Alle kategorier
Du har valgt: Oslo
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Oslo )
 

Test test [+]
Test test [-]
Les mer
Nettkurs 70 timer 13 600 kr
07 Aug
For deg med erfaring fra lager/terminal/vareflyt. Husk at Fagbrev, det lønner seg! GODKJENT HOS STATENS LÅNEKASSE FOR UTDANNING. [+]
Lager/Terminal  Transport/Distribusjon Innkjøp  Produksjon  HMS Service/Kundebehandling  Kvalitetssikring  Informasjonsbehandling [-]
Les mer
Majorstuen 1 dag 5 900 kr
02 Apr
Fra og med Microsoft Office 2019 – etterhvert Microsoft 365 – har abonnenter får nye oppdateringer flere ganger i året. I dette kurset ser vi på noen av de viktigste forb... [+]
Fra og med Microsoft Office 2019 – etterhvert Microsoft 365 – har abonnenter får nye oppdateringer flere ganger i året. I dette kurset ser vi på noen av de viktigste forbedringene i denne perioden.Vi utforsker både funksjoner og funksjonalitet.Vi ser blant annet på:•   Tabeller•   Rask utfylling•   Navn på celler og områder•   Overflyt•   Tegne fanen•   Eksempler på nye funksjoner      o   Xoppslag      o   Kjed.Sammen/      o   .Sett familien – gjør det mulig å ha flere kriterier. (eksempel: summer.hvis.sett/sumifs)       o   La      o   Xsamsvar      o   Rad, kolonne og matrisefunksjoner•   Dynamiske matriser   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom Hele landet 4 timer 3 950 kr
24 Apr
Dette kurset gir deg oversikt over funksjoner i Forma som er skapt for alle som jobber med by- og boligutvikling. [+]
NTI leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester.   Forma oppstartskurs for arkitekter, byutviklere og eiendomsutviklere  Dette kurset gir deg oversikt over funksjoner i Forma som er skapt for alle som jobber med by- og boligutvikling. Du vil etter kurset kunne analysere viktige parametere som dagslys, støypåvirkning, åpen plass, vind, termisk komfort, etc. Det vil bli gitt opplæring i funksjonene i Forma, samt en anbefalt workflow, som gir deg mulighet til fleksibel design og kontinuerlig endring av områdeforslag. Kurset er en kombinasjon av teoretisk gjennomgang og praktiske øvelser. Få kontroll over design og områdeforslag med nøyaktige analyser av støy, vind, sol og mikroklima.   Skape 3D-modeller av et område og det som er rundt, ved å bruke automatiske datasett. Teste områdeforslagene og få nøyaktige analyser av over 100 kriterier. For eksempel støy, vind, sol og mikroklima. Effektivisere den tidlige planleggingen og arbeidsflyten med intuitive verktøy og generativt design.   Målsetting Målet er at du som kursdeltaker skal kunne være isand til og få kontroll over design og områdeforslag med nøyaktige analyser av støy, vind, sol og mikroklima.   Vi tror på mottoet om at «alle skal kunne analysere» og vi hjelper deg å ta i bruk verktøyet som et hverdagsverktøy. [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 24 900 kr
13 Sep
Et særskilt program der vi tar med oss vinklinger, erfaringer og innhold som er spisset spesielt for kvinner i styrer. [+]
AUTORISASJONSPROGRAMMET for kvinner  - Weekend   Bli autorisert styremedlem gjennom AUTORISASJONSPROGRAMMET for kvinner i styret! Dette er vårt komplette Autorisasjonsprogram for styremedlemmer, levert gjennom èn innholdsrik helg. Kombiner kompetanseheving og nettverksbygging med et komprimert utdrag av flere av våre viktigste kurs. Intensiv, konkret og praktisk læring – svært mye for pengene!   Formål med kurset:  Vi har her valgt å lage et særskilt program der vi tar med oss vinklinger, erfaringer og innhold som er spisset spesielt for kvinner i styrer. Det er mange kvinner som opplever utfordringer og problemstillinger knyttet til styreverv av en litt annen karakter enn det flertallet av menn gir av tilbakemeldinger. Årelange erfaringer med slike situasjoner, med supportering av styremedlemmer og vårt ønske om å bidra til å få flere kvinner inn i styreverv ligger bak vår introduksjon av dette programmet.   Vi har utvidet kurskonseptet noe for å få mer tid til erfaringsutveksling og dialog omkring noen særskilt utvalgte spesialområder.  Det er et ideelt kursprogram for egenutvikling, refleksjon, aha-opplevelser og bevisstgjøring for deg som er – eller ønsker å jobbe som – styremedlem. Gjeldene lover, og regler for styrearbeid er for mange forbausende like – uansett hvor du måtte ha ditt styreverv. Vi har hatt deltakere fra de fleste store selskaper i Norge, og fra en rekke ulike bransjer, SMB-bedrifter, gründere, ideelle lag og institusjoner.    Bli autorisert styremedlem på én helg Svært intensiv weekendsamling. Forelesninger, gruppeoppgaver, cases, individuelle utfordringer, diskusjoner og quiz brukes for å få maksimal læringseffekt. Delta sammen med opptil 20 andre, som med styrearbeid som fellesnevner, for å diskutere og arbeide sammen.   Påmeldingen for Autorisasjonsprogrammet inkluderer tre måneder medlemskap i styreforeningen.no. Du får tilgang til blant annet support, assistanse, dokumentmalarkivet og faglige artikler. Om ønskelig, inkluderer det også registrering av din CV i vår rekrutteringsportal: styrerekruttering.no.   Det er obligatorisk deltakelse på hele programmet, inkludert oppgaver og middag på kveldene.  * Fullpensjon og hotellrom er inkludert.    Vi kan også levere «Autorisasjonsprogrammet for styremedlemmer» bedriftsinternt. Flere konsern og virksomheter har i de senere år valgt dette. Kontakt oss på post@styreforeningen.no for priser og tilbud.   Forarbeid for deg som deltaker:  Det opprettes en selvstudiumsmappe med aktuelle filer for din forberedelse mm. Denne får du tilgang til via en link ca 1 uke før kursdato. I forkant av kursets oppstart ber vi deg gjennomføre en individuell styreanalyse samt arbeide deg igjennom forberedende materiell. Det er beregnet tidsforbruk 3-4 timer for din del i denne sammenheng.    Fredag: 15.30: Velkomst og registrering 16.00 – 18.00: Kurs  Grunnleggende styrearbeid Formalia i styrearbeidet 19.30: Middag Case - 10 erfaringsbaserte og særskilte situasjoner om og for kvinner i styrer.   Lørdag: Kl 07.00: Frokost Kl 08.30 – 13.00: Kurs Del 1: Styrearbeid i praksis - roller og ansvarsområderDel 2: Regnskapsforståelse i styrerommet Kl 13.00: Lunsj Kl 14.00 – 18.00: Kurs  Del 3: Kvinner i styret - erfaringer, forberedelser og håndtering Kl 19.30: Middag  Faglig og sosialt etter middag.   Søndag: Kl 07.00: Frokost Kl 08.30: "Autorisasjonsdagen" = Autorisasjonstest med 40 spørsmål Autorisasjonsgjennomgang med testfasit og oppsummering Avslutning Kl 13.00: Lunsj    Force majeure I en situasjon der myndighetene – pga. koronaviruset eller andre forhold – ikke tillater eller ikke anbefaler gruppesamlinger av en størrelse, eller på en slik måte, som opprinnelig er tiltenkt for dette konseptet, vil vi levere dette modulbasert med et tilsvarende faglig innhold. Moduler som inngår i programmets helhetskonsept vil da så langt mulig legges på opprinnelige kursdatoer for de påtenke «åpne kurs», men vil kunne legges til andre alternative tidspunkt dersom dette på grunn av gruppestørrelse eller annet blir påkrevd. Alternativt vil du valgfritt kunne delta på senere oppsatte datoer for program med opprinnelig tiltenkt fysisk oppmøte – så snart det er tillatt eller anbefales igjen fra myndighetens side. Du vil med andre ord uansett få alternativer for leveranse med tilsvarende faglig innhold fra vår side og risikerer derav ikke å tape kursavgift som er innbetalt, eller tape kursavgift som du har mottatt faktura på grunnet bestilling på konkrete datoer som måtte utgå. Vi garanterer deg å levere deg ditt bestilte kursprogram på den til enhver tid best gjennomførbare måte!   [-]
Les mer
Nettkurs 990 kr
Maritimt VHF radioutstyr skal betjenes av personer som innehar et sertifikat som viser at vedkommende har de nødvendige kunnskaper for dette. [+]
SRC/VHF-kurs Maritimt VHF radioutstyr skal betjenes av personer som innehar et sertifikat som viser at vedkommende har de nødvendige kunnskaper for dette. Sertifikatet kan utstedes til personer over 15 år som ved bestått prøve har vist å tilfredsstille de krav som er bestemt for dette sertifikatet.   Kurset gjennomføres på nett, prøven avlegges på internett av hver enkelt.     Gir bedre forståelse og reduserer faren for å stryke på prøven.        Pris: Det tilkommer noe MVA på kursprisen. [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Salg og reiseliv vg2Nettkurs uten samlinger med nettforelesningerVg2 salg og reiseliv handler om å utvikle kommersiell forståelse gjennom markedsføring, samhandling, lønnsomhetsanalyse og organisasjonsutvikling. Gjennom utforsking av arbeidsformer og teknologi skal elevene bygge og holde ved like profesjonelle relasjoner og utvikle yrkesidentitet. Programfagene handler videre om å tilpasse og skape salgs-, reiselivs- og serviceopplevelser til ulike målgrupper og markeder. Dette handler om å utnytte lokale, nasjonale og internasjonale ressurser bærekraftig for å skape merverdi i samfunnet. Alle fag skal bidra til å realisere verdigrunnlaget for opplæringa. Vg2 salg og reiseliv skal bidra til at elevene møter kunder og gjester med respekt for identitet og kulturelt mangfold. Programfagene skal også bidra til skaperglede og innovasjon gjennom utforsking av muligheter, målgrupper og markeder. Videre skal programfagene være med på å utvikle kunnskap om etiske utfordringer innenfor salg og reiseliv. Felles programfag: forretningsdrift • innovasjon og markedsføring • kultur og kommunikasjon Start: Når du selv ønskerVarighet: En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris: Felles programfag: kr. 10.000,- ekskl lærebøker og eksamensavgift(Kan deles i 4 avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag.) Tidsplan• Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting.• Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer• En innlevering for hvert fag – i alt 3.• Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. LånekasseKurset er godkjent i Lånekassen. Yrker som bygger på vg2 salg, service og sikkerhet:• Reiselivsmedarbeider • SalgsmedarbeiderEksamensform • Privatisteksamen etter gjeldende regler. Prosjekt til fordypning• Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 8 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 750 kr
15 Apr
11 Nov
Om hvordan dere kan jobbe med innovasjon, omstilling og bærekraft, og demonstrerer hvilke verktøy og tankemodeller som kan hjelpe dere her. [+]
Medlemskurs = Omstilling og innovasjon i styrerom Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Er du/dere nok forberedt på å takle endringer? Har dere nok fokus på innovasjon? Har dere de rette verktøy og tankemodeller for å håndtere raske skift i omgivelsene? Har dere en kultur for innovasjon og omstilling? Har dere gode planer for å bli mer bærekraftig? Har dere en plan for å utvikle nye forretningsmodeller eller forretningsområder? Har dere et potensiale for å utnytte de kommersielle muligheter som ligger i bærekraft?  Vi gir deg innsikt og inspirasjon til hvordan dere kan jobbe med innovasjon, omstilling og bærekraft og demonstrerer hvilke verktøy og tankemodeller som kan hjelpe dere her. Hva er essensielt viktig å tenke igjennom? Hva er riktig for dere?  Få nyttige tips, spørsmålsstillinger og avklaringer du kan ha stor nytte av!  Vi har masse erfaring å dele med deg, og som kan spare deg mye tid. De kan også spare deg for dyrekjøpte forsinkede aha-opplevelser.    Kursinnhold: Hva er styret og ledelsen ansvar i forhold til innovasjon og bærekraft? Metoder for å oppdage potensielle bransjeskift og vurdere risiko for disrupsjon Gapet mellom bedriftens omstillingsbehov og evne. Bærekraft og lønnsomhet Bærekraftige forretningsmodeller som driver for innovasjon og konkurransefortrinn Hvordan balansere fokus på kjernevirksomhet og fremtidig vekst og utvikling Hva skal til for å skape en kultur for innovasjon og omstilling Hvordan strukturere og organisere innovasjonsarbeidet Verktøy, sjekklister og metoder for innovasjon, omstilling og bærekraft Hva Styreforeningen kan hjelpe deg med videre   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trigonometri. Matematikk R2 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier. [+]
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trigonometri. Matematikk R2 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Faget er obligatorisk om du skal studere til ingeniør eller arkitekt. Matematikk R2 gir 1 realfagpoeng. Du må ha matematikk R1 for å ta dette faget. Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Eksamen Eksamen i Matematikk R2 er skriftlig. Som privatist må du selv melde deg opp til eksamen. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.     [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs Oslo Og 7 andre steder 1 semester 20 900 kr
26 Aug
26 Aug
26 Aug
Ta teorikurs (vg3) til fagbrev Logistikkoperatør. K2 tilbyr eksamensforberedende kurs (privatist). Passer for deg som har erfaring innen logistikkfaget. [+]
Logistikkoperatørkurset er for deg som jobber med lasting, lossing og klargjøring for forsendelse av gods eller passasjerer. Kurset gir deg teorien (vg3) som du må ha før du kan avlegge fagprøven.Du får grunnlag for lagring og interntransport av varer og gods, sikring av last og klargjøring for forsendelse Innhold/temaer Sentrale emner i opplæringen er blant annet: Helse, miljø og sikkerhet vurdere risiko ved utøvelse av arbeidsoppgaver bruk av riktig verneutstyr, bekledning og hjelpemidler sikre at arbeidsoppgaver blir gjort forsvarlig for å hindre ulykker og skader på personer og matriell Verdikjeden utvikle helhetsforståelse av hvordan effektive logistikkoperasjoner i hele verdikjeden bidrar til økt lønnsomhet for kunder, leverandører og bedrifter motta, håndtere og klargjøre varer, gods eller passasjerer bruke aktuelle registreringssystemer, velge embalasje, klassifisere og dokumentere varer og gods i samsvar med bedriftens krav til kvalitet og lønnsomhet bruke og vedlikeholde tekniske hjelpemidler i produksjon bruke sikringsutstyr i ulike transport- og logistikkoperasjoner Planlegging og forbedringsarbeid planlegge logistikkoppgaver beregne framføringstider og transportløsninger identifisre mulige forbedringsområder og foreslå konkrete forbedringstiltak innenfor bedriftens logistikkfunksjoner For mer informasjon se utdanningsdirektoratets sider udir.no Dette passer for deg som har erfaring innen logistikk og som ønsker å formalisere kompetansen din Gjennomføring Kurset gjennomføres både som klasseromsundervisning og nettundervisning på kveldstid en kveld i uken over ett semester. Her møter du erfarne og dyktige lærere som følger deg på veien til å nå dine mål. Kurset er tilrettelagt slik at du kan kombinere det med fulltidsjobb. Klasseromsundervisning Dette er undervisning hvor du møter til fastlagt tid og sted, og følger undervisningen sammen med andre deltakere. Interaktiv nettundervisning Dette er undervisning hvor du møter til fastlagt tid via din pc. Du følger undervisningen live sammen med andre deltakere. Du kan se all undervisning i opptak i etterkant. Se video for hvordan nettundervisning fungerer her. Din digitale læringsportal og Oficce 365 I tillegg til undervisningen får du tilgang til K2s digitale læringsportal. Med Office 365 får du student-e-post, Office pakken, tilgang til samhandlingsverktøyet Teams og lagringsplass. Eksamen Som praksiskandidat tar du teorieksamen i lærefaget. Eksamen arrangeres 2 ganger pr år og oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1. februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Hva må til for å få fagbrev Du må ha bestått teorieksamen for å kunne ta den praktiske fagprøven. I tillegg må du dokumentere min 5 års relevant arbeidspraksis. Fagopplæringskontoret i ditt fylke vurderer din arbeidspraksis og arrangerer svenneprøven. Veiledning Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg! Du kan kontakte oss på telefon, chat, mail eller velge "send meg info" knappen under. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Du søker direkte via lanekassen.no. For mer informasjon klikk her. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskap Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mere norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker hos K2 må du ha tilgang til pc i undervisningen og under eksamen. Praktisk info Du vil finne mye informasjon om ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 140 timer 7 900 kr
Samfunnsfaglig engelsk er et programfag. Sammen med Internasjonal engelsk gir faget full fordypning. [+]
Samfunnsfaglig engelsk er et programfag. Sammen med Internasjonal engelsk gir faget full fordypning. Samfunnsfaglig engelsk er programfag på lik linje med andre programfag som for eksempel fysikk, matematikk, samfunnskunnskap og økonomi, når det gjelder generell studiekompetanse. Dette innebærer at du kan erstatte ett eller flere programfag du ikke er fornøyd med og i stedet ta dette faget. Om faget Det omfatter kunnskap om grunnleggende trekk ved engelsk språkbruk og sammenhengen mellom språk, kultur og samfunn og bruk av språklige virkemidler i ulike typer tekster. Forkunnskaper Bestått engelsk fra studiespesialisering Vg1 eller fra yrkesfag Vg2. Det er en fordel at du i tillegg har bestått Internasjonal engelsk. Omfang og støtte i Lånekassen Samfunnsfaglig engelsk utgjør 140 årstimer, dette tilsvarer 33% studiebelastning i Lånekassen dersom du tar faget over ett semester. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen Eksamen Det er to eksamener i Samfunnsfaglig engelsk, en skriftlig sentralt gitt eksamen, og en lokalt gitt, muntlig eksamen. Dato for lokalgitt eksamen settes av ditt eksamenskontor. Fagkoder Skriftlig: SPR3010 Muntlig: SPR3011 [-]
Les mer