Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff
 

3 dager 1 500 kr
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. [+]
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. Programmet kan brukes til å lage lysark som skrives ut, eller vi kan vise presentasjonen ved hjelp av PC + videokanon. På kurset vil grunnleggende funksjoner vektlegges, men vi vil og se på hvordan en bygger opp og setter sammen en presentasjon. Forkunnskaper: Du må ha kunnskaper tilsvarende PC-begynnerkurs. Brukere av Powerpoint 2007 kan og følge dette kurset. [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Vikna 3 dager 6 900 kr
24 Jun
Truckførerkurs T1 og T4 inkl. modul 1.1, 2.2 og 3.2. [+]
Truckførerkurs T1 og T4 inkl. modul 1.1. Teoridelen er felles for alle truckklasser T1-T5 med løftekapasitet til og med 10 tonn. Praksisdelen krever spesifikk opplæring på den klassen en ønsker kompetansebevis for. Vi tilbyr T1 truck – Lavtløftende palletruck  og T4 truck – Motvektstruck. Innhold: Modul 1.1 Fellesdel, kran-truck - maskin. Gjennomføres med e-læring. Test ved oppmøte modul 2.2.  Modul 2.2 Teoretisk opplæring, løfte- og stablevogner for gods.  Modul 3.2 Grunnleggende praktisk opplæring. Etter å ha gjennomført modul 1.1, modul 2.2 og modul 3.2 skal deltaker også gjennomføre modul 4.2 samt praktisk prøve for å få utstedt truck sertifikatet. Modul 4.2 kan gjennomføres med en fadderordning i bedrift (20 timer kjøring) eller i regi av sertifisert opplæringsvirksomhet (14 timer). Vi har et eget 2 dagers kurs som kan gjennomføres for modul 4.2. Kurset starter rett etter at modul 3.2 er ferdigstilt. Ta kontakt ved spørsmål. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
Ta opp samfunnskunnskap - nettstudier fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Med nettstudier bestemmer du hvor og når du vil lære. [+]
I faget Samfunnskunnskap (tidligere Samfunnsfag) lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Samfunnskunnskap er et av et av de seks fagene du må ha for å få generell studiekompetanse ved 23/5 regelen. Du kan også velge faget for å forbedre karakteren din.  Innhold/temaer I faget Samfunnskunnskap lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Gjennom varierte leksjoner ser vi på grunnleggende demokratiske verdier som medbestemmelsesrett, likestilling, ytringsfrihet og menneskerettigheter. Kurset gir øvelse i samfunnskritisk tenkning, digital dømmekraft og etisk bevissthet. Du lærer om bærekraftig utvikling og hvordan mennesker samarbeider, organiserer seg og tar avgjørelser i samfunnet. Hvordan havnet verden egentlig i en klimakrise? Og hva gjør politikerne for å redusere utslippene? Kurset er delt opp i følgende temaer- Identitet- Kultur og samfunn- Arbeidsliv og personlig økonomi- Politikk og demokrati- Verdenssamfunnet Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole- trenger faget for å søke autorisasjon eller fratrekk mot fagbrev Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve samfunnskunskapskurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Eksamen i samfunnskunnskap er muntlig. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Vikna 2 dager 16 900 kr
24 Jun
Truckførerkurs T1 og T4 inkl. modul 1.1, 2.2, 3.2, 4.2 og praktisk prøve. [+]
Truckførerkurs T1 og T4 inkl. modul 1.1., praktisk modul og praktisk prøve. Teoridelen er felles for alle truckklasser T1-T5 med løftekapasitet til og med 10 tonn. Praksisdelen krever spesifikk opplæring på den klassen en ønsker kompetansebevis for. Vi tilbyr T1 truck – Lavtløftende palletruck  og T4 truck – Motvektstruck. Innhold: Modul 1.1 Fellesdel, kran-truck - maskin. Gjennomføres med e-læring. Test ved oppmøte kurssted.  Modul 2.2 Teoretisk opplæring, løfte- og stablevogner for gods.  Modul 3.2 Grunnleggende praktisk opplæring. Modul 4.2 Praktisk kjøreopplæring med avsluttende praktisk prøve  Bestått praktisk prøve gir grunnlag for utstedelse av kompetansebevis for Truck T1 og T4.  Ta kontakt ved spørsmål. [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 590 kr
Årlig gjennomgang av FSE inkludert førstehjelp - Nettkurs. For personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr [+]
Målsetting: Forebygge at personell som arbeider nær ved elektriske anlegg og betjener elektrisk utstyr ikke blir utsatt for ulykker som er forårsaket av kortslutning (lysbue) eller strømgjennomgang i et lavspenningsanlegg. Deltakerne vil også få opplæring i hvordan man skal opptre hvis en kommer opp i en ulykke forårsaket av elektrisk strøm, samt teoretisk opplæring i førstehjelp (HLR). Kurset er i henhold til: Kurset tilfredsstiller myndighetenes krav iht. FSE-forskriftens §§ 2 og 3 og DSB`s Elsikkerhet nr. 73 og 84 for ikke sakkyndig personell som skal arbeide med enkle driftsoppgaver. Årlig repetisjon er et myndighetskrav, ref. FSE-forskriften § 7.   Læremål: Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha en bevisst holdning til elsikkerhet, slik at antall personskader og skader på materiell pga. elektrisk strøm blir redusert. FSE opplæring skal gi kunnskap om regelverk og instruksjoner, enkle vedlikeholdsoppgaver, hvordan betjene et elektrisk anlegg med blant annet sikringer og motorvern, risikovurdering og planlegging, jordfeilproblematikk og faremomenter, bruk av måleinstrumenter, bruk av verneutstyr og til slutt melding om ulykker og opplæring i førstehjelp ved strømulykker. Del 1 – FSE Instruert personell Elsikkerhet – hvorfor så viktig? Myndighetskrav FSE-forskriften Ansvarsforhold Instruert personell – definisjoner – ansvar Overordnet planlegging Risikovurdering Strømgjennomgang Melding om ulykker Ulykker og statistikk Kortslutning og lysbueskader Bruk av verneutstyr Feilsøking Jordfeilproblematikk Faremomenter Teknisk opplæring Del 2 - førstehjelp Opptreden på skadestedet Prioritering og behandling Elektriske skader  -  Fallskader Skader ved strømgjennomgang (rytmeforstyrrelser i hjerte) Lysbueskader Brannskader Hvordan HLR skal utføres De mest alminnelige akutte sykdommer Alminnelig reaksjon når krisesituasjoner oppstår   [-]
Les mer
Hobøl 6 timer 5 500 kr
27 Sep
En godt kvalifisert kjentmann i industrivernet kan gjøre en forskjell på liv og død. Samarbeide med nødetatene betyr å ha evnen til å kommunisere med politi, brann og amb... [+]
En godt kvalifisert kjentmann i industrivernet kan gjøre en forskjell på liv og død. Samarbeide med nødetatene betyr å ha evnen til å kommunisere med politi, brann og ambulansepersonell. Nødetatene kjenner i de fleste tilfeller lite til din virksomhet og hva som møter dem når de kommer frem. Husk at det er fagleder industrivern og/eller kjentmann for nødetatene som kjenner området og trusselbildet best. Kjentmannsfunksjonen skal forberedes og være en del av beredskapsplanen. Kursdagen er sammensatt av teoretiske og praktiske oppgaver og øvelser, med hovedvekt på den praktiske delen. Kursinnhold Forberedelser for innsats - sikkerhet Røykdykkerteori Pressluftapparatets virkemåte Påkledning og tilvenning av utstyr Innsats i varme omgivelser Bruk av forskjellige slokkemidler   Målsetting Deltakerne skal etter endt kurs vite hva som forventes av vedkommende for å være et bindeledd mellom industrivernet og nødetatene under innsats. De skal også være trygge på funksjon og kunne bruke følgemaske og/eller pressluftapparat.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 17 000 kr
Fastmontert Hydraulisk Kran for Båt / Kai / Tog / eller annen maskin / vogn / flak med kran We have all our courses in English! Offshore godkjent! [+]
G20 Fastmontert Hydraulisk Kran er en felles betegnelse for kraner montert på Kai / Båter / Tog eller andre platformer som gjør at de havner utenfor de andre kran klassene.    Innhold  Modul 1 Modul 2.3 (G11 Stroppeanhuker) Modul 2.8 Lastebilkran  Modul 3.8 Praktisk Bruk G20  Modul 4.8 praksis / Oppkjøring  G20 Det er også mulig å utvide til Lastebilkran G8 etter dette kurset!   Hva trenger du for å delta over nett? Du kommer til å trenge en pc med webkamera, mikrofon og grei internettilkobling. Alle må delta aktivt på kurset enten i form av chat eller dialog Alle de teoretiske prøvene kjøres også over nett! Praksisen vil bli utført etter bestått teori Dette er en fullgod opplæring som tilfredsstiller alle krav, og sertifikatet er gyldig hele livet!   Hensikten med opplæringen er å gi blivende kranførere en god teoretisk grunnopplæring i sikker bruk av hydrauliske kraner. Opplæringen skal gi elevene god innsikt i prinsippene for bruk av løfteredskap G11 og G20, kranens konstruksjon, virkemåte, vedlikehold og bruk. Dette så uhell og ulykker i forbindelse med løfteoperasjoner unngås. Vi i Viken Kompetanse AS er opptatt av å kunne tilby et relevant kurs for alle deltakere. Derfor tilpasser vi vår undervisning etter din typiske arbeidsdag, og utfordringene du må kunne mestre. Alle våre kursdeltakere har lang erfaring fra bransjen og vet samtidig hvordan kompetansen og erfaring overføres videre til deg som kursdeltaker. Du skal kunne tilegne deg en solid erfaring etter gjennomført kurs. Etter bestått avsluttende teoretisk eksamen og praktisk oppkjøring, utstedes kompetansebevis. ‍Det tilkommer ingen skjulte kostnader!   Kandidaten bør beherske norsk skriftlig og muntlig.   Vi leverer og bedriftsinterne kurs i hele landet!    Ta kontakt for ett tilbud eller mere informasjon  post@viken-kompetanse.no   www.viken-kompetanse.no [-]
Les mer
120 000 kr
KOSMETISK HUDPLEIE Level 5 MED INTERNASJONAL SERTFISERING GODKJENT I 39 LAND [+]
  www.vestfoldhudakademi.no info@vestfoldhudakademi.no + 47 951 00 442 Kosmetisk hudpleie er en spesialisering for hudpleiere og helsepersonell for å normalisere, reparere og pleie problemhud og forebygge hudproblemer, som f/ex akne, pigmentasjon, aldrings flekker, hår fjerning, fjerning av hudtagger, vorter, små blod årer, arr, strekk merker, soft face lift. Denne utdaningen har du også skinbooster/mesolift. Men ikke krops behandlinger som massage. Men in kroppsbehandling innen Photodynamisk lys som tykktarm utrenselse lymfedrenasje,cellulitt, og smerte rygg.   Kosmetisk hudpleie fyller gapet mellom den tradisjonelle hudpleieren og hudlegen, og vil inneha en rolle som behandler og veileder for problemhud, hudforbedring og kosmetiske behandlinger.   Terapeutens ansvarsområde er å ivareta kunden, veilede og gi optimal behandling og program for å opprettholde en sunn hud, god helse og et naturlig utseende.   Kosmetisk hudpleie utdannelse fremmer en utdypende faglig kompetanse innenfor generell hudpleie og dermatologisk hudpleie.   Elever har mulighet til praksis på akademiet. Akademiet i Sandefjord har det siste annet teknisk utstyr og produkter, og mulighet til praksis i Norge og UK.   I denne bransjen er det viktig at man får mye  praksis med de forskjellige behandlingsmetodene, slik at man føler seg trygg og kompetent når man avslutter studiet og skal starte med behandlinger på egenhånd.   Det er viktig for forsikringsselskaper at man kan henvise til praksis og fullført kompetanse og at man har erfaringer innen behandlingene som skal utføres. Det kan bli en stor kostnad om man bare tar nettundervisning for praksis.     TEORIFAG     Dermatologi/anatomi/fysiologi, hudpleie, kjemiske peeling, soft filler augmentation, profesjonell yrkesutøvelse og forretningsforståelse 'Business 101', anti-aging medicine, Norges lover/statens strålevern. Teori fagene er web-basert i forkant av praksis seminarene, med e-learning teori og praksis på skolen. Du får personlig fagorientert veiledning over Skype, eller via student portalen. Studer teorien der du bor via våre teori plattformer og velg hvor og når du ønsker å gjøre praksis ved å påmelde deg på praksisseminar når det passer deg.    TEORI   E-lærings plattformer Skype support Video Webinar PRAKSISFAG   Hudpleie og øyebehandinger Kjemisk peeling Dermal Mesolift / Skin-Booster Dermal-needeling med lysteknologi Diamant dermabrasion Cosmeceuticals produkter Laser / IPL / SHR & e-Light Hårfjerning Pigmentasjon og aldrings flekker Fjerning blod karr, milia, hudtagger, arr og strekk merker Hollywood Peel Fjerning av fot sopp og Worter Xanthelasmas Tatoverings fjerning Plasma Arc Photodynamic Therapy (PDT) Første hjelp Dermatologi og mikrobiologi Kosmetisk kjemi Anatomi og fysiologi Profesjonell yrkesutøvelse of forretningsdrift  Full soft face lift eller deler av ansikt fex øyelokk løft     Kosmetisk hudpleie utdanning med spesialisering (Avansert hudpleie)   Praksis er delt inn i praksisseminarer som foregår i Sandefjord med tilhørenede teori. Teori kan begynnes pårullende når du ønsker å starte studiet ditt og foregår der du bor via e-læring. Studiet vil gi deg en internasjonal utdannelse og godkjent i 39 land. Du har mulighet til praksis i UK og Norge.    Studiet vil kunne gi deg en bred innføring i kosmetiske hudbehandlinger og inkludere international sertifisering og diplom. Utdannelse til level 5 i avansert hudbehandling med internasjonal sertifiseringer. Godkjent av European skillwork, VTCT, ITEC, Ofqual.   Dine faglærere består av et team som har internasjonal ekspertise og med fagansvalige. Kosmetiskere sykepleie ,leger,  Hud spesialister som har  mange års  erfaring med kosmetiske behandlinger og injeksjoner.   Opplæringen i faget legger vekt på planlegging, gjennomføring og vurdering av arbeidsoppgaver i tråd med kundens behov og gjeldende regelverk. Opplæringen medvirker til at du utvikler faglig innsikt og praktiske ferdigheter.   STUDIET   Alle kursene har en teoretisk platform som gjøres i forkant av praksis seminarene og under utdannelsen generelt via skolens egen intranett portal for e-learning/webinar. Teori gjøres som hjemmestudie med personlig skype veiledning.     Du har mulighet til å betale i forkant av hvert seminar.  Eller betale i sin helhet,man får da samme rabatt..Etter innbetalt studieavgift / seminarpris får du tilsendt seminarhefter med innleverings oppgaver, påloggingskoder og innhold for seminarmodulen. Innleveringer og teori må ferdigstilles før oppmelding til hver praksismodul.   Trenger du personlig veiledning før og under studiet, booker du deg et Skype veilednings møte hos fagansvarlig minimum to dager før du ønsker avtalen.                [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
Hva bør og kan vedtekter inneholde ut over lovens minimumskrav ? Hva kan og bør reguleres i aksjonæravtaler? [+]
Aksjonæravtaler og vedtekter - *Spesialkurs     * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Om kurset:  Hva bør og kan vedtekter inneholde ut over lovens minimumskrav? Hva bør og kan reguleres i aksjonæravtaler? Mange selskaper registreres med noen få standard vedtekter lastet ned fra nettet. Vedtektene er selve grunndokumentet for et selskap og det bevisst benyttes til å regulere mange vesentlige forhold mellom eiere, og legge føringer for skiller mellom eiersaker, styresaker og driftsmessige forhold - for å nevne noe. Aksjonæravtaler har langt flere begrensninger, med kan bevisst benyttes hensiktsmessig for å regulere ulike forhold som man kanskje ikke ønsker å "kringkaste" gjennom offentlig tilgjengelige vedtekter,  På områdene: vedtekter og aksjonæravtaler er vår erfaring at svært mange burde og skulle gjort en grundigere "jobb". Kursdagen retter seg mot eiere, stiftere, styremedlemmer og andre med interesse for vedtektenes mulige omfattende og grunnleggende funksjon i forhold til å legge de avgjørende føringer for selskapet.    Kursinnhold: Om vedtekter, aksjonær- og partneravtaler Eier/deltaker/partner/deleier med ulike eierandeler  Hva bør hensyntas hvor og hvorfor - hovedtrekk? Hva kan reguleres i selskapets vedtekter? Lovmessige minimumskrav til vedtekter/deltakeravtaler Hva kan ikke fritt avtales og hvorfor?  Hva bør / bør ikke legges i off. tilgjengelige vedtekter? Når bør forhold heller formaliseres i aksjonæravtale? Hvilke rolle har hvem, hvilke rolle ønsker hvem å ha? Styremedlem / Styreleder / Nestleder / Observatør Styresammensetting, begrensninger i styrets rolle Styrehonorar, styrevalg og interessehensyn Daglig leder eller ledende ansatt rolle ut over eierskap Representasjon, signaturrett, andre viktige rettigheter Forkjøpsrett til aksjer/andeler og overtakelsemodeller Aksjeklasser og stemmerettsbegrensninger Andre styrende og vesentlige dokumenter Uklarheter, uenighet og konflikter Exit-løsninger når eieravtalenes intensjoner svikter   Du kan også få kurset mer skreddersydd med kvalitativ gjennomgang av eksiterende vedtekter og aksjonæravtaler - opp mot mest hensiktsmessige fremover. Da må vi i forkant avtale hva som må gjøres ekstra fra vår side i forkant av kurset.    [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 15 900 kr
This course provides IT leaders, practitioners, support staff and staff interfacing with the organisation’s digital and information systems functions with a practical und... [+]
COURSE OVERVIEW . It also prepares delegates for the ITIL Foundation Certificate Examination. The course is based on the ITIL4 best practice service value system featured in the latest 2019 guidelines. TARGET AUDIENCE This course is aimed at all levels of IT professional and those involved in designing, building, delivering and managing modern digital products and services. COURSE OBJECTIVES After you complete this course you will be able to: Key IT service management concepts. How ITIL guiding principles can help and organization to adopt and adapt service management. The 4 dimensions of service management. The purpose and components of the service value system. The activities of the service value chain and how the interconnect. Know the purpose of key ITIL practices. Sit the ITIL4 foundation examination - Sample papers are set during the class by instructors to take during the class or as homework exercises. COURSE CONTENT IT Service Management definitions; Service, Utility, Warranty, Customer, User, Service management, Sponsor Key concepts of value creation Key concepts of service relationships; service offering; service provision; service consumption; service relationship management The nature, use and interaction of 7 ITIL guiding principles; Focus on value; Start where you are; Progress iteratively with feedback; Collaborate and promote visibility; Think and work holistically; Keep it simple and practical; Optimize and automate The 4 dimensions of service management; Organizations and people; Information and technology; Partners and suppliers; Value streams and processes    The ITIL service value system The service value chain, its inputs and outputs, and its role in supporting value streams Service value chain elements; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support Detail of how the following ITIL practices support the service value chain: -  Continual Improvement (including continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Service desk; Service level management The purpose of the following ITIL practices: - Information security management; Relationship management; Supplier management; Availability management; Capacity and performance management; Service configuration management;    IT asset management; Business analysis; Service continuity management; Deployment management; Monitoring and event management; Release management   TEST CERTIFICATION Recommended preparation for exam(s): ITIL4 Foundation Certificate in IT Service Management This is a pre-requisite for other ITIL4 qualifications. The examination is a 1 hour, closed book, multiple choice paper of 40 questions taken after completion of the course - exam vouchers are provided with this course. These will have a validity of 12 months. You will need to schedule your exams within this time frame. The pass mark is 65% (26 out of 40) Cost of the exam is included in the course fee [-]
Les mer