Alle kategorier
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Oslo )
 

Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 750 kr
04 Jun
12 Sep
03 Dec
Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 beskriver alle sider ved dette begrepet: «retningslinjer» og viser eksempler, gir tips og råd. [+]
MEDLEMSKURS: Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 (Gratis for medlemmer) Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Kursinnhold: Styrets ansvar for organisering av selskapet i Aksjeloven § 6-12 Hvorfor styret bør vurdere å etablere retningslinjer Hva menes med «retningslinjer» i lovgivningen? Grunner til at styret bør påse utarbeidelse av retningslinjer Fundament for styring og ledelse/ansvarsbegrensende prosess Hvem utvikler retningslinjene og hva kan de omfatte? Verdien i og for selskapet av gjennomtenkte retningslinjer for drift Retningslinjenes oppdragende og retningsgivende effekt Retningslinjer i praksis – definere og bestemme omfang og områder Eksempler fra andre selskaper og tips og råd   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige Forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 13 200 kr
Realfag passer for deg som trenger å forbedre karakteren i faget, eller som trenger fordypning for videre studier på høgskole eller universitet. [+]
Ingeniørpakken gir til sammen 2 realfagspoeng og passer for deg som vil bli ingeniør, men som mangler fag eller må forbedre fagene. Har du studiekompetanse, men mangler realfag for å kunne søke opptak ved ingeniørhøyskoler? Fagene du trenger, er matematikk R1 og R2 og fysikk 1. Her kan du prøve Matematikk eller Fysikk (gratis) Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Velg Ingeniørpakken og få tilgang til Fysikk 1, Matematikk R1 og Matematikk R2 i 12 måneder. Du velger selv når du vil ta eksamen.  Fysikk 1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R2, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettstudie 11 800 kr
Studie gir en helhetlig oversikt over de sentrale fagområdene som er kritiske for utvikling, drift, og vedlikehold av bygninger. Dette inkluderer ventilasjon, energieffek... [+]
Energi overvåking, styring/regulering og simulering av energibruk i bygg Denne fagskole utdanningens innhold tilsvarer 5 studiepoeng og utdanning er på nettet.  Maksimalt antall studieplasser er 25. Utdanningen er strukturert i følgende avsnitt: Innføring i læringsmetoder Ventilasjon og vannbårenvarme Energivurdering av bygg. Inneklima Styring og regulering av bygg Case SIMIEN Utdanningen er praktisk tilrettelagt, slik at du kan anvende teori og kunnskap i praksis. Du vil få mulighet til å jobbe med reelle og aktuelle problemstillinger, og du vil få tilbakemelding fra erfarne fagfolk. Læremateriellet består av video, podkaster, resyme av fagstoff, artikler, forskningsrapporter, foredrag, presentasjon av fagstoff, samt quizer og annet. Læremateriellet du får tilgang til er på en LMS som er under kontinuerlig utvikling og oppdatering. Du får ett års tilgang til læremateriell, etter at utdanningen er ferdig, på Learning Management System (LMS) I denne utdanningen lærer du om: Ventilasjon: Vi drøfter ulike ventilasjonsprinsipper, forskjellen mellom VAV og CAV, og oppbyggingen av et balansert ventilasjonsanlegg. Vi ser også på kortslutning i ventilasjonssystemer, temperatur- og mengderegulering, innregulering og dokumentasjon. Til slutt trekker vi slutninger om fordeler og ulemper ved ulike ventilasjonssystemer. Energieffektivitet: Vi undersøker kjennetegn ved energieffektive boliger og bygg, og drøfter problemer som kan oppstå ved nullpunktet i en vegg. Vi ser på TEK17 kap 14 og hovedmålsetningen med dette regelverket. Vi identifiserer tiltak som kan bidra til å redusere energibruken i et bygg, vi bruker programvaren SIMIEN. Til slutt sammenligner vi ulike tiltak for å redusere energibruken i bygg og trekker slutninger om fordeler og ulemper ved disse tiltakene. Inneklima: Vi drøfter de "syv søstre" - byggteknisk krav for inneklima - og inneklima på arbeidsplassen. Vi ser på arbeidsmiljøloven 4-4, og trekker slutninger om fordeler og ulemper ved ulike inneklimaløsninger. Styring og regulering: Vi ser på reguleringsteknikk som P, PI, PID og PWM, og hvordan disse brukes i bygg. Vi beskriver styring og regulering av vannbåren varme, og ser på DVC og utekompanseringskurve. Vi legger en styringsstrategi for et bygg, og trekker slutninger om fordeler og ulemper ved ulike styringssystemer. Faglig og pedagofisk ansvarlig: Viggo Leikanger Vidar Luth-Hanssen Bedriftsinterne utdanning tilpasset din bedrift Denne utdanningen kan tilbys som en bedriftsintern utdanning. Det faglige innholdet er fastsatt, men den faglige tilnærmingen kan tilpasses den enkelte bedrifts behov og ønsker. Ta kontakt for en prat, så kan vi sammen lage et utdanningsløp som passer for deg og din bedrift. Kontaktpersoner er Hans Gunnar Hansen (tlf. 91101824) og Vidar Luth-Hanssen (tlf. 91373153) [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs Frogner 1 dag 7 400 kr
13 May
16 Sep
1 dagers kurs for deg som skal prosjektere, installere og vedlikeholde automatiske innbrudds- og overfallsalarmsystemer. [+]
Kurs som tilfredsstiller FG-202 krav til personell – Bli FG montør i ditt foretak (innbruddsalarm).  Mer info om dette ligger tilgjengelig fra FG:  https://www.fgsikring.no/regler/innbrudd/regelverk-innbruddsalarm/   Formålet med krav til personell (FG-202), er å sikre tilstrekkelig kvalitet og kompetanse for personell som skal arbeide med automatiske innbrudds- og overfallsalarmsystemer.   Målgruppe: Reglene gjelder for det personell som skal installere og vedlikeholde automatiske innbrudds- og overfallsalarmsystemer på montør nivå. De vil også få innblikk i prosjektering.   Omfang FG-regler (FG-202) for personell omfatter følgende områder: 1. FG-fagansvarlig 2. FG-montør, nivå 2 (SMB/bolig (grad 1 og 2 sikkerhetsgrad)   3. FG-montør, nivå 3 (Særlig behov for sikkerhet i nærings installasjoner, Grad 3 sikkerhetsgrad)   Kurset gjennomføres på følgende måte: Kursdeltakerne må gjennomføre online forkurs. Kursdeltakerne kan beregne å bruke ca 4 til 8 timer. De får tilgang til forkurset ca 1 uke før kursstart.  1 dag undervisning med fysisk oppmøte hos OTDE. Varighet: 09.00-16.00. Online eksamen blir gjennomført på slutten av denne dagen. Deltakerne får utdelt kursmateriell i forkant av kurset. Alle kursdeltakere må ha med seg egen PC.  ( Hvis det er få påmeldte på kurs, kjøres det Nivå 1-2-3 på samme dag.)   For at et foretak skal kunne prosjektere, installere og vedlikeholde automatiske innbruddsalarmsystemer, kreves det at personell tilfredsstiller kompetanse kravene i henhold til FG-202 og at selskapet tilfredsstiller FG-201 krav til foretak. Alle montører som arbeider med FG godkjente løsninger skal ha dokumentert kompetanse som FG montør nivå 2 eller 3.   Opplæringskontoret for tele, data og elektro tilbyr FG kurs for å tilfredsstille krav til dokumentert kompetanse, både FG ansvarlig og FG montør nivåer 2 og 3 (FG 202 serien) I ett kurs hos oss vil du i løpet av kort tid ha kompetansebevis som FG-montør (nivå 2 eller 3).    Deltakerne vil motta endelig bekreftelse på mail i god tid før kursstart. Denne vil også inneholde praktiske detaljer og timeplan.   Kurset varer i 1 dag+ egentid på e læring (grunnmodulen).  Grunnmodul: 2700,- + Nivå 2: 4700,-  eller Nivå 3: 4700,-    Kompetansebeviset har en gyldighet på 5 år.    Med forbehold om nok deltakere.    [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 1 dag 4 200 kr
Kurset gir en innføring i hvordan man kan lage flotte presentasjoner som kommuniserer med mottakeren. Kurset legger vekt på målet med presentasjonen, utformingen og le... [+]
Kursinstruktør   Geir Johan Gylseth Geir Johan Gylseth er utdannet ved Universitetet i Oslo med hovedvekt på Informatikk og har over 30 års erfaring som instruktør. Geir sin styrke ligger innenfor MS Office. Han har lang erfaring med skreddersøm av kurs, kursmanualer og oppgaver. Geir er en entusiastisk og dyktig instruktør som får meget gode evalueringer. Kursinstruktør   Jonny Austad Jonny Austad er utdannet som Adjunkt og har jobbet som lærer og instruktør siden 1989. Han har dessuten jobbet mye med support og drifting av nettverk og vet som oftest hva som er vanlige problemer ute i bedriftene. Han var den første Datakort-læreren i landet (høsten 1997), og har Office-pakken med spesielt Excel som sitt hjertebarn. Jonny er en meget hyggelig og utadvendt person som elsker å undervise med smarte løsninger på problemer samt vise smarte tips og triks i de ulike programmene. Kursinnhold Bruker du mye tid i PowerPoint på å få gjort enkle arbeidsoppgaver? Er det vanskelig å velge riktige farger og bakgrunner? Ønsker du å få fremhevet budskapet ditt men vet ikke hvordan? Er det vanskelig å lage diagrammer og tabeller? Drukner budskapet ditt i animasjoner og overgangseffekter? Bekymrer du deg for det tekniske når du skal holde en presentasjon? Dette er vanlige problemstillinger mange sliter med og som blir borte etter endt kurs! Kurset passer for deg med liten erfaring og som ønsker å lære PowerPoint fra grunnen av. Kurset passer også for deg som er selvlært og som ønsker å jobbe mer effektivt. På kun 1 dag vil du mestre de vanligste arbeidsoppgavene i PowerPoint. Du lærer gode rutinerog hurtigtastene du trenger for å kunne arbeide raskt og effektivt. Du vil kunne lage alt fra enkle til mer avansertepresentasjoner og vil føle deg trygg på at det er du som kontrollerer PowerPoint og ikke omvendt! Du lærer også hvordan du skal bruke PowerPoint når du skal holde en presentasjon. I tillegg får du en rekke tips og triks du kan bruke i din arbeidsdag.  Alt du lærer får du repetert gjennom aktiv oppgaveløsning slik at du husker det du har lært når du kommer tilbake på jobb. Kursdokumentasjon, lunsj og pausemat er selvsagt inkludert! Kursholderne har mer enn 20 års PowerPoint erfaring som de gjerne deler med deg! Meld deg på PowerPoint-kurs allerede i dag og sikre deg plass! Bli kjent med PowerPoint: Oppstart Åpning Visninger Navigering Lagring og lukking Utforming:Utformingsprosessen Nye presentasjoner Nye lysbilder TemaTekst: Bruk av tekst i presentasjoner Innskriving og redigering Maler Punktlister og nummererte lister Angremuligheter Topptekst og bunntekst Bilder og objekter: Bruk av bilder Utklipp Bilder fra fil Import av objekter Tegning: Koblingslinjer Formatering av objekter WordArt SmartArt Diagram: Utforming av diagram Diagramtyper Organisasjonskart: Utforming av organisasjonskart Formatering av organisasjonskart Tabeller:Utforming av tabeller Merking Innsetting og sletting Rad/høyde og kolonnebredde Formatering av tabeller Utskrift: Utskriftsformat Forhåndsvisning og utskrift Eksport av lysbilder til Word Lysbildeframvisning: Animasjoner Lysbildesortering Overgangseffekter Lysbildeframvisning Framvisning uavhengig av PowerPoint     [-]
Les mer
2 dager 8 490 kr
Vil du lære triks og presentasjonsteknikk som fremmer ditt budskap hos publikum? Da er ”PowerPoint Videregående” kurset for deg! [+]
PowerPoint kurs for deg som mestrer det grunnleggende i PowerPoint, men ønsker å lage mer profesjonelle presentasjoner. Vil du få full oversikt over mulighetene og kunne utforme presentasjoner som skiller seg ut fra det andre lager? Vil du lære triks og presentasjonsteknikk som fremmer ditt budskap hos publikum? Da er ”PowerPoint Videregående” kurset for deg! Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Dag 1   Tekst Effektiv jobbing. Formulere, flytte og omstrukturere tekst i en presentasjon Skrifttype og størrelse. Hvilke fonter bør man bruke og hvordan endre størrelse og font raskt? Tabulatorer. Sette ut og redigere tabulatorer for å få orden på tall og kolonner Fra Word. Hvordan jobbe effektivt mellom programmene, og gjøre om overskrifter fra et Word-dokument til punkter i PowerPoint? Rette opp feil. Kvitte seg med feil skrifttype, dårlige oppsett og elementer som bryter med malen for å få gjennomført utseende. Hva skjer når man kopierer mellom presentasjoner? Presentasjonstips. Antall punkter, tekstutforming og hvordan beholde publikums fokus?   Bilder Hva fanger blikket? Tilpasse bilder, utsnitt, plassering og bakgrunn for å få fullt fokus fra publikum Størrelse og formater. Komprimere bilder og litt eksempler og teori om bildeformater og bildebehandling Presentasjonstips. Vi ser på de forskjellige settingene der bilder brukes og hva du bør gjøre med bilder Skjermutklipp   SmartArt Introduksjon. Litt om SmartArt og når og hvordan du bør bruke det Effektiv jobbing. Bruk tastaturet for å lage SmartArt Avansert oppsett og animasjon. Lag organisasjonskart og ta kontroll på animasjon av SmartArt Gjør teksttunge presentasjoner bedre. Konverter punktmerkede lister til SmartArt   Figurer og tegning Avanserte muligheter med figurer. Hvordan får figuren nøyaktig det utseende du ønsker? Farger. Tilpasse figurer til automatisk å få firmafarger og hvordan gjøre disse lett tilgjengelig Egendefinerte figurer. Tegn fritt eller slå sammen figurer Figurer og bilder. Hvordan kombinere figurer og bilder på best mulig måte?   Lysbildefremvisning Tilpasset fremvisning. Skjul/vis lysbilder og lag flere varianter av samme presentasjon Dynamiske fremvisningsteknikker. Tips og triks du kan bruke når du holder presentasjonen Presentasjonsvisning. Se notater, tidsbruk og lysbildeoversikt på din skjerm, mens publikum kun ser lysbildet Presentasjonsteknikk. Hva fester seg hos publikum? Både positivt og negativt…   Dag 2   Diagrammer og Excel Kopiere diagram. Alternative innlimingsteknikker og fordelene og ulempene med disse Kopiere tall. Alternative innlimingsteknikker og fordelene og ulempene med disse Behandle koblinger. Oppdatere data og kontrollere koblinger til Excel Presentasjonstips. Gjør avanserte tall og diagram lettleste og forståelige for publikum   Maler og tema Introduksjon. Hva er en mal, hva er et tema og hvordan lager man disse? Lage egen mal. Hva bør man tenke på før man lager ny mal og hvordan lages den? Redigere mal. Tilpasse malen spesielt til din presentasjon Plassholdere. Ta kontroll på hvor overskrift, punktmerking, bunntekst, dato og sidetall skal stå Farger. Fargevalg for tekst, bakgrunn, punktmerking og figurer Grafikk. Innsetting av logo, bakgrunnsgrafikk, navigeringsknapper hyperkoblinger, bilder o.l. Maltips. Hva bør gjøres i malen og hvordan tilbakestiller man lysbilder som har mistet kontakt med malen? Kan firmamalen forbedres. Hvordan går du frem for å sjekke og eventuelt rette opp firmamalen?   Hyperkoblinger Nettsider. Lag hyperkobling for å hente frem aktuelle saker eller hjemmesider Dokumenter. Hent frem Word-dokumenter og Excel-ark og hopp automatisk nøyaktig dit du vil i disse Til andre lysbilder. Hent frem skjulte eller detaljerte lysbilder med ett enkelt museklikk Hyperkoblinger i malen. Gjør store salgspresentasjoner lette å navigere i ved hjelp av hyppig bruk av hyperkoblinger i malen og på enkeltsider   Animasjon, lyd og video Overganger mellom lysbilder. Få lysbilder til å gli pent over i hverandre Avansert animering av tekst/bilder/diagrammer. Hent frem det du vil, når du vil det Tidsberegning og loop. Lysbildeshow til bruk på messer, i butikkvinduer og lignende Innsetting av lyd og video. Hvordan setter man inn og tilpasser lyd og video? Formater og kompatibilitet. Hvilke formater fungerer i PowerPoint og hvordan får man med seg alt på minnepinne? Presentasjonstips. God bruk av animasjon, lyd og video   4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti    [-]
Les mer
Nettstudie
Lær klikkertrening på nett - tren når du vil og hvor du vil! [+]
På CanisAkademiet.no finner du flere korte og morsomme nettkurs som viser i praksis hvordan du kan benytte klikkertrening. Det er ofte mye enklere å se hvordan noe blir utført i praksis enn å bare lese om det i bøker.  Se alle de forskjellige kursene her! [-]
Les mer
2 800 kr
Etter gjennomgått kurs skal deltakerne ha de nødvendige kunnskaper Arbeidsmiljøloven krever av ledere, slik at de kan utøve sine verv på en tilfredsstillende måte. [+]
MålsettingEtter gjennomgått kurs skal deltakerne ha de nødvendige kunnskaper Arbeidsmiljøloven krever av ledere, slik at de kan utøve sine verv på en tilfredsstillende måte. EmnelisteArbeidsmiljøloven / Forskrifter Systematisk helse-, miljø og sikkerhetsarbeid Vernearbeidet Arbeidsgivers plikter Arbeidstakers rett og plikt til medvirkning Verneombudets funksjon og oppgaver Arbeidsmiljøutvalgets funksjon og oppgaver Bedriftshelsetjenestens funksjon Arbeidsmiljøfaktorer Arbeidsmiljø og arbeidsrelasjoner Inkluderende arbeidsliv Psykososiale arbeidsmiljø Ulykker og ulykkesforebyggende arbeid AvslutningsprøveTeoretisk prøveKompetansebevis / sertifikatEt kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen.Kursbeviset vil inneholde informasjon om opplæringssted, kursinnhold, dato for gjennomføring, kandidatens navn og fødselsdato og være signert av daglig leder/kurs koordinator.Sertifikat kan bli utstedt om det ønskes. [-]
Les mer
Oslo 5 dager 20 200
23 Sep
22 Sep
Du lærer hvordan du kan bidra til å etablere et optimalt ergonomisk arbeidsmiljø og gode belysningsforhold på arbeidsplasser. [+]
Hva lærer du? Myndighetskrav i arbeidsmiljølovgivningen og hvordan virksomheter kan etterleve kravene og skape helsefremmende arbeidsplasser Hvordan lys kan påvirke helse og trivsel Utarbeidelse av behovsanalyser for lys på arbeidsplasser Planlegge og gjennomføre lysmålinger samt avdekke og forstå hva som er utilfredsstillende lysforhold Stille krav til belysningsanlegg for ulike typer arbeidsplasser og foreslå tiltak og løsninger for å sikre gode belysningsforhold Hvordan kartlegge og vurdere ergonomisk helsebelastning Initiere, fasilitere og gjennomføre risikovurderinger av ergonomiske forhold ved bruk av relevante vurderingsmodeller og analyseverktøy Stille ergonomiske krav ved innkjøp av maskiner og utstyr og i forbindelse med planlegging av arbeidsplasser Kunne bidra til å forebygge muskel- og skjelettplager i arbeidslivet Hva får du igjen for kurset? Bli i stand til å jobbe målrettet og effektivt med risikovurdering og håndtering av lys og ergonomi Kunne gi opplæring til ledere og medarbeider om lys og ergonomi Bli i stand til å foreslå forebyggende og risikoreduserende tiltak Tilfredsstille myndighetenes krav til risikovurdering og forebyggende arbeid Bidra til et fullt forsvarlig og helsefremmende arbeidsmiljø Kunne foreslå gode løsninger i forbindelse med planlegging av arbeidsplasser og ved innkjøp av arbeidsutstyr Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer.   [-]
Les mer
Bedriftsintern 4 dager 18 200 kr
The High-Performance Java Persistence training is aimed to level up your data access skills, covering JDBC, Hibernate, and many database essential topics for Oracle, SQL ... [+]
Want to run your data access layer at high speeds? 1. DATABASE ESSENTIALSDo you know how a relational database systems works behind the scenes? 2. JDBCDo you know how the JDBC Driver executes statements and how you can configure it to boost application performance? 3. JPA AND HIBERNATEAdding JPA and Hibernate annotations is fairly easy. But, do you know the performance implications of each JPA or Hibernate feature your application makes heavy use of? Course goals This course is meant to mind the gap between Java developers and database programming. Most often, Java developers are very skilled when it comes to programming languages, design patterns, frameworks and everything that's related to their programming language of choice. However, the database is still uncharted territory, usually treated as a black box that we throw queries at and expect it to respond in no time. With this workshop, I want to get Java developers to know more about RDBMS so that they can design their application data access layer accordingly. After attending this workshop, you'll know all sorts of tips that you can readily apply to your current enterprise project. Taget audience This workshop is for any Java developer that happens to develop software that interacts with a relational database system. Although we are going to cover many aspects related to database systems, JDBC, JPA and Hibernate, it is best if the attendees have at least one or two years experience working with these technologies since the information provided by this training is much easier to be assimilated by middle and senior developers. Prerequisites It is recommended to bring your own notebook so that you can configure and run tests associated with the material we are going to go through this training. It is expected that attendees are familiar with Java, Maven, IDE systems like IntelliJ IDEA or Eclipse, as well as database systems like MySQL, PostgreSQL or in-memory databases like HSQLDB. The attendees can set up the test environment we are going to use during the training by following the instructions provided in this GitHub repository. Day 1. Introduction Types and Identifiers Connection Management Relationships Day 2. Inheritance Batching and Statement Caching Persistence Context Fetching Day 3.  Transactions and Concurrency Control Database, Application and Hibernate Caching [-]
Les mer