IT-kurs
IT strategi
Oppland
Du har valgt: Vågå
Nullstill
Filter
Ferdig

-

38 treff ( i Vågå ) i IT strategi
 

Nettkurs 375 kr
Kurs med Inga Strümke om etikk og risiko ved bruk av kunstig intelligens. Lær mer om utfordringene og mulighetene. [+]
Risikomomentene rundt kunstig intelligens er mange og berører flere fagområder. Hovedutfordringen med trygg og ansvarlig bruk av kunstig intelligens og maskinlæring er at problemstillingene utfordrer mange helt ulike fagområder, og tar opp mange temaer samfunnet aldri før har tatt stilling til. I dette kurset introduserer AI-ekspert Inga Strümke deg for de etiske, tekniske, juridiske og samfunnsmessige aspektene, og du vil få et helhetlig bilde av utfordringene og mulighetene. Fra før av har Inga Strümke laget kurset “En innføring i kunstig intelligens og maskinlæring” med Videocation. Vi anbefaler deg å se innføringskurset før du ser dette kurset om kunstig intelligens og risiko.  Introduksjon til kurset Innføring i AI-etikk Egne prosedyrer Falske nyheter og AI-skribenter Deepfakes Syntetiske data Angrep og mål Cybersikkerhet og IoT AI-regulering Personvern og differential privacy Rettferdighet Maskiner som tar jobbene og beslutningene våre Bærekraft Oppsummering [-]
Les mer
Oslo 3 dager 21 000 kr
09 Sep
09 Sep
ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil [+]
ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
Sertifiseringsvoucher for ITIL4 Foundation sertifisering. [+]
Sertifiseringsvoucher inneholder sertifiseringstest og digital ITIL Foundation bok. Voucher er gyldig i 1 år. Sertifiseringen kan tas fra ønsket sted (hjemme, kontoret el.l), men du må sitte alene i rommet. Sertifiseringen må gjennomføres på PC med internt/eksternt web kamera. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 15 900 kr
This course provides IT leaders, practitioners, support staff and staff interfacing with the organisation’s digital and information systems functions with a practical und... [+]
COURSE OVERVIEW . It also prepares delegates for the ITIL Foundation Certificate Examination. The course is based on the ITIL4 best practice service value system featured in the latest 2019 guidelines. TARGET AUDIENCE This course is aimed at all levels of IT professional and those involved in designing, building, delivering and managing modern digital products and services. COURSE OBJECTIVES After you complete this course you will be able to: Key IT service management concepts. How ITIL guiding principles can help and organization to adopt and adapt service management. The 4 dimensions of service management. The purpose and components of the service value system. The activities of the service value chain and how the interconnect. Know the purpose of key ITIL practices. Sit the ITIL4 foundation examination - Sample papers are set during the class by instructors to take during the class or as homework exercises. COURSE CONTENT IT Service Management definitions; Service, Utility, Warranty, Customer, User, Service management, Sponsor Key concepts of value creation Key concepts of service relationships; service offering; service provision; service consumption; service relationship management The nature, use and interaction of 7 ITIL guiding principles; Focus on value; Start where you are; Progress iteratively with feedback; Collaborate and promote visibility; Think and work holistically; Keep it simple and practical; Optimize and automate The 4 dimensions of service management; Organizations and people; Information and technology; Partners and suppliers; Value streams and processes    The ITIL service value system The service value chain, its inputs and outputs, and its role in supporting value streams Service value chain elements; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support Detail of how the following ITIL practices support the service value chain: -  Continual Improvement (including continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Service desk; Service level management The purpose of the following ITIL practices: - Information security management; Relationship management; Supplier management; Availability management; Capacity and performance management; Service configuration management;    IT asset management; Business analysis; Service continuity management; Deployment management; Monitoring and event management; Release management   TEST CERTIFICATION Recommended preparation for exam(s): ITIL4 Foundation Certificate in IT Service Management This is a pre-requisite for other ITIL4 qualifications. The examination is a 1 hour, closed book, multiple choice paper of 40 questions taken after completion of the course - exam vouchers are provided with this course. These will have a validity of 12 months. You will need to schedule your exams within this time frame. The pass mark is 65% (26 out of 40) Cost of the exam is included in the course fee [-]
Les mer
Nettstudie 1 semester 4 980 kr
På forespørsel
Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring; [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: IINI1001 IT Introduksjon eller tilsvarende forhåndskunnskaper. Innleveringer: Et større prosjektarbeid som gjennomføres som gruppearbeid. Personlig veileder: ja Vurderingsform: Vurderingen i faget er basert på prosjektarbeidet. Prosjektene gjennomføres gruppevis. Individuelle karakterer kan gis ved manglende deltakelse eller ved kontraktsbrudd med øvrige medlemmer. Ansvarlig: Thor O. Olsen         Læremål: Etter å ha gjennomført emnet «Lokale informasjonstjenester» skal studenten ha følgende samlete læringsutbytte: KUNNSKAPER:Kandidaten:- kjenner til ulike typer informasjon som brukes i bedrifter og organisasjoner- har kunnskap om hvordan datateknologi og nettløsninger kan brukes i bedriftens forvaltning av informasjon- har kunnskap om moderne former for intern opplæring og oppbevaring og tilgjengelighet av kunnskapskapital FERDIGHETER:Kandidaten:- kan se behov for og være pådriver for små og mellomstore informasjonsløsninger for intern informasjon- kan komme med anbefalinger for bruk av moderne IT-kommunikasjonsløsninger - kan både individuelt og i grupper diskutere og redegjøre for holdninger og standpunkter i forhold til informasjonsforvaltning og ivaretakelse av virksomheters kunnskapskapital GENERELL KOMPETANSE:Kandidaten:- har forståelse for betydningen av aktiv informasjons- og kunnskapsforvaltning.- kan delta i planlegging og gjennomføring av informasjonshåndteringsprosjekter- kan identifisere, planlegge og gjennomføre en selvstendig oppgave i samarbeid med andre Innhold:Intranett og intranett-teknologi; Tjenesteinnhold i lokale informasjonssystemer; Sikkerhet i informasjonstjenester; Bedriftsopplæring;Les mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Dette faget går: Høst 2013    Fag Lokale informasjonstjenester 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.    [-]
Les mer
Oslo 1 dag 9 900 kr
07 Jun
07 Jun
09 Sep
ITIL® 4 Practitioner: Incident Management [+]
ITIL® 4 Practitioner: Incident Management [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 8 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and improve er en modul innen ITIL®. Modulen er en nøkkelkomponenten i både ITIL® 4 Managing Professional og ITIL® 4 Strategic Leader-løp... [+]
Modulen dekker bruk og effekt av Lean og agile arbeidsmåter, og hvordan dette kan utnyttes til fordel for organisasjonen. Kurset vil gi kandidatene en praktisk og strategisk metode for å planlegge og levere kontinuerlig forbedring med nødvendig smidighet.  E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 12 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value dekker alle typer engasjement og interaksjon mellom en tjenesteleverandør og deres kunder, brukere, leverandører og partnere. [+]
Kurset fokuserer på konvertering av etterspørsel til verdi via IT-relaterte tjenester. Modulen dekker sentrale emner som SLA-design, styring av flere leverandører, kommunikasjon, relasjonsstyring, CX- og UX-design, kartlegging av kunder og mer. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler.   Les mer om ITIL® 4 på  AXELOS sine websider. [-]
Les mer
Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.   ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 17 900 kr
22 May
22 May
07 Oct
COBIT 2019 Foundation [+]
COBIT 2019 Foundation [-]
Les mer
Oslo 3 dager 21 000 kr
17 Jun
17 Jun
25 Nov
ITIL® Specialist - High Velocity IT [+]
ITIL® Specialist - High Velocity IT [-]
Les mer
Nettkurs 375 kr
I dette kurset gir Inga Strümke deg en innføring i hva kunstig intelligens er, og hva du bør tenke på når din bedrift skal ta i bruk kunstig intelligens. [+]
Inga Strümke gir deg en innføring i kunstig intelligens og maskinlæring som gjør det lettere å ta bedre beslutninger. Kunstig intelligens (AI) er mer i vinden enn noensinne, men visste du at det har eksistert som akademisk fagfelt siden 1950-tallet? I dette kurset får du en innføring i hva kunstig intelligens egentlig er for noe, hvordan det brukes i dag og hvordan du kan anvende det for å ta bedre beslutninger. Du lærer om maskinlæring og nevrale nettverk, og hvordan dyp læring brukes til komplekse problemer som språkforståelse og bildegjenkjenning. Du får innsikt i fallgruver, hvorfor de oppstår og hvordan de kan unngås, og ikke minst – hva du bør tenke på når din bedrift skal ta i bruk kunstig intelligens.  HVA VIL DU LÆRE: Kunstig intelligens Maskinlæring, dyp læring og nevrale nettverk Data Bildegjenkjenning og språkforståelse Proxyvariabler og korrelasjon i modeller Forklaringer: Hva og for hvem? Integrering i bedriften Leksjoner Introduksjon til kurset Innføring i kunstig intelligens og algoritmer Maskinlæring Data  Nevrale nettverk og dyp læring Bildegjenkjenning Språkmodeller Proxy-variabler og et eksempel fra forsikring Korrelasjon og kausalitet  Forklaring - hva og for hvem? Eksempler på bruk Helhetlig integrering  Oppsummering [-]
Les mer