Vanligvis vil CTRL + + tastene kunne brukes for å øke størrelsen, og CTRL + - for å redusere den.
Har du hjul på musen, kan du bruke CTRL sammen med hjulet for å justere størrelsen. På Mac kan du bruke CMD + + og CMD + -.
Dette kurset har ikke oppført noen dato for studiestart. Bruk skjemaet under for å kontakte leverandør for nærmere informasjon.
Kurset gir en innføring i nødvendige kriterier for vekst. Deltakerne blir kjent med strategiprosesser og nyttige verktøy, som analyser og forretningsmodeller som kan brukes i forbindelse med virksomhetens strategiarbeid og får jobbe med spennende gruppeoppgave. I tillegg ser en på hvordan en kan sikre at målinger er samkjørte, hvordan vekst kan finansieres, hvordan en kan unngå bomkjøp i forbindelse med overtakelser og hvordan kultur kan være en utfordring i forbindelse med strategiprosesser.
«Strategisk forretningsutvikling og vekst» tar utgangspunkt i norsk forskning knyttet til vekstproblematikk, og gir en grundig innføring på 7 fokusområder som styre og ledelse i virksomhetene bør konsentrere seg om. Kurset gir videre en innføring i anerkjente og relevante analyseverktøy og forretningsmodeller, samt begrepene en må kjenne til for å kunne gjennomføre gode strategiprosesser i virksomheten. For å kunne vite om en er på rett vei i forhold til strategi, må en forstå hvordan kultur kan være en trussel, og at måling av nøkkelindikatorer viktig. Skal en kjøpe opp et selskap, bør en kjenne til hva Due Diligence betyr og en må også vite hvordan en kan skaffe kapital til utvikling av virksomheten eller til oppkjøp.
Kurset har som formål å gi deltakernes oppdatert kunnskap om hva som må til for å skape vekst. Videre skal deltakerne bli godt kjent med strategiprosesser og verktøy, som analyser og forretningsmodeller, samt forstå hvordan KPI-er kan brukes på en god måte, hvordan en kan skaffe finansiering, bli kjent med Due Diligence-begrepet og hvilken påvirkning kultur kan ha på strategiarbeidet.
Kursinnhold: Strategisk forretningsutvikling og vekst
• Styrets ansvar – styrets involvering i strategiprosessen
• Hva betyr nye og unge bedrifter for utviklingen av arbeidsplasser?
• Hva hindrer og hva skaper vekst i norske selskaper?
• Bill Gross; «What matters the most?»
• Fra visjon og strategi til reelle tiltak
• Analysemodeller
• Strategi
• Handlingsplaner
• Forretningsmodeller
• Gruppeoppgave/CASE
• Er vi på rett vei og gjør vi de rette tingene (KPI-er)
• Unngå bomkjøp ved å gjennomføre Due Diligence-prosess
• Investortyper, investor- og kapitalkilder
• Kultur versus strategiarbeid
• 6 trinn i en generisk strategiprosess (for selvstudium
Se det enkelte kurs på ønsket kursdato for angivelse av riktig kurssted.
BEDRIFTSINTERNT KURS; Kurset kan videre leveres som bedriftsinternt kurs etter avtale om tid og sted. Ta kontakt på post@konsulentforeningen.no
INDIVIDUELL KURSDAG; Ønsker du en helt privat kursgjennomgang med åpning for å ta opp dine egne spørsmål mm kan du bestille en individuell kursdag, kun for deg alene med foreleser/konsulent, for kr. 8.950,- + mva. Ta kontakt på post@konsulentforeningen.no for å avtale dato, sted og tid og for å bestille individuell kursdag.
Ingen spesielle forkunnskaper er nødvendig
6. timer. (Normalt fra kl 10.00 til klokken 16.00)
Kun oppgaver og case på selve kursdagen.
Kurset er rettet mot eiere, investorer, daglig ledere, styremedlemmer og privatpersoner som er interessert i å bli nærmere kjent med hva oppdatert forskning sier må til for å skape vekst og som ønsker en innføring i relevante verktøy som kan brukes i forbindelse med strategi- og utviklingsarbeid i virksomheten.
Les mer om Den norske konsulentforening - konsulentforeningen.no
Se flere kurs fra Den norske konsulentforening - konsulentforeningen.no (67)
Påmeldingsskjema Kontakt oss