Alle kategorier
Du har valgt: Oppland
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Oppland )
 

Virtuelt klasserom Hele landet 4 timer 3 950 kr
24 Apr
Dette kurset gir deg oversikt over funksjoner i Forma som er skapt for alle som jobber med by- og boligutvikling. [+]
NTI leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester.   Forma oppstartskurs for arkitekter, byutviklere og eiendomsutviklere  Dette kurset gir deg oversikt over funksjoner i Forma som er skapt for alle som jobber med by- og boligutvikling. Du vil etter kurset kunne analysere viktige parametere som dagslys, støypåvirkning, åpen plass, vind, termisk komfort, etc. Det vil bli gitt opplæring i funksjonene i Forma, samt en anbefalt workflow, som gir deg mulighet til fleksibel design og kontinuerlig endring av områdeforslag. Kurset er en kombinasjon av teoretisk gjennomgang og praktiske øvelser. Få kontroll over design og områdeforslag med nøyaktige analyser av støy, vind, sol og mikroklima.   Skape 3D-modeller av et område og det som er rundt, ved å bruke automatiske datasett. Teste områdeforslagene og få nøyaktige analyser av over 100 kriterier. For eksempel støy, vind, sol og mikroklima. Effektivisere den tidlige planleggingen og arbeidsflyten med intuitive verktøy og generativt design.   Målsetting Målet er at du som kursdeltaker skal kunne være isand til og få kontroll over design og områdeforslag med nøyaktige analyser av støy, vind, sol og mikroklima.   Vi tror på mottoet om at «alle skal kunne analysere» og vi hjelper deg å ta i bruk verktøyet som et hverdagsverktøy. [-]
Les mer
Test test [+]
Test test [-]
Les mer
Nettkurs 990 kr
Maritimt VHF radioutstyr skal betjenes av personer som innehar et sertifikat som viser at vedkommende har de nødvendige kunnskaper for dette. [+]
SRC/VHF-kurs Maritimt VHF radioutstyr skal betjenes av personer som innehar et sertifikat som viser at vedkommende har de nødvendige kunnskaper for dette. Sertifikatet kan utstedes til personer over 15 år som ved bestått prøve har vist å tilfredsstille de krav som er bestemt for dette sertifikatet.   Kurset gjennomføres på nett, prøven avlegges på internett av hver enkelt.     Gir bedre forståelse og reduserer faren for å stryke på prøven.        Pris: Det tilkommer noe MVA på kursprisen. [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 900 kr
13 Jun
13 Jun
11 Sep
ITIL® 4 Practitioner: Problem Management [+]
ITIL® 4 Practitioner: Problem Management [-]
Les mer
Nettkurs 70 timer 13 600 kr
07 Aug
For deg med erfaring fra lager/terminal/vareflyt. Husk at Fagbrev, det lønner seg! GODKJENT HOS STATENS LÅNEKASSE FOR UTDANNING. [+]
Lager/Terminal  Transport/Distribusjon Innkjøp  Produksjon  HMS Service/Kundebehandling  Kvalitetssikring  Informasjonsbehandling [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Salg og reiseliv vg2Nettkurs uten samlinger med nettforelesningerVg2 salg og reiseliv handler om å utvikle kommersiell forståelse gjennom markedsføring, samhandling, lønnsomhetsanalyse og organisasjonsutvikling. Gjennom utforsking av arbeidsformer og teknologi skal elevene bygge og holde ved like profesjonelle relasjoner og utvikle yrkesidentitet. Programfagene handler videre om å tilpasse og skape salgs-, reiselivs- og serviceopplevelser til ulike målgrupper og markeder. Dette handler om å utnytte lokale, nasjonale og internasjonale ressurser bærekraftig for å skape merverdi i samfunnet. Alle fag skal bidra til å realisere verdigrunnlaget for opplæringa. Vg2 salg og reiseliv skal bidra til at elevene møter kunder og gjester med respekt for identitet og kulturelt mangfold. Programfagene skal også bidra til skaperglede og innovasjon gjennom utforsking av muligheter, målgrupper og markeder. Videre skal programfagene være med på å utvikle kunnskap om etiske utfordringer innenfor salg og reiseliv. Felles programfag: forretningsdrift • innovasjon og markedsføring • kultur og kommunikasjon Start: Når du selv ønskerVarighet: En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris: Felles programfag: kr. 10.000,- ekskl lærebøker og eksamensavgift(Kan deles i 4 avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag.) Tidsplan• Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting.• Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer• En innlevering for hvert fag – i alt 3.• Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. LånekasseKurset er godkjent i Lånekassen. Yrker som bygger på vg2 salg, service og sikkerhet:• Reiselivsmedarbeider • SalgsmedarbeiderEksamensform • Privatisteksamen etter gjeldende regler. Prosjekt til fordypning• Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trigonometri. Matematikk R2 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier. [+]
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trigonometri. Matematikk R2 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Faget er obligatorisk om du skal studere til ingeniør eller arkitekt. Matematikk R2 gir 1 realfagpoeng. Du må ha matematikk R1 for å ta dette faget. Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Eksamen Eksamen i Matematikk R2 er skriftlig. Som privatist må du selv melde deg opp til eksamen. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.     [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 750 kr
15 Apr
11 Nov
Om hvordan dere kan jobbe med innovasjon, omstilling og bærekraft, og demonstrerer hvilke verktøy og tankemodeller som kan hjelpe dere her. [+]
Medlemskurs = Omstilling og innovasjon i styrerom Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Er du/dere nok forberedt på å takle endringer? Har dere nok fokus på innovasjon? Har dere de rette verktøy og tankemodeller for å håndtere raske skift i omgivelsene? Har dere en kultur for innovasjon og omstilling? Har dere gode planer for å bli mer bærekraftig? Har dere en plan for å utvikle nye forretningsmodeller eller forretningsområder? Har dere et potensiale for å utnytte de kommersielle muligheter som ligger i bærekraft?  Vi gir deg innsikt og inspirasjon til hvordan dere kan jobbe med innovasjon, omstilling og bærekraft og demonstrerer hvilke verktøy og tankemodeller som kan hjelpe dere her. Hva er essensielt viktig å tenke igjennom? Hva er riktig for dere?  Få nyttige tips, spørsmålsstillinger og avklaringer du kan ha stor nytte av!  Vi har masse erfaring å dele med deg, og som kan spare deg mye tid. De kan også spare deg for dyrekjøpte forsinkede aha-opplevelser.    Kursinnhold: Hva er styret og ledelsen ansvar i forhold til innovasjon og bærekraft? Metoder for å oppdage potensielle bransjeskift og vurdere risiko for disrupsjon Gapet mellom bedriftens omstillingsbehov og evne. Bærekraft og lønnsomhet Bærekraftige forretningsmodeller som driver for innovasjon og konkurransefortrinn Hvordan balansere fokus på kjernevirksomhet og fremtidig vekst og utvikling Hva skal til for å skape en kultur for innovasjon og omstilling Hvordan strukturere og organisere innovasjonsarbeidet Verktøy, sjekklister og metoder for innovasjon, omstilling og bærekraft Hva Styreforeningen kan hjelpe deg med videre   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 8 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 140 timer 7 900 kr
Matematikk 2P-Y er for deg som har tatt yrkesfag og mangler påbygging til generell studiekompetanse. [+]
Matematikk 2P-Y er for deg som har tatt yrkesfag og mangler påbygging til generell studiekompetanse. Om fagetMatematikk 2P-Y er teoretisk kurs, men inneholder praktiske problemstillinger som kan løses ved hjelp av matematikk. Bruk av regnearket Excel og programmet Geogebra til å løse oppgaver inngår som en viktig del i 2P-Y. Det er ingen krav om øvelser i 2P-Y, som en har i en del andre realfag. Faget 2P-Y har 4 hovedområder: Tall og algebra i praksis, Statistikk og sannsynlighet, Funksjoner i praksis og til sist Modellering. Tall og algebra i praksis er regning med hele tall, desimaltall, brøk og prosent og gir i 2P-Y en økt tallforståelse. Introduksjon og forståelse av begrepet vekstfaktor er sentralt i faget. Regning med bokstaver eller symboler i stedet for tall kalles algebra. I 2P-Y blir algebra benyttet til å beskrive problemstillinger og løse disse. Algebra kan hjelpe til med å analysere en problemstilling, og finne mønstre og sammenhenger som bidrar til å finne løsninger. Statistikk og sannsynlighet blir i dette kurset behandlet hver for seg. I statistikken blir data samlet og analysert, og Excel kommer inn som et nyttig verktøy. 2P-Y tar for seg begreper som frekvens, relativ og kumulativ frekvens, gjennomsnitt, median, kvartiler, standardavvik og mer. I sannsynlighet benyttes det ikke Excel. Men en lærer ulike metoder for å kunne forutsi sjansen for at noe skal skje. Bruk av Venndiagram, Krysstabell og Valgtre er nyttige metoder som en lærer i 2P-Y. Funksjoner i praksis handler om å finne sammenheng mellom 2 ulike størrelser. For funksjoner er den ene størrelsen avhengig av hva den andre størrelsen er. Denne sammenhengen kan vises i tabeller, som grafer i et koordinatsystem, eller som formler vi kaller funksjonsuttrykk. Det finnes flere ulike funksjoner, og i 2P-Y blir en kjent med disse. Bruk av Geogebra er viktig i denne delen av 2P-Y. Modellering er å finne den funksjonen som passer best til de datapunktene som en kjenner. Bruk av Geogebra er nødvendig, for her benyttes en metode som kalles regresjon til å regne ut og finne den funksjonen som passer best til datapunktene. ForkunnskaperSammen med 1P-Y (eller 1T-Y) gir 2P-Y generell studiekompetanse i matematikk. Du bør derfor ha tatt 1P-Y (eller 1T-Y) før du tar dette faget. Du skal tidligere ha lært å bruke regneark i Excel og det digitale verktøyet Geogebra, men dette ikke et krav. Har du ingen eller dårlig kunnskap i disse verktøyene, så må du selv ta ansvar og sette av tid til å lære deg å bruke disse. Akademiet kan gi kurs i bruk av Geogebra og i Excel, hvis det er behov. UtstyrNår du tar matematiske fag som privatist anbefaler vi at du har en Windows PC eller Mac tilgjengelig. Andre enheter som for eksempel iPad og Chromebook er ikke å anbefale til arbeide med Excel eller GeoGebra. Du er selv ansvarlig for å ha nødvendig utstyr tilgjengelig. Omfang og støtte i LånekassenMatematikk 2P-Y utgjør 140 årstimer, dette tilsvarer 33% studiebelastning i Lånekassen dersom du tar faget over ett semester. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen. Se Lånekassen for mer informasjon. Eksamen og fagkodeDu må selv melde deg opp til skriftlig eksamen i 2P-Y. MAT1005 er fagkoden du skal bruke når du melder deg opp via nettsiden Privatistweb. Skriftlig eksamen i 2P-Y er sentralgitt, som betyr at eksamensdatoen bestemmes av Utdanningsdirektoratet. Eksamenstid i 2P-Y er 5 timer og består av 2 deler. Del 1 er 2 timer og uten hjelpemidler. Del 2 er 3 timer og det er lov å benytte hjelpemidler som kalkulator, Excel, Geogebra, notater og bøker. Men hjelpemidler som kan benyttes til kommunikasjon er ikke lov. Se under Privatistweb eller Utdanningsdirektoratet for mer informasjon. [-]
Les mer
Nettstudie 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til fotografering og begreper. Basiskunnskap innen digital fotografering. Hvitbalanse, bildekomposisjon, og fotografering. Etterbehandling (bildebehandling a... [+]
Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Det er en fordel å være såpass fotointeressert at du kunne hatt som ambisjon å bli god nok til å for eksempel kunne selge bilder, få bildene trykket av andre eller liknende. Innleveringer:   Personlig veileder: ja Vurderingsform: Minst 8 miniprosjekter som gis karakter. Endelig karakter i faget baserer seg på de 8 beste karakterene. Ansvarlig: Ali Alsam         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten:- er i stand til å ta bilder i raw-formatet og prosessere dem for å oppnå best mulig visuelt resultat- kjenner til grunnleggende konsepter innen fotografi, som komposisjon, fargebalanse, lysforhold og kan bruke disse i praksis- kan velge ut motiv velbegrunnet- kan bruke photoshop eller andre bildemanipuleringsprogrammer til å behandle bilder FERDIGHETER:Kandidaten:- kan produsere og sette sammen en portefølje av bilder og sende inn til et galleri- kan bruke all funksjonalitet i et digitalt kamera på en kreativ måte GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- kan gjøre en kritisk vurdering av bilder og kunne argumentere for hva som er gode og dårlige bilder og komposisjoner Innhold:Introduksjon til fotografering og begreper. Basiskunnskap innen digital fotografering. Hvitbalanse, bildekomposisjon, og fotografering. Etterbehandling (bildebehandling av raw image files). Øve ferdigheter i å ta gode digitale bilder.Les mer om faget herDemo: Her er en introduksjonsvideo for faget   Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Digital fotografering 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 40 timer 6 990 kr
Bli en god rollemodell og medarbeider i barnehagen. Dette kurset gir deg en introduksjon til det å jobbe i barnehage. Du får innsikt i ulike deler av det å jobbe med og... [+]
    Introduksjonskurs -barnehage -  Emne 1: Introduksjon Emne 2 : Lovverk i det norske arbeidslivet Emne 3 : Lovverk/regler/føringer  relatert til yrket/praksisen Emne 4 : Etikk/yrkesetikk  Emne 5: Kommunikasjon med brukere av tjenesten Emne 6: Fagspesifikt tema - Sosialisering Emne 7: Fagspesifikt tema - Barns utvikling (innføring) Emne 8: Fagspesifikt tema - Pedagogikk Emne 9: Fagspesifikt tema - den voksnes rolle Emne 10: Fagspesifikt tema og avslutning/oppsummering av kurset       Etter endt kurs skal kursdeltaker L1 -ha økt sin kompetanse på hvordan barnehagesektoren er organisert L2 - kunne se og forstå enkeltmenneskets/barnets behov L3 - fått innsikt og kompetanse på kommunikasjon og hva som er viktig for å skape god kommunikasjon med ulike brukergrupper av tilbudet L4 - ha grunnleggende kompetanse om taushetsplikt i arbeid med mennesker  L5 - ha innsikt i ulike dokumenter som er en del av arbeidshverdagen (barnehageloven/rammeplanen osv) L6 - ha økt kompetanse på hvordan voksenrollen påvirker sosialiseringsprosessen til barnet og fått innsikt i utviklingsspsykologi L7 - kunne forstå og håndtere konflikter på best mulig måte L8 - kjennskap til lover og regler som arbeidsmiljøloven, HMS-regelverk og regelverk innen barnehage L9 - ha fått kunnskap om hvordan barnehagen som pedagogisk virksomhet jobber med utvikling av enkeltmennesker     Omfang: 40 timer virtuelt klasserom.Undervisningen foregår i virtuelt klasserom (kurset gjennomføres i sanntid/samtidig) med faglærere som har engasjement for faget.Vi benytter digital læringsplattformen Acampus, hvor det legges ut fagstoff, oppgaver og gis vurderinger.Påmeldte deltakere må ha pc med kamera og mikrofon, innlogging vil bli tilsendt. I tillegg må du påregne tid til egenstudier og oppgaveløsning. [-]
Les mer