Oslo
Du har valgt: Sentrum
Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff ( i Sentrum )
 

Webinar 1 time 2 750 kr
15 Apr
11 Nov
Om hvordan dere kan jobbe med innovasjon, omstilling og bærekraft, og demonstrerer hvilke verktøy og tankemodeller som kan hjelpe dere her. [+]
Medlemskurs = Omstilling og innovasjon i styrerom Nettbasert / Ca. 45 min / "Live" med Styrekonsulent   Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent – enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.   Er du/dere nok forberedt på å takle endringer? Har dere nok fokus på innovasjon? Har dere de rette verktøy og tankemodeller for å håndtere raske skift i omgivelsene? Har dere en kultur for innovasjon og omstilling? Har dere gode planer for å bli mer bærekraftig? Har dere en plan for å utvikle nye forretningsmodeller eller forretningsområder? Har dere et potensiale for å utnytte de kommersielle muligheter som ligger i bærekraft?  Vi gir deg innsikt og inspirasjon til hvordan dere kan jobbe med innovasjon, omstilling og bærekraft og demonstrerer hvilke verktøy og tankemodeller som kan hjelpe dere her. Hva er essensielt viktig å tenke igjennom? Hva er riktig for dere?  Få nyttige tips, spørsmålsstillinger og avklaringer du kan ha stor nytte av!  Vi har masse erfaring å dele med deg, og som kan spare deg mye tid. De kan også spare deg for dyrekjøpte forsinkede aha-opplevelser.    Kursinnhold: Hva er styret og ledelsen ansvar i forhold til innovasjon og bærekraft? Metoder for å oppdage potensielle bransjeskift og vurdere risiko for disrupsjon Gapet mellom bedriftens omstillingsbehov og evne. Bærekraft og lønnsomhet Bærekraftige forretningsmodeller som driver for innovasjon og konkurransefortrinn Hvordan balansere fokus på kjernevirksomhet og fremtidig vekst og utvikling Hva skal til for å skape en kultur for innovasjon og omstilling Hvordan strukturere og organisere innovasjonsarbeidet Verktøy, sjekklister og metoder for innovasjon, omstilling og bærekraft Hva Styreforeningen kan hjelpe deg med videre   Kursmateriell: Det inngår ikke skybaserte filmapper med materiell og hjelpemidler for øvrig i våre GRATIS medlemskurs, men vi viser til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm på medlemsportalen under kurset slik at du kan benytte deg av det i ettertid.   NB!  GRATIS for alle medlemmer i Styreforeningen.no Pris for "ikke medlemmer" tilsvarer 12 måneders medlemskap i Styreforeningen.no, regnet fra og med kursdato, for deg som ikke fra tidligere var medlem i Styreforeningen.no   Som medlem får du da full tilgang til alle medlemsfordeler fra og med dagen etter kursdato: alle typer GRATIS kurs og webinarer / medlemspris på alle andre kurs dokumentmalregister, spørsmål og svar basene, artikkelseriene mm avklaringstime hvert halvår, medlemssupport pr telefon/epost anledning til å registrere din CV GRATIS i Styrerekruttering.no ... og alle de øvrige medlemsfordelene i Styreforeningen.no   [-]
Les mer
Test test [+]
Test test [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 8 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 70 timer 13 600 kr
07 Aug
For deg med erfaring fra lager/terminal/vareflyt. Husk at Fagbrev, det lønner seg! GODKJENT HOS STATENS LÅNEKASSE FOR UTDANNING. [+]
Lager/Terminal  Transport/Distribusjon Innkjøp  Produksjon  HMS Service/Kundebehandling  Kvalitetssikring  Informasjonsbehandling [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Salg og reiseliv vg2Nettkurs uten samlinger med nettforelesningerVg2 salg og reiseliv handler om å utvikle kommersiell forståelse gjennom markedsføring, samhandling, lønnsomhetsanalyse og organisasjonsutvikling. Gjennom utforsking av arbeidsformer og teknologi skal elevene bygge og holde ved like profesjonelle relasjoner og utvikle yrkesidentitet. Programfagene handler videre om å tilpasse og skape salgs-, reiselivs- og serviceopplevelser til ulike målgrupper og markeder. Dette handler om å utnytte lokale, nasjonale og internasjonale ressurser bærekraftig for å skape merverdi i samfunnet. Alle fag skal bidra til å realisere verdigrunnlaget for opplæringa. Vg2 salg og reiseliv skal bidra til at elevene møter kunder og gjester med respekt for identitet og kulturelt mangfold. Programfagene skal også bidra til skaperglede og innovasjon gjennom utforsking av muligheter, målgrupper og markeder. Videre skal programfagene være med på å utvikle kunnskap om etiske utfordringer innenfor salg og reiseliv. Felles programfag: forretningsdrift • innovasjon og markedsføring • kultur og kommunikasjon Start: Når du selv ønskerVarighet: En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris: Felles programfag: kr. 10.000,- ekskl lærebøker og eksamensavgift(Kan deles i 4 avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag.) Tidsplan• Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting.• Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer• En innlevering for hvert fag – i alt 3.• Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. LånekasseKurset er godkjent i Lånekassen. Yrker som bygger på vg2 salg, service og sikkerhet:• Reiselivsmedarbeider • SalgsmedarbeiderEksamensform • Privatisteksamen etter gjeldende regler. Prosjekt til fordypning• Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder. [-]
Les mer
Nettkurs 990 kr
Maritimt VHF radioutstyr skal betjenes av personer som innehar et sertifikat som viser at vedkommende har de nødvendige kunnskaper for dette. [+]
SRC/VHF-kurs Maritimt VHF radioutstyr skal betjenes av personer som innehar et sertifikat som viser at vedkommende har de nødvendige kunnskaper for dette. Sertifikatet kan utstedes til personer over 15 år som ved bestått prøve har vist å tilfredsstille de krav som er bestemt for dette sertifikatet.   Kurset gjennomføres på nett, prøven avlegges på internett av hver enkelt.     Gir bedre forståelse og reduserer faren for å stryke på prøven.        Pris: Det tilkommer noe MVA på kursprisen. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 500 kr
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trigonometri. Matematikk R2 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier. [+]
I Matematikk R2 lærer du om integralregning, rekker, vektorer og trigonometri. Matematikk R2 er for deg som trenger realfagmatematikk for videre studier eller for å forbedre karakteren din. Faget er obligatorisk om du skal studere til ingeniør eller arkitekt. Matematikk R2 gir 1 realfagpoeng. Du må ha matematikk R1 for å ta dette faget. Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Eksamen Eksamen i Matematikk R2 er skriftlig. Som privatist må du selv melde deg opp til eksamen. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding. Veien videre Om du har generell studiekompetanse (GENS) og velger å ta fagene fysikk 1 og matematikk R1 og R2 som privatist, da oppfyller du opptakskravene til flere studier, inkludert ingeniørstudier. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, så klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no.For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.     [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent Nettkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Sted:          Nettkurs eller brevkurs Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:                       Vi er tildelt tilskudd fra DIKU og vi kan gi noen gratisplasser for å gjennomføre                      kurset i tiden 01.06.2020 til 01.09.2020.     Tid • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innlevering.   Målgruppe Kurset passer for alle ufaglærte som jobber i helsetjenesten: • Hjemmehjelp • Pleiemedarbeider • Pleiemedhjelper • Pleieassistent • Helseassistent • Støttekontakt • Personlig assistent   Tema • Helse • Sykdom og behandling • Grunnleggende behov – egenomsorg og omsorg • Brukermedvirkning • Kost til eldre på sykehjem • Kultur og kommunikasjon • Kosthold og kultur • Kost og helse • Å være bruker • Fysisk aldring og svekkelse • Noen former for kommunikasjon • Rolle • Samarbeid og kompetanse • Etikk og yrkesetikk • Holdninger • Aktivitet for eldre • Hjelpemidler • Taushetsplikt • Hygiene og stell av bruker med infeksjoner • Hygiene og informasjon • Håndhygiene • Hygiene og håndtering av tekstiler • Avfallshåndtering • Feber – symtomer og observasjon • Observasjon • Smerte • Urinveisinfeksjon og forebygging • Kols – kronisk obstruktiv lungesykdom • Obstipasjon (forstoppelse) • Lungebetennelse og komplikasjoner ved immobilitet • Diabetes • Hjerneslag • Demens • Reumatisme • Hjerte- og karsykdommer • Lårhalsbrudd • Fallulykker • Parkinson • Kreftsykdom   Litteratur Ressursene som følger med kurset.   Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Oslo 3 dager 24 900 kr
13 Sep
Et særskilt program der vi tar med oss vinklinger, erfaringer og innhold som er spisset spesielt for kvinner i styrer. [+]
AUTORISASJONSPROGRAMMET for kvinner  - Weekend   Bli autorisert styremedlem gjennom AUTORISASJONSPROGRAMMET for kvinner i styret! Dette er vårt komplette Autorisasjonsprogram for styremedlemmer, levert gjennom èn innholdsrik helg. Kombiner kompetanseheving og nettverksbygging med et komprimert utdrag av flere av våre viktigste kurs. Intensiv, konkret og praktisk læring – svært mye for pengene!   Formål med kurset:  Vi har her valgt å lage et særskilt program der vi tar med oss vinklinger, erfaringer og innhold som er spisset spesielt for kvinner i styrer. Det er mange kvinner som opplever utfordringer og problemstillinger knyttet til styreverv av en litt annen karakter enn det flertallet av menn gir av tilbakemeldinger. Årelange erfaringer med slike situasjoner, med supportering av styremedlemmer og vårt ønske om å bidra til å få flere kvinner inn i styreverv ligger bak vår introduksjon av dette programmet.   Vi har utvidet kurskonseptet noe for å få mer tid til erfaringsutveksling og dialog omkring noen særskilt utvalgte spesialområder.  Det er et ideelt kursprogram for egenutvikling, refleksjon, aha-opplevelser og bevisstgjøring for deg som er – eller ønsker å jobbe som – styremedlem. Gjeldene lover, og regler for styrearbeid er for mange forbausende like – uansett hvor du måtte ha ditt styreverv. Vi har hatt deltakere fra de fleste store selskaper i Norge, og fra en rekke ulike bransjer, SMB-bedrifter, gründere, ideelle lag og institusjoner.    Bli autorisert styremedlem på én helg Svært intensiv weekendsamling. Forelesninger, gruppeoppgaver, cases, individuelle utfordringer, diskusjoner og quiz brukes for å få maksimal læringseffekt. Delta sammen med opptil 20 andre, som med styrearbeid som fellesnevner, for å diskutere og arbeide sammen.   Påmeldingen for Autorisasjonsprogrammet inkluderer tre måneder medlemskap i styreforeningen.no. Du får tilgang til blant annet support, assistanse, dokumentmalarkivet og faglige artikler. Om ønskelig, inkluderer det også registrering av din CV i vår rekrutteringsportal: styrerekruttering.no.   Det er obligatorisk deltakelse på hele programmet, inkludert oppgaver og middag på kveldene.  * Fullpensjon og hotellrom er inkludert.    Vi kan også levere «Autorisasjonsprogrammet for styremedlemmer» bedriftsinternt. Flere konsern og virksomheter har i de senere år valgt dette. Kontakt oss på post@styreforeningen.no for priser og tilbud.   Forarbeid for deg som deltaker:  Det opprettes en selvstudiumsmappe med aktuelle filer for din forberedelse mm. Denne får du tilgang til via en link ca 1 uke før kursdato. I forkant av kursets oppstart ber vi deg gjennomføre en individuell styreanalyse samt arbeide deg igjennom forberedende materiell. Det er beregnet tidsforbruk 3-4 timer for din del i denne sammenheng.    Fredag: 15.30: Velkomst og registrering 16.00 – 18.00: Kurs  Grunnleggende styrearbeid Formalia i styrearbeidet 19.30: Middag Case - 10 erfaringsbaserte og særskilte situasjoner om og for kvinner i styrer.   Lørdag: Kl 07.00: Frokost Kl 08.30 – 13.00: Kurs Del 1: Styrearbeid i praksis - roller og ansvarsområderDel 2: Regnskapsforståelse i styrerommet Kl 13.00: Lunsj Kl 14.00 – 18.00: Kurs  Del 3: Kvinner i styret - erfaringer, forberedelser og håndtering Kl 19.30: Middag  Faglig og sosialt etter middag.   Søndag: Kl 07.00: Frokost Kl 08.30: "Autorisasjonsdagen" = Autorisasjonstest med 40 spørsmål Autorisasjonsgjennomgang med testfasit og oppsummering Avslutning Kl 13.00: Lunsj    Force majeure I en situasjon der myndighetene – pga. koronaviruset eller andre forhold – ikke tillater eller ikke anbefaler gruppesamlinger av en størrelse, eller på en slik måte, som opprinnelig er tiltenkt for dette konseptet, vil vi levere dette modulbasert med et tilsvarende faglig innhold. Moduler som inngår i programmets helhetskonsept vil da så langt mulig legges på opprinnelige kursdatoer for de påtenke «åpne kurs», men vil kunne legges til andre alternative tidspunkt dersom dette på grunn av gruppestørrelse eller annet blir påkrevd. Alternativt vil du valgfritt kunne delta på senere oppsatte datoer for program med opprinnelig tiltenkt fysisk oppmøte – så snart det er tillatt eller anbefales igjen fra myndighetens side. Du vil med andre ord uansett få alternativer for leveranse med tilsvarende faglig innhold fra vår side og risikerer derav ikke å tape kursavgift som er innbetalt, eller tape kursavgift som du har mottatt faktura på grunnet bestilling på konkrete datoer som måtte utgå. Vi garanterer deg å levere deg ditt bestilte kursprogram på den til enhver tid best gjennomførbare måte!   [-]
Les mer
Virtuelt klasserom Hele landet 4 timer 3 950 kr
24 Apr
Dette kurset gir deg oversikt over funksjoner i Forma som er skapt for alle som jobber med by- og boligutvikling. [+]
NTI leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester.   Forma oppstartskurs for arkitekter, byutviklere og eiendomsutviklere  Dette kurset gir deg oversikt over funksjoner i Forma som er skapt for alle som jobber med by- og boligutvikling. Du vil etter kurset kunne analysere viktige parametere som dagslys, støypåvirkning, åpen plass, vind, termisk komfort, etc. Det vil bli gitt opplæring i funksjonene i Forma, samt en anbefalt workflow, som gir deg mulighet til fleksibel design og kontinuerlig endring av områdeforslag. Kurset er en kombinasjon av teoretisk gjennomgang og praktiske øvelser. Få kontroll over design og områdeforslag med nøyaktige analyser av støy, vind, sol og mikroklima.   Skape 3D-modeller av et område og det som er rundt, ved å bruke automatiske datasett. Teste områdeforslagene og få nøyaktige analyser av over 100 kriterier. For eksempel støy, vind, sol og mikroklima. Effektivisere den tidlige planleggingen og arbeidsflyten med intuitive verktøy og generativt design.   Målsetting Målet er at du som kursdeltaker skal kunne være isand til og få kontroll over design og områdeforslag med nøyaktige analyser av støy, vind, sol og mikroklima.   Vi tror på mottoet om at «alle skal kunne analysere» og vi hjelper deg å ta i bruk verktøyet som et hverdagsverktøy. [-]
Les mer
Fosnavåg 16 timer 5 490 kr
04 Apr
23 Apr
02 May
Myndighetene stiller krav til grunnleggende sikkerhetssertifisering av kranførere, anhukere / stroppere og signalgivere. Kravene omfatter teoretisk opplæring. [+]
STQ Competence Centre Dette kurset gir deg som skal arbeide med løfteredskaper kunnskap om sikkerhet, daglig kontroll og vedlikehold samt kasseringsregler for ulike løfteredskaper. Vi ønsker å gi deg en bevisst holdning til farene som kan oppstå og hvordan du kan unngå disse. Vårt stroppekurs ledes av instruktører med stor kompetanse og praktisk erfaring fra bruk av løfteredskap. Innhold:   Lover og forskrifter Arbeidsutstyr og tilleggsutstyr Konstruksjon og virkemåte Løfteredskap Kontroll og ettersyn Godshåndtering Arbeidsmiljø Farlig gods Avsluttende teoretisk prøve Har du ikke modul 1.1 fra før (ikke eldre enn 3 år), så må du legge til dette som tilleggsprodukt når du melder deg på G11. Vi holder åpne klasseromskurs på Sunnmøre - i Fosnavåg og i Ålesund, er det flere i bedriften med behov for opplæring holder vi også bedriftsinterne kurs hvor vi sender instruktør til dere. Vi holder generelt kurs i hele Møre og Romsdal fylke, men vi kan også reise til resten av landet ved behov. Forkunnskaper: Modul 1.1 - Arbeidsmiljø, ansvar og konsekvenser   Gyldighet: Ingen utløpsdato   Kursbevis/sertifikat:   Et kursbevis vil bli utstedt til hver kandidat som har gjennomført og bestått opplæringen. Vi sender kursbevis på epost til deg og evt kurskoordinator.   Praktisk informasjon:    OVERNATTING: Ved kurs i Fosnavåg har STQ hotellavtale med Thon Hotel Fosnavåg.  TRANSPORT: STQ har fastpris avtale med Herøy Taxi.   For mer informasjon om våre hotellavtaler, transportavtale o.l, sjekk ut www.stq.no    Avmelding - Avlysning - Betaling   Avbestilling av kurs må skje senest en uke før kursstart. Ved avbestilling etter 1 uke før kursstart blir kurset belastet med 50 %. Ved avbestilling samme dag som kurs/ikke oppmøte, belastes 100 % av kursavgiften. Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurs hvis det er færre enn 2 påmeldte, eller på grunn av forhold som ligger utenfor vår kontroll (force majeure). Melding om avlysning som følge av få påmeldte, vil komme innen 5 dager før kursstart vist ikke annet er avtalt Vi tilbyr betalingsløsninger som nettbetaling eller faktura. For betaling med faktura kommer det i tillegg et fakturagebyr på 89,-.   Bedriftsinterne kurs: Når flere medarbeidere har behov for opplæring innenfor samme tema, vil vi anbefale å bestille et bedriftsinternt kurs. Alle våre kurs kan arrangeres bedriftsinternt eller vi kan skreddersy egne opplegg som passer deres behov i forhold til innhold, tid og sted. For mer informasjon om bedriftsinterne kurs, kontakt oss på tlf: 70 30 11 22 eller e-post: course@stq.no Hvorfor ta kurs hos oss? Vi samarbeider og utvikler kurs ilag med flere store aktører innen stillas, fallsikring, gassmåling, kran, simulator osv. for og kunne gi våre kunder et førsteklasses kurs. Vi håndplukker de beste instruktørene innenfor hvert fagområde for å innfri våre kunders forventninger. Våre kursledere skal rangere høyt både når det gjelder faglig kompetanse og pedagogisk fremstilling. Hvert kurs blir nøye evaluert, og bekrefter at våre kursledere leverer på et høyt nivå. Du kan lese mer om våre samarbeidspartnere og sertifiseringer på vår hjemmeside www.stq.no [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 3 timer 1 600 kr
Webinaret passer for deg som allerede vet hvordan du skal lage enkle presentasjoner i PowerPoint, men som ønsker å gå et trinn videre. [+]
  Webinaret passer for deg som allerede vet hvordan du skal lage enkle presentasjoner i PowerPoint, men som ønsker å gå et trinn videre. Vi vil gi deg gode tips om hvordan du kan lage bedre presentasjoner, og jobbe mer effektivt med å lage lysbilder som engasjerer publikum og får frem budskapet. Temaer på webinaret: Bruk av maler og lysbildeoppsett Gjenbruk av eksisterende lysbilder Inndelinger i presentasjonen Effektiv bruk av punktmerker SmartArt – hvordan presentere mer grafisk Innsetting og redigering av fotografier og andre illustrasjoner, samt informasjon om bildebibliotek og opphavsrett Innsetting av film Bruk av fotoalbumoverganger mellom lysbildene Mål med webinaret: Etter endt webinar skal du kunne jobbe mer smart og effektivt i PowerPoint. Forkunnskap: Du må ha brukt PowerPoint på et grunnleggende nivå. Kurset passer for deg som ønsker å jobbe smartere med å lage lysbildepresentasjoner i PowerPoint.  Målgruppe: Dette kurset er for deg som vet litt om PowerPoint og som ønsker å lære mer effektiv bruk av verktøyet. Undervisningsform: Dette er et webinar som du følger via din PC eller nettbrett. Vi vil sende deg påloggingsinformasjon etter at du har meldt deg på kurset. Pris: 1600 kroner (Ansatte og studenter ved UiS har egne betingelser) Varighet: 3 timer [-]
Les mer
Virtuelt klasserom 5 timer 3 438 kr
Kurset blir et kombinertkurs med 2 timer nettkurs og 4 timer virtuell undervisning. Siden kurset er i virtuelt klasserom kan du melde deg på uavhengig hvor du bor i lande... [+]
AOF Norge tar smittevern på alvor, derfor blir dette kurset gjennomført via virtuelt klasserom. Innholdet og gjennomføringen er lik som om det hadde vært ordinær fysisk klasseromsundervisning.  Selv om HMS (helse-, miljø- og sikkerhet) er et innarbeidet begrep og arbeidsmiljøloven stiller krav til arbeidsgiver om HMS opplæring, kan det være vanskelig å komme i gang. Når Arbeidstilsynet kommer på besøk, når anbud skal utformes eller man skal i forhandlinger med forsikringsselskapet om premiefastsetting er det både nødvendig og lønnsomt å kunne dokumentere hva man faktisk gjør på HMS området. Kurset er i henhold til arbeidsmiljøloven § 3-5 med tilhørende veiledning fra arbeidstilsynet og behandler bl.a.: Nytteverdi av systematisk HMS arbeid Lov og regelverk Ansvar, rolle og oppgaver i HMS arbeidet HMS faktorer Kartleggingsmetoder Dokumentasjon og systematikk [-]
Les mer