Administrasjon og HR
Kurs i HR og personalkurs
Hordaland
Du har valgt: Bergen
Nullstill
Filter
Ferdig

-

57 treff ( i Bergen ) i Kurs i HR og personalkurs
 

Klasserom + nettkurs
På forespørsel
På forespørsel
Identity Compass et spesifikt og presist analyseverktøy. Profilen tas via nett, gjenomgås med NLP Coach. Følg link for ytterligere info: http://www.identitycompass.com... [+]
Ønsker du og Kartlegger dine Karriere muligheter Finne dine motivasjonsfaktorer, triggere Hvilke lederstil har du Har du uheldige stressfaktorer i jobbsituasjon er du i faresonen for utbrenthet   [-]
Les mer
6 timer
Fra 1. august 2017 innskjerpes opplæringslova kapittel 9a, og med dette stilles det enda større krav til skolens håndtering og oppfølging av mobbing. [+]
Fra 1. august 2017 innskjerpes opplæringslova kapittel 9a, og med dette stilles det enda større krav til skolens håndtering og oppfølging av mobbing. Samtidig viser tall fra elevundersøkelsen 2016 at 6,3 % av elevene blir mobbet to til tre ganger i måneden eller oftere. Over 40 % av disse svarer at ingen voksne vet om mobbingen.   Vi inviterer til et dagskurs hvor vi tar for oss følgende temaer:   - Nulltoleranse mot mobbing i praksis - Hele skolens ansvar og elevenes deltakelse - Aktivitetsplikt og dokumentasjonsplikt - Hvordan avdekke digital mobbing? - Fylkesmannen som klageinstans - Det kontinuerlige og systematiske arbeidet mot mobbing   Personalomsorg har utviklet nytt planverk for håndtering av mobbing, i henhold til innskjerpingene i opplæringslova kapittel 9a. Dette blir utdelt til kursdeltakerne. Det blir lagt opp til oppgaver og erfaringsutveksling underveis.   Trygve Ebbesvik er kursholder. Han er daglig og faglig leder i Personalomsorg AS, som har utviklet kriseplaner for norske skoler i mange år. Trygve har lang og bred erfaring i håndtering av kriser og psykososiale utfordringer, både i skole og næringsliv. Han er anerkjent for sine konkrete og handlingsrettede kurs, har skrevet Kriseperm for grunnskolen, og er fagansvarlig for Kriseportalen.no. [-]
Les mer
På forespørsel
Karriereveiledning og rådgiving i forbindelse ved nedbemanning. [+]
Hva er viktig for de som forlater virksomheten   -Økonomisk trygghet i jobbbsøkeperioden - Bevare selvrespekten og troen på verdien av egen kompetanse og erfaring - Bevisstgjøre egen jobbsøkeprosess og presentasjon - Sikre en grundig analyse av nye muligheter - Sikre rask overgang til ny riktig jobb   Hva kan Medvind tilby - Individuell rådgivning for profesjonalisering av jobbsøket - Avslutte forholdet til virksomheten og sikre gode referanser - Avklare sluttårsak - Etablere en egen markedsplan med fokus mot egen utvikling og ny karriere- Kompetansekartlegging - Bevisstgjøring og tydeliggjøring av personlige egenskaper - Personprofilanalyse- Etablere en målrettet CV og Søknad - Egenpresentasjon og intervjutrening - Presentasjon og bruk av nettverkskontakter   - Bruk av rekrutteringsbyråer, headhuntere og jobbdatabaser - Vurdering av reelle jobbtilbud og ansettelsesavtaler - Vurdering av oppstart av egen virksomhet - Plan for ” de første 100 dagene” i ny jobb   Slik fungerer programmet og rådgivningen - Hver person får en egen rådgiver som følger opp frem mot ny riktig jobb - Tilgang til kontor og PC/internett- Ukentlige temamøter i grupper og workshops - Grundig vurdering av kompetanse, egenskaper og ferdigheter - Analyse av potensielle virksomheter for forberedelse av CV/søknad og intervju- Bruk av anerkjente personprofilanalyser (OPQ og SPGR)Trygghet for ny riktig jobb   KarrieresenterVed større nedbemanninger kan vi etablere et karrieresenter hos bedriften hvor de ansatte kan få karriereveiledning, hjelp til å skrive cv, søknad, intervjutrening samt å få låne en pc.   OutplacementVed outplacment har den som har blitt nedbemannet anledning til å få en kontorplass hos oss. Vi tar i mot grupper og enkeltpersoner for karriereveiledning på vårt hyggelige kontor i Josefinesgate. Inkludert i prisen er blant annet tilgang til pc, internetttilgang, skriver og kopimaskin.    Økonomisk rådgivingHvordan vil en sluttpakke påvirke min økonomi eller pensjon?En rådgivingstime med en av våre økonomiske rådgivere vil gi deg svaret.   SamtaleterapeutNedbemanning kan frigjøre mange følelser og er en viktig prosess påveien til et nytt ståsted. Vi jobber med erfarne terapeuter som kanbistå den enkelte eller bedriften ved behov og kan sette opp timer påkort tid. [-]
Les mer
7 timer 3 400 kr
Dagskurs i forebygging og håndtering av konflikter på arbeidsplassen [+]
Opplever du fastlåste situasjoner og vedvarende gnisninger blant dine medarbeidere? En av fem arbeidstagere har sykmeldt seg som følge av dårlig arbeidsmiljø og ledelse. Konflikter på arbeidsplassen er en kilde til økt sykefravær, turnover, og produktivitetslekkasjer. Mange ledere skygger unna når det gjelder som mest. Selv om det er de ansatte som bærer ansvaret for å håndtere sine egne konflikter, så har lederen et overordnet ansvar for arbeidsmiljøet. Sunne organisasjoner holder kurs 8. mai i hvordan du kan håndtere krevende relasjoner og sviktende kommunikasjon på arbeidsplassen. Du lærer blant annet om dette: Når bør du gripe inn? Når bør man holde seg unna og la de involverte ordne opp selv? Hva handler konflikten egentlig om? Er det noens adferd eller organisatoriske ting som er kilde til konflikten? Når kan det være nyttig å involvere en nøytral tredjepart? Hvem bør man i så fall involvere (ledelse/verneombud/HR/tillitsvalgt/andre)? Hvilke behov har vi på arbeidsplassen, og hvordan møtes vi motstridende behov? Hvilke vanlige fallgruver er det verdt å unngå? Hvordan hindre at konflikten eskalerer, uten å være unnvikende?                        Konflikt mellom to vs konflikt mellom grupper. Ulik dynamikk, ulike løsninger? Hvordan skape gode retningslinjer for håndtering av konflikter på arbeidsplassen? Kurset gir en grundig innføring i hvordan ledere og ledergrupper konstruktivt kan håndtere konflikter på et tidlig tidspunkt, med og mellom medarbeidere. Du får konkrete verktøy for å skape en sunn samhandlingskultur og et godt beredskapssystem for eventuelle konflikter. Kursform: Kurset har én kursdag. Fyldig kurshefte følger med, der det også inngår nyttige tester og refleksjonsoppgaver. Kurset er et samarbeid mellom Sunne organisasjoner og HMS Norge. Når: 8. Mai 2019. Kursavgift: 3.400. For mer info: jorgen@sunneorg.no [-]
Les mer
1 dag
Hvordan kan du håndtere konflikter i nedbemanning på en god måte? I nedbemanning vil gode kolleger, og leder og medarbeider oppleve motstridende interesser. [+]
Målsetningen er at du og din bedrift skal ha best mulige forutsetninger for å komme godt gjennom nedbemanningen, og at det skal være gode forhold for drift før, under og etter prosessen. På dette kurset lærer du mer om arbeidsrettslige krav til nedbemanning saksbehandlingen kommunikasjon i nedbemanning å forstå og å forebygge konflikter strategiske forhandlinger Medarbeidere som opplever at prosessen rundt nedbemanningen har vært god, vil som oftest klare å leve godt med resultatet, selv om det ikke ble et ønsket resultat. Vi vil hjelpe deg med å få til dette!   Les mer om kursleverandøren på hjemmesiden www.juristpartner.no [-]
Les mer
4 timer
Det er svært viktig å kjenne det juridiske rammeverket for oppsigelser og stillingsvern. Dersom dere må nedbemanne eller omstille er dette kurset du bør gå på. [+]
Unngå saksbehandlingsfeil ved oppsigelser Kurset tar for seg det juridiske rammeverket rundt oppsigelser og endring av stilling. Hva skal til, hvordan går dere frem i prosessen, hvem skal ha informasjon, og når? Det er lett å trå feil, og det kan bli svært kostbart. I tillegg er det jo helt unødvendig, når det bare er å følge regleverket.   Kurset gir deg en oversikt over: saklighetsvurderingen begrunnelse i arbeidsgivers vs arbeidstakers forhold fremgangsmåte/saksbehandling utvelgelse medbestemmelse og drøftelse tillitsvalgtes rolle forhandlinger   Målsetningen er at bedriften skal kunne sitte igjen med gode forutsetninger for videre drift, og å unngå unødvendige konflikter. Man kommer veldig langt med å gjøre ting på riktig måte, og det vil vi bidra til med dette kurset. [-]
Les mer
Hvordan får du til en god og effektiv endringsprosess i omstilling og nedbemanning? Her er kurset for deg som må foreta endringer i organisasjonen. [+]
Målsetningen med kurset:   å trygge bedriftens vurderinger, hjelpe til med god og riktig kommunikasjon, bidra til legitime prosesser, få færrest mulig tvister rundt eventuelle oppsigelser og best mulig forutsetninger for videre drift.   Omstilling- og endringskompetanse er avgjørende for bedrifters konkurranseevne.   Kurset i omstilling/endring gir en bred fremstilling av hvordan man kan oppnå en best mulig omstillings- eller nedbemanningsprosess. Vi tar for oss sentrale elementer som kommunikasjon internt og eksternt, endringsledelse, juss/arbeidsrett, konflikthåndtering, og motivasjon.   Kurset vil bidra slik at bedriften, den enkelte ansatte, og de som eventuelt må gå - får et best mulig utgangspunkt for å jobbe for gode resultater både før, under og etter nedbemanningen.   Temaer som gjennomgås:   Forberedelser prosessen Juridiske krav til en nedbemanning Konflikthåndtering Verneombudets og tillitsvalgtes rolle Effektiv endringskommunikasjon Endringsledelse – god når det gjelder Endringskynisme – hva gjør endringer med den enkelte Etter nedbemanningen - motivasjon   Læringsutbytte:   Kurset skal gi et overblikk over de mange sidene ved omstillinger – både i forhold til å forstå omstillingens innhold og prosess. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom
Opplæring i grunnleggende ferdigheter for medarbeidere med lite formell kompetanse. [+]
Trenger din bedrift kompetanseheving? Hvert år deler Kunnskapsdepartementet ut over 200 millioner kroner til kompetanseheving på arbeidsplassen.  Opplæringen heter Kompetansepluss, og gis gjennom kurs som gjennomføres for den enkelte bedrift. Sammen med Briga AS kan din bedrift søke om midler til opplæring. Vi gjør søknadsarbeidet, gjennomfører opplæringen og har all kontakt med Kompetanse Norge.    Hva er Kompetansepluss? Kompetansepluss er en offentlig tilskuddsordning som gjennom opplæring i grunnleggende ferdigheter skal bidra til at ansatte medarbeidere får nødvendig kompetanse til å mestre krav og omstilling i arbeidslivet. Opplæringen kan også være et ledd i veien mot fagbrev. Det er bedriftens behov som er styrende for valg av fag. Les mer om Kompetansepluss her: https://www.kompetansenorge.no/Kompetansepluss/hva-er-kompetansepluss/   Hva er «grunnleggende ferdigheter»? Norsk for minoritetsspråklige Digitale ferdigheter Lesing og skriving Regning Muntlige ferdigheter   Disse ferdighetene er en forutsetning for å kunne delta aktivt i morgendagens arbeids- og samfunnsliv. https://www.kompetansenorge.no/Grunnleggende-ferdigheter/hva-er-grunnleggende-ferdigheter/   Hvilke resultater gir kursene for bedriften? BEDRE KONKURRANSEEVNE GJENNOM ØKT JOBBMESTRING, BEDRE TRIVSEL OG LAVERE SYKEFRAVÆR! Kursene bidrar til høyere jobbengasjement og mer aktiv deltakelse i arbeidsprosesser og møter, samt bedre forståelse av sikkerhetsinstrukser og arbeidsrutiner. Dette fører til: BEDRE RESSURSBRUK FÆRRE FEIL OG LAVERE SVINN BEDRE ARBEIDSMILJØ Vi erfarer dessuten at kursene ofte øker motivasjonen for ytterligere kompetanseheving, som fagbrev og jobbrelaterte sertifiseringer. Hvem kan søke? Ordningen gjelder virksomheter i ulike størrelser i alle bransjer over hele landet.   Annet du kanskje vil vite: Opplæringen finansieres av Kompetanse Norge, som er underlagt Kunnskapsdepartementet Opplæringen ivaretar anbefalte smittevernhensyn og er i hovedsak nettbasert. Vi kan også gjennomføre kurs ute i bedriften Opplæringen arbeidsrettes gjennom bruk av bedriftens egne rutiner, arbeidsprosesser og kvalitetssystemer. Da opplever de ansatte opplæringen som relevant og motiverende Godt kvalifiserte og erfarne instruktører sørger for motivasjon og god progresjon Briga AS tar hånd om søknadsprosess, rapportering og revisjon, samt all kontakt med Kompetanse Norge Gjennomføringsansvaret fra A til Å er vårt, og bedriften din får en fast kontaktperson fra oss som følger opp gjennom hele prosessen Briga er forhåndsgodkjente tilbydere av Kompetansepluss-kurs, og har gjennomført disse kursene siden 2014 - fra smågrupper for små bedrifter, til prosjekter for store konsern. Dette kan vi! Du kan derfor trygt velge oss som samarbeidspartner i kompetansehevingen av medarbeiderne dine.   Hvordan søke? Dersom dette er aktuelt for din bedrift, tar du ganske enkelt kontakt med en av våre drevne medarbeidere på området. Ring Amna Wasim på 47 309 350, eller send en e-post til wasim@briga.no. Du kan også fylle ut vårt kontaktskjema https://www.briga.no/#kontakt Da kontakter vi deg omgående, besvarer spørsmål og avklarer bedriftens behov. Vi tar oss deretter av resten av søknadsprosessen, og så er vi i gang. Velkommen!   Søknadsfristen for 2021/2022-prosjekter er 30.november 2020 [-]
Les mer
1 dag 2 750 kr
Et kurs for å gi deg økt forståelse for konflikter i arbeidslivet, og hvordan håndtere disse. [+]
Noen av områdene som vil bli belyst: -       Ulike syn på konflikt -       Årsaker og utvikling av konflikt -       Roller og ansvar -       Håndtering -       Sakshåndtering -       Eksempler og oppgaver. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom
Opplæring i grunnleggende ferdigheter for medarbeidere med lite formell kompetanse. som trenger å øke sine digitale ferdigheter. [+]
Trenger dine medarbeidere å øke sine digitale ferdigheter?    - bli bedre i bruk av for eksempel tekstbehandling, regneark presentasjonsverktøy, Sharepoint, e-post og kalendersystem? Hvert år deler Kunnskapsdepartementet ut over 200 millioner kroner til kompetanseheving på arbeidsplassen.  Opplæringen heter Kompetansepluss, og gis gjennom kurs som gjennomføres for den enkelte bedrift. Sammen med Briga AS kan din bedrift søke om midler til opplæring. Vi gjør søknadsarbeidet, gjennomfører opplæringen og har all kontakt med Kompetanse Norge.    Hva er Kompetansepluss? Kompetansepluss er en offentlig tilskuddsordning som gjennom opplæring i grunnleggende ferdigheter skal bidra til at ansatte medarbeidere får nødvendig kompetanse til å mestre krav og omstilling i arbeidslivet. Opplæringen kan også være et ledd i veien mot fagbrev. Det er bedriftens behov som er styrende for valg av fag. Les mer om Kompetansepluss her: https://www.kompetansenorge.no/Kompetansepluss/hva-er-kompetansepluss/   Hva er «grunnleggende ferdigheter»? Norsk for minoritetsspråklige Digitale ferdigheter Lesing og skriving Regning Muntlige ferdigheter   Disse ferdighetene er en forutsetning for å kunne delta aktivt i morgendagens arbeids- og samfunnsliv. https://www.kompetansenorge.no/Grunnleggende-ferdigheter/hva-er-grunnleggende-ferdigheter/   Hvilke resultater gir kursene for bedriften? BEDRE KONKURRANSEEVNE GJENNOM ØKT JOBBMESTRING, BEDRE TRIVSEL OG LAVERE SYKEFRAVÆR! Kursene bidrar til høyere jobbengasjement og mer aktiv deltakelse i arbeidsprosesser og møter, samt bedre forståelse av sikkerhetsinstrukser og arbeidsrutiner. Dette fører til: BEDRE RESSURSBRUK FÆRRE FEIL OG LAVERE SVINN BEDRE ARBEIDSMILJØ Vi erfarer dessuten at kursene ofte øker motivasjonen for ytterligere kompetanseheving, som fagbrev og jobbrelaterte sertifiseringer. Hvem kan søke? Ordningen gjelder virksomheter i ulike størrelser i alle bransjer over hele landet.   Annet du kanskje vil vite: Opplæringen finansieres av Kompetanse Norge, som er underlagt Kunnskapsdepartementet Opplæringen ivaretar anbefalte smittevernhensyn og er i hovedsak nettbasert. Vi kan også gjennomføre kurs ute i bedriften Opplæringen arbeidsrettes gjennom bruk av bedriftens egne rutiner, arbeidsprosesser og kvalitetssystemer. Da opplever de ansatte opplæringen som relevant og motiverende Godt kvalifiserte og erfarne instruktører sørger for motivasjon og god progresjon Briga AS tar hånd om søknadsprosess, rapportering og revisjon, samt all kontakt med Kompetanse Norge Gjennomføringsansvaret fra A til Å er vårt, og bedriften din får en fast kontaktperson fra oss som følger opp gjennom hele prosessen Briga er forhåndsgodkjente tilbydere av Kompetansepluss-kurs, og har gjennomført disse kursene siden 2014 - fra smågrupper for små bedrifter, til prosjekter for store konsern. Dette kan vi! Du kan derfor trygt velge oss som samarbeidspartner i kompetansehevingen av medarbeiderne dine.   Hvordan søke? Dersom dette er aktuelt for din bedrift, tar du ganske enkelt kontakt med en av våre drevne medarbeidere på området. Ring Amna Wasim på 47 309 350, eller send en e-post til wasim@briga.no. Du kan også fylle ut vårt kontaktskjema https://www.briga.no/#kontakt Da kontakter vi deg omgående, besvarer spørsmål og avklarer bedriftens behov. Vi tar oss deretter av resten av søknadsprosessen, og så er vi i gang. Velkommen!   Søknadsfristen for 2021/2022-prosjekter er 30.november 2020 [-]
Les mer
4 timer 2 990 kr
Vi inviterer til et kurs der vi ser på grenser og arbeidsmiljø, men også konkrete prosedyrer og tiltak for å forebygge og håndtere seksuell trakassering i egen organ... [+]
Mange har i det siste stått frem i media og fortalt om seksuell trakassering på jobb. Saker som kan være vanskelige å si ifra om, og utfordrende å håndtere. Og omfanget synes å være stort: I Statens arbeidsmiljøinstitutts undersøkelse oppgir 123 000 norske arbeidstakere, både kvinner og menn, at de opplever seksuell trakassering flere ganger i måneden. Vi inviterer til et kurs der vi ser på grenser og arbeidsmiljø, men også konkrete prosedyrer og tiltak for å forebygge og håndtere slike uønskede hendelser i egen organisasjon. Noen temaer:  • Hvor går grensen for seksuell trakassering? • Når går trakasseringen fra å være personalsak til politisak? • Etiske retningslinjer og hvordan vi skal ha det på arbeidsplassen • Hva sier lovverket om arbeidsgivers og arbeidstakers ansvar? • Prosedyrer for rapportering og håndtering • Felles forståelse blant de ansatte og ledere som tar ansvar   Personalomsorg AS har utarbeidet praktiske prosedyrer for håndtering av seksuell trakassering på arbeidsplassen. Disse vil bli utdelt til kursdeltakerne.   Kurset passer for ledere med personalansvar, verneombud og tillitsvalgte.   KursholderTrygve Ebbesvik er daglig leder i Personalomsorg AS, og har utdanning som teolog, megler og innen organisasjon og ledelse. Han er ekspert på håndtering av kriser og konflikter, og har i snart 20 år jobbet som konsulent for næringslivet, forsvaret og offentlige virksomheter med konflikt- og krisehåndtering, arbeidsmiljø og utvikling av personalledere. Spesielt er han kjent for sin evne til å håndtere vanskelige situasjoner ved hjelp av en praktisk tilnærmingsmåte som ivaretar alle involverte. Trygve er anerkjent for sine konkrete og praktiske kurs, ispedd lun humor og stort engasjement. Deltakerne gir tilbakemeldinger om svært godt utbytte, og en inspirerende foredragsholder som gir mye av seg selv og sin lange erfaring.   MER INFORMASJON OG PÅMELDING   [-]
Les mer
7 timer 6 990 kr
De forsurer arbeidsplassen din. De tapper deg for krefter. De stiller ikke opp når det trengs. Går det likevel an å sette pris på en egoistisk surpomp? [+]
Lær deg å håndtere vanskelige kollegerDe forsurer arbeidsplassen din. De tapper deg for krefter. De stiller ikke opp når det trengs. Går det likevel an å sette pris på en egoistisk surpomp? Dette er et kurs om moderne motivasjonsteori som skaper bedre miljø på jobben. Om krevende kolleger. Tidstyven, møteplageren, ordgyteren, gledesdreperen, bedreviteren og solstrålen. Om konfliktene som oppstår mellom medarbeidere. Om frustrasjon på arbeidsplassen. Og hva gjør man med dem som rett og slett ikke vil la seg lede? Når arbeidet er et kall og når arbeidet ikke er et kall. Om yrkesstolthet og arbeidsglede. På dette kurset får du verktøy og arketypemodeller som skaper større forståelse på arbeidsplassen. Dette er kurset for alle som kjenner på de brysomme forskjellene som finnes på enhver arbeidsplass. Enten du er leder for noen få eller mange – eller bare rett og slett har lyst til å få en bedre arbeidshverdag. Med større innsikt og forståelse av de krevende medarbeiderne.   KursholderPer Henrik Stenstrøm (51) er en profilert foredragsholder og rådgiver innen kommunikasjon og ledelse. Han er tidligere journalist og redaktør, og har jobbet 30 år i media. Han har ledet en rekke kreative miljøer i en bransje full av primadonnaer og bedrevitere, programledere og journalister, kunstnere og artister. Han er mangeårig og prisbelønt kursholder for Confex og andre, med bred erfaring som formidler. Stenstrøm evner å begeistre med eksempler og egne erfaringer, og som foredragsholder er han et av de menneskene som virkelig stråler på scenen. Underholdende og til ettertanke!MER INFORMASJON OG PÅMELDING [-]
Les mer
1 dag 3 490 kr
Den gode medarbeidersamtalen er et viktig verktøy i det strategiske personalarbeidet, og i henhold til bedriftens mål [+]
Den gode medarbeidersamtalen Undersøkelser har vist at den tradisjonelle medarbeidersamtalen er i ferd med å dø ut, fordi den ikke utnyttes etter potensial. Faktum er at medarbeidersamtalen er en unik mulighet til å bli bedre kjent med dine medarbeidere, både i forhold til interesser og formalkompetanse. Gjennom vårt intensive kurs, får du som leder/personalansvarlig et nytt utgangspunkt for å gjennomføre gode samtaler, og avdekke ressurser eller mangel på kompetanse i henhold til bedriftens overordnede strategi. Vi gir deg et større perspektiv på samtalen, og enkle maler for å gjennomføre planlagte og gode samtaler med dine medarbeidere. Det å kjenne til de forventingningene du som leder møter i hverdagen, vil gi deg mer innsikt i rollen, og dermed bedre i stand til å dra nytte av medarbeidersamtalen i bedriftsutvikling. Vi kommer også inn på momenter rundt personalplanleggingen som er tilknyttet medarbeidersamtaler.   Se ellers www.ngate.no for mer info om oss.     [-]
Les mer
1 dag 3 490 kr
Hvor mye taper din bedrift på unødig sykefravær? Hvordan forsøker bedriften å motvirke dette? [+]
Hvor mye taper din bedrift på unødvendig høyt sykefravær? Er dere kjent med hvilket handlingsrom dere har innenfor regelverket? Vi gir deg som leder, mellomleder, eller HR-ansatt en annerledes dag med nyttig kunnskap og verktøy om hvordan du best bør håndtere utfordringene.   Se ellers www.ngate.no, for mer informasjon om våre tilbud! [-]
Les mer
1 dag 4 900 kr
Er du en mester i konflikthåndtering? På arbeidsplassen er det helt vanlig at det oppstår konflikt mellom kolleger, og de koster bedriftene mye ressurser. Lær å hån... [+]
Bruker du for mye av tiden din til å håndtere konflikter mellom kolleger, eller konflikter mellom leder og ansatte? Undersøkelser viser at ledere bruker 20% av tiden sin på konflikter, og samtidig at konflikthåndtering på jobben er noe ledere har for lite kompetanse på. Konflikter på jobben er en naturlig del av arbeidslivet, og kan til og med være en ressurs for bedriften din. Det viktige er at du kan håndtere konflikter på en god måte. Da kan du få en bedrift hvor de ansatte trives, produserer bedre, og ønsker å jobbe. Hvem vil vel ikke ha det?   For å få til dette er det nyttig å forstå konflikter, og hvordan de kan virke konstruktivt hos dere. Kursholder har grundig kjennskap til arbeidsrett, ledelse og konfliktmekling, og temaet for kurset blir plassert både i et arbeidsrettslig-, et mellommenneskelig- og et ledelsesperspektiv. Problemstillingene du får presentert vil bli knyttet til krav til psykososialt arbeidsmiljø i regelverket, og typiske problemstillinger i arbeidslivet. Hva lærer du? I kurset har vi lagt hovedvekt på å gi deg kunnskap om hvordan du kan arbeide for å oppnå et godt arbeidsmiljø og gode arbeidsrelasjoner, og hvordan du i din bedrift kan få til: Godt samarbeid og innovasjon Forebygging av konflikter God konflikthåndtering Temaer som du vil bli tatt gjennom: Kommunikasjon i team Hvorfor det er lurt å forstå noe om konflikter Konflikthåndtering på arbeidsplassen, med konkrete tips Psykososialt arbeidsmiljø, risiko- og nærværsfaktorer   Er det flere hos dere som trenger kurs i konflikthåndtering? Få med deg mellomledere, verneombud og tillitsvalgte. Kurset kan med fordel gjøres bedriftsinternt, og vi kan spre det over flere dager for dere, alt etter hva som passer din bedrift. Bestiller du for grupper gis det også spesialpris. Trykk på den grønne knappen for "send meg gratis info" nedenfor dersom du ønsker et bedriftsinternt opplegg eller gruppebestilling. [-]
Les mer