Oslo
Du har valgt: Bjerke
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Bjerke )
 

Webinar 4 timer 3 990 kr
Kurs i sykefravær [+]
Kurs i sykefravær [-]
Les mer
Oslo 3 dager 24 900 kr
13 Sep
Et særskilt program der vi tar med oss vinklinger, erfaringer og innhold som er spisset spesielt for kvinner i styrer. [+]
AUTORISASJONSPROGRAMMET for kvinner  - Weekend   Bli autorisert styremedlem gjennom AUTORISASJONSPROGRAMMET for kvinner i styret! Dette er vårt komplette Autorisasjonsprogram for styremedlemmer, levert gjennom èn innholdsrik helg. Kombiner kompetanseheving og nettverksbygging med et komprimert utdrag av flere av våre viktigste kurs. Intensiv, konkret og praktisk læring – svært mye for pengene!   Formål med kurset:  Vi har her valgt å lage et særskilt program der vi tar med oss vinklinger, erfaringer og innhold som er spisset spesielt for kvinner i styrer. Det er mange kvinner som opplever utfordringer og problemstillinger knyttet til styreverv av en litt annen karakter enn det flertallet av menn gir av tilbakemeldinger. Årelange erfaringer med slike situasjoner, med supportering av styremedlemmer og vårt ønske om å bidra til å få flere kvinner inn i styreverv ligger bak vår introduksjon av dette programmet.   Vi har utvidet kurskonseptet noe for å få mer tid til erfaringsutveksling og dialog omkring noen særskilt utvalgte spesialområder.  Det er et ideelt kursprogram for egenutvikling, refleksjon, aha-opplevelser og bevisstgjøring for deg som er – eller ønsker å jobbe som – styremedlem. Gjeldene lover, og regler for styrearbeid er for mange forbausende like – uansett hvor du måtte ha ditt styreverv. Vi har hatt deltakere fra de fleste store selskaper i Norge, og fra en rekke ulike bransjer, SMB-bedrifter, gründere, ideelle lag og institusjoner.    Bli autorisert styremedlem på én helg Svært intensiv weekendsamling. Forelesninger, gruppeoppgaver, cases, individuelle utfordringer, diskusjoner og quiz brukes for å få maksimal læringseffekt. Delta sammen med opptil 20 andre, som med styrearbeid som fellesnevner, for å diskutere og arbeide sammen.   Påmeldingen for Autorisasjonsprogrammet inkluderer tre måneder medlemskap i styreforeningen.no. Du får tilgang til blant annet support, assistanse, dokumentmalarkivet og faglige artikler. Om ønskelig, inkluderer det også registrering av din CV i vår rekrutteringsportal: styrerekruttering.no.   Det er obligatorisk deltakelse på hele programmet, inkludert oppgaver og middag på kveldene.  * Fullpensjon og hotellrom er inkludert.    Vi kan også levere «Autorisasjonsprogrammet for styremedlemmer» bedriftsinternt. Flere konsern og virksomheter har i de senere år valgt dette. Kontakt oss på post@styreforeningen.no for priser og tilbud.   Forarbeid for deg som deltaker:  Det opprettes en selvstudiumsmappe med aktuelle filer for din forberedelse mm. Denne får du tilgang til via en link ca 1 uke før kursdato. I forkant av kursets oppstart ber vi deg gjennomføre en individuell styreanalyse samt arbeide deg igjennom forberedende materiell. Det er beregnet tidsforbruk 3-4 timer for din del i denne sammenheng.    Fredag: 15.30: Velkomst og registrering 16.00 – 18.00: Kurs  Grunnleggende styrearbeid Formalia i styrearbeidet 19.30: Middag Case - 10 erfaringsbaserte og særskilte situasjoner om og for kvinner i styrer.   Lørdag: Kl 07.00: Frokost Kl 08.30 – 13.00: Kurs Del 1: Styrearbeid i praksis - roller og ansvarsområderDel 2: Regnskapsforståelse i styrerommet Kl 13.00: Lunsj Kl 14.00 – 18.00: Kurs  Del 3: Kvinner i styret - erfaringer, forberedelser og håndtering Kl 19.30: Middag  Faglig og sosialt etter middag.   Søndag: Kl 07.00: Frokost Kl 08.30: "Autorisasjonsdagen" = Autorisasjonstest med 40 spørsmål Autorisasjonsgjennomgang med testfasit og oppsummering Avslutning Kl 13.00: Lunsj    Force majeure I en situasjon der myndighetene – pga. koronaviruset eller andre forhold – ikke tillater eller ikke anbefaler gruppesamlinger av en størrelse, eller på en slik måte, som opprinnelig er tiltenkt for dette konseptet, vil vi levere dette modulbasert med et tilsvarende faglig innhold. Moduler som inngår i programmets helhetskonsept vil da så langt mulig legges på opprinnelige kursdatoer for de påtenke «åpne kurs», men vil kunne legges til andre alternative tidspunkt dersom dette på grunn av gruppestørrelse eller annet blir påkrevd. Alternativt vil du valgfritt kunne delta på senere oppsatte datoer for program med opprinnelig tiltenkt fysisk oppmøte – så snart det er tillatt eller anbefales igjen fra myndighetens side. Du vil med andre ord uansett få alternativer for leveranse med tilsvarende faglig innhold fra vår side og risikerer derav ikke å tape kursavgift som er innbetalt, eller tape kursavgift som du har mottatt faktura på grunnet bestilling på konkrete datoer som måtte utgå. Vi garanterer deg å levere deg ditt bestilte kursprogram på den til enhver tid best gjennomførbare måte!   [-]
Les mer
Nettkurs 1 time
Sales Course FrontCore LMS test [+]
Sales Course FrontCore LMS test [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 17 600 kr
Ta studiekompetanse - nettstudier 4 fag (påbygg) fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Påbygg for deg som har fagbrev/yrkesfaglig utdanning. [+]
Med denne fagpakken oppnår du generell studiekompetanse dersom du har fagbrev eller yrkesfaglig utdanning. Kurspakken passer for deg som har yrkesfaglig utdanning (fagbrev/svennebrev) fra før, og som dermed har fullført fagene samfunnsfag og engelsk. Påbygging til generell studiekompetanse er tilpasset elever som har fullført de to første årene i yrkesfaglige utdanningsprogram, eller alternative kryssløp mellom et studieforberedende utdanningsprogram og et yrkesfaglig utdanningsprogram. Det er også mulig å søke om å ta påbygging etter fullført yrkeskompetanse med eller uten fag- eller svennebrev. Da må du i tillegg ha kroppsøving (56 timer) og ett valgfritt programfag (140 timer) fra studiespesialiserende studieretning for å oppnå studiekompetanse med denne pakken. 4-fagspakken inneholder fagene Norsk, Historie, Naturfag og Matematikk 2P-Y. Gjennomføring Kurset gjennomføres som nettstudier. Du er sjefen, dvs. du bestemmer HVA, HVOR og NÅR du vil lære. Du får KORTE, VARIERTE og ENGASJERENDE leksjoner som gjør at læring blir gøy! Det inngår også 1:1 veiledning hvor du får hjelp til det du ønsker, du er jo sjefen :-) Ta gjerne en titt på kurset "En smakebit av K2s nettstudier" for å se eksempler på hvordan det gjennomføres.  Eksamen Som privatist må du selv melde deg opp til eksamen. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Norsk muntlig og skriftlig, eksamen nov/des eller mai/juni Historie, eksamen nov/des eller mai/juni Naturfag, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk 2P-Y, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Med generell studiekompetanse kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Online-versjonen som du får tilgang til som deltaker hos K2, kan ikke benyttes på eksamen da denne krever nettilgang. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger. [+]
Kurset passer for: deg som skal bli: apotektekniker – helsesekretær - tannhelsesekretær deg som har helse- og sosialfag vg1 eller grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. Kursets innhold er: Felles programfag: Helsefremmende arbeid • Kommunikasjon og samhandling • Yrkesutøvelse

Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. Felles programfag: Helsefremmende arbeid • Kommunikasjon og samhandling • Yrkesutøvelse

Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. Start:          Når du selv ønskerOmfang:      En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris:            Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift                    (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdragTidsplan Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer En innlevering for hvert fag – i alt 3. Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.Lånekassen  Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener.Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev. Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
Ta opp samfunnskunnskap - nettstudier fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Med nettstudier bestemmer du hvor og når du vil lære. [+]
I faget Samfunnskunnskap (tidligere Samfunnsfag) lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Samfunnskunnskap er et av et av de seks fagene du må ha for å få generell studiekompetanse ved 23/5 regelen. Du kan også velge faget for å forbedre karakteren din.  Innhold/temaer I faget Samfunnskunnskap lærer du om arbeidslivet og får innsikt i norsk og internasjonal politikk, økonomi og kultur. Gjennom varierte leksjoner ser vi på grunnleggende demokratiske verdier som medbestemmelsesrett, likestilling, ytringsfrihet og menneskerettigheter. Kurset gir øvelse i samfunnskritisk tenkning, digital dømmekraft og etisk bevissthet. Du lærer om bærekraftig utvikling og hvordan mennesker samarbeider, organiserer seg og tar avgjørelser i samfunnet. Hvordan havnet verden egentlig i en klimakrise? Og hva gjør politikerne for å redusere utslippene? Kurset er delt opp i følgende temaer- Identitet- Kultur og samfunn- Arbeidsliv og personlig økonomi- Politikk og demokrati- Verdenssamfunnet Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole- trenger faget for å søke autorisasjon eller fratrekk mot fagbrev Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve samfunnskunskapskurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Eksamen i samfunnskunnskap er muntlig. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordning Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Salg og reiseliv vg2Nettkurs uten samlinger med nettforelesningerVg2 salg og reiseliv handler om å utvikle kommersiell forståelse gjennom markedsføring, samhandling, lønnsomhetsanalyse og organisasjonsutvikling. Gjennom utforsking av arbeidsformer og teknologi skal elevene bygge og holde ved like profesjonelle relasjoner og utvikle yrkesidentitet. Programfagene handler videre om å tilpasse og skape salgs-, reiselivs- og serviceopplevelser til ulike målgrupper og markeder. Dette handler om å utnytte lokale, nasjonale og internasjonale ressurser bærekraftig for å skape merverdi i samfunnet. Alle fag skal bidra til å realisere verdigrunnlaget for opplæringa. Vg2 salg og reiseliv skal bidra til at elevene møter kunder og gjester med respekt for identitet og kulturelt mangfold. Programfagene skal også bidra til skaperglede og innovasjon gjennom utforsking av muligheter, målgrupper og markeder. Videre skal programfagene være med på å utvikle kunnskap om etiske utfordringer innenfor salg og reiseliv. Felles programfag: forretningsdrift • innovasjon og markedsføring • kultur og kommunikasjon Start: Når du selv ønskerVarighet: En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris: Felles programfag: kr. 10.000,- ekskl lærebøker og eksamensavgift(Kan deles i 4 avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag.) Tidsplan• Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting.• Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer• En innlevering for hvert fag – i alt 3.• Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. LånekasseKurset er godkjent i Lånekassen. Yrker som bygger på vg2 salg, service og sikkerhet:• Reiselivsmedarbeider • SalgsmedarbeiderEksamensform • Privatisteksamen etter gjeldende regler. Prosjekt til fordypning• Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder. [-]
Les mer
120 000
​ KOSMETISK SYKEPLEIER MED SPESIALISERING (Kosmetisk dermatologisk utdanning ) [+]
    www.vestfoldhudakademi.no info@vestfoldhudakademi.no + 47 951 00 442   Kosmetisk sykepleie er en spesialisering for sykepleiere og helsepersonell for å normalisere, reparere og pleie problemhud og forebygge hudproblemer, som f.eks. akne, pigmentasjon, aldringsflekker, hårfjerning, fjerning av hudtagger, vorter, små blodårer, arr, strekkmerker, muskelavslappende behandlinger, filler, soft face lift, IV C & B, PRP (hår og hud), PDT Liquid-Lipo (fettsmelting).    Kosmetisk sykepleie fyller gapet mellom den tradisjonelle hudpleieren og hudlegen, og vil ha en rolle som proff behandler og veileder for problemhud, hudforbedring og kosmetiske behandlinger.   Terapeutens ansvarsområde er å ivareta kunden, veilede og gi optimal behandling og program for å opprettholde en sunn hud, god helse og et naturlig utseende.   Utdannelsen fremmer en utdypende faglig kompetanse innenfor estetiske behandlinger.    Du som spesialist vil ha en god kommunikasjon med pasienten, og gi en profesjonell, individuell vurdering, samt komme med forsalg til behandlingsprogram. Vårt mål er å lære deg å gi pasienter et naturlig vakkert resultat. Dette oppnås med lang erfaring og dokumenterte metoder basert på det siste innen forskning og utstyr. Du får muligheten til å samarbeide med vårt medisinske team og supportgruppe i etterkant av utdanningen.    Etter utdanningen kan du starte egen klinikk. Skolen har samarbeid med leverandør for full klinikkpakke.    Du kan også samarbeide med klinikker, hudleger, tannleger, private sykehus, statlige sykehus eller andre medisinske klinikker som tilbyr slike tjenester.    Vi samarbeider også med det offentlige, blant annet Strålevern, Start, Vekst i Vestfold, Sandefjord Næringsforening, NAV (for studenter som har rett til utdanning, eller støtte under etablering) og Huubro.   Elever har mulighet til praksis på akademiet. Akademiet i Sandefjord har det siste innen teknisk utstyr, og mulighet for praksis i Norge og Storbritannia.   I denne bransjen er det viktig at man får mye  praksis med de forskjellige behandlingsmetodene, slik at man føler seg trygg og kompetent når man avslutter studiet og skal starte med behandlinger på egenhånd.   Det er viktig for forsikringsselskaper at man kan henvise til sertifisert kompetanse og fullført, og at man har erfaringer innen behandlingene som skal utføres. Det kan føre til store kostnader om man i hovedsak har hatt nettundervisning, i stedet for praktisk undervisning.    Studiet gir deg en teoretisk og praktisk kunnskapsplattform med grunnleggende og avanserte, kosmetiske hudbehandlingsteknikker.   TEORI OG PRAKSISFAG   Hudpleie og øyebehandinger Kjemisk peeling Dermal Mesolift / Skin-Booster Dermal-needeling med lysteknologi Diamant dermabrasion Cosmeceuticals produkter Laser / IPL / SHR & e-Light Hårfjerning Pigmentasjon og aldringsflekker Fjerning av blodkar, milia, hudtagger, arr og strekk merker Hollywood Peel Fjerning av fot sopp og vorter Xanthelasmas Fjerning av tatoveringer Plasma Arc Photodynamic Therapy (PDT) Førstehjelp Dermal-filler Muskelavslappende injeksjoner, kjevegnissing, svette og migrene IV C & B PRP (hår og hud) PDT Liquid-Lipo Dermatologi og mikrobiologi Kosmetisk kjemi Anatomi og fysiologi Profesjonell yrkesutøvelse og forretningsdrift  Full soft face lift eller deler av ansikt, f.eks. øyelokkløft Business 101 og HMS Norges Lover/statens strålevern Etikk og estetikk i skjønnhetsindustrien   Studiet er et deltidsstudie som består av web-basert e-learning teori med oppgaveinnleveringer, studentpraksis og praksis-seminarer. Internasjonal studieplan følges på LEVEL 5 nivå (bachelor nivå) for avansert kosmetisk hudbehandling. Studiets formål er å gi praktiske og teoretiske ferdigheter som kreves for å kunne jobbe selvstendig på medisinske hudklinikker eller starte egen klinikk.    RESULTATER   Ved å ta en utdanning innen kosmetisk sykepleie vil du oppnå en god teoretisk og praktisk forståelse for faget, og være en trygg terapeut for dine kunder. Mange kunder har forventninger og mål som krever profesjonell håndtering.    SERTIFISERING    Diplom etter hvert seminar med bestått teori og praksis. Kosmetisk diplom etter fullføring av alle modulene   OPPTAKSKRAV   Sykepleier / Tannlege / Lege   UNDERVISNINGSSPRÅK   Norsk Engelsk   Kr 148,000 (Hvis man betaler modul for modul)  Kr 120,000 (hvis man betaler i sin helhet)     Alle produkter/utstyr og matriell brukt på skolen er inkludert i prisen.    Finansieringsmuligheter fås ved forespørsel. Internasjonal eksamensgebyr Kr 3 000. Pensum, timeplan og fagplan er tilgjengelig i PORTALEN etter registrering. Mulighet med sammarbeid etter utdanningen med vårt lege team. Ref medisinsk belagte resepter via HUUBRO. [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig 4 timer 4 950 kr
Nå målene dine ved å fokusere på verdiskapende aktiviteter. Lær å måle, evaluere, planlegge og forbedre tidsbruk for å jobbe effektivt. [+]
Kurs i Tidsstyring Nå målene dine ved å fokusere på verdiskapende aktiviteter. Lær å måle, evaluere, planlegge og forbedre tidsbruk for å jobbe effektivt. Kurset består av 2 nettmøter på 2 timer med ca. 1 ukes mellomrom. Du får også tilgang til kursvideoer, pdf'er og tidsregistrering i excel.   Kurset er for deg som vil: Lære teknikker og verktøy for å måle, evaluere, planlegge og forbedre tidsbruk Bruke Tankekart for å forstå hvilke aktiviter som er verdiskapende  Oppnå tidsstyring gjennom enkle systemer Nå målene dine ved å fokusere på verdiskapende aktiviteter  Ønsker nettmøter istedenfor klasserom (kurset gjennomføres også som klasseromundervisning) Kursinnhold: Kurset vil øke din bevissthet om hvordan du bruker tiden din, hvilke tidstyver du har, og hvordan du kan styre og planlegge tidsbruken bedre for å oppnå de resultatene du ønsker. Deltagerne får produktet «Tidsstyring» som inkluderer et regneark for enkel tidsregistrering med grafiske visninger for å kunne evaluere, planlegge og forbedre tidsbruk. Tema i nettmøte 1: Sette spesifikke mål og velge riktig måltall (du setter egne mål og velger måltall med støtte og veiledning fra instruktør) Bruke Tankekart til å strukturere veien til mål (du får en innføring i konseptet og lager Tankekart for å nå ditt mål med veiledning fra instruktør) Identifisere hvilke aktiviteter som er verdiskapende for deg (aksjoner som fremgår av Tankekartet og som bringer deg nærmere målet) Verktøy i Excel for å måle, evaluere, planlegge og forbedre tidsbruk  Tema i nettmøte 2: Produktivitetstips som frigjør tid Mailhåndtering 11 tips som gjør deg effektiv Automatisere oppgaver Bli bevisst din egen og andres produktivitetsstil for bedre samarbeid og økt produktivitet   Kursholder Kursholder Sissel Pedersen Lundeby er IASSC (International association for Six Sigma certification) akkreditert kursholder (eneste i Norge per august 2019): "This accreditation publically reflects that you have met the standards established by IASSC such that those who participate in a training program led by you can expect to receive an acceptable level of knowledge transfer consistent with the Lean Six Sigma belt Bodies of Knowledge as established by IASSC."  Lean Six Sigma er en forbedringsmetode som fokuserer på å jobbe smartere og å forstå variasjon for å oppnå kvalitet. Metodikken er tilpasset for å benyttes i dette kurset i Tidsstyring  Sissel er utdannet sivilingeniør i kjemiteknikk fra NTNU, og har mer enn 20 års erfaring innen produksjon og miljøteknologi. Hennes Lean Six Sigma opplæring startet i 2002, hos et amerikansk firma, hvor hun ble Black Belt sertifisert i 2004. I 2017 ble hun også Black Belt sertifisert gjennom IASSC.   Sissel har gått flere produktivitetskurs og utarbeidet produktet "Tidsstyring" som består av Tankekart for å identifisere verdiskapende aktiviteter og et timeregistreringsverktøy i excel. Dette er inkludert i kurset, og erfaringer og tips til anvendelse gjennomgås.     Tilbakemeldinger "Inspirerende, faglig dyktig, folkeliggjør et teoretisk fagområde" Espen Fjeld, Kommersiell direktør hos Berendsen "Faglig meget dyktig og klar fremføring. Morsom og skaper tillit" Jon Sørensen, Produksjonsleder hos Berendsen "10/10 flink til å nå alle" Erlend Stene, Salgsleder hos Berendsen "Tydelig og bra presentert. God til å kontrollspørre og lytte (sjekke forståelse)" Morten Bodding, Produksjonsleder hos Berendsen "Utgjorde en forskjell, engasjert og dyktig" Kursdeltager fra EWOS "Du er inspirerende, positiv og dyktig i faget" Kursdeltager fra EWOS "Jeg var veldig imponert over Sissels Lean Six Sigma kunnskap. Hun gjør det enkelt å identifisere forbedringer og skape resultater" Daryl Powell, Lean Manager, Kongsberg Maritime Subsea   Praktisk informasjon Kurset arrangeres på forespørsel fra bedrifter som har 8-12 deltagere. Åpne kurs arrangeres ihht kurskalenderen. Deltagerne får tilgang til kursportal i 1 år med kursvideoer, pdf'er og tidsregistrering i Excel.   [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Oslo 5 dager 20 200
10 Mar
Du lærer å arbeide med det organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet i egen virksomhet. [+]
Hva lærer du? Prinsipper for organisering og ledelse av HMS-arbeidet Kravene som gjelder for organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø i lovverket Hva som kjennetegner helsefremmende arbeidsplasser og helsefremmende ledelse Hvilke faktorer i arbeidsmiljøet som påvirker det organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet Risikofaktorer i forhold til organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø Ulike metoder for å kartlegge det organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet Anerkjente metoder for ivaretakelse og videreutvikling av det organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø Hvilke faktorer som er viktige ved utvikling av god sikkerhetskultur Hva får du igjen for kurset? Du blir tryggere i din rolle som HMS-leder, og kan bidra til at det systematiske HMS-arbeidet også omfatter organisatoriske og psykososiale forhold Du blir kjent med faktorer som kan bidra til å utvikle en god sikkerhetskultur Du kan bidra til å utvikle et helsefremmende arbeidsmiljø ved å formidle hvilke faktorer som påvirker det organisatoriske og psykososiale arbeidsmiljøet, og hvordan anerkjente metoder kan benyttes for å styrke arbeidet Du kan veilede arbeidsgivere og ansatte i det systematiske HMS-arbeidet og i utvikling av god sikkerhetskultur Du kan planlegge, legge til rette for og gjennomføre risikovurderinger av organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø, samt bidra til at relevante risikoreduserende tiltak blir implementert Du kan ta initiativ til kartlegging av organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø, samt bidra til oppfølging og igangsetting av kunnskapsbaserte tiltak på bakgrunn av resultater fra kartlegging Du kan foreslå tiltak og bruk av relevant metodikk for å håndtere utfordrende situasjoner i arbeidsmiljøet Fyll ut skjemaet til høyre, så får du omgående svar fra kursholder med informasjon og datoer. [-]
Les mer