Finnmark
Du har valgt: Vadsø
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Vadsø )
 

Webinar 1 time 2 750 kr
04 Jun
12 Sep
03 Dec
Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 beskriver alle sider ved dette begrepet: «retningslinjer» og viser eksempler, gir tips og råd. [+]
MEDLEMSKURS: Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 (Gratis for medlemmer) Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Kursinnhold: Styrets ansvar for organisering av selskapet i Aksjeloven § 6-12 Hvorfor styret bør vurdere å etablere retningslinjer Hva menes med «retningslinjer» i lovgivningen? Grunner til at styret bør påse utarbeidelse av retningslinjer Fundament for styring og ledelse/ansvarsbegrensende prosess Hvem utvikler retningslinjene og hva kan de omfatte? Verdien i og for selskapet av gjennomtenkte retningslinjer for drift Retningslinjenes oppdragende og retningsgivende effekt Retningslinjer i praksis – definere og bestemme omfang og områder Eksempler fra andre selskaper og tips og råd   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 13 200 kr
Realfag passer for deg som trenger å forbedre karakteren i faget, eller som trenger fordypning for videre studier på høgskole eller universitet. [+]
Ingeniørpakken gir til sammen 2 realfagspoeng og passer for deg som vil bli ingeniør, men som mangler fag eller må forbedre fagene. Har du studiekompetanse, men mangler realfag for å kunne søke opptak ved ingeniørhøyskoler? Fagene du trenger, er matematikk R1 og R2 og fysikk 1. Her kan du prøve Matematikk eller Fysikk (gratis) Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Velg Ingeniørpakken og få tilgang til Fysikk 1, Matematikk R1 og Matematikk R2 i 12 måneder. Du velger selv når du vil ta eksamen.  Fysikk 1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R2, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige Forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
Nettkurs 3 dager 14 900 kr
Build your skills as a high-performing team member of an Agile Release Train (ART) and learn about the critical role that Scrum Master plays in a SAFe® implementation. T... [+]
  The course covers facilitation of cross-team interactions in support of program execution and relentless improvement. It enhances the Scrum paradigm with an introduction to scalable engineering and DevOps practices, the application of Kanban to facilitate the flow of value, and supporting interactions with architects, product management, and other critical stakeholders in the larger program and enterprise contexts. The course also offers actionable tools for building high-performing teams and explores practical ways of addressing Agile and Scrum anti-patterns in the enterprise.     YOU WILL LEARN TO - Describe Scrum in a SAFe enterprise- Facilitate Scrum events- Facilitate effective Iteration execution- Support effective Program Increment execution- Support relentless improvement- Coach Agile teams for maximum business results- Support DevOps implementation ONLINE TRAINING - SMALL CLASS: 12 attendees max- Four short days – from 10:00 AM – 02:30 PM- Homework before class to increase the benefits of the training- Online discussions and feedback on exercises- Additional help for certification and exam TOPICS COVERED - Introducing Scrum in SAFe- Characterizing the role of the Scrum Master- Experiencing Program Increment planning- Facilitating Iteration execution- Finishing the Program Increment- Coaching the Agile team WHO WILL BENEFIT? This class is intended for people new to the role of Scrum Master, or people wanting to better understand the role and how it fits in a SAFe enterprise, attendees typically include - New of existing Scrum Masters- Team Leads- Release Train Engineers PREREQUISITES All are welcome to attend the course, regardless of experience. However, the following prerequisites are highly recommended for those who intend to take the SAFe® Scrum Master (SSM) certification exam: - Familiarity with Agile concepts and principles- Awareness of Scrum, Kanban, and Extreme Programming (XP)- Working knowledge of software ad hardware development processes EXAM DETAILS - Exam name: SAFe® 4 Scrum Master Exam – or – SAFe® 5 Scrum Master Exam- Exam format: Multiple choice; Multiple select- Exam delivery: Web-based (single-browser), closed book, no outside assistance, timed- Exam access: Candidates can access the exam within the SAFe Community Platform upon completion of the SAFe® Scrum Master course- Exam duration: Once the exam begins, candidates have 90 minutes (1.5 hours) to complete the exam- Number of questions : 45- Passing score : SSM 4 = 33 out of 45 (73%); SSM 5 = 34 out of 45 (75%)- Language: English- Exam cost: First exam attempt is included as part of the course registration fee if the exam is taken within 30 days of course completion. Each retake attempt costs $50.- Retake policy: Second attempt on exam (first retake) can be done immediately after first attempt. Third attempt requires a 10-day wait. Fourth attempt requires a 30-day wait. [-]
Les mer
Oslo 2 dager 15 900 kr
30 May
30 May
04 Jul
ITIL® 4 Foundation - 2 days course for ITIL experienced [+]
ITIL® 4 Foundation - 2 days course for ITIL experienced [-]
Les mer
Nettkurs 140 timer 7 900 kr
Geofag 1 et programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram fra programområdet realfag. Faget gir 0,5 realfagspoeng. Du kan bygge videre med Geofag 2 for å oppnå ful... [+]
Geofag 1 gir en innføring i oppbygningen av jorda og to av prosessene som former overflaten til jorda. Geofag 1 et programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram fra programområdet realfag. Faget gir 0,5 realfagspoeng. Du kan bygge videre med Geofag 2 for å oppnå full fordypning i programfaget. Om fagetGeofag består av 3 programfag: Geofag 1, Geofag 2 og Geofag X. Geofag 1 og Geofag 2 er bygd opp slik at de kan velges uavhengig av hverandre. Geofag X er spesielt beregnet på elever på Vg2 som velger matematikk programfag. Det er bare Geofag 1 og Geofag 2 som gir full fordypning.Geofag 1 og Geofag X har tre hovedområder felles: jorda i forandring, naturkatastrofer og geofaglig verktøykasse. Geofag 1 omfatter i tillegg hovedområdet geoforskning. ForkunnskaperAnbefales på det sterkeste at du har et godt grunnlag fra geografi og naturfag. Eventuelt kan disse fagene tas parallelt. Det er også en fordel å ha tatt andre realfag, spesielt Fysikk 1 eller å ta dette parallelt med Geofag 1. Omfang og støtte i LånekassenGeofag 1 utgjør 140 årstimer, dette tilsvarer 33% studiebelastning i Lånekassen dersom du tar faget over ett semester. Du må minimum ha 50% studiebelastning pr. semester for å være støtteberettiget i Lånekassen Eksamen og fagkoderREA3008 er fagkoden du skal bruke når du melder deg opp til privatisteksamen på Privatistweb.Eksamensformen er muntlig-praktisk. Eksamen er lokalgitt, som betyr at dato for eksamen settes av ditt eksamenskontor. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 80 timer
DETTE KURSET INNEHOLDER OGSÅ SIKKERHETSPAKKE SLIK AT DU FÅR PÅ PLASS DE KRANSERTIFIKATENE DU MANGLER FOR Å KUNNE GÅ OPP TIL DEN PRAKTISKE FAGPRØVEN. [+]
Kran- og løfteoperasjonsfaget er en komprimert utdanning for voksne. Den bygger på læreplanene for Vg1 Teknologi- og industrifag, Vg2 Transport og logistikk og Vg3 Kran- og løfteoperasjonsfaget (hovedfokus).     Hovedområder innen Vg3 Kran- og løfteoperasjonsfaget er:    Løfteoperasjoner  Hovedområdet omfatter planlegging, risikovurdering, styring og utførelse av løfteoperasjoner med betjening av hovedkraner og ulike typer løfteutstyr. Videre omfatter hovedområdet oppstilling og bruk av løfteinnretninger og løfteredskaper. Sentralt i hovedområdet er brukskontroll og funksjonskontroll av løfteinnretninger og løfteredskaper.    Vedlikehold  Hovedområdet omfatter vedlikehold og funksjonstesting knyttet til løfteinnretninger og løfteredskaper. Periodisk kontroll og samarbeid med vedlikeholdsspesialister inngår i hovedområdet. Videre omfatter hovedområdet rengjøring, smøring, feilsøking, justering og feilretting.    Dokumentasjon og kvalitet  Hovedområdet omfatter gjeldende regelverk, tegninger, skjemaer, tabeller og digitale verktøy. Helse-, miljø- og sikkerhetsvurderinger, kvalitetssikring, registrering og avvikshåndtering står sentralt i hovedområdet.        Tilleggsinformasjon spesielt for kran- og løfteoperasjonsfaget:  Kurset du gjennomfører hos AOF gir deg grunnlaget for å kunne gå opp til den teoretiske tverrfaglige eksamen. Ved bestått teoretisk eksamen avlagt hos din fylkeskommune, må du før fagprøven kan gjennomføres legge fram dokumentasjon for opplæring på mobilkran og en annen hovedkran samt på truck, lastebilkran, fastmontert hydraulisk kran og bro- og traverskran i henhold til de til enhver tid gjeldene nasjonale bestemmelser om arbeidsutstyr underlagt krav om sertifisert sikkerhetsopplæring.    Denne dokumentasjonen (på opplæring av ulike kraner) i tillegg til dokumentasjon på 5 års relevant arbeidserfaring er en del av kravet for å kunne melde seg opp til praktisk fagprøve.     Ved bestått teoretisk eksamen, dokumentert 5 års relevant arbeidspraksis, dokumentasjon på de bestemmelser på sluttvurdering i læreplan (dokumentasjon for opplæring på de kraner og trucker nevnte ovenfor) og bestått praktisk fagprøve får du ditt fagbrev.     Hvis du mangler noen dokumentasjon på de kraner- og trucker for å kunne gå opp til praktisk fagprøve kan AOF tilby dette da AOF Norge er tilbyder av sertifisert sikkerhetsopplæring, men opplæringen på den enkelte kran/truck er ikke oppfattet av dette teori til fagprøven-kurset. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål angående dette!   [-]
Les mer
Oslo Trondheim 1 dag 5 900 kr
22 May
22 May
18 Jun
IP1: Generell nettverksteknologi [+]
IP1: Generell nettverksteknologi [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 4 dager 23 000 kr
Python is an object oriented rapid development language deployed in many scenarios in the modern world. [+]
COURSE OVERVIEW   This Python Programming 1 course is designed to give delegates the knowledge to develop and maintain Python scripts using the current version (V3) of Python. There are many similarities between Python V2 and Python V3. The skills gained on this course will allow the delegate to develop their own skills further using Python V2 or V3 to support the development and maintenance of scripts. The Python Programming 1 course comprises sessions dealing with syntax,variables and data types,operators and expressions,conditions and loops,functions,objects,collections,modules and packages,strings,pattern matching,exception handling,binary and text files,and databases. Exercises and examples are used throughout the course to give practical hands-on experience with the techniques covered. TARGET AUDIENCE The Python Programming 1 course course is aimed at those who want to improve their Python programming skills,and for developers/engineers who want to migrate to Python from another language,particularly those with little or no object-oriented knowledge. For those wishing to learn Python and have no previous knowledge of programming,they should look to attend our foundation course Introduction to Programming - Python. COURSE OBJECTIVES This course aims to provide the delegate with the knowledge to be able to produce Python scripts and applications that exploit all core elements of the language including variables,expressions,selection and iteration,functions,objects,collections,strings,modules,pattern matching,exception handling,I/O,and classes. COURSE CONTENT DAY 1 COURSE INTRODUCTION Administration and Course Materials Course Structure and Agenda Delegate and Trainer Introductions SESSION 1: GETTING STARTED About Python Python versions Python documentation Python runtimes Installing Python The REPL shell Python editors SESSION 2: PYTHON SCRIPTS & SYNTAX Script naming Comments Docstring Statements The backslash Code blocks Whitespace Console IO (to enable the writing of simple programs) A first Python program Script execution SESSION 3: VARIABLES & DATA TYPES Literals Identifiers Assignment Numbers (bool,int,float,complex) Binary,octal,and hexadecimal numbers Floating point accuracy Collections (str,list,tuple,set,dict) None Implicit and explicit type conversion (casting) The type function SESSION 4: OPERATORS & EXPRESSIONS Arithmetic Operators Assignment Operators Comparison Operators Logical Operators Membership Operators Bitwise Operators Identity Operators SESSION 5: CONDITIONS & LOOPS Conditional statements (if,elif,else) Nested conditional statements Short hand if/if else Python's alternative to the ternary operator Iterative statements (while,for,else) The range function Iterating over a list Break Continue Nested conditional/iterative statements COURSE CONTENTS - DAY 2 SESSION 6: FUNCTIONS Declaration Invocation Default values for parameters Named arguments args and kwargs Returning multiple values None returned Variable scope Masking and shadowing The pass keyword Recursive functions SESSION 7: OBJECTS AND CLASSES About objects Attributes and the dot notation The dir function Dunder attributes Mutability The id function Pass by reference Introduction to Classes Class Declaration and Instantiation Data attributes Methods Composition SESSION 8: LISTS About lists List syntax including slicing Getting and setting list elements Iterating over a list Checking for the presence of a value The len function List methods incl. append,insert,remove,pop,clear,copy,sort,reverse etc. The del keyword Appending to and combining lists List comprehension SESSION 9: TUPLES About tuples Tuple syntax Getting tuple elements including unpacking Iterating over a tuple Checking for the presence of a value The len function Appending to and combining tuples SESSION 10: SETS About Sets Dictionary syntax Creating,adding and removing set elements Iterating over a set Membership Testing Sorting Copying Set methods incl. union,intersection,difference,symmetric_difference etc. COURSE CONTENTS - DAY 3 SESSION 11: DICTIONARIES About dictionaries Dictionary syntax Getting and setting dictionary elements Iterating over a dictionary (keys,values,and items) Checking for the presence of a key The len function Dictionary methods incl. keys,values,items,get,pop,popitem,clear etc. The del keyword Dictionary comprehension SESSION 12: STRINGS About strings String syntax including slicing Escape characters Triple-quoted strings Concatenation Placeholders The format method Other methods e.g. endswith,find,join,lower,replace,split,startswith,strip,upper etc. A string as a list of bytes SESSION 13: MODULES & PACKAGES About modules Inbuilt modules math,random and platform the dir() and help() functions Creating and using modules the __pycache__ and the .pyc files The module search path Importing modules Namespaces Importing module objects The import wildcard Aliases Importing within a function Executable modules Reloading a module About packages Importing packaged modules Importing packaged module objects Package initialisation Subpackages Referencing objects in sibling packages The Standard Library Installing modules and packages using pip SESSION 14: PATTERN MATCHING About regular expressions Regular expression special characters Raw strings About the re module re module functions incl. match,search,findall,full match,split,sub   COURSE CONTENTS - DAY 4 SESSION 15: EXCEPTION HANDLING About exceptions and exception handling Handling exceptions (try,except,else,finally) Exception types The exception object Raising exceptions Custom exception types Built-in exceptions hierarchy SESSION 16: FILES & THE FILESYSTEM The open function Methods for seeking (seekable,seek) Methods for reading from a file (readable,read,readline,readlines) Iterating over a file Methods for writing to a file (writable,write,writelines) Introduction to context managers Text encoding schemes,codepoints,codespace ASCII and UNICODE (UTF schemes) UTF-8,binary and hexadecimal representations The ord() and chr() functions Binary files,bytes and bytearray I/O layered abstraction. About the os module os module functions incl. getcwd,listdir,mkdir,chdir,remove,rmdir etc. OSError numbers and the errno module SESSION 17: DATABASES The DB-API DP-API implementations Establishing a connection Creating a cursor Executing a query Fetching results Transactions Inserting,updating,and deleting records FOLLOW ON COURSES Python Programming 2  Data Analysis Python  Apache Web Server PHP Programming  PHP & MySQL for Web Development  PHP & MariaDB for Web Development  Perl Programming  Ruby Programming  Introduction to MySQL  Introduction to MariaDB [-]
Les mer
4 dager 23 000 kr
This course teaches Azure administrators how to plan, deliver, and manage virtual desktop experiences and remote apps, for any device, on Azure. [+]
 Students will learn through a mix of demonstrations and hands-on lab experiences deploying virtual desktop experiences and apps on Windows Virtual Desktop and optimizing them to run in multi-session virtual environments.Students for AZ-140: Configuring and Operating Windows Virtual Desktop on Microsoft Azure are interested in delivering applications on Windows Virtual Desktop and optimizing them to run in multi-session virtual environments. As a Windows Virtual Desktop administrator, you will closely with the Azure Administrators and Architects, along with Microsoft 365 Administrators. Windows Virtual Desktop administrator responsibilities include planning, deploying, packaging, updating, and maintaining the Azure Windows Virtual Desktop infrastructure. They also create session host images, implement and manage FSLogix, monitor Windows Virtual Desktop performance, and automate Windows Virtual Desktop management tasks. COURSE OBJECTIVES   Select an appropriate licensing model for Windows Virtual Desktop Implement networking for Windows Virtual Desktop Manage Windows Virtual Desktop session hosts by using Azure Bastion Configure storage for FSLogix components Create and manage session host images Implement Azure roles and role-based access control (RBAC) for Windows Virtual Desktop Configure user Windows Virtual Desktop experience settings Install and configure apps on a session host Implement business continuity and disaster recovery Monitor and manage Windows Virtual Desktop performance     COURSE CONTENT Module 1: Plan a Windows Virtual Desktop Architecture In this module, you will learn how to assess existing physical and virtual desktop environments, plan and configure name resolution for Active Directory (AD) and Azure Active Directory Domain Services (Azure AD DS), and plan for Windows Virtual Desktop client deployments. LESSONS M1 Windows Virtual Desktop Architecture Design the WVD architecture Design for user identities and profiles LAB: PREPARE FOR DEPLOYMENT OF AZURE WINDOWS VIRTUAL DESKTOP (AZURE AD DS) LAB: PREPARE FOR DEPLOYMENT OF AZURE WINDOWS VIRTUAL DESKTOP (AD DS) After completing module 1, students will be able to: Understand Windows Virtual Desktop Components Understand personal and pooled desktops Recommend an operating system for a WVD implementation Plan a host pools architecture Module 2: Implement a WVD Infrastructure In this module, you will learn how to manage connectivity to the internet and on-premises networks, create a host pool by using the Azure portal, deploy host pools and hosts by using Azure Resource Manager templates, apply OS and application updates to a running WVD host, and create a master image. LESSONS M2 Implement and manage networking for WVD Implement and manage storage for WVD Create and configure host pools and session hosts Create and manage session host image LAB: CREATE AND CONFIGURE HOST POOLS AND SESSION HOSTS (AZURE AD DS) LAB: DEPLOY HOST POOLS AND SESSION HOSTS BY USING THE AZURE PORTAL (AD DS) LAB: IMPLEMENT AND MANAGE STORAGE FOR WVD (AZURE AD DS) LAB: DEPLOY HOST POOLS AND HOSTS BY USING AZURE RESOURCE MANAGER TEMPLATES LAB: DEPLOY AND MANAGE HOST POOLS AND HOSTS BY USING POWERSHELL After completing module 2, students will be able to: Implement Azure virtual network connectivity Manage connectivity to the internet and on-premises networks Understanding Windows Virtual Desktop network connectivity Configure WVD session hosts using Azure Bastion Configure storage for FSLogix components Configure disks and file shares Modify a session host image Create and use a Shared Image Gallery (SIG) Module 3: Manage Access and Security In this module, you will learn how to plan and implement Azure roles and RBAC for WVD, implement Conditional Access policies for connections, plan and implement MFA, and manage security by using Azure Security Center. LESSONS M3 Manage access Manage security LAB: CONFIGURE CONDITIONAL ACCESS POLICIES FOR CONNECTIONS TO WVD (AD DS) After completing module 3, students will be able to: Manage local roles, groups and rights assignment on WVD session hosts. Configure user restrictions by using AD group policies and Azure AD policies Understand Conditional Access policy components Prepare for Azure Active Directory (Azure AD)-based Conditional Access for Windows Virtual Desktop Implement Azure AD-based Conditional Access for Windows Virtual Desktop Module 4: Manage User Environments and Apps In this module, you will learn how to plan for FSLogix, install FSLogix, configure Cloud Cache, deploy an application as a RemoteApp, and implement and manage OneDrive for Business for a multi-session environment. LESSONS M4 Implement and manage FSLogix Configure user experience settings Install and configure apps on a session host LAB: WINDOWS VIRTUAL DESKTOP PROFILE MANAGEMENT (AZURE AD DS) LAB: WINDOWS VIRTUAL DESKTOP PROFILE MANAGEMENT (AD DS) LAB: WINDOWS VIRTUAL DESKTOP APPLICATION PACKAGING (AD DS) After completing module 4, students will be able to: Configure Profile Containers Configure Azure Files to store profile containers for WVD in an AAD DS environment Implement FSLogix based profiles for Windows Virtual Desktop in Azure AD DS environment Implement FSLogix based profiles for Windows Virtual Desktop Prepare for and create MSIX app packages Implement MSIX app attach container for Windows Virtual Desktop in AD DS environmen Module 5: Monitor and maintain a WVD infrastructure In this module, you will learn how to plan and implement a disaster recovery plan for WVD, configure automation for WVD, implement autoscaling in host pools, and optimize session host capacity and performance. LESSONS M5 Plan and implement business continuity and disaster recovery Automate WVD management tasks Monitor and manage performance and health LAB: IMPLEMENT AUTOSCALING IN HOST POOLS (AD DS) After completing module 5, students will be able to: Plan and implement a disaster recovery plan for WVD Configure automation for WVD Monitor WVD by using Azure Monitor Customize Azure Workbooks for WVD monitoring Configure autoscaling of Windows Virtual Desktop session hosts Verify autoscaling of Windows Virtual Desktop session host [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 1 dag 5 950 kr
Gir alle deltakere i et prosjekt innsyn til å oppdatere data uansett programvare, tid og sted. [+]
  Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Navisworks grunnkurs   Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: forstå hvordan tverrfaglige modeller settes sammen analysere modellen gjennom visualisering og navigering håndtering av objekter sette inn målsetting legg inn snitt finne informasjon på objektene Navisworks håndterer et stort antall filformater og det er viktig å forstå hvordan tverrfaglige modeller settes sammen slik at dette muligjør analyse av modellen gjennom visualisering, navigering, håndtering av objekter, sette inn målsetting, legge inn snitt og finne informasjon på objektene.   Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer