Vanligvis vil CTRL + + tastene kunne brukes for å øke størrelsen, og CTRL + - for å redusere den.
Har du hjul på musen, kan du bruke CTRL sammen med hjulet for å justere størrelsen. På Mac kan du bruke CMD + + og CMD + -.
Startdato | Sluttdato | Tidspunkt | Lokasjon |
---|---|---|---|
13.09.2022 | 13.09.2022 | 09:00 - 15:00 |
Forstanderskapssalen Øvre Slottsgate 3 0157 Oslo Sentrum Norge |
14.09.2022 | 14.09.2022 | 09:00 - 15:00 |
Forstanderskapssalen Øvre Slottsgate 3 0157 Oslo Sentrum Norge |
07.11.2022 | 07.11.2022 | 09:00 - 15:00 | |
08.11.2022 | 08.11.2022 | 09:00 - 15:00 | |
26.01.2023 | 26.01.2023 | 09:00 - 15:00 | |
27.01.2023 | 27.01.2023 | 09:00 - 17:00 |
Uke | Startdato | Sluttdato | Frist | Sted | Tidspunkt | Språk | Ledige plasser | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
37 | 13.09.2022 | 27.01.2023 | 25.08.2022 | Sentrum,Oslo Vis adresse | 6 samlinger | Norsk | LedigLedig |
Uke: 37 |
Startdato: 13.09.2022 |
Sluttdato: 27.01.2023 |
Frist: 25.08.2022 |
Sted: Sentrum, Oslo |
Sted: Sentrum, Oslo |
Tidspunkt: <a onclick="$('#modal_gatherings_12811413').modal('show');">6 samlinger</a> |
Språk: Norsk |
Ledige plasser: LedigLedig |
Startdato | Sluttdato | Tidspunkt |
---|---|---|
13.09.2022 | 13.09.2022 | 09:00 - 15:00 |
14.09.2022 | 14.09.2022 | 09:00 - 15:00 |
07.11.2022 | 07.11.2022 | 09:00 - 15:00 |
08.11.2022 | 08.11.2022 | 09:00 - 15:00 |
26.01.2023 | 26.01.2023 | 09:00 - 15:00 |
27.01.2023 | 27.01.2023 | 09:00 - 17:00 |
Trykk her for mer info |
Lukk |
Startdato | Sluttdato | Tidspunkt | Lokasjon |
---|---|---|---|
13.09.2022 | 13.09.2022 | 09:00 - 15:00 |
Forstanderskapssalen Øvre Slottsgate 3 0157 Oslo Sentrum Norge |
14.09.2022 | 14.09.2022 | 09:00 - 15:00 |
Forstanderskapssalen Øvre Slottsgate 3 0157 Oslo Sentrum Norge |
07.11.2022 | 07.11.2022 | 09:00 - 15:00 | |
08.11.2022 | 08.11.2022 | 09:00 - 15:00 | |
26.01.2023 | 26.01.2023 | 09:00 - 15:00 | |
27.01.2023 | 27.01.2023 | 09:00 - 17:00 |
Deltakerne blir kjent med dialogsirkel og en rekke øvelser som fremmer et inkluderende og trygt læringsmiljø og som sikrer demokratisk deltakelse.
Det vil bli jobbet med tilrettelagte møter, mekling og elevmegling med forankring i gjenopprettende prosesser. Gjennomgående i opplæringen vil være fokus på «A Whole School approach» – og oppsummerende hvordan Trygg Læring kan brukes på alle nivåer og områder i skolen.
Som avsluttende oppgave oppfordrer vi deltakerne til å utarbeide en prosjektskisse for implementering av Trygg Læring på egen arbeidsplass. Vi vil gi klare retningslinjer for prosjektskissen og veilede i prosessen.
Del 1:
Forebyggende konfliktarbeid – verkstedmetodikk
(13.09-14.9.2022)
Del 1 gir et teoretisk grunnlag og praktiske verktøy for å jobbe med elevenes sosiale og emosjonelle kompetanse, bygge og vedlikeholde gode relasjoner til og mellom elevene, samt drive forebyggende konfliktarbeid.
Deltakerne blir kjent med en rekke verkstedsøvelser, dialogsirkel og konfliktdempende kommunikasjon, samt veilederrollen i verksted. Den pedagogiske tilnærmingen vil styrke lærerens metodiske repertoar i faglig sammenheng.
Mellomperiode: Deltakerne prøver ut metode og verktøy i egen praksis. Veiledning tilbys.
Del 2: Konflikthåndtering, megling og stormøte
(7.11-8.11.2022)
Del 2 har hovedvekt på konflikthåndtering og tredjepartsrollen, meglers rolle i gjenopprettende prosesser. Deltakerne får trening i meklingsprosessen som inkluderer individuelle samtaler med parter, meklingssamtalen og for-/etterarbeid knyttet til en konflikt. Deltakerne får også kjennskap til stormøtemetodikk og arbeid med gruppekonflikter.
Mellomperiode: Deltakerne prøver ut metode og verktøy i egen praksis. Veiledning tilbys.
Del 3: Forankring, oppsummering og veien videre
(26.01-27.01.2023)
Del 3 vektlegger hvordan det vi har jobbet med på del 1 og del 2 kan brukes på alle nivåer og områder i skolen – «A Whole School approach»; forankring i skoleledelsen, skolemiljø, elevdemokrati m.m. Vi vil se på hvordan hovedmodellene som er blitt presentert henger sammen og reflektere rundt disse gjennom å trekke inn erfaringer deltakerne har gjort seg i perioden.
Kurset er rettet inn mot deltakere som er i en rolle der de i praksis har, kan eller skal påta seg spesifikt ansvar i arbeid med konfliktarbeid i praksis. Det kan være kontaktlærere, sosiallærere/rådgivere, miljøarbeidere, ledere i skoler og barnehager, pedagogisk psykologisk rådgivere, ansatte i innsatsteam/ ressursteam, og andre med relevante arbeidsoppgaver.
Se flere kurs fra Trygg læring (1)
Påmeldingsskjema Kontakt oss