Alle kategorier
Du har valgt: Löddeköpinge
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Löddeköpinge )
 

Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 13 200 kr
Realfag passer for deg som trenger å forbedre karakteren i faget, eller som trenger fordypning for videre studier på høgskole eller universitet. [+]
Ingeniørpakken gir til sammen 2 realfagspoeng og passer for deg som vil bli ingeniør, men som mangler fag eller må forbedre fagene. Har du studiekompetanse, men mangler realfag for å kunne søke opptak ved ingeniørhøyskoler? Fagene du trenger, er matematikk R1 og R2 og fysikk 1. Her kan du prøve Matematikk eller Fysikk (gratis) Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Velg Ingeniørpakken og få tilgang til Fysikk 1, Matematikk R1 og Matematikk R2 i 12 måneder. Du velger selv når du vil ta eksamen.  Fysikk 1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R2, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 750 kr
04 Jun
12 Sep
03 Dec
Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 beskriver alle sider ved dette begrepet: «retningslinjer» og viser eksempler, gir tips og råd. [+]
MEDLEMSKURS: Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 (Gratis for medlemmer) Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Kursinnhold: Styrets ansvar for organisering av selskapet i Aksjeloven § 6-12 Hvorfor styret bør vurdere å etablere retningslinjer Hva menes med «retningslinjer» i lovgivningen? Grunner til at styret bør påse utarbeidelse av retningslinjer Fundament for styring og ledelse/ansvarsbegrensende prosess Hvem utvikler retningslinjene og hva kan de omfatte? Verdien i og for selskapet av gjennomtenkte retningslinjer for drift Retningslinjenes oppdragende og retningsgivende effekt Retningslinjer i praksis – definere og bestemme omfang og områder Eksempler fra andre selskaper og tips og råd   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige Forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
4 dager 7 490 kr
Komplett truckførerbevis med teori, praksis og oppkjøring. [+]
Komplett truckførerbevis med teori, praksis og oppkjøring. Kurset inkluderer teori for klasse T1-T5 og oppkjøring på klasse T1, T2 og T4. Emner som gjennomgås er følgende: Ulike ulykker og hvordan forebygge dem Praktisk bruk og vedlikehold av ulike typer truck Krav til truckfører Lover og forskrifter Oppbygning og bruksområder for truck [-]
Les mer
15 dager 45 000 kr
Markedets eneste studium i Interaksjonsdesign og brukervennlighet på deltid, som gir deg 30 studiepoeng. NTNU er faglig ansvarlig for studiet og undervisning er hos IGM .... [+]
• Webløsninger, brukeropplevelse og designstrategi.Bakgrunnskunnskap du trenger for å skape gode brukeropplevelser o Trender innen webdesigno Teknikker for kartlegging av brukerens behov/oppgavero Sosiale medier o Mobil tilpasning • Interaksjonsdesign o Viktige prinsipper i design av gode brukeropplevelsero Skjemadesigno Prototyping og teknikkero Godt innhold på webo Kjernemodelleno Hvordan måle at du lykkes o Krav til tilgjengelighet (WCAG) • Interaksjonsdesign, prosess fra strategi til suksessrik løsningVi jobber med konkret case fra start til ferdig prototype.o Forretningsidé - WEBstrategio Tilrettelegging av materiell for web, kartlegging av brukernes behovo Sentrale prinsipper i design funksjonalitet, innholdsdrevet design o Fargebruk og brukeropplevelseo Intervjuteknikkero Eye-tracking i praksis o Hvorfor og hvordan brukerteste, og hvordan unngå de vanligste feileneo Brukertesting av din prototypeAntall studiepoeng:30.  [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 timer 1 890 kr
Hvordan ha fokus på å lede, være en god rollemodell for andre ansatte og barna, samt ha fokus på faglig innhold i hverdagen i barnehagen? [+]
Dette todelte kurset handler om å styrke og bevisstgjøre pedagogiske ledere i arbeidet med å utvikle den pedagogiske praksisen, gjennom systematisk sammenheng mellom planlegging og dokumentasjon. Her presenteres verktøy som pedagogiske ledere kan benytte for å strukturere det pedagogiske arbeidet i barnehagen.Kursinnhold – 19. oktober – Del 1Barnehagefaglig kompetanse: Hva betyr det i praksis? Hvordan deler vi kompetansen med våre medarbeidere? Hvordan kan vi legge til rette for systematisk veiledning? Kursinnhold – 1. november – Del 2Planlegging: Hvem planlegger vi for? Hva planlegger vi? – lek, aktivitet, dagsrytme, konflikthåndtering, påkledning..? Hvordan får vi barna med i planleggingen? Dokumentasjon: Hvordan dokumenterer vi det vi planlegger? Hvordan evaluerer vi gjennomføring av planene? Hva reflekterer vi over og hvordan gjør vi det? Hvordan får vi barna med på refleksjon og vurdering? Fokus er på pedagogiske lederes utfordringer og muligheter knyttet til ny pedagognorm, med vekt på praktisk kunnskap.Ta kurset sammen med en eller flere pedagogkollegaer – diskuter og reflekter underveis og i etterkant!Når du melder deg på til del 1, blir du automatisk påmeldt del 2.Kurset arrangeres i delingsplattformen Teams, som er en del av Microsoft 365.  Kursholder Cathrine Ask er barnehagelærer med videreutdanning i veiledning og hovedfag i praktisk kunnskap. Hun har jobbet 25 år i barnehage på alle nivåer, og undervist i pedagogikk på universitet og på barne- og ungdomsarbeiderfag. Cathrine jobber nå med et forskningsprosjekt om barns medvirkning i Bodø kommune og veileder styrere i ulike prosjekter i andre kommuner. Hun har lang fartstid som kursholder og veileder. Cathrine Ask har skrevet bøkene «Hverdagslæring i barnehagen», «Rammeplanen og hverdagen i barnehagen» og «Medarbeider i barnehagen». Dette kurset kan også bestilles lokalt, med mulighet for tilpasninger av omfang og innhold.Ta kontakt med oss: bro@aof.no eller tlf. 970 43 390. Kurspriser ved bestilling (fysisk oppmøte eller nettkurs): 2 timer: fra kr 16 900 (inntil 50 deltakere)3 timer: fra kr 19 900 (inntil 50 deltakere)4 timer: fra kr 22 900 (inntil 50 deltakere)6 timer: fra kr 26 900 (inntil 50 deltakere) [-]
Les mer
Webinar 1 time 290 kr
Strever du med selvledelse og motivasjon under Covid-19? -en gavepakke i personlig utvikling for enhver organisasjon! [+]
Er det vanskelig å være disiplinert? Kjenner du deg presset til å endre atferd og arbeidsmåter under Covid-19? Ønsker du å utvikle effektfulle ferdigheter for god selvledelse og optimal motivasjon? Vil du hvordan,da er dette foredraget noe for deg! "Den beste måten å oppnå endring, utvikling og vekst på, er å gjøre planer om til handling. Litt om gangen, men hele tiden!" ØNSKER DU Å LÆRE MER OM: Å redusere stress i livet og  arbeidshverdagen? Fylle mer liv i livet. Finne mer mening i det du gjør. Ta bedre vare på min fysiske, relasjonelle og mentale helse? Å gjøre mindre, jobbe bedre for og oppnå mer? Effektfull kommunikasjon i møte med andre. Hvordan ta vare på og bygge gode relasjoner i en krevende tid? Finn ditt hvorfor! Hvordan du kommer fra prat til optimalt resultat? Et enkelt universalverktøy for atferdsendring? OM FOREDRAGET 60 minutter hjelp til selvhjelp og deretter hvordan du kan hjelpe andre Hvordan ta selvledelse til et nytt nivå for å skape ekstraordinære resultater og optimal motivasjon i arbeidshverdagen og livet Kunnskap om "nøklene" for å lykkes med positive endringsprosesser Hvordan kommer du fra tanker og prat til garantert bedre resultat på 66 dager? Kunnskap om og tilgang til Change66©, din personlige "trener" Du får tilgang til analysene: Selvledelse, Optimal motivasjon og Covid-19 og jobben min Som deltaker på foredraget får du 50% rabatt på det virtuele kurset Selvledelse i praksis på fire moduler à to timer, 12 mnd lisens på Change66© samt 50% rabatt på personlig coaching. BEDRE SELVLEDELSE OG OPTIMAL MOTIVASJON MED CHANG66© Utviklingsverktøyet Change66© tar deg gjennom hele endringsprosessen fra A til Å! Change66© samler inn og sammenstiller data fra din subjektive opplevelse av nåsituasjon og hjelper deg med å finne frem til dine forbedringsområder, prioritere arbeidsoppgaver og lage din personlige handlingsplan. Systemet minner deg på hva du har forpliktet deg til å gjøre, tar vare på gjennomføringsresultatene som gjør det mulig å se utvikling over tid. Change66© er forankret i solid forskning innen atferdspsykologi og motivasjonsteori i kombinasjon med bruk av smart teknologi. CHANGE66© BIDRAR MED: En systematisk tilnærming i alt utviklings- og forbedringsarbeid Å samle inn og sammenstille data om din nåsituasjon Et unikt grunnlag for analyse av årsakssammenhenger mellom resultater, arbeidsmåter og tilgang på ressurser Hjelp til å identifisere forbedringsområder Hjelp til å prioritere det viktigste tiltaket du kan gjøre noe med Hjelp til å beskrive ditt hvorfor som utløser optimal motivasjon Hjelp til å lage og følge opp din personlige handlingsplan Læringslogg som beskriver gjennomføringsresultatene Måler og viser utvikling over tid Tar vare på resultater og beste praksis En enkel måte å dele rapporter OM FOREDRAGSHOLDER RUNE HAUGEN EdTech-gründer og daglig leder WiseHouse AS Rune Haugen er spesialist på digital transformasjon av atferdsendring og arbeidsmåter og har utviklet det digitale verktøyet Change66© som kombinerer ny forskning på atferdspsykologi med bruk av smart teknologi. 30 års erfaring fra læringsindustrien. Haugen har i tillegg skrevet boken Helsefremmende lederskap - slik leder de beste og har mer enn 20 års erfaring med design og gjennomføring av blandede læringsløp Han er en annerkjent foredragsholder og kjent for sine evner til å engasjere og formidle viktig kunnskap på en folkelig måte. Les mer om Rune Haugen og hans referanser på LinkedIn NOEN REFERANSER Change66©, et verktøy for effektiv selvledelse! Rune Haugen holdt et gnistrende godt foredrag for BI studentene, og skapte nye synapser om selvledelse og Optimal motivasjon. Roy W. Elvegård, Lecturer in Marketing and Communication, BI Norwegian Business School Rune Haugen som foredragsholder Rune Haugen er en dedikert og dyktig kurs/foredragsholder. Rune har en helt egen evne til å engasjere og involvere de rundt seg. Han snakker og underviser med begeistring og overbevisning, og ga meg både god faglig innsikt og tro på mine egne evner. Anbefales på det varmeste!  Johan Bergh, Kommandørkaptein (Pensj.) Senior advisor Hvorfor jeg anbefaler verktøyet for atferdsendring Change66©? Å utvikle prestasjonskulturer og skape fremragende resultater krever treningsarbeid satt i system over tid med kvalitet i alle faser. Fra analyse av nåsituasjon til ønsket resultat. Valg og prioritering av konkrete arbeidsmål i forbedring av atferd og arbeidsmåter er avgjørende. Dette krever at analysegrunnlaget er ferskvare med informasjon fra både sak, person og arbeidsmåter. Change66© bidrar til å ta utviklingsarbeid fra «stunt» til prosess.   Bjørge Stensbøl, Stensbøl Consulting Bruk av Change66 i min coaching virksomhet Jeg har deltatt på sertifiseringskurs i bruk av utviklingsverktøyet Change66© som jeg anvender i min coaching virksomhet. Rune oppnår tillit gjennom sin lange erfaring innen ledelsesfaget og ledertrening. Han har stor kunnskap om hva som fungerer og ikke fungerer. Han er en suveren kursholder som skaper engasjement gjennom god struktur og involvering som oppfordrer til deltakelse, ettertanke og refleksjon. Rune lærte meg viktigheten av selvledelse og hvorfor det er essensielt å ansvarliggjøre seg selv til enhver tid: Hva har resultatene med meg å gjøre? Gjennom refleksjon, prioritering og praktisk trening opplevde jeg å få grunnfestet min nye læring. Jeg vil sterkt anbefale Rune som instruktør for deg som vil ha forskningsbasert ledertrening i kombinasjon med et unikt digitalt verktøy for atferdsendring og resultatforbedring. Unn Helen Børvind, daglig leder i Excellent HR Det digitale utviklingsverktøyet Change66©, er genialt, samtidig som den er enkelt. Jeg har i årevis jobbet etter noe av den samme prinsipielle tenkningen, men her er tenkningen systematisert, digitalisert, kosteffektivt og med en brukerterskel som alle kan håndtere. Change66© vil være et svært godt og verdifullt verktøy for ledere - uavhengig av nivå. Tor Rune Raabye, Strategic Leadership&Crisis Management Consulting, Generalmajor(R)     [-]
Les mer
Nettstudie 12 måneder 48 500 kr
Velkommen til Norges første fagskoleutdanning innen sirkulærøkonomi og klimaregnskap! [+]
Velkommen til Norges første fagskoleutdanning innen sirkulærøkonomi og klimaregnskap!    Handelsnæringen slik vi kjenner den, beveger seg fra en hovedsakelig lineær økonomi til en mer sirkulær økonomi. Bevissthet rundt miljø og bærekraft har aldri vært mer aktuelt, og stadig flere selskap blir nødt til å endre forretningsmodell og strategi. Sirkulærøkonomi og klimaregnskap er en fremtidsrettet utdanning som fokuserer på de utfordringene og behovene varehandelen går i møte. Utdanningen vil gi deg innsikt i hva sirkulærøkonomi er, og hvordan det påvirker handelsbransjen. Omstillingen fra lineær til sirkulær økonomi gir muligheter for innovasjon og bærekraftig vekst. Du vil få innsikt i hvordan du kan beregne et klimaregnskap for virksomhetens klimaavtrykk, og forståelse av hvordan det «grønne skiftet» og delingsøkonomien påvirker handelen.   Denne utdanningen forbereder deg på arbeidsoppgavene innen et dynamisk og viktig fagfelt, som vil åpne for flere arbeidsmuligheter innenfor varehandelen. Eksempler på dette, er bærekraftrådgiver eller bærekraftsansvarlig innen ulike varehandler. Vi tilbyr lærere med solid formidlingsevne, erfaring fra handelsnæringen samt spennende og relevante gjesteaktører fra bransjen.        [-]
Les mer
Nettkurs 5 timer 6 200 kr
E-læring kurs Exi Grunnleggende Kursen gir deg en grunnleggende forståelse for prinsippene av egensikrede sløyfer (IS) i eksplosjonsfarlige områder. Etter å ha gjennom... [+]
Tema: Forstå de generelle prinsippene for type spesifikk beskyttelse og riktig merking av komponenter godkjent i egensikrede anlegg (IS) Gjeldende standard for Exi Oppbygging og vurdering av egensikkert utstyr Vurdering og konkretbruk av «simple apparatus» Kunne velge å installere riktig Exi utstyr i eksplosjonsfarlige områder i henhold til standardene IEC 60079-14 og 60079-25 Hvordan arbeide på en sikker måte med IS Krav til kompetanse for å utføre arbeid på Exi installasjoner Hvordan man verifiserer og beregner en Exi krets Kjenne til hvor man finner og hvordan man leser relevante standarder, datablader, produktark og annen relevant litteratur [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 15 900 kr
This course provides IT leaders, practitioners, support staff and staff interfacing with the organisation’s digital and information systems functions with a practical und... [+]
COURSE OVERVIEW . It also prepares delegates for the ITIL Foundation Certificate Examination. The course is based on the ITIL4 best practice service value system featured in the latest 2019 guidelines. TARGET AUDIENCE This course is aimed at all levels of IT professional and those involved in designing, building, delivering and managing modern digital products and services. COURSE OBJECTIVES After you complete this course you will be able to: Key IT service management concepts. How ITIL guiding principles can help and organization to adopt and adapt service management. The 4 dimensions of service management. The purpose and components of the service value system. The activities of the service value chain and how the interconnect. Know the purpose of key ITIL practices. Sit the ITIL4 foundation examination - Sample papers are set during the class by instructors to take during the class or as homework exercises. COURSE CONTENT IT Service Management definitions; Service, Utility, Warranty, Customer, User, Service management, Sponsor Key concepts of value creation Key concepts of service relationships; service offering; service provision; service consumption; service relationship management The nature, use and interaction of 7 ITIL guiding principles; Focus on value; Start where you are; Progress iteratively with feedback; Collaborate and promote visibility; Think and work holistically; Keep it simple and practical; Optimize and automate The 4 dimensions of service management; Organizations and people; Information and technology; Partners and suppliers; Value streams and processes    The ITIL service value system The service value chain, its inputs and outputs, and its role in supporting value streams Service value chain elements; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support Detail of how the following ITIL practices support the service value chain: -  Continual Improvement (including continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Service desk; Service level management The purpose of the following ITIL practices: - Information security management; Relationship management; Supplier management; Availability management; Capacity and performance management; Service configuration management;    IT asset management; Business analysis; Service continuity management; Deployment management; Monitoring and event management; Release management   TEST CERTIFICATION Recommended preparation for exam(s): ITIL4 Foundation Certificate in IT Service Management This is a pre-requisite for other ITIL4 qualifications. The examination is a 1 hour, closed book, multiple choice paper of 40 questions taken after completion of the course - exam vouchers are provided with this course. These will have a validity of 12 months. You will need to schedule your exams within this time frame. The pass mark is 65% (26 out of 40) Cost of the exam is included in the course fee [-]
Les mer
Nettkurs 1 dag 4 900 kr
Oppklarende kunnskap om statiske UPS’ er, installasjon og tilkobling av disse med fokus på vern og den øvrige utførelsen i tavlene. [+]
I samarbeid med Tavleforeningen som også er faglig ansvarlig.   I dette dagskurset ser vi nærmere på UPS – Uninterruptible Power Supply – og du får oppklarende kunnskap om statiske UPS’ er, installasjon og tilkobling av disse med fokus på vern og den øvrige utførelsen i tavlene. Kurset vil gi deg den tekniske forståelsen og de gode løsningene i praksis. Kravet til sikker strømforsyning og stabilt nett øker stadig og avbruddsfrie strømforsyninger (UPS) brukes i økende grad i mange typer elektriske installasjoner. Når statiske UPS’ er blir beskrevet som avbruddsfri strømforsyning, vil det være flere ulike forhold å ta hensyn til. Statiske UPS’ er har avansert teknologi. Produkter fra ulike leverandører har varierte løsninger, og regelverket gir klare prinsipielle føringer for utførelsen i installasjonen generelt og i tavlene spesielt. Bruk av statisk UPS i anlegg krever særskilt kompetanse for den prosjekterende, elektroinstallatøren og tavlebyggeren. De endelige løsningene må koordineres med produktleverandørenes teknologiske prinsipper.     Foreleser: Andreas Otterstad GarnesFaglig ansvarlig elektroCowi AS Avd. Trondheim Andreas har bred erfaring fra store sykehusprosjekter med høye krav til sikker strømforsyning.Andreas er Faglig ansvarlig på elektroavdelingen til COWI Trondheim og innehar rollen som koordinator i fagnettverket sikker strømforsyning internt i COWI. På NTNU skrev han masteroppgave med tittelen «Prosjekteringskriterier for UPS-anlegg» som har vært utgangspunkt for videre arbeid i COWI.   Teknisk arrangør: Quality Norway AS [-]
Les mer