Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff
 

Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
Vikna 2 dager 16 900 kr
24 Jun
Truckførerkurs T1 og T4 inkl. modul 1.1, 2.2, 3.2, 4.2 og praktisk prøve. [+]
Truckførerkurs T1 og T4 inkl. modul 1.1., praktisk modul og praktisk prøve. Teoridelen er felles for alle truckklasser T1-T5 med løftekapasitet til og med 10 tonn. Praksisdelen krever spesifikk opplæring på den klassen en ønsker kompetansebevis for. Vi tilbyr T1 truck – Lavtløftende palletruck  og T4 truck – Motvektstruck. Innhold: Modul 1.1 Fellesdel, kran-truck - maskin. Gjennomføres med e-læring. Test ved oppmøte kurssted.  Modul 2.2 Teoretisk opplæring, løfte- og stablevogner for gods.  Modul 3.2 Grunnleggende praktisk opplæring. Modul 4.2 Praktisk kjøreopplæring med avsluttende praktisk prøve  Bestått praktisk prøve gir grunnlag for utstedelse av kompetansebevis for Truck T1 og T4.  Ta kontakt ved spørsmål. [-]
Les mer
Nettkurs 70 timer 13 600 kr
07 Aug
For deg med erfaring fra lager/terminal/vareflyt. Husk at Fagbrev, det lønner seg! GODKJENT HOS STATENS LÅNEKASSE FOR UTDANNING. [+]
Lager/Terminal  Transport/Distribusjon Innkjøp  Produksjon  HMS Service/Kundebehandling  Kvalitetssikring  Informasjonsbehandling [-]
Les mer
Vikna 3 dager 6 900 kr
24 Jun
Truckførerkurs T1 og T4 inkl. modul 1.1, 2.2 og 3.2. [+]
Truckførerkurs T1 og T4 inkl. modul 1.1. Teoridelen er felles for alle truckklasser T1-T5 med løftekapasitet til og med 10 tonn. Praksisdelen krever spesifikk opplæring på den klassen en ønsker kompetansebevis for. Vi tilbyr T1 truck – Lavtløftende palletruck  og T4 truck – Motvektstruck. Innhold: Modul 1.1 Fellesdel, kran-truck - maskin. Gjennomføres med e-læring. Test ved oppmøte modul 2.2.  Modul 2.2 Teoretisk opplæring, løfte- og stablevogner for gods.  Modul 3.2 Grunnleggende praktisk opplæring. Etter å ha gjennomført modul 1.1, modul 2.2 og modul 3.2 skal deltaker også gjennomføre modul 4.2 samt praktisk prøve for å få utstedt truck sertifikatet. Modul 4.2 kan gjennomføres med en fadderordning i bedrift (20 timer kjøring) eller i regi av sertifisert opplæringsvirksomhet (14 timer). Vi har et eget 2 dagers kurs som kan gjennomføres for modul 4.2. Kurset starter rett etter at modul 3.2 er ferdigstilt. Ta kontakt ved spørsmål. [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Nettkurs 6 timer 4 100 kr
Ex grunnleggende er et kurs innen elektriske installasjoner i eksplosjonsfarlige områder. Målet med kurset er at de som skal arbeide i eksplosjonsfarlige områder kan utfø... [+]
Ex grunnleggende er et kurs innen elektriske installasjoner i eksplosjonsfarlige områder. Målet med kurset er at de som skal arbeide i eksplosjonsfarlige områder kan utføre arbeidet på en sikker og god måte. Kurset skal bidra til at brukerne opplever både kurssituasjonen og jobben etterpå som motiverende og lærerik. Vårt mål er at alle ansatte blir motivert til å utføre en sikker, trygg og god jobb.   Alle som gjennomgår dette kurset vil være tilstrekkelig kvalifisert til å kunne selvstendig utføre de oppdragene som blir planlagte med elektriske installasjoner innenfor eksplosjonsfarlige områder.   Læreingsmål: NEK 420 IEC / NEK EN 60079-10-1 IEC / NEK EN 60079-14 FUSEX FHOSEX ATEX 2014/34/EU ATEX 99/92/EC   Trykk på linken under for å komme til kurset. https://subshoreskolen.thinkific.com/  [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 8 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Vikna 1 dag 3 090 kr
28 Jun
The course is aimed at personnel who will carry out work with a heat output of over 1500w. This course is in English. [+]
By hot work is understood works where machines and equipment are used that generate sparks and heat that can lead to fire. Hot work includes the use of open flame, hot air, welding, cutting and/or grinding equipment. The following topics, amongst others are covered:– Hot Work as a cause of fire– Fire theory– Fire and fire fighting– Choice of extinguishing agents– First aid for burns– Relevant laws, regulations and rules– Safety measures before, during and after work The written exam can be taken in the following languages: Norwegian English Polish   Requirements for knowledge: No prior knowledge required Learning outcome: The participant should be able to prevent fires by hot work. The course is according to: Norwegian Fire Protection Association Duration: 1 days. Price: VAT is added to the course price Change of course date: Must be agreed no later than 7 days before the course starts during office hours 0830-1500.   Cancellation: Must be made in writing to our e-mail address post@ssras.no You can cancel up to 14 days before the course starts. If cancelled less than 14 days before the course starts, a 50% course fee is required. In case of no-show, full course fee is required. In case of cancellation due to illness, a medical certificate must be presented. Cancellation: We reserve the right to cancel courses if too few people register. [-]
Les mer
4 dager 13 900 kr
MÅLGRUPPE: Personell som skal tjenestegjøre som MOB-båt mannskap.   VARIGHET: Kurset gjennomføres på 4 dager.   REPETISJONSFREKV... [+]
MÅLGRUPPE: Personell som skal tjenestegjøre som MOB-båt mannskap.   VARIGHET: Kurset gjennomføres på 4 dager.   REPETISJONSFREKVENS: Liten MOB-båt grunnkurs skal repeteres hver 24. måned.   KRAV TIL FORKUNNSKAPER: Kursdeltager må ha gjennomført grunnleggende sikkerhets- og beredskapskurs. VHF/SRC-sertifikat.   INNHOLD: Organisasjon/operasjon/oppgavefordeling Myndighets- og bransjekrav MOB-båt teknisk Manøvrering Krok-arrangement - utsetting/opphenting Navigasjon og kompassbruk Mørkekjøring Samband og kommunikasjon Søk og redning Førstehjelp   ANNET:     Mørkekjøring er en del av kurset, og det påføres kursbeviset om mørkekjøring har blitt gjennomført [-]
Les mer
310 timer 56 500 kr
Heltid over ett semester / deltid over to semestre. Kontoradministrativ utdanning som kvalifiserer for jobb på sykehus og legekontor. [+]
Jobb i helsesektor Utdanningen Medisinsk sekretær kvalifiserer for arbeid innen relevante sekretærområder på sykehus og legekontor. Utdanningen er praktisk rettet og direkte jobbkvalifiserende. Du kan altså gå rett i jobb etter fullført utdanning. En Medisinsk sekretær jobber med mennesker. Utdanningen vektlegger derfor spesielt serviceelementet overfor pasienter og pårørende. Du vil også få opplæring i Anatomi/fysiologi /sykdomslære. Opplæringen i emnet er sentral for å forstå sammenhenger tilknyttet de daglige arbeidsoppgavene en Medisinsk sekretær utfører. Dette sammen med opplæring i medisinsk fagspråk (medisinsk terminologi) gir deg den nødvendige teoretiske ballasten til å utføre de mer praktisk rettede delene av utdanningen. Disse innebærer grundig opplæring i kontoradministrative arbeidsoppgaver, laboratoriearbeid og skiftestuearbeid.  Som Medisinsk sekretær vil du først og fremst kvalifisere deg for å utføre arbeidsoppgaver på sykehus, helseinstitusjoner og legekontor. På sykehusene vil arbeidsoppgavene variere noe alt avhengig av hvilken avdeling du arbeider ved. På legekontorene vil arbeidsoppgavene ofte innebære praktisk laboratoriearbeid med prøvetaking, skiftestuearbeid og generelt kontorarbeid med telefontjeneste/pasientservice.   Emnene i utdanningen I det følgende kan du lese om innholdet i de ulike emnene som inngår i utdanningen. Anatomi/fysiologi/sykdomslære Emnet gir innføring i anatomi, fysiologi og sykdomslære. Formålet med emnet er at studenten får en oversikt over de ulike organsystemenes oppbygning og normalfunksjon, og de vanligste sykdommene tilknyttet disse. Emnet anatomi, fysiologi og sykdomslære er sentralt i utdanningen av flere grunner. For dem som ønsker jobb i sekretærfunksjon på sykehus etter fullført utdanning vil det være sentralt med grunnleggende kompetanse innen emnet for å ha forståelse for arbeidet man utfører i det daglige som f.eks. ved skriving av pasientdokumentasjon. Det vil også være sentralt å kunne kvalitetssikre eget arbeid. I samtaler med pasienter og pårørende vil det være tilfredsstillende å kunne svare på eventuelle spørsmål, og i det daglige må man kunne delta i kollegiale samtaler som omhandler innholdet i emnet. I arbeid på legekontor vil sekretærfunksjonen normalt innebære pasientkontakt per telefon. Ofte kan det være behov for å skille mellom kritiske og mindre kritiske tilfeller sett opp mot behandlernes tilgjengelighet. Det vil her være vesentlig å ha kunnskap og forståelse tilknyttet sykdomslæren. Gjennom opplæringen vil du også anvende den medisinsk terminologi tilknyttet gjennomgang av de ulike organsystemene.  Medisinsk terminologi I emnet Medisinsk terminologi gis det opplæring i grammatikk og medisinske ord og uttrykk. Den medisinske terminologien består hovedsakelig av latin, men det benyttes også en del gresk. Den medisinske terminologien er fagspråket som brukes i helsesektoren, og beherskelse av den medisinske terminologien er nødvendig for å kunne utføre godt arbeid innen sekretærfunksjoner. Som Medisinsk sekretær skriver man pasientdokumentasjon i form av journaler, epikriser og operasjonsbeskrivelser, og korrekt bruk av den medisinske terminologien er sentralt ved utførelse av disse arbeidsoppgavene.   Psykologi og pasienthåndtering Arbeid i helsesektor innebærer pasient- og pårørendekontakt. Emnet Psykologi og pasienthåndtering har fokus på det å yte god omsorg og service overfor pasienter og deres pårørende. Undervisningen er praktisk rettet, og teori blir eksemplifisert gjennom typiske situasjoner arbeidstakere i helsesektor vil kunne møte gjennom utøvelse av yrket. Emnet dekker blant annet følgende områder: samspillet mellom mennesker generelt og mellom pasient- og hjelperrollen spesielt; kommunikasjon; konflikter og konfliktløsning; forsvarsmekanismer; sorgprosesser og sorgarbeid; service overfor, og håndtering av, pasienter og pårørende; innsikt i eget reaksjonsmønster, "kjenne seg selv"; etikk i helsesektoren. Kontorfag for helseinstitusjoner I Kontorfag fokuserer vi på kontoradministrative arbeidsoppgaver som utføres av en Medisinsk sekretær. En stor del av emnet omhandler skriving av korrekt pasientdokumentasjon ved bruk av elektronisk dikteringssystem, samt tolking av pasientdokumentasjonen. I tilknytning til dette vil du anvende kunnskap fra emnene Medisinsk terminologi og Anatomi, fysiologi og sykdomslære direkte. Gjennom opplæringen vil det være fokus på korrekt norsk og bruk av korrekt medisinsk terminologi.   I emnet benytter du PC som arbeidsverktøy, og det blir gitt opplæring i relevant programvare og effektiv bruk av datamaskinen, deriblant oppøvelse av hurtighet ved bruk av tastatur. Emnet tar blant annet også for seg oppbygningen av helsesektoren, sykehussekretærens arbeids- og ansvarsområder, inn- og utskriving av pasienter, håndtering av taushetsplikten, og relevante lover man må forholde seg til som Medisinsk sekretær. Pasientadministrativt system Det gis innføring i bruk av pasientadministrativt datasystem for bruk i primærhelsetjenesten. I slike systemer registreres nær sagt alt som har med pasienten å gjøre. I opplæringen legger vi vekt på at du skal oppøve forståelse for og praktiske ferdigheter i bruken av et elektronisk pasientadministrativt datasystem, herunder å registrere og vedlikeholde pasientdata, timebok, journalføring, resepter, sykemeldinger, henvisninger, håndtering av prøvesvar fra laboratoriet o.l.  Laboratoriearbeid I utdanningen får du praktisk opplæring i laboratoriearbeid. Opplæringen i laboratoriearbeid er spesielt aktuell for dem som ønsker jobb i primærhelsetjenesten (legekontor) etter fullført utdanning. På legekontorene gjennomføres det daglig ulike analyser, og i tillegg tas det en rekke prøver som sendes videre for analyse ved eksterne laboratorier. Behovet for kunnskaper om, og kvalitetssikring av dette arbeidet, er vesentlig for dem som ønsker jobb ved legekontor etter fullført utdanning. Opplæringen i laboratoriearbeid dekker følgende områder: Hygiene: Generelle forholdsregler mot smitte; Prøvehåndtering; Desinfisering; Hanskebruk; Avfall; Håndtering av søl Blodprøvetaking og analysering: Blodets sammensetning og bestanddeler; Kapillærprøver; Venepunksjon; Identitetssikring; Ulike typer av blodprøveglass; Sentrifugering – pipettering; Oppbevaring; Forsendelse; Smittemerking Urinprøver/avføringsprøver o.l.: Urinstix (måler om det f.eks. er bakterier, blod, sukker i urinen); Uricult (diagnostisering av urinveisinfeksjon); Sentrifugering; Graviditetstest; Hemofec (avføringsprøve - spor av blod) Analyser: Hemoglobin (protein i blodet som frakter oksygen med blodstrømmen); SR (senkning); INR (blodets koaguleringstid); CRP (måling av om det er betennelse i kroppen); Glukose (blodsukker); Hurtigtester Apparatur og metode: Kontroll og vedlikehold; Feilkilder; Kvalitetskontroll Skiftestuearbeid I emnet Skiftestuearbeid lærer du sykepleierrelaterte arbeidsoppgaver som normalt vil være en del av arbeidsoppgavene til sekretærer som jobber i primærhelsetjenesten (legekontor). I emnet skiftestuearbeid gis det praktisk opplæring i blant annet følgende: Blodtrykk og måling av puls; Plassering av EKG-elektroder (ved EKG registrerer man spenningsforskjellene i hjertemuskulaturen); Audiometri (hørselstest); Spirometri (test av lungefunksjon); Setting av subkutane og intramuskulære injeksjoner (sprøyter); Øye- og øreskylling; Sårskift og forbinding av ulike typer sår; Fjerning av sutur (sting); Assistanse ved småkirurgiske inngrep (eks fjerning av vorter, føflekker etc.); Bruk og vedlikehold av apparaturer   Målene med Medisinsk sekretær – hva lærer du? Følgende mål gjelder for utdanningen Medisinsk sekretær: Oppøve tilstrekkelige ferdigheter innen kontoradministrative funksjoner for å kunne utføre sekretæroppgaver både på sykehus og legekontor, som oppretting og ajourføring av pasientenes sykejournal, innkalle etter venteliste/flytte timer, timebestilling, ulike typer av skrivetjeneste, telefontjeneste, generell pasienthåndtering og -service Utvikle tilstrekkelige ferdigheter i å skrive medisinsk dokumentasjon (epikriser, journaler, operasjonsbeskrivelser osv.) Lære å anvende korrekt medisinsk terminologi i arbeidet Oppøve tilstrekkelige ferdigheter i bruk av datatekniske hjelpemidler herunder pasientadministrative systemer Lære å imøtekomme pasienter og pårørende ut fra deres behov Oppøve tilstrekkelige ferdigheter til å kunne utføre de mest vanlige laboratorieoppgavene Oppøve tilstrekkelige ferdigheter til å kunne utføre sykepleierrelaterte arbeidsoppgaver (skiftestuearbeid) tilknyttet arbeid på legekontor Ha grunnleggende kunnskap om de ulike organsystemene i kroppen, organsystemenes normalfunksjon og de mest vanlige sykdommene Ha tilstrekkelig kunnskap til å kunne kvalitetssikre eget arbeid i det daglige Ha oversikt over, kunnskap om, og utviklet etiske grunnverdier vedrørende etterlevelse av og respekt for lov- og regelverk, herunder etterlevelse av taushetsplikten Annet Utdanningen gir ikke autorisasjon som Helsesekretær og må ikke forveksles med det treårige utdanningsløpet i videregående skole. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 7 900 kr
Kurset vil gi deg en dypere forståelse av PRINCE2 sine prosesser, temaer og teknikker samt hvordan disse kan tilpasses ulike prosjekters omgivelser og forutsetninger. Kur... [+]
The Practitioner is the second of two examinations that you are required to pass to become a Registered PRINCE2 Practitioner. The examination measures whether a candidate can demonstrate sufficient ability to apply and tailor PRINCE2 to the running and managing of a project. A successful Practitioner candidate should, with suitable direction, be able to start applying the method to a real project.  PRINCE2 themes Business case Organisation Plans Risk Quality Change Progress Plus activity-based case study Processes All PRINCE2® Practitioner Online courses on this page are offered by ILX Group an ATO of AXELOS Limited. PRINCE2® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.   Learning outcomes By the end of the PRINCE2 Practitioner e-learning course you should be able to: *Apply the PRINCE2 principles in context*Apply and tailor relevant aspects of PRINCE2 themes in context*Apply and tailor relevant aspects of PRINCE2 processes in context Course overview Processes:*Starting up a project*Initiating a project*Controlling a stage*Managing product delivery*Managing a stage boundary*Directing a project*Closing a project*PRINCE2 walkthrough * PRINCE2 Practitioner exam simulator* Practitioner sample papers Also includes...* The PRINCE2 template manager- A comprehensive collection of document templates to kick-start your implementation of PRINCE2* Glossary of terms * Frequently asked questions* Training guide to assist you with your study* Exam style questions and rationale Target audience Project managers and aspiring project managersIt is also relevant to other key staff involved in the design, development and delivery of projects, including:*Project board members (e.g. senior responsible owners)*Team managers (e.g. product delivery managers)*Project assurance (e.g. business change analysts)*Project support (e.g. project and programme office personnel)*Operational line managers/staff Pre-requisites In order to sit the PRINCE2 Practitioner examination you must provide proof of having passed one of the following: *PRINCE2 Foundation*Project Management Professional (PMP)®*Certified Associate in Project Management (CAPM)®*IPMA Level A (Certified Projects Director)*IPMA Level B® (Certified Senior Project Manager)*IPMA Level C® (Certified Project Manager)*IPMA Level D® (Certified Project Management Associate) Only current certifications will qualify as a pre-requisite What's included? * 12 months online access to our accredited PRINCE2 Practitioner course* PRINCE2 Practitioner exam: valid for 12 months from purchase date. Exam must be taken online via remote proctor* Full tutor support, plus many additional resources to help put PRINCE2 into practice* PRINCE2 Practitioner exam simulator* PRINCE2 process map   Exam format The format of the Practitioner exam is as follows:* 150 minute exam duration* 68 questions* Open book (official PRINCE2 manual only)* 38/68 required to pass = 55% pass mark [-]
Les mer
Majorstuen 3 dager 23 500 kr
03 Jun
Hvordan lykkes med å implementere og jobbe med OKR i praksis? [+]
Hva er OKR?  OKR står for «Objectives and Key Results». «Objectives» handler om hva det er man ønsker å oppnå, mens «Key Results» handler om hvordan man skal få det til. OKR er et enkelt rammeverk for målstyring. Det gir klare retningslinjer og forståelse for hva selskapet ønsker å oppnå, slik at alle i organisasjonen vet hvilken retning en skal dra i. Kurset passer for deg som vil lære hvordan planlegge, tilrettelegge og støtte egne eller andre team og enkeltpersoner i arbeidet med å sette Objectives, Key results og definere egnende initiativ for å ta strategi ut i handling i praksis. Du vil få oversikt og innsikt i hva som skal til for å lykkes med OKR, samt praktisk erfaringsutveksling på OKR rammeverket, beste praksis og konkrete verktøy. På kurset går vi gjennom “Futureworks 6 stegs OKR prosess" - en prosess som sikrer at du introduseres for nødvendige verktøy, kompetanse og atferd for å sikre måloppnåelse med OKR i din organisasjon. Videre introduserer vi OKR rammeverket, og går igjennom hva som skal til for å lykkes med å implementere og jobbe med OKR i praksis.   Agenda Dag 1 •   Velkommen og bli kjent•   Steg 1: Introduksjon til OKR•   Steg 2: OKR i praksis   Dag 2 •   Oppsummering fra dag 1•   Steg 3: OKR syklusen•   Steg 4: Ambassadør-rollen•   Steg 5: Støtte til workshops   Dag 3 •   Oppsummering fra dag 2•   Steg 6: Gjennomføring og oppfølging  •   Praktisk trening og tilbakemelding•   Neste steg og evaluering•   Oppsummering   [-]
Les mer