Oslo
Du har valgt: Sankt Hanshaugen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Sankt Hanshaugen )
 

Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
Ta opp samfunnskunnskap - nettstudier fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Med nettstudier bestemmer du hvor og når du vil lære. [+]
I faget Samfunnskunnskap (tidligere Samfunnsfag) lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Samfunnskunnskap er et av et av de seks fagene du må ha for å få generell studiekompetanse ved 23/5 regelen. Du kan også velge faget for å forbedre karakteren din.  Innhold/temaer I faget Samfunnskunnskap lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Gjennom varierte leksjoner ser vi på grunnleggende demokratiske verdier som medbestemmelsesrett, likestilling, ytringsfrihet og menneskerettigheter. Kurset gir øvelse i samfunnskritisk tenkning, digital dømmekraft og etisk bevissthet. Du lærer om bærekraftig utvikling og hvordan mennesker samarbeider, organiserer seg og tar avgjørelser i samfunnet. Hvordan havnet verden egentlig i en klimakrise? Og hva gjør politikerne for å redusere utslippene? Kurset er delt opp i følgende temaer- Identitet- Kultur og samfunn- Arbeidsliv og personlig økonomi- Politikk og demokrati- Verdenssamfunnet Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole- trenger faget for å søke autorisasjon eller fratrekk mot fagbrev Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve samfunnskunskapskurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Eksamen i samfunnskunnskap er muntlig. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 590 kr
Årlig gjennomgang av FSE inkludert førstehjelp - Nettkurs. For personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr [+]
Målsetting: Forebygge at personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr ikke blir utsatt for ulykker som er forårsaket av kortslutning (lysbue) eller strømgjennomgang i et lavspenningsanlegg. Deltakerne vil også få opplæring i hvordan man skal opptre hvis en kommer opp i en ulykke forårsaket av elektrisk strøm, samt teoretisk opplæring i førstehjelp (HLR). Kurset er i henhold til: Kurset tilfredsstiller myndighetenes krav iht. FSE-forskriftens §§ 2 og 3 og DSB`s Elsikkerhet nr. 73 og 84 for ikke sakkyndig personell som skal arbeide med enkle driftsoppgaver. Årlig repetisjon er et myndighetskrav, ref. FSE-forskriften § 7.   Læremål: Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha en bevisst holdning til elsikkerhet, slik at antall personskader og skader på materiell pga. elektrisk strøm blir redusert. FSE opplæring skal gi kunnskap om regelverk og instruksjoner, enkle vedlikeholdsoppgaver, hvordan betjene et elektrisk anlegg med blant annet sikringer og motorvern, risikovurdering og planlegging, jordfeilproblematikk og faremomenter, bruk av måleinstrumenter, bruk av verneutstyr og til slutt melding om ulykker og opplæring i førstehjelp ved strømulykker. Del 1 – FSE Instruert personell Elsikkerhet – hvorfor så viktig? Myndighetskrav FSE-forskriften Ansvarsforhold Instruert personell – definisjoner – ansvar Overordnet planlegging Risikovurdering Strømgjennomgang Melding om ulykker Ulykker og statistikk Kortslutning og lysbueskader Bruk av verneutstyr Feilsøking Jordfeilproblematikk Faremomenter Teknisk opplæring Del 2 - førstehjelp Opptreden på skadestedet Prioritering og behandling Elektriske skader  -  Fallskader Skader ved strømgjennomgang (rytmeforstyrrelser i hjerte) Lysbueskader Brannskader Hvordan HLR skal utføres De mest alminnelige akutte sykdommer Alminnelig reaksjon når krisesituasjoner oppstår   [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Oslo Bergen 5 dager 43 500 kr
10 Jun
10 Jun
24 Jun
ENCOR: Implementing and Operating Cisco Enterprise Network Core Technologies [+]
ENCOR: Implementing and Operating Cisco Enterprise Network Core Technologies [-]
Les mer
4 dager 5 950 kr
Traverskranfører opplæring inneholder en teoridelen og en praksisdel enten ved fadder-opplæring eller med instruktør. [+]
Kursene er inkludert lunsj! Kurs innhold: Kurset består av i alt 40 teoritimer hvor en undervisningstime varer i 45 min: 16 timer teori om traverskran 16 timer om løfteredskap 8 timer om sikkerhet, ansvar og kontroll. I tillegg til teoridelen kommer: 8 timer praktisk bruk mod 3.7 med godkjent instruktør. 16 timer praksis hos opplæringsvirksomhetene eller32 timer praksis hos en fadderbedrift Praktisk informasjon om kurs for traverskraner: Undervisningen er tilpasset de som har lese- og skrivevansker.   Pris teori del Kr. 5.950,- ink stroppekurs G11. Prisene er inkludert lunsj! Kurset vil bli holdt i våre lokaler i Fyllingsdalen Er det noe du lurer på, ta gjerne kontakt med oss på telefon 55 32 32 94 eller 450 444 33 eller fyll ut vårt kontaktskjema. [-]
Les mer
3 timer 21 900 kr
DevOps in a .NET environment [+]
DevOps in a .NET environment [-]
Les mer
1 dag 3 900 kr
Kurset i arbeidsforhold gir innføring i de mest sentrale lover og regler som er av betydning å kjenne til som leder eller utøver av arbeidsgiverfunksjonen. [+]
Kurs i arbeidsrett gir innføring i de mest sentrale lover og regler som er av betydning å kjenne til som leder eller utøver av arbeidsgiverfunksjonen. Utbytte Kurset vil sette deg bedre i stand til å håndtere ulike spørsmål ledere vil bli stilt overfor i et arbeidsforhold. Vi følger en ansatt i prosessen fra selve ansettelsen til avslutning av arbeidsforholdet. I tillegg vil vi gi deg som leder en praktisk tilnærming til hvordan du håndterer spørsmål som oppstår i løpet av arbeidsforholdet. Overblikk over kurset Arbeidsgivers styringsrett Ansettelse Prøvetid Arbeidstid og overtid Sykefravær og permisjon Ferie Oppfølging av arbeidstaker, advarsel Oppsigelse og avskjed Kursholdere Advokat Cathrine Gundersen Walding fra Virke Kursform Kurset gjennomføres med en kombinasjon av forelesning, diskusjoner, erfaringsdeling. Målgruppe Ledere og andre som utøver arbeidsgiverfunksjonen i små og mellomstore virksomheter.   Omtale - Nyttig innføring som gjør det lettete å slå opp i lovverket selv.- Bra overblikk der samtlige relevante deler i ansettelsesforholdet berører.- Godt med en gjennomgang av lover ift ansettelsesforhold.- Svært lærerikt og nyttig, spesielt for meg som er ganske fersk i rollen som arbeidsgiver.- Meget godt og informerende kurs/foredrag!- Lærerikt og interessant å høre problemstillinger fra andre bransjer.- Veldig givende, bra utbildning som kommer att gi meg mye i mitt arbeid i Norge.- God innsikt i relevante spørsmål. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 timer 33 000 kr
MSP® is a best-practice guide from the Home Office, describing a structured approach for managing programmes. [+]
COURSE OVERVIEW  It has been developed using the collective expertise and practical experience of some of the leading practitioners in the field. This means that it not only reflects best practice, but is also an accessible, workable technique that has been tested by those working in the real world. TARGET AUDIENCE This course is aimed at Programme Managers, Business Change Managers, Account Managers, Project Directors, Business Strategists, Consultants.     COURSE OBJECTIVES After you complete this course you will be able to: Plan for and gain crucial "buy-in" from the key stakeholders in your programme. Align projects to your strategy. Keep the focus on your change objectives. Provide your senior management colleagues with a flexible and relevant framework, so they can work with you to direct the change process. Achieve more efficient use of your resources. Better control the risks that may be hidden in the detail of activities and projects. Realise benefits during and after your programme through a formal process. Improve your control of costs, standards and quality. Effectively manage your programme's business case. Gain efficient control of a whole range of complex activities. Use clear role definitions to avoid confusion and conflict. Manage better the smooth transition from current to future operations. Be better briefed to work within programmes and Gateway Reviews. Gain a recognised Programme Management qualification. COURSE CONTENT Building your own map of a programme lifecycle Designing your programme team How leaders lead a programme Drafting a Programme Brief How to make sure benefits are realised by good transition management Engaging the stakeholders; communications in a programme Risk and Issue management Ensure the quality of the final capability Planning, tracking and controlling progress in the programme Presenting a Programme Definition Managing the developing new business capability and controlling changes Integrating the processes, information and roles in the programme Programme Management Processes Identifying a Programme Defining a Programme Governing a Programme Managing the Benefits Closing a Programme Fitting it all together with a Case Study Examinations Mock Examinations Examination Tips Daily review questions Foundation Examination - web proctored voucher provided part of the course fee Practitioner Examination - web proctored voucher provided part of the course fee TEST CERTIFICATION Recommended preparation for exam(s): Managing Successful Programmes Foundation Exam Managing Successful Programmes Practitioner Exam This course is based upon the Guide leading to the Axelos Examination in Programme Management. The Foundation exam consists of 60 multiple choice questions, to be completed closed book within 60 minutes. Candidates must score a minimum of 60% (36 marks) out of 60 to pass. The Practitioner exam is objective marking style, open book paper which consists of 58 questions to be completed within 150 minutes (2.5 hours). Candidates must score at least 60% (42 marks) out of a possible 70 to pass. Web proctored exam vouchers are provided with this course. These will have a validity of 12 months, you will need to schedule your exams within this time frame. Exams are included in the course fee.   FOLLOW ON COURSES The following courses are recommended for further study: MSPAP - Managing Successful Programmes Advanced Practitioner [-]
Les mer
6 timer 2 900 kr
Smartteknologi og digitalisering – muligheter og trusler for elektrobransjen [+]
Smartteknologi og digitalisering Muligheter og trusler for elektrobransjen   Etter dette seminaret vil det bli enklere for deg å velge hva du ønsker å satse på og komme i gang med innenfor smartteknologi. Ønsker du dette kurset internt i din bedrift, ta kontakt med oss på skolen@solarnorge.no   Samfunnet står overfor store endringer. Viktige trender er urbanisering, miljøfokus og en aldrende befolkning. Dette påvirker elektro- og byggebransjen. I tillegg styrker store aktører i IT-bransjen, IKEA, Amazone og Google seg i forbrukermarkedet. Den enorm teknologisk utvikling med digitalisering og fremvekst av smartteknologi, byr på muligheter, men også trusler for elektro-bransjen.  IT-bransjen ønsker å ta mye av elektrobransjens tjenester. På dette seminaret vil du få kunnskap om alle de nye digitale-/IoT mulighetene som bransjen har tilgang til og som vi blir utfordret på av en sulten IT-bransje.   Kompetanseområder på seminaret: Samfunns- og teknologiendringer som påvirket byggebransjen Muligheter og trusler for elektrobransjen Smart-teknologi i byggebransjen – introduksjon og begrepsavklaringer Eksempler på smart-teknologi på områder som: Energi/miljø, omsorg/velferd, sikkerhet/komfort. Systematisk gjennomgang av de mest kjente smartteknologiløsninger på markedet – samt på løsninger som kommer Hvordan ta steget videre: Fremgangsmåte for å utvikle og iverksette en strategiplan for å lykkes med smart-teknologi   Større lønnsomhet nå – og bedre posisjonert for fremtiden Etter seminaret vil din bedrift være bedre skodd for fremtiden. Du får økt kompetanse på samfunnsutvikling, trender, smartteknologiløsninger – og hvordan utnytte dem. Deltakere vil være i stand til å utnytte mulighetene og være godt posisjonert for fremtiden.   Eksempler på smartteknologi som vil bli dekket er: Flere ulike smarthus/smartbygg løsninger Dynamiske billadestasjoner Solcelleløsninger med strømlagring   Foredragsholder:  Thomas Ørbakk Ikess [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Oslo 5 dager 20 200
10 Mar
Du lærer å arbeide med det organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet i egen virksomhet. [+]
Hva lærer du? Prinsipper for organisering og ledelse av HMS-arbeidet Kravene som gjelder for organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø i lovverket Hva som kjennetegner helsefremmende arbeidsplasser og helsefremmende ledelse Hvilke faktorer i arbeidsmiljøet som påvirker det organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet Risikofaktorer i forhold til organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø Ulike metoder for å kartlegge det organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet Anerkjente metoder for ivaretakelse og videreutvikling av det organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø Hvilke faktorer som er viktige ved utvikling av god sikkerhetskultur Hva får du igjen for kurset? Du blir tryggere i din rolle som HMS-leder, og kan bidra til at det systematiske HMS-arbeidet også omfatter organisatoriske og psykososiale forhold Du blir kjent med faktorer som kan bidra til å utvikle en god sikkerhetskultur Du kan bidra til å utvikle et helsefremmende arbeidsmiljø ved å formidle hvilke faktorer som påvirker det organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet, og hvordan anerkjente metoder kan benyttes for å styrke arbeidet Du kan veilede arbeidsgivere og ansatte i det systematiske HMS-arbeidet og i utvikling av god sikkerhetskultur Du kan planlegge, legge til rette for og gjennomføre risikovurderinger av organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø, samt bidra til at relevante risikoreduserende tiltak blir implementert Du kan ta initiativ til kartlegging av organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø, samt bidra til oppfølging og igangsetting av kunnskapsbaserte tiltak på bakgrunn av resultater fra kartlegging Du kan foreslå tiltak og bruk av relevant metodikk for å håndtere utfordrende situasjoner i arbeidsmiljøet Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 7 175 kr
Målet med kurset er å gi deg en forståelse for filosofien bak ITIL®. Kurset gir innføring i basis konseptet, prinsippene, prosessene og funksjonene som er definert som be... [+]
Kurset inneholder 12 timer med undervisning, er delt inn i moduler og er en blanding av video og interaktive øvelse. Du vil få en omfattende introduksjon til kjernekonseptene til ITIL® 4.   Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider    The ITIL®  4 Foundation Online course on this page is offered by ILX Group an ATO of AXELOS Limited. ITIL® 4 is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.   Dette inngår i kurset - 12 måneders tilgang til kurset fra kjøpsdato- Support service- En testmodul med spørsmål rettet mot sertifiseringseksamen Sertifiseringseksamen - Eksamens voucher er inklusive i kurset- Det er ingen hjelpemidler tillatt under eksamen- Varighet er 60 minutter, men et tillegg på 15 minutter for de som ikke har engelsk som morsmål- Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består ved 65% korrekte svar (dvs 26 av 40 spørsmål) Disse modulene inngår i kurset - Introduction and overview- Key concepts of service management- Four dimensions of service management- Service value system- Introduction to practices- Purpose of 11 practices and some definitions- Introduction to seven key practices in detail- Continual improvement- Change control- Incident management- Service request management- Service desk- Service level management- Exam simulator Etter endt kurs vil du - Forstå nøkkelkonseptene for ITIL-Service Management- Forstå hvordan ITIL-veiledende prinsipper kan hjelpe organisasjoner til å ta i bruk og tilpasse ITIL-Service Management- Forstå de fire dimensjonene i ITIL-Service Management- Forstå nøkkelbegrepene for kontinuerlig forbedring [-]
Les mer