Oslo
Du har valgt: Sentrum
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Sentrum )
 

Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 8 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 4 100 kr
Ex grunnleggende er et kurs innen elektriske installasjoner i eksplosjonsfarlige områder. Målet med kurset er at de som skal arbeide i eksplosjonsfarlige områder kan utfø... [+]
Ex grunnleggende er et kurs innen elektriske installasjoner i eksplosjonsfarlige områder. Målet med kurset er at de som skal arbeide i eksplosjonsfarlige områder kan utføre arbeidet på en sikker og god måte. Kurset skal bidra til at brukerne opplever både kurssituasjonen og jobben etterpå som motiverende og lærerik. Vårt mål er at alle ansatte blir motivert til å utføre en sikker, trygg og god jobb.   Alle som gjennomgår dette kurset vil være tilstrekkelig kvalifisert til å kunne selvstendig utføre de oppdragene som blir planlagte med elektriske installasjoner innenfor eksplosjonsfarlige områder.   Læreingsmål: NEK 420 IEC / NEK EN 60079-10-1 IEC / NEK EN 60079-14 FUSEX FHOSEX ATEX 2014/34/EU ATEX 99/92/EC   Trykk på linken under for å komme til kurset. https://subshoreskolen.thinkific.com/  [-]
Les mer
Nettkurs 70 timer 13 600 kr
07 Aug
For deg med erfaring fra lager/terminal/vareflyt. Husk at Fagbrev, det lønner seg! GODKJENT HOS STATENS LÅNEKASSE FOR UTDANNING. [+]
Lager/Terminal  Transport/Distribusjon Innkjøp  Produksjon  HMS Service/Kundebehandling  Kvalitetssikring  Informasjonsbehandling [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
Excel for controllere [+]
Dette kurset er innrettet mot dem som jobber med økonomisk oppfølging i bedriften. Vi går inn på prosessene fra innhenting av data, bearbeidelse av dataene, sammendrag og analyse av dataene, og til sist rapportering av dataene til bedriftens beslutningstagere. Vi bruker en god del tid på Pivot og Power Pivot her, men vi går ikke fullt så langt som i spesialkurset om Pivottabeller. Kurset forutsetter at man er godt kjent i Excel, og vant til å jobbe med litt kompliserte problemstillinger i Excel. Kontroll/gjennomgang av en del sentral funksjonalitet – bl.a. absolutte, relative og blandede referanser. Sammendrag av data fra flere ark i samme eller flere arbeidsbøker, bl.a. gjennomgående summering og tabulering v.hj.a. INDIREKTE-funksjonen. Betingende sammendrag v.hj.a. matriseformler og funksjoner Sentrale funksjoner, bl.a. HVIS, HVISFEIL, FINN.RAD, FINN.KOLONNE, ANTALL.HVIS, etc. Sammendrag av data med Pivottabell Power Pivot Formler Rapportering av data Statiske rapporter Rapporter med interaktivitet, forskjellige teknikker Visualisering av tallene Dashboard Aktuelle teknikker for å lage dashboards Avstemming av to eller flere lister mot hverandre, f.ex. bank Lister – verktøy i Excel som er aktuelle når vi jobber med lister Makroer/VBA – introduksjon til automatisering [-]
Les mer
1 dag 6 900 kr
Dette er kurset for deg som skal opprette og utforme store dokumenter i Word. [+]
Jobber du ofte med store dokumenter og ønsker å ha bedre oversikt i disse? Savner du noen praktiske tips og triks for å få bedre kontroll på formatering, layout og tekstflyt? Ønsker du å jobbe mer effektivt med disse dokumentene? Da er Jobb smart med store dokumenter kurset for deg! Kurset kan også spesialtilpasses og holdes bedriftsinternt i deres eller våre lokaler.   Kursinnhold:   Problemstillinger rundt store dokumenter Forankring av objekter Bruk av bilder Bruk av stiler   Store dokumenter Navigasjon Stiler Nummerere overskrifter Plassering av tabeller og bilder Kryssreferanse Fotnoter og sluttnoter Disposisjonsvisning/ Navigasjonsrute   Innholdsfortegnelse og stikkordregister Lage innholdsfortegnelse Lage stikkordregister Figurliste/bildeliste   Topp/bunntekst Sidenummerering Egendefinert topp- og bunntekst Bruk av felt Variabel topp- og bunntekst Bruk av inndelinger   Rydde/klargjøre dokumenter Diverse søk/erstatt muligheter Bruk av stilervinduet for å håndtere "manuell formatering"   4 gode grunner til å velge KnowledgeGroup 1. Best practice kursinnhold 2. Markedets beste instruktører 3. Små kursgrupper 4. Kvalitets- og startgaranti   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
Strategiarbeid trenger ikke være dyrt, komplisert og krevende. Lær hvordan du effektivt kan gjennomføre strategiprosesser på egen hånd. [+]
Strategiarbeid i små og mellomstore virksomheter - *Spesialkurs     * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Er du en av mange som har opplevd at det er vanskelig å sette seg mål og lage strategier? Har kanskje du også kjent på at du har «kastet bort» penger på strategiprosesser som ender opp med et dokument som blir liggende i skuffen? Slik behøver det ikke være. Kurset «Strategisk strategiarbeid i små og mellomstore virksomheter» tar sikte på å gi styret og administrasjonen forståelse for hvordan strategiprosessen kan gjennomføres på enkle måter, og hvordan en kan sikre at strategiarbeidet ikke «stopper opp».   Kursets formål:  Formålet med kurset er å gi styret, daglig leder og øvrig administrasjon et best mulig utgangspunkt for å gjennomføre egne strategiprosesser. Videre tar kurset sikte på å gi deltakerne god forståelse rundt bruk av enkle verktøy for selve strategiprosessen, samt bruk av verktøy som skal sikre at både styret og administrasjon følger opp sitt ansvar for å iverksette den vedtatt strategien, samtidig som en er i stand til å gjøre de nødvendige endringer underveis. Kursdeltaker skal etter kurset også ha en overordnet god forståelse av hva bærekraft egentlig innebærer, samt hvordan bærekraft på en praktisk måte kan bli en naturlig del av det strategiske arbeidet.   Kursinnhold:  Hvilke faktorer hindrer vekst og utvikling i virksomheter? Forankring av mål hos, og strategiske innspill fra eierne. Hvem skal delta i strategiprosessen? Fastsettelse av mål Trenger vi en visjon? Trenger vi verdier? Enkle analyser som skal føre til mulige tiltak Økt effektivitet gjennom kategorisering av tiltak Strategiske valg – «Forretningsidéen», en strategisk oppsummering Hvordan vite om vi er på rett vei? Bruk av KPI-er / nøkkelindikatorer Hvordan sikre at strategiarbeidet «lever» til enhver tid? Revisjon av strategier Praktiske verktøy for gjennomføring av prosess, samt implementering og oppfølging av strategi Hva er egentlig bærekraft og hva kan det innebære for din virksomhet? Presentasjon av sentrale aktører innen bærekraft; Etisk handel, Miljøfyrtårn med flere.   Målgruppe: Styret, daglig leder og andre som skal fasilitere / gjennomføre strategiprosesser i små og mellomstore bedrifter.   [-]
Les mer
Nettstudie 4 875 kr
Reiselivsjournalist er kurset for deg som vil skrive om og formidle inntrykk fra små og store reiser. Det gir også gode råd om hvordan du kan tjene penger på artikler. Fo... [+]
Reiselivsjournalist Reiselivsskolen Reiselivsjournalist er kurset for deg som vil skrive om og formidle inntrykk fra små og store reiser. Det gir også gode råd om hvordan du kan tjene penger på artikler. For deg som en sjelden gang ønsker å skrive en reiseartikkel, er kurset en trygg innføring i journalistikk og idéskaping. Det er også godt egnet for deg som ønsker å være mer aktiv, drive med reiselivsjournalistikk på heltid eller deltid, eller kanskje med informasjon i en reiselivsbedrift. Varighet: Du får tilgang til kurset i 180 dager fra den dagen du melder deg på. Læremidler som inngår i kursprisen: Reiselivsjournalist. Nettsider med oppgaver: Per Henriksen, 2013. Læremidler som ikke inngår i kursprisen: Vi anbefaler at deltakerne leser følgende to bøker: Historier om verden. Roy Krøvel og Kristin Skare Orgeret (red.) Cappelen Damm, 2012. Å skrive for skjermen: innføring i nettjournalistikk. Martin Engebretsen.Cappelen Damm, 2002. Målgruppe: Kurset har navnet Reiselivsjournalist, fordi vi har fokus på reiser, reiseopplevelser og reiseliv. Likevel kan dette kurset også brukes innenfor andre fagfelt. De journalistiske prinsippene er de samme. Kurset gir også godt grunnlag for deg som ønsker å jobbe med presseoppgaver eller informasjon innen reiselivsbedrifter. Krav til kursdeltagere: Gode norskkunnskaper og høy aktivitet med praktiske øvelser. Karakterer og kursbevis: Innsendingene og kurset bedømmes med Bestått/Ikke bestått. Når alle innsendingene er bestått, vil du automatisk få tilgang til et kursbevis på nettet. Kursbeskrivelse: Det trengs ingen formell utdanning for å kunne virke som journalist i Norge, ei heller er tittelen beskyttet. Har du evner til å skrive artikler, er du fri til å bruke yrkestittelen journalist. Gjør du reiseliv til et spesialområde, kan du bruke tittelen reiselivsjournalist. De som kan stoppe din karriere er enten deg selv, fordi du ikke har kunnskaper nok, eller redaktøren i mediene du henvender deg til. En erfaren redaktør ser umiddelbart om det du skriver er amatørarbeid, eller utført av en person med bakgrunn og erfaring som journalist. Erfaringen er det kun du selv som kan stå for. Dette kurset gir deg et grunnlag for å gå videre på veien som reiselivsjournalist. Kurset tar derfor opp vesentlige sider ved det å skrive artikler, presentere deg selv, og samarbeide med redaktører. Du gjennomgår mange praktiske sider ved det å jobbe som journalist, blant annet kilder, manussjekk, innsamling av materiale, arkiv, oppbygging av forskjellige typer artikler, redigering, omgang med fakta osv. Du får oversikt over norske medier, presseorganisasjoner, språkstøtte, opphavsrett m.m. I løpet av kurset må du tenke ut ideer, lage reportasje, intervju, skrive en feature-artikkel og nyhet. Du lærer forskjellen på disse journalistiske uttrykksformene. Du får også god innføring i å drive som frilansjournalist, selge dine ideer m.m. Kurset tar for seg det skrevne ord, både på trykk og for bruk på internett. Radio- og tv-journalistikk er ikke en del av dette kurset. Kurset gir en innføring i journalistisk arbeid, med eksempler og arbeidsoppgaver, og består av de 12 studieenhetene som er listet opp nedenfor. Studieenhetene inneholder mange tankedelingsoppgaver, bloggoppgaver og innsendingsoppgaver som du får fyldige kommentarer til etter hvert som du leverer dem. Introduksjon til journalistikk Språk, ryddighet og planlegging Artikler Intervjuer Nyheter Featureartikler Reportasjer Manusdisposisjon Hobby eller yrke? Hvordan selge deg selv? Honorarer og medier Verktøy, organisasjoner og medlemskap [-]
Les mer
Oslo 5 dager 20 200 kr
02 Dec
Kunne lede og gjennomføre en prosess med innføring av styringssystemer for arbeidsmiljø og/eller ytre miljø iht ISO 14001:2015 og ISO 45001:2018 [+]
Hva får du igjen for kurset? Bli i stand til å videreutvikle det systematiske HMS-arbeidet i tråd med kravene i ISO 14001 og ISO 45001 Kunne gi opplæring til ledere og medarbeidere om hvordan kravene i standardene kan oppfylles i praksis Bli i stand til å lede arbeidet med å implementere ledelsessystemer for ytre miljø og eller arbeidsmiljø iht. de anerkjente internasjonale standardene ISO 14001:2015 og ISO 45001:2018 Kunne gjennomføre prosesskartlegging av de verdiskapende prosessene i virksomheter Forstå sammenheng mellom ISO45001/ISO 14001 og HMS-internkontroll Få kjennskap til utfordringer og fordeler knyttet til integrering av flere ledelsessystemer Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer. [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
HMS for ledere tilfredsstiller kravet i loven. Kurset gir deg som daglig leder innføringen du trenger i HMS. [+]
Riktig og god HMS er alfa og omega for enhver virksomhet, og Arbeidsmiljølovens § 3-5 krever at du som leder kan dokumentere at du har fått opplæring i HMS-arbeid. Forstår virksomheten HMS, luker dere automatisk bort misforståelser, unødvendig stress og risikofylte situasjoner – både fysisk og psykisk. I kurset HMS for ledere gir deg en grundig og lettfattelig innføring i HMS fra HMS-ingeniør og kursholder Karine Einang. Hvordan finner du frem i HMS-regelverket, og hvordan kan du jobbe systematisk med å tilfredsstille kravene? Svarene får du her, slik at du har alle forutsetningene du trenger for å drive et inkluderende arbeidsliv med senket sykefravær, styrket arbeidsmiljø og en kultur hvor alle medarbeidere er involvert i arbeidet de er satt til å utføre. Etter å ha tatt kurset setter du kunnskapen din på prøve i en 3D-spillsimulering av reelle situasjoner på arbeidsplassen. Her blir du stilt overfor problemstillinger knyttet til HMS gjennom interaktive historier, og du tar informerte valg basert på det du har lært. Slik oppnår du kursbevis på en engasjerende og givende måte. [-]
Les mer
Webinar + nettkurs
Våre e-læringskurs omfatter en rekke ulike måter å tilegne seg ny kunnskap på , [+]
Under finner vi et utvalg av noen av våre, e-læringskurs    Anhukerkurs / Stroppekurs. Arbeid i høyden. Grunnleggende Fallsikring. Bruk av personløfter. Brannvern ved utførelse av varme arbeider. Gass-sikkerhetskurs. Dokumentert sikkerhetsopplæring: Håndholdt verktøy og bygningssager. Førstehjelp. FSE Lavspenning. FSE for instruert personell. FSE Høyspenning. FSE Høy- og lavspenning. Risikovurdering og HMS-regelverk. Gass-sikkerhetskurs. Sikker bruk av kjemikalier. [-]
Les mer