Nordland
Du har valgt: Bodø
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Bodø )
 

Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige Forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 2 timer
15 Oct
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene [+]
Fellesmøte for alle deltakerne i alle styrenettverksgruppene - Faglig rettet digitalt fellesmøte   Tirsdag 15.10.24 kl 17:00 - 19:00 på Teams    Program:   Velkommen og kort om programmet - Bjarne Aamodt Orientering om Styreforeningen og Styresenteret AS - Karl Ibsen Kjønnsbalanse og mangfold i styrerommet - Karl Ibsen og Ingvild Ragna Myhre   Pause   "Anbefalingen" for SMB (Den ideelle foreningen CORPRT/ Tenketanken lanserte 15.02.24 anbefalinger for verdiskapende styrearbeid for SMB) - Ewout Vidar Top "Styrescore" fra Board Ability AS (tidligere Corprt AS) - nytt opplegg for rating av en persons kvalifikasjoner for styreverv, bl.a. basert på bruk av KI, også lansert 15.02.24  - Ewout Vidar Top Avrunding og takk for i dag - Bjarne Aamodt   [-]
Les mer
Nettkurs 60 minutter 5 600 kr
MSP er et globalt anerkjent rammeverk for beste praksis programledelse. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 60 spørsmål skal besvares, og du består ved 60% korrekte svar (dvs 36 riktige av 60 spørsmål). Deltakerne har 60 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.   Nødvendige forkunnskaper: Ingen [-]
Les mer
Webinar 1 time 2 750 kr
04 Jun
12 Sep
03 Dec
Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 beskriver alle sider ved dette begrepet: «retningslinjer» og viser eksempler, gir tips og råd. [+]
MEDLEMSKURS: Retningslinjer for virksomheten i aksjeloven § 6-12 (Gratis for medlemmer) Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Kursinnhold: Styrets ansvar for organisering av selskapet i Aksjeloven § 6-12 Hvorfor styret bør vurdere å etablere retningslinjer Hva menes med «retningslinjer» i lovgivningen? Grunner til at styret bør påse utarbeidelse av retningslinjer Fundament for styring og ledelse/ansvarsbegrensende prosess Hvem utvikler retningslinjene og hva kan de omfatte? Verdien i og for selskapet av gjennomtenkte retningslinjer for drift Retningslinjenes oppdragende og retningsgivende effekt Retningslinjer i praksis – definere og bestemme omfang og områder Eksempler fra andre selskaper og tips og råd   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 13 200 kr
Realfag passer for deg som trenger å forbedre karakteren i faget, eller som trenger fordypning for videre studier på høgskole eller universitet. [+]
Ingeniørpakken gir til sammen 2 realfagspoeng og passer for deg som vil bli ingeniør, men som mangler fag eller må forbedre fagene. Har du studiekompetanse, men mangler realfag for å kunne søke opptak ved ingeniørhøyskoler? Fagene du trenger, er matematikk R1 og R2 og fysikk 1. Her kan du prøve Matematikk eller Fysikk (gratis) Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Her kan du prøve alle kursene (gratis) Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er.  Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Velg Ingeniørpakken og få tilgang til Fysikk 1, Matematikk R1 og Matematikk R2 i 12 måneder. Du velger selv når du vil ta eksamen.  Fysikk 1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R1, eksamen nov/des eller mai/juni Matematikk R2, eksamen nov/des eller mai/juni Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 90 minutter 6 000 kr
Denne modulen er bindeleddet mellom den praktiske (Managing Professional) og den strategiske (Strategic Leader) sertifiseringsstrømmen, og er del av begge disse to. [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher slik at du kan ta sertifiseringstesten for eksempel hjemme eller på jobb. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice - 40 spørsmål skal besvares, og du består med 70% riktige svar (dvs. 28 av 40). Deltakerne har 1 time og 30 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.  Nødvendige forkunnskaper: Bestått ITIL Foundation sertifisering Gjennomført godkjent kurs/e-læring [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 dager 30 350 kr
Due to the Coronavirus the course instructor is not able to come to Oslo. As an alternative we offer this course as a Blended Virtual Course. [+]
Blended Virtual CourseThe course is a hybrid of virtual training and self-study which will be a mixture of teaching using Microsoft Teams for short bursts at the beginning of the day, then setting work for the rest of the day and then coming back at the end of the day for another on-line session for any questions before setting homework in the form of practice exams for the evening. You do not have to install Microsoft Teams , you will receive a link and can access the course using the web browser.  Remote proctored examTake your exam from any location. Read about iSQI remote proctored exam here Requirements for the exam: The exam will be using Google Chrome and there is a plug-in that needs to be installed  You will need a laptop/PC with a camera and a microphone  A current ID with a picture  KursinnholdDette 5 dagers kurset er rettet mot Testledere som ønsker ytterligere kompetanse innen softwaretesting. Kurset er bygget på Foundation kursets pensum og gir grunnleggende ferdigheter for enhver Testleder. Course content On completion the Test Manager will be able to 1. Manage a testing project by implementing the mission, goals and testing processes established for the testing organisation. 2. Organise and lead risk identification and risk analysis sessions and use the results of such sessions for test estimation, planning, monitoring and control. They will learn specific risk mitigation activities to determine residual risk and can report them to project stakeholders so that informed decisions can be made. 3. Create and implement test plans consistent with the organisational policies and test strategies. 4. Estimate test effort and resource usage for projects using a variety of estimation techniques. 5. Continuously monitor and control the test activities to achieve project objectives. 6. Assess and report relevant and timely test status to project stakeholders. 7. Identify skills and resource gaps in their test team and participate in sourcing adequate resources. 8. Identify and plan necessary skills development within their test team. 9. Process a business case for test activities, which outlines the cost and benefits expected. 10. Ensure proper communication within the test team and with other project stakeholders. 11. Participate in and lead test process improvement initiatives. 12. Plan and implement the selection of different types of tools, including open-source and custom-built tools, such that risks, costs, benefits and opportunities are adequately considered. Course material The course is highly practical and laptops are recommended. Utilities, tools and templates will be provided during the course to help the Test Manager in their daily tasks. Exam The ISTQB Advanced TM exam is a 3-hour multiple choice exam with the pass mark being 65%. There is an extra 45 minutes allowed for candidates whose first language is not English.You must hold the ISTQB Foundation certificate in software testing in order to sit this exam. The exam is a remote proctored exam. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 6 450 kr
Om selve verdiløftet i canvas konseptet. Hva "ligger i dette" for den enkelte bedrift? Hva betyr det for din virksomhet? [+]
CANVAS DEL 2: Verdiløftet i canvas konseptet - *Spesialkurs     * Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis. Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud. Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema. Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato. **Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.   Kurset gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sine enkle metoder og modeller for å sikre rett fokus i arbeidet med innovasjon, omstilling, strategi- og forretningsutvikling. Kurset vil gi deg grunnlag for strategisk innovasjon og forretningsmodellering på en strukturert og visuell måte. Metoden sikrer at virksomheten, dets styre, ledelse og relevante aktører forøvrig, får et felles bilde av forretningsdynamikk, markedsmuligheter og mål. Denne enkle modellen avdekker potensiale for innovasjon, omstilling, forbedringer og nyskaping i virksomheten.   Kurset gir en innføring i hvordan man kan strukturere og visualisere hvordan bedriften skaper verdi og tjener penger i dag, samt analysere hvor eksponert man er for disrupsjon. Videre hvordan man kan identifisere og validere muligheter for forbedringer, omstilling og innovasjon for å skape verdi og tjene penger også i fremtiden. Vi bruker praktiske eksempler og case for å visualisere hvordan modellene kan brukes. Vi ser også på hvordan modellene kan knyttes sammen med andre verktøy for innovasjon, strategi- og forretningsutvikling og dermed hvordan man med dette verktøyet kan underlette og effektivisere dette arbeidet.    Formål med kurset:  Formålet med dette kurset er å gi inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke strategi- og innovasjonsverktøyet forretningsmodell Canvas for å fornye og utvikle selskapet, sikre at alle har et felles bilde av hvordan selskapet skaper lønnsomhet og verdi i dag og hvordan dette bør se ut i fremtiden.    Kursinnhold: Innføring av forretningsmodell som begrep og betydningen for bedriften. Forretningsmodell Canvas: De enkelte elementene og relasjonen mellom dem. Verdiløftet – hva er det egentlig vi hjelper kunden med? Forretningsmodell Canvas i forhold til andre verktøy for innovasjon, strategi- og forretningsutvikling. Balanse innovasjon og omstilling versus daglig drift Hvordan evaluere risiko for disrupsjon? Hvordan gjennomføre omstillings- og forbedringsprosesser Hva kjennetegner en innovasjonskultur Hvordan teste og validere forretningsmodellene. Visualisering og gjennomføring av prosess og tips knyttet til bruk av modellene.    Målgruppe:  Kurset er rettet mot styremedlemmer, daglige ledere og øvrige ledelse.   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 dager 20 000 kr
This course teaches Network Engineers how to design, implement, and maintain Azure networking solutions. [+]
COURSE OVERVIEW  This course covers the process of designing, implementing, and managing core Azure networking infrastructure, Hybrid Networking connections, load balancing traffic, network routing, private access to Azure services, network security and monitoring. Learn how to design and implement a secure, reliable, network infrastructure in Azure and how to establish hybrid connectivity, routing, private access to Azure services, and monitoring in Azure. TARGET AUDIENCE This course is aimed at Network Engineers looking to specialize in Azure networking solutions. An Azure Network engineer designs and implements core Azure networking infrastructure, hybrid networking connections, load balance traffic, network routing, private access to Azure services, network security and monitoring. The azure network engineer will manage networking solutions for optimal performance, resiliency, scale, and security. COURSE CONTENT Module 1: Azure Virtual Networks In this module you will learn how to design and implement fundamental Azure Networking resources such as virtual networks, public and private IPs, DNS, virtual network peering, routing, and Azure Virtual NAT. Azure Virtual Networks Public IP Services Public and Private DNS Cross-VNet connectivity Virtual Network Routing Azure virtual Network NAT Lab 1: Design and implement a Virtual Network in Azure Lab 2: Configure DNS settings in Azure Lab 3: Connect Virtual Networks with Peering After completing module 1, students will be able to: Implement virtual networks Configure public IP services Configure private and public DNS zones Design and implement cross-VNET connectivity Implement virtual network routing Design and implement an Azure Virtual Network NAT   Module 2: Design and Implement Hybrid Networking In this module you will learn how to design and implement hybrid networking solutions such as Site-to-Site VPN connections, Point-to-Site VPN connections, Azure Virtual WAN and Virtual WAN hubs. Site-to-site VPN connection Point-to-Site VP connections Azure Virtual WAN Lab 4: Create and configure a local gateway Create and configure a virtual network gateway Create a Virtual WAN by using Azure Portal Design and implement a site-to-site VPN connection Design and implement a point-to-site VPN connection Design and implement authentication Design and implement Azure Virtual WAN Resources   Module 3: Design and implement Azure ExpressRoute In this module you will learn how to design and implement Azure ExpressRoute, ExpressRoute Global Reach, ExpressRoute FastPath and ExpressRoute Peering options. ExpressRoute ExpressRoute Direct ExpressRoute FastPath ExpressRoute Peering Lab 5: Create and configure ExpressRoute Design and implement Expressroute Design and implement Expressroute Direct Design and implement Expressroute FastPath   Module 4: load balancing non-HTTP(S) traffic in Azure In this module you will learn how to design and implement load balancing solutions for non-HTTP(S) traffic in Azure with Azure Load balancer and Traffic Manager. Content Delivery and Load Blancing Azure Load balancer Azure Traffic Manager Azure Monitor Network Watcher Lab 6: Create and configure a public load balancer to load balance VMs using the Azure portal Lab:7 Create a Traffic Manager Profile using the Azure portal Lab 8: Create, view, and manage metric alerts in Azure Monitor Design and implement Azure Laod Balancers Design and implement Azure Traffic Manager Monitor Networks with Azure Monitor Use Network Watcher   Module 5: Load balancing HTTP(S) traffic in Azure In this module you will learn how to design and implement load balancing solutions for HTTP(S) traffic in Azure with Azure Application gateway and Azure Front Door. Azure Application Gateway Azure Front Door Lab 9: Create a Front Door for a highly available web application using the Azure portal Lab 10: Create and Configure an Application Gateway Design and implement Azure Application Gateway Implement Azure Front Door   Module 6: Design and implement network security In this module you will learn to design and imponent network security solutions such as Azure DDoS, Azure Firewalls, Network Security Groups, and Web Application Firewall. Azure DDoS Protection Azure Firewall Network Security Groups Web Application Firewall on Azure Front Door Lab 11: Create a Virtual Network with DDoS protection plan Lab 12: Deploy and Configure Azure Firewall Lab 13: Create a Web Application Firewall policy on Azure Front Door Configure and monitor an Azure DDoS protection plan implement and manage Azure Firewall Implement network security groups Implement a web application firewall (WAF) on Azure Front Door   Module 7: Design and implement private access to Azure Services In this module you will learn to design and implement private access to Azure Services with Azure Private Link, and virtual network service endpoints. Define Azure Private Link and private endpoints Design and Configure Private Endpoints Integrate a Private Link with DNS and on-premises clients Create, configure, and provide access to Service Endpoints Configure VNET integration for App Service Lab 14: restrict network access to PaaS resources with virtual network service endpoints Lab 15: create an Azure private endpoint Define the difference between Private Link Service and private endpoints Design and configure private endpoints Explain virtual network service endpoints Design and configure access to service endpoints Integrate Private Link with DNS Integrate your App Service with Azure virtual networks   TEST CERTIFICATION This course helps to prepare for exam AZ-700 [-]
Les mer
Klasserom + nettkurs Frogner 1 dag 7 400 kr
13 May
16 Sep
1 dagers kurs for deg som skal prosjektere, installere og vedlikeholde automatiske innbrudds- og overfallsalarmsystemer. [+]
Kurs som tilfredsstiller FG-202 krav til personell – Bli FG montør i ditt foretak (innbruddsalarm).  Mer info om dette ligger tilgjengelig fra FG:  https://www.fgsikring.no/regler/innbrudd/regelverk-innbruddsalarm/   Formålet med krav til personell (FG-202), er å sikre tilstrekkelig kvalitet og kompetanse for personell som skal arbeide med automatiske innbrudds- og overfallsalarmsystemer.   Målgruppe: Reglene gjelder for det personell som skal installere og vedlikeholde automatiske innbrudds- og overfallsalarmsystemer på montør nivå. De vil også få innblikk i prosjektering.   Omfang FG-regler (FG-202) for personell omfatter følgende områder: 1. FG-fagansvarlig 2. FG-montør, nivå 2 (SMB/bolig (grad 1 og 2 sikkerhetsgrad)   3. FG-montør, nivå 3 (Særlig behov for sikkerhet i nærings installasjoner, Grad 3 sikkerhetsgrad)   Kurset gjennomføres på følgende måte: Kursdeltakerne må gjennomføre online forkurs. Kursdeltakerne kan beregne å bruke ca 4 til 8 timer. De får tilgang til forkurset ca 1 uke før kursstart.  1 dag undervisning med fysisk oppmøte hos OTDE. Varighet: 09.00-16.00. Online eksamen blir gjennomført på slutten av denne dagen. Deltakerne får utdelt kursmateriell i forkant av kurset. Alle kursdeltakere må ha med seg egen PC.  ( Hvis det er få påmeldte på kurs, kjøres det Nivå 1-2-3 på samme dag.)   For at et foretak skal kunne prosjektere, installere og vedlikeholde automatiske innbruddsalarmsystemer, kreves det at personell tilfredsstiller kompetanse kravene i henhold til FG-202 og at selskapet tilfredsstiller FG-201 krav til foretak. Alle montører som arbeider med FG godkjente løsninger skal ha dokumentert kompetanse som FG montør nivå 2 eller 3.   Opplæringskontoret for tele, data og elektro tilbyr FG kurs for å tilfredsstille krav til dokumentert kompetanse, både FG ansvarlig og FG montør nivåer 2 og 3 (FG 202 serien) I ett kurs hos oss vil du i løpet av kort tid ha kompetansebevis som FG-montør (nivå 2 eller 3).    Deltakerne vil motta endelig bekreftelse på mail i god tid før kursstart. Denne vil også inneholde praktiske detaljer og timeplan.   Kurset varer i 1 dag+ egentid på e læring (grunnmodulen).  Grunnmodul: 2700,- + Nivå 2: 4700,-  eller Nivå 3: 4700,-    Kompetansebeviset har en gyldighet på 5 år.    Med forbehold om nok deltakere.    [-]
Les mer
Webinar 4 timer 2 790 kr
19 Sep
Grunnleggende innføring i prosjektering og idriftsettelse av adgangskontroll løsninger. [+]
Vanderbilt ACT Pro – Innføringskurs ACT Pro er et avansert adgangskontrollsystem som har et bredt spekter av funksjoner og alternativer. Dette kurset vil gi en deg grunnleggende innføring i prosjektering og idriftsettelse av adgangskontroll løsninger. Vi går gjennom systemet og tilhørende komponenter og ser på praktiske øvelser som gir deg innsikt i de forskjellige funksjoner og muligheter. Kursinnhold: Introduksjon av produkt Kabling / topologi Software/klient i generelle trekk Lisensstrategi / pris / innhold Oppstart av system på prosjektor (Felles gjennomgang) Gjennomgang av hardware konfigurasjon Gjennomgang av oppstartsprosedyre Registrering av brukere Oppgaver Døroppstart Brukeropprettelse Brukergruppe Tidssone/helligdager Dørgruppe Pinkode/opplåsning Apptilslutning   Forkunnskaper: Vi forventer at deltakeren har grunnleggende bakgrunn fra elektro og arbeider med sikkerhetsløsninger.Kurset omfatter innhold og oppgaver som krever at man har et grunnleggende kjennskap til nettverk & TCP / IP. Varighet:4 timer [-]
Les mer
2 dager 16 900 kr
Elasticsearch [+]
Elasticsearch [-]
Les mer
Arne Rettedals Hus 3 dager 16 700 kr
11 Jun
17 Sep
12 Nov
ITIL® Foundation er et grunnkurs for ITIL® og gir kandidatene kjennskap til sentrale elementer, konsepter og viktig terminologi brukt i ITIL®. [+]
ITIL® Foundation er et grunnkurs for ITIL® og gir kandidatene kjennskap til sentrale elementer, konsepter og viktig terminologi brukt i ITIL®. Etter fullført kurs og bestått eksamen skal kandidatene ha tilegnet en grunnleggende kunnskap og forståelse av ITIL®. Bestått ITIL® Foundation-kurs er også en forutsetning for å kunne gå videre til neste nivå i ITIL® opplæringen. Dokumenter din kompetanse gjennom ITIL® sertifisering Kurset vil gi en forståelse av ITIL® rammeverk og tilrettelegger rutiner for både bedriften og ansatte. Målet er å lette bruk av ressurser og gi bedre kvalitet, samt synliggjøre rutiner og prosesser som er viktige for din arbeidsplass. Kursets hensikt: Gi en forståelse av ITIL® rammeverk og tilrettelegger rutiner for både bedriften og ansatte. Lette bruk av ressurser og gi bedre kvalitet. Vise rutiner og prosesser som er viktige for din arbeidsplass. Dokumentere din kompetanse gjennom ITIL® sertifisering. ITIL® gir bedriften: Prosessbeskrivelser og dokumentasjon Gode råd for implementering og tilpassing Felles forståelse og språk Konsulenter med kunnskap om ITIL® ITIL® gir resultater: Bedre behandling av brukere og kunder Tydelige roller og ansvar Bedre driftstabilitet og sikkerhet Bedre evne til å lære og utveksle erfaringer Økt kvalitet på leveransen av IT tjenester Profesjonelle IT tjenester PrisKr. 16700,-Prisen inkluderer dokumentasjon og lunsjVariget3 dager - fra kl. 09:00 - 16:00 (siste kursdag 09:00-12.00) Kursene gjennomføres i samarbeid med Sopra Steria. UiS-IKT tilbyr sertifiseringer for kursene ved vårt autoriserte testsenter PeopleCert i forbindelse med kurs som gjennomføres ved Universitetet i Stavanger. ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 1 595 kr
Individuelle franskkurs med kvalifiserte lærere: lær fransk når du vil og hvor du vil - skreddersydd etter dine behov! [+]
  • skreddersydd individuell undervisning   • høyt kvalifiserte lærere - fransk som morsmål - utdanning som språklærer - undervisningserfaring   • f. eks. for 1595 kr per måned 45 min. individuell undervisning / uke   • gratis prøvetime   Du vil lære fransk, men finner ingen franskkurs i nærheten? Du må være fleksibel i tidspunktet for undervisningen, fordi jobb og fritidsaktiviteter gjør tiden knapp? Ta et franskkurs hos Skapago, og din datamaskin blir til din egen personlige språkskole!     Vi underviser deg på internett ved hjelp av Skype og et "virtuelt klasserom". Du trenger kun:• en Internettilkobling,• Skype (kan lastes ned gratis fra www.skype.no) og ev. headset   Bestill en gratis prøvetime her! [-]
Les mer