Akershus
Du har valgt: Asker
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Asker )
 

Webinar 1 time 2 750 kr
04 Jun
12 Sep
03 Dec
Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 beskriver alle sider ved dette begrepet: «retningslinjer» og viser eksempler, gir tips og råd. [+]
MEDLEMSKURS: Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 (Gratis for medlemmer) Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Kursinnhold: Styrets ansvar for organisering av selskapet i Aksjeloven § 6-12 Hvorfor styret bør vurdere å etablere retningslinjer Hva menes med «retningslinjer» i lovgivningen? Grunner til at styret bør påse utarbeidelse av retningslinjer Fundament for styring og ledelse/ansvarsbegrensende prosess Hvem utvikler retningslinjene og hva kan de omfatte? Verdien i og for selskapet av gjennomtenkte retningslinjer for drift Retningslinjenes oppdragende og retningsgivende effekt Retningslinjer i praksis – definere og bestemme omfang og områder Eksempler fra andre selskaper og tips og råd   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige Forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 13 200 kr
Realfag passer for deg som trenger å forbedre karakteren i faget, eller som trenger fordypning for videre studier på høgskole eller universitet. [+]
Ingeniørpakken gir til sammen 2 realfagspoeng og passer for deg som vil bli ingeniør, men som mangler fag eller må forbedre fagene. Har du studiekompetanse, men mangler realfag for å kunne søke opptak ved ingeniørhøyskoler? Fagene du trenger, er matematikk R1 og R2 og fysikk 1. Her kan du prøve Matematikk eller Fysikk (gratis) Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Velg Ingeniørpakken og få tilgang til Fysikk 1, Matematikk R1 og Matematikk R2 i 12 måneder. Du velger selv når du vil ta eksamen.  Fysikk 1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R2, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Majorstuen 1 dag 7 600 kr
Med Power Automate kan du automatisere forretningsprosesser og handlinger på tvers av organisasjonen, med lite eller ingen koding. Ta farvel med kjedelige, repetitive opp... [+]
Med Power Automate kan du automatisere forretningsprosesser og handlinger på tvers av organisasjonen, med lite eller ingen koding. Ta farvel med kjedelige, repetitive oppgaver og effektiviser hverdagen. Ikke minst er Power Automate ofte en del av Microsoft 365 lisensen du kanskje allerede har. Power Automate er Microsoft sin løsning for automatisering av prosesser, og er en tjeneste som lar deg utvikle flyter på tvers av en rekke applikasjoner og tjenester med lite eller ingen koding. Du kan selvfølgelig få tjenestene i Microsoft 365 til å snakke sammen slik du vil, men det finnes også flere hundre koblinger til andre eksterne tjenester. I tillegg har du naturligvis mulighet til å benytte generelle tilkoblinger, for å hente data fra egne APIer, databaser og tjenester. Power Automate gir muligheter til brukere på tvers av organisasjonen som tidligere i stor grad har vært forbeholdt utviklere.  I løpet av kurset vil deltagere få en hands-on opplevelse av hva Power Automate er, hva det kan brukes til, og hvordan en kan jobbe med det. Kursholderen vil gjøre deltakerne godt kjent med terminologien, demonstrere løsninger og utfordre med øvelser.  Dette er et introduksjonskurs, så det er naturligvis mye vi ikke vil rekke å gå gjennom. Kursleder vil peke deltagerne til gode kilder for videre læring. Det er også mulig å be om bedriftsinterne kurs på videregående nivå, der man kan spesifisere ønsket fokus og spesifikke behov. Disse kan også kjøres som workshops.   TA MED EGEN PC   Kursinnhold Power Automate - det store bildet Ulike flyttyper Bli kjent med arbeidsflaten Datakilder og koblinger Beste praksis for navngivning, utvikling, dokumentering m.m. Bruksområder og viktige begrensninger   [-]
Les mer
Nettkurs 4 uker 3 000 kr
Er du opptatt av boligstyling og interiør? Kunne du tenkt deg å blitt boligstylist eller lære mer om hvordan en stylist jobber? [+]
Dette kurset er for deg som: - Er opptatt av boligstyling, design og interiør - Drømmer om å jobbe med interiør - Drømmer om å jobbe som boligstylist - Jobber, eller ønsker å jobbe i interiørforretning - Ikke har en spesiell grunn, men liker å lære nye ting - Trenger kreativt påfyll   Du trenger ikke noe utstyr for å ta dette kurset. Det er opp til deg hvor langt du vil gå med din nye kunnskap.  Dette kurset er et online-kurs og går over 4 uker. Du har tilgang til alt kursmateriale i et helt år etter det. I tillegg vil du komme i kontakt med flere likesinnede og få svar på spørsmål underveis.     Her får du en oversikt over hvordan kurset vil forløpe seg: MODUL 1 - Befaringen og behovet Først tar vi for oss gangen i et kundebesøk og hvor veien går videre derfra. Du kommer til å lære å lage en rapport, og får alle nødvendige sjekklister for dette. MODUL 2 - Fallgruver ved styling I denne biten vil du lære deg hvordan du unngår å trø feil når det kommer til styling, og hva du må fokusere på for å skape et godt resultat. MODUL 3 - Hvordan skape helhet i interiørstylingen Helhet i styling er viktig, samtidig må presentasjonen ikke bli kjedelig eller gjentagende. Her får du de beste tipsene til å treffe blink! MODUL 4 - Gjennomgang av en styling og sluttoppgave Til slutt går vi gjennom en delstyling der du får med deg hele prosessen, trinn for trinn. Det følger med en oppgave for denne delen. Alle som ønsker kan levere inn sluttoppgaven for tilbakemelding og kursbevis.      Fordeler med kurset:  - 1 års tilgjengelighet - Alle moduler inneholder videoleksjoner - Få svar på dine spørsmål av interiørstylist gjennom facebookgruppe eller via email - Bli del av et interiørfreakfelleskap i lukket facebookgruppe med de andre kursdeltakerne - Sluttoppgave med tilbakemelding fra kursholder - Viktige hjelpeark, maler og sjekklister er inkludert og klare for nedlastning [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs 1 dag 5 490 kr
Excel controllere/økonomer kurs vinklet fra en Controllers hverdag med fokus på gode metoder for å arbeid med Excel-lister. Påfyllet kurset gir deg, gjør deg i stand... [+]
Excel controllere/økonomer kurs vinklet fra en Controllers hverdag med fokus på gode metoder for å arbeide med Excel-lister. Påfyllet kurset gir deg, gjør deg i stand til å jobbe mer effektivt i Excel. Kursets mange eksempler, viser hva du virkelig kan få til i Excel, enten det er å jobbe med formler / funksjoner, lister eller store Excel-modeller. Kurset er utviklet av controllere, med det for øye at du skal kunne angripe dine Excel-utfordringer på en smart og effektiv måte. Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:     Datautveksling/Klargjøring av data Mulige inndatametoder: Importering av tekstfil, webspørringer, innliming av data fra WWW. Importere data med ulikt dataformat: tekst - eller databaseformat Formatproblemer ifm. dataimport: ”feil” formater, fjerne deler av informasjon i en celle, fjerne duplikater, kjapt finne skrivefeil   Data/Konsolider Konsolider data: hvor data ligger i samme regneark Konsolidering data: hvor dataene skal behandles på tvers av regneark. Konsolidering data: hvor data ligger i ulike arbeidsbøker   Tabeller/Listefunksjonalitet Definisjonen av en tabell: Viktig å huske når tabellen skal behandles videre. Jobbe med en liste: få gode råd angående arbeid med lister Sortere tabellen: kjapt og enkelt med egendefinerte sorteringsnøkler Filter med Autofilter: filtrere ut bare de data du ønsker eller slette tomme rader. Filter med Avansert filter: få råd om i hvilke situasjoner det er smart å bruke avansert filter og hvordan du enklest bruker dette filteret. Beregninger i tabeller og lister Beregninger med flere variabler: Funksjonene Dsummer, Dantall og DGjennomsnitt Organiser og beregne data : Ved hjelp av delsammendrag. Lær hvordan resultatet kan kopieres til et annet sted. Oppslag i en liste: Funksjonene Finn.Kolonne og Finn.Rad Lag rapporter ved hjelp av Pivotteknikk: Opplev hvor enkelt det er å lage rapporter ved hjelp av pivotteknikk!   "Hva hvis"-analyser og optimalisering Sensitivitetsanalyse: Målsøking er en måte å regne ”baklengs” på. Sensitivitetsanalyse: Tabeller med 1 og 2 variabler Optimalisering: Ved hjelp av Problemløseren   Samarbeid med andre Deling av arbeidsbøker: ved ønske om å jobbe samtidig i samme arbeidsbok Sporing av endringer: når du ønsker å plukke opp de endringer andre har gjort     4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
Kurs om klimaregnskap og klimaledelse med Amalie Gøperød. Lær hvordan du etablerer et klimaregnskap. [+]
Kurs om klimaregnskap og klimaledelse med Amalie Gøperød.  En innføring i klimaledelse Hvorfor måle utslipp? Hva er et klimaregnskap? Kartlegging av utslippskilder: Scope 1 Kartlegging av utslippskilder: Scope 2 Kartlegging av utslippskilder: Scope 3 Datainnsamling Energiregnskap Kvalitetskontroll og rapporteringsrutine Reduksjonsmål Klimakvoter Det kan være utfordrende å vite hvor du skal starte når du skal iverksette et klimaregnskap for egen virksomhet. Hva skal inkluderes? Hvordan finner du datagrunnlag? Hva er samfunnets forventning til å redusere i utslipp? I dette kurset vil du lære om hvordan du kan kartlegge relevante utslipp og etablere et klimaregnskap etter internasjonal standard. I tillegg lærer du hvordan du kan sette deg vitenskapsbaserte klimamål til et samfunn som skal gå i nettonull i 2050.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 1 dag 4 200 kr
Kurset gir en innføring i hvordan man kan lage flotte presentasjoner som kommuniserer med mottakeren. Kurset legger vekt på målet med presentasjonen, utformingen og le... [+]
Kursinstruktør   Geir Johan Gylseth Geir Johan Gylseth er utdannet ved Universitetet i Oslo med hovedvekt på Informatikk og har over 30 års erfaring som instruktør. Geir sin styrke ligger innenfor MS Office. Han har lang erfaring med skreddersøm av kurs, kursmanualer og oppgaver. Geir er en entusiastisk og dyktig instruktør som får meget gode evalueringer. Kursinstruktør   Jonny Austad Jonny Austad er utdannet som Adjunkt og har jobbet som lærer og instruktør siden 1989. Han har dessuten jobbet mye med support og drifting av nettverk og vet som oftest hva som er vanlige problemer ute i bedriftene. Han var den første Datakort-læreren i landet (høsten 1997), og har Office-pakken med spesielt Excel som sitt hjertebarn. Jonny er en meget hyggelig og utadvendt person som elsker å undervise med smarte løsninger på problemer samt vise smarte tips og triks i de ulike programmene. Kursinnhold Bruker du mye tid i PowerPoint på å få gjort enkle arbeidsoppgaver? Er det vanskelig å velge riktige farger og bakgrunner? Ønsker du å få fremhevet budskapet ditt men vet ikke hvordan? Er det vanskelig å lage diagrammer og tabeller? Drukner budskapet ditt i animasjoner og overgangseffekter? Bekymrer du deg for det tekniske når du skal holde en presentasjon? Dette er vanlige problemstillinger mange sliter med og som blir borte etter endt kurs! Kurset passer for deg med liten erfaring og som ønsker å lære PowerPoint fra grunnen av. Kurset passer også for deg som er selvlært og som ønsker å jobbe mer effektivt. På kun 1 dag vil du mestre de vanligste arbeidsoppgavene i PowerPoint. Du lærer gode rutinerog hurtigtastene du trenger for å kunne arbeide raskt og effektivt. Du vil kunne lage alt fra enkle til mer avansertepresentasjoner og vil føle deg trygg på at det er du som kontrollerer PowerPoint og ikke omvendt! Du lærer også hvordan du skal bruke PowerPoint når du skal holde en presentasjon. I tillegg får du en rekke tips og triks du kan bruke i din arbeidsdag.  Alt du lærer får du repetert gjennom aktiv oppgaveløsning slik at du husker det du har lært når du kommer tilbake på jobb. Kursdokumentasjon, lunsj og pausemat er selvsagt inkludert! Kursholderne har mer enn 20 års PowerPoint erfaring som de gjerne deler med deg! Meld deg på PowerPoint-kurs allerede i dag og sikre deg plass! Bli kjent med PowerPoint: Oppstart Åpning Visninger Navigering Lagring og lukking Utforming:Utformingsprosessen Nye presentasjoner Nye lysbilder TemaTekst: Bruk av tekst i presentasjoner Innskriving og redigering Maler Punktlister og nummererte lister Angremuligheter Topptekst og bunntekst Bilder og objekter: Bruk av bilder Utklipp Bilder fra fil Import av objekter Tegning: Koblingslinjer Formatering av objekter WordArt SmartArt Diagram: Utforming av diagram Diagramtyper Organisasjonskart: Utforming av organisasjonskart Formatering av organisasjonskart Tabeller:Utforming av tabeller Merking Innsetting og sletting Rad/høyde og kolonnebredde Formatering av tabeller Utskrift: Utskriftsformat Forhåndsvisning og utskrift Eksport av lysbilder til Word Lysbildeframvisning: Animasjoner Lysbildesortering Overgangseffekter Lysbildeframvisning Framvisning uavhengig av PowerPoint     [-]
Les mer
Bedriftsintern 3 dager 27 000 kr
This three-day instructor-led class introduces participants to the comprehensive and flexible infrastructure and platform services provided by Google Cloud, with a focus ... [+]
Through a combination of presentations, demos, and hands-on labs, participants explore and deploy solution elements, including infrastructure components such as networks, systems, and application services. This course also covers deploying practical solutions including securely interconnecting networks, customer-supplied encryption keys, security and access management, quotas and billing, and resource monitoring. Course Objectives This course teaches participants the following skills: Configure VPC networks and virtual machines Administer Identity and Access Management for resources Implement data storage services in Google Cloud Manage and examine billing of Google Cloud resources Monitor resources using Google Cloud services Connect your infrastructure to Google Cloud Configure load balancers and autoscaling for VM instances Automate the deployment of Google Cloud infrastructure services Leverage managed services in Google Cloud All courses will be delivered in partnership with ROI Training, Google Cloud Premier Partner, using a Google Authorized Trainer. Course Outline Module 1: Introduction to Google Cloud -List the different ways of interacting with Google Cloud-Use the Cloud Console and Cloud Shell-Create Cloud Storage buckets-Use the Google Cloud Marketplace to deploy solutions Module 2: Virtual Networks -List the VPC objects in Google Cloud-Differentiate between the different types of VPC networks-Implement VPC networks and firewall rules-Implement Private Google Access and Cloud NAT Module 3: Virtual Machines -Recall the CPU and memory options for virtual machines-Describe the disk options for virtual machines-Explain VM pricing and discounts-Use Compute Engine to create and customize VM instances Module 4: Cloud IAM -Describe the Cloud IAM resource hierarchy-Explain the different types of IAM roles-Recall the different types of IAM members-Implement access control for resources using Cloud IAM Module 5: Data Storage Services -Differentiate between Cloud Storage, Cloud SQL, Cloud Spanner, Cloud Firestore and Cloud Bigtable-Choose a data storage service based on your requirements-Implement data storage services Module 6: Resource Management -Describe the cloud resource manager hierarchy-Recognize how quotas protect Google Cloud customers-Use labels to organize resources-Explain the behavior of budget alerts in Google Cloud-Examine billing data with BigQuery Module 7: Resource Monitoring -Describe the services for monitoring, logging, error reporting, tracing, and debugging-Create charts, alerts, and uptime checks for resources with Cloud Monitoring-Use Cloud Debugger to identify and fix errors Module 8: Interconnecting Networks -Recall the Google Cloud interconnect and peering services available to connect your infrastructure to Google Cloud-Determine which Google Cloud interconnect or peering service to use in specific circumstances-Create and configure VPN gateways-Recall when to use Shared VPC and when to use VPC Network Peering Module 9: Load Balancing and Autoscaling -Recall the various load balancing services-Determine which Google Cloud load balancer to use in specific circumstances-Describe autoscaling behavior-Configure load balancers and autoscaling Module 10: Infrastructure Modernization -Automate the deployment of Google Cloud services using Deployment Manager or Terraform-Outline the Google Cloud Marketplace Module 11: Managed Services Describe the managed services for data processing in Google Cloud [-]
Les mer
Oslo Bodø Og 5 andre steder 2 dager 8 900 kr
06 May
06 May
03 Jun
Excel Grunnkurs [+]
Excel Grunnkurs [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 60 timer
Har du lang erfaring og praksis fra fag- og detaljhandel og ønsker å få dokumentert hva du kan? Det er aldri for sent å få papirer på kompetansen din. Teori til fagprøven... [+]
AOF setter opp flere klasser innen bransjeprogrammet "Salgsfaget for fag- og detaljhandel" med start i uke 33, det vil si i perioden 15.-18.august. Det vil settes opp kurs på flere dager både på dagtid og kveldstid, detaljert informasjon kommer senere. Disse kursene er forbeholdt deg med erfaring fra fag- og detaljhandelen. Litt enkelt forklart betyr det at du jobber eller har jobbet i butikk eller lignende der du har direkte kontakt med kundene. Erfaring fra nettsalg, callsenter, supportfunksjon og lignende kan ikke benytte seg av disse kursene. AOF Norge tilbyr teori til fagprøven kurs der du kan tilegne deg det teoretiske innenfor ditt fagfelt. Fagbrev får du når du kan dokumentere 5 års arbeidserfaring, melder deg opp til teoretisk eksamen og deretter fagprøve – de to sistnevnte via fylkeskommunen din. Teori til fagprøven kursene hos AOF er spesielt tilrettelagt voksne. Din erfaring og kompetanse verdsettes inn i undervisningssammenheng, som en del av undervisningsmetoden. [-]
Les mer