IT-kurs
Kurs i programvare og applikasjoner
Telemark
Du har valgt: Skien
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Skien ) i Kurs i programvare og applikasjoner
 

Oslo Hele landet 3 dager 18 000 kr
24 Jul
23 Aug
16 Oct
VMware vSphere: What's New v6,5 [+]
In this three-day, hands-on training course, you will explore the new features and enhancements in VMware vCenter Server® 6.5 and VMware ESXi™ 6.5. Real-world use case deployment scenarios, hands-on lab exercises, and lectures will teach you the skills that you need to effectively implement and configure VMware vSphere® 6.5. This class is recommended for customers who want to deploy vSphere 6.5 into their existing vSphere environment. [-]
Les mer
Nettstudier 2 semester 4 980 kr
På forespørsel
Introduksjon til Citrix XenApp - installasjon av Citrix XenApp (6.5) - praktisk bruk - konfigurasjon - bruk av Web Interface - publisere applikasjoner og innhold - stream... [+]
  Studieår: 2013-2014   Gjennomføring: Høst og vår Antall studiepoeng: 5.0 Forutsetninger: Generelt gode IT-kunnskaper. Bør ha kjennskap til bruk av Windows server og fordel med MS SQL server. Kjennskap til AD, RDP og DNS. Innleveringer: 8 obligatoriske øvinger Personlig veileder: ja Vurderingsform: 2 dagers praktisk hjemmeeskamen med både teoretiske og praktiske oppgaver. Ansvarlig: Stein Meisingseth Eksamensdato: 17.12.13 / 20.05.14         Læremål: KUNNSKAPER:Kandidaten skal:- kjenne til fordelen med å ta i bruk Citrix XenApp for en bedrift/organisasjon- kunne gjøre rede for hvordan Citrix XenApp brukes som publiseringsplattform- kunne beskrive Citrix XenApp brukes for å rulle ut applikasjoner- kunne gjøre rede for hvordan XenApp kan tas i bruk som applikasjonsvirtualisering på klientside (streaming) og på serverside (publishing)- kunne oppnå optimal applikasjonsytelse og fleksible leveransemuligheter FERDIGHETER:Kandidaten skal:- kunne installere Citrix XenApp- kunne sette opp administrativ konfigurasjon- kunne sette opp og publisere applikasjoner, innhold og desktops for brukere- kunne konfigurere applikasjoner for streaming til servere og til desktops- kunne vurdere hvilken sikkerhet som kreves- kunne sette opp og konfigurere overvåkning- kunne konfigurere og bruke et administrativt grensesnitt GENERELL KOMPETANSEKandidaten:- har kompetanse til selvstendig både å formidle og å ta i bruk sine kunnskaper og ferdigheter i en bedrift som vil bruke Citrix XenApp- kan i et forklare og gjøre bruk av sin kunnskap for bruk av Citrix XenApp Innhold:- introduksjon til Citrix XenApp - installasjon av Citrix XenApp (6.5) - praktisk bruk - konfigurasjon - bruk av Web Interface - publisere applikasjoner og innhold - streame applikasjoner - sette opp restriksjoner - konfigurere lastbalansering - maksimere brukeropplevelse - bruke av skrivere - sikkerhet - overvåkningLes mer om faget her Påmeldingsfrist: 25.08.13 / 25.01.14         Velg semester:  Høst 2013    Vår 2014     Fag Citrix XenApp 4980,-         Semesteravgift og eksamenskostnader kommer i tillegg.   [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 610 kr
08 Nov
Instruktørbasert opplæring: SharePoint gir deg intranett, dokumenthåndtering og mye mer. Her går vi gjennom hvordan man konfigurerer SharePoint Online og hvordan man ... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Office 365 nivå 200 - Administrasjon av SharePoint Online (IT-Pro) Forstå områdesamlinger Deling og sikkerhet Siter og funksjoner Rettighetsstyring Lister, bibliotek og apper   3 gode grunner til å delta 1. Forstå SharePoint sin rolle i organisasjonen og oppsettmodeller 2. Bli kjent med SharePoint Online-funksjonalitet for superbrukere og IT 3. Bli kjent med delingsmuligheter for eksterne [-]
Les mer
3 dager 20 500 kr
Kursinnhold Course version: 015 Course announcementsGain knowledge in database administration of ASE... [+]
Kursinnhold Course version: 015 Course announcementsGain knowledge in database administration of ASE database running an SAP system GoalsUnderstanding SAP ASE Concepts and ArchitectureGet familiarized with SAP ASE operationsDescribe the SAP ASE Administration toolsExplain how to monitor SAP ASE by using DBA cockpitDescribe SAP ASE space managementExplain Business Continuity Planning and Security concept with SAP ASE AudienceDatabase AdministratorSystem AdministratorTechnology Consultant PrerequisitesEssential:SAPTEC Recommended:EDB358 Course based on software releaseSAP ECC 6.07-System, SAP NetWeaver 7.4, SAP ASE 16 ContentSAP Adaptive Server Enterprise Overview- Describing SAP ASE- Understanding SAP ASE Editions, Options and versions- Understanding SAP ASE Concepts- Finding SAP ASE software on the operating system- Understanding integration with SAP Netweaver SAP ASE Server Operations- Reviewing start process of SAP Netweaver- Starting SAP ASE- Stopping SAP ASE SAP ASE Administration Tools- Using DBA Cockpit- Using command line utilities- Understanding other administration tools SAP ASE Internal Architecture and Configuration- Understanding SAP ASE internal architecture- Configuring SAP ASE for SAP Business Suite Monitor SAP ASE using DBA Cockpit- Enabling monitoring with DBA Cockpit- Monitoring SAP ASE using DBA Cockpit SAP ASE Space Management- Describing SAP ASE space management- Manage space in SAP ASE SAP ASE Security- Granting access to SAP ASE- Enabling network security- Finalizing DBA Cockpit remote connection to SAP ASE Business Continuity Planning- Maintaining SAP ASE- Recovering from system failures- Planning for recovery from media failure- Configuring for backups- Performing a backup- Testing to recover a database SAP ASE Life Cycle Management- Reviewing SAP ASE Editions, Options and versions- Planning upgrade of SAP ASE- Upgrading SAP ASE- Checking upgrade and post installation tasks [-]
Les mer
5 dager 32 000 kr
Kursinnhold Delivery5 days Instructor-led ClassroomGoalsInstall, configure and implement Afaria 7.0C... [+]
Kursinnhold Delivery5 days Instructor-led ClassroomGoalsInstall, configure and implement Afaria 7.0Configure, manage and secure remote devices in the EnterpriseUse the web-based Afaria Administrator to configure, administer and manage your Afaria environment and devicesMaintain and monitor the Afaria server and related componentsAudienceSystem AdministratorsSystem Engineers Prerequisites* EssentialKnowledge of Windows administration concepts such as services, user and group accounts and domainsFamiliarity with mobility conceptsFamiliarity with handheld devices and emulators * RecommendedBasic MDM knowledgeCourse based on software releaseAfaria 7.0ContentAfaria 7.0 Introduction and ArchitectureAfaria InstallationRelay Server ConfigurationAfaria for iOS Devices ConfigurationNavigation of the Afaria Administration ConsoleAdding Groups and PoliciesEnrollment of Devices and the Self-Service PortalImplementation of Configuration PoliciesSession Policies and the Afaria Channel AdministratorCreation of Advanced Session PoliciesOnboarding Applications using Application PoliciesConfiguration of the Afaria ServerDefinitions for Alerts and Custom Data ViewsDevice Activity Control and TEM ReportingUpgrade Path to Afaria 7.0 from Afaria 6.6 NotesThis course, designed for system administrators, is an information- filled five days that teaches you how to get the Afaria system up and running quickly and efficiently.Covering installation, setup and system monitoring, this course focuses on hands-on practice with your own server, client machines and handheld device emulators.Learn to use policies to enroll, configure and administer handheld devices, and gather client hardware and software information for Android, BlackBerry, iOS, and Windows devices. Learn to deliver applications to handheld clients using the Package Server. Solve common business problems using the skills you've learned. [-]
Les mer
5 dager 32 000 kr
Kursinnhold Course Version: 096Delivery5 days instructor-led classroomGoalsThis course gives you an ... [+]
Kursinnhold Course Version: 096Delivery5 days instructor-led classroomGoalsThis course gives you an in-depth introduction to BW integrated planning. AudienceEmployees in Corporate Controlling who deal with planningProject team employees and consultants PrerequisitesEssentialBW305 BW - Query Design &" Enterprise ReportingBW310 BW - Enterprise Data WarehousingBasic Knowledge of the planning process RecommendedNone Course based on software releaseSAP NetWeaver 7.3 ContentSetting up planning structures with the ABAP Planning ModelerModelling, setting up and Testing planning functionsConfiguring input ready queries with the BEx Query DesignerCreating BEx Analyzer Workbooks and Web Interfaces for planningSetting up Inverse Formulas and DisaggregationWorking with Characteristic RelationshipConfiguring Status and Tracking System [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
26 Jun
Instruktørbasert opplæring: Bruker du Excel og ønsker å ta et steg videre? Forståelsen av referanser og større kjennskap til funksjoner gir deg mulighet til å utny... [+]
Instruktørbasert opplæring:   Excel nivå 2 - Bli kjent med referanser og funksjoner Relative, absolutte og blandende cellereferanser Hvorfor og hvordan skal man låse cellereferanser ($)? Generelt om bruk av funksjoner Hvordan finner du funksjoner du trenger Syntaks for funksjoner Eksempler på noen enkle funksjoner: Idag(), Nå(), Antalla(), mm. Gjennomgang av HVIS funksjonen og nøstet HVIS   3 gode grunner til å delta 1. Lær hvordan $-tegnet effektiviserer dine beregninger 2. Du vil se hvilke funksjoner som finnes og hvordan man tar de i bruk 3. Vi viser deg de mest nyttige funksjonene   Om dette ikke er riktig kurs for deg, sjekk ut alle våre Excel kurs.   [-]
Les mer
Nettbasert kurs 30 timer 3 200 kr
Modellgjennomgang med Navisworks gir alle deltakere i ethvert prosjekt innsyn til å oppdaterte data uansett programvare, tid og sted. [+]
Kurset gir deltakerne forståelse av visualisering og navigering i 3D modeller av mange filformater og publisering av disse for distribusjon til samtlige prosjektdeltakere. Det gis også en kort introduksjon til de øvrige Navisworks moduler for simulering og kollisjonsanalyse. Les mer om Global eTrainings eLæringskurs her.  Når som helst - hvor som helst Med eLæringskurs velger du selv ditt tempo i læringen, og om du vil lære gjennom kombinasjon av å se, lese, lytte og teste selv – eller hvorfor ikke en kombinasjon av flere? Det du trenger er en PC, smarttelefon eller nettbrett som har internettilgang.Uansett hvilket kurs du velger får du tilgang til disse 24/7 i 1 år (365 dager). NTI CADcenter utdanner over 8000 personer i året Årlig utdanner over 8000 personer seg i ulike CAD og BIM løsninger hos NTI CADcenter.Global eTraining har over 25 års erfaring med opplæring, og har solgt millioner av elæringskurs i over 150 land. Pål har gjennomført e-læringskurs Pål hadde ikke anledning til å reise bort en uke for å delta på kurs, da var det forlokkende å gjennomføre kurset som e-læringskurs. Kurset var absolutt verdt pengene. Det var en viktig bekreftelse på at jeg har basiskunnskapene. Jeg lærte mange nye viktige kommandoer for å gjøre operasjoner mer effektivt, fikk også en pekepinn på hvor jeg kan bygge på med kunnskap.Les mer her   [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
14 Dec
Er innboksen din et stort kaos? Bruker du mye tid på e-post? Vi viser deg hvordan du kan jobbe smart med innkommende og utgående kommunikasjon. [+]
Instruktørbasert opplæring:   Outlook nivå 2 - Smart organisering og behandling av e-post Muligheter rundt e-post Alternativer og innstillinger for e-post Følge opp sendt e-post Automatisk håndtering av e-post ved hjelp av Hurtigtrinn og Regle Søk og sortering Effektiv bruk av søk Søkemapper for hyppige og «komplekse» søk Visningsinnstillinger for å få fokus på det viktigste Gjenbruk Lage maler for faste e-poster Opprette hurtigdeler for å kunne sette inn relevant innhold Bruk av distribusjonslister (grupper   3 gode grunner til å delta 1. Se hvilke muligheter som er tilgjengelig knyttet til e-post 2. Du lærer å automatisere prosessering av e-post med regler og hurtigtrinn 3. Få tips til å bruke søk og søkemapper på en effektiv måte [-]
Les mer
Nettbasert kurs 3 000 kr
På forespørsel
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumente... [+]
Stadig flere bedrifter har behov for folk med kunnskaper om data og databehandling. Kan du dokumentere at du har slik kunnskap? Noen velger å ta Datakortet som man oppnår ved å gjennomføre og bestå 7 sertifiserende tester og derigjennom så blir man sertifisert som bruker på de vanligste kontorapplikasjonene.  Andre velger å fokusere på å tilegne seg kunnskaper om de mest benyttede Windows programmene uten å ta tester. Mål med kurset: Deltakeren skal tilegne seg kunnskaper om grunnleggende IT-forståelse og Windows programmene og etter avsluttet kurs kunne jobbe smartere og mer effektivt. Krav til forkunnskaper: Et innføringskurs i data eller noe erfaring med data fra før er nødvendig. Kurset MS Office 3 Moduler tar for seg: Grunnleggende IT-forståelse Access PowerPoint Gjennomføring: Gjennomføres på Internett, interaktivt. Kurset inneholder tekst, bilder, videofremvisninger, små tester og en mengde oppgaver. Enkelt og fleksibelt. Kursdeltageren har on-line tilgang i 12 måneder fra man starter å ta kurset.  Dette gjør at man har tilstrekkelig tid til å tilegne seg nødvendige kunnskaper. Sertifiserende tester: Etter avsluttet selvstudium vil man kunne avlegge sertifiserende tester on-line hos et godkjent test senter. Finansiering: LO organiserte kan søke stipend. Klikk: LOs Utdanningsfond, Fagforbundet, Handel og Kontor. Er du organisert i en annen fagforening eller har spørmål, kontakt oss for nærmere informasjon om dine muligheter for stipend. Ta kontakt med din fagforening for å få mer informasjon. Vi hjelper gjerne med søknaden. Vi fakturerer bedrifter og deltagere som ønsker å betale selv.  Bedrifter som ønsker å melde på et større antall deltagere kan ta kontakt for å avtale dette. [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time
11 Dec
Få en gratis, effektiv og god innføring i SharePoint! Vi viser deg nyttig funksjonalitet slik at du kommer i gang. [+]
Instruktørbasert opplæring:   SharePoint webinar - Introduksjon til SharePoint (nivå 1)   Hva er SharePoint? Bruksområder for SharePoint Bli kjent med SharePoint Ord og uttrykk i SharePoint Bli kjent med lister og bibliotek Lage lister og bibliotek Bli kjent med Oppgave-liste Bli kjent med Kalender Sortere og filtrere listen, bruke visninger Laste opp dokumenter Opprette nye dokumenter Søk Søk i arbeidsområder Søk i lister og bibliotek   3 gode grunner til å delta 1. Få en god introduksjon til hvordan man bruker SharePoint 2. Forstå hvilken rolle SharePoint har for din organisasjon 3. Bli kjent med de viktigste SharePoint-begrepene [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 2 timer 1 310 kr
11 Dec
Tekst er ikke alltid best egnet til å kommunisere ditt budskap. Dette webinaret viser deg hvordan du enkelt og effektivt benytter figurer, smart art modeller, diagrammer... [+]
Instruktørbasert opplæring:   PowerPoint nivå 2 - Jobbe med figurer, video, diagrammer og bilder Figurer og SmartArt Bilder Bruk av diagrammer Med koblinger til Excel Video – ha kontroll på avspilling Justere og fordele objekter Fordeler og ulemper ved gruppering   3 gode grunner til å delta 1. Lær og justere og fordele objekter effektivt 2. Lag figurmodeller raskt og enkelt 3. Ha kontroll på koblede objekter [-]
Les mer
Oslo 5 dager 32 000 kr
04 Sep
22 Jan
Kursinnhold Course version: 015 Course announcementsThis course provides you with knowledge around... [+]
Kursinnhold Course version: 015 Course announcementsThis course provides you with knowledge around the concepts of new General Ledger Accounting. You will learn about the extended totals table dataset, document splitting, realtime integration of CO with FI, and parallel ledgers. You will also become familiar with new programs created to take advantage of new G/L accounting. In addition you will be introduced to new Asset Accounting and learn the additional configuration options and functionalities it brings. GoalsThis course will prepare you to:Understand the features and logic of new General Ledger AccountingActivate, configure, and use Document SplittingActivate, configure, and use Real-Time Integration CO->FIActivate, configure, and use additional general ledgersConfigure and use new Asset Accounting AudienceApplication ConsultantBusiness Analyst PrerequisitesEssentialGood knowledge of using classic GL accountingRecommendedGood knowledge of Financial Accounting subsidiary ledgers and Management Accounting (Controlling) Course based on software releaseSAP ERP 6.0 with Enhancement Package 7 ContentIntroduction to New General Ledger Accounting- Outlining the Functionality of New General Ledger Accounting Ledger Definition- Setting Up New General Ledger Accounting- Using the Segment Characteristic- Listing Business Functions of New General Ledger Accounting Document Splitting- Configuring Document Splitting Integration Aspects- Integrating Financial Accounting (FI) Subledgers with New General Ledger Accounting- Integrating Controlling (CO) with New General Ledger Accounting- Integrating Materials Management (MM) with New General Ledger Accounting- Integrating Profit Center Accounting with New General Ledger Accounting Planning- Describing Planning Options in New General Ledger Accounting Period-End Activities- Outlining Period-End Activities Parallel Accounting- Configuring the Ledger Approach in New General Ledger Accounting- Configuring a Foreign Currency Valuation Run- Defining Ledger Groups- Posting Manually to a Ledger Group and Evaluating the Posting Period Check- Clearing Provision Open Items Using New General Ledger Accounting- Configuring the Fixed Assets Application when Using the Ledger Approach in New General Ledger Accounting Reporting- Analyzing Posted Values Migration to New General Ledger Accounting- Migrating from Classic General Ledger Accounting to New General Ledger Accounting New Asset Accounting- Explaining the Functionality and Architecture of New Asset Accounting- Configuring New Asset Accounting- Using New Asset Accounting- Activating New Asset Accounting [-]
Les mer
Nettbasert kurs Hele landet 1 time 550 kr
29 Aug
25 Sep
25 Oct
På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du jobber med formler og funksjoner i Excel. Webinaret varer i 1,5 timer. [+]
På dette webinaret vil vi ved hjelp av eksempler vise hvordan du lager formler i Excel. Vi vil forklare forskjellen på relative cellereferanser og absolutte cellereferanser. Vi vil også jobbe med formler hvor vi benytter navngvning av celler og celleområder. Vi vil i tillegg se på et par enkle funksjoner.  Emner på dette kurset: Oppbygning av formler i Excel. Lage formler med absolutte cellereferanser. Lage formler med relative cellereferanser. Lage formler basert på cellenavn og områdenavn. En liten gjennomgang av enkle funksjoner. Forkunnskap: Det er en fordel at du har brukt Excel litt, og har forståelse for hvordan du legger inn data i et regneark.  Nivå: Grunnleggende Målgruppe: Kurset retter seg mot personer som bruker Excel som regnearkverktøy, og som ønsker en grunnleggende innføring i å lage formler og benytte enkle funksjoner i Excel.  Målsetning: Etter webinaret skal du kunne skrive dine egne formler i Excel, samt benytte noen enkle funksjoner.  Varighet: Webinar på 1,5 timer: 3 x 25 minutter pluss 5 minutters pause etter hver økt. Pris: 550 kroner Undervisningsform – hva skjer på webinaret: Du kobler deg opp til vårt webinar via din datamaskin, nettbrett eller mobile enhet. Du må ha tilgang til Internett. Webinaret blir satt opp gjennom verktøyet www.gotomeeting.com – og du vil få tilsendt en lenke til dette spesifikke webinaret i god tid før kurset starter. Her finner du informasjon om hva som skjer når du blir deltaker på vårt webinar. Vi kjører 3 x 25 minutter, med 5 minutters pause mellom hver økt som gir mulighet til å stille spørsmål. Det vil ikke være mulighet for spørsmål og diskusjon mens undervisningsøktene pågår. Det er lagt opp til at du som deltaker følger med på din egen skjerm og lytter til instruktøren som demonstrerer. Du vil se instruktørens skjermbilde og kunne følge undervisningen gjennom praktiske eksempler og instruktørens kommentarer. Påmelding til webinaret: Send en e-post til uis-ikt@uis.no og meld deg på! Ring oss på telefon 51 83 10 73 dersom du har noen spørsmål. Deltakelse og tilkobling til webinaret: På webinar-dagen (eller rett før), vil du motta en e-post med en link til webinaret og instruksjoner om hvordan du melder deg på. E-posten inneholder også kontaktinformasjon til arrangøren av webinaret, i tilfelle du får problemer og trenger hjelp til pålogging. Krav til utstyr: Det enkleste er å koble seg opp til vårt webinar via din datamaskin. Du kan også benytte nettbrett eller mobil enhet. For å høre hva instruktøren sier må du ha høyttaler eller hodesett. Vi anbefaler også at du har tilgang til en mikrofon slik at du kan snakke med instruktøren. Alternativt er det mulig å sende meldinger til instruktør skriftlig via Chat (i pausene).  For mest mulig utbytte anbefaler vi at du sitter i et stille rom uten forstyrrelser  Meld deg på ved å sende oss en e-post eller ring 51831073. [-]
Les mer
Nettbasert kurs 1 625 kr
Kurset skal gi deltakerne kjennskap til de mer avanserte delene av programmet Excel, og se muligheter for å arbeide med disse på en smart og effektiv måte. [+]
I kurset lærer du å bruke mer avanserte funksjoner i Excel 2010, slik at du blir mer effektiv i arbeidet ditt. En kombinasjon av videoer, teori, oppskrifter og tester gjør det enkelt å lære seg de nye "smarte" funksjonene. Kurset inneholder over 30 ulike opplæringsvideoer.Jobb smart og effektivt!- Du har tilgang til et utall ferdigdefinerte funksjoner som utfører alle slags beregninger.- Bruk av tema gir en konsekvent layout på alle Office-dokumenter.- Betinget formatering gjør det enkelt å følge med sentrale verdier i regnearket.- Cellestiler gjør formateringen mer konsekvent.- Diagram gir en visuell lettfattelig framstilling av tallverdier.- Sparkline-grafikk kan brukes for å visualisere data direkte i regnearkceller.- Bruk av flere regneark gjør større regnearkmodeller mer oversiktlig.- Sortering og filtrering gjør arbeidet med lister og tabeller enkelt og effektivt.Innhold:- Formatering- Funksjoner- Diagram- Flere regneark- Lister og tabeller- Utskriftsinnstillinger [-]
Les mer

Lukk Denne siden benytter seg av informasjonskapsler (cookies).
Du kan fortsette å bruke siden som vanlig hvis du godtar dette. Les mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.
;