er i henhold til: Kurset tilfredsstiller myndighetenes krav iht. FSE-forskriftens §§ 2 og 3 og DSB`s Elsikkerhet nr. 73 og 84 for ikke sakkyndig personell som skal arbeide med enkle driftsoppgaver. Årlig repetisjon er et myndighetskrav, ref. FSE-forskriften § 7.   Læremål: Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha en bevisst holdning til elsikkerhet, slik at antall personskader og skader på materiell pga. elektrisk strøm blir redusert. FSE opplæring skal gi kunnskap om regelverk og instruksjoner, enkle vedlikeholdsoppgaver, hvordan betjene et elektrisk anlegg med blant annet sikringer og motorvern, risikovurdering og planlegging, jordfeilproblematikk og faremomenter, bruk av måleinstrumenter, bruk av verneutstyr og til slutt melding om ulykker og opplæring i førstehjelp ved strømulykker. Del 1 – FSE Instruert personell Elsikkerhet – hvorfor så viktig? Myndighetskrav FSE-forskriften Ansvarsforhold Instruert personell – definisjoner – ansvar Overordnet planlegging Risikovurdering Strømgjennomgang Melding om ulykker Ulykker og statistikk Kortslutning og lysbueskader Bruk av verneutstyr Feilsøking Jordfeilproblematikk Faremomenter Teknisk opplæring Del 2 - førstehjelp Opptreden på skadestedet Prioritering og behandling Elektriske skader  -  Fallskader Skader ved strømgjennomgang (rytmeforstyrrelser i hjerte) Lysbueskader Brannskader Hvordan HLR skal utføres De mest alminnelige akutte sykdommer Alminnelig reaksjon når krisesituasjoner oppstår   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 4 dager 22 000 kr
This course provides IT Identity and Access Professional, along with IT Security Professional, with the knowledge and skills needed to implement identity management solut... [+]
. This course includes identity content for Azure AD, enterprise application registration, conditional access, identity governance, and other identity tools.   TARGET AUDIENCE This course is for the Identity and Access Administrators who are planning to take the associated certification exam, or who are performing identity and access administration tasks in their day-to-day job. This course would also be helpful to an administrator or engineer that wants to specialize in providing identity solutions and access management systems for Azure-based solutions; playing an integral role in protecting an organization. COURSE OBJECTIVES Implement an identity management solution Implement an authentication and access management solutions Implement access management for apps Plan and implement an identity governancy strategy COURSE CONTENT Module 1: Implement an identity management solution Learn to create and manage your initial Azure Active Directory (Azure AD) implementation and configure the users, groups, and external identities you will use to run your solution. Lessons M1 Implement Initial configuration of Azure AD Create, configure, and manage identities Implement and manage external identities Implement and manage hybrid identity Lab 1a: Manage user roles Lab 1b: Setting tenant-wide properties Lab 1c: Assign licenses to users Lab 1d: Restore or remove deleted users Lab 1e: Add groups in Azure AD Lab 1f: Change group license assignments Lab 1g: Change user license assignments Lab 1h: Configure external collaboration Lab 1i: Add guest users to the directory Lab 1j: Explore dynamic groups After completing module 1, students will be able to: Deploy an initail Azure AD with custom settings Manage both internal and external identities Implement a hybrid identity solution Module 2: Implement an authentication and access management solution Implement and administer your access management using Azure AD. Use MFA, conditional access, and identity protection to manager your identity solution. Lessons M2 Secure Azure AD user with MFA Manage user authentication Plan, implement, and administer conditional access Manage Azure AD identity protection Lab 2a: Enable Azure AD MFA Lab 2b: Configure and deploy self-service password reset (SSPR) Lab 2c: Work with security defaults Lab 2d: Implement conditional access policies, roles, and assignments Lab 2e: Configure authentication session controls Lab 2f: Manage Azure AD smart lockout values Lab 2g: Enable sign-in risk policy Lab 2h: Configure Azure AD MFA authentication registration policy After completing module 2, students will be able to: Configure and manage user authentication including MFA Control access to resources using conditional access Use Azure AD Identity Protection to protect your organization Module 3: Implement access management for Apps Explore how applications can and should be added to your identity and access solution with application registration in Azure AD. Lessons M3 Plan and design the integration of enterprise for SSO Implement and monitor the integration of enterprise apps for SSO Implement app registration Lab 3a: Implement access management for apps Lab 3b: Create a custom role to management app registration Lab 3c: Register an application Lab 3d: Grant tenant-wide admin consent to an application Lab 3e: Add app roles to applications and recieve tokens After completing module 3, students will be able to: Register a new application to your Azure AD Plan and implement SSO for enterprise application Monitor and maintain enterprise applications Module 4: Plan and implement an identity governancy strategy Design and implement identity governance for your identity solution using entitlement, access reviews, privileged access, and monitoring your Azure Active Directory (Azure AD). Lessons M4 Plan and implement entitlement management Plan, implement, and manage access reviews Plan and implement privileged access Monitor and maintain Azure AD Lab 4a: Creat and manage a resource catalog with Azure AD entitlement Lab 4b: Add terms of use acceptance report Lab 4c: Manage the lifecycle of external users with Azure AD identity governance Lab 4d: Create access reviews for groups and apps Lab 4e: Configure PIM for Azure AD roles Lab 4f: Assign Azure AD role in PIM Lab 4g: Assign Azure resource roles in PIM Lab 4h: Connect data from Azure AD to Azure Sentinel After completing module 4, students will be able to: Mange and maintain Azure AD from creation to solution Use access reviews to maintain your Azure AD Grant access to users with entitlement management [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Skrivekurs med med tekstdoktor Christine Calvert. Lær å skrive tekster som overbeviser, overtaler og selger. [+]
    «Skriv så det selger!» er et morsomt og lettfattelig kurs om teknikker vi alle kan lære. Christine Calvert er Norges eneste tekstdoktor, og her åpner hun opp medisinskapet sitt og gir deg det du trenger for å skrive tekster som overbeviser, overtaler og selger. Kan du drive din virksomhet uten kontrakter, rapporter eller tilbudsdokumenter? Eller kan du selge dine varer og tjenester uten et skrevet ord? Nei, det er faktisk verken mulig eller lovlig. Å skrive tekster er derfor en nødvendig og viktig aktivitet i enhver virksomhet. Og det er et arbeid som utføres av mange flere enn advokater og kommunikasjonsmedarbeidere. De fleste arbeidstakere skriver en tekst i løpet av dagen – en e-post, en SMS eller et dokument. Og hensikten med teksten er som regel å påvirke andre, en kollega, en kunde eller en konkurrent. Men selv om vi alle skriver i jobben, er det få av oss som bevisst prøver å bli bedre til å skrive. Bestått i norsk skriftlig holder. Og ja, på VGS lærte du rettskriving, å analysere dikt og å argumentere for en sak. Men du lærte ikke å skrive for å påvirke andre. Du lærte ikke å skrive så det selger. Videocation er derfor stolt over å lansere kurset «Skriv så det selger!» i samarbeid med Norges eneste tekstdoktor, Christine Calvert. Kurset fyller et tomrom som etterlates av andre språkfolk, som føler seg litt hevet over salg: journalister, forfattere og norsklærere. Men vi er alle selgere i våre liv. Vi prøver å selge inn en prosjektidé til sjefen, overbevise barna om at fisk faktisk er godt, eller få naboen til å akseptere at bjørka som tar sola klokka tre må hugges ned. Spilletid: ca. 2 timer og 5 minutter   Leksjoner Velkommen til kurset Verdier UPS – Uniktselgende poeng Persona AIDA Omvendt pyramide Fordeler fremfor egenskaper Retorikk Skriveprosessen Redigering Kvalitetssikring Informativ skriving / Klarspråk Akademisk skriving Kreativ skriving Sosiale medier Bildetekster Overskrifter Stil og stemme Skriv for nettet Formatering Lenker Oppsummering og sjekkliste   Analysere målgruppens behov Bruke USP og AIDA til å utvikle selgende budskap Bruke retoriske virkemidler Skrive effektive overskrifter og bildetekster Utforme tekster og lenker for lesing fra skjerm Redigere og kvalitetssikre dine tekster [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 6 timer 3 990 kr
MailChimp-kurs for deg som skal begynne med, eller allerede har tatt i bruk Mailchimp og som gjerne vil lære deg mer. [+]
MailChimp-kurs for deg som skal begynne med, eller allerede har tatt i bruk Mailchimp og som gjerne vil lære deg mer. Du har sikkert prøvd å sende de første kampanjene ut, og føler du mangler litt mer informasjon og kunnskap om systemet. Etter endt kurs vil du få en helhetlig oversikt og kunnskap om mulighetene som finnes i Mailchimp for utsendelse av e-post. Du vil kunne sende ut nyhetsbrev på egendesignet mal og ha god oversikt over hvilke muligheter du har for gruppering, segmentering og tagging i ditt publikum, og mye mer. Du mottar også et digitalt kursbevis etter gjennomført kurs. Tilbakemelding fra kursdeltaker 23. april 2020: «Dyktig  og inspirerende kursholder som dekket mye og gav gode svar. Uproblematisk med digitalt kurs. Dette var knallbra! Anbefales :-)»   MAILCHIMP-KURS  - DAGSPROGRAM   0900-1015: OPPSETT AV MAILCHIMPKONTO/BEST PRACTICE LISTER  1015-1030: PAUSE MED SERVERING 1030-1130: MAL/DESIGN, KAMPANJEOPPSETT  1130-1215: PAUSE/MAT 1215-1300: FORTSETTELSE KAMPANJEOPPSETT, TEKST & UTSENDELSE 1300-1400: AUTOMATISERINGER/INTEGRERINGSMULIGHETER.  1400-1410: PAUSE MED SNACK 1410-1450: WORKSHOP 1450: VI AVSLUTTER, VEL HJEM     MailChimp-kurs passer for alle som jobber med digital kundebehandling og markedsføring.   Meld deg på/les mer her: https://hclnordic.no/tjeneste/mailchimp-kurs/  [-]
Les mer
Bergen Og 7 andre steder 3 semester 84 900 kr
19 Aug
19 Aug
19 Aug
Ta Helsesekretær utdannelse hos K2 utdanning (privatist). Hos oss kan du ta programfag fra videregående skole. For deg som ønsker autorisasjon som helsesekretær [+]
Du lærer å ta imot pasienter, yte service ovenfor både pasienter og kollegaer, utføre kontor- og sekretæroppgaver. Du lærer også å betjene laboratorie og skiftestue. Aktuelle arbeidssteder er legekontorer, sykehus, helsesentre og i bedriftshelsetjenesten. Vi gir deg både nødvendig teori og praksis for å bli autorisert helsesekretær. Innhold/temaer - Helse og oppvekst vg1- Helseservice vg2- Helsesekretær vg3 Sentrale emner i Helsesekretær vg3 er:- mottak av pasienter- laboratoriearbeid og skiftestuearbeid- kontortekniske oppgaver og bruk av pasientadministrative IKT-systemer- registrering av takster og diagnoser- kvalitetssikring og prosedyrer- vurdering av øyeblikkelig hjelp både over telefon og i ekspedisjon Dette passer for deg som - ønsker å arbeide selvstendig som helsesekretær Du kan blant annet jobbe på legekontor, sykehus, helsesentre eller i andre deler av helsevesenet. Gjennomføring Utdanningen kan gjennomføres og på ulike måter (se under), du velger den formen som passer deg best. Uansett gjennomføringsform har du alltid 1:1-kontakt med din lærer. Vårt mål er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Autorisert helsesekretær er inndelt i tre semestre:Semester 1: Helse og oppvekst vg1Semester 2: Helseservice vg2Semester 3: Helsesekretær vg3 Det er mulig å gjennomføre kurset på ett år (to semestre). Dette er avhengig av din bakgrunn og tidligere erfaring. For personlig veiledning ta kontakt med oss på 907 65 769. Campus Utdanningen gjennomføres som klasseromsundervisning en kveld/dag pr uke over halvannet år (tre semestre). Merk at følgende gjelder:- på vg3 helsesekretær på Campus, vil det være noen ekstra kvelder med undervisning i tillegg til den ene kvelden i uken. Dette er spesielt rettet mot eksamen. Nettstudier + Lab (helgesamlinger) Utdanningen gjennomføres som en kombinasjon av samlinger i klasserom/lab/skiftestue og egenstudier via K2s undervisningsportal. De fysiske samlingene på siste semester (vg3) gjennomføres som to fysiske helgesamlinger i Oslo, Bergen, Trondheim eller Tønsberg. Semester 1 (vg1): Nettundervisning eller nettstudierSemester 2 (vg2): Nettundervisning eller nettstudier Semester 3 (vg3): Nettundervisning eller nettstudier + To fysiske helgesamlinger på campus  Her kan du sjekke ut hvordan K2s undervisningsportal fungerer. Klikk her for å registrere deg (gratis) og gå inn og se hvordan det fungerer! Undervisning via nett + Labkurs på campusUtdanningen gjennomføres som en kombinasjon av undervisning på nett/lab. Du kan velge mellom nettstudier (via K2 digitale læringsportal) eller nettundervisning. De fysiske samlingene på siste semester (vg3) gjennomføres som to fysiske helgesamlinger i Oslo, Bergen, Trondheim eller Tønsberg. Semester 1 (vg1): Nettundervisning (en dag eller kveld i uken) eller nettstudier (individuell tidsplan)Semester 2 (vg2): Nettundervisning (en dag eller kveld i uken) eller nettstudier (individuell tidsplan)Semester 3 (vg3): Nettundervisning (via Teams) eller nettstudier (individuell tidsplan) + 2 fysiske helgesamlinger på campus (labkurs)  Nettundervisning gjennomføres på Teams til faste tider en gang i uken. Undervisningen foregår live sammen med andre deltakere. Opptak gjør at du enkelt kan repetere fagstoffet.  Digital læringsportal og Office 365 I tillegg til undervisningen får du tilgang til K2s digitale læringsportal. Med Office 365 online får du student-e-post, Office pakken på nett, tilgang til samhandlingsverktøyet Teams og lagringsplass. Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og tar eksamen i tre programfag og en tverrfaglig på alle tre nivå. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Hva må til for å få autorisasjon? Helsesekretærfaget er et autorisasjonsfag, og du tar både teori og praksis hos oss.For å kunne søke autorisasjon som helsesekretær må du ha vitnemål. Vitnemålet må inneholde alle programfag fra vg1, vg2 og vg3, samt yrkesfaglige fellesfag som er norsk, engelsk, matematikk, naturfag, samfunnsfag og gym. Dersom man har jobbet i 5 år eller mer i 100% stilling kan man søke fritak fra de yrkesfaglige fellesfagene. Du må også på vitnemålet ha faget YFF. YFF er yrkesfaglig fordypning, dette er ikke et fag man kan ta som privatist. For å dekke kravet kan man dokumentere 526 timer arbeidserfaring/praksis i et relevant lærefag i Vg3 eller ha fag fra vg3 studieforberedende for eksempel. norsk og historie.Vitnemålet bruker du for å søke autorisasjon hos Helsedirektoratet. Da får du tittelen autorisert helsesekretær Gratis veiledning Vi vet at det kan være vanskelig å velge utdanning. Er du usikker ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no.For mer informasjon klikk her. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og eksamen. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Online-versjonen som du får tilgang til som deltaker hos K2, kan ikke benyttes på eksamen da denne krever nettilgang. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner mye informasjon om ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 13 000 kr
The aim of this training is to provide delegates with a fundamental understanding of the PRINCE2® project management method and to help delegates prepare for the PRINCE2®... [+]
COURSE OVERVIEW   The course follows the 6th Edition syllabus issued by AXELOS, which focuses on the PRINCE2® framework and how this might be applied pragmatically to real projects. PRINCE2® has established itself as the premier approach to managing projects. PRINCE2® is generic – capable of being applied to any kind of project – tailorable and business-driven. Organisations that have adopted the PRINCE2® have claimed that they have been able to achieve greater customer satisfaction during and at the end of projects, to reduce costs and to realise greater benefit from project deliverables. TARGET AUDIENCE This course is aimed at all members in a project team (administrators, coordinators, managers), practising project managers and programme managers. Due to the generic nature of this course, it is also suitable for general managers, staff in a supporting role, and those who wish to gain formal recognition of their skills by taking the PRINCE2® foundation examination COURSE OBJECTIVES At the end of this course delegates will be able to; Understand the need for project management and how PRINCE2® meets that requirement Understand the PRINCE2® process model Prepare project plans using product based planning techniques and undertake risk analysis and management for the project Prepare information for inclusion in a Project Initiation Document Understand techniques for planning, management of product development, quality control & change control COURSE CONTENT PRINCE2® Background Objectives Benefits Scope Structure Project organisation Organisational structure Roles and responsibilities The project board The project manager Team Manager Project Assurance Project support Supplier relationships Planning Purpose and importance Components and levels of plan Planning techniques Product based planning The steps in planning Project control Work package authorisation Stage assessments Establish project & stage tolerance Checkpoints & highlight reports Handling exception situations Project issues Project reporting Risk Management Understanding risk Risk Management Procedure The Risk Register Quality Understanding quality Quality planning Product descriptions Quality control and quality review Change Control Change control procedure Authority levels Analysing change Processes Starting up and Initiating a project Directing a project Managing stage boundaries Controlling a stage Managing product delivery Closing a project PRINCE2® in practice Tailoring PRINCE2® for different business environments including Agile Scaling PRINCE2® for use with projects of different type and/or size Implementing PRINCE2® in an organisation Project documentation TEST CERTIFICATION Recommended preparation for exam(s): PRINCE2® Foundation Exam Web proctored exam voucher is included in course fee - this has a validity of 12 months. You will need to schedule your exam within this time frame. [-]
Les mer